abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    17.4. 17:11 | Zajímavý článek

    Stanislav Fort, vedoucí vědecký pracovník z Vlčkovy 'kyberbezpečnostní' firmy AISLE, zkoumal dopady Anthropic Mythos (nový AI model od Anthropicu zaměřený na hledání chyb, který před nedávnem vyplašil celý svět) a předvedl, že schopnosti umělé inteligence nejsou lineárně závislé na velikosti nebo ceně modelu a dokázal, že i některé otevřené modely zvládly v řadě testů odhalit ve zdrojových kódech stejné chyby jako Mythos (například FreeBSD CVE-2026-4747) a to s výrazně nižšími provozními náklady.

    MakeIranBombedAgain❗ | Komentářů: 6
    17.4. 12:44 | IT novinky

    Federální návrh zákona H.R.8250 'Parents Decide Act', 13. dubna předložený demokratem Joshem Gottheimerem a podpořený republikánkou Elise Stefanik coby spolupředkladatelkou (cosponsor), by v případě svého schválení nařizoval všem výrobcům operačních systémů při nastavování zařízení ověřovat věk uživatelů a při používání poskytovat tento věkový údaj aplikacím třetích stran. Hlavní rozdíl oproti kalifornskému zákonu AB 1043 a kolorádskému SB26-051 je ten, že federální návrh by platil rovnou pro celé USA.

    MakeIranBombedAgain❗ | Komentářů: 12
    17.4. 12:33 | Nová verze

    Qwen (čínská firma Alibaba Cloud) představila novou verzi svého modelu, Qwen3.6‑35B‑A3B. Jedná se o multimodální MoE model s 35 miliardami parametrů (3B aktivních), nativní kontextovou délkou až 262 144 tokenů, 'silným multimodálním vnímáním a schopností uvažování' a 'výjimečnou schopností agentického kódování, která se může měřit s mnohem rozsáhlejšími modely'. Model a dokumentace jsou volně dostupné na Hugging Face, případně na čínském Modelscope. Návod na spuštění je už i na Unsloth.

    MakeIranBombedAgain❗ | Komentářů: 1
    17.4. 11:00 | Nová verze

    Sniffnet, tj. multiplatformní (Windows, macOS a Linux) open source grafická aplikace pro sledování internetového provozu, byl vydán ve verzi 1.5. V přehledu novinek je vypíchnuta identifikace aplikací komunikujících po síti.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    17.4. 02:22 | Nová verze

    V programovacím jazyce Go naprogramovaná webová aplikace pro spolupráci na zdrojových kódech pomocí gitu Forgejo byla vydána ve verzi 15.0 (Mastodon). Forgejo je fork Gitei.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    17.4. 01:11 | Pozvánky

    Současně se SUSECON 2026 proběhne příští čtvrtek v Praze také komunitní Open Developer Summit (ODS) zaměřený na open source a openSUSE. Akce se koná ve čtvrtek 23. 4. (poslední den SUSECONu) v Hilton Prague (místnost Berlin 3) a je zcela zdarma, bez nutnosti registrace na SUSECON. Na programu jsou témata jako automatizace (AutoYaST), DevOps, AI v terminálu, bezpečnost, RISC-V nebo image-based systémy. Všichni jste srdečně zváni.

    lkocman | Komentářů: 1
    16.4. 15:44 | Humor

    Český úřad zeměměřický a katastrální zavedl u anonymního nahlížení do katastru nemovitostí novou CAPTCHA ve formě mapové puzzle: nepřihlášení uživatelé musí nově správně otočit devět dlaždic v 3x3 poli tak, aby dohromady daly souvislý obrázek výseče reálné mapy, přičemž na to mají pouze jeden časově omezený pokus. Test je podle uživatelů i odborníků příliš obtížný a na sociálních sítích pochopitelně schytává zaslouženou kritiku a

    … více »
    MakeIranBombedAgain❗ | Komentářů: 35
    16.4. 15:33 | Nová verze

    Byla vydána verze 1.95.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.4. 15:22 | Zajímavý software

    Mozilla prostřednictvím své dceřiné společnosti MZLA Technologies Corporation představila open-source AI klienta Thunderbolt. Primárně je určený pro firemní nasazení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.4. 14:00 | IT novinky

    Firma Cal.com oznámila, že přesouvá svůj produkční kód z otevřeného do uzavřeného repozitáře z důvodu bezpečnostního rizika umělé inteligence, která prý dokáže vyhledávat a zneužívat zranitelnosti rychleji, než by je jejich vývojářský tým stíhal opravovat. Zároveň zveřejnila samostatnou, open-source verzi Cal.diy pod licencí MIT, ovšem bez řady původních funkcí. O tom, zda je toto opatření rozumné, existují pochyby. … více »

    MakeIranBombedAgain❗ | Komentářů: 6
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (14%)
     (8%)
     (1%)
     (12%)
     (30%)
     (3%)
     (6%)
     (2%)
     (15%)
     (25%)
    Celkem 1355 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník

    Firefox 2: krok nikoliv dopředu

    27.10.2006 17:15 | Přečteno: 1417× | Ani zbla

    Tak jsem vyzkoušel Firefox 2 a jsem celkem rozladěn.

    Na druhou stranu oceňuji, že autoři zapracovali na rychlosti a paměťovém obžerství. To bylo potřeba (a vlastně si myslím, že pořádné optimalizace měly přijít už s verzí 1.5). Ale mám teď tak výkonný počítač, že mě osobně tohle moc netrápilo.

    A teď začnu láteřit. Měl jsem FF vždy velice rád kvůli uživatelskému rozhraní. Bylo velice hezké a přitom nenápadné. Vypadalo dobře ve Woknech, KDE i GNOME. Navíc rozhraní dokonale funkční, žádné zbytečné ikonky. (Srovnávám s operou, jejíž výchozí ikonky dle mě moc vkusné nejsou a výchozí rozhraní bylo svého času přeplácané.)

    No a o tyhle mnou oblíbené vlastnosti verzí 2 přišel. Ikonky jsou zbytečně naleštěné, nemyslím si, že jsou hezčí ani víc funkční. Ale rozumím tomu, že z marketingových důvodů musely být změněny. Nu dobrá. Naprosto mě ale vytáčí nový vzhled tabů. To je prostě hnus, naprosto zbytečné gradienty, které mají za následek nižší přehlednost a taky to, že FF teď nezapadne mezi jiné programy.

    FF 2 asi časem používat budu (minimálně s upgrade svéhu Ubuntu), ale skutečně si myslím, že to není tak úplně krod kupředu.

           

    Hodnocení: 60 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    27.10.2006 17:32 kub. | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 2: krok nikoliv dopředu
    Já to naopak jako krok kupředu vidím a líbí se mi víc nový grafický styl. I když primárně používám Operu
    27.10.2006 17:36 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 2: krok nikoliv dopředu
    Firefox? to je ten program co je z Windows?...

    Myslim si, ze je mnohem lepsi pouzivat prohlizec, ktery je svazan s prostredim WM. At uz na bazi Gecka nebo KHTML. Ja volim jednoznacne Konqueror a gnomisti asi Epiphany. Myslim si ze procento Firefoxu bude na Linuxu pravem klesat.

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    kozzi avatar 27.10.2006 17:43 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 2: krok nikoliv dopředu
    JJ ja jsem driv pouzival gnome a v nem jsem prevazne pouzival epiphany, vyjmecne operu, ted jsem presel na KDE a pouzivam operu 60% a konqueror 40%
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    freshmouse avatar 27.10.2006 19:02 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 2: krok nikoliv dopředu
    Líbí se mi, jak říkáš: "JJ ja jsem driv pouzival gnome (...)" Vždyť jsi ho používal ještě včera! :-)
    freshmouse avatar 27.10.2006 19:00 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 2: krok nikoliv dopředu
    Epiphany podle mě není moc dobrý. Má sice několikrát rychlejší GUI, ale zase toho moc neumí... Někomu ale asi stačí.
    kozzi avatar 27.10.2006 19:12 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 2: krok nikoliv dopředu
    no to neni tak uplne pravda ja teda nevim co neumi? Tak mi to pls rekni rad se poucim.
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    freshmouse avatar 27.10.2006 19:16 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 2: krok nikoliv dopředu
    Moment, musím si ho instalovat. ;-)

    A jdu volit, takže ten moment delší (moment++).
    freshmouse avatar 27.10.2006 19:18 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 2: krok nikoliv dopředu
    Sám jsem napjatý. :-)
    kozzi avatar 27.10.2006 19:19 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 2: krok nikoliv dopředu
    :-D
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    Josef Kufner avatar 27.10.2006 19:25 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 2: krok nikoliv dopředu
    Epiphany je svým GUI někde na úrovni Exploreru s taby.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    kozzi avatar 27.10.2006 19:30 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 2: krok nikoliv dopředu
    Ale ja se ptam na to co neumi a ne na to jak vypada, je pravda ze vzhled neni nejak extra ale me prijde takovy prijemny, snadno se v tom clovek z orientuje
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    27.10.2006 20:04 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 2: krok nikoliv dopředu
    Mně na něm nejvíc vadí, že nemá variabilní šířku karet, respektive po několika málo otevřených kartách už se nevejdou do toho pruhu. Aspoň ta starší verze na tom tak byla, novější jsem nezkoušel - tohle samo o sobě znamenalo, že to pro mě bylo nepoužitelné.
    28.10.2006 10:03 Michal Kašpar | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 2: krok nikoliv dopředu
    Přesně. Tohle mi taky celkem leze na nervy.

    Další věc, na kterou jsem přišel včera je, že neumí označením odkazu ve stránce a přetáhnutím na prázdné místo vedle tabů otevřít odkaz v novém. Ale je pravda, že mám verzi z Gnome 2.14.
    freshmouse avatar 27.10.2006 20:14 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 2: krok nikoliv dopředu
    Tak. Snad to Töpferovi dopadne (dobře).

    1) Chybí mi využitelnost postranního panelu. Panel lze zobrazit, ale píše mi to, že žádný nebyl instalován. Lze do něj pouze přetáhnout záložku / panel. A to je k ničemu.

    2) Chybí mi čtečka RSS kanálů v postranním panelu. Epiphany umí pracovávat RSS dokument, ale k jeho čtení potřebuje externí čtečku. Potřebuji něco jako Sage pro Ff.

    3) Chybí mi kvalitní práce se záložkami. A aby záložky šly přemístit do postranního panelu.

    *) Atd.

    Zkrátka: většina nespokojenosti souvisí s postranním panelem.

    Naopak spokojený jsem s: rychlostí GUI, s přehledností GUI.
    kozzi avatar 27.10.2006 20:24 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 2: krok nikoliv dopředu
    jj tak to jsou objektivni duvody a ja je uznavam, ale me osobne tyto veci nijak nevadi na RSS pouzivam vyhradne externi programy bocni panely nemam v oblibe takze asi tak
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    freshmouse avatar 27.10.2006 20:26 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 2: krok nikoliv dopředu
    Já bych řekl, že Epiphany je to, co chce / chtěl být Firefox: jen prohlížeč, nic víc.
    kozzi avatar 27.10.2006 20:43 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 2: krok nikoliv dopředu
    jj přesně to mi vyhovuje. Firefox už není jen prohlížeč ale naštěstí sé dá vše co člověk nechce vypnout
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    kozzi avatar 27.10.2006 22:49 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 2: krok nikoliv dopředu
    A co říkáš na Galeon ?
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    freshmouse avatar 27.10.2006 22:55 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 2: krok nikoliv dopředu
    Ten má ten postranní panel i funkční! :-)
    27.10.2006 19:40 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 2: krok nikoliv dopředu
    Ano, ano, Firefox je k ničemu, naportuju si tohle někam jinam a zahodím knížky o RAD s Mozillou a zapomenu XUL a podobné vychytávky, vždyť KHTML a Opera mi nabízejí totéž. :-D
    Daniel Kvasnička ml. avatar 27.10.2006 22:57 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 2: krok nikoliv dopředu
    a gnomisti asi Epiphany.
    Ne vsichni :-) Me velmi vyhovuje Flock. Funguje v nem vetsina rozsireni pro FF a tak progresivni a s del.icio.us svazany sytem zalozek nema zadny jiny browser. A ta vyladena podpora del.icio.us je pro me docela zasadni.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    28.10.2006 02:31 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 2: krok nikoliv dopředu
    Proboha, lidi, co se to s vámi děje? Nejdřív čtvrtina respondentů ankety šovinisticky odmítá v KDE používat aplikace z Gnome nebo v Gnome aplikace z KDE, teď zase další expert šmahem odsoudí výborný open source projekt jako "ten program co je z Windows"… Takže se přestaneme zabývat kompatibilitou a vývojem přenositelných aplikací a všechno se bude psát jednou pro Linux+KDE, jednou pro Linux+Gnome, jednou pro Linux+ostatní, jednou pro FreeBSD, jednou pro…? A ten, kdo by si drze dovolil napsat aplikaci, která poběží pod Linuxem i pod Windows, bude jakožto heretik pro výstrahu budoucím generacím upálen? Jsem úplně mimo, když bez váhání použiju v KDE aplikaci z Gnome, bude-li mi vyhovovat lépe, a když nehloubám nad tím, zda program, který používám, náhodou není nečistý, protože má i windowsový port?
    kozzi avatar 28.10.2006 09:08 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 2: krok nikoliv dopředu
    Je pravda že je uplně jedno vcem je program napsaný, hlavní je že běží tam kde potřebuju a zda mi vyhovuje. No ale i tak mám raději když mi to sedí pěkně dohromady, takže raději budu používat někdy možná program s méně funkcemi ale za to bude vzhledem víc zapadat do mého prostředí. Samozřejmě pokud by mi tento program nenabyzel neco co potrebuju a ten druhej co je napsany v jinym toolkitu nez me prostredi by to umel tak nebudu vyhat a pouziji ten druhej.
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    28.10.2006 10:10 Michal Kašpar | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 2: krok nikoliv dopředu
    Ono to nebude tak horké. Ale zrovna u toho Firefoxu to Windowsovatění trochu leze do použitelnosti (práce s xsession (F2 jsem ještě nezkoušel, a doufám, že to udělali rozumně) ty šílený profily (a s tím související divná struktura ve .firefox a hlavně chování, když spadne a zapomene si smazat zámek)). Přesto ho používám, protože se mi zatím na pro mě použitelnější prohlížeč narazit nepodařilo.
    28.10.2006 13:05 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 2: krok nikoliv dopředu
    Pro příklad zavzpomínám na Mozillu - mail klienta, už od verze raz dva se ve Windows objevovala taková malinká cedulka u taskbaru, že přišla nová pošta. V Linuxu mi to samé funguje až od některé vývojové verze Seamonkey.

    Nejde o to, jestli program má nebo nemá windowsový port. Problém je, že Firefox se delší dobu tváří jako program pro Windows, který je na Linux portován jenom aby se neřeklo a jeho tvůrci si na tom nedávají moc záležet.

    Proto docela chápu rozhodnutí používat Konqueror, Galeon a podobné prohlížeče, které jsou vyvíjeny primárně pro Linux a zapadnou do grafického prostředí, které dotyčný používá.
    Quando omni flunkus moritati
    28.10.2006 13:26 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 2: krok nikoliv dopředu
    Mám pocit, že okenní verze i třeba jen prohlížeče funguje a fungovala vždycky líp, a to už od dob Netscapu 4. A paměťová nenažranost linuxové verze při otvírání stránek s nadměrným množstvím obrázků samozřejmě vydržela až do dnešních dnů.
    28.10.2006 13:29 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 2: krok nikoliv dopředu
    Dalsi priklad jsou klavesove zkratky. FF jeste nekde kolem verze 1.0.0 mel v linuxovem buildu linuxove zkratky (napr. smazani vstupniho radku ^U). Pak to zmenili, ale jeste stale bylo mozne si to v profilu rucne predefinovat a od jiste verze uz ani to ne. Clovek musel zacit prepisovat systemove soubory.
    28.10.2006 16:01 Michal Kašpar | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 2: krok nikoliv dopředu

    No zrovna tohle je, pokud vím, záležitost gtk. A není potřeba přepisovat systémové soubory, stačí ~/.gtkrc-2.0 a v něm:

    include "/usr/share/themes/Emacs/gtk-2.0-key/gtkrc"
    gtk-key-theme-name = "Emacs"

    28.10.2006 22:56 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 2: krok nikoliv dopředu
    Jiste to ma co docineni s GTK2, ale ja mluvim o system-wide instalaci FF. Uz si ty jmena nepamatuju, ale je tam nejaky jar, ktery obsahuje nejake XML soubory, a tam je definovano, ktera zkratka co znamena. Mimochodem ^U je tam nabindovane na Zobrazit zdrojak.
    27.10.2006 17:59 jam001 | skóre: 19
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 2: krok nikoliv dopředu
    Ahoj, tiez sa mi nepacili nove ikonky a zatvaracie tlacidlo na kazdom tabe. Ale akosi v tom nevidim problem, obzvlast, ked to mozes na par kliknuti zmenit do stavu ako to je v 1.5.
    27.10.2006 18:07 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 2: krok nikoliv dopředu
    Fekalfox 2.0 je spíš krok stranou. Kontrola pravopisu někoho možná potěší, ale je to jen jedna z mnoha zbytečností. Zrychlení běžných činností prohlížeče jsem vůbec nezaznamenal. Jaký je můj první dojem? Zklamání, žádný převrat se nekoná.
    freshmouse avatar 27.10.2006 19:04 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 2: krok nikoliv dopředu
    Ff není žádný skvost, ale není zase tak špatný...

    Ale tu kontrolu pravopisu taky nechápu. To je pořád řečí, že Ff musí být JEN prohlížeč, a že tam tohle a tamto nechtějí, a pak tam dají kontrolu pravopisu...
    28.10.2006 03:44 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 2: krok nikoliv dopředu
    Mozilla Foundation totiž nechce, aby se všude po Internetu objevovaly příspěvky, že Firefox je „skvělý prohlýžeč“. :-D
    27.10.2006 18:42 ParadoX | skóre: 20 | blog: Paradox
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 2: krok nikoliv dopředu
    Stáhnul jsem, spustil, zavřel a už jsem na něj nešáhl. ted mě napadlo že mi zabírá místo na disku. Používám operu už od doby kdy byla s reklamním panelem a musím říci, že je to nejlepší prohlížeč na který jsem kdy narazil. Jednoduché nastavění, vše rovnou v sobě, na vše se většinou zeptá jrn jednou. nemusí se nikde hledat nějaké pluginy. Jednoduché ovládání pomocí myši (držení pravého tlačítka + nějaký pohyb). Vyvolání uložených hesel pomocí ctrl+enter, vše maximálně vyhovující, hrozně jsem si také zvyknul že když mi náhodou padne nebo když ji zavřu tak po spuštění mám stále stránky ktere jsem měl předtím, ani nevim jakou mám domovskou stránku...
    Don´t worry, be happy.
    27.10.2006 19:03 Goffix | skóre: 25 | blog: Powered by ArchLinux | Hradec Králové
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 2: krok nikoliv dopředu
    Ja cekal, ze tu bude nejaka recenze na FF2.0 a tobe se jen nelibi vzhled?? Nejsou nahodou menit themata? ;-)

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.