abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 17:44 | IT novinky

    Apple dnes představil 14palcový MacBook Pro, iPad Pro a Apple Vision Pro s novým čipem M5.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    dnes 13:55 | Nová verze

    Debian pro mobilní zařízení Mobian (Wikipedie) byl vydán ve verzi 13 Trixie. Nová stabilní verze je k dispozici pro PINE64 PinePhone, PinePhone Pro a PineTab, Purism Librem 5, Google Pixel 3a a 3a XL, OnePlus 6 a 6T a Xiaomi Pocophone F1.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 13:11 | IT novinky

    Operátor O2 představil tarif Datamanie 1200 GB . Nový tarif přináší 1200 GB dat s neomezenou 5G rychlostí, a také možnost neomezeného volání do všech sítí za 15 Kč na den. Při roční variantě předplatného zákazníci získají po provedení jednorázové platby celou porci dat najednou a mohou je bezstarostně čerpat kdykoli během roku. Do 13. listopadu jej O2 nabízí za zvýhodněných 2 988 Kč. Při průměrné spotřebě tak 100 GB dat vychází na 249 Kč měsíčně.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    dnes 12:33 | Bezpečnostní upozornění

    Byly publikovány informace o útoku na zařízení s Androidem pojmenovaném Pixnapping Attack (CVE-2025-48561). Aplikace může číst citlivá data zobrazovaná jinou aplikací. V demonstračním videu aplikace čte 2FA kódy z Google Authenticatoru.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 07:11 | Zajímavý projekt

    Free Software Foundation (FSF) spustila projekt Librephone, jehož cílem je vytvoření svobodného operačního systému pro mobilní telefony. Bez binárních blobů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 16:44 | Nová verze

    Byla vydána verze 7 s kódovým název Gigi linuxové distribuce LMDE (Linux Mint Debian Edition). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Linux Mint vychází z Ubuntu. LMDE je postaveno na Debianu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:33 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 144.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Vypíchnout lze lepší správu profilů. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 144 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:55 | Bezpečnostní upozornění

    Discord potvrdil únik osobních údajů přibližně 70 000 uživatelů. Incident se týká uživatelů po celém světě, především těch, kteří v rámci ověřování svého věku nahráli do aplikace doklad totožnosti. Únik informací se netýkal systémů samotné platformy, ale došlo k němu přes kompromitovaný účet pracovníka zákaznické podpory u externího poskytovatele služeb.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 14:44 | IT novinky

    Americká společnost OpenAI, která provozuje chatbota ChatGPT, kvůli výrobě vlastních procesorů pro umělou inteligenci (AI) spojí síly s firmou Broadcom. Firmy o tom informovaly (en) ve svém včerejším sdělení. OpenAI se snaží zajistit si výpočetní výkon potřebný k uspokojení rostoucí poptávky po svých službách. Akcie Broadcomu po zprávě výrazně zpevnily.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:22 | Pozvánky

    O víkendu 18. a 19. října lze na brněnském výstavišti navštívit s jednou vstupenkou dvě akce: Maker Faire Brno, "festival tvořivosti, vynálezů a bastlířské radosti", a GameDev Connect, "akci určenou pro všechny současné a hlavně budoucí herní vývojáře, kteří touží proniknout do jednoho z nejúžasnějších průmyslů na světě".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (38%)
     (46%)
     (18%)
     (20%)
     (23%)
     (17%)
     (19%)
     (17%)
     (17%)
    Celkem 223 hlasů
     Komentářů: 14, poslední včera 09:04
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    17.1.2006 02:41 Thunder.m | skóre: 35 | blog: e17
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ach ta Pendolína...
    Podle mě to vyhozené peníze jsou, tyhle série nikde jinde nejezdí je to beta (ne-li alpha) verze, která je jen u nás, problémů se softwarem tam bylo mnohem víc, slyšel jsem že tohle není zdaleka jediný problém, je to jen jediný problém, který vede k zástavě vlaku, takže se o něm dozvíme.

    Fakt nechápu proč nemůžou ty naše bohaté české dráhy nakoupit něco pořádného a odzkoušeného, vždyť není důvod se pyšnit kdo ví jakou krásou.

    Jezdím skoro každý den do Prahy těmi starými panťáky, kterým se nedá říkat jinak než vrak (bohu díky za to že jezdí a to velmi často), a docela mě mrzí že se takhle vyhazují peníze...

    Jo být sběratel umění, pak bych si asi pendolíno koupil, ale dráhy jsou tady hlavně proto aby jako celek fungovaly co nejlépe a ne zde byly tak obrovské rozdíly.
    17.1.2006 03:15 XXX | skóre: 4 | blog: CAD | X
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ach ta Pendolína...
    No sice nejsem odborníkem na dráhy, ale naše podmínky jsou opravdu specifické. Na české trati se musí vlak potýkat se třemi druhy napájení a dalšími specifiky, takže problémy docela chápu... Ale jistá je jedna věc. Každý zprávný investor by napočítal firmě dodávající Pendolíno takové penále za nekvalitní práci, že by se z toho firma Alstom (nebo jak se jmenuje) po... :-)
    alblaho avatar 17.1.2006 10:45 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ach ta Pendolína...
    U nás jsou 3 systémy napájení. A máme 3-systémové lokomotivy, které to zvládají. A v německu mají systémů pět a pětisystémové lokomotivy. Mají tam ještě střídavé napětí 16 2/3 Hz a pak asi ještě nějaké stejnosměrné.

    U nás byl nějaký problém s tím zabezpečením, jemuž vadí zpětné proudy, či co. Ale tomu nerozumím.
    17.1.2006 14:09 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ach ta Pendolína...
    Na české trati se musí vlak potýkat se třemi druhy napájení...
    Pendolino se na naší trati s ničím takovým potýkat nemusí. AFAIK na všech tratích, kde Pendolino jezdí, je trakce jednotná (6kV, SS, tuším).

    Mě by zajímalo, proč se rychlovlaky nakoupily zrovna z Itálie, když z Německa nebo Francie by se daly zakoupit soupravy již ověřené v praxi.
    Quando omni flunkus moritati
    17.1.2006 14:55 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ach ta Pendolína...
    No v podstatě jenom dva druhy, třetí (SS 1,5 kV) je jenom na trati Tábor - Bechyně, tam se klidně vsadím, že nebude jezdit nikdy :-). Pendolino jezdí (mělo jezdit) i do Brna a tam je určitě 25 kV/50 Hz, Praha a Ostrava jsou SS 3kV.
    18.1.2006 01:22 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ach ta Pendolína...
    A třetí systém, který umí (musí umět :-)) je rakousko-německých 15 kV/16,67 Hz
    17.1.2006 03:10 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ach ta Pendolína...
    Kolik můžou jet obyčejné lokomotivy s obyčejnými vagony?
    Dočetl jsem se, že ty prastaré červenožluté plechovky, které můžete potkat akorát na jihu Čech a na Slovensku, mají maximální cestovní rychlost 110-130km/h (podle verze).

    No a vzhledem k tomu, že České dráhy nasadily vlaky EC místo nefunkčních Pendolin, tak bych řekl, že novější lokomotivy můžou jet i těch 160km/h (záleží na tom, co se myslí pojmem obyčejná lokomotiva a obyčejný vagón)

    Problém je v tom, že kdyby vlaky jezdily tou rychlostí, na kterou jsou stavěné lokomotivy, tak a) většina používaných vagónů by se rozsypala, b) na některých tratích by vlak vyskočil z kolejí
    Quando omni flunkus moritati
    Pravák Bob avatar 17.1.2006 07:45 Pravák Bob | skóre: 13 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ach ta Pendolína...
    Nevím které červenožluté plechovky myslíš, ale řada 371 (červenožlutá, elektrická) může jet až 160, má výkon přes 3000 Kw! Tyhle lokomotivy tahají IC z Berlína do Prahy.
    knowledge brings fear
    17.1.2006 10:56 Hynek (Pichi) Vychodil | skóre: 43 | blog: Pichi | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ach ta Pendolína...
    Kw? Co to je? To je nějaká nová móda kurvit vše co jde?
    XML je zbytečný, pomalý, nešikovný balast, znovu vynalézané kolo a ještě ke všemu šišaté, těžké a kýčovitě pomalované.
    17.1.2006 12:04 D-Evil | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ach ta Pendolína...
    Že by zkratka pro kiwi? :)
    Pravák Bob avatar 17.1.2006 13:53 Pravák Bob | skóre: 13 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ach ta Pendolína...
    Mělo tam být kw, ale přemáčknul jsem shift. Jasné? Pokud ne, běž do pichi.
    knowledge brings fear
    17.1.2006 15:51 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ach ta Pendolína...
    Spíš tam mělo být kW, ne? ;-)
    17.1.2006 12:03 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ach ta Pendolína...
    Měl jsem na mysli tohle a tohle, tedy lokomotivy řady 230 a 242, maximální rychlosti 110, 120km/h, výkon 3kW obě.

    Ty, o kterých mluvíš, jsou pět až deset let po rekonstrukci, já mluvím o těch cca čtyřicet let starých.
    Quando omni flunkus moritati
    17.1.2006 13:57 nightfish | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ach ta Pendolína...
    ..., výkon 3kW obě.
    => 3 MW
    17.1.2006 14:11 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ach ta Pendolína...
    Jasně, dík za opravu.
    Quando omni flunkus moritati
    17.1.2006 09:20 Martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ach ta Pendolína...
    Jezdím z Kolína do Prahy a zpět už cca 7,5 roku. Protože používám vlak každý pracovní den a ne pouze na výlety, tak upřednostňuji hlavně spolehlivost, dochvilnost a to že si ve vlaku sednu. Na nějakém vzhledu a to jestli tam je jídelní vůz, bar atd. mi nezáleží. Cena cca 1mld za jednu soupravu Pendolina se mi zdá přehnaná. Hlavně z poměru cena/užitek. Pokud jsem měl možnost vidět na nádraží Pendolino a jiné vlaky typu IC/EC, tak jezdí téměř poloprázdné. Kolik levnějších vlaků by se za to dalo koupit nebo opravit a sloužily by daleko více lidem než vlaky IC/EC. Někdy mi připadá, že je máme jen pro to, abychom se mohli být do prsou a říkat jak jsme dobří.

    Pokud se podívám na nové soupravy (takové ty bílé dvoupatrové), kterými cestuji téměř každý den, tak můžu říct, žádný zázrak. Pokud je venku tma, tak přes sklo není vidět, protože se chová jako zrcadlo a vy musíte se musíte na zastávce pěkně zvednou a jít se podívat ven, kde to vlastně jste. Grafické displeje, které mají ukazovat stanice jsou v provozu jen někdy. Pokud něco ukazují, tak třeba jen cílovou stanici, někdy zase třeba úplně opačný směr jízdy, odhadoval bych to tak, že fungují jen v 25% případů. Co mi připadá ale nejhorší je vyřešení klimatizece. Pokud sedíte na sedadle, tak vám na nohu z cca 10cm a ze shora na hlavu cca z 50cm fouká z výduchu studný vzduch (kdo máte v kanceláři klimatizaci a sedíte pod ní, víte o čem mluvím), za 20minut máte z nohy a hlavy kostku ledu. Dobré jsou také restarty vlaku. Už se mi asi 20x při cestě do Prahy stalo, že vlak zastavil, všechno se vypnulo, chvilku nic a pak se zase všechno zapnulo s tím, že na grafických displejích proběhla hláška "inicializace IS".

    Nehledě na to, že spojů na trase Praha-Kolín ubývá a zvyšuje se cena i předplatných jízdenek a kupodivu se zvyšuje i doba cestování, tak mi připadá koupě Pendolín jako nesmysl. Před 2 lety osobní vlak Praha-Kolín, doba jízdy 1h, dnes 1h10min. Rychlíky jezdí cca o 5 až 10minut také déle než jezdívali dříve. Tak mě napadá, jestli si ČD nepočítají místo kilometrů dobu strávenou ve vlaku.

    17.1.2006 12:07 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ach ta Pendolína...
    Rychlíky jezdí cca o 5 až 10minut také déle než jezdívali dříve. Tak mě napadá, jestli si ČD nepočítají místo kilometrů dobu strávenou ve vlaku.
    Proto se taky každou chvíli mění jízdní řád - dráhy zjistí, za jakou dobu jsou schopni to stihnout a podle toho to změní.

    Mj. rychlíky jezdívaly
    Quando omni flunkus moritati
    17.1.2006 09:49 Dunric | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ach ta Pendolína...
    Nikomu nepřijde absurdní, že tak ztrátový podnik jako jsou ČD nakoupí drahé rychlovlaky (4,4mld Kč ?), které zjevně na sebe v nejbližším desetiletí ani nevydělají, nemají ani homologaci pro mezinárodní pohyb v rámci EU - teprve se bude řešit a jejich rychlostní možnosti zdaleka nemohou být využity na našich tratích ? Když už hodlali investovat, proč nedali peníze do zanedbávané nákladní přepravy, kde je perspektiva rentability daleko lepší ?

    Já bych odpověď měl, ale opět se nabízející podezření z korupce může být taky liché.

    In the garden sleeps a messenger ·
    17.1.2006 12:47 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ach ta Pendolína...
    Sice jsem Pendolino na vlastní oči neviděl, ale moji spokojenost v využíváním služeb ČD a s novými jízdními řády nejlépe vyjadřuje to, že jsem si pořídil auto použitelné i na delší trasy.

    A to vesměs jezdím po jedné z mála tratí (190), kde vlak není pomalejší. Jenomže soudruzi to vykompenzovali jízdním řádem, kde doplnili 60-100 minut čekání na přestup.
    17.1.2006 15:56 Kappi-tux | blog: kappiho_tuxik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ach ta Pendolína...
    Zlatá EC/IC! Jezdím jimi vcelku často a na jejich občasné problémy koukám s nadhledem. Proto stále nemohu pochopit, proč ČD nakupuje něco, co jinde ve světě už dávají do šrotu... Kdyby radši opravily starší vlaky, nebo nakoupily vcelku spolehlivé EC... Je to ale můj názor, takže </noflame>.
    Zkušenost je věc, kterou získáš až potom, cos ji potřeboval.
    17.1.2006 21:29 Petr "Glubo" Sýkora | skóre: 21 | blog: Glubnik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ach ta Pendolína...
    Ja nevím, co na těch moderních sedačkách "všichni" vidíte. Když si na koženkovou sedačku sedne nějaký bezďák a zašpiní ji, není problém vzít hadr a skoro dokonale sedačku očistit. Ani radši při cestování hromadnými prostředky nedomýšlím, jak jsou ony moderní "chlupaté" povrchy přímo rájem pro veškeré mikroorganismy. Nevíte někdo, jak často a jakým způsobem jsou vlastně tyto povrchy čištěny?

    Taky jsem asi bohužel jedním z mála, kterým vyhovují staré dobré kupé v tom, že člověk si může na sedačku sednout do "libovolné" polohy, kdežto dnešní sedačky sotva umožňují jednu prefabrikovanou polohu sezení (alespoň mě).
    „O mrtvých jen v dobrém." „Pojďme se bavit o Stalinovi."

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.