Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.
Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.
Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).
Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.
Společnost Amazon miliardáře Jeffa Bezose vypustila na oběžnou dráhu první várku družic svého projektu Kuiper, který má z vesmíru poskytovat vysokorychlostní internetové připojení po celém světě a snažit se konkurovat nyní dominantnímu Starlinku nejbohatšího muže planety Elona Muska.
Poslední aktualizací začal model GPT-4o uživatelům příliš podlézat. OpenAI jej tak vrátila k předchozí verzi.
Google Chrome 136 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 136.0.7103.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 8 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.
Byl vydán Mozilla Firefox 138.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 138 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Šestnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 3. – 5. října 2025 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytvářejí všichni účastníci, se skládá z desetiminutových
… více »Mam manželku. Tak trochu zdeptanou manželku. Poprvý je na vejšce. Neudělala zkoušku a neshodla se asi s vyučujícím.
Zažil jsem za svých studií různé vyučující. Na denním nás spíš drtili, na dálkovém se nám snažili pomáhat, co to šlo. Pamatuju, že největší šprt neudělal analýzu v předtermínu. Slyšel jsem o někom, kdo si lebedil v programování, byl roky před náma vepředu a neudělal Základy programování. To mi vlastně připomíná, že spolužák na gymplu, největší nemčinář skoro asi, nějak pozapomněl na slovíčka a bastlil to, jak to šlo a nezbastlil.
Manželka nechce, abych to psal adresně ... přesto ... prý se ona osoba durdila, když se manželka ptala "a proč tam neni linux?" a osoba odpověděla "na woknech je to stabilní dost". Nějak se s tim těžko smiřuje ... holka. Nadávky na adresu padají taky, nezmiňuju je, těžko soudit, jak moc jsou hodnocením a jak jen dojmem z toho všeho.
Někdo chce znát a slyšet od zkoušeného něco doslova. (Zrovna Básnici maj pro mediky příklad ... modrý, zelená a červený ... ale to je celá knížka? Jo je ...) Někomu to stačí, když to slyší odvozené. Základ je vědět, jak to zkoušející chce a mít předmět za sebou. Nevztekat se, vyprodukovat a jít dělat něco dalšího.
Kolik jste vy potkali při studiích "nepochopitelných" pedagogů?
Mam já tohle zapotřebá v mym věku? Ještě mne čeká ... A, B, C, D ... Tohle neni normální, já jsem slušnej člověk ... on si mne vyhlíd jakou snadnou oběť ... to budu umět tak, že se z toho posere, kretén ... on mne zostudil ... představ si, že by ti někdo řek, že nic neumíš ... (autentická slova "postižené")
Tiskni
Sdílej:
Něco chybí?
O čem nevim, o tom nepíšu. Když bude co, doplnim. Za reakci dík.
Ze 4 faktů těžko udělam slohovku. Manipulovat nechci s okolím.
Kdo chce tak si tam něco najde.
Manžel má ultravysoký IQ a je trochu jinde. Komunikační schopnosti má, ale je líný mluvit. Ani já kolikrát netuším co si myslí, ale respektuju to, že je trochu mimozemšťan, šťastný mezi svými sítěmi. Ani mí přátelé mu moc nerozumí. Prostě je zvláštní, ale hodný, milý. Nemůže za to, že mu někdy není vůbec rozumět.
Napsal ten post za mne, abych se vyhnula kreténovi a aby to byla určitá ochrana. Narychlo to psané je. Moc ho pobavilo, jak se už druhý den vztekám nad něčím co on považuje za běžné.
V něčem je lepší se nepitvat. Mně přijde, že teď, v tom, co jsem popsal, se jedná o modelovou situaci, jak jednat v krizové situaci. Nejen na vejšce.
Jak línej mluvit? Přijde mi, že lidi hledaj něco jiného, než píšu a neberou přímý smysl mých slov.
Každej je nějak determinovanej svým okolím a zřejmě od své zkušenosti nedokáže vždy oprostit.
Jj, už pár let. Sice jsme nechtěli tohle prozrazovat, ale manžel mi chtěl pomoci. Ve chvíli, kdy napíšu post já, bude tam v tu ránu zdejší kretén a diskuzi zlikviduje. Krom toho, kdyby dotyčný vyučující třebas pátral, mohl by se poznat a končím. Takhle jsem trochu schovaná.
Když Tě to tak zajímá, proč se nepřidáš? Někdy kolem Vánoc 2011 vyšel patch 4.11, je v něm nastavené odcházení motoru při přehřátí. Fakt doslova odejití motoru cca do 5 minut, jestli nekecam. Sám si dávam bacha ... No a lítá se pořád Korea, tj. Migy proti Sabrům apod., zřejmě každé úterý, je to na UP2. Každý čtvrtek a neděli se zase lítá Squad Challenge na UP3 a 4.10.1, tam účinkuju i já, když to časově vyjde. Už jsem se naučil s P-38G odhazovat torpéda, docela hukot letět do 20ft nad mořem a pod 150mph, to abych neoklovával lodě 500lb ... Link na Squad Challenge je tady a na Aces Over Europe.
Když jsou lidi na intru či na koleji, tak si zjistí a vidí, jaká je asi studijní realita, maj aspoň nějaké povědomí, jak kdo umí a když si pak ten někdo stěžuje, že neudělal zkoušku či co, tak aspoň jsou víc v obraze. Protože jsou v jedné společnosti.
U dálkařů je to těžší v tom, že maj na vše málo času. I na to sdílení informací navzájem. A nějaká zpověď k tématu známých sdílných lidí z AbcL může pomoci být víc v obraze. Předaná zkušenost od někoho aspoň trochu blízkého může pomoct.
Ve chvíli, kdy napíšu post já, bude tam v tu ránu zdejší kretén a diskuzi zlikviduje.IMHO: Já bych to ignoroval, přece se jím nenecháš omezovat
Jj, už pár let.belisarivs: Hehe, taky mě to překvapilo
Ok, potkali jste na škole lidi jen kompetentní a nad věcí? A jak jste to snášeli?
Když mi to manželka řekla, odpověděl jsem "asi ses snažila málo" a ona na to "přesně tohle jsem čekala, že řekneš".
Jo, měla, to černý.
Na humanitním oboru máme předmět Základy vědecké práce. Anotace Blok přednášek a cvičení seznámí studenty se získáváním, ukládáním a zpracováváním odborné lékařské literatury a s prezentací výsledků vědecké práce. Cíl předmětu Cílem výuky je seznámit studenty se základními termíny a oblastmi informační gramotnosti: hlavní a důležité informační instituce on-line služby a možnosti jejich využívání e-zdroje základy odborné písemné komunikace
Ovšem chce se po nás třídění databází - přesné, jak se jmenují jednotlivé vyhledávače (Tesaurus, Mesh..), co je to web 2.0 a další "špeky". Chce to po lidech, kteří mají problém i počítač zapnout, natož vyhledat něco v nějaké databázi v angličtině, Impact faktor, H index, knihovnické služby a jejich fungování. V podstatě se za tím schovávají detailní znalosti různých typů databází
Hned na první přednášce vyučující tak vychvaloval stabilitu svých systémů, že mně dohnal k dotazu jestli na svých strojích používají Linux. Evidentně se nahvízdl, prohlásil zase blbost o stabilitě Win a dál jsme to neprobírali. Zeptala jsem se slušně. Pak chtěli životopis, tak jsem tam napsala zkušenosti s Linuxem, správu a údržbu systémů pod Win. Asi se nahvízdl a ten zápočet mi nedal, stačila by mi 3. Učila jsem se trošku, nikdo z nás nečekal, že se nás bude v testu ptát na vyhledávací agregáty, či co
Jsem jediná, kdo zápočet nedostal, ačkoliv 10b z testu mělo víc lidí. Mně řekl, že test si napíšu znovu a že si mne osobně vyzkouší. Tak nevím co za tím je. Je naštvaný, že jsem vylezla s Linuxem?
Asi jo Je to nespravedlivý. Já toho vím o IT dost na holku, bavilo mne to. Manžel mi x krát řekl, nejde ti to, tak se víc snaž. Takže jsem vycepovaná, že když mi něco na počítači nejde zkusím to jinak metodou pokus omyl. Dříve jsem tak trávila dost času.
Takže mě ještě štve, že mě srazil na něčem, o čem jsem si myslela, jak to hravě zvládnu A ještě bych pochopila, že chce znovu ten test, ale osobní přezkoušení? To je divný, ne? Asi mě chce mlátit.
Na mnoho lidí působí COKOLIV jako červeý hadr.
Den předtím jsem měla zkoušku a zápočet za 1 u někoho, koho si vážím. Ta vědecká práce je jen klas. zápočet, ale vyučující je do své práce evidentně zamilován. Holky o něm říkaly, že má Napolenský komplex a že je to hnusnej skrček. Učí minoritní předmět, tak možná nějakej komplex má. Úspěšnost má 85%.
Nevím, proč si vybral mne, mohl si vybrat někoho, kdo už má hotový velký zkoušky. Já se mám co učit až mi to leze ušima. Je to zajímavý, ale je toho dost. U těch minoritních předmětů se nám to spíše snaží ulehčit. Zvláštní je, že čím víc titulů, tím jsou vyučující v klidu a zkoušky u nich byly příjemná konverzace, když slyšeli co chtěli.
Nechápu to a přemýšlím jestli s ním vůbec má cenu bojovat
Nad tím jsem také uvažovala. Jestli není homosexuál, který nesnáší ženy. Není, páč nám profesorka, taková zlatá paní, učila blok životopisu a sebeprezentace, říkala, že ať vyučujícímu nepíšeme jestli jsme svobodné. Bylo to od ní takové přátelské šťouchnutí, má ho ráda. On se tak začervenal.
Ale je možné, že neunesl, jak jsem v živopise uvedla ty IT dovednosti, protože jsem ženská. Kolegyně říkaly, že tam může být i sexuální podtext. Což moc nechápu, holky ze třídy jsou vysloveně hezké a dost o sebe dbají, já se úpravě zevnějšku věnuju minimálně. Rozhodně nepoužívám make-up, přijde mi to zbytečný. Nemám potřebu někoho takhle zaujmout. Což určitě i nonverbálně signalizuju. Ale nevím, do hlavy mu nevidím.
Vyučuje tam jen jeden rok a předpokládala bych, že nelékařské obory, jako jsme my Všeob. sestry, Adiktologové, Fyzioterapeuty a Nutriční terapeuty nebude nikdo na čistě humanitním Bc. oboru trápit detailními znalostmi, které jsem uvedla. V životě nebudu vyhledávat v Medline DB, Ebscu, Medviku a dalších. Jediná DB, která mne bude zajímat bude ta, kde se archivují Bc. práce, máme přístup do všech 3 LFUK, jestli někoho nekopíruju nebo nepíšu stejné téma. Na všechno ostatní mi stačí Google, Wikiskripta, prezentace od vyučujících a občas koukám do Mefanetu, kde jsou i ozvučený přednášky.
Jezis marja. Nereste furt toho zkousejiciho, ale spis to, proc jste nemela jednoznacny vysledek na projiti. Nic neni vetsi oser, nez vyhodit cloveka od zkousky, nebo mu nedat zapocet, nebo po nem chtit neco predelat. On se totiz vrati, takze si tim kantor akorat pridelava praci. Kdyby vas fakt nesnasel, tak vas vyhodi rovnou a bez kecu (da vam proste o bod min, a nemusi to resit), nebo necha projit. Spekulace o nejakem sexulanim podtextu mi prijdou komicke, akorat hledate priciny nekde, kde nejsou.
Moje zkusenost jako studenta je takova, ze kdzy je to na hrane, tak to nekdy vyjde, nekdy ne. Posledni kaminek na vahach muze byt sebnepodstatnejsi, ale skutecna pricina je jinde. Z toho duvodu nereste ani spolustudenty, proste meli kliku. Priste ji mit treba nebudou. Jednoduse jste ho vcera asi nepresvedcila o vasich znalostech. Vic za tim nehledejte. (Ale to uz vam rikal manzel, co?)
PS: Jeste ze sebe udelam hulvata, a cynicky poznamenam, ze se v tomhle pripade proste povazujete za dulezitejsi nez jste, ale ve skutecnosti jste vasemu vyucujicimu ukradena, vic nez si myslite.
Abort, Retry, Fail?
V Mravenci Z je nádherný dialog ... u mravenčího psychiatra říká Z "připadám si takový bezvýznamný, jako jeden z mnoha" a on na to "konečně jste si to přišel!"
Mně přijde, že až si teprve člověk uvědomí, jaký je, až přestane blbnout a hledat vše možné kolem sebe, že se dá nějak dohromady a dělá něco pořádného.
Moje zkusenost jako studenta je takova, ze kdzy je to na hrane, tak to nekdy vyjde, nekdy ne. Posledni kaminek na vahach muze byt sebnepodstatnejsi, ale skutecna pricina je jinde. Z toho duvodu nereste ani spolustudenty, proste meli kliku. Priste ji mit treba nebudou. Jednoduse jste ho vcera asi nepresvedcila o vasich znalostech. Vic za tim nehledejte. (Ale to uz vam rikal manzel, co?)ono to muze byt i opacne... obcas se stane, ze dojde nekdo, kdo to ma mezi trojkou a vyhozenim, ale jinak je dobry, ... tak je lepsi jej vyrazit, protoze prijde za tyden a odejde s jednickou nebo dvojkou
Denní studium je příprava pro sestry. My na kombi st. jsme všichni registrované sestry a bratři s mnohaletou praxí. Pro nás je to nadstavba, asi abychom mohli být "skorodoktoři", protože je jich málo. Taky si oprášíme znalosti ze zdrávky. V praxi běžně vyhodnocujeme biochemická vyšetření, koagulaci, infuzi nasadíme i bez dr., když je potřeba. Kryjeme se zápisem do dekursu, že se dělo to a to a hlásili jsme to lékaři. Kolikrát než Dr. seženeme trvá to 3-4 hodiny, dle toho, kde se právě ukrývá Pokud bychom nejednali sami, pacient by zemřel na zanedbání péče. Přitom se dříve tohle u nás nesmělo. Vše musel vědět a schválit lékař, ale to byli k dispozici. Škola nám uznává praxi na našich pracovištích. Příští rok občas půjdem na pár hodin na stáž, kam budeme chtít.
Paul Graham je kromě vynikajícího programátora a znalce Lispu, taky geniální esejista, takže doporučuju přečíst.Moc pěkné čtení, díky za odkaz. Jenže sám autor v prvním odstavci píše:
Does "Web 2.0" mean anything? Till recently I thought it didn't, but the truth turns out to be more complicated. Originally, yes, it was meaningless. Now it seems to have acquired a meaning. And yet those who dislike the term are probably right, because if it means what I think it does, we don't need it.
Na web 2.0 jsem se ptala manžela - nevěděl, pak jsme koukli do Wikipedie a bylo mi vysvětleno, že je to interaktivní druh webu, třeba jako Wikiskripta nebo Ábíčko, kde uživatel tvoří i obsah webu. Je to tak?
No, u mně ten obrázek vypadá jinak. Mám prsa. Takže mohl vidět třeba jen půl obrázku
Jo, koukni na svoje prsa co máš doma. Já tu prsa s tučňákem ukazovat nebudu Fyzikálně je to jasný. Aspoň 3 prsa a hned obrázek vypadá jinak.
Jéžiš, promiň, trojky prsa, 3 prsy moc žen nemá.
Ok, potkali jste na škole lidi jen kompetentní a nad věcí? A jak jste to snášeli?
Ano. Dobře. Díky za optání.
S několika lidmi jsem si nesedl, ale respektoval jsem je. K některým zjevům ze základní školní docházky bych se nerad vracel, ale to je stejně dávno pryč.
Na gymplu jsem narazil na krávu-chemičku (dokonce jsme tiskli protestní trička), velmi nepříjemnou angličtinářku před důchodem a pletichy vedení, ale čert je vem.
už ji od té doby nikdo neviděl.Kyselino sírová životu neškodná, vskoč do úst?
krapet ohořelá ... komplikované těhotenstvíJako že démonské dítě?
Uváděl jsem dva příklady, kdy pro nás málo znalé i ti Kingové ostrouhali. Je možné z toho vyvozovat i něco jiného než pokoru a nějakou moudrost?
Ono rozčilovat se znamená i to, že se ztrácí myšlenkový čas plácáním se někde ... bez pokračování v něčem rozdělaném.
Časem se uvidí, jakej kdo je, já mam na učitele z Plzně i ČVUT fajn vzpomínky.
Jeden môj syn mal celkom talent na slohovanie. Rád provokoval a tak sa pri písaní slohových úloh vyžíval v tom, že vyrábal pre učiteľku psychohorory!!!!!!!!!!!!
Lezení do zadku je dost náročný, právě kvůli tomu, že musíš předstírat nadšení pro něco na co máš jinej pohled. Hrozně to vyčerpává. Motivaci chápu, u jednoho předmětu to máme všichni tak. Nesnášíme jí, přednáší věci, které my děláme v praxi denně, ale ty kecy a její nekonečné seminárky musíme přežít
To druhé je ta nejhorší kombinace a na místě vyučujícího by to vytočilo i mě, a to jsem tak docela kliďas.Ono není zase tak těžké zkoušet takovým způsobem, aby i takovíhle lidé odcházeli s vědomím, že byli vyhozeni zaslouženě. Já se tak už nějaký čas snažím zkoušet a myslím, že to docela funguje. Věčnou inspirací mi je Velký Medvěd
Souhlasim, naštěstí tohle se v technice dá dobře hodnotit, jsou nějaké základní věci, co musí zkoušený znát.
Link parádní, dík.
Ten pristup sa mi naozaj paci. Tiez sa mi pacil postup jedneho vyucujuceho, ktory spoluziakovi pocas skusky vysvetlil, ako to ma byt a preco to tak ma byt (nielen pisomka - celkovo to bola taka "skratena prednaska") a poslal ho domov, az ked to spoluziak pochopil.
Na MFF som bol zatial vyhodeny len raz a to pravdepodobne nezasluzene (spravne vysledky od docenta sedeli s mojimi vysledkami) + nebolo mi ani po opakovanej snahe dovolene vidiet pisomku po opraveni a poucit sa z chyb. Tak som sa s tym clovekom rozlucil, na dalsi krat som to spravil, ale dufam, ze sa s nim uz nikdy neuvidim.
Dufam, ze to az do konca studia bude len jediny menej schopny, ktory sa tam nejak omylom zamiesal (predpokladam, ze v blogu ide tiez len o 1 takeho cloveka).
Jo, také doufám, jak jsem psala. paradox je to, že můžeme mít na přednáčku špičkové odborníky v medicíně s 5 tituly a ti jsou super. Člověk si říká, že se s námi zahazujou, ale jsou milí, přednášky super a zkoušení netrvá dlouho, když vidí, že ses učil. Navíc s naší nemocnicí ta fakultní spolupracuje, tak i hodně pomůže, když se ptají, kde pracujeme.
Takhle jsem se dostala k výzkumným výsledkům a pracem o demencích a ještě jsme si pěkně poklábosili. On byl v úžasu, že mne ty demence tak zajímaj. Zajímaj, protože se v těch výzkumných pracech hodně věcí, kterým se normálně dostat nedá.
U internisty jsem maturovala, takže se známe x let. Opět špička svého oboru, přednášky bezva, u zkoušení také moc neprudí. Chce slyšet podstatný věci.
Anatomové jsou trošku zvláštní, trvají na účasti na pitevně, ale opět legendy. Tam není dobré jít málo naučen, vymstí se to.
Nejhorší jsou jen Mgr. nebo někteří PhDr.
Napsal jsem zápisek i proto, aby to napsal i někdo jinej, že je to dřina.
Že ji někdo vyhodil ... no vyhodil. Je to poprvý? Asi ne. Naposled? Asi taky ne. Muj recept je nekecat a makat. Nějak zrelaxovat a jet dál.
Na vejšce i v životě narazí člověk na rozličné lidi. A musí se s tim nějak srovnat. To by mohla být podstata zápisku.
Ať je kdo chce jakýkoliv machr, neni Bůh, ani před katedrou ani za katedrou. A ten za katedrou to zpravidla ví ...
Mají mě asi občas za sociopata, jak můžu brát zkoušky s takovým klidem.Nedejbože se na nějaký test těšit s tím, jaká že to bude výzva a zábavný adrenalin.
Heh, mě mají za magora snad úplně všichni. ~,^ Překvapilo mě, jak moc lidí irituje, když během cvičení de facto neustále vedu se cvičícím dialog místo toho, abych mlčel a obkresloval tabuli.
Já jsem mu řekla, že jsem nebyla úplně připravená, páč nám na mail přišla prezentace o 18 stranách a tu jsem se učila. Měla jsem ji s sebou. On tvrdil, že nám předtím ještě posílal "úplně" dokonalou prezentaci, to co jim visí na webu. Že nám to posílal na fakultní mail, který máme, ale tam nic nebylo. To jsem mu slušně a pokorně, vklidu řekla proč v testu byly věci, které jsme nebrali. Vím, že tohle nikdo nestudoval, páč všichni nadávali, proč do testu, kde má být Sigla, ISBN a ISSN, případně výpůjčkový systém, strká věci typu Folksonomie - trendy ve vyhledávání a pořádání informací v prostředí Webu 2.0 , agregát čehosi, digitální portfolio, Booleovské operátory, proximitní operátory, tagování... Tak jsme se slušně shodli na tom, že tohle jsem neuměla - já nemám problém přiznat chybu.
Když mi sděloval výsledek, měl až otcovský přístup a řekl mi co bude chtít slyšet. Ale něco za tím je. Jestli mi pak řekne, že mi nechtěl dávat 3, když mám ty IT zkušenosti, umlátím ho knihou. Jak píšu, normální je psát ten test znovu, ale osoní přezkoušení je divný. Kdyby to bylo standartní, nezkoumala bych co je zatím. Jde jen o klasif. zápočet, nikoliv zkoušku. A stopro vím, že spolužáci neznají ani rozdíl mezi formáty. Ty tam byly také.
Snažím se nevyčuhovat, učím se, chodím na přednášky, mám detailní zápisky. Vzít si to triko bylo neštastné, bylo to hned první týden v září a říkala jsem si, že při knihovnických službách to nebude nikdo registrovat. Rozhodně nevyskakuju, nejsem v pozici, že bych si to mohla dovolit. Až udělám Anatomii, Biochemii a Biologii s Internou za 1 - 2, pak bych si možná trochu vyskočila. Ještě mne čeká Aj, kde to je drsný. Naučit se asi 600 slovíček, modální slovesa, mám problém s neznalostí v základech. Naštěstí mám slušnou slovní zásobu z Řečtiny a Latiny. Takže čtu medicínský text a vím oč tam jde. Ale ta gramatika bude hardcore. Zatím mám průměr 1,5 při dítěti a práci na plný úvazek. To ještě píšeme 10 stránkové semestrálky do Oše. Jednu jsme odevzdali a už máme další
Mé dítě bys uspokojil vysvětlováním fyzikálních jevů, což bys měl při svém vzdělání hravě zvládnout. Myslím, že zanedlouho byste byli u kvarků
Čutaná ho zatím moc nebere, doufám, že už letos chlapec projeví více nadšení pro sportování a hlavně pro jízdu na kole bez balančních koleček. Tohle beru jako své výchovné selhání, že MÉ dítě se bojí jezdit bez koleček. Ještě
((
Nevím, jak to řešit, 12 kolo je mu už malá, ale díky tomu, že dosáhne na zem by se mohl naušit udržet rovnováhu. Když koupím 16, nesedne na ní bez koleček
Jsem hnusně praktická, kdyby jezdil bez koleček, mohli bychom denně najet pár desítek Km, on je slušně zdatnej.
Já už se tak těším na kolo!
Co mimochodem studuješ, můžu se zeptat? Medicínu? Něco jiného zdravotního?Tak už odpověď vidím níže.
Děkuju za pochopení. Jsem JEDINÁ komu to nedal. Proč zatím nevím. Souhlasím, naučila jsem se málo, má chyba. Budu se to učit líp, už to nepodceňuju. Ten test má být totožný s tím, který jsem psala, jasně řekl co tam chce mít jde hlavně o ty databáze a jejich třídění. S tou Biologií a Biochemií bych potřebovala sem tam něco dovysvětlit. Mám teď nově Kočárka a jeho výklad mi přijde srozumitelnější než naše skripta od Berty Ottové. Moc nerozumím hrachu - genetika a DNA replikaci, ale pořádně jsem do toho ještě nekoukla, protože si chci nejdřív splnit méně náročnější předměty. Udělala jsem si svůj systém, jak to zvládat.
Z Biologie rádi vyhazují, to bych se hanbou propadla, takže hodlám umět všechno. Na Biochemii je to mírnější, ale ta je zase úžasná, strašně se mi líbí, tak taky nechci být za debila. Pak ještě Anatomie a Interna. Biofyziku máme v letním sem. to by mohl být trochu problém.
Studuju I. ročník Bc. studia Všeob. sestra. Kombi studium. Na nejstarší LF v Praze. O Tobě vím, že jsi kolega, nedávno jsme se bavili na Amigově blogu. Právě o genetice u koček. Určitě se ozvu, děkuju za pomoc
Mně se ta Biologie a Biochemie moc líbí, ještě mám nahraný přednášky, protože při přednášce jsem to chápala. Heterotrofní homozygot
Tohle určitě budeš znát zpočátku je u obou heredita, jak se pojí správně Adenosin, Guanin a něco při replikaci DNA. HLA systém.. Taková nadstavba na gymnaziální látku. Na biole jsou alergičtí na papouškování, chtějí, abychom tomu rozuměli. Ty studuješ u nás v Praze?
Fajn, Viničnou mám blízko. A děkuju za odkaz, vypadá, že tam najdu co potřebuju.
Nahrávka od Ottový nic moc kvalita, měla chřipku. Ono to pomůže minimálně v tom, nač klade důraz. Píšu si detailní zápisky, ale biologii jsme měli snad 2. den po začátku školy v září a ten první den na anatomii se mi zhoršil karpál, otekla mi pravá ruka. Do školy už bez ortézy nejdu. Většinou se dají stáhnou slidy, ale přesto si raději píšu. Psaním se naučím nejlíp, ale na Vš to nejde Zkoušela jsem něco přepisovat do své podoby a sežere to moc času.
Mám na obou rukou, pravá je horší. Od manipulace s pacienty. Už 2 roky se nemůžu dokopat na tu operaci, ale už to chce, na kole se s těma ortézama jezdí blbě Až někdy bude čas... Z Pc to fakt není.
Když to jde, používam trackpoint, bez myši se zpravidla obejdu. Když cejtim pravý zápěstí, kroutim s nim nebo si ho masíruju, zatim se daří to zvládat ... přijde mi, že i kliky na pěstech tomu pomáhaj, zpevňujou svaly zápěstí, nebo co to tam je.
Jo, plánuju triatlonový, akorát jsou drahý. Jenže jezdím dost, zkoušela jsem to i bez ortéz a u hodně rozjetých karpálů Tě brněj ruce až to bolí i v noci. Občas jde i dost blbě vyčistit si zuby. On se postupně vytrácí ten cit v rukou. Už dlouo nezvládnu odběr krve, chce to mít cit v prstech. Operace pomůže, akorát je tam 3 měsíční neschopenka A pár týdnů po operaci si neutřeš ani zadek
To je takova ta hrazda dopredu? To mam na kole uz asi patnact let (pravda poslednich pet let jsem ho skoro nevytahl) a teda jako nic moc.
1)Kvuli poloze te boli za krkem (v normalnim provozu musis koukat malinko vic pred sebe)1)Kvuli poloze te boli za krkem (v normalnim provozu musis koukat malinko vic pred sebe)
U cyklostezky polem na Hané tohle není problém.
2)Boli z toho zada
To smrdí blbým nastavením. Mě naopak bolí záda z normálního.
3)Prechod na brzdy je o dost pomalejsi a nejistejsi
To souhlas.
Ono to fakt musí být pořádně nastavený a seštelovat posez a řidítka je alchymie, kdy to chce jezdit s klíčema a štelovat při ježdění. Základ je mít kolo své velikosti. Hrazdu využiju až přejedu přes cyklostezku normálně na silnici za město, kde jezdíme jen my a auta. Na naší cyklostezce bych si netroufla sundat ruce z brzd. Je tam husto.
Ten přechod na brzdy je o něco pomalejší, chce to trénovat a asi i předvídat. Dá se to naučit velmi rychle, ono stejně u kufrů musíš při brždění počítat i s tím, abys měl připravenou nohu, kdybys úplně zastavil.
Od loňska mám kolo akorát, jenže už mi nezbyly peníze na výměnu řidítek - bylo mi to i líto, hned to měnit, páč vyměním buď celá řidítka za triatlonová, aby se, ale hrazda dala štelovat nebo až zničím tu omotávku, koupím jen nástavec a podpěrky. Na berany se mi to vejde dost blbě, páč je mám jako holka úzký, podle šířky ramen. Ale ta úleva rukám za to stojí.
Co Tebe vedlo k volbě tohole oboru? Co vlastně v praxi budeš dělat? Histologická vyšetření? Nebo nějaký výzkum?
Z Biologie rádi vyhazují, to bych se hanbou propadla, takže hodlám umět všechno. Na Biochemii je to mírnější, ale ta je zase úžasná, strašně se mi líbí, tak taky nechci být za debila.Zkouška je od slova zkusit
Ta šance, že to vyjde a dostaneš to bez jakékoliv přípravy, je tak lákavá,A to zase ne. Já jsem se připravoval vždy. Ale často bylo nutné ve zkoušce pracovat třeba dvakrát rychleji (zvlášť mňamka v případě pokud učitel prochází a kouká přes rameno) a na to se blbě doma připravuje. Na jedné matematice byla ale zkouška místo, kde jsem konečně komplet pochopil problematiku
Jj, tím se uklidňuju taky, ale jsou lidi, kteří mají poslední termín na biologii a už se bojej. Ty malé zkoušky na zápočet nebereme dost vážně. Při práci to jde blbě. Času na učení je mnohem míň. Už jsem se uklidnila.
On žádná studia neabsolovoval, vyjma PT fakulty. A tam se platí vysoké školné, tak jim projde skoro každej. Jsem tu školu studovala také, dokud nebyla tak drahá a měla úroveň. To se dá zvládnou souběžně s jinou školou. A brali tam i lidi bez maturity.
Bych ho sem netahala.
Tak tenhle pocit ublizenosti jsem mel na gymplu obcas taky. Nastesti me z nej rodice vcas vylecili. Vy vidite problem v tom, ze ackoliv mela 10b jako ostatni, tedy asi nekde na hrane, tak ji od zkousky vyhodil. Jako muzete donekonecna mudrovat, jak to bylo nespravedlive. Mozna jo, mozna na, a mel proste jen pocit, ze to spis neumi, a ze deset bodu byla v jem pripade jen klika.
Nicmene problem bych hledal spis v tom, proc mela jen 10 a ne treba 15 bodu. Protoze to je jedina cesta, jak uspesne absolvovat.
Voly, kteří neumí psát vůbec, bych nechal na Bazoši, Aukru, zpravodajských webech a Xichtbůčku....se divim, že ještě nikdo nepřipsal tohle
http://
.
Ježiš, člověk se mu snaží vyhnout a ty ho sem prskneš
Už jsi porozuměl tý genetice u koček?
Je to tak, on umí počítat integrály a kvadratický rovnice, je vyhledávaným odborníkem na jistou oblast IT a nezná pojem, že něco nejde. Svou práci miluje, nemusí moc mluvit. Různé bonmoty mu v práci rádi odpustí, páč vědí, že mají člověka, který vyřeší problémy, které jiní považují za neřešitelné. Nemůže za to, že má písemný projev, kterému moc lidí nerozumí. Za tu genialitu platí tímhle, no. Díky za pochopení.
Protože studovat chci, několikrát jsem se nedostala na FFUK- vždy kvůli matemat. řadám, jsem dyskalkulik a už jsem stará na změnu oboru, takže si zvyšuju kvalifikaci. Je to jen Bc. obor Všeob. sestra a je to zajímavé. Zaměstnavatel to podporuje, platí mi dny, kdy jsem ve škole. Přijímačky byly hardcore, fyzika, chemie, biologie. Museli stát nade mnou všichni svatí Učila jsem se na písku. Na Sš bylo jasné, že jdu na Vš, studovala jsem 5 let s vyznamenáním na večerním studiu. Taky to beru jako prevenci demence
A ve zdravotnictví to bude za chvíli standart. Navyšujou nám kompetence, aby se Dr. mohli flákat
Už teď jsem jednou nohou v kriminále po přidání kompetencí teda nevím.
Teď se mi strašně líbila Sociologie, přednášel jí chlap s otevřeným myšlením a zajímalo ho co si myslíme. Bomba. Kdyby tam nebyla matika, možná bych šla tam, ale matika tam je Navíc k čemu by mi to v mých letech bylo. Má práce mne baví. Akorát chci ponížit zpět do řadových sester, jako staniční mne to nebaví, dělám hlavně úředničinu a k pac. se dostanu minimálně. A v práci jsem denně, tak, jak jsem to vždycky nesnášela. Směny jsou lepší. Jenže mne ponížit nechtějí
Já po vedoucích funkcích nikdy nebažila.
Ještě bych mohla studovat přírodovědný obory. Biologii, Biochemii, ekologii.. to by mně i bavilo, ale bylo by mi to k ničemu.
Náš management to má dobře spočítané, potřebujou spolehlivý lidi, tak nás do studia nutěj. Většina holek studuje v Příbrami na soukromé Vš, staničním to platěj, ale je to darda, takže se jim pak musí staniční upsat, za ty prachy. To by mi vadilo, jsem ráda, že jsem na těžší státní Vš a nemají se mnou moc výdajů.
Ta Příbram je celkem zvláštní, oni jedou na přednášku z Anatomie a rovnou udělají zkoušku. Páč píšou ve 120 lidech test a dá se to snadno opsat. Nemají jazyk a je to takový rychlostudium. V Příbrami je to pobočka slovenské školy a prý tam panuje neskutečný chaos. V ročníku je jich kolem 300.
Děkuju za názor a zkušenost. Realita je, že jsem se dostatečně nepřipravila a stejně se to musím dokonale naučit, když chci vyhrát. Co je za tím uvidím až pak. Ty sexy věci napadly mé kolegyně, kterým radím, jak se k čemu dostat na netu nebo jim nastavuju netbooky, mají v tom hrozný bordel. Nebo je nenapadne použít fleshku, i když ji mají a z velkého domácího PC přepisují 10 stránkovou seminárku do toho netbooku. Člověk až žasne, jak jsou informačně negramotné. Ale zase to chápu. Dosud jim stačil mail a Seznam. Rozumím, že jim je pak divné, proč já neudělám zápočet z tohohle předmětu.
Ke studiu dostaly od manželů netbook, ale už jim ho většinou nenastaví. Dosud počítačový znalosti potřebovaly minimálně, v nemocničních systémech nebo ambulantních se zvládne pohybovat i pologramotná opice. Ve velkých nemocnicích je na to 2 denní seminář. My v malých jsme se učily metodou pokus omyl. Mé sestry se nemocničnímu systému vyhýbají, Dr. se toho bojí, tak jí tisknu žádanky, když potřebuje. Mám kluka, sanitáře, který hravě zvládne v NISu vše, tak si ho půjčují na jiná odd. Většinou neumějí tisknout štítky. U těch sester mne to štve, ten jejich nezájem se to učit. Hlavně že pak krafou na Badoo nebo FB, což mají zakázáno, páč je to odvádí od práce
Osobně si myslím, že je to kvůli Linuxu, ale projevoval jasně lítost, tak mu třeba bylo blbý dát mi 3, když si v životopise přečetl, že mne IT zajímala. Ukradená mu určitě nejsem, páč k ostatním holkám se choval s despektem, proto si o něm říkaly, že je to malej, zamindrákovanej skrček. Čekaly dlouho na zápočet do indexu, ač s ním měly domluvený čas. My nečekaly dlouho, já jsem mu ráno napsala, jestli a kdy se máme stavit pro zápočet. Odpověděl, tak jsme tam šly. Holky nechal čekat i přes hodinu, u nás byl do 20 minut, páč přišel z oběda a hned hlásil, že má pro jednu z nás špatnou zprávu.
No dozvím se. Nezbývá než to našrotit na max. Musím se naučit i hledat v těch DB, z toho by mne mohl chtít zkoušet. Pak napíšu o čem to bylo.
Holky nechal čekat i přes hodinu, u nás byl do 20 minut, páč přišel z oběda...
Já bych v tom nehledal nutně zlé úmysly nebo cokoliv. Ostatně nás tohle zkouškové čekalo asi dvacet na zkouškovou písemku, ale zkoušející se dostavil s hodinovým zpožděním. Vidím v tom problém? Nic dramatického.
To vím od holek. Zpoždění profesorky na První pomoc jsme taky zažili před zápočtovou písemkou. Ale ta se omluvila a ještě před testem vše rychle zopakovala. Byla milá.
Už jsem se vyvztekala. Ale já to ze sebe potřebovala dostat, abych mohla napravovat. Na kole tu naštvanost nevyjezdím, je na to hnusně.
Osobně si myslím, že je to kvůli Linuxu, ale projevoval jasně lítost, tak mu třeba bylo blbý dát mi 3, když si v životopise přečetl, že mne IT zajímala.No kdybych tě zkoušel já (a ty bys měla třeba 3, 3-4 s tím, že umíš IT naprůměr), tak bych se tě asi taky zeptal, zda nechceš přijít na další termín a mít za jedna. Je ovšem otázka zda bys "zbaběle"
Zbaběle vzala, při 15 předmětech. Na Aj se taky musím dost naučit. Už jsem to mohla šrotit. Ne, budu se učit obojí, abych to stihla Aj líp jak za 3 nedám. Mám prům. 1,5 a zvednou to s těma 3 můžu na velkých předmětech. Důležitý je splnit kredity. Něco můžeme táhnou do 2. Biologii, ale moc se mi to dělat nechce s Biochemií je tam hodně společného a chci mít volný prázdiny na kolo.
Z řečtiny mám ze zápočtu 1, ještě nás čekaj latinský deklinace, které jsou trochu těžší.
Vlastně mně průměr může být fuk. Jedině, že bych chtěla jen ven na stáž a to fakt nechci.
Vlastně mně průměr může být fuk.Spoustě lidí tímto třeba uteče prospěchové stipendium (ale nevím jestli by se vztahovalo i na tebe).
Jak v kolika dnech? No za semestr. Do školy chodíme každý měsíc 1x celý týden a pak jeden pátek a sobotu. V tom probíhají zkoušky a zápočty, které my ale můžeme dělat po domluvě s profesorem v předtermínec, nejlépe jindy než máme školu. Úplně nejlepší je, když se odpřednáší a píšeme test. Teď ve zkouškovém to bylo v po zápočtový test, ve čtvrtek zkouška ze sociologie, v pátek výuka První pomoci a pak hned test, tenhle byl zároveň se zkouškou. Už to i opravila.
Prospěchové stýpko bych si ani nedovolila brát dennímu studiu. Jsou mladí a chudí, my máme práci.
Jo, máme to jinak, můžeme chodit na předtermíny u profesorů, kteří se nebojí je vypsat - děkan nějak kvůli tomu prudil, a pro nás vypisují i potermíny, ale zase , jak kdo. U kombi studia si vlastně můžeme natáhnout studium až na 5 let. Bezplatně.
Důležitý je splnit kredity.
Mňo já nevim, soudružky a soudruzi, mě se ten kreditní systém nikdy moc nezamlouval. Asi proto, že jsem byl na VŠ v době, kdy se to měnilo ze starého systému na tenhle kreditní. A to byl bordel jak v tanku, nikdo nevěděl co kdy, kde a proč a nač, ale hlavně že byl kůl kreditní systém. Možná je to jen můj dojem, třeba to teď funguje už lépe. Ale měl jsem dojem, soudružky a soudruzi, že je to jen snaha vyrovnat se a být "in" s jako v Emerice.
No a abych se vyjádřil k tématu, tak jsem taky měl určité problémy. Bylo to na cvičení z verbální a neverbální komunikace. Nebyla to přednáška, a tak jsme cvičili takové dětské říkanky. Mě to přišlo strašně infantilní - sice šlo o nácvik správné dikce, intonace, dechu atd., ale předříkávat na VŠ a ten dudek du du du, to mi přišlo už moc . No a když s. docentka vytkla jedné kolegyni, že to nemá říkat rusky jako "da da da" ale česky "du du du" tak to už jsem se neudržel a vyprsknul smíchy, ač jsem si dlouho předtím zakrýval držku aby to nebylo vidět. No a od té doby jsem měl na problémy zaděláno, s. docentka si mě pamatovala a nebylo to lehké
Kreditní systém je pro denní st., když chtějí jet přes Erasma ven. Povinně volitelný předměty jsou kolikrát zajímavější než ty nevolitelný. Od práce s tělem po pitvání. Je jich asi 250. Jednu výhodu mají, když nesplníš kredity z hlavních předmětů ale máš místo toho třeba 6 kreditů z PVP, tak můžeš pokračovat dál s tím, že si ten hlavní předmět doplníš. V tomhle je to smysluplný.
Pro nás je to téměř nezvládnutelný, chodit třeba 6 střed za sebou na PVP. Zvláště mimopražští jsou nasraní.
Po nás chtějí PVP 2 a moc se to stíhat nedá. 15 předmětů povinných a 2 PVP. Už jsem na jedno PVP chodila, ale pak jsem měla zápal plic, takže nic Teď vyberu nějakou kravinu a půjdu tam s dítětem, jinak to prostě nestíhám. Třeba Dějiny lékařství to bude něco pro nás. Většinou ta lehká PVP už mají zapsaní medici, páč se chce jen účast. Je jich 600, takže na něco zajímavýho se narvat je problém.
To taky musím dořešit.
Du, du du by mne dostalo taky, předpokládám, že by lehla půlka třídy
Jo, tak nějak. Za 14 dní to určitě nedám, jen jedna prezentace má 39 stran. Je jich tam asi 8 Ještě to chce dokonale. To za 14 dní při práci nejde. Na červ. diplom fakt neaspiruju
Mám jen debilní sklon k preciznosti.
Jde vás na tu zkoušku víc? Tak se učte pohromadě ... nic lepšího jsem asi nezažil, společně si něco zopakovat, to že je to slyšet jinými slovy, mi dost pomohlo.
My měli na FELu na dálkovým konferenci, mailem jsme si psali, občas se dělily úkoly, každej vypracoval něco jinýho a podělil se o to. I to pomohlo urychlit zpracování a vstřebání látky.
Však ja nésu Moravák, že?