abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 02:55 | Komunita

    Byly vyhlášeny výsledky letošní volby vedoucí/ho projektu Debian (DPL, Wikipedie). Poprvé povede Debian žena. Novou vedoucí je Sruthi Chandran. Letos byla jedinou kandidátkou. Kandidovala již v letech 2020, 2021, 2024 a 2025. Na konferenci DebConf19 měla přednášku Is Debian (and Free Software) gender diverse enough?

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 00:55 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 10.3 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Přidána byla podpora Orange Pi 4 LTS. Přibyl balíček Prometheus.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 18:55 | Nová verze

    Implementace VPN softwaru WireGuard (Wikipedie) pro Windows, tj. WireGuard pro Windows a WireGuardNT, dospěly do verze 1.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 16:11 | IT novinky

    V Pekingu dnes proběhl 2. ročník půlmaratonu humanoidních robotů. První 3 místa obsadili roboti Honor Lightning v různých týmech. Nový rekord autonomního robota je 50 minut a 26 sekund. Operátorem řízený robot to zvládl i s pádem za 48 minut a 19 sekund. Řízení roboti měli časovou penalizaci 20 %. Před rokem nejrychlejší robot zvládl půlmaraton za 2 hodiny 40 minut a 42 sekund. Aktuální lidský rekord drží Jacob Kiplimo z Ugandy s časem 57 minut a 20 sekund [𝕏].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    17.4. 17:11 | Zajímavý článek

    Stanislav Fort, vedoucí vědecký pracovník z Vlčkovy 'kyberbezpečnostní' firmy AISLE, zkoumal dopady Anthropic Mythos (nový AI model od Anthropicu zaměřený na hledání chyb, který před nedávnem vyplašil celý svět) a předvedl, že schopnosti umělé inteligence nejsou lineárně závislé na velikosti nebo ceně modelu a dokázal, že i některé otevřené modely zvládly v řadě testů odhalit ve zdrojových kódech stejné chyby jako Mythos (například FreeBSD CVE-2026-4747) a to s výrazně nižšími provozními náklady.

    MakeIranBombedAgain❗ | Komentářů: 6
    17.4. 12:44 | IT novinky

    Federální návrh zákona H.R.8250 'Parents Decide Act', 13. dubna předložený demokratem Joshem Gottheimerem a podpořený republikánkou Elise Stefanik coby spolupředkladatelkou (cosponsor), by v případě svého schválení nařizoval všem výrobcům operačních systémů při nastavování zařízení ověřovat věk uživatelů a při používání poskytovat tento věkový údaj aplikacím třetích stran. Hlavní rozdíl oproti kalifornskému zákonu AB 1043 a kolorádskému SB26-051 je ten, že federální návrh by platil rovnou pro celé USA.

    MakeIranBombedAgain❗ | Komentářů: 12
    17.4. 12:33 | Nová verze

    Qwen (čínská firma Alibaba Cloud) představila novou verzi svého modelu, Qwen3.6‑35B‑A3B. Jedná se o multimodální MoE model s 35 miliardami parametrů (3B aktivních), nativní kontextovou délkou až 262 144 tokenů, 'silným multimodálním vnímáním a schopností uvažování' a 'výjimečnou schopností agentického kódování, která se může měřit s mnohem rozsáhlejšími modely'. Model a dokumentace jsou volně dostupné na Hugging Face, případně na čínském Modelscope. Návod na spuštění je už i na Unsloth.

    MakeIranBombedAgain❗ | Komentářů: 1
    17.4. 11:00 | Nová verze

    Sniffnet, tj. multiplatformní (Windows, macOS a Linux) open source grafická aplikace pro sledování internetového provozu, byl vydán ve verzi 1.5. V přehledu novinek je vypíchnuta identifikace aplikací komunikujících po síti.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    17.4. 02:22 | Nová verze

    V programovacím jazyce Go naprogramovaná webová aplikace pro spolupráci na zdrojových kódech pomocí gitu Forgejo byla vydána ve verzi 15.0 (Mastodon). Forgejo je fork Gitei.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    17.4. 01:11 | Pozvánky

    Současně se SUSECON 2026 proběhne příští čtvrtek v Praze také komunitní Open Developer Summit (ODS) zaměřený na open source a openSUSE. Akce se koná ve čtvrtek 23. 4. (poslední den SUSECONu) v Hilton Prague (místnost Berlin 3) a je zcela zdarma, bez nutnosti registrace na SUSECON. Na programu jsou témata jako automatizace (AutoYaST), DevOps, AI v terminálu, bezpečnost, RISC-V nebo image-based systémy. Všichni jste srdečně zváni.

    lkocman | Komentářů: 2
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (14%)
     (8%)
     (1%)
     (12%)
     (30%)
     (3%)
     (6%)
     (2%)
     (15%)
     (25%)
    Celkem 1358 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník

    Distrotéka I. - OpenSUSE

    12.5.2007 14:12 | Přečteno: 1221× | Linux

    Vlastním impulsem k založení tohoto blogu byla vlastně moje včerejší zkušenost. Protože mě škrábalo v krku, zůstala jsem v posteli, ale nebylo mi zas tak zle, abych si nemohla s něčím hrát, takže jsem se rozhodla vyzkoušet OpenSUSE 10.2, které jsem dostala na LinuxExpu spolu s chameleoní samolepkou (která zůstane i nadále nenalepená).

    Instalátor byl přívětivý, jediné problémy přineslo testování sítě: nemám u postele kabel, tak jsem se pokoušela připojit přes wifi, což se mi nepovedlo ani při správném (afaik :)) zadání všech údajů (NetworkManager se s totožnými informacemi normálně připojil). Po několika pokusech jsem síť vzdala, instalace pak doběhla bez problémů.

    Po instalaci jsem si ještě stačila změnit rozlišení obrazovky; později jsem se, netuším proč, už nikdy do ovládacího panelu Grafická karta a monitor nedostala - po zadání hesla se nestalo nic.

    První věc, která mě při prvním spuštění zaskočila, bylo ignorování virtuálních ploch. Plochy byly snad v každé distribuci, kterou jsem zkoušela, dostupné hned po instalaci (a taky to byla jedna z věcí, na které jsem si zvykla nejdřív): tady je nutné umístit na panel správce virtuálních ploch, v ovládacím centru bylo jakékoli nastavení k nenalezení (až poté, co jsem je přidala na panel, jsem si mohla v menu klávesových zkratek nastavit zkratky k jejich používání). Panel je vůbec zvláštní: vpravo od tlačítka Počítač je ikonka, která je hrozně podobná jiným ikonkám pro rychlé zobrazení plochy, spouští ale poznámky :) a zobrazovač plochy je úplně napravo (samozřejmě věc zvyku, ale taky trochu matoucí).

    Po prvním rebootu mě zarazilo, že defaultně probíhá přihlášení bez hesla. To mi nepřipadá moc bezpečné, na notebooku dvojnásob, a nevím o tom, že bych něco takového při instalaci odsouhlasila; zapnutí loginu s heslem je pak zahrabané poměrně hluboko v útrobách ovládacích panelů. A další věc - asi při třetím zapnutí místo normálního SUSE grubu zírám na tučňáky! Já mám pro eye-candy a různé animované pitominky pochopení, ale co je moc, to je moc, a skutečně tenhle fórek tvůrců OpenSUSE nechápu. Kdyby se mi něco takového objevilo při spouštění počítače v nějaké oficiální situaci, dejme tomu v práci nebo ve škole, budu rázem vypadat jako Pravá Linuxová Blondýnka. Návod na jeho vypnutí se dá vygooglit, určitě to ale není trivální záležitost (za mě to dělal přítel, protože mu to vrtalo hlavou víc než mně :)).

    Aby něco z mého vyplaveného adrenalinu vzešlo, chtěla jsem na stránkách OpenSUSE vyplnit survey o spokojenosti s OpenSUSE 10.2. Bohužel, "survey is now closed"...

           

    Hodnocení: 78 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    12.5.2007 15:05 fakenickname | skóre: 42 | blog: fakeblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distrotéka I. - OpenSUSE
    Protože mě škrábalo v krku, zůstala..
    Nejdřív sem netušil co slovo "zůstala" znamená. Pak jsem myslel, že je to chyba. A ona je to ženská.. wow -> Vítej!
    12.5.2007 15:36 quanti | skóre: 16 | blog: ch1x0r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distrotéka I. - OpenSUSE
    diky ;)
    12.5.2007 15:29 marbu | skóre: 31 | blog: hromada | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distrotéka I. - OpenSUSE
    Ty tucnaci v grubu mne taky dostaly. Teda ne primo mne, ja jsem totiz tu grafickou verzi grubu vubec neinstaloval, ale kdyz jsem to pak instaloval stryci, tak jsem ji tam nechal a pak jsem nechapal, kdyz jse mne pak ptal na nejaky tucnaky v grubu ... :-)
    There is no point in being so cool in a cold world.
    13.5.2007 01:04 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distrotéka I. - OpenSUSE
    Zimní motiv bootmenu už je u "podzimních" verzí tradice, měly ho určitě už nejméně dvě předchozí. Jen mám pocit, že se u 9.2 a 10.0 objevoval jen v zimě a později už ne.
    13.5.2007 01:32 marbu | skóre: 31 | blog: hromada | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distrotéka I. - OpenSUSE
    Diky za info, ze je to az tak tradicni "feature" jsem netusil :-), Kdyz jsem to tenkrat hledal na googlu, tak jsem nasel zminky jen o aktualni verzi.
    There is no point in being so cool in a cold world.
    12.5.2007 16:25 Pietro | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distrotéka I. - OpenSUSE
    Na to prihlasenie bez hesla sa pyta pri instalacii, staci davat pozor.
    12.5.2007 17:12 quanti | skóre: 16 | blog: ch1x0r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distrotéka I. - OpenSUSE
    no staci... vazne jsem si nevsimla.
    12.5.2007 17:32 nula | skóre: 22 | blog: archaic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distrotéka I. - OpenSUSE
    Díky. Původně jsem si myslel, že jsem asi jen statistická chyba nebo tak něco, když na tom pracuje tolik lidí od Novellu přes human interface a já z toho přitom šílím...

    Sice jsem použil GNOME, ale vadily mi zrovna ty věci, které píšeš (plus ještě jeho příšerná pomalost v porovnání s UBUNTU nebo Debianem...).
    12.5.2007 18:16 quanti | skóre: 16 | blog: ch1x0r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distrotéka I. - OpenSUSE
    vazne jsem si od toho slibovala vic... ale to treba od ubuntu taky :) pristi blog bude nejspis o nem :) porad k nemu mam sympatie, ale nejak se mi vzpira :)
    12.5.2007 21:28 nula | skóre: 22 | blog: archaic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distrotéka I. - OpenSUSE
    Co konkrétně to Ubuntu sabotuje?
    12.5.2007 22:29 quanti | skóre: 16 | blog: ch1x0r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distrotéka I. - OpenSUSE
    vždycky se vyskytla nějaká ošemetnost při nebo po instalaci: nepamatuju si už ty pokusy předtím, ale Feisty pokaždé na stejném místě zfailoval při instalaci (nešlo to ani s acpi=off, ani z alternate CD)... teď jsem ho zkoušela nainstalovat jinde do virtualboxu a běželo hezky, ale na svůj testovací notebook ho nedostanu (běžel tam mj. Arch, CentOS i to OpenSUSE, ale Ubuntu prostě ne :-))
    12.5.2007 22:51 nula | skóre: 22 | blog: archaic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distrotéka I. - OpenSUSE
    Tak bych skoro doporučil zkusit ještě Debian. Nedávno jsem ho dal na jeden starší počítač místo plánovaného Ubuntu a byl jsem překvapen, jak user-friendly distribuce to je.

    Ale v mém případě jsem se na Ubuntu (6.06) moc zlobit nemohl - on ten stroj startuje jen z SCSI CD-ROM mechaniky a na DVD mechaniku na IDE zvysoka kašle. A systémový disk je taky na SCSI. Ubuntí instalátor to tak nějak trochu vyvádělo z míry ;-)

    Co je to za notebook, že se tak nepěkně chová?
    13.5.2007 20:20 quanti | skóre: 16 | blog: ch1x0r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distrotéka I. - OpenSUSE
    Prestigio Nobile 156. Ale už jsem ho tam nacpala, "stačilo" nainstalovat Kubuntu a pak ubuntu-desktop :-)
    kotyz avatar 13.5.2007 13:19 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distrotéka I. - OpenSUSE
    co zkusit acpi=force ? u me to vyresilo problem s vytuhavanim pri vypinani/restartech.
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    12.5.2007 23:03 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distrotéka I. - OpenSUSE
    První věc, která mě při prvním spuštění zaskočila, bylo ignorování virtuálních ploch.

    Co zkušeného (zkušenou) zaskočí, to nebude nezkušený nováček vůbec postrádat. Naopak tomu se občas zpočátku stane, že si přepne omylem na jinou plochu a kouká jako tele, kam se mu otevřené okno ztratilo, protože tohle z windowsů nezná :-D

    Důvod druhý může být, že pokud zapnete třeba compiz, tj. 3D akcelerovaný desktop, budete mít např. na stěnách oné krychle pouze jednu plochu v klasickém smyslu, ať si jich nastavíte, kolik chcete. A jelikož co nevidět bude 3D default nastavení, potřeba více ploch, jak je dosud známe, se stejně pomalu vytratí...
    13.5.2007 08:46 quanti | skóre: 16 | blog: ch1x0r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distrotéka I. - OpenSUSE
    já nevím, ale na linux jsem přešla stejně nezkušená, jako kdokoliv jiný, přesto mě plochy hned chytly :-) krom toho není podle mě řešení je zrušit, ale vypnout přepínání, což bývá často default, a pak už si nezkušený uživatel přepne jen cíleným kliknutím :-)

    (každopádně, i když jsou vypnuté, uvítala bych možnost nějakého snadného zapnutí v ovládání, a ne to muset dělat na gnome-panelu :-))
    13.5.2007 01:02 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distrotéka I. - OpenSUSE
    První věc, která mě při prvním spuštění zaskočila, bylo ignorování virtuálních ploch. Plochy byly snad v každé distribuci, kterou jsem zkoušela, dostupné hned po instalaci (a taky to byla jedna z věcí, na které jsem si zvykla nejdřív): tady je nutné umístit na panel správce virtuálních ploch, v ovládacím centru bylo jakékoli nastavení k nenalezení (až poté, co jsem je přidala na panel, jsem si mohla v menu klávesových zkratek nastavit zkratky k jejich používání).

    Měl jsem všechny verze od 7.3 po alfu 10.3 (kromě 8.0) a vždy jsem měl v defaultním nastavení KDE dvě plochy.

    Po prvním rebootu mě zarazilo, že defaultně probíhá přihlášení bez hesla.

    Pokud si při instalaci zvolíte Použít automatické přihlášení, pak mi přijde celkem logické, že se tak systém chová. Ano, souhlasím, že tento checkbox by neměl být defaultně zaškrtlý, ale stejně tak si myslím, že by uživatel při instalaci (zvláště distribuce, s níž nemá zkušenosti) neměl bezmyšlenkovitě klikat na tlačítko Pokračovat, aniž by se podíval, co vlastně zvolil.

    Návod na jeho vypnutí se dá vygooglit, určitě to ale není trivální záležitost (za mě to dělal přítel, protože mu to vrtalo hlavou víc než mně :)).

    V lilo.conf stačí smazat jeden řádek nebo na jeho začátek napsat jeden znak (#). Pochybuji, že je to v GRUBu nějak výrazně složitější…

    Takže tu máme další bezcennou "recenzi", jejíž autor při instalaci nepřemýšlí a nedává pozor a všechny své chyby sveze na distribuci.

    13.5.2007 01:05 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distrotéka I. - OpenSUSE
    …svede na distribuci.
    13.5.2007 08:29 clog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distrotéka I. - OpenSUSE
    Měl jsem všechny verze od 7.3 po alfu 10.3 (kromě 8.0) a vždy jsem měl v defaultním nastavení KDE dvě plochy.
    V Gnome v 10.2 je plocha pouze jedna.
    V lilo.conf stačí smazat jeden řádek nebo na jeho začátek napsat jeden znak (#). Pochybuji, že je to v GRUBu nějak výrazně složitější…
    V případě grubu je potřeba si rozbalit /boot/message (cpio archiv), upravit soubor gfxboot.cfg, celé to zase zabalit a nakopírovat na původní místo. Protože cpio není zrovna user-friendly, nemyslím si, že to je pro běžného uživatele (pro které je SUSE především určeno) úplně triviální záležitost.
    Takže tu máme další bezcennou "recenzi", jejíž autor při instalaci nepřemýšlí a nedává pozor a všechny své chyby sveze na distribuci.
    Takže tu máme dalšího rejpala, který si myslí, že když něco platí pro něj, musí to nutně platit i pro ostatní. Navíc se podle mě tenhle blogpost ani nesnaží býti recenzí, jsou to spíš "první dojmy".

    Ale chápu, autorka si Vám dovolila sáhnout na oblíbenou distribuci... :-)
    13.5.2007 13:03 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distrotéka I. - OpenSUSE
    Takže tu máme dalšího rejpala, který si myslí, že když něco platí pro něj, musí to nutně platit i pro ostatní. Navíc se podle mě tenhle blogpost ani nesnaží býti recenzí, jsou to spíš "první dojmy".

    Ne, máme tu člověka, který si přečte blogpost plný více či méně nepravdivých tvrzení a který, protože přeci jen tu distribuci zná podstatně lépe než autorka, cítí potřebu tato tvrzení uvést na pravou míru.

    13.5.2007 08:43 quanti | skóre: 16 | blog: ch1x0r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distrotéka I. - OpenSUSE

    Měl jsem všechny verze od 7.3 po alfu 10.3 (kromě 8.0) a vždy jsem měl v defaultním nastavení KDE dvě plochy.

    To je vážně fajn, ale v Gnome nejsou...

    Takže tu máme další bezcennou "recenzi", jejíž autor při instalaci nepřemýšlí a nedává pozor a všechny své chyby sveze na distribuci.

    To je váš názor, že nepřemýšlím a nedávám pozor při instalaci - postupovala jsem stejně jako u jakékoli jiné distribuce a není moje vina, pokud jsou některé volby matoucí. Neměla to být "recenze", chtěla jsem jenom zmínit pár věcí, které jsou podle mého názoru (a z pohledu uživatelky jiných distribucí) nestandardní, případně proč mi to vadí. To, že to vy (potažmo SUSE) nechcete slyšet, je snad ještě horší, než ty zmíněné "neběžnosti". Všude slýchám, jak jsou zainteresovaní lidé rádi za reakce "zvenčí", protože jim umožní vidět věci, na které jsou oni "zevnitř" už zvyklí a tudíž jim nepřijdou divné/zvláštní/matoucí. Ale evidentně to není pravda.
    13.5.2007 13:18 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distrotéka I. - OpenSUSE
    To je vážně fajn, ale v Gnome nejsou...

    Nevšiml jsem si, že by v blogpostu byla jakákoli zmínka o Gnome a ani vyhledávání v mém prohlížeči ji tam nenašlo. Prostě jen "v OpenSuSE 10.2 není víc virtuálních ploch". Což není pravda.

    To je váš názor, že nepřemýšlím a nedávám pozor při instalaci - postupovala jsem stejně jako u jakékoli jiné distribuce a není moje vina, pokud jsou některé volby matoucí.

    Co je, prosím vás, matoucí na volbě "Použít automatické přihlášení" nebo jak to tam je? Že jste při instalaci nedávala pozor, co potvrzujete, to jste demonstrovala naprosto jasně tím, že vůbec netušíte, že tam taková volba (na stránce, kde se vytváří první non-root uživatel) byla.

    Všude slýchám, jak jsou zainteresovaní lidé rádi za reakce "zvenčí", protože jim umožní vidět věci, na které jsou oni "zevnitř" už zvyklí a tudíž jim nepřijdou divné/zvláštní/matoucí. Ale evidentně to není pravda.

    Tak především nejsem - v žádném smyslu - zainteresovaný člověk. Pouze jsem uživatel, který tu distribuci trochu zná, je s ní spokojen a vadí mu, když se o ní šíří nepravdy, a to ještě dost emotivním způsobem (tím myslím hlavně poslední větu). Protože když se mi při instalaci jakékoli distribuce něco nepovede, nejdřív se snažím zjistit, zda jsem něco neudělal špatně, a rozhodně hned netvrdím, že za to může distribuce. Zrovna tak pokud je něco trochu jinak, než bych to udělal já, neprohlašuji hned, že je to špatně. Připadá mi to samozřejmé a očekávám podobný přístup i od ostatních.

    13.5.2007 20:41 quanti | skóre: 16 | blog: ch1x0r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distrotéka I. - OpenSUSE
    S vámi se nedá normálně bavit. Napíšete "v KDE jsou", já odpovím "ale v Gnome nejsou", a vy začnete útočit, že nikde nebyla o Gnome zmínka. Za prvé je to snad logické a za druhé jsem vám to právě napsala. To není diskuse. Jestli máte chuť si na někoho zastřílet, běžte radši na Živě nebo na Novinky. Nikde mimochodem neprohlašuju, že to jsou chyby distribuce, popřípadě že distribuce stojí za starou bačkoru. To, jestli hledám nebo nehledám chyby napřed u sebe, naprosto nesouvisí s tím, že můžu napsat, co na mě například působilo nestandardně nebo negativně. Píšu, co jsem vyzkoušela, jak to probíhalo, co se mi nelíbí. Nevidím na tom vůbec nic špatného. Vyzkoušela jsem distribucí (a desktopových prostředí) relativně dost na to, abych k nim přistupovala v rámci možností nezaujatě. Pokud vám můj přístup vadí, nečtěte to.
    13.5.2007 20:55 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distrotéka I. - OpenSUSE
    Napíšete "v KDE jsou", já odpovím "ale v Gnome nejsou"

    Ne. Na začátku bylo tvrzení "V OpenSuSE 10.2 nejsou.", takto obecně, bez jakéhokoli omezení na Gnome. Tedy nepravdivé tvrzení, toto nepravdivé tvrzení jsem proto uvedl na pravou míru.

    Nikde mimochodem neprohlašuju, že to jsou chyby distribuce, popřípadě že distribuce stojí za starou bačkoru.

    A kde se tedy vzal ten adrenalin, kvůli kterému jste zatoužila (jistě s chladnou hlavou) to autorům zatepla vytmavit v průzkumu?

    13.5.2007 21:56 quanti | skóre: 16 | blog: ch1x0r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distrotéka I. - OpenSUSE
    Ano. Ale pozdeji jsem to zpresnila, ale vy jste trval stale na svem. To je omezenost.

    Adrenalin byla nadsazka - nechtela jsem nikomu vynadat, chtela jsem pomoct, ale nemohla jsem... nebudu uz nic dalsiho vysvetlovat, kdo chce chapat, chape, kdo ma neustale zcestne narazky a pripominky, tomu neni pomoci.
    13.5.2007 22:16 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distrotéka I. - OpenSUSE

    Ano, trvám na tom, že tvrzení, že v OpenSuSE 10.2 nejsou virtuální plochy, je nepravdivé (ono je vlastně nepravdivé i v případě, že bychom se bavili jen o Gnome). To není omezenost, to tvrzení prostě je nepravdivé, s tím nic nenaděláte.

    Co se adrenalinu týká, má-li mít případná zpětná vazba smysl, je potřeba si nejdřív důkladně ověřit, jestli je problém opravdu v distribuci a jestli to náhodou není chyba nebo nepochopení uživatele. A samozřejmě adrenalin nechat odeznít a psát v klidu. Jinak z toho vznikne podobný zbytečný výlev zlomeného srdce jako tento.

    13.5.2007 10:05 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distrotéka I. - OpenSUSE
    Po prvním rebootu mě zarazilo, že defaultně probíhá přihlášení bez hesla.
    Pokud si při instalaci zvolíte Použít automatické přihlášení, pak mi přijde celkem logické, že se tak systém chová. Ano, souhlasím, že tento checkbox by neměl být defaultně zaškrtlý, ale stejně tak si myslím, že by uživatel při instalaci (zvláště distribuce, s níž nemá zkušenosti) neměl bezmyšlenkovitě klikat na tlačítko Pokračovat, aniž by se podíval, co vlastně zvolil.
    Já myslím, že přesně pro uživatele, který má sklon relativně bezmyšlenkovitě "Pokračovat", je ten checkbox defaultně zaškrtnutý a také by zaškrtnutý být měl - protože tak se evidentně jedná o typického BFU-jednouživatele na domácím desktopu, který se extra přihlašovat nechce. Přemýšlet by měli ti ostatní, tj. administrátoři víceuživatelské stanice anebo v nějakém kritickém provozu, kde si musí počítač chránit.
    13.5.2007 21:57 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distrotéka I. - OpenSUSE
    100x napište openSUSE, openSUSE, openSUSE, ...., třeba tam ten shift přestane skákat :-)
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.