Evropská komise schválila český plán na poskytnutí státní pomoci v objemu 450 milionů eur (téměř 11 miliard Kč) na rozšíření výroby amerického producenta polovodičů onsemi v Rožnově pod Radhoštěm. Komise o tom informovala v dnešní tiskové zprávě. Společnost onsemi by podle ní do nového závodu v Rožnově pod Radhoštěm měla investovat 1,64 miliardy eur (téměř 40 miliard Kč).
Microsoft v příspěvku na svém blogu věnovaném open source oznámil, že textové adventury Zork I, Zork II a Zork III (Wikipedie) jsou oficiálně open source pod licencí MIT.
První prosincový týden proběhne SUSE Hack Week 25. Zaměstnanci SUSE mohou věnovat svůj pracovní čas libovolným open source projektům, například přidání AI agenta do Bugzilly, implementaci SSH v programovacím jazyce Zig nebo portaci klasických her na Linux. Připojit se může kdokoli.
Google oznámil, že Quick Share na Androidu funguje s AirDropem na iOS. Zatím na telefonech Pixel 10. Uživatelé tak mohou snadno přenášet soubory z telefonů s Androidem na iPhony a obráceně.
Byla vydána nová verze 8.5 (8.5.0) skriptovacího jazyka PHP používaného zejména k vývoji dynamických webových stránek. Přináší řadu novinek a vylepšení (URI Extension, Pipe Operator, Clone With, …). Vydána byla také příručka pro přechod z předchozích verzí.
Evropská komise zahájila tři vyšetřování týkající se cloudových platforem Amazon Web Services (AWS) a Microsoft Azure. Evropská exekutiva, která plní také funkci unijního antimonopolního orgánu, chce mimo jiné určit, zda jsou americké společnosti Microsoft a Amazon v cloudových službách takzvanými gatekeepery, tedy hráči, kteří významně ovlivňují provoz internetu a musí dle nařízení o digitálních trzích (DMA) na společném trhu
… více »Společnost Meta Platforms vyhrála ostře sledovaný spor o akvizici sítě pro sdílení fotografií Instagram a komunikační aplikace WhatsApp. Podle amerického soudu firma jejich převzetím neporušila antimonopolní zákon, protože si tak nemonopolizovala trh sociálních sítí. Žalobu na Metu podala před pěti lety americká Federální obchodní komise (FTC). FTC argumentovala, že Meta, tehdy známá jako Facebook, koupila tyto dvě společnosti v letech 2012 a 2014 proto, aby s nimi nemusela soutěžit.
Home Assistant včera představil svůj nejnovější oficiální hardware: Home Assistant Connect ZBT-2 pro připojení zařízení na sítích Zigbee nebo Thread.
Byla vydána verze 9.1 open source virtualizační platformy Proxmox VE (Proxmox Virtual Environment, Wikipedie) založené na Debianu. Přehled novinek v poznámkách k vydání a informačním videu.
Byl aktualizován seznam 500 nejvýkonnějších superpočítačů na světě TOP500. Nejvýkonnějším superpočítačem zůstává El Capitan od HPE (Cray) s výkonem 1,809 exaFLOPS. Druhý Frontier má výkon 1,353 exaFLOPS. Třetí Aurora má výkon 1,012 exaFLOPS. Nejvýkonnější superpočítač v Evropě JUPITER Booster s výkonem 1,000 exaFLOPS je na čtvrtém místě. Nejvýkonnější český superpočítač C24 klesl na 192. místo. Karolina, GPU partition klesla na 224. místo a Karolina, CPU partition na 450. místo. Další přehledy a statistiky na stránkách projektu.
Ruce na papírových kapesníkách, ať nezadělam vše kolem od špíny.Cha, cha. Právě někdo přišel na to proč se jezdí v rukavicích (ideálně ještě s nějakýma kloubníma výztužema).
Mam kolegu, co ho vídam na kole bez helmy. Ok, z jednoho co měl štěstí a nic se mu nestalo, nejde dělat závěry a radit všem, ať se nabalí a vozí i na kole páteřák.To asi ne, ale spolehni se na to že pokud ztratíš balanc na jednostopém vozidle a nejedeš na nohy, zaručeně hlavu nad úrovní vozovky neudržíš a pleskneš s ní o asfalt. To mám taky z osobní zkušenosti. Zákon z toho není (teda asi všude jinde ve světě mimo naši kotlinu) jen tak náhodou, ale stálo to spoustu kraniocerebrálních traumat (roztřískaných lebek) než se to tam dostalo. Kolegovi vyřiď že je šašek.
Cha, cha. Právě někdo přišel na to proč se jezdí v rukavicích (ideálně ještě s nějakýma kloubníma výztužema).On asi nemyslel že by zadělal okolí od krve, ale že nechtěl zadělat své ruce od řetězu. Já vozím LaTeXové rukavice, ale většinou na to kašlu a jsem prase.
formulář o nehoděTy máš na kole pojištění?
teda asi všude jinde ve světě mimo naši kotlinuV Evrope je helma povinna snad jen na Slovensku a v nejakejch statech byvale jugoslavie.
explicitne vyzaduje cyklistickou helmuNemas pravdu. Vid https://www.zakonypreludi.sk/zz/2009-8 § 55 odsek (9).
ale jsem proti statni regulaci teto oblasti.IMHO bych helmu do urciteho veku (deckam) vynucoval a dal uz nereguloval helmu jsem zkousel ale vadi mi na hlave, takze nepouzivam (kolo+snbwrd)
zaručeně hlavu nad úrovní vozovky neudržíš a pleskneš s ní o asfalt. To mám taky z osobní zkušenosti.Kecy. Pominme, ze z "vlastnej zkusenosti" jedneho jedinca z teba padaju "zarucene" sudy vztahovane na kazdeho na Zemi. Jazdim a padam uz 35 rokov. Z toho s helmou cca poslednych 14. Pady na nohy nepocitam ako pady, ale ako neplanovane vystupenie. Kedysi, ked som mal este dost casu jazdit cele dni v divocine (SK divocina je nieco daleko divokejsie ako CZ divocina), tak som aj padaj celkom hojne. Na asfaltovych cestach tiez. Hlavne kvoli idiotskym vodicom, ktory nedodrzali predpisy (prednost protiiducemu cyklistovi). Niekolkokrat som kvoli autam siel cez riaditka a raz aj cez riaditka a cez to auto. NIKDY, NIKDY, NIKDY som nemal kontakt hlavou s cimkolvek a uz vobec nie s plochou zemou. Ale ked mal cca 16, tak som o 40cm cisel minul betonovy blok pri lete vzduchom po kontakte s autom. Niekolkokrat som mal vyhodene ramena z brzdenia padov rukami (neviem, ci to nazyvam spravne, pretoze boli "len" natiahnute a natrhnute vazy, ale nebolo nutne ramena nahadzovat naspat). Mam 14 rokov tu istu helmu, pretoze je vyzadovana na bikemaratonoch. Uz ju asi vymenim, pretoze jej za tu dobu uhnily vycpavky a pochybujem, ze by este pevnostne zafungovala ako by mala, pri tom veku. Nikoho neodhovaram od nosenia helmy. Niekto pada na kokos, aj ked si len chce zaviazat snurky. Kludne ju korektne a pravdivo propagujme statistikami (nezkreslenymi). Ale odpust si posudzovanie celej populacie a vestby o priebehu padov, podla vlastnej padovej pytlovitosti. A ked o niecom tvrdis, ze je "zarucene", tak sa za to niecim zaruc. Potom si to pridem vyzdvihnut. Ano, pri leteni do betonoveho bloku ma clovek bud stastie alebo helmu. Oboje ma len neistu spolahlivost, najlepsie to v takom pripade kombinovat. Ale kto pri kazdom pade, ktory nie je na nohy skonci na hlave, tak jazdi divne. Je fajn, ze vobec jazdi, ale nech nevztahuje svoje zazitky na inych. Do kajaku na WW1 a tazsej by som bez helmy nesiel. Na feraty ani do jaskyne tiez nie. Ale na biku je PRE MNA z mojej vlastnej 14 rocnej padovej skusenosti len tazitko. A BTW, rukavice su pri padoch velmi uzitocne, ale ak si pri pade na ruky odieras klby (a uzijes ich chranice), tak FAKT padas divne. Keby som chcel chranit nejake klby chranicmi, tak kolena. Ale to pri dlhodobom bikovani nepohodlne.
SK divocina je nieco daleko divokejsie ako CZ divocinaSK je tak nějak divočina sama o sobě i bez té divočiny.
Crumpler Belly XL dneska už nekoupim, vybírat batoh s výhledem, že je to spotřební zboží mi nepřijde jako poslední slovo.LOL, že Crumpler Belly XL. To má asi něco znamenat, že? A je ti jasné že pro motorkáře se dělají baťohy komplet ze skořepiny, se zádovýma chráničema a popruhama kolem trupu. IMHO je mnohem důležitější aby na tobě ten baťoh zůstal, když už letíš na záda a trochu tě ochránil, než jestli je to nějaký Crumpler Belly nebo co. Když už nechceš páteřový chránič, aspoň se mrkni po nějakém cyklistickém baťohu s výztuží a pevným upínáním. A jestli ti vadí že se roztrhal tak ideálně z nějaké koženky nebo tak. Tu hned tak neprotrhneš.
https://www.soldato.cz/recenze-batohu-savotta-jaakari-m-batoh-ze-stare-skoly-.html
^ tendle batoh neco vydrzi.
raději riskuji konflikt s měšťákama na chodníkuVzhledem k rozmachu půjčovaných koloběžek, kde šérink je moderní a určitě zaháčkovaný na městské části/magistrátu, tak bych se nebál, že vás nějaký měšťák uvidí...
Jiny kraj, jiny mrav, nehod jsem videl docela malo, snad proto, ze rizeni zkratka vyzaduje soustredeni a tak se k tomu pristupuje. Daydreaming na kole si nechavam na Evropu
Crumpler Belly XL dneska už nekoupimTlačím slzu. Taky jsem ho používal skoro deset let, než začal zlobit zip. Takže teď místo něj používám starou gemmu po bratránkovi.
Pejskař napravo, čokl nalevo, a napříč celým chodníkem natažené vodítko. V takovém případě, i když jdu pěšky, to raději beru trávníkem kolem čokla. Pravděpodobnost, že by čokl poskočil ještě víc doleva je mnohem menší, než že mi ho vyděšený páníček strhne rovnou pod nohy ve chvíli kdy se pokusím překročit tu šňůru.
v NL je vyklistu neporovnatelne vice. a je zajimave, ze tam k takovym vecem nedochazi tak castopresne tak. K tomu takovou zajimavost. Pred nekolika lety nejaky Holandan videl na autobusove zastavce v Melbourne plakat letecke spolecnosti Emirates, na ktere byla videt zena na kole, jak prejizdi v Amsterodamu nejaky tem most pres ten kanal. Byl u toho slogan, ze Australane by meli navstivit ruzna evropska mesta a prozit tu evropskou atmosferu. Turista se podivil, ze cyklistka ma na fotografii helmu - coz mu prislo divne, prottote to je v Amsterodamu naprosto neobvykle. Zjistilo se, ze grafik reklamni agentury na te fotce photoshopem tu helmu primaloval - patrne z obav pred problemy, ze se dela reklama na jizdu na kole bez helmy, ktera je v Australii povinna. Zde je take videt, jak to konci, kdyz se na vsechno udela predpis. Mimojine, v Nemecku prilbu odmitli, protoze by to rocne zatezovalo jen zdravotnictvi asi 280 milionu Euro rocne navic. Sice by ubylo nekolik desitek pripadu tezkych zraneni hlavy ale narostlo by mnozstvi infarktu se vsemi nasledky.
Mimojine, v Nemecku prilbu odmitli, protoze by to rocne zatezovalo jen zdravotnictvi asi 280 milionu Euro rocne navic. Sice by ubylo nekolik desitek pripadu tezkych zraneni hlavy ale narostlo by mnozstvi infarktu se vsemi nasledky.
Předpokládám, že žádný odkaz na tu studii ale nemáš?! Nedovedu si totiž představit jiný důvod, proč by s helmou mělo narůst množství infarktů, než že se lidé díky přežití nehod s helmou dožijí vyššího věku a pak zemřou na infarkt...
Předpokládám, že žádný odkaz na tu studii ale nemášCosts and benefits of a bicycle helmet law for Germany https://link.springer.com/article/10.1007%2Fs11116-015-9632-z Nevim , jestli je mozne si to cele precist, asi jen za penize. Ja jsem o tom jen cetl nekde v novinach, kdyz o tom pred lety referovali.
proč by s helmou mělo narůst množství infarktů,asi jsem to spatne napsal. Je to obracene, nez asi bylo pochopeno. Skutecnost je nasledujici: Kdyz by zavedli povinne tu helmu, tak 20-40% dosavadnich cyklistu na kolo nevleze a tim naroste pocet infarktu a vubec zdravotni stav obyvatelstva se zhorsi, coz by vedlo k zvyseni celospolecenskych nakladu. Zavedeni povinneho pouzivane helmy na kole by tedy bylo mrhani se zdroji. (ja vim, ze pro vetsinu lidi je to takovy podivny pristup k problemu, ale Nemec uz je takovy
)
Aha, tak to už dává alespoň nějaký smysl. Ale prolítl jsem tu studii a je to teda pěkně účelová pseudo-věda. Například do nákladů si dá cenu helem (včetně daně!) ale v ziscích není ani Euro z celé té ekonomiky, co tím zvětšením trhu nastane. Navíc ty studie o "odporu k nošení helem" jsou už skoro 10 let starý a za tu dobu se pohled společnosti na helmy (třeba i díky masírce "helmové lobby") dost změnil. A to nejenom v hobby sportovní cyklistice - tam už nejsou helmy dneska vůbec žádné téma - ale i mezi mladejma. Danny MacAskill je prostě cool i s helmou.
Nicméně ač sám jezdím zásadně s helmou, současný stav, kdy každý (dospělý) je zodpovědný sám za sebe mě nijak nepohoršuje.
ale v ziscích není ani Euro z celé té ekonomiky, co tím zvětšením trhu nastane.Ekonomika čínských výrobců helem pro nás zase tak podstatná není...
Podle toho co vidím v Praze a okolí si rozhodně většina lidí nenechává posílat helmy z Aliexpressu. A v Německu to pravděpodobně nebude jiné, spíš naopak.
Ostatne, pravdepodobnost, ze te zrovna prilba pri nejaky nehode zachrani je v promilich.
Tak to fakt ne. Ne že by příslušný studie nebyly z nemalé části šamanismus, ale promile nevychází fakt nikde. Navíc případy, kdy IMHO pomůže helma nejvíc - rozdíl mezi nic/otřes mozku - se do žádných studií nedostanou, neb ty se dělají prakticky výhradně ze statistik úrazů.
Nevim proc by mel nekdo nekomu neco narizovat, kdyz jde pouze a vyhradne o zdravi/zivot toho kolareNo na svém soukromém pozemku si jezdi jak chceš, ale pokud vstupuješ na veřejně přístupnou pozemní komunikaci začíná platit něco jako pravidla silničního provozu a ty platí pro všechny druhy vozidel, i jednostopá. A tohle by jednoduše upraveno být mělo. Pokud totiž jako cyklista sletíš a nedejbože ještě tak šikovně někomu pod kola, tak i když v tom nemusí mít řidič absolutně žádné zavinění, bude v průseru i řidič daného vozidla. Já bych do toho zákona ještě krom přilby nacpal i zpětné zrcátka.
Ale kludne si snivaj o tom, ze cyklisti by mali jazdit v slapacich tankoch, aby nahodou niekto, kto ich vlastnou bezohladnostou zrazi nahodou nemal zle spanie.Ty si nějak bojovně naladěn. Není potřeba jezdit v „šlapacích tankoch“, stačí dodržovat nějaká základní bezpečností pravidla při pohybu na pozemní komunikaci. Pro vozidla kategorie LA tyto pravidla platí roky (helma, ochrana zraku, alespoň jedno zpětné zrcátko, červené obrysové světlo za libovolných podmínek, atd.) a když je nesplňuješ, jednoduše můžeš dostat bodíky do řidičáku (který mít u sebe je také mimochodem povinnost). A sportovní kolo není zas tak moc daleko od této kategorie a přitom tyhle pravidla pro ně absolutně neplatí. A jestli si myslíš sraženej můžeš být jen bezohledností okolo jedoucího řidiče, tak asi nepoužíváš naše (resp. ty vaše, protože to je ještě větší hrůza) pozemní komunikace.
BTW: v NL je vyklistu neporovnatelne vice. a je zajimave, ze tam k takovym vecem nedochazi tak castoTomu se říká safety in numbers. Zatímco tady nejsou lidi cyklistu prostě nečekají, protože jich jezdí tak málo, že na to nejsou natrénovaní, jinde kde jich je hodně, tak je čekají.
Čímž jsem řekl o kolech víc dobrého, než si o nich myslím; a nyní, když už se mi nemohou pomstít, pravím veřejně, že je nemám rád, jelikož shledávám poněkud nepřirozeným, aby člověk zároveň seděl a kráčel.:D (jsem si to musel najít)
osobne bych blikacky zakazal. sice je pekna teorie, ze kdyz neco blika, tak je to prece lepe videt, ale skutecnost je nekde jinde.+1 btw zrovna v tom Nizozemsku jsou ze zákona pro kola poviné světla s nepřerušovaným světlem
BTW: v NL je vyklistu neporovnatelne vice. a je zajimave, ze tam k takovym vecem nedochazi tak casto.Infrastruktura tam odděluje cyklisty od běžného automobilového provozu, takže se tím výrazně snižuje pravděpodobnost kolize kola s autem. Druhá věc je, že tam na kole jezdí každý, a tak každý řidič zdá z vlastní zkušenosti i druhý pohled.
v tom Nizozemsku jsou ze zákona pro kola poviné světla s nepřerušovaným světlemTu ciastocne, ak je cesta osvetlena verejnym osvetlenim, tak je povolene blikat.
Netrvalo to dlouho a rozmlátil jsem ji (pochopitelně s hlavou uvnitř).Tak mimochodem poznáš kvalitní výbavu…
Páteřák nevímTo se vozí na motorkách, ne na kole ale čistě pro zajímavost on ten pád na záda bude asi běžnější než šipka střemhlav. V mém případě to vyřešila tuba Voltarenu a dva týdny sténání.
. Jízdu na kole bez cyklorukavic si neumím vůbec už ani představit. Holá ruka hrozně klouže (na řidítkách) a navíc i obyčejná kožená rukavice při pádu dost pomůže.Přesně tak. Používám kožené pracovní rukavice. Často koloběžku poponáším (do schodů např.) a rozflákané klouby na prstech, když se člověk nějak blbě vymele, také nestojí za to. Batoh mám spíš z praktických důvodů. Koloběžka žádný nosič nemá a věci někam strčit musíš, obzvláště když jedeš někam na víkend. A vyztužený batoh je fajn, nejenom když třeba někde vemeš bokem o futra, ale třeba v zimě, když hodíš záda na namrzlém chodníku. Výrazně zvyšuje šanci, že přežije nejenom notebook, ale i ty, protože díky tomu nebřinkneš zátylkem o zem.
A bohužel, nejvíc to ignorují právě cyklisti.Já až uvidím cyklistu s dobrovolně nainstalovaným sférickým zpětným zrcátkem tak ho sestřelím z toho kola špuntem od šampáňa.
Tiskni
Sdílej: