Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.
Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).
Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.
Společnost Amazon miliardáře Jeffa Bezose vypustila na oběžnou dráhu první várku družic svého projektu Kuiper, který má z vesmíru poskytovat vysokorychlostní internetové připojení po celém světě a snažit se konkurovat nyní dominantnímu Starlinku nejbohatšího muže planety Elona Muska.
Poslední aktualizací začal model GPT-4o uživatelům příliš podlézat. OpenAI jej tak vrátila k předchozí verzi.
Google Chrome 136 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 136.0.7103.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 8 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.
Byl vydán Mozilla Firefox 138.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 138 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Šestnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 3. – 5. října 2025 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytvářejí všichni účastníci, se skládá z desetiminutových
… více »Pendolínem jsem jel jednou. Před Vánoci při předběžném testovacím nasazení mezi Prahou a Brnem. Nebylo to špatné. Ten vlak se mi opravdu líbí - hlavně zvenku.
Uvnitř je to sice hezké, ale jenom tak, jako v modernějších vagonech pro spoje EC/IC. Écéčka mám rád, protože to je cestování aspoň trochu po evropsku - žádný 30 let starý rozvrzaný krám, kde na záchodě neteče voda, v kupé je 70 decibelů hluku a na koženkovém sedátku se vám potí zadek. Ale v Pendolínu je požitek z jízdy (tlumiče, hluk) stejný jako v EC/IC.
Bohužel jsme tehdy jeli podle jízdního řádu obyčejného rychlíku, takže jsem nebyl schopen posoudit nějaké urychlení.
Ale říkal jsem si, jestli se to vůbec vyplatí. Jestli by nebylo lepší místo Pendolín nakoupit (zrekonstruovat) nějaké množství vagonů ala EC/IC. Protože na našich tratích se může jezdit 160. A na kolika místech ten vlak takhle skutečně frčí? Mezi Prahou a Kolínem? Na kolika místech v republice se u Pendolína použije ono slavné naklánění skříní? Ve dvou zatáčkách u Ústí nad Orlicí? Kolik můžou jet obyčejné lokomotivy s obyčejnými vagony? 130, 140? Kdyby se mnou vlak z Prahy do Brna jel _celou_ cestu 130, klidně bych si připlatil. Myslím, že příslušné trafikony mají dost rezervy.
No a dnes se dočtu, že i po vyřazení Pendolín se jízdní řády stíhají, protože mají dostatečné rezervy. Asi mají pro to důvody (pokračující rekonstrukce trati, a asi Frndolínu ani moc nevěřili), ale stejně mě to zklamalo.
Ale aby bylo jasno, nemyslím si, že jsou to vyhozené peníze. Ten vlak vypadá fakt hezky a možná časem bude i rychle jezdit (a spolehlivě). Tuhle jsem jednu chybu v programu hledal půl roku, ještě že nedělám pro Alstom .
Tiskni
Sdílej:
Fakt nechápu proč nemůžou ty naše bohaté české dráhy nakoupit něco pořádného a odzkoušeného, vždyť není důvod se pyšnit kdo ví jakou krásou.
Jezdím skoro každý den do Prahy těmi starými panťáky, kterým se nedá říkat jinak než vrak (bohu díky za to že jezdí a to velmi často), a docela mě mrzí že se takhle vyhazují peníze...
Jo být sběratel umění, pak bych si asi pendolíno koupil, ale dráhy jsou tady hlavně proto aby jako celek fungovaly co nejlépe a ne zde byly tak obrovské rozdíly.Na české trati se musí vlak potýkat se třemi druhy napájení...Pendolino se na naší trati s ničím takovým potýkat nemusí. AFAIK na všech tratích, kde Pendolino jezdí, je trakce jednotná (6kV, SS, tuším). Mě by zajímalo, proč se rychlovlaky nakoupily zrovna z Itálie, když z Německa nebo Francie by se daly zakoupit soupravy již ověřené v praxi.
Kolik můžou jet obyčejné lokomotivy s obyčejnými vagony?Dočetl jsem se, že ty prastaré červenožluté plechovky, které můžete potkat akorát na jihu Čech a na Slovensku, mají maximální cestovní rychlost 110-130km/h (podle verze). No a vzhledem k tomu, že České dráhy nasadily vlaky EC místo nefunkčních Pendolin, tak bych řekl, že novější lokomotivy můžou jet i těch 160km/h (záleží na tom, co se myslí pojmem obyčejná lokomotiva a obyčejný vagón) Problém je v tom, že kdyby vlaky jezdily tou rychlostí, na kterou jsou stavěné lokomotivy, tak a) většina používaných vagónů by se rozsypala, b) na některých tratích by vlak vyskočil z kolejí
..., výkon 3kW obě.=> 3 MW
Pokud se podívám na nové soupravy (takové ty bílé dvoupatrové), kterými cestuji téměř každý den, tak můžu říct, žádný zázrak. Pokud je venku tma, tak přes sklo není vidět, protože se chová jako zrcadlo a vy musíte se musíte na zastávce pěkně zvednou a jít se podívat ven, kde to vlastně jste. Grafické displeje, které mají ukazovat stanice jsou v provozu jen někdy. Pokud něco ukazují, tak třeba jen cílovou stanici, někdy zase třeba úplně opačný směr jízdy, odhadoval bych to tak, že fungují jen v 25% případů. Co mi připadá ale nejhorší je vyřešení klimatizece. Pokud sedíte na sedadle, tak vám na nohu z cca 10cm a ze shora na hlavu cca z 50cm fouká z výduchu studný vzduch (kdo máte v kanceláři klimatizaci a sedíte pod ní, víte o čem mluvím), za 20minut máte z nohy a hlavy kostku ledu. Dobré jsou také restarty vlaku. Už se mi asi 20x při cestě do Prahy stalo, že vlak zastavil, všechno se vypnulo, chvilku nic a pak se zase všechno zapnulo s tím, že na grafických displejích proběhla hláška "inicializace IS".
Nehledě na to, že spojů na trase Praha-Kolín ubývá a zvyšuje se cena i předplatných jízdenek a kupodivu se zvyšuje i doba cestování, tak mi připadá koupě Pendolín jako nesmysl. Před 2 lety osobní vlak Praha-Kolín, doba jízdy 1h, dnes 1h10min. Rychlíky jezdí cca o 5 až 10minut také déle než jezdívali dříve. Tak mě napadá, jestli si ČD nepočítají místo kilometrů dobu strávenou ve vlaku.
Rychlíky jezdí cca o 5 až 10minut také déle než jezdívali dříve. Tak mě napadá, jestli si ČD nepočítají místo kilometrů dobu strávenou ve vlaku.Proto se taky každou chvíli mění jízdní řád - dráhy zjistí, za jakou dobu jsou schopni to stihnout a podle toho to změní. Mj. rychlíky jezdívaly
Já bych odpověď měl, ale opět se nabízející podezření z korupce může být taky liché.