abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 23:22 | Pozvánky

    Chybí vám někdo, s kým byste si popovídali o bastlení, technice, počítačích a vědě? Nechcete riskovat debatu o sportu u piva v hospodě? Pak doražte na virtuální pokec u virtuálního piva v rámci Virtuální Bastlírny organizované strahovským MacGyverem již tento čtvrtek. Možná se ptáte, co se tak může probírat? Dají se probrat slavná výročí - kromě 55 let obvodu 555 (což je mimochodem prý andělské číslo) a vzpomínky na firmu Signetics -

    … více »
    bkralik | Komentářů: 0
    včera 23:11 | Zajímavý software

    GTK2-NG je komunitní fork GTK 2.24 (aktuální verze je 4.22). Oznámení a diskuse v diskusním fóru Devuanu, forku Debianu bez systemd. Není to jediný fork GTK 2. Ardour je například postaven na vlastním forku GTK 2 s názvem YTK.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:33 | Pozvánky

    V neděli 17. května 2026 proběhne v Českých Budějovicích první MobileLinux Hackday zaměřený na Linux v mobilech, embedded platformy a open source hardware. Po sedmi úspěšných měsíčních setkáních v Praze se akce přesouvá také do jižních Čech, aby se komunita mobilního Linuxu mohla potkat i mimo hlavní město. Akce se uskuteční v konferenčním sále Vajgar v Clarion Congress Hotelu (Pražská tř. 2306/14) se zahájením mezi 14:00 až 15:00 a … více »

    lkocman | Komentářů: 0
    včera 15:00 | Komunita

    Vývojáři Debianu zhruba v polovině vývojového cyklu Debianu 14 s kódovým názvem Forky rozhodli, že Debian musí dodávat reprodukovatelné balíčky, tj. kdokoli si může nezávisle ověřit, že daný binární balíček vznikl překladem a sestavením z konkrétních zdrojových kódů. Aktuálně je reprodukovatelných 98,29 % balíčků.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:11 | Bezpečnostní upozornění

    Německý e-shop Škoda Auto byl hacknut. Útočníci získali přístup k uživatelským údajům (jméno, adresa, e-mail, heslo, telefon, …).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 11:22 | Pozvánky

    Na webu konference Den IPv6 2026, která se uskuteční 4. června v Národní technické knihovně v pražských Dejvicích, je nyní k dispozici kompletní program této tradiční akce věnované tématům spojeným s protokolem IPv6. Na celodenní pásmo přednášek je třeba se přihlásit a zaplatit účastnický poplatek 242 korun. Registrační formulář najdou zájemci opět na webu akce. Konferenci Den IPv6 2026 organizují i letos společně sdružení CESNET, CZ.NIC a NIX.CZ.

    VSladek | Komentářů: 1
    11.5. 23:33 | Zajímavý software

    Byl představen emulátor terminálu Ratty (GitHub) s podporu 3D grafiky přímo v terminálu. Inspirací byl operační systém TempleOS od Terryho Davise. Ratty je napsán v jazyce Rust. Využívá knihovnu Ratatui pro tvorbu rozhraní a herní engine Bevy pro 3D vykreslování.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    11.5. 17:55 | IT novinky

    Evropské instituce i některé americké státy dál zpřísňují pravidla pro ověřování věku na internetu. Cílem je zabránit dětem v přístupu k obsahu pro dospělé. Úřady ale narážejí na zásadní problém – stále více lidí používá VPN, tedy služby umožňující skrýt identitu i skutečnou polohu na internetu. Právě VPN nyní Evropská parlamentní výzkumná služba (EPRS) označila za „mezeru v legislativě, kterou je potřeba uzavřít“ [Novinky.cz].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 35
    11.5. 17:22 | Nová verze

    Multiplatformní open source aplikace pro psaní poznámek Joplin (Wikipedie) byla vydána v nové verzi 3.6. Nově lze mít v poznámkách embedovaný externí obsah, např. YouTube videa.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    11.5. 16:44 | Komunita

    Open Hardware Summit 2026 organizovaný OSHWA (Open Source Hardware Association) proběhne o víkendu 23. a 24. května v Berlíně na Technické univerzitě Berlín.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (13%)
     (8%)
     (2%)
     (14%)
     (31%)
     (4%)
     (7%)
     (3%)
     (16%)
     (25%)
    Celkem 1592 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    16.7.2006 12:26 al-Quaknaa | skóre: 13 | blog: al_quaknaa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Starý IBM server a Token Ring
    Některé odkazy ještě chvilku nebudou fungovat, než je protlačím na ftp - omluvte tuhle dočasnou nefunkčnost a díky všem :)
    16.7.2006 12:45 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Starý IBM server a Token Ring
    To, čemu říkáte "COM port" bude nejspíš Thick AUI, konektor, který se používal v ne tak dávných dobách coby třetí alternativa ke klasickému koaxu a pomalu se prosazujícímu TP. Co se týká RJ-45, Token Ring AFAIK používá jiné párování drátů než Ethernet.

    Co se týká těch podivných slotů, tipoval bych buď EISA nebo VLB, ale netroufám si hádat, ani jedno jsem nikdy v počítači neměl.

    16.7.2006 12:59 Anatheman | skóre: 9 | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Starý IBM server a Token Ring
    EISA je stejne dlouha jako ISA, ale vyssi.VLB je normalni ISA a za ni je jeste jeden pridavny slot. Tohle neni ani jedno.
    Mozna MCA? ale ted uz hadam prozmenu ja:)
    kotyz avatar 17.7.2006 00:08 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Starý IBM server a Token Ring
    mca by to byt mohla. rozhodne to neni pci, to totiz prislo az s prvnima pentiema (ikdyz existuje hodne malo desek pro posledni modely 486 ktery vysly az po prvnich pentiich kde pci je, ale tohle pci neni).

    gratulujte si, mate doma unikat, jaky ani ja nemam ;) a to mam v supliku par zajimavych kousku ...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    16.7.2006 13:01 D-Evil | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Starý IBM server a Token Ring
    EISA ani VLB to podle mě nebude. VLB je rozšiřující slot ISA sběrnice a EISA je pokud se nepletu, rozměrově stejná, jako ISA. Napadá mě jedině MCA, ale nikdy v životě jsem se s ní nepotkal, takže nevim.
    vencour avatar 16.7.2006 13:13 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Starý IBM server a Token Ring

    Že jsem šťoura, označení základní desky by nebylo?

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    vencour avatar 16.7.2006 13:27 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Starý IBM server a Token Ring

    Jinak dík za pokoukání, takový políčko pamětí je dost pěkný ;-)

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    16.7.2006 13:15 victor8 | skóre: 24 | blog: blog | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Starý IBM server a Token Ring
    Ta karta je MCA.
    16.7.2006 13:51 al-Quaknaa | skóre: 13 | blog: al_quaknaa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Starý IBM server a Token Ring

    Wow, takže díky všem :D Označení desky zkusím vyšťárat, ačkoliv to nebude tak docela snadné - každopádně si taky sám rád najdu nějaké další informace, protože tohle vypadá ještě zajímavě - hlavně specifikace MCA budou důležité. Budu hledat, ale kdybyste mi chtěli sami pomoci - asi neexistuje něco jako MCA karta, která by se chovala jako PCI hub? Neboli - je nějaké možnost, jak do serveru, který má jenom tyhle sloty zapojit moderní PCI zařízení? A ještě jedna věc - MCA existuje ve dvou variantách, nebo co tedy znamenají ty kratší a delší sloty?

    Ještě se ozvu, zatím vážně všem moc díky

    al-Quaknaa

    16.7.2006 14:05 diverman | skóre: 32 | blog: život s tučňáčkem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Starý IBM server a Token Ring
    Ahoj, nechci ti kazit radost, ale mnohem lepší služby ti udělá novější Pentium, např. 200 MHz. Tam už v pohodě narveš moderní PCI karty a více paměti. A cena, když ne zadarmo, tak do 500,-
    deb http://ftp.cz.debian.org/debian jessie main contrib non-free
    16.7.2006 14:30 al-Quaknaa | skóre: 13 | blog: al_quaknaa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Starý IBM server a Token Ring

    Jo, to chápu :D, akorát by to už nebyla taková sranda - navíc ten server je vážně tak sladkej ;) Nakonec to tak asi vážně dopadne, ale ten server si stejně nechám a do sítě ho nějakým způsobem zapojím - bude to sranda. Ještě bych se zeptal na jednu věc - nemáte někdo doma nějaké MCA karty? Nejvíc bych potřeboval ATA řadič a Ethernet nebo TR kartu. Klidně vám za to i nějaký peníze dám - ačkoliv stejně pochybuju, že někdo tohle doma bude mít. Jinak - chcete další pokračování příběhu se serverem, nebo aspoň nějaký doplňující fotky?

    Zdravím,
    al-Quaknaa

    16.7.2006 14:43 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Starý IBM server a Token Ring
    Plně tě chápu a přeju hodně štěstí :). Jinak ten server je fakt maso :)).
    Baník pyčo!
    16.7.2006 14:46 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Starý IBM server a Token Ring
    Já bych si radši nedovoloval pochybovat... :-D Co já už jsem u lidí viděl doma... ;-)
    16.7.2006 15:02 al-Quaknaa | skóre: 13 | blog: al_quaknaa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Starý IBM server a Token Ring

    Táákže ... bližší specifikace - je to IBM PS/2 Server 95 a "trocha" počtení by byla tady, tady, vyšťáráno z perfektních stránek - doporučuji především The Story of "Blackbird". To mi asi teďka pomůže - majitel stránek a pravděpodobně stejného kousku hardwaru jako já tam popisuje instalaci linuxu přes TR adaptér, což je to, co se chystám udělat.

    16.7.2006 23:43 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Starý IBM server a Token Ring
    PS/2, to je jasny, to jsou MCA sloty. Stoprocentne...
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    16.7.2006 15:35 Libor Klepac | skóre: 45 | Mýto
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Starý IBM server a Token Ring
    jo , ty sloty jsou mca, nedavno jsem to take hledal, mam ted doma dve nejaka hodne stara powerpc (na pcb je datum 1991 a 1992, 3com sitovka ma datum 1993)

    jeste nevim, co s nima budu delat, zatim jsem nemel odvahu to poustet, nemam asi ani klavesnici, nema to grafickou kartu, ale melo by to mit seriovou konzoli, akorat nevim, jestli to muzu normalne propojit se seriovym portem na pc
    Urine should only be green if you're Mr. Spock.
    16.7.2006 15:55 al-Quaknaa | skóre: 13 | blog: al_quaknaa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Starý IBM server a Token Ring
    ...a byl byste ochoten některé části (popřípadě celé) prodat/vyměnit? Nenabízím moc, ale třeba o síťovku (předpokládám, že je Ethernet) bych stál celkem dost.
    16.7.2006 16:13 Libor Klepac | skóre: 45 | Mýto
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Starý IBM server a Token Ring
    zatim nemuzu, mam to pujcene na rozchozeni, pokud to rozchodim, tak si to muzu nechat ;) ... no je v tom sitovka s interfacem na aui a koax
    Urine should only be green if you're Mr. Spock.
    16.7.2006 21:37 Libor Klepac | skóre: 45 | Mýto
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Starý IBM server a Token Ring
    mimochodem, vyzna se v tom nekdo? opravdu tam funguje ta seriova konzole jentak, proste to jenom propojim nejakym kabelem?
    Urine should only be green if you're Mr. Spock.
    16.7.2006 22:09 al-Quaknaa | skóre: 13 | blog: al_quaknaa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Starý IBM server a Token Ring

    Noo, ja se v tom nevyznám, ale pokud mi hodíte nějaké specifikace, tak vám můžu pomoct pohledat. Starý hardware mě začíná zajímat - a teďka bych to nedělal kvůli nějakému zisku, věřte mi :)

    Hodně zdaru,
    al-Quaknaa
    17.7.2006 08:59 alefbvjlbvalvfbaibv
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Starý IBM server a Token Ring
    Obcas pracuju s Routerboardem, ktery ma take vystup pouze na seriovou konzolu. Musi se to pripojit tzv. 0-modem kabelem (koupit nebo spajet). Jako terminal pouzivam program minicom (http://alioth.debian.org/projects/minicom/).

    Je potreba nejdrive nastavit seriovy port (paritu, rychlost, atd.), potrebne udaje by mely byt dostupne od vyrobce HW nebo z netu, pokud je nemate, pak jedine metoda pokus-omyl, ale to bude zdlouhave a nepohodlne. Po konfiguraci staci spustit minicom (minicom -s), propojit kabel a zapnout ten server, ktery s vami bude komunikovat pres minicom konzolu.
    17.7.2006 13:31 Libor Klepac | skóre: 45 | Mýto
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Starý IBM server a Token Ring
    kdyz jsem flashoval ipaq, tak se to taky delalo pres seriovou konzoli, ale tam byla dokumentace ;)
    Urine should only be green if you're Mr. Spock.
    16.7.2006 16:22 al-Quaknaa | skóre: 13 | blog: al_quaknaa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Starý IBM server a Token Ring
    No, tak ta síťovka by se mi vážně hodila, kdyby se vám nějak uvolnila - dá se mi napsat na mail tady z ABCL, ale případně - alquaknaa [@] gmail [.] com .Díky!
    16.7.2006 19:03 lefti | skóre: 18 | blog: OneAndOnlyTrueBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Starý IBM server a Token Ring
    Co to koupit pres ebay, sice se to trochu prodrazi na postovnym, ale kdyz to tak chces.
    16.7.2006 19:04 wo | skóre: 2 | blog: wo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Starý IBM server a Token Ring
    Token-Ring potřebuje tzv "centrální hub" bez něj to nepojede... http://cs.wikipedia.org/wiki/Token_ring
    16.7.2006 19:19 al-Quaknaa | skóre: 13 | blog: al_quaknaa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Starý IBM server a Token Ring

    Na to jsem se taky koukal - opravdu je ten MAU nutnej? Popravdě - na eBayi prodávají MAU za babku - za 1$, neznám kvalitu a podobně, ale každopádně - kdyby se do toho neplatilo to poštovný, tak si koupím. ALE. Poštovný by mě vyšlo víc než samotnej MAU (a na krabičku co váží 3kg tuplem) a pokud bych si chtěl koupit Ethernetovou kartu, tak to ztrácí exotičnost - Ethernet je teďka všude. Ještě bych měl jeden dotaz - používají se někde ty kabely, co jsou u Token Ringu, nebo bych si je musel vyrobit sám, tedy částečně vyrobit? Zkrátka - přes normální UTP kabel to asi nepůjde, že? Alespoň ze všeho, co jsem vyčetl, se to tak zdá :(

    Jinak díky za všechny příspěvky - al-Quaknaa
    16.7.2006 19:21 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Starý IBM server a Token Ring
    Pokud si dobře vzpomínám, můžete klidně použít klasický *TP kabel, jen budete muset jinak nacvaknout konektor. Zkuste se po webu podívat, jestli někde není popis jak. (bez záruky)
    16.7.2006 19:24 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Starý IBM server a Token Ring
    Takže to vypadá, že Token Ring používá páry 36 a 45, takže pokud se používá přímý kabel, mělo by to fungovat i s ethernetovým. Jenže to nevím…
    vencour avatar 16.7.2006 19:30 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Starý IBM server a Token Ring

    Stačil by takovýto návod?

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    16.7.2006 19:37 al-Quaknaa | skóre: 13 | blog: al_quaknaa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Starý IBM server a Token Ring

    :D Díky, mohl jsem vám ušetřit práci - tohle už jsem našel, jenom vždycky radši z více zdrojů, už jsem četl více článků a z ničeho jsem nebyl moc moudrý - takže ano, tyhle stránky budou asi nejlepším návodem. A teďka kde sehnat ten MAU ...

    16.7.2006 19:44 al-Quaknaa | skóre: 13 | blog: al_quaknaa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Starý IBM server a Token Ring

    Ještě jedna všetečná otázka - Token Ring používá jenom 4 z přítomných 8 drátů? Aspoň mi to tak z tohoto obrázku tak vyplývá ...

    16.7.2006 19:46 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Starý IBM server a Token Ring
    Desítkový i stovkový ethernet také používají jen dva páry. Teprve gigabitový ethernet používá všechny čtyři.
    16.7.2006 19:49 al-Quaknaa | skóre: 13 | blog: al_quaknaa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Starý IBM server a Token Ring
    Aha díky :) Jde vidět, že se ještě mám co učit ...
    17.7.2006 10:57 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Starý IBM server a Token Ring
    Někde se také dělaly spořivé rozvody - dvě vedení na jeden kabel (na každé straně rozpletené do dvou konektorů/zásuvek).

    Nemělo by se to dělat, ale funguje to.
    17.7.2006 11:26 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Starý IBM server a Token Ring
    Samozřejmě je potřeba mít na paměti, že podobné triky mohou mít v závislosti na provedení dost podstatný vliv na maximální použitelnou délku kabelu.
    kotyz avatar 17.7.2006 00:15 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Starý IBM server a Token Ring
    ono i 10/100 ethernet muze pouzivat ty 4 nezapojeny draty, treba na napajeni (PoE - power over ethernet, ale to se pouziva malo).
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.