abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 20:00 | Komunita

    V březnu loňského roku přestal být Redis svobodný. Společnost Redis Labs jej přelicencovala z licence BSD na nesvobodné licence Redis Source Available License (RSALv2) a Server Side Public License (SSPLv1). Hned o pár dní později vznikly svobodné forky Redisu s názvy Valkey a Redict. Dnes bylo oznámeno, že Redis je opět svobodný. S nejnovější verzí 8 je k dispozici také pod licencí AGPLv3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 19:22 | IT novinky

    Oficiální ceny Raspberry Pi Compute Modulů 4 klesly o 5 dolarů (4 GB varianty), respektive o 10 dolarů (8 GB varianty).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:33 | Nová verze

    Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:44 | Zajímavý článek

    Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.

    karkar | Komentářů: 0
    včera 12:11 | Humor

    Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 10:44 | IT novinky

    Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 28
    včera 09:55 | IT novinky

    Společnost Amazon miliardáře Jeffa Bezose vypustila na oběžnou dráhu první várku družic svého projektu Kuiper, který má z vesmíru poskytovat vysokorychlostní internetové připojení po celém světě a snažit se konkurovat nyní dominantnímu Starlinku nejbohatšího muže planety Elona Muska.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 09:33 | IT novinky

    Poslední aktualizací začal model GPT-4o uživatelům příliš podlézat. OpenAI jej tak vrátila k předchozí verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 08:11 | Nová verze

    Google Chrome 136 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 136.0.7103.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 8 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    29.4. 20:55 | Nová verze

    Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (58%)
     (1%)
     (9%)
     (21%)
     (4%)
     (1%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 497 hlasů
     Komentářů: 19, poslední včera 11:32
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Vložit další komentář
    gtz avatar 3.8.2010 23:04 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 1938 a druhá šance
    AVIA B-534 vs. BF-109E to bych chtěl vidět reálně. :)
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Václav 3.8.2010 23:12 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 1938 a druhá šance
    Já to spíš vidím na Štuku, ale co, jde o hru :)
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    vencour avatar 3.8.2010 23:15 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 1938 a druhá šance

    Pokud se nepletu, Emilové tam nebudou, max jen verze D? Aspoň co byly diskuse o tom, zda bychom se ubránili. A v linku se píše, že Il-2 umí jen 109B

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    gtz avatar 3.8.2010 23:46 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 1938 a druhá šance
    Diskusi na palbě jsem četl, nějak jsem pak zapomněl, že ten simulátor umí jen B2.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    4.8.2010 06:54 Pavel Křivánek | skóre: 29 | blog: Kvičet nezávaznou konverzaci
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 1938 a druhá šance
    radsi ne z pohledu pilota te Avie ;-)
    I'm sure it crashed in the most type-safe way possible.
    gtz avatar 4.8.2010 10:54 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 1938 a druhá šance
    Vlastně B-534 byla v souboji s FIAT CR-32 (také dvouplošník) B534 měla smůlu. B534 ve válce, pokud by se B-534 postavilo proti BF-109x nebo HE-112 pak myslím, že by v přímém souboji prostě byla smůla. Stačí se jen podívat jak to celé dopadlo při útoku Něměcka na Polsko (kdy Polsko bylo vyzbrojeno převážně dvouplošníky).
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    4.8.2010 11:30 Randy_Sh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 1938 a druhá šance

    kdy Polsko bylo vyzbrojeno převážně dvouplošníky

    Polské stíhačky byly hornoplošníky, nikoliv dvouplošníky. Nicméně byly také zastaralé.

    gtz avatar 4.8.2010 13:43 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 1938 a druhá šance
    Díky za opravu, no i tak byly zastaralé sice se píše, že se jim podařilo sundat 130 německých strojů.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    4.8.2010 12:13 Pavel Křivánek | skóre: 29 | blog: Kvičet nezávaznou konverzaci
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 1938 a druhá šance
    Ten rozdíl v letových vlastnostech není propastný, ale když jsem Avii v IL-2 zkoušel, tak byl určitě větší, než se ho snaží líčit některé oslavné články :-)
    I'm sure it crashed in the most type-safe way possible.
    4.8.2010 14:00 Martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 1938 a druhá šance
    Avia B534 měla proti Mezkům lepší manévrovatelnost a lepší stoupavost. Tím to bohužel končilo. Bylo to vynikající éro ve dvacátých letech, kdy hravě vyhrávalo na mezinárodních soutěžích. Bohužel naše letectvo trochu usnulo na vavřínech. V roce 1938 jsme měli několik velmi slibných prototypů, ale k sériové výrobě už nedošlo. Situaci v našem letectvu možná nejlépe ilustruje fakt, že naším nejrychlejším letadlem (tj. rychlejším i než naše stíhačky) byl střední bombardér B-71, který jsme navíc koupili v Sovětském svazu.

    Na druhou stranu, nic není nemožné. Během Slovenského Národního Povstání má Avia B-534 dokázaný sestřel Me-262 (proudová stíhačka) :-)
    4.8.2010 14:17 Randy_Sh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 1938 a druhá šance

    Bylo to vynikající éro ve dvacátých letech, kdy hravě vyhrávalo na mezinárodních soutěžích.

    To těžko, když prototyp vzlétl až v roce 1933.

    Na druhou stranu, nic není nemožné. Během Slovenského Národního Povstání má Avia B-534 dokázaný sestřel Me-262 (proudová stíhačka)

    Tak to už vůbec ne. Ve skutečnosti to byl Ju-52, tedy starý dopravní letoun.

    gtz avatar 4.8.2010 16:14 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 1938 a druhá šance
    Máš link na ten sestřel ME-262? To musel být německý pilot ožratý nebo chtěl spáchat sebevraždu?
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    gtz avatar 4.8.2010 20:56 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 1938 a druhá šance
    Takže žádný sestřel ME-262, ale sestřel "neozbrojeného" maďarského JU52/3m. Takže žádné hrdinství, ale jen střílení ka kachny.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    gtz avatar 4.8.2010 16:15 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 1938 a druhá šance
    Avia B534 měla proti Mezkům lepší manévrovatelnost a lepší stoupavost.

    Cože? proti BF-109 lepší stoupavost? mohu se zeptat na Váš zdroj??
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    gtz avatar 4.8.2010 16:22 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 1938 a druhá šance
    < AVIA B-534 Výkony

    * Maximální rychlost: 380-390 km/h (4. provedení údajně v 1000 m až 406 km/h) * Dolet: 600 km (verze Bk-534 500 km) * Dostup: 10 600 m * Stoupavost: 15,0 m/s * Poměr výkon/hmotnost: 292 W/kg

    < BF-109 Výkony

    * Maximální rychlost: 640 km/h ve výšce 6300 m * Cestovní rychlost: 590 km/h ve výšce 6000 m * Dostup: 12 000 m * Stoupavost: 17 m/s * Dolet: 850 km, s přídavnými nádržemi 1000 km
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    4.8.2010 16:53 Pavel Křivánek | skóre: 29 | blog: Kvičet nezávaznou konverzaci
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 1938 a druhá šance
    Ale to jsou udaje pro verzi G, tedy nejdrive pro rok 1942.
    I'm sure it crashed in the most type-safe way possible.
    4.8.2010 17:01 Pavel Křivánek | skóre: 29 | blog: Kvičet nezávaznou konverzaci
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 1938 a druhá šance
    Emil mel podle udaju, co jsem nasel, stoupavost cca 14,4 m/s v kilometrove vysce (s rostouci vyskou klesala)
    I'm sure it crashed in the most type-safe way possible.
    gtz avatar 4.8.2010 17:56 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 1938 a druhá šance
    E-čko mělo mít cca 16.7 - 17.8. Zdroj zde BF109-E.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    gtz avatar 4.8.2010 18:00 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 1938 a druhá šance
    Zde je druhý zdroj BF-109-E a uvádí se stoupavost cca 3280ft/min 17.83 m/sec.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    vencour avatar 4.8.2010 18:09 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 1938 a druhá šance

    V době, kdy by měli Němci Emily, bychom mohli mít už Avie B135 ;-)

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    4.8.2010 20:38 Randy_Sh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 1938 a druhá šance
    To je pouze zbožné přání. Bf-109E začaly přicházet k jednotkám počátkem roku 1939. V té době byla Avia B-135 stěží ve stadiu prototypu. Od prototypu k bojovému nasazení byly v té době tak dva roky.
    gtz avatar 4.8.2010 20:52 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 1938 a druhá šance
    No právě a čas nebyl, jak jsem se díval B-135 sloužil tak snad jen v Bulharsku kde si "prý" připsal sestřel jednoho Liberátora.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    vencour avatar 4.8.2010 23:06 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 1938 a druhá šance

    Nasazení v Bulharsku od "naší doby" dělí 2 až 3 roky ... pro zvědavce.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    gtz avatar 5.8.2010 00:11 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 1938 a druhá šance
    První dodávky byly v roce 1943, ale ukončení prototypů už v roce 1940. Kdyby naše armáda měla již B-135 pak by jim do rukou padly rovnocené stroje s BF109. Naše B-534 se jim nehodily do krámu, ale B-135 by jistě zapojily do dalších válek.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    5.8.2010 07:03 Randy_Sh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 1938 a druhá šance
    Ve skutečnosti to jsou 4 roky (1939 - 1943).
    belisarivs avatar 4.8.2010 08:26 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 1938 a druhá šance
    IMHO v te dobe nemci Emila jeste nemeli. Minimalne ne v dostatecnych poctech.
    IRC is just multiplayer notepad.
    gtz avatar 4.8.2010 10:36 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 1938 a druhá šance
    i tak by BF-109B nebo BF-109C stačilo na naše stroje. Tuším, že žádný stroj se jim nemohl v přímém souboji postavit. Nehledě na počty letadel, které byly poněkud vyšší na německé straně.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    vencour avatar 4.8.2010 10:51 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 1938 a druhá šance

    Il-2 jsem ještě nelítal. V xwingu jsem prot TIE advanced taky měl dost šancí, lítaly asi o 60% maximálkou. Tak se uvidí, jací budou piloti.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    gtz avatar 4.8.2010 10:59 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 1938 a druhá šance
    Já jsem kdysi si hrál se simulátorem SU-27 a USNF a pak již nebyl na tyto srandy čas.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Václav 3.8.2010 23:11 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 1938 a druhá šance
    Hmm, pod Wine to prý běhá, moje sestava to utáhne levou zadní, čas bude… Asi se přidám, nějaké ty simulátory nalítané mám.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    4.8.2010 07:53 dizz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 1938 a druhá šance
    jj ve wine to beha celkem ok a na gog.com to maji vcetne datadisku za 10$
    3.8.2010 23:36 void
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 1938 a druhá šance
    Po mnoha diskusích na téma "Ubránili bychom se"
    Já bych to neotáčel o desítky let zpátky, já bych se zaměřil na přítomný a budoucí čas: ubráníme se?
    belisarivs avatar 4.8.2010 08:28 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 1938 a druhá šance
    Cemu?

    Na mne jde srani. Ubranim se?
    IRC is just multiplayer notepad.
    4.8.2010 10:40 void
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 1938 a druhá šance
    Hovnům se nebraň, třebaže ti bombardují trůn; nejsou to nepřátelé. :)
    stativ avatar 4.8.2010 10:54 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 1938 a druhá šance
    Don't Shit Your Pants (pozor Flash)
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    4.8.2010 08:02 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 1938 a druhá šance
    Vzhledem k tomu, ze posledni, co jsem z tehle "branze" zkousel byl "Chuck Yeager's Air Combat"... tak radsi budu jen drzet palce :-)
    Michal Fecko avatar 4.8.2010 08:15 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 1938 a druhá šance
    Mne sa na IL2 najviac pacilo lietat sam, popr. vo formacii so susedom a najlepsie akrobaticke zostavy - sice sa vydarila kompletna mozno 1 z 10 ale boli tam aj take prvky ze subezne podletenie mosta hlavou dole (kazdy z inej strany) :-D Take Red Bull Air Race 2. svetovej :-D
    4.8.2010 10:04 myšák | skóre: 26 | blog: EmentuX | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 1938 a druhá šance
    No IL-2 mě nějak minul, ale čas od času zamáčknu slzu při shlédnutí tohohle videa z WWIIOL (teď tuším Battleground Europe) a zavzpomínám na probdělé noci, kdy jsem se proháněl nad Evropou s 312.RAF... Ventrilo na plno, všude kolem tma, jen monitor svítil do noci a sem tam baterka, když jsem čučel do vytištěné mapy na klíně, abych věděl, kde potřebujou naši helfnout proti dotírajícím "mezkům".

    Chjo :'-(
    Je nesmírně těžké být idiotem, konkurence je obrovská...
    vencour avatar 4.11.2010 16:23 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 1938 a druhá šance [updated]

    Jedna perla aneb Blaničtí rytíři v akci :-)

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.