Od soboty do úterý probíhá v Hamburku konference 39C3 (Chaos Communication Congress) věnovaná také počítačové bezpečnosti nebo hardwaru. Program (jiná verze) slibuje řadu zajímavých přednášek. Streamy a záznamy budou k dispozici na media.ccc.de.
Byl představen nový Xserver Phoenix, kompletně od nuly vyvíjený v programovacím jazyce Zig. Projekt Phoenix si klade za cíl být moderní alternativou k X.Org serveru.
XLibre Xserver byl 21. prosince vydán ve verzi 25.1.0, 'winter solstice release'. Od založení tohoto forku X.Org serveru se jedná o vůbec první novou minor verzi (inkrementovalo se to druhé číslo v číselném kódu verze).
Wayback byl vydán ve verzi 0.3. Wayback je "tak akorát Waylandu, aby fungoval Xwayland". Jedná se o kompatibilní vrstvu umožňující běh plnohodnotných X11 desktopových prostředí s využitím komponent z Waylandu. Cílem je nakonec nahradit klasický server X.Org, a tím snížit zátěž údržby aplikací X11.
Byla vydána verze 4.0.0 programovacího jazyka Ruby (Wikipedie). S Ruby Box a ZJIT. Ruby lze vyzkoušet na webové stránce TryRuby. U příležitosti 30. narozenin, první veřejná verze Ruby 0.95 byla oznámena 21. prosince 1995, proběhl redesign webových stránek.
Všem čtenářkám a čtenářům AbcLinuxu krásné Vánoce.
Byla vydána nová verze 7.0 linuxové distribuce Parrot OS (Wikipedie). S kódovým názvem Echo. Jedná se o linuxovou distribuci založenou na Debianu a zaměřenou na penetrační testování, digitální forenzní analýzu, reverzní inženýrství, hacking, anonymitu nebo kryptografii. Přehled novinek v příspěvku na blogu.
Vývojáři postmarketOS vydali verzi 25.12 tohoto před osmi lety představeného operačního systému pro chytré telefony vycházejícího z optimalizovaného a nakonfigurovaného Alpine Linuxu s vlastními balíčky. Přehled novinek v příspěvku na blogu. Na výběr jsou 4 uživatelská rozhraní: GNOME Shell on Mobile, KDE Plasma Mobile, Phosh a Sxmo.
Byla vydána nová verze 0.41.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 6.1 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.
Byla vydána nová verze 5.5 (novinky) skriptovacího jazyka Lua (Wikipedie). Po pěti a půl letech od vydání verze 5.4.
Pane vy jste spisovatel! Jen častěji!
Nevím, co vidí teď sněžný muž z okének vlaku, který ho veze. (abych nebyl tajemný, narážím na povedenou povídku na jeho stránkách).
Důvody k odchodům bývají někdy překvapivé i pro odcházející. Před lety jsem seděl před svojí přeroslou knihovnou a návštěva se zeptala (trochu výsměšně): "to jsi všechno přečet?" Já řek ne, ale pak si uvědomil že jo. Že tohle všechno jsem si rval do hlavy a zase zapomněl, že jsem nad tím strávil stovky hodin, kdy jsem moh něco užitečnýho dělat, že těch důležitejch knížek pro mne je tam jen pár... a většinu prodal. Ta otázka za to nemohla. Byla to jen poslední kapka, kdy jsem si připustil uvědomit si to, co jsem už stejně věděl.
Co vidí sněžný muž z toho svého okna svého vlaku, to nevím. Třaba něco nového, třeba strašného a třeba si jen zdřímnul.
Kilgore, muselo to přijít. Stáváte se i úředníkem a tam je jednotkou práce oběžník a dotazník. Tyto papíry, které ve mně, který se nezachvěje při pohledu do horských propastí, při setkání s mědvědem či při veselých výměnách kulometných dávek, tak tyto papíry ve mně budí děs a tělo se počíná třást. Ale ten růst za to stojí! Ten růst za to stojí. Ríkejte si to často, třeba tomu uvěříte, jiné cesty asi není.
...bych zapomněl! : 
Ve skříni mám čtyři stejně tlusté šanony: v prvním je mé účetnictví z let 1998-2001 (čtyři roky), ve druhém 2002-2003 (dva roky), ve třetím 2004 (jeden rok). Ten čtvrtý zatím stačí na rok 2005, tak doufám, že exponenciální růst už se zastavil…
Ale však víme, že modly jsou třeba, nicméně jenom hloupí lidé si je volí mezi žijícími
Teď už je to v pořádku, sněžný muž je pro nás mrtvý a můžeme ho prohlásit za svatého
Papíry, takový kousek bůhvíjaké prapodivné hmoty a co všechno se s tím dá dělat
A nakonec to zjištění, že když je vyhodíme nebo spálíme, o nic nikdo nepřišel.
Se svatostí nevím, nevím. Pokud bychom přejali postup církevní, tak je (pokud vím) potřeba dokázat, že dotyčný dorostl svatosti konáním zázraků (zde by to mohla být kompilace na stroji bez hw [?] ). Ale žel, povinná je i mučednická smrt. Proč se na ní trvá netuším, ale je to tak.
S papíry to mám dobré, má žena umí i vyplnit složenku! Ovšem ani já nejsem žádné ořezávátko a od doby, kdy jsem vyrostl jsem dokázal již vyplnit nejednu kolonku. I žádost o pas! Samostatně!
Co neroste, to umírá, avšak každý růst, končí pádem.
To jsme se učili už ve třetí třídě. Ale nevím, jestli to pořád ještě umím, naposledy jsem to potřeboval při placení obědů na základní škole (na gymplu to šlo sporožirem). Radši používám GSM banking, nemusím při tom čtyřikrát vyplňovat svou adresu…
Růst, růst… Já již od malička vím, že rostu pro šibenici, takže s růstem si nedělám větší starosti
Mučdnická smrt není nutnou podmínkou pro svatořečení. přestože poskytuje určitou výhodu. Například Matka Tereza mučdnickou smrtí, pokud vím, neprošla, další příklady "nemučedníků": sv. František z Asisi, sv. Kateřina Sienská, také věrozvěsti slovanští (Konstantin/Cyril a Metoděj) nezemřeli mučednickou smrtí.
Navíc se domnívám, že smrt sněžného muže by se dala označit jako mučednická 
. Navíc jich - pokud si dobře pamatuji (ne ovšem z osobní zkušenosti, tak starej nejsem) - bylo jen 99. Taky mám pocit, že jim to pak ostatní dovolenkující pragováci dali sežrat, ne?
Ale jak to pak bylo v té Pragovce si nepamatuji já. Musel bych zapátrat a nebo se zeptat. Já mám mlhavý pocit, že ta jména pak nějak nešlo dohledat.
Z čeho usuzujete, že mám špatné informace?
Dobře uvedla jsem špatné příklady domnívala jsem se, že prostí nemučedníci stačí. A příliš jsem nehledala. Nekolik knih o sv Františkovi jsem četla a píseň o Bernardetě také. Takže jiné příklady: sv. Hedvika - patronka Slezka, sv. Řehoř Veliký - papež, císař Jindřich II a jeho žena Kunhuta, sv. Dominik, anglický král Eduard. Určitě bych našla ještě další. Primárním důvodem pro svatořečení jsou zázraky a učení, které není v rozporu s učením církve, ne utrpení, i když právě utrpení přitahuje pozornost. Proto jsou svatořečeny vesměs významné osobnosti nebo ti co hodně trpěli, prostě se o nich víc ví.
Mnoho svatých není svatořečeno, protože se o nich prostě neví. To je také důvod proč se slaví svátek všech svatých.
PS: Nějak jsem nepochopila pointu bodu 2. Mohl bys mi ji, prosím, vysvětlit. Nejlépe polopaticky jako pro blbý.
U některých mučedníků to dalo fušku, meč se do toho nedostal, ale když se chce...
U této věty mám také potíže s pochopením jejího smyslu, nějak mi nesedí slovosled a nedokážu si dosadit význam zájmen. Bylo by možné ji upravit do nějaké srozumitelnější formy?
Néééé! To nebyl žádný útok na Tebe, ani na svaté. Prostě mám pocit, že to utrpení být muselo a tak se do toho života někdy tak trochu nacpalo.
Ono to bylo spíš k téhle povšechné debatě. O důležitosti utrpení v procesu blahořečení a následného svatořečení vím jen z četby a od nějakých pánů kleriků.
K dalším Tebou jmenovaným nevím nic a tak také nic neříkám.
Vyšinutí z vazby větné, toho se už asi nezbavím. Ani jiných vyšinutí. :)
Vyšinutí z vazby větné, toho se už asi nezbavím.Talk like Yoda, you must. Yes.
Néééé! To nebyl žádný útok na Tebe, ani na svaté.
Já to jako útok vůbec nevzala. Otázkou "v čem se mýlím" nechci říct "já se přece nemýlím", ale opravdu zjistit, kde je omyl.
S tím, že utrpení je v procesu blahořečení a svatořečení důležité souhlasím, ale nemyslím si, že by bylo nutné. Informace mám z podobných zdrojů jako ty, jen bych snad přidala ještě nějaké kněze a hodiny náboženství.
< K dalším Tebou jmenovaným nevím nic a tak také nic neříkám.
No většina z těch, co jsem jmenovala jsou poměrně lokální světci (našla jsem je v knize Křesťanské nebe od Heleny Florantové a Vladimíra Kopeckého), ale že neznáš Řehoře Velikého mě udivuje. Provedl rozsáhlé změny v liturgii, jmenuje se podle něj gregoriánský chorál. A sv Dominik je zakladatelem řádu bratří kazatelů (to jsou ti inkvizitoři ve Jménu růže
)
Vyšinutí mi ani tak nevadí, Yodu mám ráda, ale zájména, za kterými nedokáži najít jméno, mi působí dost obtíží.
Asi sir Dagles von autsajd.
Novinka nemusí byť v otázke, ale môže byť v odpovedi.
Prejdi svoj inbox a vyber posledných 10 mailov, v ktorých niekto chce, aby si niečo riešil. Preformuluj ten problém do všeobecnej roviny a požiadaj uchádzača, aby navrhol riešenie.
Tiskni
Sdílej: