Oficiálně byl vydán Android 16. Detaily na blogu a stránkách věnovaných vývojářům.
Byla vydána nová verze 14.3 svobodného unixového operačního systému FreeBSD. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
CSIRT.CZ upozorňuje, že na základě rozhodnutí federálního soudu ve Spojených státech budou veškeré konverzace uživatelů s ChatGPT uchovávány. Včetně těch smazaných.
Ač semestr ve škole právě končí, bastlíři ze studentského klubu Silicon Hill neodpočívají a opět se jako každý měsíc hlásí s pravidelným bastlířským setkáním Virtuální Bastlírna, kde si můžete s ostatními techniky popovídat jako u piva o novinkách, o elektronice, softwaru, vědě, technice obecně, ale také o bizarních tématech, která se za poslední měsíc na internetu vyskytla.
Z novinek za zmínku stojí Maker Faire, kde Pájeníčko předvedlo … více »Na WWDC25 byl představen balíček Containerization a nástroj container pro spouštění linuxových kontejnerů na macOS. Jedná se o open source software pod licencí Apache 2.0 napsaný v programovacím jazyce Swift.
Do 16. června do 19:00 běží na Steamu přehlídka nadcházejících her Festival Steam Next | červen 2025 doplněná demoverzemi, přenosy a dalšími aktivitami. Demoverze lze hrát zdarma.
Apple na své vývojářské konferenci WWDC25 (Worldwide Developers Conference, keynote) představil řadu novinek: designový materiál Liquid Glass, iOS 26, iPadOS 26, macOS Tahoe 26, watchOS 26, visionOS 26, tvOS 26, nové funkce Apple Intelligence, …
Organizátoři konference LinuxDays 2025, jež proběhne o víkendu 4. a 5. října 2025 v Praze na FIT ČVUT, spustili přihlašování přednášek (do 31. srpna) a sběr námětů na zlepšení.
Po roce byla vydána nová stabilní verze 25.6.0 svobodného multiplatformního multimediálního přehrávače SMPlayer (Wikipedie).
DNS4EU, tj. evropská infrastruktura služeb DNS založená na vysoce federovaném a distribuovaném ochranném ekosystému, byla spuštěna v testovacím režimu [𝕏]. Na výběr je 5 možností filtrování DNS.
Kdyz chci z pocitace neco poslouchat, tak to zapnu a hraju.Jednoduchý příklad: posloucháš hudbu a narazíš na link na (třeba) youtube. Bez mixování musíš přehrávač zastavit, protože pauza zvukárnu neuvolní.
Ikdyz mam takovej dojem, ze mam mplayer nastavenej nejak dobre, ze kdyz spustim dva filmy, tak zvuk jede na v obou.To není mplayer, ALSA jako taková umí softwarové mixování taky. PulseAudio je IMO naprostá zbytečnost a další sra*ka od lidí, kteří si myslí, že v linuxovém systému běží málo démonů a je potřeba tam nějaké přidat.
PulseAudio je IMO naprostá zbytečnost a další sra*ka od lidí, kteří si myslí, že v linuxovém systému běží málo démonů a je potřeba tam nějaké přidat.Umí to per-app volume? To je totiž to, co mi u ALSA chybí.
Netuším, proč by to ALSA měla umět. Každá aplikace snad umí nastavovat hlasitost toho, co z ní leze, jestli ne, tak jí chybí docela zásadní feature...Já zase nevidím důvod nechávat vše na libovůli aplikace. Ta „zásadní feature“ chybí obrovskému množství aplikací a je mnohem jednodušší a účelnější to vyřešit na jednom místě.
Aha, to vysvětluje, proč mě žádná aplikace nenapadla - osobně všechny podobné "rušiče" vypínám. Napadlo mne včechno možné - QMMP, MPlayer, VLC, Audacity, Guitarix a všechny tyto aplikace vlastní řízení hlasitosti mají.Njn, já holt ty rušiče často používám (jinak mám i vypnutý zvuk úplně, ale to si to pak člověk musí sledovat sám).
JACK je prece jen na neco jineho... a pro vetsinu uzivatelu overkill, + ALSA neumela sw primo ale pres dmix plugin ...
Pulse Audio. [...] Všechny aplikace je potřeba přepsat.Není pravda. Stačí používat bezpečnou podmnožinu ALSA.
Jen mi příjde zbytečné, když už máme OSSv4.I v jádře?
Co tím získám??? - lepší kvalitu zvuku - mixování je v kernel space, tzn. lepší latence - problémy s flashem a zvukem v něm budou pryč - problémy s alsa a oss aplikacemi budou pryč a alsa aplikace půjdou pořád - mnohem jednodušší nastavení - softwarové mixování a duplexní zvuk(alsa má sice dmix plugin, ale ten saje)OSS je celý v kernely, narozdiel od ALSA.
I když samozřejmě je tu možnost, že jsi blbě pochopil #89, kde mimo jádro znamená "mimo hlavní řadu", což je zjevné z předchozích příspěvků.To mi zřejmé nepřijde ani trochu, spíš naopak.
I v jádře?Nic o hlavní řadě tam nevidím, ty ano?
Od #73 je celé vlákno... kdyby sis prostě dal tu práci a přečetl si to vlákno, možná bys tam našel něco, co nenajdeš, když si schválně budeš vybírat jenom ty příspěvky, které se ti hodí do krámu, abys mohl p*čovat.
.. kdyby sis prostě dal tu práci a přečetl si to vlákno, možná bys tam našel něco, co nenajdeš, když si schválně budeš vybírat jenom ty příspěvky, které se ti hodí do krámu, abys mohl p*čovat.Ten příspěvek jsi vybral ty.
Ten příspěvek jsi vybral ty.Tak ještě jednou:
Od #73 je celé vláknoKdyby ses snažil, tak bys pochopil, že na ten příspěvek nebylo poukázáno jako na příspěvek, který dokazuje #99, ale jako na bod, ze kterého máš vyjít, abys to našel. Nebo také na bod, kterým začíná moje účast v daném vlákně. Pochopitelně, když se snažíš akorát vyvolávat hádky a plýtvat časem, tak ti samozřejmě něco takového snadno unikne. Fajn, pokud se chceš hádat, jdi si najít Jirsáka a mě vynech.
Fajn, pokud se chceš hádat, jdi si najít Jirsáka a mě vynech.Nápodobně, vzteklý pse :).
OSSv4 ale suspend nepodporuje a se současnou situací se to ani nezmění, protože většina zdrojů jde do nedodělků typu pulseaudio a na OSS(v5) je jeden člověkJe docela vtipný si stěžovat, že je něco nedodělané (nedodělek), protože většina zdrojů jde do (jiných) nedodělků.
PulseAudio při zapojení do ALSy právě používá artsdsp (resp. /dev/dsp) pro emulaci OSS.To je hodně zvláštní omyl.
+1
Otázka je spíš proč bych to vůbec měl chtít používat.Otázka spíš zní, proč je to ve všech rozumných distrech jako default a tam je odpověď jasná.
Sw mixer vyřešila úspěšně ALSA a dmix.Popravdě řečeno se samotnou ALSou (v tom nastavení, jak byla zprasena od distribuce) jsem často docela problém cokoliv rozumně nastavit...
Síťový zvuk, dynamické směrování a podobné vylomeniny už dávno řeší JACK.JACK rozhodně není nic pro BFU. Možná, že je nenahraditelný, pokud si stavíš vlastní hudební studio.
Popravdě řečeno se samotnou ALSou (v tom nastavení, jak byla zprasena od distribuce) jsem často docela problém cokoliv rozumně nastavit...Kecy. Rozumně nastavit znamená "přehrává to zvuk" a to snad funguje všude.
Na gentoo mě vyhnaly právě pitomosti které "rozumná" distra vyvádějí. Pokud jsem někdy pochyboval, tak třeba houfný přechod na nestabilní KDE4 byl celkem přesvědčivý důvod proč se gentoo držet. (KDE4 používám, ale až od verze která se používat dala). Ostatně PA samotné v době kdy ho klobouci a blbuntu začaly tlačit nebyl žádný zázrak.Otázka je spíš proč bych to vůbec měl chtít používat.Otázka spíš zní, proč je to ve všech rozumných distrech jako default a tam je odpověď jasná.![]()
dmix původně nebyl core částí alsy, defaultní nastavení stálo za prd a nikoho z vývojářů to snad ani nezajímalo. Nevím co máš zprasený od distribuce (ale jestli máš PA tak to asi nic moc nebudeSw mixer vyřešila úspěšně ALSA a dmix.Popravdě řečeno se samotnou ALSou (v tom nastavení, jak byla zprasena od distribuce) jsem často docela problém cokoliv rozumně nastavit...
A proto jsem taky psal že to uživatele moc nezajímá. Ani u jacku, ani u PA.Síťový zvuk, dynamické směrování a podobné vylomeniny už dávno řeší JACK.JACK rozhodně není nic pro BFU. Možná, že je nenahraditelný, pokud si stavíš vlastní hudební studio.
Ostatně PA samotné v době kdy ho klobouci a blbuntu začaly tlačit nebyl žádný zázrak.Coz je mozna duvod, proc uz je ted OK.
Sw mixer vyřešila úspěšně ALSA a dmixresamplovani zvuku za behu berete jako uspesne reseni?
Fajn, tak dej vědět, co Ti chybí, třeba se někdo ozve
pcm.!default {
type pulse
}
Nezdálo se mi přitom tak špatné, hádám že lidi spíš odrazovalo že to byl KDE projekt.Tak on nebyl moc důvod z toho dělat všeobecné API, když ALSA fungovala. Naopak v KDE pak byly problémy s pouštěním neKDE aplikací se zvukem. Na to bych se taky vykašlal. To už je lepší ALSA se sw mixováním i PulseAudio, které funguje prakticky se všemi aplikacemi (přes ALSA).
sw mixovani alsy stoji za pendrek, protoze to dela dmix a ten vse resampluje na 48 kHz coz je na prd ze 2 duvodu... 1. to zere cpu, 2. kvalita zvuku jde do haje pulseaudio bypasuje dmix a nic neresampluje
Jak jsem psal, jasny placebo efekt.Tiez si myslim. Niekde som videl, ze OSS pouziva lepsiu matiku a tym padom ma vyssiu kvalitu zvuku, ale nikdy som nevidel ziadne dokazy a zvycajne sa kvalitou myslela latencia. Latenciu komentuje napriklad aj Hannu Savolainen (zodpovedny za OSS API) a v zasade to vychadza tak, ze ludia v skutocnosti potrebuju dobru synchronizaciu, nech uz je latencia akakolvek. Cize latencia != kvalita. Jedina vynimka, ktora mi napada su hry a mozno realtime mixovanie, ale tam tiez sa pri tych rozdieloch v latencii bavime o prkotinach.
"Zasumeni" vetsinou zpusobuje neztiseny mikrofon/line-in/CD vstup. To jsem slysel i ja.
Zvuk ostane počuteľne čistý, najskôr preto že to mixuje v jadreJasně, protože když sčítá a dělí jádro, je to lepší, než když se totéž dělá v userspace ...
co me stve je spis doba kdy nebezi - pokud je system hodne zatizeny a proces zvukoveho serveru se nedostane k lizu vcas, zvuk proste vypadne.Cize v podstate potrebujes vacsiu latenciu - cim vacsi buffer, tym mensia sanca, ze sa to stane.
pasuspender
, ktory docasne vypne pulseaudio, aby program mohol pristupovat priamo k zvukovke.
Tiskni
Sdílej: