abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 01:11 | Bezpečnostní upozornění

    Red Hat řeší bezpečnostní incident, při kterém došlo k neoprávněnému přístupu do GitLab instance používané svým konzultačním týmem.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:33 | Nová verze

    Immich byl vydán v první stabilní verzi 2.0.0 (YouTube). Jedná se o alternativu k výchozím aplikacím od Googlu a Applu pro správu fotografií a videí umožňující vlastní hosting serveru Immich. K vyzkoušení je demo. Immich je součástí balíčků open source aplikací FUTO. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí AGPL-3.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:33 | IT novinky

    Český telekomunikační úřad vydal zprávy o vývoji cen a trhu elektronických komunikací se zaměřením na rok 2024. Jaká jsou hlavní zjištění? V roce 2024 bylo v ČR v rámci služeb přístupu k internetu v pevném místě přeneseno v průměru téměř 366 GB dat na jednu aktivní přípojku měsíčně – celkově jich tak uživateli bylo přeneseno přes 18 EB (Exabyte). Nejvyužívanějším způsobem přístupu k internetu v pevném místě zůstal v roce 2024 bezdrátový

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:11 | Nová verze

    Raspberry Pi OS, oficiální operační systém pro Raspberry Pi, byl vydán v nové verzi 2025-10-01. Přehled novinek v příspěvku na blogu Raspberry Pi a poznámkách k vydání. Jedná o první verzi postavenou na Debianu 13 Trixie.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 05:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 4.6 svobodného notačního programu MuseScore Studio (Wikipedie). Představení novinek v oznámení v diskusním fóru a také na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 02:22 | Komunita

    Společnost DuckDuckGo stojící za stejnojmenným vyhledávačem věnovala 1,1 milionu dolarů (stejně jako loni) na podporu digitálních práv, online soukromí a lepšího internetového ekosystému. Rozdělila je mezi 29 organizací a projektů. Za 15 let rozdala 8 050 000 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    1.10. 20:11 | Nová verze

    Svobodný multiplatformní herní engine Bevy napsaný v Rustu byl vydán ve verzi 0.17. Díky 278 přispěvatelům.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    1.10. 16:11 | Nová verze

    Bylo vydáno openSUSE Leap 16 (cs). Ve výchozím nastavení přichází s vypnutou 32bitovou (ia32) podporou. Uživatelům však poskytuje možnost ji ručně povolit a užívat si tak hraní her ve Steamu, který stále závisí na 32bitových knihovnách. Změnily se požadavky na hardware. Leap 16 nyní vyžaduje jako minimální úroveň architektury procesoru x86-64-v2, což obecně znamená procesory zakoupené v roce 2008 nebo později. Uživatelé se starším hardwarem mohou migrovat na Slowroll nebo Tumbleweed.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    1.10. 16:00 | IT novinky

    Ministerstvo průmyslu a obchodu (MPO) ve spolupráci s Národní rozvojovou investiční (NRI) připravuje nový investiční nástroj zaměřený na podporu špičkových technologií – DeepTech fond. Jeho cílem je posílit inovační ekosystém české ekonomiky, rozvíjet projekty s vysokou přidanou hodnotou, podpořit vznik nových technologických lídrů a postupně zařadit Českou republiku mezi země s nejvyspělejší technologickou základnou.

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    1.10. 12:55 | Nová verze

    Radicle byl vydán ve verzi 1.5.0 s kódovým jménem Hibiscus. Jedná se o distribuovanou alternativu k softwarům pro spolupráci jako např. GitLab.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (40%)
     (47%)
     (14%)
     (16%)
     (18%)
     (14%)
     (18%)
     (14%)
     (14%)
    Celkem 159 hlasů
     Komentářů: 10, poslední dnes 01:37
    Rozcestník

    Padáčkáři

    4.4.2006 00:53 | Přečteno: 2649× | jen tak...

    V jednom místním blogu jsem narazil na padáčkáře. Je nás tu však víc?

    Rád bych zmapoval oblast padáčkářů, kteří používají linux. Už vím že nejsem sám, ale kolik nás vlastně je? (padáčkář = letec na paraglide)

           

    Hodnocení: 67 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Luk avatar 4.4.2006 01:38 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Padáčkáři
    Padáčkář sice (zatím) nejsem, ale hrozně mě to láká. Dokonce už jsem se přihlásil do kursu létání v Rané u Loun, ale pak mi do toho něco vlezlo, takže stále chodím po zemi. Ostatně, od doby co jsem se nechal nakazit powerkitingem mám i tak ke křídlu ve vzduchu blízko ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    4.4.2006 09:14 Martin Beránek | skóre: 33 | blog: mousehouse | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Padáčkáři
    No koukal sem, ze tedka zacnou delat na kity trimy, takze to by sem uz o tom take uvazoval (hlavne na zimni obdobi - bych se nechal tahat po nasich zasnezenych planich na sjezdovkach :-))
    never use rm after eight
    Luk avatar 4.4.2006 12:49 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Padáčkáři
    Jo, tahle zima k tomu byla (a pořád ještě je) jako stvořená. Jen toho času se jaksi nedostává...
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    4.4.2006 03:08 perun | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Padáčkáři
    Taky mě láká létání, ale ještě jsem se na nic nezmohl... Chtěl bych si postavit(zkopírovat) bezmotorové rogalo. Nevíš o nějakém plánku? Ale dřív než za dva roky na to čas a hlavně prachy nebudou.:-(
    4.4.2006 09:13 Martin Beránek | skóre: 33 | blog: mousehouse | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Padáčkáři
    Ve vzduchu i na zemi se casto potkavam s rogalistama, ale neznam nikoho kdo by si to stavel (mozna tak pred 50 lety). Do rogala bych osobne nesel, je to strasna pakarna (slozita preprava, velikost, nakladnost, hlavne tahani na startovacku, potom minimalne hodina nez to vubec postavis (a az to postavis tak zjistis ze prestala chodit termika, vsichni sou uz ve vzduchu a ty zase balis)). Vyhodou je samozrejme paradni klouzavost a rychlost (klouzavost rogala je treba 1:15 ale padaku jen 1:6 - samozrejme podle typu). S padakem (vybaveni tak 35kg) si kamkoli v pohode dojdes a da se s nim jezdit i na stopa (a to byste se divily jak u nas lidi berou ;-) - v italii je to horsi). Navic dnesni moderni rogala uz maji vpodstate tuha kridla, takze je to fakt letadlo.
    never use rm after eight
    4.4.2006 09:27 klassik | skóre: 24 | blog: Klassikov | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Padáčkáři
    no lip letaji a jejich dle meho pohledu nejvetsi vyhoda je i jejich bezpecnost. Co se tyce jejich letu lita se na nich ve vetsim v vetru tudiz se najde vic dni kdy se da letat
    V podstatě nic nevím
    4.4.2006 12:49 Martin Beránek | skóre: 33 | blog: mousehouse | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Padáčkáři
    Pasivni bezpecnost ma urcite lepsi padak. Ackova kridla (zakladni kategorie) jsou testovane vpodstate na nerizeni (padak to musi ustat bez zasahu pilota).

    V krizove situaci je na tom opet lepe padak (pristani na strom, pristani na mensi prostor).

    kdy ma rogalo vyhodu? za silneho vetru nebo kdyz vas to tahne do bourkoveho mraku, tak on to potrebne klesani proste udela, na padaku muzes udelat tak maximalne spiralu (nebo usi a speed) ale to pod bourkovym mrakem moc nepomuze.

    Tim nechci rict ze rogalo je spatne, ale tady jsou duvody, proc spousta rogalistu presla na padak (proste vetsi pohoda).

    ps s tim vetrem: mate pravdu ze rogalo ma vetsi doprednou rychlost, takze si muze dovolit letet ve vetsim vetru, ale on kdyz fouka velkej vitr, tak je ta termika stejne rozbyta, takze si tak maximalne sleti z kopce...
    never use rm after eight
    4.4.2006 13:19 klassik | skóre: 24 | blog: Klassikov | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Padáčkáři
    Nejvetsi a nejpodstatnejsi bezpecnost je v pevnem draku. Co si budem povidat nejvetsi cast prave spadnuti do stromu je zborcenej vrchlik.
    V podstatě nic nevím
    4.4.2006 17:44 Martin Beránek | skóre: 33 | blog: mousehouse | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Padáčkáři
    budete se divit, ale pristavat na strom s paraglidem je naprosto bezpecne, protoze jakmile se vase telo zastavi o strom, vrchlik prepadne pres spicku a tim jste bezepcne zajisten
    never use rm after eight
    4.4.2006 20:21 klassik | skóre: 24 | blog: Klassikov | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Padáčkáři
    o tom jestli je pristani do stromu bezpecne nebo ne se nepru.Myslim ze neni padackarekterej do stromu nespadl. Jde jen o to proc do nej spadl.To je bud nepovedenej start nebo pristani to se muze stat i u rogala ale co se tyce padu ze vzduchu tak to ma v naproste vetsine pricinu ve zborcenem vrchliku coz u rogala moc nehrozi. Myslim ze nema pokud mavdane veci nekdo zkusenosti se prit co je bezpecnejsi jeslti ne padak nebo rogalo. Na vlastni oci jsem videl par smrtelnych pripadu a par zlomenin zad(na padaku) tim nechci rict ze rogalo je bezpecne:-)
    V podstatě nic nevím
    4.4.2006 23:56 Martin Beránek | skóre: 33 | blog: mousehouse | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Padáčkáři
    nema cenu se dohadovat, souhlas ;-)

    maloktera krizova situace neni zpusobena chybou pilota (at uz chybna pilotaz, preceneni svych schopnosti, nebo start v nevhodnem pocasi). zde plati jasne pravidlo - nahoru muzes, dolu musis.

    znam docela dost padackaru co jeste na strome nebyly, ale zase znam jednoho, co tam byl uz 3x.

    s cechama a "zapadni evropou" problem nebyva - horsi uz jsou polaci a cim dal tim na vychod tim hur (absolutne nedodrzuji, rozestupy, vyhybaci pravidla). pak je to samozrejme na vrtulnik.

    na podzim, kdyz sem byl v italii tam slitnul nejakej cech z 80m - chybna pilotaz - naprosto zasadni chyby. nakonec jenom nejake zlomeniny, pater snad ne.
    never use rm after eight
    5.4.2006 00:41 klassik | skóre: 24 | blog: Klassikov | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Padáčkáři
    souhlasim.Becka a cecka sou pak take "hur"ovladatelna a jestli si nebyl pri startu ve strome tak dobry:-) na kozakove teda ten kdo tam jezdi casteji byl va strome skoro kazdej.... aspon pri zrusenem startu:-)))
    V podstatě nic nevím
    4.4.2006 09:13 miso | skóre: 36 | blog: iSCSI_initiator_howto | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Padáčkáři
    Ja poznam dvoch, ale je ich asi viac ;-)
    Project Satan infects Calculon with Werecar virus
    4.4.2006 19:17 djjet | skóre: 2 | blog: djjet
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Padáčkáři
    no ja som síce neskúšal paraglaiding ale mam zatial jeden zoskok s padakom z 1200 m.(skákal som ako vysadkári-som sa pripol o liedadlo lanom a vyskočil do neznáma :)))) )- padák bol typu kridlo :) a keď začne sezóna chystám sa na ďalšie. potom po 10 zoskokoch z 1200 m spravím advanced kurz a môžem isť na zoskoky z 4000 m na voľný pád - teda 1 minuta voľný pád. už sa teším.
    4.4.2006 19:30 Martin Beránek | skóre: 33 | blog: mousehouse | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Padáčkáři
    no skocit bych si taky sel, ale rekl bych ze je to malo muziky za hodne penez... vim jak to chodiva na letistich: clovek si zaplati seskok, takze musi zaplatit. s tebou se ale nahoru svezou vsichni mistni, ktere to nestoji ani korunu ;-)
    never use rm after eight
    5.4.2006 12:14 Knedla | skóre: 8 | Havířov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Padáčkáři
    Tady, tady - letecká oblast Beskydy :)
    7.4.2006 18:27 zenek | skóre: 8 | blog: Hello_world
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Padáčkáři
    Já myslel, že se jedná o PDA... :-/
    Stop Skype Plague. , moje Jabber ID: zenek.k@jabbim.cz. Nejlepší XMPP server. DRM.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.