PixiEditor byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní univerzální all-in-one 2D grafický editor. Zvládne rastrovou i vektorovou grafiku, pixel art, k tomu animace a efekty pomocí uzlového grafu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí GNU LGPL 3.0.
Byly představeny novinky v Raspberry Pi Connect for Organisations. Vylepšen byl protokol auditu pro lepší zabezpečení. Raspberry Pi Connect je oficiální služba Raspberry Pi pro vzdálený přístup k jednodeskovým počítačům Raspberry Pi z webového prohlížeče. Verze pro organizace je placená. Cena je 0,50 dolaru za zařízení za měsíc.
CISA (Cybersecurity and Infrastructure Security Agency) oznámila veřejnou dostupnost škálovatelné a distribuované platformy Thorium pro automatizovanou analýzu malwaru. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.
Ubuntu nově pro testování nových verzí vydává měsíční snapshoty. Dnes vyšel 3. snapshot Ubuntu 25.10 (Questing Quokka).
Společnost Proton AG stojící za Proton Mailem a dalšími službami přidala do svého portfolia Proton Authenticator. S otevřeným zdrojovým kódem a k dispozici na všech zařízeních. Snadno a bezpečně synchronizujte a zálohujte své 2FA kódy. K používání nepotřebujete Proton Account.
Argentinec, který byl náhodně zachycen Google Street View kamerou, jak se zcela nahý prochází po svém dvorku, vysoudil od internetového giganta odškodné. Soud uznal, že jeho soukromí bylo opravdu porušeno – Google mu má vyplatit v přepočtu asi 12 500 dolarů.
Eben Upton, CEO Raspberry Pi Holdings, informuje o RP2350 A4, RP2354 a nové hackerské výzvě. Nový mikrokontrolér RP2350 A4 řeší chyby, i bezpečnostní, předchozího RP2350 A2. RP2354 je varianta RP2350 s 2 MB paměti. Vyhlášena byla nová hackerská výzva. Vyhrát lze 20 000 dolarů.
Představen byl notebook TUXEDO InfinityBook Pro 15 Gen10 s procesorem AMD Ryzen AI 300, integrovanou grafikou AMD Radeon 800M, 15,3 palcovým displejem s rozlišením 2560x1600 pixelů. V konfiguraci si lze vybrat až 128 GB RAM. Koupit jej lze s nainstalovaným TUXEDO OS nebo Ubuntu 24.04 LTS.
Po půl roce od vydání verze 2.41 byla vydána nová verze 2.42 knihovny glibc (GNU C Library). Přehled novinek v poznámkách k vydání a v souboru NEWS. Vypíchnout lze například podporu SFrame. Opraveny jsou zranitelnosti CVE-2025-0395, CVE-2025-5702, CVE-2025-5745 a CVE-2025-8058.
Byla vydána nová verze 9.15 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Tiskni
Sdílej:
Dodatek - Víte kolik oceli leží z podstavců dočasných značek? Já také ne, ale podle toho jak občas jezdím víkendově na kole, tak jsou toho tuny.
Dodatek - Víte kolik oceli leží v příkopech z podstavců dočasných značek? Já také ne, ale podle toho jak občas jezdím víkendově na kole, tak jsou toho tuny.
Nevím z čeho jsou, ale jsou těžké. V podstatě musí, jinak by je poryvy vzduchu vyvrátily.
Pokud postavím výstražný trojúhelník za auto, první projíždějící náklaďák trojúhelník povalí.
Keď tam niekto spôsobí búračku, som zvedavý komu to dajú na zodpovednosť.řidiči, samozřejmě btw, taky tam jezdím, a na směr sloupků prdím, prostě jedu podle auta před sebou nebo jak si otipuju aktuální záměr stavby
Ty sloupky jsou zábrana, za kterou se nemá jet. Ještě jsem nezažil, že by někdo řešil, jak jsou otočené.Přesně od toho jsou dopravní kužely, ty se dají otočit libovolně a pořád vypadají stejně. Někde v diskusi je odkaz na youtube, kde si ho můžeš prohlédnout.
No řidič těžký chleba máTo má. A bude ještě mnohem hůř. Už se sem zvolna vkrádá Vize 0:
Nulová vize je založena na konceptu, kde jedinec, který má nejhorší ochranu a nejnižší odolnost vůči násilí musí v každé situaci diktovat rozměry návrhu systému. Žádný případ v systému se nesmí vyvinout v úroveň tak vysokou, že její účinky už nadále nereprezentují akceptovatelnou újmu na zdraví pro jedince.A dále například:
Jestliže nemůžeme garantovat, že všichni použijí bezpečnostní pásy, potom vystavení násilí musí být zredukováno na úroveň, kdy se osoba nepoužívající bezpečnostní pás vyvaruje újmy na zdraví. Dokud všichni nebudou mít zapnutý bezpečnostní pás, tato úroveň nemůže být změněna.Nebo:
Maximální povolená rychlost musí být stanovena s přihlédnutím na úroveň bezpečnosti vozovky a to tak, aby řidič mohl sjet z vozovky či se přesunout do vedlejšího pruhu a stále se vyhnout újmě na zdraví.Čili se jedná o ultraochranářskou, státně paternalistickou vizi, která zajistí ochranu řidiče před jím samým. Takto ji přijalo Švédsko, ale lze předpokládat, že se časem rozšíří i k nám.
To má. A bude ještě mnohem hůř. Už se sem zvolna vkrádá Vize 0:to je moc krásná vize já doufám, že ji implementují třeba i v energetice - už se moc těším, jak budeme na desítky kilometrů hnát elektřinu o bezpečném napětí (tzn. 25 V), aby náhodou, když někdo vyšplhá na sloup, si nemohl ublížit ... přičemž sloupy samozřejmě budou vysoké nanejvýše 2 metry a obložené žíněnkama, aby si náhodou neublížil, bude-li padatNulová vize je založena na konceptu, kde jedinec, který má nejhorší ochranu a nejnižší odolnost vůči násilí musí v každé situaci diktovat rozměry návrhu systému. Žádný případ v systému se nesmí vyvinout v úroveň tak vysokou, že její účinky už nadále nereprezentují akceptovatelnou újmu na zdraví pro jedince.
... přičemž sloupy samozřejmě budou vysoké nanejvýše 2 metry a obložené žíněnkama, aby si náhodou neublížil, bude-li padats tím zároveň musíme zakázat patrové domy, no a vrcholu blaha dosáhneme, když v lesích poroste tak akorát kosodřevina
V rade oblasti, napr. letecke doprave, se snazime delat totez a nikdo to za paternalisticke neoznacuje.Tohle jednoduše není pravda. "Nikdo" je obecný kvantifikátor a proto tvrzení neplatí již v případě, že existuje aspoň jeden člověk, který tvrdí opak. Zrovna já totiž podobné věci kritizuji i v tom letectví. Zde je vrcholem všeho zákon, který byl u nás přijat (mám na mysli požadavky na pořádání vyhlídkových letů) - jde za rámec toho, co po nás požaduje EU a vede jen k tomu, že se masově obchází.
svoboda (v obecnem smyslu) je dost subjektivniAno, je. Když jsme u té silniční dopravy, tak jsou lidé, kteří třeba prosazují svobodu pohybu chodců ve vozovce.
"I see one amusing parallel though: both countries hold dear one "freedom" which virtually no one else in the world recognizes as one: the right to drive as fast as possible on the Autobahn in Germany and the right to keep and bear firearms in the US. Both these "freedoms" survive because there are very effective and vocal lobby groups behind them, even though a slight majority of the general population in both countries probably oppose them."Zrovna třeba "svoboda neomezené rychlosti" na německých dálnicích je víc mýtus než realita. Jednak je na významné části úseků rychlost omezena na konkrétní hodnotu, navíc musí řidič stejně přizpůsobit rychlost mnoha faktorům, takže "neomezeně rychle" jet stejně nesmí.
"I see one amusing parallel though: both countries hold dear one "freedom" which virtually no one else in the world recognizes as one: the right to drive as fast as possible on the Autobahn in Germany and the right to keep and bear firearms in the US. Both these "freedoms" survive because there are very effective and vocal lobby groups behind them, even though a slight majority of the general population in both countries probably oppose them."Ano, a stejně tak slight majority by určitě strašně ráda zakázala šifrování, protože si pedofilové vyměňujou dětské porno. Na druhou stranu by slight majority třeba povolila THC a snížila daně, ale zvýšila služby ze strany státu. To zní konstruktivně.
(Konkretni svobody, jako napriklad svoboda slova, jsou definovane velmi dobre. Jenze pak se dostavaji do rozporu se sebou navzajem, a to byva obcas problem.)Např.?
Ano, a stejně tak slight majority by určitě strašně ráda zakázala šifrování, protože si pedofilové vyměňujou dětské porno. Na druhou stranu by slight majority třeba povolila THC a snížila daně, ale zvýšila služby ze strany státu. To zní konstruktivně.Slight majority by možná souhlasila i se zavedením presumpce viny a/nebo s povolením mučení
Nezapnutí bezpečnostního pásu ohrožuje jen a pouze toho, kdo si ho nezapnul.A toho pred nim
Toho na sedadle před ním. Řeč je o nepřipoutaných spolujezdcích na zadních sedačkách.Jak píše PepaSFI.
Ale +1 za fantazii :)Prior art…