abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:44 | IT novinky

    Troy Hunt představil Have I Been Pwned 2.0, tj. nový vylepšený web služby, kde si uživatelé mohou zkontrolovat, zda se jejich hesla a osobní údaje neobjevili v únicích dat a případně se nechat na další úniky upozorňovat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 23:22 | Zajímavý software

    Microsoft představil open source textový editor Edit bežící v terminálu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 22:22 | Zajímavý software

    V Seattlu a také online probíhá konference Microsoft Build 2025. Microsoft představuje své novinky. Windows Subsystem for Linux je nově open source. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:11 | Zajímavý článek

    Z příspěvku Turris Sentinel – co přinesl rok 2024 na blogu CZ.NIC: "Za poslední rok (únor 2024 – únor 2025) jsme zachytili 8,3 miliardy incidentů a to z 232 zemí a z jejich závislých území. Tyto útoky přišly od 6,2 milionu útočníků (respektive unikátních adres). SMTP minipot je stále nejlákavější pastí, zhruba 79 % útoků bylo směřováno na tento minipot, 16 % útoků směřovalo na minipot Telnet, 3 % útoků směřovaly na minipot HTTP a 2 % na minipot FTP. Dále jsme zaznamenali 3,2 milionu unikátních hesel a 318 tisíc unikátních loginů, které útočníci zkoušeli."

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 12:44 | Nová verze

    Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová verze 3.0.4 svobodné aplikace pro úpravu a vytváření rastrové grafiky GIMP (GNU Image Manipulation Program). Přehled novinek v oznámení o vydání a v souboru NEWS na GitLabu. Nový GIMP je již k dispozici také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:33 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 7.4 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 136. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:22 | Nasazení Linuxu

    Spolek vpsFree.cz vydal statistiky týkající se distribucí nasazených na serverech členů. V dlouhodobém pohledu je zřejmé, že většina uživatelů z původního CentOS přechází na Rocky Linux. Pozoruhodný je také nárůst obliby distribuce NixOS, která dnes zaujímá třetí místo po Debianu a Ubuntu.

    Petr Krčmář | Komentářů: 0
    včera 04:11 | IT novinky

    Google minulý týden představil Material 3 Expressive, tj. novou verzi svého designového jazyka Material Design pro Android 16 a Wear OS 6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    18.5. 03:55 | Nová verze

    Byl vydán Debian 12.11, tj. jedenáctá opravná verze Debianu 12 s kódovým názvem Bookworm. Řešeny jsou především bezpečnostní problémy, ale také několik vážných chyb. Instalační média Debianu 12 lze samozřejmě nadále k instalaci používat. Po instalaci stačí systém aktualizovat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    17.5. 14:55 | Zajímavý software

    Makepad dospěl do verze 1.0 (𝕏). Jedná se o multiplatformní open source UI framework pro Rust napsaný v Rustu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (61%)
     (21%)
     (9%)
     (0%)
     (0%)
     (0%)
     (9%)
    Celkem 33 hlasů
     Komentářů: 4, poslední včera 22:41
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Vložit další komentář
    Nicky726 avatar 10.5.2009 09:56 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hnus plechovej aneb vysoká kvalita zní jinak
    Když ono to není jen o datovém toku, ale i o použitém kodeku. Kdysi jsem zkoušel .mp4 od Nera a výsledek byl znatelně lepší než .mp3 o stejném datovém toku.
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    stativ avatar 10.5.2009 10:22 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hnus plechovej aneb vysoká kvalita zní jinak
    Jojo, AAC je mezi ztrátovými formáty špička. Nedávno jsem narazil na skvělou ukázku jeho schopností. Není to sice nic extra náročného, ale mp3 by v 32kbps zněla nesrovnatelně hůř.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    Grunt avatar 10.5.2009 11:47 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hnus plechovej aneb vysoká kvalita zní jinak
    Jojo, AAC je mezi ztrátovými formáty špička.

    No, záleží jak kde. SBR jeho největší výhoda je IHMO i jeho největší nevýhoda. Samozřejmě, na 32kbps se není moc o čem bavit, ale na hranici 32kbps - 64kbps je to boj mezi AAC+ a Vorbisem a na 64kbps zase není co řešit. Docela by mě zajímalo jak by vypadal Vorbis s SBR a parametrickým stereem.

    Nedávno jsem narazil na skvělou ukázku jeho schopností.

    Tak to bohužel ještě není využití všech jeho schopností. Je to totiž kódované pomocí 3GPP implmentace AAC+ kodeku(ve většině distribucí v balíčku aacplusenc), která sice používá SBR(jestli parametrické stereo, netuším) ale špičkou stále je převodník v zakoupeném Neru.

    Není to sice nic extra náročného, ale mp3 by v 32kbps zněla nesrovnatelně hůř.

    MP3 se nedá ohánět, leč ta by nezněla nijak. U tak nízkého datového toku odmítá 44100Hz kódovat.

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 10.5.2009 11:38 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hnus plechovej aneb vysoká kvalita zní jinak

    Přesně tak. Já si myslím, že pro nenáročný poslech by AAC+ těch 32kbps bohatě stačilo.

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    xvasek avatar 11.5.2009 11:45 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hnus plechovej aneb vysoká kvalita zní jinak

    Ono je to IMHO tak, že na jednu stranu AAC, Vorbis, nebo třeba i to - zde nepříliš populární - WMA jsou celkem perfektní kodeky a 128kbps je celkem dobře poslouchatelných; mp3 na 128kbps dejme tomu s přimhouřeným okem označím za "pro nenáročné účely" vyhovující - do autorádia, do telefonu, kde mám sluchátka obyčejné "pecky" apod. Na stranu druhou jsem ale ještě nenašel internetové rádio, které by znělo fakt dobře, i když používá třeba 128kbit AAC nebo WMA - vždycky je to hnus plechový. Kde se v průběhu přenosu / reprodukce vyskytuje chyba netuším.

    11.5.2009 12:11 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hnus plechovej aneb vysoká kvalita zní jinak
    10.5.2009 10:12 kotrcka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hnus plechovej aneb vysoká kvalita zní jinak

    hmm.. nie je (alebo aspon nebolo) to na abradiu tak, ze 128 kbit bol len pri zaplateni nejakeho poplatku? inak 32 kbit (niekde dokonca 16).

    Vašek Lorenc avatar 10.5.2009 10:20 Vašek Lorenc | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hnus plechovej aneb vysoká kvalita zní jinak

    Zkusil bych místo mplayeru pustit na ten samý stream VLC. Proti WMA streamům bývá znát zlepšení -- neznám technické detaily, ale skoro to vypadá, jako by client-server měl v sobě nějaký handshake, jak kvalitní tok vlastně chce.

    ...včetně majestátného loosa
    10.5.2009 11:14 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hnus plechovej aneb vysoká kvalita zní jinak
    Hm, tak jsem to zkusil a ono to fakt funguje:
    [00000409] access_mms access: selecting stream[0x1] audio (125 kb/s)
    [00000409] access_mms access: ignoring stream[0x2] audio (63 kb/s)
    [00000409] access_mms access: ignoring stream[0x3] audio (32 kb/s)
    Grunt avatar 10.5.2009 11:33 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hnus plechovej aneb vysoká kvalita zní jinak

    Nechci do toho kecat, ale ono to docela jasně dává najevo i ten Mplayer:

    Connecting to server kocka.limemedia.cz[90.183.101.184]: 1755...
    Connected
    unknown object
    unknown object
    file object, packet length = 5493 (5493)
    unknown object
    stream object, stream ID: 3
    unknown object
    unknown object
    data object
    mmst packet_length = 5493
    Cache size set to 64 KBytes
    Cache fill: 12.50% (8192 bytes)   
    ASF file format detected.
    [asfheader] Audio stream found, -aid 1
    [asfheader] Audio stream found, -aid 2
    [asfheader] Audio stream found, -aid 3

    Stačí mplayer "mms://kocka.limemedia.cz/heybrno?WMContentBitrate=135000" -aid 1

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Vašek Lorenc avatar 10.5.2009 11:46 Vašek Lorenc | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hnus plechovej aneb vysoká kvalita zní jinak

    Nejsem původní tazatel, ale díky moc! Toho jsem si nikdy nevšiml..

    ...včetně majestátného loosa
    Grunt avatar 10.5.2009 12:15 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hnus plechovej aneb vysoká kvalita zní jinak

    Jak si potom přepínáte zvukové stopy u MPEG/Matrosky/DVD? Teď jsem si vlastně ještě uvědomil, že by to mělo jít i přímo za běhu klávesou #, ale u ASF streamu to nějak nefunguje.

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Vašek Lorenc avatar 10.5.2009 12:35 Vašek Lorenc | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hnus plechovej aneb vysoká kvalita zní jinak

    Není to tak, že bych ten parametr neznal, jen mě v tomhle kontextu nenapadl.. a ano, běžně používám spíš tu klávesovou zkratku.

    ...včetně majestátného loosa
    10.5.2009 12:09 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hnus plechovej aneb vysoká kvalita zní jinak
    Tudíž mplayer a gstreamer jsou zabugované, když si nevyberou ten správný stream.
    Grunt avatar 10.5.2009 14:17 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hnus plechovej aneb vysoká kvalita zní jinak

    Těžko říct. První chyba je určitě na straně rádia. Samotný Microsoft označil MMS za zastaralý, ukončil jeho podporu v Microsoft Media Serveru 2008 ve prospěch RTSP a RTSP také doporučil používat. Ale budiž. Prostě nejsou prachy na nákup nového MM Serveru (že tu máme X freewarových nebo úplně otevřených variant mnohdy s mnohem lépe popsanými transportními protokoly a efektivnějšími kodeky je očividně irelevantní) a jednou bylo MMS defaultní, tak tak bude i nadále. Další problém je v MMS samotném. Tento transportní protokol dříve nebyl vůbec popsán(co jiného také od Microsoftu čekat) a jeho dřívější implementace vznikly na základě reverse engineeringu. Nevím jestli je to nekompletní/špatná implementace, nestandardní rozšíření či jiná verze protokolu, ale hlavní příčina asi bude ležet zde:

    Connecting to server kocka.limemedia.cz[90.183.101.184]: 1755...
    Connected
    unknown object
    unknown object
    file object, packet length = 5493 (5493) unknown object stream object, stream ID: 3 unknown object
    unknown object
    data object mmst packet_length = 5493 Cache size set to 64 KBytes

    Pak dál v tom hrají roli staré implementace fallback kodeků/protokolů v samotné libav. Krom toho, že Mplayer, FFMpeg a gstreamer používají různé externí knihovny pro (de)muxování/(de)kódování používají ještě jako fallback interní implementace pokud knihovny na systému nejsou k dispozici(u mplayeru se vyznačují tím, že mají před jménem ff, takže ffvorbis,fflibdirac,ffaac,…). Ty jsou ovšem často dost staré nebo rozbité nebo něco takového a jsou tam jen z toho důvodu, že jedou. FFaac kašle na SBR, FFvorbis u 64kbps produkuje nějaké příšery a ne Vorbis, FFflac při přehrávání 32-bitového zvuku generuje do jednoho sluchátka zvuk, do druhého jakýsi šum, atd. No a fallback implementace MMS je na tom nejinak:

    stream/asf_mmst_streaming.c:
    /*
     * MMST implementation taken from the xine-mms plugin made by
     * Major MMS (http://geocities.com/majormms/).
     * Ported to MPlayer by Abhijeet Phatak 
     *
     * Information about the MMS protocol can be found at http://get.to/sdp
     *
     * copyright (C) 2002 Abhijeet Phatak 
     * copyright (C) 2002 the xine project
     * copyright (C) 2000-2001 major mms
     *
     * This file is part of MPlayer.
     *
     * MPlayer is free software; you can redistribute it and/or modify
    …

    Myslím, že o tom dost svědčí nejnovější verze této implementace, která nese číslo 0.0.3. Stačilo by kdyby portovali MMS implementaci z projektu VLC či jiného podobného projektu. Dále je chyba také v tom kdo ten mplayer balil. Jak už jsem řekl, tak mplayer sice používá záložní interní implementace, ale spoléhá většinou na externí knihovny(přece jen se lépe upgraduje jedna knihovna než celý mplayer). To že se použila interní implementace svědčí o tom, že v době překladu nebyly k dispozici hlavičkové soubory pro Live555, NeMeSi,libmms a nebo bůhví vůbec kterou transportní knihovnu(a nebo je mplayer přeložen s volbou --enable-dynamic-plugins a ani jeden z nich není nainstalován). No a nakonec je dost možné, že v tom celém má prsty i samotný mplayer, protože v návodu má napsáno:

           -aid <ID> (also see -alang)
                  Select  audio  channel (MPEG: 0-31, AVI/OGM: 1-99, ASF/RM: 0-127, VOB(AC-3): 128-159, VOB(LPCM): 160-191, MPEG-TS 17-8190).  MPlayer prints the available audio IDs
                  when run in verbose (-v) mode.  When playing an MPEG-TS stream, MPlayer/MEncoder will use the first program (if present) with the chosen audio stream.

    A třeba to vůbec nemusí být chyba. Pokud vím, tak nikde není napsáno, že první stopa musí mít nejvyšší bitrate, takže by stačilo kdyby nejvyšší bitrate byla v třetí stopě a nikdo by si ani ničeho nevšimnul.

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    10.5.2009 20:33 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hnus plechovej aneb vysoká kvalita zní jinak
    Opravuju můj předchozí příspěvěk v souladu s principem robustnosti na:

    Tudíž mplayer, gstreamer a abradio.cz jsou zabugované, když si nevyberou ten správný stream.
    Grunt avatar 10.5.2009 20:41 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hnus plechovej aneb vysoká kvalita zní jinak

    A nebo se to dá také interpretovat takto: V Microsoftu jsou prasata a v abradio.cz lamy. Jednoznačný (a hlavně tak jednoduchý) závěr bych nedělal dokuď bych opravdu nevěděl kdo tu chybu, že hraje 32kbps namísto 128kbps, udělal.

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    11.5.2009 19:12 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hnus plechovej aneb vysoká kvalita zní jinak

    > Tudíž mplayer a gstreamer jsou zabugované, když si nevyberou ten správný stream.

    Jak ma asi mplayer vedet, ktery stream uzivatel bude preferovat? Zda vetsi kvalitu, nebo vetsi usporu linky? Co kdyby uzivatel byl treba na rychle lince, ale placene podle poctu prenesenych dat?

    11.5.2009 20:30 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hnus plechovej aneb vysoká kvalita zní jinak
    Nějak podle té URI. Pro každou bitrate je jiná, ač je stream stejný.
    Grunt avatar 11.5.2009 21:09 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hnus plechovej aneb vysoká kvalita zní jinak

    A jo, až teď jsem si toho všiml. Tak to můžu jednoznačně říct:V Microsoftu jsou prasata a v abradio.cz lamy

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 10.5.2009 16:01 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hnus plechovej aneb vysoká kvalita zní jinak
    Přílohy:

    Jak už jsem se výše zmínil, mplayer v případě že nemá dostupné knihovny používá interní implementace. U WMA je to ffwmav2, což je otevřená implementace tohoto kodeku (na kterou je celý tým docela pyšný, mohu-li dodat). Pokud používá VLC nějaký starší branch Libavcodecs je dost možné, že se ještě stále používá wmadmo namísto ffwmav2. Wmadmo je wrapper na DLL knihovnu, která je vypáraná ze samotných Windowsů a je obsažena v balíku win32codecs. Vzal jsem jeden WMA soubor, dekódoval ho oběma knihovnami a už to vyprodukovalo absolutně odlišné soubory. Vložil jsem je do audacity a krom zarovnání zas tak odlišně nevypadaly. Zarovnal jsem je přesně na sebe s přesností na bajt, spodní track jsem invertoval a výsledek smíchal a vykreslil. Na první pohled to udělalo jednu rovnou a úplně tichou čáru, na druhý pohled zas tak rovná nebyla. Což může být ten důvod.

     

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Limoto avatar 10.5.2009 12:10 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hnus plechovej aneb vysoká kvalita zní jinak

    Mně tak nějak dostačuje 64kbps Vorbis nebo 128kbps MP3

    10.5.2009 12:12 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hnus plechovej aneb vysoká kvalita zní jinak
    Se nediv kdyz poslouchas WMA format, to zni priserne v jakymkoliv bitrate.

    Si pust ogg a budes spokojenej.

    Ke kontrolu muzu doporucit cesky rozhlasy a nebo www.danceradio.cz, to nabizi vsechny mozny formaty vcetne ogg ve 256kbps, tam uz proste neni co resit.

    WMA je prisernost, MP3 je priserny jen o kousek min (za minimum povazuju 192, nejlepe 256kbps VBR), pak je dlouho dlouho nic a na spicce je jednoznacne ogg. O AAC toho ale moc nevim, jen to ze se na nej vazou nejaky patenty, takze me nezajima.

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    10.5.2009 14:38 YYY | skóre: 29 | blog: martinek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hnus plechovej aneb vysoká kvalita zní jinak
    Ja jsem skoro hluchy, takze mi 64kbps absolutne dostacuje. :-)
    David Watzke avatar 10.5.2009 14:45 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hnus plechovej aneb vysoká kvalita zní jinak
    192 kb/s mp3 (nebo preset standard) je pro mě OK ve většině případů.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    10.5.2009 20:52 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hnus plechovej aneb vysoká kvalita zní jinak
    Standard je 128 ne? Ja kdyz uz koduju do mp3 jak pouzivam preset insane, tam uz to mp3 cvrlikani vetsinou neslisim.

    Nejvic miluju kdyz to slisim v analogovym radio, to je hnus velebnosti...

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    David Watzke avatar 10.5.2009 21:13 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hnus plechovej aneb vysoká kvalita zní jinak
    Standard *rozhodně* není 128, to bych řval :-D Je to VBR právě někde kolem těch 200 kb/s bych řekl...
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Grunt avatar 10.5.2009 21:33 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hnus plechovej aneb vysoká kvalita zní jinak

    Máš v počítači něco ve FLACu(nebo jinak bezeztrátově zkomprimované)?

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    David Watzke avatar 10.5.2009 23:02 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hnus plechovej aneb vysoká kvalita zní jinak
    Ne, asi ne. Ale to bych už nejspíš ve většině případů nepoznal. Nemám moc dobrej sluch.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Grunt avatar 10.5.2009 23:19 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hnus plechovej aneb vysoká kvalita zní jinak
    Ne, asi ne.

    Pokud to nebyla ironie, tak si nějaké stáhni, převeď do WAVu, zkomprimuj do MP3 o 128kbps(či jiné libovolné bitrate na kterou si troufáš. Jediné pravidlo: Vypni Replay Gain), první WAV otevři v audacity a přihoď k němu jako track tu MP3. Pokud nejsou zarovnané, tak je zarovnej. Označ celý druhý track -> Efekty -> Invertovat. Potom vyber oba tracky a Stopy -> smíchat a vykreslit. Teoreticky by si měl dostat rozdíl mezi oběma signály což by teoreticky mělo být to co MP3 zahazuje a nebo si vymýšlí. Pak si to pusť a zkus říct, zda-li nejsi schopen to šumění a pleskání oželet. Něco bych i poslal, ale komprimovat právě ten rozdíl a nebo někam strkat 60MB.

    Ale to bych už nejspíš ve většině případů nepoznal. Nemám moc dobrej sluch.

    Ale dostatečně dobrý aby si u 128kbps řval.

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    thingie avatar 11.5.2009 01:52 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hnus plechovej aneb vysoká kvalita zní jinak
    No, celkem libovolný zvuk se ale dá rozebrat na několik stop nesmyslného pískání nebo něčeho takového. Co je to za metodu?
    Růžové lži.
    11.5.2009 08:16 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hnus plechovej aneb vysoká kvalita zní jinak
    odečtení těch dvou signálů od sebe.
    11.5.2009 08:46 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hnus plechovej aneb vysoká kvalita zní jinak
    Docela bych se divil, kdyby to fungovalo přesně. Stačí, když ta komprese ten zvuk o pár vzorků posune a místo přesného výsledku dostaneš hausnumera...
    Quando omni flunkus moritati
    Grunt avatar 11.5.2009 14:12 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hnus plechovej aneb vysoká kvalita zní jinak

    Ne hausnumera ale funguje to jako nějaký filtr nebo ekvalizér. O co větší posun, o to nižší frekvence ve výsledku budou. Je pravda, že MP3 dává na začátek nějakou prodlevu a pak počas samotného průběhu to asi také ještě nějak zarovnává, ale dá se to překrýt docela přesně s přesností na jeden vzorek. Uznávám, že to není úplně košer, ale nic lepšího mě nenapadlo. Co takhle skládat přímo rozdíl v jednotlivých framech během kvantizace? To už by mohlo být, ne? Ale myslím si, že pro přibližnou představu to stačí. Viz. ukázka v MP3 o 128kbps(originál by mohl být někde tady).

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 11.5.2009 14:30 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hnus plechovej aneb vysoká kvalita zní jinak
    Je pravda, že MP3 dává na začátek nějakou prodlevu a pak počas samotného průběhu to asi také ještě nějak zarovnává

    Na druhou stranu, toto je featura MP3. Ogg Vorbis dobíhá na sampl přesně s originálem. Možná má nějaké rozestupy v průběhu, ale to už se zase dá brát jako regulérní diference.

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    thingie avatar 11.5.2009 09:31 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hnus plechovej aneb vysoká kvalita zní jinak
    No to vidím, ale jaký to má smysl? Jenom proto, že v té druhé stopě neslyším nic smysluplného, tak můžu předpokládat, že nevadí, že tam není?
    Růžové lži.
    David Watzke avatar 11.5.2009 12:35 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hnus plechovej aneb vysoká kvalita zní jinak
    Ale dostatečně dobrý aby si u 128kbps řval.
    No dobře, "řval" je přitažený za vlasy ;-)

    Zkoušel jsem to s tím audacity, vzal jsem orig. CD, grabnul z něj wav, převedl ho pomocí lame --noreplaygain -h -b 128 a pak jsem to zkusil zarovnat jak jen to šlo... a po provedení toho cos mi popsal mi zbyl slušnej bordel. Na druhou stranu abych pravdu řekl, tak takovou 128 kb/s mp3 vytvořenou z originálu bych nejspíš nevnímal jako něco hroznýho. Přesto už jsem se setkal s dost mp3 ve 128 kb/s, který se fakt nedaly poslouchat, ale kdo ví, co s tím ten člověk dělal. A nakonec taky záleží na tom co a na čem člověk poslouchá. Zkoušel jsem Rammstein - Engel a poslouchal jsem na tomhle.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.