abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 01:44 | Nová verze

    Byla vydána (Mastodon, 𝕏) vývojová verze 3.1.4 příští stabilní verze 3.2 svobodné aplikace pro úpravu a vytváření rastrové grafiky GIMP (GNU Image Manipulation Program). Přehled novinek v oznámení o vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:44 | Nová verze

    Zakladatel ChimeraOS představil další linuxovou distribuci zaměřenou na hráče počítačových her. Kazeta je linuxová distribuce inspirována herními konzolemi z 90. let. Pro hraní hry je potřeba vložit paměťové médium s danou hrou. Doporučeny jsou SD karty.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:00 | Nová verze

    Komunita kolem Linuxu From Scratch (LFS) vydala Linux From Scratch 12.4 a Linux From Scratch 12.4 se systemd. Nové verze knih s návody na instalaci vlastního linuxového systému ze zdrojových kódů přichází s Glibc 2.42, Binutils 2.45 a Linuxem 6.15.1. Současně bylo oznámeno vydání verze 12.4 knih Beyond Linux From Scratch (BLFS) a Beyond Linux From Scratch se systemd.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 10:55 | Pozvánky

    Organizátoři konference LinuxDays ukončili veřejné přihlašování přednášek. Teď je na vás, abyste vybrali nejlepší témata, která na letošní konferenci zaznějí. Hlasovat můžete do neděle 7. září. Poté podle výsledků hlasování organizátoři sestaví program pro letošní ročník. Konference proběhne 4. a 5. října v Praze.

    Petr Krčmář | Komentářů: 8
    včera 02:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 11.0.0 vizuálního programovacího jazyka Snap! (Wikipedie) inspirovaného jazykem Scratch (Wikipedie). Přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    31.8. 06:00 | Komunita

    Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE Plasma? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE Plasma. Vypíchnout lze, že v Plasmě byl implementován 22letý požadavek. Historie schránky nově umožňuje ohvězdičkovat vybrané položky a mít k ním trvalý a snadný přístup.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.8. 20:00 | Nová verze

    Wayfire, kompozitní správce oken běžící nad Waylandem a využívající wlroots, byl vydán ve verzi 0.10.0. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu. Videoukázky na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.8. 04:00 | Komunita

    Před necelými čtyřmi měsíci byl Steven Deobald jmenován novým výkonným ředitelem GNOME Foundation. Včera skončil, protože "nebyl pro tuto roli v tento čas ten pravý".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    29.8. 18:33 | Zajímavý článek

    Nové číslo časopisu Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 156 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    29.8. 15:11 | Nová verze

    Armbian, tj. linuxová distribuce založená na Debianu a Ubuntu optimalizovaná pro jednodeskové počítače na platformě ARM a RISC-V, ke stažení ale také pro Intel a AMD, byl vydán ve verzi 25.8.1. Přehled novinek v Changelogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Pro otevření více webových stránek ve webovém prohlížečí používám
     (81%)
     (8%)
     (2%)
     (3%)
     (4%)
     (2%)
    Celkem 126 hlasů
     Komentářů: 9, poslední 28.8. 11:53
    Rozcestník

    Hashlife - zápočtová práce

    21.1.2010 10:11 | Přečteno: 1325× | Nápady | poslední úprava: 21.1.2010 10:18

    Zdravím!

    Přestože snad všichni vysokou školou povinní už musejí mít zkouškové, a tedy většinu zápočtů za sebou, objevuje se tady podezřele málo zmínek o zápočtových projektech a podobně. Tak to zkusím napravit se svou zápočtovou prací do Algoritmů a datových struktur 2, kterou jsem psal o velmi zajímavém algoritmu Hashlife.

    Dokument se mi poněkud rozrostl, ale pro ty, kteří ví, co je Game of Life a mají trochu ponětí o tom, jak funguje, bude snadné přeskočit pár stránek a začít číst to opravdu zajímavé. Snad se vám to bude líbit, jsem zvědavý na vaše poznámky a připomínky :)

    Takže ... "Jak rychle na Game of Life". Než začnete křičet, že linkovat ven je ošklivé, dejte mi příležitost podat vysvětlení. Zaprvé - ta práce je fakt hodně velká a nechci tady dávat ohavné nudle, které lidi odradí hned na začátku, místo toho, aby třeba z plodné diskuze získali motivaci se na to podívat (si fandím, co ;) ? Ale samotnému se mi to občas stává - je tu dlouhý post, ten přescrolluju, diskuse vypadá zajímavě a třeba si i něco z toho textu pak přečtu). Zadruhé to není link na žádný můj výdělečný web s reklamami - je to čistý výstup z "rst2html.py", nic víc za tím nehledejte. Tak. A už vás nebudu rušit ;).

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    21.1.2010 12:35 qiRzT | skóre: 14 | blog: U_Marvina
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hashlife - zápočtová práce
    Hezký :-) K čemu je to dobrý? Dá se s tím něco simulovat, testovat? U té diskuze o nekonečnosti životního prostoru mě napadlo ho umístit na kouli (sféru), ta je konečná, ale nic z ní neuteče. Nebo třeba taky toroid... :-)
    Důležité je vědět jak problém vyřešit, zbytek zvládne i cvičená opice...
    21.1.2010 13:07 al-Quaknaa | skóre: 13 | blog: al_quaknaa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hashlife - zápočtová práce

    Jo, o tom se na wiki píše - že hned druhý nápad po omezení prostoru (s tím, že cokoliv je "za hranicí", je mrtvá buňka), je umístit to na toroid (to se dělá jednodušeji než ta koule, prostě ztotožníš levý a pravý okraj pole a horní a dolní).

    Co se aplikace týče se tím prý zabývají biologové, ale nevím, jak moc slavné to je. Spíš jde asi o to, že se s GoL (a ještě více potom v souvislosti s prací Stephena Wolframa a "A new kind of science", na kterou se v blízké době chystám)prolomily ledy co se buněčných automatů týče a nějaké specifické se v biologii a fyzice vážně používají. Co se fyziky týče by mohl zaujmout třeba Voxelstein - buněčný model je 3D voxelizace prostoru a stavy buněk jsou jejich fyzikální veličiny (teplota, tlak a podobně - nejsem fyzik, tak to nebudu moc rozebírat), IMHO docela zajímavý přístup.

    Popravdě jsem chtěl tohle připsat do toho dokumentu (a asi tak ještě někdy později učiním), protože jednou z nevýhod hashlife je právě to, že není úplně zobecnitelný - hashlife moc často nedoběhne v rekurzi až ke čtverci 4x4, protože jich není tolik a rychle si je všechny předpočítá. Zkuste si ale představit počet nějakých minimálních případů ve 3D...tam už začíná být s pamětí docela velký problém.

    21.1.2010 12:59 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hashlife - zápočtová práce
    Hm, vypadá to zajímavě, existuje implementace?

    Jinak já dělám jako zápočťák tohle. Doufám že to stihnu, ale snad jo, už mi chybí posledních pár částí, ale prácě na tom eště bude.
    Doufám, že to přinese nějaký zajímavý výsledky, pokud jo, něco o tom napíšu...
    21.1.2010 13:12 al-Quaknaa | skóre: 13 | blog: al_quaknaa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hashlife - zápočtová práce

    Implementace existuje, je zmíněna, je to Golly. Je fakt skvělý, běhá rychle, obsahuje Quicklife (optimalizovaný normální algoritmus) i Hashlife a taky podporu pro jiná pravidla (Life je S23/B3, můžeš si vymyslet svoje, nebo i úplně jiné automaty a v rámci nějakého formátu to umí Golly odsimulovat). BTW taky jsem ten zápočťák dělal u MJ :)

    S crashnutím filesystému mám jen zkušenost, že kdysi (když jsem byl mladý a nezkušený, ehem...) mi rozjetý torrent zaplnil (kořenový) reiser4 oddíl a ten to úplně nerozdejchal (kernel panic, nutný rebuild superblocku). Takže někdy ani není potřeba ten filesystém umountovat a dělat do něj díry ručně ;)

    Josef Kufner avatar 21.1.2010 22:28 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hashlife - zápočtová práce
    Ještě bys mohl do toho filesystému střílet zaživa ;-)

    Hlavně pak ubal balíčky a zveřejni výsledky testů.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    21.1.2010 23:18 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hashlife - zápočtová práce
    Ještě bys mohl do toho filesystému střílet zaživa ;-)
    Jo, to je zajímyvý nápad, díky, asi to hodím to planned nebo wished features...
    Hlavně pak ubal balíčky a zveřejni výsledky testů.
    Stoprocentně, jen co to bude aspoň trochu použitelný.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.