abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 00:44 | Zajímavý článek

    Máirín Duffy a Brian Smith v článku pro Fedora Magazine ukazují použití LLM pro diagnostiku systému (Fedora Linuxu) přes Model Context Protocol od firmy Anthropic. I ukázkové výstupy v samotném článku obsahují AI vygenerované nesmysly, např. doporučení přeinstalovat balíček pomocí správce balíčků APT z Debianu místo DNF nativního na Fedoře.

    |🇵🇸 | Komentářů: 2
    včera 04:55 | Zajímavý software

    Projekt D7VK dospěl do verze 1.0. Jedná se o fork DXVK implementující překlad volání Direct3D 7 na Vulkan. DXVK zvládá Direct3D 8, 9, 10 a 11.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.12. 16:00 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 2025.4 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    12.12. 12:44 | IT novinky

    Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) zveřejnil Národní politiku koordinovaného zveřejňování zranitelností (pdf), jejímž cílem je nejen zvyšování bezpečnosti produktů informačních a komunikačních technologií (ICT), ale také ochrana objevitelů zranitelností před negativními právními dopady. Součástí je rovněž vytvoření „koordinátora pro účely CVD“, jímž je podle nového zákona o kybernetické … více »

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    12.12. 04:33 | Nová verze

    Vývojáři KDE oznámili vydání balíku aplikací KDE Gear 25.12. Přehled novinek i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.12. 03:55 | Nová verze

    Společnost System76 vydala Pop!_OS 24.04 LTS s desktopovým prostředím COSMIC. Videoukázky na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.12. 03:11 | Nová verze

    Byla vydána verze 1.92.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.12. 01:33 | Komunita

    Free Software Foundation zveřejnila ocenění Free Software Awards za rok 2024. Oceněni byli Andy Wingo, jeden ze správců GNU Guile, Alx Sa za příspěvky do Gimpu a Govdirectory jako společensky prospěšný projekt.

    |🇵🇸 | Komentářů: 5
    11.12. 18:55 | Nová verze

    Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-12 aneb Eclipse 4.38. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    11.12. 17:44 | Nová verze

    U příležitosti oslav osmi let prací na debianím balíčku vyšlo GPXSee 15.6. Nová verze přináší především podporu pro geotagované MP4 soubory, včetně GoPro videí. Kdo nechce čekat, až nová verze dorazí do jeho distribuce, nalezne zdrojové kódy na GitHubu.

    Martin Tůma | Komentářů: 16
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (34%)
     (48%)
     (19%)
     (17%)
     (23%)
     (15%)
     (24%)
     (15%)
     (17%)
    Celkem 460 hlasů
     Komentářů: 19, poslední 11.12. 20:04
    Rozcestník

    Je čas zmizet:)

    25.6.2009 21:18 | poslední úprava: 31.8.2009 14:19

    Tento blog byl smazán autorem

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    25.6.2009 21:36 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas zmizet:)
    Není to škoda? / Nemůžeš zápisky napsané pro tam dávat i sem?
    Quando omni flunkus moritati
    25.6.2009 22:11 Deleted [8409] | skóre: 14 | blog: darkblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas zmizet:)
    Myslím, že za to by mě tu někdo asi zabil, a pokud ne, tak moje chudá angličtina by to odnesla určitě :-) Třeba budu mít na bloggeru ještě menší publikum než zde, možné je cokoliv;)
    29.6.2009 14:14 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas zmizet:)
    Pokud tu bude plný text a ne jen odkaz, tak tě za to určitě nikdo nezabije. ;-)
    29.6.2009 21:07 Deleted [8409] | skóre: 14 | blog: darkblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas zmizet:)
    To možná jo, ale nebudu na český server psát anglicky, navíc jsem zvyklý zápisek průběžně opravovat (když najdu chyby) a na dělat to na dvou místech je podle mě zbytečné;)
    25.6.2009 21:39 xindl | skóre: 2 | blog: SALAM_OLEJKUM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas zmizet:)
    hovno seš a v hovno se obrátíš. :-)
    25.6.2009 21:58
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas zmizet:)
    skrytý komentář Náš administrátor shledal tento komentář závadným.

    vulgarismy

    Zobrazit komentář
    25.6.2009 22:07 Deleted [8409] | skóre: 14 | blog: darkblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas zmizet:)
    omg, o důvod víc :)
    Michal Fecko avatar 25.6.2009 23:00 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas zmizet:)
    uz si mal byt prec ;-)
    26.6.2009 08:40 multi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas zmizet:)

    spravne tato basen zni: "hovno sracky kameni to je nase znameni"

    26.6.2009 14:27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas zmizet:)
    skrytý komentář Náš administrátor shledal tento komentář závadným.

    vulgarismy

    Zobrazit komentář
    25.6.2009 22:34 dad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas zmizet:)

    rekl bych, ze jste nezvolil spravny okamzik, zrovna ted, kdy mate jedinecnou sanci se od pana Ponkrace zde dovedet, jak se programuje opravdu spravne. Neby myslite, ze pan Ponkrac bude cist vas novy blog. To by se musel rozkrajet ->  jestlize chcete na sve knihovne dal pracovat a mit to poradne, tak Vam nezbyde nic jineho , nez zde zustat.

    hikikomori82 avatar 25.6.2009 23:37 hikikomori82 | skóre: 18 | blog: foobar | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas zmizet:)
    Vacsina GUI komponenentov imho "mouse move" udalosti nepouziva (Maximalne enter/out). Ked ale cela aplikacia je jedno okno, musis mouse move udalosti pausalne odmaskovat ak by tam nahodou bol nejaky maly komponent ktory mouse move chce. Nie je to overhead a zdroj spomalenia to prijimanie mouse move udalosti? V porovnani s multiokennym gui kde mouse move prijima len ten jeden maly komponent len ked je na nom mys.
    25.6.2009 23:48 Deleted [8409] | skóre: 14 | blog: darkblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas zmizet:)
    Možná nebyl pochopený celý koncept. No pokuyd bereš jako overhead zpracování mouse move události, tak jo, ale ten overhead musí buď zpracovat XServer a poslat to do konkrétního okna nebo to zpracuje sama aplikace. Já používám windowless okna zejména proto, protože zpracovat obsah je mnohem jednodušší a multiplatformní, další věc je ta, že spíš redukuju overhead z XServeru nutný pro zpracování všech událostí (Expose, Create, Map, Destroy, atd), tady už windowless režim umožňuje opravdu rychlé odezvy na změnu velikosti oken, překreslení celého okna najednou, atd...

    Mimochodem to odkaskování událostí stejně nepoužívá asi žádný toolkit (v dnešní době je to podle mě zbytečné).

    Jinak ještě upřesním, že celá aplikace může mít víc oken, optimalizace je v tom, že jen top-level okna se vytvářní pomocí xlib nebo winapi.
    26.6.2009 08:45 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas zmizet:)
    FOG není shortcut, ale abbreviation [zkratka]. Shortcut je prostorová záležitost.
    Ale nejlepší by ta věta imho byla takhle:
    It's name is FOG, which stands for 'Fair Object Graphics'

    To jsem kouknul na první dvě věty, teď když na ten text koukám, jazykových chyb tam bude asi dost, kdybys chtěl, můžu podat in-depth analysis ;-)
    26.6.2009 09:15 CEST
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas zmizet:)
    Myslis Its name is..., ne?
    26.6.2009 14:04 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas zmizet:)
    26.6.2009 11:41 Deleted [8409] | skóre: 14 | blog: darkblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas zmizet:)
    Jo, to by bylo super, díky (klidně na mail)
    26.6.2009 10:56 Vlastimil Ott | skóre: 66 | blog: Plastique | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas zmizet:)
    "Je čas zmizet" si řekl hlavně Jacko - a odjel za Elvisem.. RIP.
    Práce: Liberix, o.p.s. | Blog: OpensourceBlog.cz | Online kurz Zlatý WordPress
    hikikomori82 avatar 26.6.2009 12:55 hikikomori82 | skóre: 18 | blog: foobar | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas zmizet:)
    Údajne to nebol infarkt ale otrava jedlom. Olizoval 12-ročné vajcia.
    26.6.2009 14:58 M. Lox | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas zmizet:)
    Olizoval 12-ročnému vajcia.
    Už zase? A rodiče to nasralo?
    make menuconfig, not war!
    AsciiWolf avatar 26.6.2009 16:07 AsciiWolf | skóre: 41 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas zmizet:)

    lol :-D

    Jardík avatar 3.9.2009 01:48 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je čas zmizet:)

    Intro

    Už si přesně nepamatuju, kdy jsem si vytvořil blog, ale vím proč. Chtěl jsem psát zápisky o programování a počítačové grafice. Po nějakém čase jsem zjistil, že psát česky nemá moc smysl a pokud chci oslovit širší publikum, budu se muset trochu víc naučit anglicky a začít psát v angličtině. Jenže programátorská angličtina je trošku jednodušší než ta odborná:) Jeden z dalších důvodů proč zmizet z abc je i fakt, že moje zápisky mají s Linuxem společné maximálně to, že moje projekty píšu multiplatformě.

    Jeden z dalších důvodů, proč jsem založil blog a napsal pár zápisků byla i příprava na diplomku, ve které jsem chtěl nějaké odstavce zhodnotit, k tomu ale nedošlo (nějak jsem psal hlavně o AsmJit a BlitJit, což s diplomkou moc nesouviselo). Diplomovou práci jsem psal na téma "Multiplatformní vicevláknová grafická knihovna" a výsledek je knihovna Fog, o které bude následujících pár odstavců, a o které bych chtěl psát na jiném místě.

    Fog

    Na knihovně Fog jsem začal pracovat asi rok nebo 2 roky zpět. Vznikla z mého prvního velkého projektu nazvaného wdesktop (zkráceně WDE). Projekt wdesktop měl být původně, ale opravdu původně, malý GUI toolkit a WindowManager pro X Window System. Kdybych sáhl do historie, tak úplně první verze (0.18 tuším) byla psaná v čistém C, tehdy jsem si myslel, že to bude super rychlé a maličké. Jak čas plynul, tak jako i tehdy jako C++ programátor (moje první zkušenosti v C++ byl Borland C++ Builder 1.0) zjistil, že čisté C nemá pro UI smysl. Tak začal přepis do C++. Znáte to, snaha udělat věci lépe a pořádně, odstranit všechny nedostatky, atd (prostě sen každého programátora je určitě mít svoje API maximálně čisté a dotažené). Jenže bohužel nemám sílu na to napsat plnohodnotný GUI toolkit, tak vznikla knihovna Fog - Fair Object Graphics. Jedná se o knihovnu, kde jsem zhodnotil mé zkušenosti s počítačovou grafikou. Knihovna sice obsahuje i jednoduchý toolkit, ale řekl jsem si, že nebudu pokračovat v UI dokud nebude kompletně hotová a vyzkoušená grafická část knihovny. Ten toolkit v knihovně Fog je inspirován původním návrhem knihovny Wde, kde jen top level okno je vytvářené pomocí systémových zdrojů (Xlib, WinAPI, ...), ostatní child okna jsou jen interní (v Qt terminologii se jim říká aliens:) ). Je ale zajímavé, že jsem na to přišel dřív než oni;-)

    Nevím kolik bych toho měl napsat o knihovně Fog. V současnosti se jedná asi o jednu z mála knihoven, která je schopná pro renderování použít více vláken (tedy využít naplno vícejádrové procesory) a rychlostní testy ukazují, že to má určitě smysl (benchmark zde). Vícevláknové vykreslování je samozřejmě možné i vypnout. Dále je asi důležité zmínit, že se jedná o vektorovou knihovnu a vnitřně se k vektorovým výpočtům používá knihovna AntiGrain. Postupem času jsem ale začal přepisovat některé algoritmy a chtěl bych AntiGrain úplně vyhodit, protože stejně používám jen velmi malou část (prakticky jen vektorové výpočty k aproximaci křivek a obrysů cest - outlines). V současnosti se i přes moji snahu nejedná o hotovou knihovnu a v blízké budoucnosti bych to chtěl změnit, tedy dotáhnout všechny věci z TODO a udělat z knihovny plnohodnotnou knihovnu srovnatelnou třeba s GDI+ nebo Cairem.

    Dále bych ke knihovně Fog dodal, že se nejedná jen o grafickou knihovnu. Při multiplatformním vývoji jsem vždycky potřeboval nějakou vrstvu, která by mi usnadnila vývoj. Knihovna Fog obsahuje vrstvu Fog/Core, ve které jsou implementované některé kontejnery a třídy pro práci např. s řetězci, streamy, soubory, vlákny, atd. Přirovnal bych to ke glib nebo QtCore (prostě to, co potřebuje každá multiplatformní knihovna). Mezi další zásadní vlastnost patří i to, že v knihovně se nepoužívá STL, RTTI ani výjimky. API většinou vrací chybové stavy (a tam kde ne to musím přepsat:) ). Většina tříd a kontejnerů používá implicitní sdílení dat alá Qt, to byl i důvod jejich vzniku. Knihovna Fog jako všechny moje veřejné projekty je licencována pod MIT licencí.

    Takže tak, můj nový blog je zde. Knihovna Fog na google code. Mějte se tu hezky, moje aktivita bude asi v budoucnu klesat, klesat, až se úplně rozplyne:).

    Věřím v jednoho Boha.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.