Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.
Byl vydán Mozilla Firefox 138.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 138 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Šestnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 3. – 5. října 2025 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytvářejí všichni účastníci, se skládá z desetiminutových
… více »Richard Stallman přednáší ve středu 7. května od 16:30 na Technické univerzitě v Liberci o vlivu technologií na svobodu. Přednáška je určená jak odborné tak laické veřejnosti.
Jean-Baptiste Mardelle se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 25.04.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení také na Flathubu.
TmuxAI (GitHub) je AI asistent pro práci v terminálu. Vyžaduje účet na OpenRouter.
Byla vydána nová verze R14.1.4 desktopového prostředí Trinity Desktop Environment (TDE, fork KDE 3.5, Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy v poznámkách k vydání. Podrobný přehled v Changelogu.
Bylo vydáno OpenBSD 7.7. Opět bez písničky.
V Tiraně proběhl letošní Linux App Summit (LAS) (Mastodon). Zatím nesestříhané videozáznamy přednášek jsou k dispozici na YouTube.
Tiskni
Sdílej:
Les, máš? Kousek lesa mám. Má les, pane inspektore! Přiznal se. ... Ty že máš les, majere? H***o majere, h***o máš.(zdroj) Třeba do lesa nikoho zvát nemusíš a může tam legálně projít (ale jen projít). Jestli máš les, tak tímto tempem máš za pár let zaděláno na prů...švih. To stejné platí pro louky a pole atd.
A jinak se zeptam, opravdu nekomu vadi, ze bude pokuty platit majitel vozidla?me to velmi vadi
Jest ovšem otázka, jestli je ta spravedlnost chápána individuálně, nebo kolektivně...To jako jestli jsou potrestáni viníci (individuálně) nebo nevinní (jako součást kolektivu s viníky)?
Přiznám se, že to s tím autobusem přes silnici jsem nepochopil.Někomu vadí hluk aut jedoucích rychleji než 30, jemu zase vadí hluk autobusů (které jsou hlučnější než auta i když jedou pomalu). Mně zase vadí hluk tramvají.
je to prostě tak, že se často na starosty obrací občané, aby to porušování pan starosta nějak řešil, protože občanům to vadíA jsou to často titíž občané, kteří pak na rychlostní omezení nadávají (když sedí za volantem).
kolik je ročně vražd autem? Odhaduju asi tak stejně jako vidličkou. Zaměňuješ úmyslné činy s nehodami, obvyklé to klišé mravokárců.
Jenže pro poškozeného a pozůstalé v tom zase takový rozdíl není. Je mrtvý a je mu celkem jedno, jestli byl zabit úmyslně nebo neúmyslně.
Ve školách bylo zažito, že když se nepřiznal viník, byla potrestána celá třída.Což je velmi zhoubné, protože se děti snadno naučí, že potrestat nevinného je v pořádku. Pak získají volební právo a volí politiky, kteří něco takového slibují.
Tím „funguje“ myslím to, že viník se přiznal.Aha, tak to waterboarding taky funguje.
Jistěže nakonec se člověk rozhodne o své vůli.To jsem nějak nepochopil, jak se rozhodnu o své vůli, že někdo jiný (ne)hodí po učiteli houbu?
Do jisté míry ano. Nicméně mučení je záležitost dost ponižující a navíc je zde výrazně vyšší riziko, že se přizná nevinný.Tím „funguje“ myslím to, že viník se přiznal.Aha, tak to waterboarding taky funguje.
Ten někdo, kdo houbu hází, se rozhodne sám. Ale samozřejmě ho ovlivní, zda mu ostatní říkají „nebuď máslo, hoď po něm tu houbu“, nebo „jestli to hodíš a budeme kvůli Tobě psát písemku, tak jsi skončil“.Jistěže nakonec se člověk rozhodne o své vůli.To jsem nějak nepochopil, jak se rozhodnu o své vůli, že někdo jiný (ne)hodí po učiteli houbu?
Ale samozřejmě ho ovlivní, zda mu ostatní říkají „nebuď máslo, hoď po něm tu houbu“, nebo „jestli to hodíš a budeme kvůli Tobě psát písemku, tak jsi skončil“.Jenže zase mu to říká nějaká část kolektivu, v nejlepším případě většina. Ale co mám dělat já, když jsem se do takové situace dostanu, a trestán být nechci? (ano, dostal jsem se do situace, kdy jsme z 30členné třídy dávali pozor 4, naštěstí měla učitelka na kolektivní vinnu podobný názor jako já)
A jinak se zeptam, opravdu nekomu vadi, ze bude pokuty platit majitel vozidla? Samozrejme nepocitam pripad kradeze.Čéče, poslechni si záznam ze senátu, kde to senátor Pospíšil dobře vysvětlil (i když třeba senátor Dienstbier to nepochopil ani tak). Potom se budeš stydět za to, co jsi napsal. Celá ta diskuse je velmi poučná a doporučuji ji přelouskat celou. Stenozáznam je tady a hledej první výskyt řetězce "Senátor Jiří Pospíšil:". Je tam i link na videozáznam, ten je lepší, přepis je moc suchý.
Na druhou stranu je dost na hovno, kdyz frajirci ve sportacich akorat machrujou, honi se mestem.
Jo, neudelal bych zakon takhle. Spis bych ty pravidla uvolnil. Byl jsem ted nedavno na Sicilii a trosku jsem pozoroval, jak se tam jezdi. Je to dost podobne tomu, jak jezdi v Egypte. Proste nejak moc pravidla nedodrzujou, kazdej to vi, takze vsichni jezdi opatrne - podle mistni pruvodkyne zpusobujou nehody cizinci, kteri se spolehaji na pravidla.Jak to souvisí s tématem diskuze?
Budeme trestat chování neznámého podezřelého tak, jako by mu byl přestupek doložen, a přestupek přitom přiřkneme někomu jinému, který na místě přestupku vůbec nemusel být, samozřejmě mohl, vůbec nemusel o překročení zákona vědět, samozřejmě mohl a mohl ho způsobit, a zejména nemusel vůbec znát okolnosti, bez jejichž objasnění nelze vůbec vyřknout závěr, že přestupek byl spáchán. Přesto bude potrestán majitel. Majitel je odpovědný za vozidlo, to je pravda, ale jeho odpovědnost je odpovědností hmotnou, tu nese, a je dokonce proti škodám způsobených jeho vozidlem ze zákona pojištěn.
A jinak se zeptam, opravdu nekomu vadi, ze bude pokuty platit majitel vozidla?
Ano. Vadí mi na tom hned několik věcí:
Policajti zjisti, ze vozidlo v urcitej okamzik udelalo prestupek.
Já tedy nejsem právník, ale že by vývoj AI udělal takový pokrok a právní systém na to tak pružně reagoval? Ale budiž, pokud vozidlo opravdu udělalo přestupek, nemělo by za něj být to vozidlo potrestáno? A je vůbec morálně v pořádku vlastnit entitu, které je přiznána taková míra sebeuvědomění, že může páchat přestupky?
Vozidlo je moje a ja bych mel opravdu vedet, kdo s nim jezdi.
A jste si jistý, že to budete vědět i po pěti měsících, až vám přijde obsílka? To je totiž další problém - každý psycholog vám vysvětlí, že trest je tím účinnější, čím bezprostředněji svázán s proviněním. Pokuta za překročení rychlosti, ke kterému došlo před pěti měsíci a které už si dávno nepamatuji, nemá absolutně žádný výchovný efekt. Ale je to vlastně jedno, protože i když budete vědět, kdo to byl, nebude vám to nic platné.
* - pokud tedy smyslem novely nebylo vymýtit půjčování aut obecně (ale pak to, sakra, měli říct na rovinu a ne to balit do líbivých frází)
** - jinak řečeno: podle poslanců je potrestání toho, kdo jel v jedenáct večer na Rajské zahradě 60 km/h po prázdné čtyřproudovce šedesátkou (nebo majitele toho auta, vždyť je to vlastně jedno), tak důležité, že je třeba kvůli tomu omezit ústavní práva; kdyby ale dotyčný tamtéž porazil chodce nebo ho rovnou zastřelil, byla by to jen nepodstatná banalita, kvůli které zasahovat do ústavních práv netřeba
*** - to v lepším případě; často se na tom místo státu/obce napakuje spřízněná soukromá firma
Už slyším ten rachot jak lidi tleskají.
Zrovna jsem si pouštěl Star Wars na BD a věta "So this is how liberty dies: with thunderous applause." na to sedí naprosto přesně. Před dvěma týdny jsem byl na návštěvě u rodičů a přišla řeč i na tohle. Můj pokus racionálně argumentovat byl předem odsouzen k nezdaru, pro něj to prostě bylo jen: "V životě bych nevěřil, že se budeš zastávat Trpišovského a jemu podobných." Co na tom, že Trpišovský a jemu podobní mají i jiné (a efektivnější) způsoby, jak se pokutám vyhnout…
Tahle novela je prostě ukázkou perfektně odvedeného PR.
"V životě bych nevěřil, že se budeš zastávat Trpišovského a jemu podobných."Ano, taky to znám. Ještě s dodatkem, já jezdím slušně, mě se nic takového nemůže stát
Teď nemám auto a na kole to není zase tak nic extra, že dodržím třicítku ☺.Já najezdím na kole víc než ostatními prostředky dohromady. Ale přiznám se, že jsem rychlost porušil na místě v příloze (pravý břeh u Barranďáku) a občas ji asi (když zrovna nejedu s navigací, nevím přesně, kolik jedu) poruším i na náplavce, kde je obytná zóna, a tudíž dvacítka. (o tom, že je na 2500m úseku mezi Vyšehradem a Braníkem 6× Cyklisto, sesedni z kola, radši nemluvit)
na místě v přílozeBtw. nejnižší povolená rychlost, se kterou jsem se setkal, byla pětka (kdesi u Rokytky, moc to tam neznám a souřadnice jsem si nepoznamenal). Myslíte, že policista může pokutovat chodce?
Myslíte, že policista může pokutovat chodce?Za rychlost těžko. Podle § 79a lze měřit pouze rychlost vozidel, nikoli chodců.
Já na třicítkách vždy normálně na třicítku zpomaloval. Ale chce to pevné nervy, zvlášť když člověk za sebou vidí rozjetý kamion a dá se předpokládat, že ten neschopa za volantem tu třicítku „přehlédne“.Problém těhle třicítek (značek) je v tom, že jejich účel není, aby řidiči jeli 30, ale 50 nebo podobně. Případně jako vhodné místo pro výběr rychlostní daně. Na jízdu 30 km/h má trpělivost opravdu málokdo, navíc když to v 90% nemá smysl.
Většina normálních motorových vozidel nedokáže 5 km/h dlouhodobě udržet
nevím teda s čím jezdíšFelicií a neboj, ruční sytič nemá.
Normální silniční auto asi bude rychlejší.Felicie má volnoběžné otáčky 750/min a podle tohohle grafu to vypadá tak na 6 km/h.
Jinak třeba dieselová Fabie, kterou jsme měli v autoškole, měla jakousi protichcípací úpravu, a automatika při poklesu otáček pod nastavenou volnoběžnou hodnotu přidávala plyn docela dost.
To je u současných aut AFAIK celkem běžné, třeba můj Focus (1.6 benzín) při výše popsaném postupu (až na ten sytič, samozřejmě) automaticky drží otáčky někde kolem 1100/min (volnoběžné jsou asi 800/min). Teoreticky by se to mohlo hodit na popojíždění v kolonách, ale to by to museli využívat všichni. V každém případě to ale pochopitelně není způsob, jakým by se dalo jezdit dlouhodobě.
Teoreticky by se to mohlo hodit na popojíždění v kolonách, ale to by to museli využívat všichni.Jezdím tak v kolonách dost často (i když někdy k nelibosti těch vzadu, přestože styl plyn-brzda nic pozitivního nepřináší). Ostatně už v autoškole nás k tomu učitel cepoval. Kdykoli je to možné, jezdit na jedničku nebo dvojku bez plynu, žádné pálení spojky. Tehdejší VW Golf II 1.6 to zvládal velmi slušně.
Při couvání to moc používat nejde. Zpátečka je u většiny aut* zpřevodovaná tak, že to na volnoběh vychází na nějakých 10 km/h, což je většinou příliš.
*Jedinou výjimkou, o které vím, jsou staré škodovky 440, 450, Octavia a Felicia.
To je tvůj problém, my jsme si prostě vymysleli rychlost 5 km/h a když se ti to nelíbí, můžeš si namontovat převodovku s redukcí opačně, z rychla do pomala :).Přesně tak. To je jen banalita, která nemůže stát v cestě důležitému opatření k záchraně životů. I kdyby to opatření zachránilo jen jediný život, má smysl.
Jinak třeba dieselová Fabie, kterou jsme měli v autoškole, měla jakousi protichcípací úpravu, a automatika při poklesu otáček pod nastavenou volnoběžnou hodnotu přidávala plyn docela dost.U většiny novějších aut je to tak, že si to samo do určité míry "přidává plyn" pro udržení volnoběžných otáček.
není až tak dávno, co byla ve městech defaultně povolená šedesátka?Byla, jak to píšu níže. A ještě o něco dříve v noci dokonce devadesátka. A ač se to může leckomu zdát překvapivé, nebyly žádné hromady přejetých nočních chodců.
Mně to tak překvapivé nepřijde. Byl menší provoz.
Na druhou stranu byla auta celkově v horším technickém stavu. Raději se ani nepokouším odhadovat, kolik procent aut mělo v 80. letech (nebo i v 90. letech) zimní gumy. O takových vymoženostech jako ABS ani nemluvím.
A jako chodec se zdaleka nejvíc cítím ohrožen v okamžiku, kdy se na mé úrovni míjí dvě auta. Podezírám řidiče, že leckterý z nich je v tu chvíli oslněn,
Měl jsem za to, že se tu bavíme o městech, ne o silnici někde mezi dvěma vesnicemi…
Tak ono skákat v noci někam do temné škarpy není nijak zvlášť příjemný a bezpečný manévr ani pro chodce.Obvykle příkop nenavazuje hned na vozovku. Bývá tam různě široký pruh zpevněné země (pangejt), u širších silnic také krajnice. Existují samozřejmě i úzké silnice, ke kterým příkop těsně přiléhá, ale těch je menšina.
Ale občas se spolehnu na to, že řidič má rozum a nejede tam, kam nevidí.Řidiči běžně jezdí tam, kam nevidí. A přiznávají se k tomu i instruktoři, kteří řidiče školí a měli by tedy jezdit příkladně.
Nemyslím si, že tak jezdí všichni.Všichni.
A už vůbec si nemyslím, že to bez toho nejde.Nejde. Je například mnoho křižovatek, do kterých naprosto není vidět. Správně by se měly projíždět tak, že řidič zastaví vozidlo, přibere osobu způsobilou a náležitě poučenou (třeba někoho z cestujících, případně - pokud nikdo k dispozici není - může požádat někoho z dalších účastníků silničního provozu, musí se však jednat o způsobilé osoby a řidič je musí náležitě poučit) a tato osoba průjezd zajistí tím, že si stoupne na vhodné místo a bude řidiči dávat signály. Podobné je to třeba v případě mostů, pokud přes ně má jet vozidlo, které sice překračuje max. celkovou hmotnost pro vjezd na most, ale vejde se do limitu určeného dodatkovou tabulkou "Jediné vozidlo...". Pro tyto účely by měl řidič přibrat potřebný počet osob, které budou řídit dopravu a zajistí, že po mostě pojede skutečně jen jedno vozidlo. Další podobný případ jsou mnohé železniční přejezdy, vjezdy z míst mimo silnici, vyjíždění z řady příčně zaparkovaných vozidel atd.
Podobné je to třeba v případě mostů, pokud přes ně má jet vozidlo, které sice překračuje max. celkovou hmotnost pro vjezd na most, ale vejde se do limitu určeného dodatkovou tabulkou "Jediné vozidlo...".Nechci bejt za rejpala, ale AFAIK ty dodatkové tabulky "jediné vozidlo" se vztahují na jízdní soupravy - tedy ten tonážní limit ve značce se u soupravy vztahuje na jedno vozidlo té soupravy a ta dodatková tabule pak omezuje maximální hmotnost celé té soupravy.
je tam i povinnost zajistit aby tam nevjelo žádné další vozidlo. Přesné znění se mi nechce hledat ale pamatuju si to z testů.Ne, pravdu má SPM a my dva se mýlíme
Zákaz který má smysl a který prostě aplikuje nejzákladnější matematiku prvního stupně základní školy už neplatí.Díval jsem se, kdy zmizel. Stalo se tak vydáním vyhlášky 30/2001 Sb., v dřívější vyhlášce 99/1989 Sb. byl obsažen. Politická odpovědnost tedy padá na hlavu tehdejšího ministra Jaromíra Schlinga (ano, byl to ten ministr, který stál ze nevýhodnou smlouvou s Housing & Construction, což nás zbytečně stálo 19 miliard navíc).
Přeci jen, proti původní(?) padesátce to představuje desetinásobné zpomalení.Padesátku nemáme zase tak dlouho. Do roku 1997 byla AFAIK v obcích šedesátka a do roku 1989 v noci (23-5) dokonce devadesátka. Takže hovořit o tom, co je původní, může být dost relativní.
Držet to na pětce by podle mého názoru neúměrně zkomplikovalo automobilovou dopravu a zase tak by to nehodovosti nepomohlo.Ta pětka je samozřejmě extrémní (a z mé strany provokativní). Ale pokud to bude třeba 15-20 km/h, už to průměrnou rychlost oproti třicítce tolik nesníží. Zkrátí se ale brzdná dráha, a to v případě 15 km/h oproti 30 km/h na čtvrtinu (doba ujetá za reakční dobu na polovinu). Takže například místo 4+4=8 m při 30 km/h to bude 1+2=3 m - to v důsledku znamená, že pokud to řidič v 15 km/h před chodcem s metrovou rezervou ubrzdí, při 30 km/h ho srazí plnou rychlostí.
Navíc by to v podstatě smazalo rozdíl mezi chodníkem, kde se chodec může cítit bezpečně, protože by kolem něj nemělo nic prosvištět, a silnicí, kde si účastníci silničního provozu musí být vědomi, že kolem nich může něco profrčet třeba tou třicítkou.To je ovšem v příkrém rozporu s koncepcí "sdíleného prostoru" prosazovaného kromě TEMPO 30 jako další opatření ke zvýšení bezpečnosti v provozu.
To je ovšem v příkrém rozporu s koncepcí "sdíleného prostoru" prosazovaného kromě TEMPO 30 jako další opatření ke zvýšení bezpečnosti v provozu.Je to možné. Návrh TEMPO 30 jsem dostatečně detailně nestudoval, takže jsem si představoval spíš pražské sídliště s dostatkem chodníků a hřišť než sdílený prostor typu obytná zóna, který "vývojář" vyrobí umístěním patřičné značky do sídelní kaše, kde schází chodníky i hřiště, takže si tam na ulici hrají děti a chodí lidé.
Před dvěma týdny jsem byl na návštěvě u rodičů a přišla řeč i na tohle.Zajímalo by mě, jestli by se udali navzájem, a jak by reagovali, kdybys je za nějaký přestupek fakt udal.
Pokud ta osoba zbrojní pas má, ale vy tu osobu neudáte, když provedla přestupek (či dokonce trestný čin), budete mít průšvih vy.
Neviděl bych to tak jednoznačně. Když půjčím zbraň kategorie C osobě blízké se ZP a ona s ní spáchá trestný čin, tak jistě budu mít velký problém. Nicméně ze zákona můžu odepřít výpověď, komu jsem zbraň půjčil. Čistě teoreticky by fakt, že zločin byl spáchán mou zbraní, neměl znamenat mé automatické odsouzení.
Ale dostanete pokutu za půjčení zbraně osobě bez ZP (protože neprokážete opak) a možná i o tu zbraň (a ZP) přijdete (ale to záleží na dalších okolnostech).
Nejsem si jistý, jestli bych musel něco prokazovat. Zbraň jsem půjčil osobě blízké, která ZP má. Nic víc neřeknu, protože mám právo nevypovídat proti sobě nebo osobě blízké. Dokazovat musí policie, ne já.
Ani na auto nepotřebujete mít žádné povolení. Řidičský průkaz potřebujete jen na to, abyste mohl jezdit po veřejných komunikacích, ale na to, abyste ho mohl vlastnit (a třeba s ním i jezdit po soukromém pozemku), žádné povolení nepotřebujete. To je oproti střelným zbraním (až na výjimky jako vzduchovka) velmi podstatný rozdíl.
Militantní nepřátelé motorismu sice s oblibou vykřikují, že auto je zbraň, ale není. Pistole je primárně zbraň a ani to, že s ní lze i roztloukat ořechy, na tom nic nemění. Auto, kámen nebo třeba vidlička se sice jako zbraně dají použít, ale jejich primární účel je jiný.
Militantní nepřátelé motorismu sice s oblibou vykřikují, že auto je zbraň, ale není. Pistole je primárně zbraň a ani to, že s ní lze i roztloukat ořechy, na tom nic nemění. Auto, kámen nebo třeba vidlička se sice jako zbraně dají použít, ale jejich primární účel je jiný.
Na druhé straně je auty v ČR usmrceno řádově více lidí než palnými zbraněmi, což mi přijde poněkud paradoxní.
Nicméně on v zásadě žádný způsob sebevraždy není úplně spolehlivý a bezbolestný.Naprosto spolehlivé není nic (i když například skok po hlavě z velké výšky na tvrdý povrch má spolehlivost velmi blízkou 100 %), bezbolestné způsoby ale existují - například dobře provedená nitrožilní injekce dostatečné dávky morfinu.
Nejnebezpečnější jsou mosty a metro (a vlaky vůbec) je z tohoto pohledu taky strašně nebezpečné.
Zdaleka ne tolik. 60% dokonaných sebevražd je spácháno oběšením, palné zbraně mají okolo 10%, stejně tak prášky. Zbylé metody jen paběrkují.
Není počítání sebevražd v tomto kontextu nesmyslné?
Asi ano, uváděl jsem to jen pro ilustraci.
No, tady bych byl opatrnější... je to zbraň, ale v dnešní době (u civilistů) používaná primárně ke sportovním účelům - stejně jako třeba luk.Pistole je primárně zbraň a ani to, že s ní lze i roztloukat ořechy, na tom nic nemění.
že se de facto zavádí presumpce vinyTakova defacto presumpce viny je v zakonech uz davno, a to i v trestnim pravu. Napr. takovy paragraf 236 (drzeni padelatelskeho nacini) neni nic jineho nez omezena forma presumpce viny padelani, kdyz se nepovede prokazat to.
princip "objektivní odpovědnosti" činí majitele odpovědným za něco, co ani teoreticky nemůže ovlivnitBTW, cela tahle zalezitost se tyka jen odpovednosti za pokuty (a to u konkretnich prestupku). Odpovednost za zpusobenou skodu (resena v obcanskopravnich sporech) zrejme jiz davno plati: viz.
Pozor, to právě stačit nemusí. Když nepočítám nelegálnost takového tvrzení, tak v zákoně je uvedeno toto:
Obecní úřad obce s rozšířenou působností správní delikt podle odstavce 1 projedná pouze pokud učinil nezbytné kroky ke zjištění pachatele přestupku, a
a) nezahájil řízení o přestupku a věc odložil, protože nezjistil skutečnosti odůvodňující zahájení řízení proti určité osobě nebo
b) řízení o přestupku zastavil, protože obviněnému z přestupku nebylo spáchání skutku prokázáno.
Čili postup bude takový, že úřadu "učiní nezbytné kroky", ovšem nezahájí řízení o přestupku, protože "nezjistil skutečnosti odůvodňující zahájení řízení proti určité osobě". Proto zahájí projednávání správního deliktu s provozovatelem vozidla.
Ať se přihlásí ten, kdo pravidelně řídí auto a nikdy žádný předpis neporušil, možná dostane výjimku.Ne, ten dostane dvojnásobnou, za lhaní
A co je na tom špatného? Ta pokuta není nic likvidačního, nic na co by běžný majitel auta neměl.Jojo, co je na tom špatného trestat lidi za věci, které nespáchali :).
Praxe je zřejmě taková, že většinouBla bla bla, s tímhle přístupem se dá dospět k tomu, že ti u soudu to stejně většinou spáchali, tak je zavřem rovnou.
Samozřejmě, dalo by se postupovat i jinak. Zakázat půjčování aut, povolit ho pouze v případě vedení evidence výpůjček atp.No tak proč se tak nepostupuje? Auto se nadefinuje jako extrémně nebezpečná věc jako třeba štěpný materiál nebo biologické zbraně a je to, nemusí se porušovat ústava.
S jakým přístupem? Nezapomínat na realitu?Praxe je zřejmě taková, že většinouBla bla bla, s tímhle přístupem se dá dospět k tomu, že ti u soudu to stejně většinou spáchali, tak je zavřem rovnou.
Jo tak to já nevím. Asi by s tím bylo zbytečně moc papírování. A popravdě řečeno, stále ještě nevidím, kde se bere to přesvědčení, že dochází k nějakému porušování ústavy. Pokud dítě rozbije okno, rodič to holt zaplatí, i když tomu nemohl zabránit, sám to okno nerozbil, atp. Tohle je podobná situace: Majitel auta se stává spoluzodpovědným za něco, co nemůže ovlivnit přímo, nicméně může to ovlivnit nepřímo (například auto půjčovat jen slušným řidičům, řidiče, kterým auto, půjčuje školit, nebo automobil nepůjčovat vůbec)Samozřejmě, dalo by se postupovat i jinak. Zakázat půjčování aut, povolit ho pouze v případě vedení evidence výpůjček atp.No tak proč se tak nepostupuje? Auto se nadefinuje jako extrémně nebezpečná věc jako třeba štěpný materiál nebo biologické zbraně a je to, nemusí se porušovat ústava.
S jakým přístupem? Nezapomínat na realitu?Je zvrácené na základě toho, že většina cyklistů nemá předepsané osvětlení a odrazky (realita), pokutovat všechny, co mají kolo. Stejně tak je zvrácené automaticky pokutovat majitele auta kvůli tomu, že většinou jezdí tím autem on (realita). (a co když je majitelem auta někdo, kdo nemá řidičák?)
A popravdě řečeno, stále ještě nevidím, kde se bere to přesvědčení, že dochází k nějakému porušování ústavy. Pokud dítě rozbije okno, rodič to holt zaplatí, i když tomu nemohl zabránit, sám to okno nerozbil, atp. Tohle je podobná situace: Majitel auta se stává spoluzodpovědným za něco, co nemůže ovlivnit přímo, nicméně může to ovlivnit nepřímo (například auto půjčovat jen slušným řidičům, řidiče, kterým auto, půjčuje školit, nebo automobil nepůjčovat vůbec)Pak pořád nechápu, proč tento princip nezavést do práva obecně, než se omezovat jenom na některé věci.
Když se Tě zeptám, zda hodláš dodržovat maximální povolenou rychlost, pravděpodobně mi zcela pravdivě odpovíš, že pouze dle svého vlastního úsudku. Což je dostatečná informace na to, abych věděl, že Ti auto nemám půjčovat. Někdo jiný mi pravdivě odpoví, že hodlá předpisy dodržovat, tak mu auto půjčím.Co prosím? Takže Vy raději půjčíte auto někomu, kdo pojede stylem "furt čumím na tachometr a pro jistotu jedu 40" než někomu, kdo raději sleduje provoz kolem sebe a raději překročí malinko rychlost než furt čumět na budík? Malinko překročit je jízda rychlostí třeba 53km/hod. Mohu Vám s klidným svědomím říct, že mi daleko více vadí ti šašci, co jedou 40km/hod jen pro jistotu než ti, kteří projedou kolem mne rychlostí 60km/hod. Všechno co tu píšete by bylo fajn a mohlo fungovat v případě, kdyby nebyla na každém rohu nějaká debilní značka, nebylo by všude jak nasráno značek s omezením na 30km/h a neměřily tam svině v uniformě, místo aby byly tam, kde je jich fakt potřeba. Chápejte, jim je bezpečnost silničního provozu naprosto u prdele. Oni chtějí pouze vydělávat. Lidi se naštěstí ještě občas řídí zdravým rozumem a jezdí normálně. Vždycky když ty šašky vidím měřit na místě, kde jsou naprosto na hovno, mám milion chutí zastavit a zeptat se co tam sakra dělají. Jednou to udělám a jsem zvědavý na odpověď. Dneska prakticky nemáte šanci něco neporušit. Značek je tři prdele a všechny je sledovat, neděláte nic jiného. Na sledování situace kolem Vás už nezbude čas.
Mohu Vám s klidným svědomím říct, že mi daleko více vadí ti šašci, co jedou 40km/hod jen pro jistotu než ti, kteří projedou kolem mne rychlostí 60km/hod.Tak to není tak neobvyklé, že lidé mají různé názory.
Stat chce jen vytriskat na pokutach vice penez pro financovani neudrzitelne zbytneleho statniho aparatu a buh-vi kolik statnich zamestnancu
Obávám se, že to je pořád ještě přehnaně optimistický pohled, viz např. Czech Radar a.s.
Za sve auto klidne odpovidat budu (kdyz se odbrzdi, pojede z kopce a prekroci povolenou rychlost).
Poznámka: povinnost auto při opuštění řádně zajistit a zodpovědnost za to, že to udělám, byla už v době, kdy to ještě nebyl zákon, ale jen vyhláška.
Viděl jsem mnohokrát radary tam kde by je někdo nečekal a vždy to byla banda místních demáčů od MP.Jojo, nejlépe na konci obce, kde už všichni zrychlují, protože je tam akorát pár firem/fabrik. Ve Slaném je to klasika. Benga za keřem a vybírají. I kdybych tam jel 150, tak nevím, koho bych tam ohrožoval. Ale o to přece vůbec nejde.