abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:44 | Nová verze

    Multimediální server a user space API PipeWire (Wikipedie) poskytující PulseAudio, JACK, ALSA a GStreamer rozhraní byl vydán ve verzi 1.6.0 (Bluesky). Přehled novinek na GitLabu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 01:11 | Nová verze

    UBports, nadace a komunita kolem Ubuntu pro telefony a tablety Ubuntu Touch, vydala Ubuntu Touch 24.04-1.2 a 20.04 OTA-12.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 18:00 | Nová verze

    Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová stabilní verze 2.0 otevřeného operačního systému pro chytré hodinky AsteroidOS (Wikipedie). Přehled novinek v oznámení o vydání a na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 16:00 | Zajímavý software

    WoWee je open-source klient pro MMORPG hru World of Warcraft, kompatibilní se základní verzí a rozšířeními The Burning Crusade a Wrath of the Lich King. Klient je napsaný v C++ a využívá vlastní OpenGL renderer, pro provoz vyžaduje modely, grafiku, hudbu, zvuky a další assety z originální kopie hry od Blizzardu. Zdrojový kód je na GitHubu, dostupný pod licencí MIT.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 4
    včera 13:33 | IT novinky

    Byl představen ICT Supply Chain Security Toolbox, společný nezávazný rámec EU pro posuzování a snižování kybernetických bezpečnostních rizik v ICT dodavatelských řetězcích. Toolbox identifikuje možné rizikové scénáře ovlivňující ICT dodavatelské řetězce a na jejich podkladě nabízí koordinovaná doporučení k hodnocení a mitigaci rizik. Doporučení se dotýkají mj. podpory multi-vendor strategií a snižování závislostí na vysoce

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 12:22 | Humor

    Nizozemský ministr obrany Gijs Tuinman prohlásil, že je možné stíhací letouny F-35 'jailbreaknout stejně jako iPhony', tedy upravit jejich software bez souhlasu USA nebo spolupráce s výrobcem Lockheed Martin. Tento výrok zazněl v rozhovoru na BNR Nieuwsradio, kde Tuinman naznačil, že evropské země by mohly potřebovat větší nezávislost na americké technologii. Jak by bylo jailbreak možné technicky provést pan ministr nijak nespecifikoval, nicméně je známé, že izraelské letectvo ve svých modifikovaných stíhačkách F-35 používá vlastní software.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 21
    včera 06:00 | Zajímavý článek

    Nové číslo časopisu Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 162 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 05:55 | IT novinky

    Sdružení CZ.NIC, správce české národní domény, zveřejnilo Domain Report za rok 2025 s klíčovými daty o vývoji domény .CZ. Na konci roku 2025 bylo v registru české národní domény celkem 1 515 860 s koncovkou .CZ. Průměrně bylo měsíčně zaregistrováno 16 222 domén, přičemž nejvíce registrací proběhlo v lednu (18 722) a nejméně pak v červnu (14 559). Podíl domén zabezpečených pomocí technologie DNSSEC se po několika letech stagnace výrazně

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    18.2. 18:33 | IT novinky

    Google představil telefon Pixel 10a. S funkci Satelitní SOS, která vás spojí se záchrannými složkami i v místech bez signálu Wi-Fi nebo mobilní sítě. Cena telefonu je od 13 290 Kč.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    18.2. 16:22 | Komunita

    Byl publikován přehled dění a novinek z vývoje Asahi Linuxu, tj. Linuxu pro Apple Silicon. Fedora 43 Asahi Remix s KDE Plasma už funguje na M3. Zatím ale bez GPU akcelerace. Vývojáře lze podpořit na Open Collective a GitHub Sponsors.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (18%)
     (6%)
     (0%)
     (11%)
     (27%)
     (3%)
     (5%)
     (2%)
     (12%)
     (27%)
    Celkem 908 hlasů
     Komentářů: 25, poslední 3.2. 19:50
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    15.3.2025 11:42 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domáce AI OCRko...

    A?

    Takhle nějaký vzoreček na ukázku by nebyl? Abychom měli představu z čeho co vykouzlí a kolik dalšího sraní to pak ještě bude vyžadovat.

    15.3.2025 19:04
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domáce AI OCRko...
    skrytý komentář Náš administrátor shledal tento komentář závadným.

    provokatér

    Zobrazit komentář
    15.3.2025 23:05 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domáce AI OCRko...
    Tupče, nemáš ani páru co takový postprocesing obnáší. Už jenom dvouslopcova sazba, případný perex či poznámky pod čarou s indexy, repetitivni název v záhlaví, čísla stránek v patě. Scan je tak 10% práce, úprava scanu 20%, OCR 30% ale pak dočistit bordel po OCR je zbytek, idiote!
    16.3.2025 04:10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domáce AI OCRko...
    skrytý komentář Náš administrátor shledal tento komentář závadným.

    provokatér

    Zobrazit komentář
    16.3.2025 07:01 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domáce AI OCRko...
    Tak jsi přišel na svět možná tak ty na slovači. Ten předchozí příspěvek sice místo mne vložil někdo jiný, ale to nic nemění na tom, že to tak je.
    15.3.2025 13:03 Miki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domáce AI OCRko...
    HW poziadavky a nejaky benchmark voci Tesseractu by nebol?
    Max avatar 16.3.2025 21:21 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domáce AI OCRko...
    Používám OCRmyPDF s OCRmyPDF-web jako web iface pro uživatele. Vesměs spokojenost. Mám to tak hafec let. Každopádně by mně zajímalo, zda má smysl přechod z ocrmypdf (tedy tesseract) na něco jiného.
    Nicméně koukám, že Ollama dostala podporu pro pdf před osmi dny. A je to postavené na Llama 3.2-Vision. Vypadá to na mnohem vyšší hw nároky a na mnohem menší podporu jazyků, něco jao 100 vs 8.
    Z toho tedy usuzuji, že nasazení zatím nemá smysl.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    16.3.2025 21:49 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domáce AI OCRko...
    Příloha:

    Ale je to AI, tak to musí být určitě lepší, ne? ;-)

    Pro mne to začne být zajímavé, až to zvládne i texty, jako je kupř. ten v příloze.

    17.3.2025 09:12 jejda | skóre: 27 | blog: jejda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domáce AI OCRko...
    Jsem si až doteď myslel že jakžtakž umím číst. No nic. Zajímalo by mě, jestli za 500 let budou lidi z naší latinky stejně paf jak teď já z toho obrázku. Tipl bych si že nejspíš jo, protože to už se budou používat místo písma nějaké neuro-elektrické impulzy generované centrálním galaktickým supermozkem lidem přímo do hlav. Generování a šíření vlastních impulzů bude podléhat mučivým schvalovacím procesem, kterým nakonec projde jenom hrstka vyvolených. Autoři a distributoři myšlének které supermozek neschválí budou tvrdě stíháni. Vznikne podzemní rebelské hnutí, které bude používat ke komunikaci písmo podobné tomu z tvojeho obrázku. To bude pro supermozek nečitelné :-)
    17.3.2025 12:11 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domáce AI OCRko...

    Běžný matriční záznam ze 17. století: 10. Junnius 1674 Joan Kurkowűts von [Li]ewiera, ein Wittiber mit Hedwig Capiczowna Won [J]omzowűtz beӳ Tarnowitz ein Wittib. Testis. Blaczech Kaluza.link na originál.

    Moje interpretace: 10.6.1674 [se oženil] Jan Kurkovic, z ?, vdovec (ein Wittiber) s (mit) Hedvikou, dcerou Kapicy (použití přípony -owna dokládá polský původ) z ? poblíž (bei) Tarnovic, vdovou (ein Wittib). Svědci (Testis) Plaček Kaluža.

    Problém tohoto záznamu: Nejsem schopen blíže identifikovat obce ze kterých pocházeli. Tarnovice, od dob Jana Lucemburského patřící mezi země české koruny, jsou dnešní Tarnowskie Góry. V roce 1674 ještě pod legitimní vládou korunovaného (1656) českého krále Leopolda I. Habsburského. V oblasti, kterou si o 66 let později přivlastnilo Prusko (1740) a kterou roku 1922 rada Společnosti národů (takový předchůdce NATO, kde hrála prim Francie a Velká Británie) přiklepla obnovenému vazalskému Polsku, přestože si na ni brousilo zuby vazalské Československo (které by si tak interně vylepšilo poměr slovanů vůči germánům). Ale to je celkem fuk, protože dál do minulosti se už přes matriky stejně nedostanu. Starší záznamy (v češtině) (1654) jsou ještě stručnější. Který čech by se obtěžoval takovým detailem, jakým bylo jméno ženy 8-P, hlavně že to má datum.

    17.3.2025 07:16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domáce AI OCRko...
    skrytý komentář Náš administrátor shledal tento komentář závadným.

    provokatér

    Zobrazit komentář
    17.3.2025 09:29 Slovenský prejav
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domáce AI OCRko...
    My vám veď robíme láskavosť. Každý Pepík si musí denne zapindať a tak nemusí hľadať, rovno to má v diskusii. Také ABClinuxu by potrebovalo slovenského šéfredaktora, čo by tu nastolil poriadky a zmenil UI. To by ste blahom pindali od rána do noci.
    17.3.2025 09:56 pwd123456
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domáce AI OCRko...
    :D díky!
    17.3.2025 11:11 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domáce AI OCRko...
    nojo, to je skvělé - a jaké pořádky by tady měl nastolit? Máš nějakou představu co ti tady vadí, nebo chybí?
    17.3.2025 12:14 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domáce AI OCRko...

    Tak to si zřejmě ucvrnkneš štěstím, až tu po volbách zavládnou pořádky slovenského premiéra, když už ne tedy rovnou šéfredaktora. O přísloví „poturčenec horší turka” jsi slyšel?

    17.3.2025 13:12 Rad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domáce AI OCRko...
    mne by spis zajimalo, jak by si to poradilo se sepsanim seznamu knih na polici. treba: https://knihovna.utb.cz/wp-content/uploads/2020/10/knih_aktualita_rijen_2020.jpg

    dostal jsem za ukol sepsat knizky, co ma doma nase babicka - je to nekolik set knizek, je docela sectela a cely zivot kupovala knizky. sepisovat je rucne je andlodsky vykon. tak jsem zkousel par OCR, ale byla to spis bida, nez uzitek, rucne prepisovat bylo rychlejsi.
    17.3.2025 15:20 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domáce AI OCRko...

    No. Bez ruční práce to nepůjde, ale zefektivnit asi jo.

    Každá slušná kniha obsahuje tiráž. Pokud máš mobil, který alespoň trochu slušně fotí, tak ber jednu po druhé na nacvakej si do něj ty tiráže. ALE JEN TIRÁŽ – tzn. že na té fotce bude jen tisk a bílé pozadí.

    Ber polici po polici, ale systematicky.

    Až s tím budeš hotov, přesuň ty fotky do kompu a můžeš na to poštvat netpbm. Abys neřekl, tady máš kolonu, kterou na to můžeš použít:

    ~# ${JPEGTOPNM} ${SOURCE} | \
       ${PAMCUT} -left 150 -width 1 | \
       ${PAMTOPNM} | \
       ${PPMTOPGM} | \
       ${PGMTOPBM} -threshold -value 0.5 > /tmp/strip.pbm

    A na ten hotový soubor /tmp/strip.pbm poštvi tesseract a výstup ulož do souboru, pojmenovaného stejně jako ten snímek tiráže, akorát s příponou .txt. Výchozí soubor (snímek) ti poskytne přes exif čas pořízení snímku, který pak můžeš do těch souborů přidat.

    A máš v podstatě k dispozici vše k tomu, abys mohl vygenerovat katalog a k němu adekvátní štítky s QR kódy, kterýma pak olepíš hřbety, ev. titulní listy těch knih.

    Jak jsem napsal hned úvodem. Bez ruční práce se to neobejde a každou z těch knih budeš muset vzít minimálně jednou do ruky. Ale pak, až to budeš mít v těch textových souborech, už půjde hodně věcí automatizovat.

    17.3.2025 23:11 Rad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domáce AI OCRko...
    ale ten tesseract (na prvni pohled) nevypada spatne. oznaceni hrbetu jednotlivych knih na fotce je sice taky vopruz, ale urcite mensi effort, nez je vytahovat a fotit jednotlive. diky za tip
    17.3.2025 15:25 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domáce AI OCRko...

    Ten čas je důležitý – pomůže ti setřídit ty soubory podle umístění knihy. Na konci police si cvakni třeba její číslo, nebo alespoň prázdný list. Pomůže ti to detekovat začátky a konce číselných řad.

    A polepením je dobré pověřit nějakou pečlivou osobu, co nesere na to co dělá. Nemusí být moc chytrá ani zručná. Jenom by měla průběžně kontrolovat jestli lepí správný štítek do správné knihy.

    17.3.2025 16:00 Rad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domáce AI OCRko...
    diky za odpoved, ale to je presne ten postup, kteremu jsem se chtel vyvarovat: po jednom vytahovat knihy z policky, dokonce je otevirat!

    moje predstava je spis takova, ze z jedne fotky jedne police se pomoci OCR precte nazev/autor (pokud tam je) a zanese do nejakeho csv, kery je pak pozdeji zpracovan scriptem, co vyhleda prislusne info ke knize z webu. tech polic je (okometricky) kolem 50, v kazde 20-40 knih (nekde dokonce ve dvou radach - no, tam se to vytahovat bude muset).

    jsem odhadoval, ze jenom to foceni polic zabere jeden cely den, ne-li vikend (foceni, kontrola citelnosti, kontrastni upravy, doostrovani ... pripadne znovufoceni). a do toho nervozni babicka, ktera desne lpi na tech knizkach - jako pujcit pujci, s tim nema problem, ale prehrabavat se v nich, vytahovat, nebo dokonce riskovat, ze se vrati na jine misto, to fakt ne. (ja ji chapu - nektere knizky jsou pekne stare - i pres 100 let)

    proto jsem byl zvedav na to AI, jak to eventualne zvlada precist ruzne fonty, ruzne orientovane.

    takze ano, s tim naprosto souhlasim: ten cas je dulezity :-D
    17.3.2025 16:56 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domáce AI OCRko...

    Tak to si počkej až cbrpnk natrénuje tu Ollamu. Obávám se však, že do té doby zemřeš úderem do hlavy o ten regál, když si přišlápneš vous, co ti za tu dobu vyraší 8-D

    17.3.2025 17:54 RealJ | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domáce AI OCRko...
    ta tva predstava je stejne detinska jako kdyz muj 8 lety syn ma predstavu ze bude bydlet s nama i kdyz mu bude 30 let... prvni vec, ktera me napadne je ze muzes narazit na stejny nazev knizky u ruznych autoru nebo na knizky ktere maji na hrbetu uplny kulovy... dalsi vec - vyhleda si na webu prislusne info ke knize? Uz to mas naprogramovane, odladene? Nejsnadnejsi reseni je dat random studentovi brigadu za 500/1000 at ti nafoti kazdou knizku zepredu a k tomu stranku s isbn/informacemi o vydani... pak z tech fotek vyctes isbn a od toho uz najdes informace bez problemu. Nebo dej studentovi dalsi litr at ti to napise a doda vysledny csv s nejakym domluvenym % chyb. No a pokud jses kolenovrt...
    17.3.2025 21:06 Rad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domáce AI OCRko...
    koukam, ze hodne lidi ma problem s chapanim psaneho textu. bez urazky.

    ale co je nepochopitelneho na tom, kdyz napisu, ze neni mozne travit dlouhy cas sbiranim dat a dalsi blocking je nemoznost (ve velkem) manipulace s knizkama?

    mam uz odlazdenych (z jinych projektu) podobne scripty, jako vyhledavani duplicit v zaznamech, nejednoznacne zaznamy odlozit bokem na manualni zpracovani, vyhledavani informaci k zaznamu na webu (filmy, hudebni alba, ...)

    jsem chtel jenom vedet (puvodni post), jak si stoji AI se ctenim textu atypickeho vzhledu a orientace. a tady, jak koukam, jsem narazil na hromadu lidi s kladivama (pro ktere je kazdy problem hrebikem) :-D
    18.3.2025 04:07 RealJ | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domáce AI OCRko...
    takze vse mas hotove a zajima te jenom srovnani AI s tesseractem? Protoze ten text ti precte i tesseract...
    18.3.2025 16:47 podlesh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domáce AI OCRko...
    ta tva predstava je stejne detinska jako kdyz muj 8 lety syn ma predstavu ze bude bydlet s nama i kdyz mu bude 30 let...
    Aby ses nedivil, zrovna mama-hotel ve třiceti je dnes celkem běžná věc.
    22.3.2025 20:07 RealJ | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domáce AI OCRko...
    Ano, u neschopnych lidi je to bezne… u idiotu je to trvale… normalni clovek u studia vs pracuje a vydela si na sve bydleni…
    22.3.2025 22:16 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domáce AI OCRko...
    Jaké si ty děti vychováš, takové je máš. Můj syn s nataženou tlapkou nechodí.
    23.3.2025 00:50 RealJ | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domáce AI OCRko...
    Tvuj syn chape ze mu zanechas leda navod k diskless sendvicum…
    23.3.2025 11:30 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domáce AI OCRko...
    A pár nemovitostí k tomu Žako.
    17.3.2025 16:10 Rad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domáce AI OCRko...
    BTW: to uz radsi si sednout a nahlas cist nazvy knih do mobilu azvukove soubory pak prehnat pres nejaky text2speech tool.

    akorat to by potrebovala nejakeho cloveka, co se mluvenim zivy, protoze cele hodiny cist (artikulovane, s durazem na cistotu vyslovovani), to by normalniho cloveka taky polozilo na lopatky (odrovnalo hlasivky).
    17.3.2025 17:05 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domáce AI OCRko...

    Ochraptíš u prvního regálu. Nehledě na to, že ten "text2speech tool" si také schroustne nějaký ten čas a výpočetní výkon. Já na taková nástroj čekal přes 20 let, protože nebyl kdo by to za nějaký obolus překepal na stroji. A ta kvalita stejně není nic moc a vyžaduje korekci.

    Chceš knížecí radu?

    Zapomeň na rychlá řešení a začni něco dělat. Půjde to pomalu, ale jistě. Když počítáš na jednu knihu optimistických 30 sekund, tak s tím zabiješ 7 člověkodní při počtu 20 tis. publikací, a tolik jich tvá babi za svůj život nenastřádala. To se vsadím. Sám jich vlastním odhadem něco do tisícovky, včetně knihovny co jsem zdědil po bratranci, co byl podobný knihomol jako já.

    17.3.2025 20:19 iSteve
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domáce AI OCRko...
    Koukate na to moc linuxove.

    Proste iPhonem pofotit hrbety knih na policce a pres airdrop hodit do Macu. Tam to (pripadne vyrotovat) a Preview dokaze selectnout text i z obrazku, neni treba nejaky ocr ci olamu, je to zapeceny v macOS primo.

    Pak to jen pastuj do nejakyho dokumentu a pripadne nejakou chybku oprav pres spelling and grammar (zapeceny primo v macOS). Za hodinku to das.

    ukazka
    17.3.2025 21:29 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domáce AI OCRko...

    Nedostatky tohoto řešení zmínil už Žako. Krom toho, tituly na hřbetu knih nejsou ani zdaleka samozřejmostí. Polovina knih co vlastním je nemá a mnoho jich ani nemá tiráž - samizdaty, archiválie, či hodně jeté rarity ulovené z antikvariátů.

    Vím, že se opakuji, ale jsou oblasti na které AI nemá a nikdy mít nebude. Těžko ti najde knihu na základě pocitu a jen velice vágní vzpomínky na to co jsi kdysi dávno četl. Neví nic o tom, jak ra kniha byla velká, ani kde se přibližně ta pasáž nalézá. Takový Techický slovník Teyslerra Kotyšky má přes metr, ale také index. Ovšem mraky jiných knih nic takového nemají a přesto vím kde najdu založeno to co hledám.

    17.3.2025 22:28 Rad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domáce AI OCRko...
    reknu jednoduseji - mne nezajima, jak to nejde a proc to nejde.

    svoji odpoved jsem jinak uz formuloval o neco drive (o par vstupu mahoru). ptal jsem se na konkretni vec. a o te, podle odpovedi, nikdo nema informace. to je tak tezke sam sobe priznat, ze neco nevite? to je fakt potreba svou neznalost maskovat mnozstvim vseobecne znamych plku? a nikomu to neprijde divne? jako fakt? (pro vysvetleni: basnicke otazky - nevyzadujici odpoved tazateli)
    18.3.2025 00:32 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domáce AI OCRko...
    reknu jednoduseji - mne nezajima, jak to nejde a proc to nejde.

    Ale mělo by, příteli. Mělo by. Marně se neříká „dvakrát měř a jednou řež”. To máme u nás také jednoho takového, kterého to nezajímá, a pak se hrozně diví, kam až klesá priorita jeho požadavků.

    18.3.2025 04:08 RealJ | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domáce AI OCRko...
    Je to vul, oskenuje polovinu knizek, vycuca mu to z niceho vsechny metadata z internetu ale vsichni tady jsou idioti...
    18.3.2025 08:04 Rad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domáce AI OCRko...
    ano, ten vul se zepta jaky je rozdil v chuti mezi staropramenem a starobrnem a "experti" se zacnou predhanet o vykladu procesu vyroby vrchne a spodne kvaseneho piva ...

    teseract jsem neznal - kouknu se na to. jsem se ptal, jak zvlada to AI cteni ruznych fontu a ruzne stranove orientace. na to mi nikdo neodpovedel. hlavne, ze ja jsem vul.
    18.3.2025 09:10 RealJ | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domáce AI OCRko...
    No jsi vul, protoze neumis pouzit ani google a seznam ti evidentne nic nenasel. Kdyby jsi pouzil google tak najdes okamzite tesseract a vymluvy o starobrne si nech, to pivo stoji stejne za hovno jako tvuj pruzkum… hlavne ze mas pry skripty na vsechno… pohadky stareho Izaka…
    18.3.2025 09:15 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domáce AI OCRko...

    Nemusíš se hnedka čertit. Tesseract není žádná AI, pracuje s hotovými modely které si musíš stáhnout, podle toho o jaký jazyk půjde. Umí zpracovat i frakturu, pokud máš ten správný model (tesseract-ocr-frk). Ale jsou prostě texty pro které žádný model není a nebude. Jako ten, který jsem uvedl.

    K jejich vyluštění je totiž potřeba mraky jiných, zdánlivě nesouvisejících informací i jistou dávku intuice, kterou AI nemá.

    18.3.2025 12:31 karkar | skóre: 13 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domáce AI OCRko...
    ehm, tak já jako expert na pivo tvrdim, že staropramen jsou jen o něco lepší chcanky než starobrno. U těhle se nemá cenu bavit o chuti ani o kvašení.
    22.3.2025 20:05 RealJ | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domáce AI OCRko...
    Ja ti nevim, rict o staropramenu ze je lepsi nez starobrno je stejne jako rict ze vcerejsi prujem mel lepsi konzistenci nez prujem pred tydnem… furt to stoji za hovno… chcanky proste nechlastat.
    18.3.2025 09:35 hmmmw | skóre: 3 | blog: hmmmw
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domáce AI OCRko...
    Já jen přispěji: https://xkcd.com/1319/

    Aneb, kdybys hned začal sepisovat ručně. Už bys to dávno měl :D
    18.3.2025 09:41 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domáce AI OCRko...
    Dovolím si nesouhlasit. Vývoj vedl k tomu, že vzniknul whisker a bez toho bych dál a dál marně čekal na osobu, která by ty staré audio nahrávky překlepala do počítače.
    19.3.2025 09:36 hmmmw | skóre: 3 | blog: hmmmw
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domáce AI OCRko...
    Sám jsi to výše počítal, kolik to zabere času. Očividně to je problém, který už nějakou dobu odkládá. Kdyby neodkládal a ručně to sepsal, měl by hotovo, a nemusel by čekat, až vznikne nástroj, který to udělá sám...

    Nechápu, proč se vždy stavíš proti všem do opozice.
    19.3.2025 10:53 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domáce AI OCRko...
    Nechápu, proč se vždy stavíš proti všem do opozice.

    To se ti jen zdá. Já jsem spočítal, kolik by mu asi tak zabralo zpracování tiráží. A když jsem odpovídal, šlo primárně o bezprostřední reakci na ten jeho šílený nápad – „to uz radsi si sednout a nahlas cist nazvy knih do mobilu azvukove soubory pak prehnat pres nejaky text2speech tool. akorat to by potrebovala nejakeho cloveka, co se mluvenim zivy, protoze cele hodiny cist (artikulovane, s durazem na cistotu vyslovovani), to by normalniho cloveka taky polozilo na lopatky (odrovnalo hlasivky).”

    Text → Oko → Mozek → Prsty

    vs.

    Text → Oko → Mozek → Huba → audio záznam. a následně, audio záznam → Ucho → Mozek → Prsty

    Kterážto realizace je (nejenom) časově mnohem náročnější. Je to stejně praštěné řešení, jako nahrávání dění na terminálu ve formátu mp4.

    Bystroushaak avatar 18.3.2025 15:00 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domáce AI OCRko...
    ChatGPT 4.5 ti to dá i z téhle fotky focené na bramboru:
    Na obrázku jsou viditelné následující knihy (některé názvy jsou částečně čitelné):

    • Farmakologie
    • Farmakoterapie vnitřních nemocí
    • Barevný atlas farmakologie
    • Mechanika zemin
    • Úvod do informatiky
    • Medicína
    • Psychoterapeutické směry
    • No vnímání umění
    • Moderní fyziologie
    • Společenský rozvoj
    • Základy psychologie
    • Klinická propedeutika
    • Základy pediatrie
    • Lékařská péče o dítě
    • Anatomie člověka
    • Chirurgie pro studenty medicíny
    Další knihy nejsou kvůli úhlu či rozlišení jasně čitelné. Pokud potřebuješ informace o nějaké konkrétní knize, dej mi vědět!
    API call stojí pár korun.
    18.3.2025 17:10 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domáce AI OCRko...
    Jako obvykle polopravda. A to, že se některé tituly nejspíš opakují, ani jejich se nedozvíš. Ale když jsem se na ti fotku kouknul zblízka, je vidět že ty knihy nějaké kódy mají. Co se takhle podívat, jestli se někde neválí kartotéka?
    jose17 avatar 22.3.2025 15:11 jose17 | skóre: 44 | blog: Joseho_blog | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domáce AI OCRko...
    pip bez virtualneho environmentu? curl pipovany do shellu? ale no fuj!
    Ja vim, on vi, ty nano!
    23.3.2025 08:59 Tom.š Ze.le.in | skóre: 21 | blog: tz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domáce AI OCRko...
    Když tady jsou rady k OCR, máte někdo radu jak zOCRkovat do latinky (slušně nafocené) těsnopisné deníky ze začátku minulého století? Česká soustava těsnopisu.
    23.3.2025 11:37 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domáce AI OCRko...

    Tady doporučují: „Řešením může být Tesseract který si ale musíš natrénovat.” Víc ti bohužel neporadím, protože tak do hloubky jsem s ním nikdy nedělal.

    23.3.2025 14:02 Tom.š Ze.le.in | skóre: 21 | blog: tz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domáce AI OCRko...
    Dík, ale sám natrénovat má drobný problém, nemám trénovací data, natož rozsáhlá (a jak tam píší, This is a big project).

    Jinak stenografie a steganografie jsou něco trochu jiného. A česká a Duployer jsou taky jiné.
    23.3.2025 18:02 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domáce AI OCRko...

    Já vím. Však jsem to nenabízel jako hotové řešení. Na té odkazované stránce píšou kde je kámen úrazu. Máš jenomdvě možnosti. Buď to zkusit. Nebo vyhledat někoho kdo to za patřičný obnos přepíše do počítače.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.