abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 10.2 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze nové balíčky Immich, Immich Machine Learning, uv a RustDesk Client.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:11 | Nová verze

    TypeScript (Wikipedie), tj. JavaScript rozšířený o statické typování a další atributy, byl vydán v nové verzi 6.0. Příští verze 7.0 je kvůli výkonu přepisována do programovacího jazyka Go.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:33 | Zajímavý článek

    Christian Schaller z Red Hatu na svém blogu popsal své zkušenosti s používáním AI při vývoji open source aplikací pro Linux. Pomocí různých AI aktualizoval nebo vytvořil aplikace Elgato Light GNOME Shell extension, Dell Ultrasharp Webcam 4K, Red Hat Planet, WMDock, XMMS resuscitated (aktualizace z GTK 2 a Esound na GTK 4, GStreamer a PipeWire) a Monkey Bubble. SANE ovladač pro skener Plustek OpticFilm 8200i se mu zatím nepovedl.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 19:44 | IT novinky

    Americké firmy Tesla a SpaceX postaví v texaském Austinu moderní komplex na výrobu čipů pro umělou inteligenci (AI). Součástí projektu s názvem Terafab budou dvě moderní továrny na výrobu čipů – jedna se zaměří na automobily a humanoidní roboty, druhá na datová centra ve vesmíru. Uvedl to generální ředitel těchto firem Elon Musk. Projekt by podle odhadů měl stát 20 miliard USD (zhruba 425 miliard Kč).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 15:00 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 6.11 (YouTube) multiplatformního frameworku a GUI toolkitu Qt. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:44 | Bezpečnostní upozornění

    Ubuntu 26.04 patrně bude ve výchozím nastavení zobrazovat hvězdičky při zadávání hesla příkazu sudo, změna vychází z nové verze sudo-rs. Ta sice zlepší použitelnost systému pro nové uživatele, na které mohlo 'tiché sudo' působit dojmem, že systém 'zamrzl' a nijak nereaguje na stisky kláves, na druhou stranu se jedná o možnou bezpečnostní slabinu, neboť zobrazování hvězdiček v terminálu odhaluje délku hesla. Původní chování příkazu sudo

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 11
    22.3. 21:33 | Komunita

    Projekt systemd schválil kontroverzní pull request, který do JSON záznamů uživatelů přidává nové pole 'birthDate', datum narození, tedy údaj vyžadovaný zákony o ověřování věku v Kalifornii, Coloradu a Brazílii. Jiný pull request, který tuto změnu napravoval, byl správcem projektu Lennartem Poetteringem zamítnut s následujícím zdůvodněním:

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 27
    22.3. 17:22 | Nová verze

    Nové číslo časopisu Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 163 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    21.3. 15:22 | IT novinky

    Eric Lengyel dobrovolně uvolnil jako volné dílo svůj patentovaný algoritmus Slug. Algoritmus vykresluje text a vektorovou grafiku na GPU přímo z dat Bézierových křivek, aniž by využíval texturové mapy obsahující jakékoli předem vypočítané nebo uložené obrázky a počítá přesné pokrytí pro ostré a škálovatelné zobrazení písma, referenční ukázka implementace v HLSL shaderech je na GitHubu. Slug je volným dílem od 17. března letošního

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 6
    21.3. 15:11 | Zajímavý projekt

    Sashiko (GitHub) je open source automatizovaný systém pro revizi kódu linuxového jádra. Monitoruje veřejné mailing listy a hodnotí navrhované změny pomocí umělé inteligence. Výpočetní zdroje a LLM tokeny poskytuje Google.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 14
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (15%)
     (7%)
     (1%)
     (12%)
     (29%)
     (2%)
     (5%)
     (1%)
     (13%)
     (24%)
    Celkem 1140 hlasů
     Komentářů: 27, poslední 17.3. 19:26
    Rozcestník

    Na koho/co se spolehnout

    29.12.2011 11:17 | Přečteno: 1823× | MeaningOfLife | poslední úprava: 29.12.2011 11:51

    Angličtině se věnuju nějakou dobu, no, asi tak 18 let. Mam z ní pocit, že fráze, idiomy, vazby jsou to hlavní. Jako správnej puntičkář vnímam mluvu ostatních a snažim se být lepší. Přestože jsem zaplaťpámbu narazil na názor "Češi jsou cimprlich a kdo chce, ten se domluví a hledí na domluvu, na cíl, ne na nějaké prkotiny".

    Hříčku o switched witches jsem napsal pro nadhled a srandu. To je už pět let ... to utíká ... naštěstí mam ještě nainstalovaný stardict, umí číst, hláskovat. (Divný, stardict mam, na webu je zmínka o ukončení). Chvíli před tim jsem něco zveřejnil a dnes bych to snad psal jinak. Každopádně jsem objevil googlí translator a zatim se mi nikdo neozval, že bych něco z něj použitého měl blbě.

    No a jestli máte rádi oběšence, lze hráti na http://www.thefreedictionary.com/


    EDIT čas od času komunikuju oficiálně a ne tedy jen za sebe a pak mi vlastní aktuální znalosti nestačí, např. z němčiny vim, jak různé předložky nebo co to je (vor-, zu-, nach-) mění význam spojení.

           

    Hodnocení: 67 %

            špatnédobré        

    Anketa

    Jak řešíte své potřeby komunikace z češtiny do cizího jazyka?
     (77 %)
     (10 %)
     (15 %)
     (63 %)
     (27 %)
     (7 %)
    Celkem 60 hlasů

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    =^..^= AmigaPower® avatar 29.12.2011 11:39 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na koho se spolehnout
    Si mněl vidět když sme byly s kámošem s kočkou na výstavě v Holandsku :-D V coffe shopu sme si koupili hulení a neměli sme to do čeho dát, na češ kámoš říká "já mu řeknu vo pytlik, jak se řekne anglicky pytlik?" A já na to: "pajtl" :-D A von na něj "Do You have a pytel?" :-D Nejlepší je, že ten frajer se ptal štamgastů, co to anglický slovo "pytel" (pajtl) znamená... :-D
    vencour avatar 29.12.2011 11:45 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na koho se spolehnout

    Dost často mi pomůže opis. V soukromém hovoru si často pomáhám němčinou, buď tím, že je to slovo v němčině/angličtině podobné nebo tím, že druhá strana umí oba jazyky.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    =^..^= AmigaPower® avatar 29.12.2011 11:54 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na koho se spolehnout
    Jenže já ze sebe většinou vysoukám jakš takš pochopitelnou větu a ve finále je to celý k hovnu, protože mi chybí nějaký slovo na konec, bez kterýho je to celý snažení k hovnu... :-D
    vencour avatar 29.12.2011 11:57 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na koho se spolehnout

    Krátkodobá paměť na úkor té dlouhodobé?

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    =^..^= AmigaPower® avatar 29.12.2011 12:03 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na koho se spolehnout
    To má samozřejmě taky vliv, ale většinou to slovo prostě nevim vůbec, nemam slovní zásobu a když, tak spíš technický výrazy, jako pozůstatek komunikace mezi servisem v PL a vývojem v UK...
    vlastikroot avatar 29.12.2011 12:20 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na koho se spolehnout
    Jsi to mel rovnou smotat :-D
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    29.12.2011 13:09 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na koho se spolehnout
    Jak ho znám, si toho koupil alespoň 2kg, a to se špatně smotává :-D
    Václav 29.12.2011 13:46 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na koho se spolehnout
    Je asi fakt že dřív přijde na to jak říct igelitovej pytel, než sežene cigaretový papírek formátu A1.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    vlastikroot avatar 29.12.2011 13:50 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na koho se spolehnout
    Staci karton rolovacich papirku a par zhulichtivych kamaradu :-D
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    29.12.2011 23:13 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na koho se spolehnout
    To by byl tórčr.
    Baník pyčo!
    otula avatar 29.12.2011 15:10 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na koho/co se spolehnout
    Co se Google Translator týká, tak s ním mám velmi rozporuplné zkušenosti. Nedokážu posoudit, jak dobře překládá angličtinu, protože ji moc neumím, ale občas z mi z něj vypadly zaručeně blbosti. Když jsem chtěl slovenskou verzi jednoho webu, překládal (cs->sk) velmi dobře. Zato ovšem například překlad češtiny do ruštiny je naprostá katastrofa, občas vyhodí i úplný opak překládaného.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 29.12.2011 16:09 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na koho/co se spolehnout
    Google Translator používám jen pro překlad z jazyku, kterému nerozumím. Pro komunikaci s cizincem bych to asi nepoužil, to bych si raději našel někoho, kdo ten jazyk umí.

    Základ je samozřejmě slovní zásoba, v angličtině s tím souvisí spousta frází. Do určitého bodu stačí seriály a filmy (na tu běžnou angličtinu používanou "na ulici"), pak už člověka posouvá dál hlavně literatura, případně hloubání nad výkladovým slovníkem (ten papírový je stejně nejlepší).

    Už nějakou dobu hledám "lepší" způsob, jak se naučit nová slovíčka. Google rad vyhodí hodně, ale všechny tyhle tipy jsou dobré tak akorát na "základních 500" slovíček. Ta se dokážu naučit velmi rychle i bez fíglů, což jsem si ozkoušel u španělštiny, problémem je pro mě spíš učit se nová, když už jich umíte kdoví kolik tisíc.

    Takže zbývá akorát dril a na to používám program Parley.
    vencour avatar 29.12.2011 16:23 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na koho/co se spolehnout

    Nejlepší způsob je asi používat jazyk, komunikovat, sledovat zájmové a zajímavé zdroje. Já jsem zatim ve fázi, že i ten oběšenec je pro mne přínosem.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    29.12.2011 16:30 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na koho/co se spolehnout
    Hele hoď to sem a někdo ti to přeloží (já)...
    vencour avatar 29.12.2011 17:30 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na koho/co se spolehnout

    Dík za nabídku. I to, že musim mluvit a komunikovat anglicky oficiálně mne nutí se učit a hlavně si to pamatovat.

    Takže jen shánim tipy na další zdroje, staram se, aby mi nic neuteklo. Tak abych si ryby chytal sám a ne abych se nechal krmit dary, obrazně.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    29.12.2011 18:09 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na koho/co se spolehnout
    Ok, to je rozumný ;-)
    vencour avatar 29.12.2011 19:32 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na koho/co se spolehnout

    Jak jinak bych mohl tvrdit, že nejlíp koho jsem slyšel mluvit anglicky byl Maďar a nejhůř jsem na tom byl s nějakym frankofonnim Kanaďanem :-D

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    =^..^= AmigaPower® avatar 30.12.2011 12:13 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na koho/co se spolehnout
    Souhlas, když mi kočku poprvé posuzoval jeden žabožrout, měl sem dojem že mluví italsky - byla to angličtina... :-D
    30.12.2011 20:24 abc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na koho/co se spolehnout
    Myslim, ze Cesi zbytecne davaji duraz na znalost anglictiny a gramatiku, ale pokulhavaji ve spravne vyslovnosti.

    Kolikrat mne prekvapi, kdyz na jednani mne partner dostane spickovou anglictinou, pak mi posle e-mail, kde potvrdi schuzku na 'two morrow', atd. Oni naprosto kaslou na gramatiku, a rekl bych, ze i Anglani. Zminene 'does' v otazce je vseobecne vubec nebere.

    Pro mne asi nejvetsi pochvalou teda nebyla chvala meho dopisu ci emailu, ale ze mi nekolik lidi reklo - odkud jsi (a meli na mysli oblast v Anglii), a kdyz jsem jim rekl, ze z Czech Republic, tak odpovedeli - vzdyt vubec nemas ten slovansky prizvuk.
    kyknos avatar 31.12.2011 01:43 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na koho/co se spolehnout
    Ono je hezké mluvit jako hlasatel z BBC a zní to dobře, ale angličtina žádnou správnou výslovnost nemá. Ono v BBC, Skotsku, Texasu, Kalifornii, Africe, Indii, ... ... se všude vyslovuje jinak, a všechno jsou to správné výslovnosti. Zrovna ty oblasti v Anglii - to je občas ekvivalent brněnského hantecu nebo těšínska. Důležité je, aby byla výslovnost srozumitelná, ovšem angličtina naštěstí není náchylná na posun významu s drobnou změnou výslovnosti. Narozdíl od francouzštiny kde sebemenší drobné zavinění může způsobit diplomatickou roztržku nebo hospodskou rvačku :)

    Člověk co špičkově mluví sa píše "two morrow" nebo "si plete there, their a they're" je totéž, jako člověk co špičkově mluví a píše "babyška sdětmy šli".
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    pavlix avatar 1.1.2012 03:21 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na koho/co se spolehnout
    Člověk co špičkově mluví sa píše "two morrow" nebo "si plete there, their a they're" je totéž, jako člověk co špičkově mluví a píše "babyška sdětmy šli".
    Myslíš analfabet?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    kyknos avatar 1.1.2012 14:59 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na koho/co se spolehnout
    Heh.

    Zrovna nedávno jsem narazil na tento výrok:
    English: Native speaker, no need to study anything. In fact, it’s unusual that I run across a word that I don’t know. The most recent one was analphabetism. I bet you don’t know what that means.
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    pavlix avatar 1.1.2012 16:19 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na koho/co se spolehnout
    Jo to je hezké, až na to, že když si člověk dává hodně pozor, tak zjistí, že v česky psaných textech najde docela hodně slov, kterým rozumí jen díky kontextu a ve skutečnosti neví, co znamenají.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    kyknos avatar 1.1.2012 16:28 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na koho/co se spolehnout
    Nevím, co si pod "rozumí jen díky kontextu" mám představit. To je asi případ většiny slov, ne? Na tom není nic špatného. Horší je, když jim nerozumí ani bez toho kontextu. A to se mi v češtině nestalo už hodně dlouho (pominu-li odborné texty z mně zcela cizích oborů a návštěvy těšínska).
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    pavlix avatar 1.1.2012 16:37 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na koho/co se spolehnout
    Nevím, co si pod "rozumí jen díky kontextu" mám představit.
    Kontext jsou okolní slova, věty, kapitoly a celkové vyznění textu, příběh a takové věci.

    To – zájmeno, které se používá pro nahrazení konkrétních podstatných jmen ve středním rodě

    je – jedním z významů je tvar všeobecně známého slovesa být ve třetí osobě jednotného čísla, jiným je 3. pád rovněž dobře známého zájmena, které zastupuje dvě a více osob, z nichž alespoň jedna je nebo alespoň může být muž

    asi případ většiny slov, ne? Na tom není nic špatného.

    I zbylá slova té věty jdou stejně samostatně rozebrat, tedy je jim rozumět bez kontextu.
    Horší je, když jim nerozumí ani bez toho kontextu.
    Teď si počkám, cos tím vlastně myslel, trochu ses do toho zamotal. Já psal právě o slovech, kterým rozumíš jen díky kontextu, tedy bez kontextu jim nerozumíš.
    A to se mi v češtině nestalo už hodně dlouho (pominu-li odborné texty z mně zcela cizích oborů a návštěvy těšínska).
    Tak zaprvé úmyslně pomíjíš dva typické příklady, ale popravdě bych si klidně vsadil na tvojí nevšímavost. Protože při běžném čtení textu se člověk snaží porozumět větám, ne vyhledat slova jejichž význam bez kontextu přesně (či vůbec) nezná.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    kyknos avatar 1.1.2012 17:18 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na koho/co se spolehnout
    Ne, "je" bez kontextu je úplně k ničemu, význam mu dodává až kontext.

    Pokud to tedy ovšem myslíš tak, že neznáš slovníkovou definici slova "je" a dešifruješ ji až z kontextu, šokuje mě, jak mizerně někdo může ovládat vlastní jazyk. Mně se v češtině nic takového neděje, i v angličtině se mi to stává jen zřídka.
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    pavlix avatar 1.1.2012 20:37 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na koho/co se spolehnout
    Ne,
    Velice rád se dozvím, na co přesně odpovídáš „ne“. Znamená to, že některý z popsaných významů je špatně?
    Pokud to tedy ovšem myslíš tak, že neznáš slovníkovou definici slova "je" a dešifruješ ji až z kontextu, šokuje mě, jak mizerně někdo může ovládat vlastní jazyk.
    Asi máš asi dlouhé vedení, psal jsem to stejné o jiných slovech než jsou tato všeobecně známá.

    Ale tuhle odpověď znám od spousty lidí, všichni píšou, že všemu rozumějí a kdo něčemu nerozumí, je blbec. A přitom jsou hloupí sami, když si ani nedokážou uvědomit, že jejich znalost češtiny není a ani nemůže být 100%.

    Jako jo, když jsem si dělal experiment, a četl pečlivě anglický překlad Alchymisty, tak jsem napočítal jenom tři neznámá slova. A ve spoustě českých i anglických textů nenajdu třeba ani jedno. Ale určitě si netroufám říct, že znám každé slovo třeba které v jazyce teprve vznikne nebo se prostě v mém čase a okolí nepoužívá.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    kyknos avatar 2.1.2012 00:20 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na koho/co se spolehnout
    Mě by opravdu zajímala ta česká slova, která neznáš a která snesou srovnání s všeobecně známým a všem vzdělaným Evropanům srorozumitelným (přinejmenším skrze všeobecné povědomí o klasických jazycích) slovem analfabet, ať už v české, anglické či jiné formě. Nebavíme se o nejnovějších výdobytcích slangu těšínské omladiny ani o specializované odborné terminologii. Já si to prostě neumím představit.
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    pavlix avatar 2.1.2012 01:48 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na koho/co se spolehnout
    Mě by opravdu zajímala ta česká slova, která neznáš
    Ty mě chceš opravdu hodně pobavit! A řekneš mi taky naoplátku slovo které neznáš? :)
    která snesou srovnání s všeobecně známým a všem vzdělaným Evropanům srorozumitelným (přinejmenším skrze všeobecné povědomí o klasických jazycích) slovem analfabet,
    Vzhledem k tomu, že se story o slovu analfabet jsi přišel ty, tak nezbývá než tě odeslat do patřičných míst, ať si své analogie, které tě zajímají, hledáš sám.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    kyknos avatar 2.1.2012 02:06 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na koho/co se spolehnout
    nějak si se do toho zamotal, konkrétní informace k tvemu velmi překvapivému výroku
    když si člověk dává hodně pozor, tak zjistí, že v česky psaných textech najde docela hodně slov, kterým rozumí jen díky kontextu a ve skutečnosti neví, co znamenají.
    z tebe zrejme nedostanu - nu co se dá dělat, budu to považovat za nepodložené plácání
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    pavlix avatar 2.1.2012 02:42 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na koho/co se spolehnout
    nějak si se do toho zamotal, konkrétní informace k tvemu velmi překvapivému výroku
    Mno, ty ses mě nejdřív ptal jestli nerozumím slovu „je“ a následně jsi po mě požadoval příklad slova, které neznám (!), s tím, že má být srovnatelný s tebou zvoleným slovem analfabet.

    Myslím, že z obojího lze dovodit, že se nezajímáš, ale trolluješ.
    z tebe zrejme nedostanu - nu co se dá dělat, budu to považovat za nepodložené plácání
    To je tvůj problém, ne můj.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    kyknos avatar 2.1.2012 02:56 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na koho/co se spolehnout
    Troluješ ty, já s tebou kontakt nenavázal. Nepodloženými nesmysly jsi mě začal oblažovat ty.
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    pavlix avatar 2.1.2012 12:03 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na koho/co se spolehnout
    Jak myslíš.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    2.1.2012 13:18 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na koho/co se spolehnout
    Zrovna nedávno jsem narazil na tento výrok:
    English: Native speaker, no need to study anything. In fact, it’s unusual that I run across a word that I don’t know. The most recent one was analphabetism. I bet you don’t know what that means.
    Já si myslim, že to je tím, že oni slovo analphabet(ism) používají mnohem méně než Češi (nebo jiní)... U nich je pro tenhle význam mnohem častější illiterate.
    kyknos avatar 2.1.2012 16:18 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na koho/co se spolehnout
    a u nás negramot
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    pavlix avatar 2.1.2012 17:40 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na koho/co se spolehnout
    Jo to je dost možné.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    vencour avatar 31.12.2011 12:08 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na koho/co se spolehnout

    Pátram po tom, co dát na PFko ... Lost eden/intro a Lost eden/01of18 jsou dost inspirativní. V jednotě je síla.

    No a angličtina je typu "školská". Ve hře šlo navíc zapnout i titulky.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.