Byla vydána nová verze 18 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. S podporou Development Containers. Podrobný přehled novinek v changelogu.
Cursor (Wikipedie) od společnosti Anysphere byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní proprietární editor kódů s podporou AI (vibe coding).
Google Chrome 142 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 142.0.7444.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 20 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich bylo vyplaceno 50 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Pro moddery Minecraftu: Java edice Minecraftu bude bez obfuskace.
Národní identitní autorita, tedy NIA ID, MeG a eOP jsou nedostupné. Na nápravě se pracuje [𝕏].
Americký výrobce čipů Nvidia se stal první firmou na světě, jejíž tržní hodnota dosáhla pěti bilionů USD (104,5 bilionu Kč). Nvidia stojí v čele světového trhu s čipy pro umělou inteligenci (AI) a výrazně těží z prudkého růstu zájmu o tuto technologii. Nvidia již byla první firmou, která překonala hranici čtyř bilionů USD, a to letos v červenci.
Po Canonicalu a SUSE oznámil také Red Hat, že bude podporovat a distribuovat toolkit NVIDIA CUDA (Wikipedie).
TrueNAS (Wikipedie), tj. open source storage platforma postavená na Linuxu, byl vydán ve verzi 25.10 Goldeye. Přináší NVMe over Fabric (NVMe-oF) nebo OpenZFS 2.3.4.
Byla vydána OpenIndiana 2025.10. Unixový operační systém OpenIndiana (Wikipedie) vychází z OpenSolarisu (Wikipedie).
České základní a střední školy čelí alarmujícímu stavu kybernetické bezpečnosti. Až 89 % identifikovaných zranitelností v IT infrastruktuře vzdělávacích institucí dosahuje kritické úrovně, což znamená, že útočníci mohou vzdáleně převzít kontrolu nad klíčovými systémy. Školy navíc často provozují zastaralé technologie, i roky nechávají zařízení bez potřebných aktualizací softwaru a používají k nim pouze výchozí, všeobecně známá
… více »Už dlhší čas zisťujem, že nemám v láske ľudí hrajúcich hry ako Counter-Strike a jej podobné. Čo ma vedie k tejto nenávisti?
Pred asi rokom som Counter-Strike celkom často hrával. Ale keď som si všimol jej následky na iných ľudoch, ktorí už majú s ňou dlhšie "skúsenosti", tak som len zabedákal. "To aj zo mňa bude taký magor?" Presne tak, Counter-Strike oblbuje ľudí a robí z nich magorov. Týmto sa asi dotknem mnohých hráčov, ktorým hra nezahrla na mozog a týmto ich vylučujem z mojej sociálno-kritickej úvahy. Často som sa stretol s konverzáciami podobným tejto:
(gamer) pocuj, nevies ako sa mam prihlasit na ten CS server? stale mi vyhadzuje nejaku chybu...
Kedysi platilo pravidlo: "Povedz mi, čo čítaš, a ja Ti poviem, kto si." Dnes by sa táto veta dala mierne obmeniť na: "Povedz mi, aký si, a ja ti poviem, čo hraješ." Prečo? Minule som išiel v piatok večer autobusom do mesta a poblíž mňa sedeli doslova deti, mohli mať okolo 10-13 rokov. Ale niečo sa mi na nich nezdalo. Kus bledá tvár, extrémne telo, buď ako rezanky alebo ako slanina. Niečo mi na nich nehralo. Takýto ľudia väčšinou nechodia večer do mesta sadnúť s kamarátmi. Moje podozrenia sa potvrdili hneď na ďalšej zastávke, kde nastúpil podobný jedinec a pripojil sa k nim. Začali točiť reč okolo fragov, máp, clanwars a mne hneď došlo, že sa bavia o mojej najobľúbenejšej hre. Pozorovacie schopnosti mám teda dobré :)
Dobre, stačilo. Už som sa dosť vybúril na chudákoch gameroch. Veď aj oni sú len ľudia. Platia dane, jedia, spia, hrajú, hrajú, hrajú ... Nehovorím, že ja som stelesnenie krásy, mám trochu viac kíl, ale nie som agresívny z hier, nehovorím na každého, že je lama, nechodím v piatok večer hrať CS do herne, nekupujem si drahé zbytočnosti, ale aj tak sa hrajem. Rozhodne nie CS, dávam prednosť hrám z balíka kdegames, poprípadne bzflag. Hrami však trávim asi len hodinu mesačne, akosi ma to prestáva baviť. No a na záver sa chcem ospravedlniť všetkým normálnym ľuďom, ktorých sa môj trochu iskrivý blog dotkol, ale neradia sa k tým najhorším prípadom závislosti od hrania CS. Vám, ktorí si viete udržať zdravú mieru rozumu v spojení s CS patrí moja úcta :)
Tiskni
Sdílej:
.
Ak sa to niekoho dotklo a pride ti tu nadavať, mal by sa nad sebou zamyslieť. Ja neznašam ľudí, čo povedia niečo ako "Máš tam gramatické chyby a mne sa to zle čítalo!". Ale nepovie mi ake a ani ho nenapadne, že by to nemusela byť moja chyba.
Zdielam tvoje názory.
Proč ne? Ustřelit semtam někomu hlavu je docela uklidňující
a navíc jsem hubenej - takže se mi od hraní Enemy Territory dělal na zápěstí mozol. A někdy i docela bolel (po pár hodinách)...
Ale kdybych neměl tyhle "problémy", tak bych si jí nekupoval...