abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 21:00 | Nová verze

    Netwide Assembler (NASM) byl vydán v nové major verzi 3.00. Přehled novinek v poznámkách k vydání v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 20:11 | Komunita

    Linuxová distribuce Frugalware (Wikipedie) ke konci roku 2025 oficiálně končí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 17:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 3.0.6 svobodné aplikace pro úpravu a vytváření rastrové grafiky GIMP (GNU Image Manipulation Program). Přehled novinek v oznámení o vydání a v souboru NEWS na GitLabu. Nový GIMP bude brzy k dispozici také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 16:11 | IT novinky

    Americký výrobce čipů AMD uzavřel s americkou společností OpenAI smlouvu na několikaleté dodávky vyspělých mikročipů pro umělou inteligenci (AI). Součástí dohody je i předkupní právo OpenAI na přibližně desetiprocentní podíl v AMD.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 12:22 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:00 | Komunita

    Byly zpracovány a na YouTube zveřejněny videozáznamy z konference LinuxDays 2025.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.10. 15:22 | IT novinky

    Na konferenci LinuxDays 2025 byl oficiálně představen nový router Turris Omnia NG.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 34
    4.10. 05:22 | Komunita

    Přímý přenos (YouTube) z konference LinuxDays 2025, jež probíhá tento víkend v Praze v prostorách FIT ČVUT. Na programu je spousta zajímavých přednášek.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    3.10. 22:44 | IT novinky

    V únoru loňského roku Úřad pro ochranu osobních údajů pravomocně uložil společnosti Avast Software pokutu 351 mil. Kč za porušení GDPR. Městský soud v Praze tuto pokutu na úterním jednání zrušil. Potvrdil ale, že společnost Avast porušila zákon, když skrze svůj zdarma dostupný antivirový program sledovala, které weby jeho uživatelé navštěvují, a tyto informace předávala dceřiné společnosti Jumpshot. Úřad pro ochranu osobních údajů

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    3.10. 19:00 | Nová verze

    Google Chrome 141 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 141.0.7390.54 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 21 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich (Heap buffer overflow in WebGPU) bylo vyplaceno 25 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (38%)
     (45%)
     (15%)
     (17%)
     (22%)
     (15%)
     (18%)
     (16%)
     (15%)
    Celkem 181 hlasů
     Komentářů: 12, poslední 4.10. 20:35
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    13.12.2007 10:38 mseed | skóre: 21 | blog: FastLinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blender vs. zbytek světa
    Blender je vybornej kus softwaru. Neco z nasi tvorby - http://fastlinux.eu/index.php?page=blender_gal
    13.12.2007 10:42 Tříslo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blender vs. zbytek světa
    To vypadá jako by to bylo dělaný na počítači.
    13.12.2007 10:55 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blender vs. zbytek světa
    Překvapilo mne i to, že zvládá "radiositu" a "ambient occlusion", což bych u něj nečekal...
    Nechápu proč, tohle uměl POV-Ray před osmi lety... Spíš mě vůbec nepřekvapuje, že i v dnešní době je jediným rychlým a kvalitním rendererem stále ještě "stařičký" PRMan od Pixaru. :-) Něco lepšího asi hned tak někdo nevymyslí.
    13.12.2007 11:06 Clojster | skóre: 4 | blog: clojsterovo | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blender vs. zbytek světa
    Nechápu proč, tohle uměl POV-Ray před osmi lety...
    Protože to neuměly dlouhou dobu (Před 8 lety určitě ne) bez nějakých pluginů nebo drahých rendererů (viz. PRMan :)) ani komerční softwary typu Maya, SI, 3DS atd.

    To, že to uměl POV-Ray jsem nevěděl, ale neřekl bych, že zrovna v tomto softwaru to k něčemu bylo. Ať už pred 8 lety nebo klidně i dnes :)
    13.12.2007 11:25 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blender vs. zbytek světa
    Kdepak, PRMan takovéhle věci neuměl až donedávna (včetně třeba raytracingu vůbec), a přestože je dnes umí, stejně se obecně nepoužívají (včetně třeba raytracingu vůbec). On totiž hlavně pořádně umí takové věci, jako filtraci textur, motion blur, DoF a podobně. Člověk si řekne, že to je jednoduché a že to umí dneska kdeco, ale kdepak, většina SW je pro kvalitní animaci ve skutečnosti nepoužitelná. :-) Dokonce i Maya by bez PRMana hrála ve filmu asi tak druhou ligu za SoftImage a in-house řešeními, řekl bych. Její výstup je historicky děsivý.
    13.12.2007 11:39 Clojster | skóre: 4 | blog: clojsterovo | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blender vs. zbytek světa
    Že by PRMan neuměl ani raytracing? To se mi nějak nezdá :-). Každopádně s motion blurem a DoF máte naprostou pravdu. Nejen že je umí pořádně, ale také je umí RYCHLE. S Mayou máte také pravdu, její interní renderer stojí za ho*no, ale po implementaci Mental Raye už je to dobré (=výstup na úrovni XSI, protože ten má MR od začátku :-) )
    13.12.2007 11:47 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blender vs. zbytek světa
    Uměl ho až někdy od přelomu let 2002/2003 nebo tak nějak. ;-) A to ještě o dost hůře než MR. Ale třeba se to nějak zlepšilo, já to přestal sledovat. :-)
    stativ avatar 13.12.2007 14:35 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blender vs. zbytek světa

    Radiositu má blender poměrně dlouhou dobu (pokud se pamatuji dobře tak byla už ve verzi 2.27 (ca před 5lety). Akorát jí (skoro) nikdy (skoro) nikdo nepoužíval. AO v Blenderu je trošku podivné, to jen tak na okraj – narozdíl od běžné praxe, kdy je AO vlastností materiálu je v Blenderu vlastností worldu.

    Mimochodem, dost renderů z blenderartists je renderováno v Yafray, který má o dost lepší výstup než blender (hlavně v oblasti bump map). Když počkáš do další „přelomové“ verze (diskutuje se, že jí označí 2.50), tak budeš mít k dispozivi i render API, a to už v současnosti (v svn repozitáři) krásně podporuje export i do aqsis (bezva renderer).

    Rozhodně ale doporučuji zkusit některý z externích rendererů. Ať už Yaf díky jeho naprosté provázanosti s Blenderem nebo Indigo (bezchybně běží pod wine), který má fyzikálně naprosto přesný model, ale je ukrutně, a to myslím opravdu ukrutně, pomalý.

    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    13.12.2007 19:10 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blender vs. zbytek světa
    Teda tohle vlákno fakt stojí za přečtení. Ty různé POV-Ray, PRMan, DoF, AO, Yafray, radiosita, render API, aqsis, vlastnost worldu, bump map – to všechno jsou proměnné, do kterých si mám něco dosadit, nebo už je to hotové? Vůbec nevím, o čem píšete, ale vypadá to, že o tom dost víte a že si rozumíte. Možná je to jenom domluvený trik, ale vypadá to věrohodně. ;-)
    14.12.2007 20:09 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blender vs. zbytek světa
    Taky jsem si řekl. :-) Už delší dobu uvažuju nad tím, jestli je vůbec možné, aby na světě existovalo něco, o čem by mistr Kyosuke vůbec nic nevěděl. :-D ;-)
    15.12.2007 05:27 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blender vs. zbytek světa
    Kuš, dej pokoj! :-D No jo, no, tak jsem se poté, co jsem před osmi lety prvně přišel k PCčku, dostal jako k první aplikaci vůbec k POV-Rayi. A pak zatuhnul u REYESu, jakmile jsem o něm našel nějaké papery a nedokázal se od toho odtrhnout (velmi elegantní architektura). No a? ;-)
    stativ avatar 15.12.2007 11:07 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blender vs. zbytek světa
    Tak můžu tě ujistit, že to nahodilé proměnné nejsou.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    Michal Fecko avatar 13.12.2007 14:28 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blender vs. zbytek světa
    Ja som to prečítal ako Bender :-)
    13.12.2007 14:51 Clojster | skóre: 4 | blog: clojsterovo | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blender vs. zbytek světa
    Ja som to prečítal ako Bender :-)
    Jojo, ten je teď taky docela aktuální :-D
    13.12.2007 21:30 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blender vs. zbytek světa
    Chybi ti tam: Kiss my shiny metal ass!!! Co by to bylo za bendera bez tyhle hlasky.
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    13.12.2007 21:37 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blender vs. zbytek světa
    Třeba Bender s hláškou "Bite my shiny metal ass!"? :-D
    13.12.2007 19:13 bobbin | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blender vs. zbytek světa

    ... a kdy se v kině objeví film vyrobený převážně v tomto softwaru ...

    Elephants Dream ?
    14.12.2007 15:19 jucas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blender vs. zbytek světa
    Nebo spíš Plumiferos.
    14.12.2007 17:50 Clojster | skóre: 4 | blog: clojsterovo | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blender vs. zbytek světa
    Jojo, o tom Elephant Dream vim... dokonce na to mam v tom clanku i odkaz. Ovsem za celovecerni film to nepovazuju ;-)

    A na ten Plumiferos jsem chtel poslat odkaz tedka :)
    14.12.2007 07:25 pic | skóre: 30 | blog: Perdido_Street_Station
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blender vs. zbytek světa
    o blenderu už vyšla v češtině i knížka

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.