abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 11:33 | IT novinky

    Nový open source router Turris Omnia NG je v prodeji. Aktuálně na Allegro, Alternetivo, Discomp, i4wifi a WiFiShop.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    včera 05:44 | Komunita

    Na YouTube a nově také na VHSky byly zveřejněny sestříhané videozáznamy přednášek z letošního OpenAltu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:33 | Komunita

    Jednou za rok otevírá společnost SUSE dveře svých kanceláří široké veřejnosti. Letos je pro vás otevře 26. listopadu v 16 hodin v pražském Karlíně. Vítáni jsou všichni, kdo se chtějí dozvědět více o práci vývojářů, prostředí ve kterém pracují a o místní firemní kultuře. Můžete se těšit na krátké prezentace, které vám přiblíží, na čem inženýři v Praze pracují, jak spolupracují se zákazníky, partnery i studenty, proč mají rádi open source a co

    … více »
    SUSEMAS | Komentářů: 1
    včera 04:22 | Komunita

    Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za říjen (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:11 | Zajímavý článek

    Jeff Quast otestoval současné emulátory terminálu. Zaměřil se na podporu Unicode a výkon. Vítězným emulátorem terminálu je Ghostty.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    3.11. 22:55 | IT novinky

    Amazon bude poskytovat cloudové služby OpenAI. Cloudová divize Amazon Web Services (AWS) uzavřela s OpenAI víceletou smlouvu za 38 miliard USD (803,1 miliardy Kč), která poskytne majiteli chatovacího robota s umělou inteligencí (AI) ChatGPT přístup ke stovkám tisíc grafických procesů Nvidia. Ty bude moci využívat k trénování a provozování svých modelů AI. Firmy to oznámily v dnešní tiskové zprávě. Společnost OpenAI také nedávno

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    3.11. 16:22 | Pozvánky

    Konference Prague PostgreSQL Developer Day 2026 (P2D2) se koná 27. a 28. ledna 2026. Konference je zaměřena na témata zajímavá pro uživatele a vývojáře. Příjem přednášek a workshopů je otevřen do 14. listopadu. Vítáme témata související s PostgreSQL či s databázemi obecně, a mohou být v češtině či angličtině.

    TomasVondra | Komentářů: 0
    3.11. 13:22 | Nová verze

    Byl vydán Devuan 6 Excalibur. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Kódové jméno Excalibur bylo vybráno podle planetky 9499 Excalibur. Devuan (Wikipedie) je fork Debianu bez systemd. Devuan 6 Excalibur vychází z Debianu 13 Trixie. Devuan 7 ponese kódové jméno Freia.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    3.11. 10:44 | IT novinky

    Společnost Valve aktualizovala přehled o hardwarovém a softwarovém vybavení uživatelů služby Steam. Podíl uživatelů Linuxu poprvé překročil 3 %, aktuálně 3,05 %. Nejčastěji používané linuxové distribuce jsou Arch Linux, Linux Mint a Ubuntu. Při výběru jenom Linuxu vede SteamOS Holo s 27,18 %. Procesor AMD používá 67,10 % hráčů na Linuxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    3.11. 10:33 | Zajímavý projekt

    Joel Severin v diskusním listu LKML představil svůj projekt linuxového jádra ve WebAssembly (Wasm). Linux tak "nativně" běží ve webovém prohlížeči. Potřebné skripty pro převod jsou k dispozici na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (36%)
     (48%)
     (18%)
     (18%)
     (22%)
     (16%)
     (21%)
     (16%)
     (17%)
    Celkem 309 hlasů
     Komentářů: 15, poslední 2.11. 08:25
    Rozcestník

    Ach ta Pendolína...

    17.1.2006 01:59 | Přečteno: 1217× | Ani zbla

    Pendolínem jsem jel jednou. Před Vánoci při předběžném testovacím nasazení mezi Prahou a Brnem. Nebylo to špatné. Ten vlak se mi opravdu líbí - hlavně zvenku.

    Uvnitř je to sice hezké, ale jenom tak, jako v modernějších vagonech pro spoje EC/IC. Écéčka mám rád, protože to je cestování aspoň trochu po evropsku - žádný 30 let starý rozvrzaný krám, kde na záchodě neteče voda, v kupé je 70 decibelů hluku a na koženkovém sedátku se vám potí zadek. Ale v Pendolínu je požitek z jízdy (tlumiče, hluk) stejný jako v EC/IC.

    Bohužel jsme tehdy jeli podle jízdního řádu obyčejného rychlíku, takže jsem nebyl schopen posoudit nějaké urychlení.

    Ale říkal jsem si, jestli se to vůbec vyplatí. Jestli by nebylo lepší místo Pendolín nakoupit (zrekonstruovat) nějaké množství vagonů ala EC/IC. Protože na našich tratích se může jezdit 160. A na kolika místech ten vlak takhle skutečně frčí? Mezi Prahou a Kolínem? Na kolika místech v republice se u Pendolína použije ono slavné naklánění skříní? Ve dvou zatáčkách u Ústí nad Orlicí? Kolik můžou jet obyčejné lokomotivy s obyčejnými vagony? 130, 140? Kdyby se mnou vlak z Prahy do Brna jel _celou_ cestu 130, klidně bych si připlatil. Myslím, že příslušné trafikony mají dost rezervy.

    No a dnes se dočtu, že i po vyřazení Pendolín se jízdní řády stíhají, protože mají dostatečné rezervy. Asi mají pro to důvody (pokračující rekonstrukce trati, a asi Frndolínu ani moc nevěřili), ale stejně mě to zklamalo.

    Ale aby bylo jasno, nemyslím si, že jsou to vyhozené peníze. Ten vlak vypadá fakt hezky a možná časem bude i rychle jezdit (a spolehlivě). Tuhle jsem jednu chybu v programu hledal půl roku, ještě že nedělám pro Alstom :-).

           

    Hodnocení: 73 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    17.1.2006 02:41 Thunder.m | skóre: 35 | blog: e17
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ach ta Pendolína...
    Podle mě to vyhozené peníze jsou, tyhle série nikde jinde nejezdí je to beta (ne-li alpha) verze, která je jen u nás, problémů se softwarem tam bylo mnohem víc, slyšel jsem že tohle není zdaleka jediný problém, je to jen jediný problém, který vede k zástavě vlaku, takže se o něm dozvíme.

    Fakt nechápu proč nemůžou ty naše bohaté české dráhy nakoupit něco pořádného a odzkoušeného, vždyť není důvod se pyšnit kdo ví jakou krásou.

    Jezdím skoro každý den do Prahy těmi starými panťáky, kterým se nedá říkat jinak než vrak (bohu díky za to že jezdí a to velmi často), a docela mě mrzí že se takhle vyhazují peníze...

    Jo být sběratel umění, pak bych si asi pendolíno koupil, ale dráhy jsou tady hlavně proto aby jako celek fungovaly co nejlépe a ne zde byly tak obrovské rozdíly.
    17.1.2006 03:15 XXX | skóre: 4 | blog: CAD | X
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ach ta Pendolína...
    No sice nejsem odborníkem na dráhy, ale naše podmínky jsou opravdu specifické. Na české trati se musí vlak potýkat se třemi druhy napájení a dalšími specifiky, takže problémy docela chápu... Ale jistá je jedna věc. Každý zprávný investor by napočítal firmě dodávající Pendolíno takové penále za nekvalitní práci, že by se z toho firma Alstom (nebo jak se jmenuje) po... :-)
    alblaho avatar 17.1.2006 10:45 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ach ta Pendolína...
    U nás jsou 3 systémy napájení. A máme 3-systémové lokomotivy, které to zvládají. A v německu mají systémů pět a pětisystémové lokomotivy. Mají tam ještě střídavé napětí 16 2/3 Hz a pak asi ještě nějaké stejnosměrné.

    U nás byl nějaký problém s tím zabezpečením, jemuž vadí zpětné proudy, či co. Ale tomu nerozumím.
    17.1.2006 14:09 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ach ta Pendolína...
    Na české trati se musí vlak potýkat se třemi druhy napájení...
    Pendolino se na naší trati s ničím takovým potýkat nemusí. AFAIK na všech tratích, kde Pendolino jezdí, je trakce jednotná (6kV, SS, tuším).

    Mě by zajímalo, proč se rychlovlaky nakoupily zrovna z Itálie, když z Německa nebo Francie by se daly zakoupit soupravy již ověřené v praxi.
    Quando omni flunkus moritati
    17.1.2006 14:55 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ach ta Pendolína...
    No v podstatě jenom dva druhy, třetí (SS 1,5 kV) je jenom na trati Tábor - Bechyně, tam se klidně vsadím, že nebude jezdit nikdy :-). Pendolino jezdí (mělo jezdit) i do Brna a tam je určitě 25 kV/50 Hz, Praha a Ostrava jsou SS 3kV.
    18.1.2006 01:22 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ach ta Pendolína...
    A třetí systém, který umí (musí umět :-)) je rakousko-německých 15 kV/16,67 Hz
    17.1.2006 03:10 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ach ta Pendolína...
    Kolik můžou jet obyčejné lokomotivy s obyčejnými vagony?
    Dočetl jsem se, že ty prastaré červenožluté plechovky, které můžete potkat akorát na jihu Čech a na Slovensku, mají maximální cestovní rychlost 110-130km/h (podle verze).

    No a vzhledem k tomu, že České dráhy nasadily vlaky EC místo nefunkčních Pendolin, tak bych řekl, že novější lokomotivy můžou jet i těch 160km/h (záleží na tom, co se myslí pojmem obyčejná lokomotiva a obyčejný vagón)

    Problém je v tom, že kdyby vlaky jezdily tou rychlostí, na kterou jsou stavěné lokomotivy, tak a) většina používaných vagónů by se rozsypala, b) na některých tratích by vlak vyskočil z kolejí
    Quando omni flunkus moritati
    Pravák Bob avatar 17.1.2006 07:45 Pravák Bob | skóre: 13 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ach ta Pendolína...
    Nevím které červenožluté plechovky myslíš, ale řada 371 (červenožlutá, elektrická) může jet až 160, má výkon přes 3000 Kw! Tyhle lokomotivy tahají IC z Berlína do Prahy.
    knowledge brings fear
    17.1.2006 10:56 Hynek (Pichi) Vychodil | skóre: 43 | blog: Pichi | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ach ta Pendolína...
    Kw? Co to je? To je nějaká nová móda kurvit vše co jde?
    XML je zbytečný, pomalý, nešikovný balast, znovu vynalézané kolo a ještě ke všemu šišaté, těžké a kýčovitě pomalované.
    17.1.2006 12:04 D-Evil | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ach ta Pendolína...
    Že by zkratka pro kiwi? :)
    Pravák Bob avatar 17.1.2006 13:53 Pravák Bob | skóre: 13 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ach ta Pendolína...
    Mělo tam být kw, ale přemáčknul jsem shift. Jasné? Pokud ne, běž do pichi.
    knowledge brings fear
    17.1.2006 15:51 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ach ta Pendolína...
    Spíš tam mělo být kW, ne? ;-)
    17.1.2006 12:03 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ach ta Pendolína...
    Měl jsem na mysli tohle a tohle, tedy lokomotivy řady 230 a 242, maximální rychlosti 110, 120km/h, výkon 3kW obě.

    Ty, o kterých mluvíš, jsou pět až deset let po rekonstrukci, já mluvím o těch cca čtyřicet let starých.
    Quando omni flunkus moritati
    17.1.2006 13:57 nightfish | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ach ta Pendolína...
    ..., výkon 3kW obě.
    => 3 MW
    17.1.2006 14:11 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ach ta Pendolína...
    Jasně, dík za opravu.
    Quando omni flunkus moritati
    17.1.2006 09:20 Martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ach ta Pendolína...
    Jezdím z Kolína do Prahy a zpět už cca 7,5 roku. Protože používám vlak každý pracovní den a ne pouze na výlety, tak upřednostňuji hlavně spolehlivost, dochvilnost a to že si ve vlaku sednu. Na nějakém vzhledu a to jestli tam je jídelní vůz, bar atd. mi nezáleží. Cena cca 1mld za jednu soupravu Pendolina se mi zdá přehnaná. Hlavně z poměru cena/užitek. Pokud jsem měl možnost vidět na nádraží Pendolino a jiné vlaky typu IC/EC, tak jezdí téměř poloprázdné. Kolik levnějších vlaků by se za to dalo koupit nebo opravit a sloužily by daleko více lidem než vlaky IC/EC. Někdy mi připadá, že je máme jen pro to, abychom se mohli být do prsou a říkat jak jsme dobří.

    Pokud se podívám na nové soupravy (takové ty bílé dvoupatrové), kterými cestuji téměř každý den, tak můžu říct, žádný zázrak. Pokud je venku tma, tak přes sklo není vidět, protože se chová jako zrcadlo a vy musíte se musíte na zastávce pěkně zvednou a jít se podívat ven, kde to vlastně jste. Grafické displeje, které mají ukazovat stanice jsou v provozu jen někdy. Pokud něco ukazují, tak třeba jen cílovou stanici, někdy zase třeba úplně opačný směr jízdy, odhadoval bych to tak, že fungují jen v 25% případů. Co mi připadá ale nejhorší je vyřešení klimatizece. Pokud sedíte na sedadle, tak vám na nohu z cca 10cm a ze shora na hlavu cca z 50cm fouká z výduchu studný vzduch (kdo máte v kanceláři klimatizaci a sedíte pod ní, víte o čem mluvím), za 20minut máte z nohy a hlavy kostku ledu. Dobré jsou také restarty vlaku. Už se mi asi 20x při cestě do Prahy stalo, že vlak zastavil, všechno se vypnulo, chvilku nic a pak se zase všechno zapnulo s tím, že na grafických displejích proběhla hláška "inicializace IS".

    Nehledě na to, že spojů na trase Praha-Kolín ubývá a zvyšuje se cena i předplatných jízdenek a kupodivu se zvyšuje i doba cestování, tak mi připadá koupě Pendolín jako nesmysl. Před 2 lety osobní vlak Praha-Kolín, doba jízdy 1h, dnes 1h10min. Rychlíky jezdí cca o 5 až 10minut také déle než jezdívali dříve. Tak mě napadá, jestli si ČD nepočítají místo kilometrů dobu strávenou ve vlaku.

    17.1.2006 12:07 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ach ta Pendolína...
    Rychlíky jezdí cca o 5 až 10minut také déle než jezdívali dříve. Tak mě napadá, jestli si ČD nepočítají místo kilometrů dobu strávenou ve vlaku.
    Proto se taky každou chvíli mění jízdní řád - dráhy zjistí, za jakou dobu jsou schopni to stihnout a podle toho to změní.

    Mj. rychlíky jezdívaly
    Quando omni flunkus moritati
    17.1.2006 09:49 Dunric | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ach ta Pendolína...
    Nikomu nepřijde absurdní, že tak ztrátový podnik jako jsou ČD nakoupí drahé rychlovlaky (4,4mld Kč ?), které zjevně na sebe v nejbližším desetiletí ani nevydělají, nemají ani homologaci pro mezinárodní pohyb v rámci EU - teprve se bude řešit a jejich rychlostní možnosti zdaleka nemohou být využity na našich tratích ? Když už hodlali investovat, proč nedali peníze do zanedbávané nákladní přepravy, kde je perspektiva rentability daleko lepší ?

    Já bych odpověď měl, ale opět se nabízející podezření z korupce může být taky liché.

    In the garden sleeps a messenger ·
    17.1.2006 12:47 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ach ta Pendolína...
    Sice jsem Pendolino na vlastní oči neviděl, ale moji spokojenost v využíváním služeb ČD a s novými jízdními řády nejlépe vyjadřuje to, že jsem si pořídil auto použitelné i na delší trasy.

    A to vesměs jezdím po jedné z mála tratí (190), kde vlak není pomalejší. Jenomže soudruzi to vykompenzovali jízdním řádem, kde doplnili 60-100 minut čekání na přestup.
    17.1.2006 15:56 Kappi-tux | blog: kappiho_tuxik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ach ta Pendolína...
    Zlatá EC/IC! Jezdím jimi vcelku často a na jejich občasné problémy koukám s nadhledem. Proto stále nemohu pochopit, proč ČD nakupuje něco, co jinde ve světě už dávají do šrotu... Kdyby radši opravily starší vlaky, nebo nakoupily vcelku spolehlivé EC... Je to ale můj názor, takže </noflame>.
    Zkušenost je věc, kterou získáš až potom, cos ji potřeboval.
    17.1.2006 21:29 Petr "Glubo" Sýkora | skóre: 21 | blog: Glubnik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ach ta Pendolína...
    Ja nevím, co na těch moderních sedačkách "všichni" vidíte. Když si na koženkovou sedačku sedne nějaký bezďák a zašpiní ji, není problém vzít hadr a skoro dokonale sedačku očistit. Ani radši při cestování hromadnými prostředky nedomýšlím, jak jsou ony moderní "chlupaté" povrchy přímo rájem pro veškeré mikroorganismy. Nevíte někdo, jak často a jakým způsobem jsou vlastně tyto povrchy čištěny?

    Taky jsem asi bohužel jedním z mála, kterým vyhovují staré dobré kupé v tom, že člověk si může na sedačku sednout do "libovolné" polohy, kdežto dnešní sedačky sotva umožňují jednu prefabrikovanou polohu sezení (alespoň mě).
    „O mrtvých jen v dobrém." „Pojďme se bavit o Stalinovi."

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.