abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 18:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 0.2.0 v Rustu napsaného frameworku Pingora pro vytváření rychlých, spolehlivých a programovatelných síťových systémů. Společnost Cloudflare jej letos v únoru uvolnila pod licencí Apache 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 19:11 | Nová verze

    Open source RDP (Remote Desktop Protocol) server xrdp (Wikipedie) byl vydán ve verzi 0.10.0. Z novinek je vypíchnuta podpora GFX (Graphic Pipeline Extension). Nová větev řeší také několik bezpečnostních chyb.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 04:11 | Nová verze

    Rocky Linux byl vydán v nové stabilní verzi 9.4. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    9.5. 22:22 | Bezpečnostní upozornění

    Dellu byla odcizena databáze zákazníků (jméno, adresa, seznam zakoupených produktů) [Customer Care, Bleeping Computer].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 14
    9.5. 21:11 | Zajímavý článek

    V lednu byl otevřen editor kódů Zed od autorů editoru Atom a Tree-sitter. Tenkrát běžel pouze na macOS. Byl napevno svázán s Metalem. Situace se ale postupně mění. V aktuálním příspěvku Kdy Zed na Linuxu? na blogu Zedu vývojáři popisují aktuální stav. Blíží se alfa verze.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 30
    9.5. 14:33 | Pozvánky

    O víkendu 11. a 12. května lze navštívit Maker Faire Prague, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 21:55 | Nová verze

    Byl vydán Fedora Asahi Remix 40, tj. linuxová distribuce pro Apple Silicon vycházející z Fedora Linuxu 40.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 20
    8.5. 20:22 | IT novinky

    Představena byla služba Raspberry Pi Connect usnadňující vzdálený grafický přístup k vašim Raspberry Pi z webového prohlížeče. Odkudkoli. Zdarma. Zatím v beta verzi. Detaily v dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    8.5. 12:55 | Nová verze

    Byla vydána verze R14.1.2 desktopového prostředí Trinity Desktop Environment (TDE, fork KDE 3.5). Přehled novinek v poznámkách k vydání, podrobnosti v seznamu změn.

    JZD | Komentářů: 0
    7.5. 18:55 | IT novinky

    Dnešním dnem lze již také v Česku nakupovat na Google Store (telefony a sluchátka Google Pixel).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (64%)
     (8%)
     (13%)
     (16%)
    Celkem 159 hlasů
     Komentářů: 11, poslední včera 18:00
    Rozcestník
    AbcLinuxu:/ Blogy / / x /

    24.1.2011 20:30 | x | poslední úprava: 6.10.2018 23:09

           

    Hodnocení: 86 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    cynic_asshole avatar 24.1.2011 20:43 cynic_asshole | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvě čajová dilemata
    Přítelkyně říká, že bude stačit čajové lístky několikrát nastříkat třeba rozprašovačem na kvítka a pak nechat uschnout. Takhle se prý vyrábí průmyslově.

    A mám se tě zeptat, co si představuješ pod pojmem "kvalitní Earl Grey" a jestli jsi jej už někde pil a potažmo kde.
    Neznáš nějakou linuxovou distribuci pro Windows?
    24.1.2011 21:21 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvě čajová dilemata
    Přítelkyně říká, že bude stačit čajové lístky několikrát nastříkat třeba rozprašovačem na kvítka a pak nechat uschnout. Takhle se prý vyrábí průmyslově.
    Díky! Až bude někdy čas, vyzkusím...
    A mám se tě zeptat, co si představuješ pod pojmem "kvalitní Earl Grey" a jestli jsi jej už někde pil a potažmo kde.
    No tak čaje obecně můžeš sehnat méně kvalitní masově vyráběný "supermarketový", nebo kvalitnější ze specializovaných obchodů / čajoven. U Earl Greye ale afaik existuje prakticky jen ta první možnost. Rád bych někdy ochutnal tu duhrou ;-) A ne, jsetě jsem nikdy nic takovýho nepil :-(
    cynic_asshole avatar 24.1.2011 21:43 cynic_asshole | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvě čajová dilemata
    No tak čaje obecně můžeš sehnat méně kvalitní masově vyráběný "supermarketový", nebo kvalitnější ze specializovaných obchodů / čajoven. U Earl Greye ale afaik existuje prakticky jen ta první možnost. Rád bych někdy ochutnal tu duhrou ;-) A ne, jsetě jsem nikdy nic takovýho nepil :-(
    Nebo můžeš zkusit distributory čajoven, jestli by něco neměli, potažmo začít chodit s dcerou čajovníků… :-)
    Neznáš nějakou linuxovou distribuci pro Windows?
    Luk avatar 24.1.2011 20:48 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvě čajová dilemata
    Nevíte případně někdo, kde sehnat plechovky na čaj za jejich skutečno cenu?
    Skutečná cena je jejich tržní cena ;-) Prázdné čajové plechovky občas mívám, ale nezbavuji se jich, protože se dají výborně použít i na jiné věci.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    24.1.2011 20:56 Ondřej Profant | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvě čajová dilemata
    V Praze v Holešovicích v tržni jsem nakoupil skleněné dozy na koření a čaj. Jsem s nimi spokojen. Nepamatuji si přesnou cenu, ale bylo to asi 2,5 levnější, než co jsem koukal v Tescu.

    Plech se mi zdá pro čaj takový neosobní, ale na silnější a aromatičtější čaje ho používám (např. pochybuji, že by mému Puerhu ublížila plechovka, spíš on ji).

    Kvalitní Earl Gray neseženeš. To je asi jako kdybys sháněl Tuareg. Škoda.
    Grunt avatar 24.1.2011 21:08 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvě čajová dilemata
    To je asi jako kdybys sháněl Tuareg.
    ?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    24.1.2011 21:27 Gonio- | skóre: 2 | blog: moje | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvě čajová dilemata
    diť Tuareg se běžně prodává, a u něj se o nějaké kvalitě moc hovořit nedá :) marocká máta + nějaký levný zeleňák.
    Myslíte si, že máte pravdu ? To je rozdíl mezi námi dvěma, já mám totiž jistotu, že ji nemám.
    Luk avatar 25.1.2011 00:10 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvě čajová dilemata
    u něj se o nějaké kvalitě moc hovořit nedá
    Ale dá... ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Grunt avatar 25.1.2011 01:00 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvě čajová dilemata
    Já především nechápu co to tu zas blábolíte o kvalitě. Docela se mi líbí (a též ho razím) heslo kluka od nás z čajovny: Dobrý a kvalitní čaj je ten který prostě chutná. S čajema je to jako s kodekama (resp. A/V-formátama). Je to subjektivní záležitost. Klasický La Tuareg se sice dělá z Nany (nějaká odrůda Marocké máty či keho šlaka), ale sám mi v čajovně přiznal, že tu Tuaregovou směs co podávají zákazníkům si dělají sami a odsypal mi trochu (obyčejná máta peprná to není určitě, tu mám vedle od mamky ze zahrádky – vypadá to spíš jako nějaká namletá kopřiva nebo tak) a voní to nádherně (trochu jako zubní pasta, no máta je to určitě a určitě to voní jinak než obyč. máta peprná) a chutná to ještě líp. A žádný z hostů si zatím též ještě nestěžoval. Klidně v té krabičce může být nasekaná sušená kopřiva, jen ji mohli pěkně omalovat, nadhodit to na kilčo per 100 gramů a jen čekat, který z „čajových znalců” se v tom vylouhuje. Stejně jako u nás v lékárně mají vystavené čaje na redukci váhy a mezi nima pytlíkový „Hubněte snadno a sami – Puerh” (na cenu jsem se radši ani neptal, ale klidně bych se vsadil, že to bude stát víc než solidní tříletá Tuo Cha) a o tom, že to zavadilo o nějaký čajovník dost pochybuju. Když jsem se o Tuaregu s klukem bavil a vykládal, že mám k dispozici jen obyčejné sušené seno, tak mi sám kývl a řekl, že je to vcelku jedno. A v tomhle jsem s ním za jedno: Asi bych to tak divoce neřešil. Ostatně asi ani v tom Maroku na to nemají jediný patentovaný způsob přípravy a rodina od rodiny má ten svůj zaručeně pravý (aspoň jsem nabyl toho dojmu).
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 25.1.2011 01:26 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvě čajová dilemata
    Teda ještě nehledě na fakt, že ta máta je většinou čerstvá a ne sušená.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Luk avatar 25.1.2011 11:09 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvě čajová dilemata
    Dobrý a kvalitní čaj je ten který prostě chutná.
    Ano, a proto jsem vložil odkaz na takový čaj ;-)
    Klasický La Tuareg se sice dělá z Nany (nějaká odrůda Marocké máty či keho šlaka), ale sám mi v čajovně přiznal, že tu Tuaregovou směs co podávají zákazníkům si dělají sami
    Máta Nana není taková vzácnost, aby se musela něčím nahrazovat. Záleží spíš na tom, jaký se použije čaj.
    Klidně v té krabičce může být nasekaná sušená kopřiva, jen ji mohli pěkně omalovat, nadhodit to na kilčo per 100 gramů a jen čekat, který z „čajových znalců” se v tom vylouhuje.
    To je, s prominutím, kravina. Tohle může zkoušet někdo, kdo vydělává jen na turistech a je mu jedno, že si u něj každý dá čaj jen jednou. Čajovny (a zejména u DČ to platí bez výjimky) slouží hlavně štamgastům a ti by zatraceně dobře poznali, kdyby něco nebylo v pořádku.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    25.1.2011 15:07 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvě čajová dilemata
    To je, s prominutím, kravina. Tohle může zkoušet někdo, kdo vydělává jen na turistech a je mu jedno, že si u něj každý dá čaj jen jednou. Čajovny (a zejména u DČ to platí bez výjimky) slouží hlavně štamgastům a ti by zatraceně dobře poznali, kdyby něco nebylo v pořádku.
    +1
    Grunt avatar 25.1.2011 18:26 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvě čajová dilemata
    Máta Nana není taková vzácnost, aby se musela něčím nahrazovat.
    Tak jsem se na to schválně podíval a zjistil následující: Máta není jedna. K mému překvapení existuje spousty druhů máty. To co my (nebo aspoň já) tady známe jako mátu je ve skutečnosti Máta peprná (Mentha piperita alias Peprmincka) což je kříženec Máty vodní (normálně bych přísahal, že něco takového jsem viděl růst v tom blatisku podél Dyje) a Máty klasnaté (Mentha spicata alias Spearmint – to vysvětluje tu vůni zubní pasty). Marocká Nana není nic jiného než kultivar Máty klasnaté. No navzdory tomu, že sazeničky pro obyčejnou mátu klasnatou není problém sehnat ani na Googlu, s Nanou už je to trošku horší (u kdejakých překupníků zas není jistota že prodávají skutečně to co deklarují, protože aspoň já bych čistý Spearmint od Nany nepoznal pohledem určitě). Ale jestli máte tip, určitě využiju. Na zahrádce se pro kdejaký plevel najde vždycky místa dost.
    Záleží spíš na tom, jaký se použije čaj.
    To si nemyslím. Čaj se přidává jen kvůli hořkosti/trpkosti a celkově jakékoliv jemné chuťové nunance ta máta spolehlivě přebije. Já dávám takovou tu obyčejnou krabičku Gunpowderu kolem 40Kč krabka a chutná to dobře. Nějaké Dračí perly nebo Tančící opice by IMHO byly zbytečným plýtváním.
    To je, s prominutím, kravina. Tohle může zkoušet někdo, kdo vydělává jen na turistech a je mu jedno, že si u něj každý dá čaj jen jednou. Čajovny (a zejména u DČ to platí bez výjimky) slouží hlavně štamgastům a ti by zatraceně dobře poznali, kdyby něco nebylo v pořádku.
    Tak hospodští štamgasti by také spolehlivě poznali kdyby jim pivo naředili jen kapkou vody, že? Ale dobře, nechme toho.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 25.1.2011 18:27 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvě čajová dilemata
    obyčejnou krabičku Gunpowderu
    Obyčejnou krabičku exportního Gunpowderu
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Fluttershy, yay! avatar 25.1.2011 19:50 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvě čajová dilemata
    Drobná připomínka: nejen názvy jazyků, ale i rodová jména se v češtině píší s malým písmenem na začátku. Takhle to vypadá fakt hrozně.

    Peprmincka je nějaký chlast, ne?
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Grunt avatar 25.1.2011 20:23 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvě čajová dilemata
    Drobná připomínka: nejen názvy jazyků, ale i rodová jména se v češtině píší s malým písmenem na začátku.
    No. Snad příště.
    Peprmincka je nějaký chlast, ne?
    Yup. Se z toho také zelená (hašlerka/peprmincka) dělá.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    25.1.2011 17:48 Petr "Glubo" Sýkora | skóre: 21 | blog: Glubnik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvě čajová dilemata
    Ono především veškeré již namíchané směsy a Tuareg, které jsem potkal, stojí za starou belu. Mnohem lepší výsledek člověk dosáhne namixováním gunpowderu (ideálně tmavého, ale světlý může být také) a máty (nejlépe čerstvá marocká, ale stačí i sušená nana).
    „O mrtvých jen v dobrém." „Pojďme se bavit o Stalinovi."
    Grunt avatar 25.1.2011 23:24 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvě čajová dilemata
    nejlépe čerstvá
    Jo, jo. Čerstvá by bodla. Ale kde v toto roční obdoby sehnat? V krámku u Dvanácti měsíčků prej došla a jestli by to klíčilo ve skleníku nebo květináči, to bych si snad sehnal i nějaké sazeničky té Nany.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    24.1.2011 21:54 Martin Matějek | skóre: 12 | blog: Flying_circus | Kladno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvě čajová dilemata
    V Praze v Holešovicích v tržni jsem nakoupil skleněné dozy na koření a čaj. Jsem s nimi spokojen. Nepamatuji si přesnou cenu, ale bylo to asi 2,5 levnější, než co jsem koukal v Tescu.
    Tmavé nebo čiré sklo? A čaj skladuješ mimo dosah přímého světla? S tmavým sklem bych se tolik nebál, ale zase to nevypadá tak hezky.
    Plech se mi zdá pro čaj takový neosobní, ale na silnější a aromatičtější čaje ho používám (např. pochybuji, že by mému Puerhu ublížila plechovka, spíš on ji).
    Zvláštní, s plechem nemám problém, ale čaje do plechu dávám až když najdu tu správnou plechovku, která zachytí tu „osobitost“ čaje (bavil jsem se o tom s kamarádkou a nejsem jediný blázen kdo takhle uvažuje o čajích). Všechny zelené čaje už v plechovkách mám, ale ty ostatní zatím musí počkat.

    Kromě toho, díky plechovkám můžu vzít celou svou „čajovnu“ do baťohu a nebojím se, že se s čaji něco stane.
    Don't judge me by the friends I keep. No, no, no. Judge me by the enemies I have slain!
    24.1.2011 23:01 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvě čajová dilemata
    Zvláštní, s plechem nemám problém, ale čaje do plechu dávám až když najdu tu správnou plechovku, která zachytí tu „osobitost“ čaje (bavil jsem se o tom s kamarádkou a nejsem jediný blázen kdo takhle uvažuje o čajích). Všechny zelené čaje už v plechovkách mám, ale ty ostatní zatím musí počkat.
    A kde ty plechovky scháníš?
    Fluttershy, yay! avatar 24.1.2011 23:05 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvě čajová dilemata
    Barvy-laky.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    24.1.2011 23:30 Martin Matějek | skóre: 12 | blog: Flying_circus | Kladno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvě čajová dilemata
    Zas takovej fajnšmekr nejsem. A aby bylo jasno, plechovkou myslím plechovou dózu, ne plechovku od barvy ;-)
    Don't judge me by the friends I keep. No, no, no. Judge me by the enemies I have slain!
    Grunt avatar 24.1.2011 21:07 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvě čajová dilemata
    Jak chutná ten Earl Grey? Docela jsem uvažoval, že bych ho zkusil.
    Čaj typicky koupím třeba v čajce nebo někde v obchodě v množství ne víc než stovky gramů a balený do sáčků. Nic proti sáčkům, ale na delší skladování to není. Už po pár dnech značne čaj 'vyprchávat' a navíc přejímá pachy z okolí.
    Ježiš ty si snob.
    • Čaj nezačne vyprchat, ale spíš se zbaví různých vůní z čajovny (především různých vonných tyčinek, vonných tabáků a jiných čajů) což je ovšem v mém případě jev nechtěný. Vždycky to tak nádherně voní, když se to dotáhne z čajovny a tu vůni si chci udržet co nejdéle (což se moc nedaří vzhledem k tomu, že je buď načichlý jen papír a nebo povrch).
    • Myslím si, že ani s přejímáním cizích vůní to nebude tak slavné, protože to jsou přenosy látek v řádech mikrogramů, které se v případě zalití horkou vodou vytratí (chuťové pohárky potřebují mnohem větší množství k vybuzení než jen ty které je možné přenést v krátkém časovém intervalu vzduchem). A nebo se mi tedy aspoň nepodařilo společným skladováním změnit zatím chuť některého čaje tak že bych to byl schopen vnímat. Což je zase docela škoda, protože měnit chuť nějakého čaje společným skladováním by se mi docela hodilo.
    Já osobně skladuju čaje spolu v regálu i s tyčinkami no a zatím převažuje vůně máty (ale ono se to všechno zkombinuje dohromady tak, že to určitě nevoní jako čistá máta ale naopak to voní strašně pěkně). Akorát Mao Chu jsem si zabalil do igelitového sáčku (což si myslím, že stejně nebude mít nějaký vliv na ztrátu aroma, protože co se jednou přemění na plynnou formu už se zpátky na pevnou formu jen tak samo od sebe nezmění). V čajovně jsem si všiml že větší množství skladují buď dohromady v plastových boxech a nebo na nějaké lepší čaje mají skleněné nádoby s matným tmavo-oranžovým sklem ve velikosti asi 5L omniovky (ale také docela pěkné…jako z nějaké Apatéky – určitě něco co k tomu patří a co není moc levné).
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 24.1.2011 21:14 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvě čajová dilemata
    A nebo se mi tedy aspoň nepodařilo společným skladováním změnit zatím chuť některého čaje tak že bych to byl schopen vnímat. Což je zase docela škoda, protože měnit chuť nějakého čaje společným skladováním by se mi docela hodilo.
    Teda jestli je to vůbec fyzikálně možné.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    24.1.2011 21:26 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvě čajová dilemata
    No, ať už ten čaj nabral tu vůni kdekoli, rád bych ji zachoval, a to půjde v plechu líp...
    Krom toho, na koleji u mě na buňce sice nikdo nekouří, ale větrací šachtou sem občas něco zavane z nějaké párty o pár pater výš, a kupodivu to může být docela síla. Takže alespoň proti tomu bych čaj rád chránil...
    Grunt avatar 24.1.2011 23:57 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvě čajová dilemata
    No, ať už ten čaj nabral tu vůni kdekoli, rád bych ji zachoval, a to půjde v plechu líp...
    No moje zkušenost je taková, že tu původní vůni co si přinesl z čajovny se zachová na pár otevření, kdy unikne. Ale holt je to samozřejmě na tobě. Jinak ne že bych byl na nějaké čajové pověry moc to, ale zrovna tu o tom styku se železem jsme furt nedořešili. Asi bych volil jiný matroš, ale co já vím, že? Já když si vzal trošku větší množství, tak mi to zabalil kluk do takového šikovného uzavíratelného sáčku (takový ten klasický co se používá asi i na koření). No když se zavře, tak z něj nic cítit není a viděl jsem to používat i u těch vyholených čajových šenků. Ale to je na tobě.
    Takže alespoň proti tomu bych čaj rád chránil...
    A teď si vem jak se v čajovnách většinou hulí. Zas takovou vědu bych z toho asi nedělal.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 25.1.2011 00:05 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvě čajová dilemata
    Přílohy:
    šikovného uzavíratelného sáčku (takový ten klasický co se používá asi i na koření)
    Jeden obrázek…
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    25.1.2011 00:10 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvě čajová dilemata
    No jo, tak to je paráda. To je taková měkká plechovka ;-)
    Grunt avatar 25.1.2011 01:08 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvě čajová dilemata
    No, tak něco. Cenu bych tipl tak v jednotkách, max. desítkách korun za kus a nacpat se to dá kdekoliv. Zas po různých čajových obchůdcích jsem viděl i všelijaké zdobené čajové dózy…když se ti to bude líbit, tak proč ne? Vždyť víno se také skladovalo v hliněných/kamenných/keramických/bůhvíjakých amforách a nikdo si nestěžoval a vypadlo to docela hezky.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    25.1.2011 09:02 zruda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvě čajová dilemata
    Jo, to je klasika. Myslím, že mi do ničeho jiného ještě čaj nedávali (pokud jsem si neřekl jinak, např. do plechovky jako dárek).
    25.1.2011 00:06 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvě čajová dilemata
    Jo, ňákej takovej těsnější sáček by byl ok. Tohle co jsem dostal jsou úplně obyč papírový, po čase používání se začnou samy otvírat,...
    Co se týče plechu, tak co jsem četl, tak čaj s plechem za sucha nijak nereaguje (proč by taky reagoval, že).
    A teď si vem jak se v čajovnách většinou hulí. Zas takovou vědu bych z toho asi nedělal.
    Ve většině čajoven (minimálně v Dobrý) mají pečlivě pečlivě oddělený kuřácký a nekuřácký pokoje. Dřív jsem tam chodíval a v tom nekuřáckým salonku je čistej vzduch, ani nepoznáš, že vedle fajčej dímky.

    Ale zas nadruhou stranu uznávám, že máš pravdu, že asi nemá cenu to hrotit nějak moc...
    Grunt avatar 25.1.2011 01:12 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvě čajová dilemata
    Jo, ňákej takovej těsnější sáček by byl ok. Tohle co jsem dostal jsou úplně obyč papírový, po čase používání se začnou samy otvírat,...
    Co třeba parkrát přeložit a zavřít kolíkem nebo gumičkou? Vždyť na čajové cestě se dělá klasický papír do kterého se čaje balí (nebo jsem to ještě viděl v bambusových listech) a dělá se to už nějakou dobrou tisícovku let, což IMHO o něčem svědčí.
    Co se týče plechu, tak co jsem četl, tak čaj s plechem za sucha nijak nereaguje (proč by taky reagoval, že).
    Máš recht. Možná to zas moc řeším já.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    25.1.2011 08:35 melkors | skóre: 13 | blog: kdo_chce_kam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvě čajová dilemata
    Ve ktere konkretne se kouri DIMMky?
    25.1.2011 09:10 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvě čajová dilemata
    Taky bych na per mega zasel :-)
    Chytrex avatar 25.1.2011 15:50 Chytrex | skóre: 30 | Bohumín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvě čajová dilemata
    No já na čaje používám ty skleněné flašky (čiré) od instantního kafe (dobře vymyté a nechané vyčichnout) Vypadá to celkem hezky je to dobře utěsněné a víc nepotřebuju..
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS .:. define QUESTION ((bb) || !(bb)) .:. Odmítám vaši realitu a nahrazuji ji svou vlastní..
    25.1.2011 17:53 Petr "Glubo" Sýkora | skóre: 21 | blog: Glubnik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvě čajová dilemata
    No co se týče aromatizovaných čajů ala earlgrey, tak opravdu bych se nebál přílišného přejímání cizích vůni, pokud je čaj skladován v něčem uzavřeném.

    Nicméně dva faktory zkázy zůstávají i u těchto "čajů". a to světlo a případně vlhkost. Oba faktory dokáží z čaje během několika týdnů udělat takový chuťově vybledlý pozůstatek původní chuti. Proto třeba u nás v čajovně na většinu čajů máme chemické tmavé sklenice se zábrusem, což se osvědčuje jakožto ideální skladovací nádoba.
    „O mrtvých jen v dobrém." „Pojďme se bavit o Stalinovi."
    Amarok avatar 24.1.2011 21:12 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvě čajová dilemata
    Do vyroby vlastni prichute Earl Grey bych se nepoustel, proc vubec? Kdyz si zajdes do cajoveho obchodu, tak mas na vyber minimalne 3-5 ruznych Earl Grey variant, proste si kup od kazdeho trochu a porovnej. Ahmad Earl Grey mi moc nechutna, sice je lepsi nez nejaky pytlikovy (Teekanne, Pickwick), ale od te doby, co jsem pil z Kauflandu sypany Earl Grey, tak ten od Ahmadu povazuju za horsi. Uz nevim, jaky to byl vyrobce, byl to takovy mensi sacek (podobny tem, ktere dostanes v cajovem obchode), mnozstvi asi 50g, a jmenoval se myslim Earl Grey Royal, byly v nem i kousky nejakych fialovych kvetu, myslim snad z bodlaku(?). Kazdopadne nejlepsi E.G., ktery jsem zatim pil (coz mi pripomnelo, ze si ho pri dalsi navsteve Kauflandu hned koupim). Vetsinou totiz piju Ceylon od Ahmadu (ten se jim povedl, jeden z nejchutnejsich cernych caju vubec) a nebo obcas nejaky zeleny, ruzne to stridam.
    GNUniverse - May the source be with you...
    24.1.2011 22:07 Platonix | skóre: 20 | blog: FUD: Férový Uživatelův Deníček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvě čajová dilemata
    I kapitán Picard , že nejlepší Earl Grey je z replikátoru.
    Když já tomu prostě nerozumím. Kdo si neváží svobody, je na půli cesty o ni přijít
    24.1.2011 23:58 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvě čajová dilemata
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    25.1.2011 11:09 pica2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvě čajová dilemata
    predbehl si me sakra! ;-) earl gray, hot! je nejlepsi hlaska ze star treku ;-)
    Jakub Lucký avatar 25.1.2011 13:04 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvě čajová dilemata
    A Janewayová zase "Coffee, black"

    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    vencour avatar 25.1.2011 14:17 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvě čajová dilemata

    Je to z Cloudu? Tam je totiž i There's coffee in that nebula. ;-)

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    24.1.2011 22:11 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvě čajová dilemata
    Taky pořád chlastám Earla od Ahmadů, 151,- za 250g \o/, takže i ekonicky to není špatné. Akorát se bojím, že se tím zhuntuju...
    Fluttershy, yay! avatar 24.1.2011 22:23 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvě čajová dilemata
    Se mi mé pytlíčky se sypaným čajem (už jsem i zapomněl jakým) někam zatoulaly, takže piju pytlíkového starého Angličana (barva dle chuti), když se to dobře vylouhuje a černý eventuelně naředí slušným pomerančovým sirupem, dá se to pít. Tož tak si nestěžuj. Zpět k lingebře.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    24.1.2011 23:29 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvě čajová dilemata
    Dostal jsem ahmad tea english tea no.1 a musím říct, že mi zachutnal, takže jsem koupil další, znovu začnám pít čaj. S medem.
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    Amarok avatar 25.1.2011 09:43 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvě čajová dilemata
    To je barbarství :-D
    GNUniverse - May the source be with you...
    25.1.2011 17:54 Petr "Glubo" Sýkora | skóre: 21 | blog: Glubnik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvě čajová dilemata
    ad a) čaj se má pít tak, jak člověku chutná ad b) u takovéhoto směskového čaje se o barbarství mluvit nedá
    „O mrtvých jen v dobrém." „Pojďme se bavit o Stalinovi."
    Amarok avatar 26.1.2011 08:58 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvě čajová dilemata
    Rozhodně nesouhlasím, to je jako míchat víno s colou. Jasně že se to smí dělat, ale považuju to za barbarství a neúctu k nápoji.
    GNUniverse - May the source be with you...
    26.1.2011 18:02 Petr "Glubo" Sýkora | skóre: 21 | blog: Glubnik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvě čajová dilemata
    No a co přidání másla do čaje, či koření, mléka a curku? To je barbarství?
    „O mrtvých jen v dobrém." „Pojďme se bavit o Stalinovi."
    26.1.2011 18:05 Petr "Glubo" Sýkora | skóre: 21 | blog: Glubnik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvě čajová dilemata
    Vše výše uvedené jsou tradiční způsoby podávání čaje v některých oblastech, kde čaj má mnohem delší tradici, než evropani vůbec o čaji slyšeli.

    Jinak když už přirovnání míchání vína s kolou, tak to spíše připomíná míchání krabicáku s kolou.
    „O mrtvých jen v dobrém." „Pojďme se bavit o Stalinovi."
    bambas avatar 25.1.2011 12:33 bambas | skóre: 20 | blog: bambasovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvě čajová dilemata
    Earl grey jen s citronem a cukrem! Zadnej med nebo dokonce mleko. Anglicani by te hnali jak nadmutou kozu...
    pavlix avatar 25.1.2011 13:24 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvě čajová dilemata
    Anglicani by te hnali jak nadmutou kozu...
    Ještě jsem neviděl angličana pít čaj bez mléka. Pravda, byl jsem jenom v jižní anglii, nevím, kde jsi byl ty. Ale kdykoli tam někdo pil čaj bez mléka, měl přízvuk, třeba skotský :).

    Takže aby ti angličani náhodou nehnali tebe :D.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    bambas avatar 27.1.2011 13:41 bambas | skóre: 20 | blog: bambasovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvě čajová dilemata
    Jasne, ze pijou s mlekem, ale NE Earl Grey!
    Josef Kufner avatar 25.1.2011 13:51 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvě čajová dilemata
    Tohle dělám taky :-D Jak že to je správně?
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    25.1.2011 15:09 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvě čajová dilemata
    To už radši ten med.
    Citron a cukr můžeš narvat do jakýhokoli černýho čaje a výsledek bude chutnat stejně :-D
    (jen můj názor)
    25.1.2011 15:25 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvě čajová dilemata
    Ne, z earlu je to jiné než s ceylonu :)
    25.1.2011 20:13 m-a
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvě čajová dilemata
    Tazko povedat - ten bergamot ma (pre mna) taku neprijemnu chut, ale ked ho zjemnim citronom a zlahka(!) prisladim, tak je to vyborny ranny caj.
    26.1.2011 16:23 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvě čajová dilemata
    Jednou jsem to k tomuto účelu louhoval v sítku od kafe, a to byla teprv limonáda :P
    24.1.2011 23:46 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvě čajová dilemata
    Co se tyce skladovani caju, ja pouzivam male sklenice se sroubovacim uzaverem. Proti sacku vyrazne praktictejsi (resp. ty sacky jsou neskonale neprakticke), proti plechovkam snadno dostupne, clovek hned vidi dovnitr a se sroubovacim uzaverem se snadneji manipuluje nez z plechovkovym vickem.
    25.1.2011 17:56 Petr "Glubo" Sýkora | skóre: 21 | blog: Glubnik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvě čajová dilemata
    Pozor na to, že je dobré je buďto mít neprůsvitné (třeba taková ta chemická hnědá), nebo uskladněné ve stínu, či tmě. Světlo dokáže degradovat čaj v řádu několika týdnů velmi znatelně.
    „O mrtvých jen v dobrém." „Pojďme se bavit o Stalinovi."
    cynic_asshole avatar 24.1.2011 23:50 cynic_asshole | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvě čajová dilemata
    Na skladování čaje (ikdyž jsem spíš kafař a piju to nejhorší, tedy turka) používám tmavé skleněné láhve se zábrusem. Sehnal jsem jich pár z lékáren/laboratoře a dají se i celkem levně sehnat na aukru.
    Neznáš nějakou linuxovou distribuci pro Windows?
    AraxoN avatar 24.1.2011 23:58 AraxoN | skóre: 47 | blog: slon_v_porcelane | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvě čajová dilemata
    Otázka jedna - neporadím - podľa mňa je Ahmad dobrá značka. :-)

    Otázke dva - plechovky na čaj obvykle majú v obchodoch so sypaným čajom. Problém týchto obchodov je, že nie sú veľmi rentabilné a rýchlo zanikajú. Ale existujú aj e-shopy, námatkou: Oxalis.
    25.1.2011 00:10 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvě čajová dilemata
    25.1.2011 03:09 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvě čajová dilemata
    Hehe, oxalis.. to je trošku offtopic, když není jiná možnost, koupím čaj od nich, ale to co prodávají je někdy neskutečné. Třeba čínská sencha za 30 Kč ;( (sencha je japonský čaj nejvyšší kvality, opravdu to čínské seno je trošku někde jinde ;)). A nejhorší je, že to nalívá spousta čajoven. Člověk řekne, máte senchu? Oni řeknou ano a člověk dostane vyvařené seno ze kterého se dělá mdlo ;(.
    Baník pyčo!
    25.1.2011 17:59 Petr "Glubo" Sýkora | skóre: 21 | blog: Glubnik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvě čajová dilemata
    No ono s těmi japonci je to těžké. Sám se pohybuji mj. v jedné čajovně. A japonce pro jistotu nepodáváme. Ono totiž buďto jdou nakoupit levné čínské napodobeniny, nebo naprosto předražené spotřební sorty z japanu. Problém je ten, že čaj, který v japanu člověk koupí v přepočtu kolem stovky za kilo, je často prodáván za ceny kolem stovky za 50g.
    „O mrtvých jen v dobrém." „Pojďme se bavit o Stalinovi."
    Jakub Lucký avatar 25.1.2011 20:45 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvě čajová dilemata
    Sencha není nejvyšší kvalita... To je gyoukuro, sencha je nestíněná...
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    25.1.2011 00:04 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvě čajová dilemata
    Earl grey je skvely, akorat ten od ahmadu obsahuje na muj vkus prilis moc bergamotu takze ho vetsinou micham s nejakym obycejnym cernym (ceylon)
    BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
    25.1.2011 02:50 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvě čajová dilemata
    Earl Grey od Ahmadu, stejně jako většina ostatních běžných, komerčních Earl Greyů, neobsahuje žádný bergamot. :-) Bohužel o tom, že Earl Grey obsahuje bergamotovou silici, se dnes už jen píše, ze zvyku z pravěkých dob (plus výrobci Earl Greyů slovo bergamot na svých stránkách a krabičkách záměrně zmiňují, aby oklamali zákazníky). Earl Greye se už dnes téměř výhradně stříkají umělými chemickými parfémy. I proto bych zvážil, jestli to pít dlouhodobě, denně (nemusí to být nejzdravější věc), případně tu výrobu domácího (nebo koupi nějakého přírodního).
    25.1.2011 02:57 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvě čajová dilemata
    Což mi připomnělo, že by ti mohl vyhovovat Earl Grey od Sonnentoru – proto, že je přírodní, bio, bez syntetických aromat, je tam toho bergamotu tak málo, že chutná jako Earl Grey zředěný čistým černým čajem.
    25.1.2011 08:46 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvě čajová dilemata
    diky za tip.
    BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
    25.1.2011 15:24 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvě čajová dilemata
    To mi připomíná, jak jsem měl bio Earl Greay. Háček byl v tom, že to bylo z nějaké ulta-alternativní produkce - z Nepálu. A nepálský polofermentovaný(?) čaj tomu dává úplně jinou chuť, než jaou člověšk čeká. Holt normální ceylon asi není dost alternativní :)
    Blaazen avatar 25.1.2011 00:48 Blaazen | skóre: 24 | blog: BL
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvě čajová dilemata
    Jsem taky na čaj, kafe ani alkohol jsem nepil už léta. Co se týče to Earl Greye (a i jiných ovoněných čajů), tak nevím proč ti na tom tak záleží. Nemá smysl je vyrábět z kvalitních lístků, stejně to čajové aroma přebije ta příchuť (bergamot, máta a desítky jiných). Takže pokud to není vyrobené vyloženě z nějakého zbytku (dust), tak ten rozdíl není moc velký. Ten sypaný jsem měl Twinings a pak ještě jeden, už nevím jaký - a byly fajn. Ale obvykle stačí nějaký dražší sáčky (Ahmad nebo i jiný), protože ovoněný čaje prostě obecně nestojí za tu námahu a musel bych na ně mít extra konvičku.
    A skladování: koupím 50 nebo 100g v pytlíčku (takový teh hnědý vícevrstvý) a doma to i s tím pytlíkem dám do plechovky. Prostě za ty léta se mi těch plechovek nastřádalo dost. Nejvíc od čajů koupených v plechovce, něco od sušenek atd. Hlavně musí být vyčichlá a umytá, aby to nebylo kontraproduktivní.
    Jakub Lucký avatar 25.1.2011 00:54 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvě čajová dilemata
    Nečetl jsem komentáře, protože je pozdě, ale jako člověk který se okolo čajů točí, tak se pokusím odpovědět

    Earl Grey nepiju (místo toho si radši dám černý himalájský, na ty hutnější Keňu nebo Gruzii), ale na e-čajovně je pár threadů

    Čaj se obvykle skladuje v tmavých prachovnicích, ty seženeš buď v jakékoliv prodejně chemického nádobí, nebo zkus zase e-čajovnu
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    25.1.2011 01:32 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvě čajová dilemata
    Marián Kyral avatar 25.1.2011 03:38 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvě čajová dilemata
    Zkoušel ses mrknout tady?
    25.1.2011 06:11 zulu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvě čajová dilemata
    A co takhle místo pití povzbuzujících čajů se učit včas a při únavě chodit chrápat? :)
    kotyz avatar 25.1.2011 10:28 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvě čajová dilemata
    to mi povidej, dneska sem spal jenom 4 hodiny a stejne sem se naucil velky kulovy (za tu hodinu v autobuse se toho moc nedozene, zvlast kdyz na to ani neni poradne videt). a jeste sem prisel pozde na zkousku :-D tady ani ty nejlepsi caje fakt nepomuzou ;-)
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Fluttershy, yay! avatar 25.1.2011 12:21 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvě čajová dilemata
    Takovéhle experty miluju. Nevím jak krályk, ale třeba já mám se spánkem potíže... abych se dobře vyspal a následující den byl trochu k světu, potřebuju (a) být vzhůru třeba 25 hodin v kuse a něco dělat, (b) hodně se unavit fyzickou námahou (ale taky se velice dobře protáhnout, jinak pak nevstanu) nebo (c) strávit večer na pivu v zakouřeném podniku, ideálně by se to mělo spojit s květákováním

    Nehledě k tomu, že člověk by rád občas i dělal něco jiného než se jenom učil do školy, což se minimálně v mém případě stíhat moc nedá, když normálně spím asi 11 hodin denně a ještě blbě.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    25.1.2011 15:10 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvě čajová dilemata
    Jó, jsem na tom podobně. A k tomu ještě ta prokrastinace...
    Fluttershy, yay! avatar 25.1.2011 15:20 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvě čajová dilemata
    No to teda, teď už radši znova čumím na Českou sodu. Je to peklo, Steinitz a jeho výměna.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    kotyz avatar 25.1.2011 17:47 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvě čajová dilemata
    se spanim mam taky potize, protoze du spat ve dve rano, nez zaberu tak sou tri, pak me ve ctyri a v sest vzbudi ty co vstavaj do prace, pak zas babka hrabe pul hodiny v mrazaku (to uz je vetsinou svetlo ale nevim kolik je hodin, protoze sem se v tu dobu nikdy nekoukal na hodinky) a pak je 12 a vzbudi me k obedu :-D to je ten lepsi pripad, v tom horsim plati vsechno od dvou do sesti s tim, ze v sedm uz musim sedet v autobuse do skoly abych tam prisel "jen" o pul hodiny pozde. v pet kvuli tomu abych tam byl vcas nevstanu ani kdyby mi za to platili :-D ted co sem tam nemusel tolik chodit sem si zvyk vyspavat do obeda, az to zase zacne naostro tak to bude ficak. cely rano a dopoledne me bude blbe od pajslu, pak usnu v autobuse cestou zpatky a teprv az doma budu schopnej podavat vubec nejaky vykony :-D a zase neusnu driv jak ve dve (ikdyby nahodou byla stahovaci fronta prazdna a nebylo ani co kompilovat, ja sem schopnej klidne cumet i na teleshopping od dvou do tri rano). asi skoncim jako bracha, celej den budu chrapat a v noci budu nemozne aktivni. ja nechci zdegenerovat jeste vic nez sem, me uz to takhle staci bohate ... :-D
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Chytrex avatar 25.1.2011 18:40 Chytrex | skóre: 30 | Bohumín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvě čajová dilemata
    naprosto to znám..:D Ale fakt je to že je best jet přes noc a přes den chrápat..:D vyzkoušeno.. před ranní šichtou se už ani nijak nesnažím spát pokud se mi nechce.. To naspím po šichtě:D
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS .:. define QUESTION ((bb) || !(bb)) .:. Odmítám vaši realitu a nahrazuji ji svou vlastní..
    26.1.2011 19:31 zulu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvě čajová dilemata
    To asi nebyla reakce na mě, viď? Jednu jednoduchou větu bys pochopil, že?
    25.1.2011 09:23 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvě čajová dilemata
    Caj piju leta a dost, ale ochucovane caje mi prijdou dost strasne. Ale nejsem nejaky fajnsmekr, vetsinou mam neco z normalnich obchodu, i kdyz zrovna v tehle krajine se toho moc vybrat neba, vetsinou je kilometrovy regal plny pytlikovych smetku a v rohu se krci dva druhy neceho normalniho. Taky jsem barbar a caj sypu primo do hrnku, sitka a takovy veci jsem zkousel, ale uz jsem si proste zvykl na "plnou palbu" se vsim vsudy :-)

    Takze jenom k tem krabicim. Na cesty mam plechovou krabicku z normalniho kramu, doma mam valcovou plechovku od ruskeho caje, ta mam zaviraci bazmek a tesneni. Podle mne se vyplati koupit caj v plechovce a tu potom doplnovat.
    PepaSFI avatar 25.1.2011 20:12 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvě čajová dilemata
    Earl Grey jsem kupoval v takové té prodejně kávy, čaje, sušeného ovoce a různých těch bio pochutin v Třebíči naproti bývalé Delvitě. Měli ho balený v takovém velkém sáčku z hliníkové fólie. Když to babka otevřela tak všichni lidi v obchodě vykulili oči jaká to byla neuvěřitelná vůně. Teď jsem ho dlouho nekupoval, před časem mi brácha přivezl z Turecka půl kila obyč černého a půl kila s bergamotem takže jsem byl zásobený na dost dlouho. Na uchovávání používám plechovky od originál balení čajů které se mi časem sešly. Poslední úlovek je válcová plechovka s levným ale celkem dobrým Earl Greyem z prodejny se zlevněnýma potravinama. Kvalitní nádoby by určitě byly skleněné laboratorní prachovnice se zabroušenou zátkou. Koukal jsem se na nějaké ceníky, půllitrová stojí asi padesátikorunu. Občas bývají i v bazarech a výprodejích.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    Fluttershy, yay! avatar 25.1.2011 20:23 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvě čajová dilemata
    BTW před chvílí mi byl tak trochu vnucen nějaký obyčejný turecký černý... s mlékem a to je teda driják jak sviňa! V tom mléce se lépe uvolňuje kofein a to tak, že fest! Akorát hnusné to bylo, ehm.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    26.1.2011 08:27 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvě čajová dilemata
    V Indii čaj bez mléka téměř nepijí (alespoň tam co jsem tam byl). A Indové by o čaji také mohli něco vědět, pijí ho o hodně dělší dobu než evropané. I když podle někoho, převzali mléko do čaje zpětně od Angličanů (bohatí pijí s mlékem, já budu také), nevím.
    Fluttershy, yay! avatar 26.1.2011 08:35 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvě čajová dilemata
    Chrocht.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Jakub Lucký avatar 26.1.2011 11:47 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvě čajová dilemata
    Indové pijí čaj s mlékem/bez mléka tak půl napůl. Obvykle ho pijí s mlékem proto, že pijí neexportní kvalitu, tzv. Dust, který je natolik silný, že ho bez mléka moc ani pít nejde

    Jinak v Indii se čaj v minulosti příliš nepil, jen v oblastech, které byly přilehlé k Číně. Skutečný rozvoj zařídila až čajová krize na přelomu 18. až 19. století, kdy angličané kvůli čajové nezávislosti na Číně založili Darjeeling a Assam (a Cejlon a Nilgiri)
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    PepaSFI avatar 26.1.2011 19:55 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvě čajová dilemata
    mně zas ten turecký připadal hodně jemný, oba druhy, obyč i ten bergamotový a vlastně i ten který jsem pil na jedné cestovatelské besedě. Vlastně nevadilo ani když se nechal louhovat o hodně déle než je obvyklé. Stalo se mi třeba v práci že jsem musel odběhnout, zdržel jsem se a prošvihl čaj třeba o 15 minut. Jiné čaje by byly na vylití ale tohle se dalo vypít. Jak je to s kofeinem nevím, nemá na mě moc velký vliv. Klidně si udělám kafe nebo čaj před spaním.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    26.1.2011 20:49 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvě čajová dilemata
    Jak je to s kofeinem nevím, nemá na mě moc velký vliv. Klidně si udělám kafe nebo čaj před spaním.
    Co se týče kofeinu, tak toho se 70% vylouhuje už během prvních ani ne 2 minut, takže buhvíjak dlouhé louhování jeho obsah v nápoji už prakticky nezvyšuje...
    Grunt avatar 26.1.2011 20:57 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvě čajová dilemata
    Já zas četl, že (také) kvůli zbavení se majority kofeinu se dělá nultý oplachovací nálev.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Josef Kufner avatar 26.1.2011 23:05 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvě čajová dilemata
    Prý se při dlouhém louhování zanou uvolňovat nějaké látky, které nejsou zrovna moc vhodné ke konzumaci.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    vencour avatar 26.1.2011 23:08 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvě čajová dilemata

    Já to znal jako "teiny" (ten tein), jak koukam, prý to je kofejn osobně.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    Luk avatar 27.1.2011 00:11 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvě čajová dilemata
    To, co se uvolňuje dlouhým louhováním, jsou polyfenoly. V množstvích takto uvolněných nejsou škodlivé, ba právě naopak. Mají však často hořko-trpkou chuť, která není vždy vítána.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    27.1.2011 00:32 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvě čajová dilemata
    To je to, čemu se obvykle v kontextu čajování říká třísloviny?
    vencour avatar 27.1.2011 01:15 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvě čajová dilemata

    Tak to nebyly teiny, dík :-( ... po pěti a více minutách, pokud se nepletu. V zeleným fest a v černým o něco málo míň, ten snad nehořkne, ale "plechatí" ... ;-)

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    Luk avatar 27.1.2011 01:56 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvě čajová dilemata
    ten snad nehořkne, ale "plechatí"
    Spíš po něm plechatí huba, ale to je jedno...:-D
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    vencour avatar 27.1.2011 14:51 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvě čajová dilemata

    Tak jsem to myslel.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    27.1.2011 15:32 Petr "Glubo" Sýkora | skóre: 21 | blog: Glubnik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvě čajová dilemata
    Jinak vžitý výraz pro "plechatí" je svíravost ;-)
    „O mrtvých jen v dobrém." „Pojďme se bavit o Stalinovi."
    Luk avatar 27.1.2011 01:55 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvě čajová dilemata
    Jo ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    26.1.2011 08:11 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvě čajová dilemata
    Čaj se nesmí setkat s kovem, stejně jako čajová konvice s Jarem. I když je kov a kov, krabičky nejsou z prostého plechu, jasně. Zajímavá varianta jsou sklenice se zabroušeným uzávěrem, to se dalo sehnat leckde vcelku zadarmo (ve veteši často také). Ale tam je ten ćaj uzavřený možná až moc (nedýchá). A sklo, já nevim, sklo je vlastně tekutina...

    Ideálem by myslím byl porcelán. A to by se sehnalo ne? Porceloš s víčkem?
    Jakub Lucký avatar 26.1.2011 11:55 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvě čajová dilemata
    Běžné čaje nemají dýchat vůbec, za tímhle účelem se vyrábí třeba i vakuové dózy, jako mají na TeaGarden (podívejte se na cca třetí-čtvrtou stránku ceníku)

    Skladování v porcelánu se dělá, nejvíce v japonské tradici, kde se takto skladuje matcha, ale i v Číně

    Existují čaje, které jsou dělané na to, aby dýchali a zráli, ale to jsou Pu-Erhy a ty se skladují obvykle v papírových krabičkách ve stabilních podmínkách

    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    26.1.2011 19:53 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvě čajová dilemata
    Bych si tim nedýcháním nebyl jistý, Viz jeden číňan přes čaj.
    Jakub Lucký avatar 27.1.2011 01:24 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvě čajová dilemata
    Určitě si to nepletete s těmi Pu-erhy? Já vycházím primárně z toho, jak mi čaj dodávají ty nejkvalitnější obchody, se kterými jsem měl tu čest, a Špimr dodává ty nejlepší japonce vakuované, nebo aspoň pečlivě zatavené, Prachař taktéž, YunnanSourcing posílá čaje v zipovacích pytlících...

    A dost podobně se k tomu staví i lidé, kteří čajům rozumí, např. Stabilní návštěvníci e-čajovny, nebo majitelé čajoven
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    26.1.2011 19:54 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvě čajová dilemata
    A Bodhidarma?
    PepaSFI avatar 26.1.2011 20:08 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvě čajová dilemata
    myslím že sklo a laboratorní obzvlášť bude dostatečně netečné. jinak by se z něj nedělaly potřeby pro chemiky. Ty krabičky nejsou z prostého plechu. Jsou z mizerného železného, bídně pocínovaného a ještě kdoví čím nalakovaného plechu a přece to skoro všichni používají.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    26.1.2011 21:03 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dvě čajová dilemata
    Jsou asi věci mezi chemií a zemí. Já mám několik hrnků na kafe a čaj, Je to stejnej matroš, stejně se s nim zachází a chutná to z něj jinak. Nevim proč ze skla za pár zlomek euro chutná čaj jíp, než ze úžasného zen servisu, ale je to tak. Ty zdánlivě netečné mastriály něco dělají, nevím co a jak... ale dělají.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.