abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 22:33 | Nová verze

    FreeTube, desktopový klient pro YouTube využívající lokální API, byl vydán ve verzi 0.24.0. Toto velké opravné vydání implementuje SABR (Server-Based Adaptive Bit Rate), což řeší část nedávných problémů s načítáním videí z YouTube, a aktualizuje základní komponenty jako Electron nebo přehrávač Shaka Player.

    |🇵🇸 | Komentářů: 0
    dnes 16:33 | Humor

    Je tu opět apríl. O víkendu zmizel kamion s 12 tunami tyčinek KitKat. Firmy to využívají k aprílovým žertům. Groupon má super akci. Koupíte 1 tyčinku a dostanete 100 zdarma. Ryanair si přelepil letadla. Šéf Outlooku se ptá, proč mají v baráku 14 beden tyčinek KitKat (𝕏). Prusa Research představuje Prusa Pro ACU a vysvětluje proč přílišné sušení škodí vaším filamentům. Telefon Sony Xperia má miliónnásobný zoom (𝕏). PC.net představil Super Ultrabox 2600 se zajímavými parametry. Další aprílové novinky například na April Fools' Day On The Web.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 13:22 | IT novinky

    Společnost OpenAI, která stojí za chatovacím robotem s umělou inteligencí (AI) ChatGPT, získala od investorů 122 miliard USD (2,6 bilionu Kč). Hodnota společnosti tak dosáhla 852 miliard dolarů (více než 18 bilionů Kč). Nejnovější kolo investování se stalo největší, jaké zatím firma uskutečnila, a peníze mají posílit ambiciózní plány rozšíření výpočetní kapacity, datových center a nábor talentů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    dnes 13:11 | IT novinky

    Nástroj k identifikaci občanů v on-line komunikaci s úřady byl dnes dopoledne zhruba dvě hodiny částečně nedostupný. Problém se objevil kolem 09:00 a podařilo se ho vyřešit kolem 11:00. Částečně nedostupná byla služba Národní identitní autority (NIA), problémy podle DIA (Digitální a informační agentura) ovlivňovaly přihlašování například i přes bankovní identitu. „Dostupnost NIA byla plně obnovena, přihlášení k digitálním službám

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 13:00 | IT novinky

    Eben Upton oznámil další zdražení počítačů Raspberry Pi kvůli růstu cen pamětí a představil Raspberry Pi 4 s 3 GB RAM za 83,75 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:33 | Humor

    Anthropic patrně omylem zveřejnil celý zdrojový kód svého CLI nástroje Claude Code prostřednictvím přiloženého sourcemap souboru v npm balíčku. Únik odhalil doposud nijak nezveřejněné funkce jako je například režim v utajení, autonomní agent 'KAIROS', orchestrace multi‑agentů, režim snění nebo dokonce virtuální mazlíček Buddy. Zajímavostí je detekce naštvání uživatele pomocí obyčejného regexpu. Anthropic rychle odstranil sourcemap a vydal opravu, nicméně kopie kódu se již stihly na GitHubu rozšířit mezi prostým lidem.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 10
    včera 14:33 | Humor

    Copilot automaticky vkládal do pull requestů 'propagační tipy', reklamní text se na GitHubu objevil ve více než jedenácti tisících pull requestech. Po vlně kritiky byla tato funkce zablokována a produktový manažer Tim Rogers připustil, že umožnit Copilotovi upravovat cizí pull requesty bez vědomí autorů byla chyba.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 4
    včera 12:55 | Upozornění

    Je 31. března a tedy Světový den zálohování (World Backup Day). Co by se stalo, kdyby Vám právě teď odešel počítač, tablet nebo telefon, který používáte?

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 12:44 | Upozornění

    Digitální a informační agentura (DIA) přistupuje ke změně formátu důvěryhodného seznamu České republiky z verze TLv5 na verzi TLv6, která nastane 29. dubna 2026 v 00:00 (CET). Ke změně formátu důvěryhodných seznamů členských států (tzv. Trusted Lists) dochází na základě změn příslušné unijní legislativy. Důvěryhodné seznamy se používají v rámci informačních systémů a aplikací zejména pro účely ověřování platnosti elektronických

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 05:00 | Nová verze

    Rspamd (Wikipedie), tj. open source systému pro filtrování nevyžádané pošty, byl vydán v nové major verzi 4.0.0. Přehled novinek v Changelogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (15%)
     (7%)
     (1%)
     (12%)
     (30%)
     (3%)
     (5%)
     (1%)
     (14%)
     (23%)
    Celkem 1202 hlasů
     Komentářů: 29, poslední včera 11:17
    Rozcestník

    Vraj Windows dobýva stratené pozície, Linux naopak oslabuje

    23.8.2005 12:13 | poslední úprava: 23.8.2005 12:20

    Tak takýto článok dnes vyšiel na Technete. Uviedli tu aj akúsi štatistiku, ktorá je z Navrcholu.cz. Samozrejme na konci článku ešte pokecali o super novinkách v OS, ktorý tu má byť až za rok a ktovie za akú cenu.

    Môj osobný feeling: reklama M$, čo si myslíte vy? :)

           

    Hodnocení: -

    zatím nehodnoceno
            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Heron avatar 23.8.2005 12:55 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Proc reklama?
    Nevím, proč by to měla být reklama. Vždyt je to to samé, jako když Železny ukazoval grafy sledovanosti, kde jeho NOVA měla 60-70%. Sledovanost TV taky přece vůbec nesouvisí s tím, jak kvalitní pořady se tam vysílají.

    Stejně tak malá používanost Linuxu neznamená, že je méně kvalitní, než daleko používanější Windows. Tohle je bohužel běžné hodnocení v americe: počet prodaných CD, sledovanost filmů atd == jejich kvalita. V evropě se nastěstí pod pojmem kvalita zatím rozumí skutečná kvalita vecí a ne jejich rozšířenost.

    Dále si myslím, že těm 99% Windows dost pomáhá soft. pirátství, které je v Česku docela oblíbené. Myslím, ze kdyby si ho ti lidi měli koupit, měl by linux o dost více procent. Sám znám ve svém okolí spoustu lidí, kteří na svém PC nedělají nic Windows-specific (napadá mě třeba grafická/hudební tvorba, kde má linux velké rezervy), ale na Linux stejně nepřejdou, protože si o něm myslí, že je příliš složitý atd (prostě věří FUD) no a hlavně proto, že Windows si "taky" můžou stáhnout bez problémů z netu. Dokonce jsem se z jedním člověkem pohádal stím, že von tvrdil, že Windows jsou taky zdarma, když jsou volne na inetu :-). No a pak je tu hlavne skupinka "komerčních lidí", kteří stejně jako se nepodívají na žádný alternativní film (neposlechnout "jinou" hudbu, atd), tak stejně nikdy nebudou chtít použít alternativní systém.
    alblaho avatar 23.8.2005 13:05 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proc reklama?
    Jasně, Linux je na desktopu velká vzácnost. Pár studentíků a pár nadšenců.

    Na druhou stranu, jak bych chtěl nějak objektivně posoudit kvalitu? Nakonec nezbyde ten počet prodaných nosičů, které si koupí tupé ovce. A Windows jsou na desktopu stále před Linuxem, to je jisté, pokud do úvah nezapojíme ceny.
    Heron avatar 23.8.2005 13:25 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proc reklama?
    A Windows jsou na desktopu stále před Linuxem...

    V jakém smyslu?
    Windows jsem používat od dob NT až po 2003 Server (na desktopu), linux mam asi tak 3/4 roku a subjektivně se mi na desktopu líbí víc. Chybí mit tu hry, to jo, ale z programů ani jeden (i když občas něco musím napsat ve Visual Studiu .Net, ale ten pro linux nebude asi nikdy :-) A za ten čas jsem si vytvořil velmi dobré praktiky, které mi urychlují práci, např. používání spousty ploch a s tím související nevypínání programů, spousty klávesových zkratek a různé drobnosti, které mi to ulehčují. Co se týče vzhledu, tak možnost nastavení je prostě nekonečná a konečně mam vzhled, který se mi opravdu líbí a ne ten, který určil někdo z Redmondu...

    Jsem přesvědčen, že spousta běžných uživatelů (typu: pustit PC, mrknout se na mail, zaserfovat na inetu, pustit si pisničky, mrknout se na film, napsat něco ve Wordu a to je tak vše) by mohla linux používat okamžitě. A bylo by míň problémů.

    23.8.2005 13:36 pp_jj | skóre: 8 | blog: kdysi jsem tu psal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proc reklama?
    Co se týče vzhledu, tak možnost nastavení je prostě nekonečná

    Do Windows si můžeš nainstalovat taky témat kolik chceš. Pravda, je třeba k tomu opatchovat uxtheme.dll, ale jde to.

    Best viewed in Mozilla Explorer.
    Luk avatar 23.8.2005 18:50 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proc reklama?
    Nějaká témata jsem zkoušel. Ale zpomalilo se to tak, že jsem se vrátil ke "klasice" (tedy staré téma z Win2000).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    10.12.2005 01:00 eraser
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proc reklama?
    UXTheme crack

    http://eraser.wz.cz/pages/utilities/
    alblaho avatar 23.8.2005 13:57 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proc reklama?
    Měl jsem na mysli hlavně takový ten začátek. Strčíš do počítače CD s XPčkama a máš nainstalováno. U Linuxu se většinou objeví nějaký problém, jehož vyřešení vyžaduje porozumění situace. Instalace programů taky vyžaduje nějaké znalosti. Kolik obyčejných uživatelů tuší, co je to balík? Oni jsou zvyklí strčit CD s autorunem. Instalovat něco jako root? Co to je?

    Jinak já jsem taky používal wokna od dob NT4 a Linux mám jako primární desktop asi stejně jako ty. A taky se mi s ním pracuje líp. Jenže my nejsme obyčení uživatelé, my tomu rozumíme.

    Ale jo, souhlasím, že když posadíš BFU před dobře nakonfigurované GNOME, je schopen s tím pracovat. Jenže MPlayer mu tam někdo musí přeložit.

    ad Visual Studio) MSVS je skvělý nástroj, ale pod Linuxem jsou taky alternativy, které nemusí o tolik zaostávat. Eclipse, MonoDevelop...
    Heron avatar 23.8.2005 14:12 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proc reklama?
    Jenže my nejsme obyčení uživatelé, my tomu rozumíme.

    :-) Tohle mě pobavilo. Ano je to pravda.

    Měl jsem na mysli hlavně takový ten začátek. Strčíš do počítače CD s XPčkama a máš nainstalováno. U Linuxu se většinou objeví nějaký problém, jehož... ...Ale jo, souhlasím, že když posadíš BFU před dobře nakonfigurované GNOME, je schopen s tím pracovat. Jenže MPlayer mu tam někdo musí přeložit.

    To je právě to, s čím mám docela problém. Podlě mě každý, kdo chce instalovat/nastavovat/spravovat OS, by tomu měl rozumět. Co je platné, ze stačí vložit CD do mechaniky a nainstalovat, kdyz do dvou dnů je to potřeba udělat znovu, jen proto, že tam neni nastavený firewal? Tohle jsou přesně ty momenty, kdyz admin jakéhokoliv systému potřebuje tomu systému rozumět. Po mé mámě nechci, aby si uměla zkompilovat mplayer, protože od toho má admina (mě) a stačí, aby uměla používat relativně dobře nastavený systém, kde si může zdevastovat tak maxinálně vlastní profil.

    ad Visual Studio) MSVS je skvělý nástroj, ale pod Linuxem jsou taky alternativy, které nemusí o tolik zaostávat. Eclipse, MonoDevelop...

    Eclipse používám pro vývoj v Javě, ale občas dělám něco pro .Net Framework v C#. MonoDevelop neznám, zkusím ho.

    Luk avatar 23.8.2005 18:58 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proc reklama?
    Strčíš do počítače CD s XPčkama a máš nainstalováno.
    No, taky to úplně vždycky neplatí. Stačí mít vhodně poskládaný počítač, a je vymalováno. Zatímco v Linuxu to běží (třeba ne optimálně, ale běží), ve Windows to zůstane viset už při prvním bootu a není síly, která by to donutila pokračovat. Musí přijít certifikovaný Windows Specialista, najet do opravné konzole, něco tam poštelovat, a teprve pak se to rozběhne. A tuto službu člověk zaplatí částku odpovídající polovině ceny OS :-D
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    23.8.2005 20:58 Bubak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proc reklama?
    No jestli to nebude tim, ze spooousta lidi si mysli, ze pocitacova gramotnost znamena umet si ve W. pustit IE.
    Pavel Stárek avatar 23.8.2005 21:02 Pavel Stárek | skóre: 43 | blog: Tady bloguju já :-) | Kolín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proc reklama?
    Strčíš do počítače CD s XPčkama a máš nainstalováno.
    No to snad nemyslíš vážně ? A kde mám nějaké programy ? Kde mám ovladače ? Pokud strčím do počítače DVD/CD s distribucí Linuxu tak se (téměř) nemusím starat o instalaci dalších věcí. Jiná věc je samozřejmě nastavení. Je pravda že GNU/Linux (dle mého názoru) není pro BFU, protože je nutné u tohoto OS chápat alespoň jeho základní principy a prostě není možné jen bezhlavě klikat na tlačítko Next.
    Kdo chce, hledá způsob; kdo nechce, hledá důvod.
    Luk avatar 23.8.2005 21:55 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proc reklama?
    Základní principy by měl chápat uživatel jakéhokoli systému, pokud chce dělat byť je o píď víc, než používat nainstalované (a dobře nakonfigurované) programy. I jen instalace programu už vyžaduje znalosti - a kdo je nemá, a přesto se do toho pustí, nemůže se pak divit, že mu v počítači vesele bují havěť všeho druhu.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    23.8.2005 13:39 Non_E | skóre: 24 | blog: hic_sunt_leones | Pardubice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proc reklama?
    Microsoft ale hlavně dokázal vnutit lidem představu, že počítače se přes jeho složitost vůbec nemusejí bát a že ovládat Windows je stejné jako třeba obsluhovat kávovar.

    Tak s tím se úplně stotožňuju. Když bratr dotáhl domů kdysi první počítač (už P166), tak taky tvrdil, že s tím nebudu umět a manuály nejsou :-) Stejně ty Wokna95 rozhasil první on.

    U spousty linuxových programů ale svoboda jejich užívání znamená také nutně porozumnění jejich funkci. Příklad? Nový flashdisk jentak nenaformátuju (ok, většinou je už od výrobce), ve woknech klikneš na disk a zeptá se, jestli naformátovat. To člověk nemusí vědět, co dělá. Na druhou stranu to pak tak vypadá :-( Mě to baví, pro jiné je tohle důvod k nepoužívání linuxu.

    2 Heron: AFAIK neposlouchám alternativní hudbu ani nesleduju alternativní filmy.

    Only Sith deals in absolutes.
    Heron avatar 23.8.2005 13:55 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proc reklama?
    2 Heron: AFAIK neposlouchám alternativní hudbu ani nesleduju alternativní filmy.

    Nemyslel jsem to tak, že ten, kdo používa linux, musí také sledovat filmy od Davida Lynche, spiš jsem to myslel jako přirovnaní Linux-Windows aka Eraserhead-Titanic. Omlouvám se, pokud jsem to napsal nesrozumitelně. Ja mám rád Pearl Harbor i když je hustě komerční :-)

    alblaho avatar 23.8.2005 14:01 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proc reklama?
    Mazací hlavu jsem viděl jako adolescent a dodnes mám následky. Těch 20 vteřin, než se zavře výtah, uaaaa. Asi jsem si před tím neměl dávat toho jointa. Kdybych neměl v kapse kus čokolády, v tom kině bych umřel :-)
    23.8.2005 14:17 Hrabosh | skóre: 26 | blog: HBlog | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proc reklama?
    O čem to je ?

    Z.H.

    PS...já sem viděl mazací hlavu když sem rozdělal kotoučák a sem celkem v pohodě :o))
    To jsem psal já ... to není bordel, to je modulární!
    23.8.2005 16:25 Roman ŠANDOR | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proc reklama?
    presne na mojej B100 je uz celkom pospinena, ale v kazetaku je cista, ved je to len magnet :-)
    23.8.2005 13:54 Greenhorn | skóre: 8 | blog: Linux is good way to freedom. | Proseč pod Ještědem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proc reklama?

    Dále si myslím, že těm 99% Windows dost pomáhá soft. pirátství, které je v Česku docela oblíbené. Myslím, že kdyby si ho ti lidi měli koupit, měl by linux o dost více procent.

    Ano, to je pravda. Dokonce vím, že spousta lidí ani neví, že používají pirátský soft. Jsou přesvědčeni, že je to zadarmo, vždyť to má od kamaráda a ten to také nekupoval :-). Pokud by došlo tvrdý na tvrdý a ti lidé by museli šáhnout do kapsy a windows zacálovat, tak by 99 procent z nich přešlo na linux ;-).

    Ale možná je to už jinak a pirátské kopie os windowous neexistují :-).

    23.8.2005 15:22 Dominik Joe Pantůček | skóre: 3 | blog: security
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proc reklama?
    Mno, nahrával jsem jak ve Windows, tak v GNU a musím zkonstatovat, že se to opravdu nedá srovnávat ;-) Goldwave či Pro-tools proti Audacity či Ardouru. Jediný problém jsou LADSPA efekty, ale na druhou stranu, když si s tím člověk trochu pohraje, tak je k dispozici vše, co je potřeba, jen se to špatně nastavuje. Viz http://plugin.org.uk/. A pro ty, kteří mají koupené komerční VST efekty existuje jak ladspa-vst, tak přímá podpora (alespoň v Audacity).
    23.8.2005 17:05 MSK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proc reklama?
    Pro-tools stoja myslim peknych par papierov, narozdiel od audacity ci ardouru.

    Bol by som velmi rad, keby nastala situacia, ze sa projekty, ako gstreamer, jack, ladspa a podobne zjednodia v jeden velky projekt s identickym API, pretoze podla mojho nazoru su tieto projekty pripravene na profesionalne multimedia uz davno. Zakladnym problemom, preco sa dostatocne nevyuzivaju, je prave ich odlisne API a sposob navrhu tej-ktorej aplikacie. Nikomu sa nechce ucit API od LADSPA, api od JACK, api od GStreamer a stavat na takomto nekonzistentnom prostredi povedzme profesionalny SW na spracovanie zvuku. Projekty sa triestia, namiesto toho, aby sa zjednocovali (vid. Wired!).

    No snad sa casom dockame.
    23.8.2005 21:22 --.----...--.-. | skóre: 6 | blog: blog
    Rozbalit Rozbalit vše zahada
    mna by velmi zaujimalo, co sa skryva za zahadnym slovnym spojenim "Linux a odvozené"

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.