abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 00:11 | Nová verze

    UBports, nadace a komunita kolem Ubuntu pro telefony a tablety Ubuntu Touch, vydala Ubuntu Touch 24.04-1.3. Současně oznámila, že nadcházející větší vydání 24.04-2.0 bude mít modernější webový prohlížeč.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:11 | Zajímavý projekt

    Ploopy po DIY trackballech či sluchátkách představuje nový externí DIY trackpoint se čtyřmi tlačítky Bean. Obsahuje snímač Texas Instruments TMAG5273, spínače Omron D2LS-21 a řadič RP2040, používá firmware QMK. Schémata jsou na GitHubu; sadu lze předobjednat za 69 kanadských dolarů (bez dopravy a DPH).

    |🇵🇸 | Komentářů: 0
    včera 03:33 | Zajímavý článek

    Mozilla před dvěma týdny na svém blogu oznámila, že díky Claude Mythos Preview bylo ve Firefoxu nalezeno a opraveno 271 bezpečnostních chyb. Včera vyšel na Mozilla Hacks článek s podrobnějšími informacemi. Z 271 bezpečnostních chyb mělo 180 chyb vysokou závažnost, 80 chyb střední závažnost a 11 chyb nízkou závažnost. Celkově bylo v dubnu ve Firefoxu opraveno 423 bezpečnostních chyb. Čísla CVE nemusí být přiřazována jednotlivým chybám. CVE-2026-6784 například představuje 154 bezpečnostních chyb.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.5. 22:55 | Bezpečnostní upozornění

    Před týdnem zranitelnost Copy Fail. Dnes zranitelnost Dirty Frag. Běžný uživatel může na Linuxu získat práva roota (lokální eskalaci práv). Na většině linuxových distribucí vydaných od roku 2017. Aktuálně bez oficiální záplaty a CVE čísla [oss-security mailing list].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    7.5. 14:00 | Humor

    Ačkoli je papež Lev XIV. hlavou katolické církve a stojí v čele více než miliardy věřících po celém světě, také on někdy řeší všední potíže. A kdo v životě neměl problémy se zákaznickou linkou? Krátce poté, co nastoupil do úřadu, musel papež se svou bankou řešit změnu údajů. Operátorka ale nechtěla uvěřit, s kým mluví, a Svatému otci zavěsila.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    7.5. 05:11 | Nová verze

    Incus, komunitní fork nástroje pro správu kontejnerů LXD, byl vydán ve verzi 7.0 LTS (YouTube). Stejně tak související LXC a LXCFS.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.5. 05:00 | Nová verze

    Google Chrome 148 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 148.0.7778.96 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Vypíchnout lze Prompt API (demo) pro přímý přístup k AI v zařízení. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 127 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.5. 16:44 | Komunita

    Richard Hughes oznámil, že po společnostech Red Hat a Framework a organizacích OSFF a Linux Foundation, službu Linux Vendor Firmware Service (LVFS) umožňující aktualizovat firmware zařízení na počítačích s Linuxem, nově sponzorují také společnosti Dell a Lenovo. Do dnešního dne bylo díky LVFS provedeno více než 145 milionů aktualizací firmwarů od více než 100 různých výrobců na milionech linuxových zařízení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.5. 15:22 | IT novinky

    Americké technologické společnosti Microsoft, Google a xAI souhlasily, že vládě Spojených států poskytnou přístup k novým modelům umělé inteligence (AI) před jejich uvedením na trh. Oznámila to americká vláda, která tak bude moci prověřit, zda modely nepředstavují hrozbu pro národní bezpečnost. Oznámení podtrhuje rostoucí obavy Washingtonu z rizik spojených s výkonnými AI systémy. Americké úřady chtějí v rámci předběžného přístupu

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    6.5. 14:11 | IT novinky

    Společnost Valve zveřejnila (GitLab) nákresy ovladače Steam Controller a puku. Pro všechny, kdo by jej chtěli hacknout nebo modifikovat, případně pro ně navrhnout nějaké příslušenství. Pod licencí Creative Commons (CC BY-NC-SA 4.0).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (14%)
     (9%)
     (2%)
     (14%)
     (31%)
     (4%)
     (7%)
     (3%)
     (16%)
     (25%)
    Celkem 1537 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    27.10.2006 17:32 kub. | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 2: krok nikoliv dopředu
    Já to naopak jako krok kupředu vidím a líbí se mi víc nový grafický styl. I když primárně používám Operu
    27.10.2006 17:36 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 2: krok nikoliv dopředu
    Firefox? to je ten program co je z Windows?...

    Myslim si, ze je mnohem lepsi pouzivat prohlizec, ktery je svazan s prostredim WM. At uz na bazi Gecka nebo KHTML. Ja volim jednoznacne Konqueror a gnomisti asi Epiphany. Myslim si ze procento Firefoxu bude na Linuxu pravem klesat.

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    kozzi avatar 27.10.2006 17:43 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 2: krok nikoliv dopředu
    JJ ja jsem driv pouzival gnome a v nem jsem prevazne pouzival epiphany, vyjmecne operu, ted jsem presel na KDE a pouzivam operu 60% a konqueror 40%
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    freshmouse avatar 27.10.2006 19:02 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 2: krok nikoliv dopředu
    Líbí se mi, jak říkáš: "JJ ja jsem driv pouzival gnome (...)" Vždyť jsi ho používal ještě včera! :-)
    freshmouse avatar 27.10.2006 19:00 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 2: krok nikoliv dopředu
    Epiphany podle mě není moc dobrý. Má sice několikrát rychlejší GUI, ale zase toho moc neumí... Někomu ale asi stačí.
    kozzi avatar 27.10.2006 19:12 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 2: krok nikoliv dopředu
    no to neni tak uplne pravda ja teda nevim co neumi? Tak mi to pls rekni rad se poucim.
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    freshmouse avatar 27.10.2006 19:16 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 2: krok nikoliv dopředu
    Moment, musím si ho instalovat. ;-)

    A jdu volit, takže ten moment delší (moment++).
    freshmouse avatar 27.10.2006 19:18 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 2: krok nikoliv dopředu
    Sám jsem napjatý. :-)
    kozzi avatar 27.10.2006 19:19 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 2: krok nikoliv dopředu
    :-D
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    Josef Kufner avatar 27.10.2006 19:25 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 2: krok nikoliv dopředu
    Epiphany je svým GUI někde na úrovni Exploreru s taby.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    kozzi avatar 27.10.2006 19:30 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 2: krok nikoliv dopředu
    Ale ja se ptam na to co neumi a ne na to jak vypada, je pravda ze vzhled neni nejak extra ale me prijde takovy prijemny, snadno se v tom clovek z orientuje
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    27.10.2006 20:04 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 2: krok nikoliv dopředu
    Mně na něm nejvíc vadí, že nemá variabilní šířku karet, respektive po několika málo otevřených kartách už se nevejdou do toho pruhu. Aspoň ta starší verze na tom tak byla, novější jsem nezkoušel - tohle samo o sobě znamenalo, že to pro mě bylo nepoužitelné.
    28.10.2006 10:03 Michal Kašpar | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 2: krok nikoliv dopředu
    Přesně. Tohle mi taky celkem leze na nervy.

    Další věc, na kterou jsem přišel včera je, že neumí označením odkazu ve stránce a přetáhnutím na prázdné místo vedle tabů otevřít odkaz v novém. Ale je pravda, že mám verzi z Gnome 2.14.
    freshmouse avatar 27.10.2006 20:14 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 2: krok nikoliv dopředu
    Tak. Snad to Töpferovi dopadne (dobře).

    1) Chybí mi využitelnost postranního panelu. Panel lze zobrazit, ale píše mi to, že žádný nebyl instalován. Lze do něj pouze přetáhnout záložku / panel. A to je k ničemu.

    2) Chybí mi čtečka RSS kanálů v postranním panelu. Epiphany umí pracovávat RSS dokument, ale k jeho čtení potřebuje externí čtečku. Potřebuji něco jako Sage pro Ff.

    3) Chybí mi kvalitní práce se záložkami. A aby záložky šly přemístit do postranního panelu.

    *) Atd.

    Zkrátka: většina nespokojenosti souvisí s postranním panelem.

    Naopak spokojený jsem s: rychlostí GUI, s přehledností GUI.
    kozzi avatar 27.10.2006 20:24 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 2: krok nikoliv dopředu
    jj tak to jsou objektivni duvody a ja je uznavam, ale me osobne tyto veci nijak nevadi na RSS pouzivam vyhradne externi programy bocni panely nemam v oblibe takze asi tak
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    freshmouse avatar 27.10.2006 20:26 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 2: krok nikoliv dopředu
    Já bych řekl, že Epiphany je to, co chce / chtěl být Firefox: jen prohlížeč, nic víc.
    kozzi avatar 27.10.2006 20:43 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 2: krok nikoliv dopředu
    jj přesně to mi vyhovuje. Firefox už není jen prohlížeč ale naštěstí sé dá vše co člověk nechce vypnout
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    kozzi avatar 27.10.2006 22:49 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 2: krok nikoliv dopředu
    A co říkáš na Galeon ?
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    freshmouse avatar 27.10.2006 22:55 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 2: krok nikoliv dopředu
    Ten má ten postranní panel i funkční! :-)
    27.10.2006 19:40 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 2: krok nikoliv dopředu
    Ano, ano, Firefox je k ničemu, naportuju si tohle někam jinam a zahodím knížky o RAD s Mozillou a zapomenu XUL a podobné vychytávky, vždyť KHTML a Opera mi nabízejí totéž. :-D
    Daniel Kvasnička ml. avatar 27.10.2006 22:57 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 2: krok nikoliv dopředu
    a gnomisti asi Epiphany.
    Ne vsichni :-) Me velmi vyhovuje Flock. Funguje v nem vetsina rozsireni pro FF a tak progresivni a s del.icio.us svazany sytem zalozek nema zadny jiny browser. A ta vyladena podpora del.icio.us je pro me docela zasadni.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    28.10.2006 02:31 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 2: krok nikoliv dopředu
    Proboha, lidi, co se to s vámi děje? Nejdřív čtvrtina respondentů ankety šovinisticky odmítá v KDE používat aplikace z Gnome nebo v Gnome aplikace z KDE, teď zase další expert šmahem odsoudí výborný open source projekt jako "ten program co je z Windows"… Takže se přestaneme zabývat kompatibilitou a vývojem přenositelných aplikací a všechno se bude psát jednou pro Linux+KDE, jednou pro Linux+Gnome, jednou pro Linux+ostatní, jednou pro FreeBSD, jednou pro…? A ten, kdo by si drze dovolil napsat aplikaci, která poběží pod Linuxem i pod Windows, bude jakožto heretik pro výstrahu budoucím generacím upálen? Jsem úplně mimo, když bez váhání použiju v KDE aplikaci z Gnome, bude-li mi vyhovovat lépe, a když nehloubám nad tím, zda program, který používám, náhodou není nečistý, protože má i windowsový port?
    kozzi avatar 28.10.2006 09:08 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 2: krok nikoliv dopředu
    Je pravda že je uplně jedno vcem je program napsaný, hlavní je že běží tam kde potřebuju a zda mi vyhovuje. No ale i tak mám raději když mi to sedí pěkně dohromady, takže raději budu používat někdy možná program s méně funkcemi ale za to bude vzhledem víc zapadat do mého prostředí. Samozřejmě pokud by mi tento program nenabyzel neco co potrebuju a ten druhej co je napsany v jinym toolkitu nez me prostredi by to umel tak nebudu vyhat a pouziji ten druhej.
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    28.10.2006 10:10 Michal Kašpar | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 2: krok nikoliv dopředu
    Ono to nebude tak horké. Ale zrovna u toho Firefoxu to Windowsovatění trochu leze do použitelnosti (práce s xsession (F2 jsem ještě nezkoušel, a doufám, že to udělali rozumně) ty šílený profily (a s tím související divná struktura ve .firefox a hlavně chování, když spadne a zapomene si smazat zámek)). Přesto ho používám, protože se mi zatím na pro mě použitelnější prohlížeč narazit nepodařilo.
    28.10.2006 13:05 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 2: krok nikoliv dopředu
    Pro příklad zavzpomínám na Mozillu - mail klienta, už od verze raz dva se ve Windows objevovala taková malinká cedulka u taskbaru, že přišla nová pošta. V Linuxu mi to samé funguje až od některé vývojové verze Seamonkey.

    Nejde o to, jestli program má nebo nemá windowsový port. Problém je, že Firefox se delší dobu tváří jako program pro Windows, který je na Linux portován jenom aby se neřeklo a jeho tvůrci si na tom nedávají moc záležet.

    Proto docela chápu rozhodnutí používat Konqueror, Galeon a podobné prohlížeče, které jsou vyvíjeny primárně pro Linux a zapadnou do grafického prostředí, které dotyčný používá.
    Quando omni flunkus moritati
    28.10.2006 13:26 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 2: krok nikoliv dopředu
    Mám pocit, že okenní verze i třeba jen prohlížeče funguje a fungovala vždycky líp, a to už od dob Netscapu 4. A paměťová nenažranost linuxové verze při otvírání stránek s nadměrným množstvím obrázků samozřejmě vydržela až do dnešních dnů.
    28.10.2006 13:29 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 2: krok nikoliv dopředu
    Dalsi priklad jsou klavesove zkratky. FF jeste nekde kolem verze 1.0.0 mel v linuxovem buildu linuxove zkratky (napr. smazani vstupniho radku ^U). Pak to zmenili, ale jeste stale bylo mozne si to v profilu rucne predefinovat a od jiste verze uz ani to ne. Clovek musel zacit prepisovat systemove soubory.
    28.10.2006 16:01 Michal Kašpar | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 2: krok nikoliv dopředu

    No zrovna tohle je, pokud vím, záležitost gtk. A není potřeba přepisovat systémové soubory, stačí ~/.gtkrc-2.0 a v něm:

    include "/usr/share/themes/Emacs/gtk-2.0-key/gtkrc"
    gtk-key-theme-name = "Emacs"

    28.10.2006 22:56 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 2: krok nikoliv dopředu
    Jiste to ma co docineni s GTK2, ale ja mluvim o system-wide instalaci FF. Uz si ty jmena nepamatuju, ale je tam nejaky jar, ktery obsahuje nejake XML soubory, a tam je definovano, ktera zkratka co znamena. Mimochodem ^U je tam nabindovane na Zobrazit zdrojak.
    27.10.2006 17:59 jam001 | skóre: 19
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 2: krok nikoliv dopředu
    Ahoj, tiez sa mi nepacili nove ikonky a zatvaracie tlacidlo na kazdom tabe. Ale akosi v tom nevidim problem, obzvlast, ked to mozes na par kliknuti zmenit do stavu ako to je v 1.5.
    27.10.2006 18:07 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 2: krok nikoliv dopředu
    Fekalfox 2.0 je spíš krok stranou. Kontrola pravopisu někoho možná potěší, ale je to jen jedna z mnoha zbytečností. Zrychlení běžných činností prohlížeče jsem vůbec nezaznamenal. Jaký je můj první dojem? Zklamání, žádný převrat se nekoná.
    freshmouse avatar 27.10.2006 19:04 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 2: krok nikoliv dopředu
    Ff není žádný skvost, ale není zase tak špatný...

    Ale tu kontrolu pravopisu taky nechápu. To je pořád řečí, že Ff musí být JEN prohlížeč, a že tam tohle a tamto nechtějí, a pak tam dají kontrolu pravopisu...
    28.10.2006 03:44 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 2: krok nikoliv dopředu
    Mozilla Foundation totiž nechce, aby se všude po Internetu objevovaly příspěvky, že Firefox je „skvělý prohlýžeč“. :-D
    27.10.2006 18:42 ParadoX | skóre: 20 | blog: Paradox
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 2: krok nikoliv dopředu
    Stáhnul jsem, spustil, zavřel a už jsem na něj nešáhl. ted mě napadlo že mi zabírá místo na disku. Používám operu už od doby kdy byla s reklamním panelem a musím říci, že je to nejlepší prohlížeč na který jsem kdy narazil. Jednoduché nastavění, vše rovnou v sobě, na vše se většinou zeptá jrn jednou. nemusí se nikde hledat nějaké pluginy. Jednoduché ovládání pomocí myši (držení pravého tlačítka + nějaký pohyb). Vyvolání uložených hesel pomocí ctrl+enter, vše maximálně vyhovující, hrozně jsem si také zvyknul že když mi náhodou padne nebo když ji zavřu tak po spuštění mám stále stránky ktere jsem měl předtím, ani nevim jakou mám domovskou stránku...
    Don´t worry, be happy.
    27.10.2006 19:03 Goffix | skóre: 25 | blog: Powered by ArchLinux | Hradec Králové
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 2: krok nikoliv dopředu
    Ja cekal, ze tu bude nejaka recenze na FF2.0 a tobe se jen nelibi vzhled?? Nejsou nahodou menit themata? ;-)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.