Pornhub zveřejnil podrobné statistiky za rok 2025. V části věnované zařízením a technologiím se lze dočíst, že 87 % přenášených dat směrovalo na telefony, 2 % na tablety a 11 % na desktopy. Operační systém Linux běžel na 6,3 % desktopů. O 22,4 % více než před rokem. Firefox má na desktopu 8,4 % podíl.
Chcete vědět, co se odehrálo ve světě techniky za poslední měsíc? Nebo si popovídat o tom, co zrovna bastlíte? Pak dorazte na prosincovou Virtuální Bastlírnu s mikrofonem a kamerou, nalijte si něco k pití a ponořte se s strahovskými bastlíři do diskuze u virtuálního piva o technice i všem možném okolo. O čem budou tentokrát strahováci referovat? Téměř každý už si všiml významného zdražení RAM a SSD, jsou zde ale i příjemnější zprávy. Průša uvádí
… více »Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) podporuje vyjádření partnerů ze Spojeného království, kteří upozorňují na škodlivé aktivity společností Anxun Information Technology (též „I-S00N“) (pdf) a Beijing Integrity Technology (též „Integrity Tech“) působících v kyberprostoru a sídlících v Čínské lidové republice (ČLR). Tyto společnosti jsou součástí komplexního ekosystému soukromých subjektů v ČLR,
… více »Společnost Pebble představila (YouTube) prsten s tlačítkem a mikrofonem Pebble Index 01 pro rychlé nahrávání hlasových poznámek. Prsten lze předobjednat za 75 dolarů.
Společnost JetBrains v listopadu 2021 představila nové IDE s názvem Fleet. Tento týden oznámila jeho konec. Od 22. prosince 2025 již nebude možné Fleet stáhnout.
Byl vydán Mozilla Firefox 146.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 146 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Před rokem převzala Digitální a informační agentura (DIA) vlastnictví a provoz jednotné státní domény gov.cz. Nyní spustila samoobslužný portál, který umožňuje orgánům veřejné moci snadno registrovat nové domény státní správy pod doménu gov.cz nebo spravovat ty stávající. Proces nové registrace, který dříve trval 30 dní, se nyní zkrátil na několik minut.
IBM kupuje za 11 miliard USD (229,1 miliardy Kč) firmu Confluent zabývající se datovou infrastrukturou. Posílí tak svoji nabídku cloudových služeb a využije růstu poptávky po těchto službách, který je poháněný umělou inteligencí.
Nejvyšší správní soud (NSS) podruhé zrušil pokutu za únik zákaznických údajů z e-shopu Mall.cz. Incidentem se musí znovu zabývat Úřad pro ochranu osobních údajů (ÚOOÚ). Samotný únik ještě neznamená, že správce dat porušil svou povinnost zajistit jejich bezpečnost, plyne z rozsudku dočasně zpřístupněného na úřední desce. Úřad musí vždy posoudit, zda byla přijatá opatření přiměřená povaze rizik, stavu techniky a nákladům.
Organizace Free Software Foundation Europe (FSFE) zrušila svůj účet na 𝕏 (Twitter) s odůvodněním: "To, co mělo být původně místem pro dialog a výměnu informací, se proměnilo v centralizovanou arénu nepřátelství, dezinformací a ziskem motivovaného řízení, což je daleko od ideálů svobody, za nimiž stojíme". FSFE je aktivní na Mastodonu.
to si pak člověk říká, jestli ty lidi vůbec sou svéprávný.
Omlouvám se, že zakládám takový OT a že to nepíšu do samostatného blogu, ale nechce se mi kvůli tomu zakládat.
Zrovna to vypínání mi nepřipadá zlý.No minimálně to zavání možností zneužití. I když teda na druhou stranu neznám přesné znění právě tohoto bodu zákona a pochybuju, že Nova by se srala s jeho doslovným zněním.
Horší je teď to, co zavedli ve Švédsku. Veškerý přeshraniční traffic jde přímo do rukou rozvědky, či co je to za ****.Abych pravdu řekl, o tom kam míří traffic u mobilních operátorů u nás nemám nejmenší ponětí, ty jo? Stejně jako bych nikdy nevěřil kudy všude můžou(a kdo všechno ho může použít) putovat data, které pustím do inetrnetu, kdybych se o to nezajímal.
I když teda na druhou stranu neznám přesné znění právě tohoto bodu zákona…Návrh zákona je na webu PSP, jedná se o § 39 „Rušení provozu elektronických komunikací“. Vysvětlující poznámky jsou ve Zvláštní části, pod odstavcem „K § 39“ (stačí hledat „mobil“).
K § 39 Rušení provozu elektronických komunikací Navrhované řešení odpovídá závěrům materiálů, které k této problematice byly předloženy Bezpečnostní radě státu a vládě České republiky (např. usnesení Bezpečnostní rady státu ze dne 28. února 2006 č. 117 a usnesení vlády České republiky č. 361 ze dne 5. dubna 2006). Aby příslušné orgány státu mohly dostát svým zákonným úkolům, mezi něž náleží také zajišťování bezpečnosti státu, musí zatím účelem disponovat jednak dostatečnými zákonnými oprávněními, jednak prostředky k jejich plnění. Technické možnosti k plnění svých úkolů musí mít minimálně na takové úrovni, aby byly schopny konkurovat technice v rukou protiprávně jednajících osob. V současné době se množí trestná činnost páchaná například prostřednictvím mobilního telefonu nebo vysílačky. Mobilní telefony (vysílačky) jsou používány jako nástroj k páchání teroristických útoků (aktivace nástražného výbušného systému na dálku), umožňují vězňům pokračovat v páchání trestné činnosti i ve výkonu trestu, apod. Ohlášený nebo nalezený nástražný výbušný systém může být součástí cíleného útoku, který lze spustit právě při prováděné evakuaci, soustřeďování se zasahujících složek k provedení záchranných prací nebo připravujících se na likvidační práce, apod. Prioritou na místě zásahu je vždy provádění záchranných a likvidačních prací ve prospěch ohrožených obyvatel a následně po uvolnění potřebných sil a prostředků i zajištění týlového prostoru. Proto je třeba v odůvodněných případech provést způsobem uvedeným v návrhu zákona opatření k zamezení aktivace dalších nástražných výbušných systémů na těchto místech i v této fázi společného zásahu. Při posuzování nebezpečnosti uvedených útoků nelze opomíjet ani to, že takto provedený cílený útok může svými následky (újma na životě a zdraví zasahujících osob, ztráta nebo poškození techniky) ochromit činnost základních složek integrovaného záchranného systému a v neposlední řadě ohrozit i životy pyrotechniků a policistů při vyhledávání nebo zneškodňování vlastního nálezu nástražného výbušného systému. Vstup do provozu sítě elektronických komunikací a přerušení přenášeného signálu v určitém prostoru je v některých případech jedinou a krajní možností, jak uvedeným nežádoucím jevům zabránit. Navrhovaným ustanovením by měla být naplněna dikce, resp. předpoklad zákona č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích, který sice stanovuje obecný zákaz “rušení”, avšak současně předpokládá výjimky z tohoto pravidla, pokud tak stanoví zvláštní právní předpis. Již v současnosti existuje možnost použití tohoto prostředku za podmínek krajní nouze. Z hlediska právní jistoty a jistoty postupů policie je však realizace navrhovaného řešení potřebná. Rušení elektronického provozu nemůže být samozřejmě neomezené. Proto je návrhem zákona vázáno podmínkou časové a rozsahové limitace. Mimo to se navrhuje upravit oznamování zavedení rušení (s určením dotčené oblasti) na územně příslušné operační a informační středisko Integrovaného záchranného systému, aby mohla být zavedena jiná vyhovující forma komunikace složek integrovaného záchranného systému. Dále bude informován i Český telekomunikační úřad. Přiměřeně bude informován i provozovatel sítě elektronických komunikací. S ohledem na výjimečnost tohoto opatření a zejména důvod pro jeho realizaci je nezbytné založit právní možnost informaci neposkytnout v zájmu vyloučení bezpečnostních rizik spojených s tímto poskytnutím. Uvedené rušení bude prováděno vlastními prostředky policie.Je tak nebo jsem ještě něco opomněl?
§ 39
- Policie může za účelem odstranění bezprostředního ohrožení životů nebo zdraví osob anebo bezprostředně hrozící větší škody9) na majetku rušit v nezbytné míře a po nezbytnou dobu
- provoz elektronických komunikačních zařízení a sítí,
- poskytování služeb elektronických komunikací, nebo
- provozování radiokomunikačních služeb.
- Zavedení rušení podle odstavce 1 policie ohlásí na územně příslušné operační a informační středisko Integrovaného záchranného systému a Českému telekomunikačnímu úřadu. V nezbytné míře informuje o provedeném rušení dotčené provozovatele sítí a služeb elektronických komunikací. To neplatí, pokud by poskytnutí informace podle věty první nebo druhé mohlo ohrozit plnění úkolů policie.
Tak zneužít se dá asi všechno. Na druhou stranu si nedovedu představit, že i kdyby bez tohoto zákona nastoupila do dohledového centra policie s tím, že v nějaké oblasti hrozí teroristický útok odpálený mobilem, že by si někdo risknul tu síť tam nevypnout.Zrovna to vypínání mi nepřipadá zlý.No minimálně to zavání možností zneužití.
Tak zneužít se dá asi všechno.Zákonně?
Na druhou stranu si nedovedu představit, že i kdyby bez tohoto zákona nastoupila do dohledového centra policie s tím, že v nějaké oblasti hrozí teroristický útok odpálený mobilem, že by si někdo risknul tu síť tam nevypnout.A o to právě jde…kdo by tak tady u nás páchal nějaký teroristický útok? Teroristi? Ale jak říkám, bylo to jen špatně formulováno a zároveň i mnou špatně pochopeno.
Ale docela by mě zajímalo, co se stane, když nějaký záškodník někomu strčí do počítače soubor, který jen vypadá jako zašifrovaný, nebo třeba i je, ale majitel počítače heslo nezná. Taky dobrý způsob, jak dostat bližního do lochu
Tak když tvrdíte, že to jsou náhodná data, tak vám jistě nebude vadit, když je přepíšeme jinými náhodnými daty.Ale zajisté páni policajti, při nejhorším si zrušíte důkazní materiál
Ale zase ještě že to není jako v Británii, kde musíš šifrovaná data na příkaz policie rozšifrovat, jinak jdeš na dva roky.A nemuzes proste 'zapomenout' heslo?
U nás by něco takového bylo v rozporu s LZPS:
Článek 37
(1) Každý má právo odepřít výpověď, jestliže by jí způsobil nebezpečí trestního stíhání sobě nebo osobě blízké.
Článek 40
...
(4) Obviněný má právo odepřít výpověď; tohoto práva nesmí být žádným způsobem zbaven.
Výpovědí může být samozřejmě také informace o použitém šifrovacím algoritmu, o klíči, hesle apod.
Vzhledem k tomu, že to IMHO bude datový tok v řádu terabajtů za sekundu, tak by mě zajímalo, co na to používají za dráty a na jaká média to ukládají...Proč by to měl být problém? Dnešní technologie už s takovými rychlostmi nemají problém a na ukládání stačí pár výkoných mašinek(nikdo netvrdí, že se musí ukládat všechna data. Data z hlaviček jsou také velice zajímavá a kdo už chce, tak si už nějaký L7 filter rozjede a nějaký IBM Bluegene na to vůbec nepotřebuje). A vůbec, Vy víte co je v té ostře střežené budově, kde i zákazníci mají vstup povolen jen pro pár vyvolených a ještě s ostrahou a kudy tečou veškerá data na českém internetu? Já teda ne.
Vy víte co je v té ostře střežené budově, kde i zákazníci mají vstup povolen jen pro pár vyvolených a ještě s ostrahou a kudy tečou veškerá data na českém internetu? Já teda ne.Není těžké si představit, co tam je. Budou tam zařízení, která umožňují provádět odposlech a záznam dat, a to způsobem, že na ÚZČ PČR (a možná i v BIS a ÚZSI) stačí kliknout a už k nim teče to, o co mají zájem. Podobná zařízení jsou také u všech větších ISP.
Nejmodernější dnes dostupné technologie pro komunikaci na větší vzdálenost než pár metrů mají teoretické maximum okolo 100 gigabitů za sekundu (viz wikipedie).
A zpracovat a uložit takové množství dat taky není žádná legrace - jediná 100 Gb linka teoreticky dodá až 12 GB za sekundu...
Tiskni
Sdílej: