Nový open source router Turris Omnia NG je v prodeji. Aktuálně na Allegro, Alternetivo, Discomp, i4wifi a WiFiShop.
Na YouTube a nově také na VHSky byly zveřejněny sestříhané videozáznamy přednášek z letošního OpenAltu.
Jednou za rok otevírá společnost SUSE dveře svých kanceláří široké veřejnosti. Letos je pro vás otevře 26. listopadu v 16 hodin v pražském Karlíně. Vítáni jsou všichni, kdo se chtějí dozvědět více o práci vývojářů, prostředí ve kterém pracují a o místní firemní kultuře. Můžete se těšit na krátké prezentace, které vám přiblíží, na čem inženýři v Praze pracují, jak spolupracují se zákazníky, partnery i studenty, proč mají rádi open source a co
… více »Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za říjen (YouTube).
Jeff Quast otestoval současné emulátory terminálu. Zaměřil se na podporu Unicode a výkon. Vítězným emulátorem terminálu je Ghostty.
Amazon bude poskytovat cloudové služby OpenAI. Cloudová divize Amazon Web Services (AWS) uzavřela s OpenAI víceletou smlouvu za 38 miliard USD (803,1 miliardy Kč), která poskytne majiteli chatovacího robota s umělou inteligencí (AI) ChatGPT přístup ke stovkám tisíc grafických procesů Nvidia. Ty bude moci využívat k trénování a provozování svých modelů AI. Firmy to oznámily v dnešní tiskové zprávě. Společnost OpenAI také nedávno
… více »Konference Prague PostgreSQL Developer Day 2026 (P2D2) se koná 27. a 28. ledna 2026. Konference je zaměřena na témata zajímavá pro uživatele a vývojáře. Příjem přednášek a workshopů je otevřen do 14. listopadu. Vítáme témata související s PostgreSQL či s databázemi obecně, a mohou být v češtině či angličtině.
Byl vydán Devuan 6 Excalibur. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Kódové jméno Excalibur bylo vybráno podle planetky 9499 Excalibur. Devuan (Wikipedie) je fork Debianu bez systemd. Devuan 6 Excalibur vychází z Debianu 13 Trixie. Devuan 7 ponese kódové jméno Freia.
Společnost Valve aktualizovala přehled o hardwarovém a softwarovém vybavení uživatelů služby Steam. Podíl uživatelů Linuxu poprvé překročil 3 %, aktuálně 3,05 %. Nejčastěji používané linuxové distribuce jsou Arch Linux, Linux Mint a Ubuntu. Při výběru jenom Linuxu vede SteamOS Holo s 27,18 %. Procesor AMD používá 67,10 % hráčů na Linuxu.
Joel Severin v diskusním listu LKML představil svůj projekt linuxového jádra ve WebAssembly (Wasm). Linux tak "nativně" běží ve webovém prohlížeči. Potřebné skripty pro převod jsou k dispozici na GitHubu.
Fakt nechápu proč nemůžou ty naše bohaté české dráhy nakoupit něco pořádného a odzkoušeného, vždyť není důvod se pyšnit kdo ví jakou krásou.
Jezdím skoro každý den do Prahy těmi starými panťáky, kterým se nedá říkat jinak než vrak (bohu díky za to že jezdí a to velmi často), a docela mě mrzí že se takhle vyhazují peníze...
Jo být sběratel umění, pak bych si asi pendolíno koupil, ale dráhy jsou tady hlavně proto aby jako celek fungovaly co nejlépe a ne zde byly tak obrovské rozdíly.
Na české trati se musí vlak potýkat se třemi druhy napájení...Pendolino se na naší trati s ničím takovým potýkat nemusí. AFAIK na všech tratích, kde Pendolino jezdí, je trakce jednotná (6kV, SS, tuším). Mě by zajímalo, proč se rychlovlaky nakoupily zrovna z Itálie, když z Německa nebo Francie by se daly zakoupit soupravy již ověřené v praxi.
. Pendolino jezdí (mělo jezdit) i do Brna a tam je určitě 25 kV/50 Hz, Praha a Ostrava jsou SS 3kV.
Kolik můžou jet obyčejné lokomotivy s obyčejnými vagony?Dočetl jsem se, že ty prastaré červenožluté plechovky, které můžete potkat akorát na jihu Čech a na Slovensku, mají maximální cestovní rychlost 110-130km/h (podle verze). No a vzhledem k tomu, že České dráhy nasadily vlaky EC místo nefunkčních Pendolin, tak bych řekl, že novější lokomotivy můžou jet i těch 160km/h (záleží na tom, co se myslí pojmem obyčejná lokomotiva a obyčejný vagón) Problém je v tom, že kdyby vlaky jezdily tou rychlostí, na kterou jsou stavěné lokomotivy, tak a) většina používaných vagónů by se rozsypala, b) na některých tratích by vlak vyskočil z kolejí
..., výkon 3kW obě.=> 3 MW
Pokud se podívám na nové soupravy (takové ty bílé dvoupatrové), kterými cestuji téměř každý den, tak můžu říct, žádný zázrak. Pokud je venku tma, tak přes sklo není vidět, protože se chová jako zrcadlo a vy musíte se musíte na zastávce pěkně zvednou a jít se podívat ven, kde to vlastně jste. Grafické displeje, které mají ukazovat stanice jsou v provozu jen někdy. Pokud něco ukazují, tak třeba jen cílovou stanici, někdy zase třeba úplně opačný směr jízdy, odhadoval bych to tak, že fungují jen v 25% případů. Co mi připadá ale nejhorší je vyřešení klimatizece. Pokud sedíte na sedadle, tak vám na nohu z cca 10cm a ze shora na hlavu cca z 50cm fouká z výduchu studný vzduch (kdo máte v kanceláři klimatizaci a sedíte pod ní, víte o čem mluvím), za 20minut máte z nohy a hlavy kostku ledu. Dobré jsou také restarty vlaku. Už se mi asi 20x při cestě do Prahy stalo, že vlak zastavil, všechno se vypnulo, chvilku nic a pak se zase všechno zapnulo s tím, že na grafických displejích proběhla hláška "inicializace IS".
Nehledě na to, že spojů na trase Praha-Kolín ubývá a zvyšuje se cena i předplatných jízdenek a kupodivu se zvyšuje i doba cestování, tak mi připadá koupě Pendolín jako nesmysl. Před 2 lety osobní vlak Praha-Kolín, doba jízdy 1h, dnes 1h10min. Rychlíky jezdí cca o 5 až 10minut také déle než jezdívali dříve. Tak mě napadá, jestli si ČD nepočítají místo kilometrů dobu strávenou ve vlaku.
Rychlíky jezdí cca o 5 až 10minut také déle než jezdívali dříve. Tak mě napadá, jestli si ČD nepočítají místo kilometrů dobu strávenou ve vlaku.Proto se taky každou chvíli mění jízdní řád - dráhy zjistí, za jakou dobu jsou schopni to stihnout a podle toho to změní. Mj. rychlíky jezdívaly
Já bych odpověď měl, ale opět se nabízející podezření z korupce může být taky liché.
Tiskni
Sdílej: