Byl vydán AlmaLinux OS 10.1 s kódovým názvem Heliotrope Lion. S podporou Btrfs. Podrobnosti v poznámkách k vydání.
Placená služba prohledávání zprostředkovatelů dat a automatického odstraňování uniklých osobních údajů Mozilla Monitor Plus bude 17. prosince ukončena. Bezplatná monitorovací služba Mozilla Monitor bude i nadále poskytovat okamžitá upozornění a podrobné pokyny k omezení rizik úniku dat. Služba Mozilla Monitor Plus byla představena v únoru loňského roku.
Waydroid (Wikipedie, GitHub) byl vydán v nové verzi 1.6.0. Waydroid umožňuje spouštět aplikace pro Android na běžných linuxových distribucích. Běhové prostředí vychází z LineageOS.
Příspěvek na blogu Raspberry Pi představuje novou kompletně přepracovanou verzi 2.0 aplikace Raspberry Pi Imager (YouTube) pro stažení, nakonfigurování a zapsání obrazu operačního systému pro Raspberry Pi na SD kartu. Z novinek lze vypíchnout volitelnou konfiguraci Raspberry Pi Connect.
Memtest86+ (Wikipedie), svobodný nástroj pro kontrolu operační paměti, byl vydán ve verzi 8.00. Přináší podporu nejnovějších procesorů Intel a AMD nebo také tmavý režim.
Programovací jazyk Racket (Wikipedie), tj. jazyk z rodiny jazyků Lisp a potomek jazyka Scheme, byl vydán v nové major verzi 9.0. Hlavní novinku jsou paralelní vlákna (Parallel Threads).
Před šesti týdny bylo oznámeno, že Qualcomm kupuje Arduino. Minulý týden byly na stránkách Arduina aktualizovány podmínky používání a zásady ochrany osobních údajů. Objevily se obavy, že by otevřená povaha Arduina mohla být ohrožena. Arduino ubezpečuje, že se nic nemění a například omezení reverzního inženýrství v podmínkách používání se týká pouze SaaS cloudové aplikace.
Knihovna libpng, tj. oficiální referenční knihovna grafického formátu PNG (Portable Network Graphics), byla vydána ve verzi 1.6.51. Opraveny jsou 4 bezpečnostní chyby obsaženy ve verzích 1.6.0 (vydána 14. února 2013) až 1.6.50. Nejvážnější z chyb CVE-2025-65018 může vést ke spuštění libovolného kódu.
Nové číslo časopisu Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 159 (pdf).
Hru Warhammer: Vermintide 2 (ProtonDB) lze na Steamu získat zdarma napořád, když aktivaci provedete do pondělí 24. listopadu.
Abych zbytečně "nezatěžoval" fórum AbcLinuxu, založil jsem si blog, kde budu psát všechno možné, ale především info o vývoji linuxového klienta pro GameZone.
V prvním zápisku uvedu základní informace o tom, co dělám, proč to dělám, jak to bude vypadat a tak podobně.
Co dělám?
GameZone.cz je pravděpodobně největší a nejpopulárnější herní server v České republice. Každý den je na něm vidět hrát stovky hráčů z ČR, Slovenska a bůhví odkud
. Mě samotného na něm můžete občas vidět jako uživatele "dolezel". Nejsem moc dobrý hráč; hraju jenom pro zábavu, takže ode mě žádné velké fragování neočekávejte
.
Proč to dělám?
Protože mám Linux mnohem raději, než okýnka, a chtěl jsem mít tu možnost hrát na GameZone i pod Linuxem. A abych alespoň částečně pomohl Linux v ČR "zviditelnit" a pomohl mu na desktopy, nenechám si tohoto klienta pro sebe a dám jej k dispozici veřejně.
Dále mě trochu popohnal velice negativní názor GameZone na vývoj oficiálního klienta pro Linux.
Jak to bude vypadat?
Jak to bude vypadat se uvidí, až to bude hotové
- ale průběh vývoje můžete sledovat na WWW stránkách projektu. Je to už dlouho, co jsem "dělal do webu", a vždy to byla jen státanina z FrontPage + vlastní PHP skripty
. Navíc jsem příznivcem jednoduchých stránek, takže buďte prosím tolerantní k jejich vzhledu.
Klient bude bez reklamy a pokusím se přidat nějaké další funkce, oproti oficiálnímu klientovi pro okýnka. Ačkoliv jsem příznivce KDE, tak programuji za použití knihovny GTKmm.
Pokud máte nějaké nápady nebo návrhy, tak mě neváhejte zkontaktovat - nejlépe e-mailem nebo příspěvkem zde, pod tímto zápiskem.
Kdyby byl někdo toho srdce a vytvořil nějaké logo pro linuxového klienta, tak by mě potěšil
.
A to nejlepší na závěr: vše zveřejním pod licencí GPL.
Kdo jsem já?
Jmenuji se Luboš Doležel, je mi něco přes 15 let a jsem z jižních Čech. Programováním se zabývám od 10 let, Linux používám od roku 2004 a můj oblíbený programovací jazyk je C++. Dosud jsem se jednou zůčastnil Soutěže v programování dětí a mládeže a v celostátním kole jsem skončil jako pátý. Výsledková listina celostátního kola nebyla ani po víc jak půl roce zveřejněna (!), ale zde je souhrnná listina kola krajského (všechny kraje dohromady). Tento rok již budu patřit do kategorie mládež.
Tak, to by pro začátek mohlo stačit...
Tiskni
Sdílej:
.
Nadruhou stranu si říkám, že pokud má někdo zájem na obcházení banovacího systému GameZone, proč už si klienta neudělal sám...
Tato varianta má výhodu, že klienta nebudou vydávat za svého. A na to, aby bylo v "O aplikaci" napsáno, že mi děkujou, tak na to se jim můžu vy**** a klienta si můžu nechat pro sebeNa druhou stranu získáš potřebnou dokumentaci a výrazně ti to zkrátí čas pro vývoj - co je cílem? Ukázat GZ že jsem(š) dobrej? A nebo udělat co nejspolehlivějšího klienta, kterej se bude moci používat i oficiálně? Je potřeba se rozhodnout... Co se týče obcházení: hodně lidí ho chce obejít, ale málokdo dokáže to, co ty.
mě osobně by uzavřený vývoj nevadil, pokud by byl pod dohledem linuxaka
ale vzhledem k tomu, ze by ti za to nedali ani korunu (u otevřeného kódu by mě to taky ani nenapadlo), navrhuju sesypat na ně hromady spamu se stížnostmi, že GZ nejde pod linuxem, pak bys na ne moh zatlacit ať ti něco daj 
[...] ale vzhledem k tomu, ze by ti za to nedali ani korunu [...]ja to muzete tak jiste tvrdit? :) Ackoli to ten mejl primo nerika, tak tam je napsano o dohode. To, jestli si za to Lubos Dolezal domluvi tucnou odmenu, uz je asi na nem.