VST 3 je nově pod licencí MIT. S verzí 3.8.0 proběhlo přelicencování zdrojových kódů z licencí "Proprietary Steinberg VST3 License" a "General Public License (GPL) Version 3". VST (Virtual Studio Technology, Wikipedie) je softwarové rozhraní pro komunikaci mezi hostitelským programem a zásuvnými moduly (pluginy), kde tyto moduly slouží ke generování a úpravě digitálního audio signálu.
Open source 3D herní a simulační engine Open 3D Engine (O3DE) byl vydán v nové verzi 25.10. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
V Londýně probíhá dvoudenní Ubuntu Summit 25.10. Na programu je řada zajímavých přednášek. Zhlédnout je lze také na YouTube (23. 10. a 24. 10.).
Gemini CLI umožňuje používání AI Gemini přímo v terminálu. Vydána byla verze 0.10.0.
Konference OpenAlt 2025 proběhne již příští víkend 1. a 2. listopadu v Brně. Nabídne přibližně 80 přednášek a workshopů rozdělených do 7 tematických tracků. Program se může ještě mírně měnit až do samotné konference, a to s ohledem na opožděné úpravy abstraktů i případné podzimní virózy. Díky partnerům je vstup na konferenci zdarma. Registrace není nutná. Vyplnění formuláře však pomůže s lepším plánováním dalších ročníků konference.
Samsung představil headset Galaxy XR se 4K Micro-OLED displeji, procesorem Snapdragon XR2+ Gen 2, 16 GB RAM, 256 GB úložištěm, operačním systémem Android XR a Gemini AI.
Před konferencí Next.js Conf 2025 bylo oznámeno vydání nové verze 16 open source frameworku Next.js (Wikipedie) pro psaní webových aplikací v Reactu. Přehled novinek v příspěvku na blogu.
Sovereign Tech Fund oznámil finanční podporu následujících open source projektů: Scala, SDCC, Let's Encrypt, Servo, chatmail, Drupal, Fedify, openprinting, PHP, Apache Arrow, OpenSSL, R Project, Open Web Docs, conda, systemd a phpseclib.
Bylo vydáno OpenBSD 7.8. S předběžnou podporou Raspberry Pi 5. Opět bez písničky.
Valkey (Wikipedie) byl vydán v nové major verzi 9.0. Valkey je fork Redisu.
Před delší dobou vyšla nová řada originálního GameZone klienta 1.2. Mezi hlavními novinkami je podle ChangeLogu
(*) optimalizace a zabezpečení serveru a protokolu
Bezesporu se jedná o reakci na mého neoficiálního klienta.
No, žádných optimalizací jsem si nevšimnul, spíš naopak
. Každopádně autor zabezpečení skutečně zavedl. Co je však nějaké šifrování, když je tu reverzní inženýrství
A tak je tu dobrá zpráva pro všechny hráče: potřebné změny jsem commitnul do CVS - tento commit by se měl projevit během několika hodin. Po testování vyjde GameZone klient pro Linux ve verzi 0.9 beta.
Tiskni
Sdílej:
./configure makevyplivne
gzclass.cpp:38:28: boost/format.hpp: No such file or directory ... (spousta věcí) ... gzclass.cpp:881: error: `format' undeclared (first use this function) make[2]: *** [gzclass.o] Error 1 make[2]: Leaving directory `gzclient/src' make[1]: *** [all-recursive] Error 1 make[1]: Leaving directory `gzclient' make: *** [all] Error 2(Taky to možná dělám blbě.)
) - hlavně aby v /usr/include/boost byly headery Boostu.