abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 16:44 | Nová verze

    ESP-IDF (Espressif IoT Development Framework), tj. oficiální vývojový framework pro vývoj aplikací na mikrokontrolérech řady ESP32, byl vydán v nové verzi 6.0. Detaily na portálu pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 12:33 | Nová verze

    DeepMind (Alphabet) představila novou verzi svého multimodálního modelu, Gemma 4. Modely jsou volně k dispozici (Ollama, Hugging Face a další) ve velikostech 5-31 miliard parametrů, s kontextovým oknem 128k až 256k a v dense i MoE variantách. Modely zvládají text, obrázky a u menších verzí i audio. Modely jsou optimalizované pro běh na desktopových GPU i mobilních zařízeních, váhy všech těchto modelů jsou uvolněny pod licencí Apache 2.0. Návod na spuštění je už i na Unsloth.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 0
    dnes 03:55 | Nová verze

    Cursor (Wikipedie) od společnosti Anysphere byl vydán ve verzi 3. Jedná se o multiplatformní proprietární editor kódů s podporou AI (vibe coding).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 19:55 | Zajímavý projekt

    Průkopnická firma FingerWorks kolem roku 2000 vyvinula vícedotykové trackpady s gesty a klávesnice jako TouchStream LP. V roce 2005 ji koupil Apple, výrobu těchto produktů ukončil a dotykové technologie využil při vývoji iPhone. Multiplatformní projekt Apple Magic TouchstreamLP nyní implementuje funkcionalitu TouchStream LP na současném Apple Magic Trackpad, resp. jejich dvojici. Diskuze k vydání probíhá na Redditu.

    |🇵🇸 | Komentářů: 0
    včera 18:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 10.3 sady aplikací pro SSH komunikaci OpenSSH. Přináší řadu bezpečnostních oprav, vylepšení funkcí a oprav chyb.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:11 | Zajímavý software

    Cloudflare představil open source redakční systém EmDash. Jedná se o moderní náhradu WordPressu, která řeší bezpečnost pluginů. Administrátorské rozhraní lze vyzkoušet na EmDash Playground.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 14:00 | Komunita

    Bratislava OpenCamp 2026 zverejnil program a spustil registráciu. Štvrtý ročník komunitnej konferencie o otvorených technológiách prinesie 19 prednášok na rôzne technologické témy. Konferencia sa uskutoční v sobotu 25. apríla 2026 v priestoroch FIIT STU v Bratislave.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:44 | Humor

    Na iVysílání lze zhlédnout všechny díly kultovního sci-fi seriálu Červený trpaslík.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 04:44 | IT novinky

    Společnost Valve aktualizovala přehled o hardwarovém a softwarovém vybavení uživatelů služby Steam. Podíl uživatelů Linuxu dosáhl v březnu 5,33 % (Windows -4,28 %, OSX +1,19 %, Linux +3,10 %). Nejčastěji používané linuxové distribuce jsou Arch Linux, Linux Mint a Ubuntu. Při výběru jenom Linuxu vede SteamOS Holo s 24,48 %. Procesor AMD používá 67,48 % hráčů na Linuxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    1.4. 23:22 | IT novinky

    Společnost Apple slaví padesáté narozeniny. Založena byla 1. dubna 1976.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (15%)
     (7%)
     (1%)
     (12%)
     (30%)
     (3%)
     (5%)
     (1%)
     (14%)
     (23%)
    Celkem 1211 hlasů
     Komentářů: 29, poslední 31.3. 11:17
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    5.6.2005 21:17 Michal Karas | skóre: 45 | blog: /dev/random
    Rozbalit Rozbalit vše Ajajaj
    Jen pockej, az prijdou Gentooisti. Ty dostanes sadu... ;-)
    5.6.2005 21:22 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ajajaj
    Já když viděl první komentář, tak jsem si říkal: ,,a jéje, gentooisti tady!`` :-)
    Copak toho není dost?
    5.6.2005 21:25 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ajajaj
    No nevím, mě google na tento problém vyhodil celkem 3 (!) stránky. Jediné co mě napadlo, že změnil CHOST a neinstaloval ze stage1. Ale handbook před tím varuje, takže tam by problém snad být neměl.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 5.6.2005 21:46 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ajajaj
    Tak to jsem fakt neudělal. Ta kompilace jela asi hodinu v pohodě a pak se náhle podělala...
    5.6.2005 23:02 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ajajaj
    Já nevěděl o tom nepříjemném bugu. Tohle bylo to jediné, co mě napadlo.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    6.6.2005 10:11 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ajajaj
    Bug opraven, emerge sync ;-)
    5.6.2005 21:22 lukipuki | skóre: 4 | blog: | Štokholm
    Rozbalit Rozbalit vše Máš pravdu
    Neviem, čím to je, ale tento problém je v Gentoo už dosť dlho a nie je vyriešený. Už asi dvakrát som musel robiť linku v /usr/lib/gcc-lib, vždy po inštalácii nového gcc.
    /dev/null: Permission denied
    5.6.2005 21:24 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máš pravdu
    Tenhle bug je tam fakt dost dlouho - asi tak dva dny...
    5.6.2005 21:33 lukipuki | skóre: 4 | blog: | Štokholm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máš pravdu
    Dobre, tak to moje bolo celkom podobné. Stalo sa to určite už aspoň dvakrát. V /usr/lib/gcc-lib mám symlinky i386-pc-linux-gnu/3.3.3 a potom i686-pc-linux-gnu/3.3.4, v skutočnosti je tam iba i686-pc-linux-gnu/3.3.5-20050130. Je pravda, že som sa to ani nesnažil riešiť, tak teraz na to idem.
    /dev/null: Permission denied
    5.6.2005 21:51 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máš pravdu
    To je tvoje blbost - nemas menit CHOST, pokud neinstalujes ze stage 1. :-P
    5.6.2005 22:15 lukipuki | skóre: 4 | blog: | Štokholm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máš pravdu
    CHOST som určite nemenil. Jediná možnosť je, že som zo začiatku inštaloval binárne balíky pre i386, ale to podľa mňa na veci nič nemení.
    /dev/null: Permission denied
    5.6.2005 22:23 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máš pravdu
    Tvuj problem naprosto nesouvisi s tim, o cem je tady rec. emerge -e system, ale doporucuju az pote, co bude opraven o neco nize odkazovany bug.
    5.6.2005 21:23 jm
    Rozbalit Rozbalit vše jm
    Sorry, momentalne tam je nepochopitelnej bug jako krava, musis zeditovat ld.so.conf, pak spustit ldconfig a potom gcc-config a pak to zacne fungovat. Nejak jsem nepochopil, co kdo presne zmrvil. :-(
    5.6.2005 21:51 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše zacatecnikum...
    Ja treba Gentoo doporucuji zacatecnikum. Ale takovym zacatecnikum, kteri maji chut poznat neco vic. A uz vubec se u me zacatecnik nerovna "naivnimu lenochovi" (pls brat s rezervou, neni to mineno osobne :) Bohuzel kazdy upgrade je urcite riziko - u vsech distribuci. Spolehlivost distribuce pak bude asi v tom, jak se podari vybalancovat aktualitu a vychytavky bugu, a kdo chce porad vsechno nejnovejsi, tak s tim rizikem musi zit. Ostatne rad bych videl nejakou distribuci, kde se nemusite obavat nejake takove ci jine chyby. Ze vsech diskusi treba jen na abclinuxu je zrejme, ze neco takoveho neexistuje.
    5.6.2005 23:07 Triton
    Rozbalit Rozbalit vše Re: zacatecnikum...
    Pravda, u žádné distribuce si nikdo nemůže být jistý bezproblémovostí při upgradech, ale u source-based distribucí navíc se systémem rolling aktualizací je to riziko už z principu o dost větší než např. u binárních se systémem pouze bezpečnostních aktualizací.
    5.6.2005 22:53 Pmx
    Rozbalit Rozbalit vše Taky
    Dneska jsem to taky řešil. Pomohlo mi přenastavení default profilu v souboru /etc/env.d/gcc/config: "CURRENT=i686-pc-linux-gnu-3.3.5-20050130". Pak jsem odjinud sehnal libstdc++.so.5 a hodil ho do /lib. Reemergnul jsem gcc-config, pro jistotu glibc (nevím jestli má vliv, asi to bylo zbytečný, ale pro dobrý pocit:)), a vše bylo zase OK i po odstranění toho libstdc++.so.5 v /lib (pomocí equery jsem se ujistil, že k ničemu nepatří). Systém mám OK, čistý, stabilní, plně updatovaný...
    5.6.2005 23:13 Mortal | skóre: 26 | blog: mortals_log
    Rozbalit Rozbalit vše první pohledy
    Poslední dobou se rojí blogy "gentoo první pohled", zajímavé, že většinou je to negativní příspěvek. Kdo je s gentoo spokojenej nic nepíše, včetně mě a velké spousty dalších lidí co znám a používají gentoo.

    Co by to taky bylo za blog, že?
    <začátek blogu>
    Dnes jsem naistaloval gentoo, vše bezvadně funguje, jsem spokojen
    </konec blogu>

    nuda

    jen taková malá poznámka na okraj :-)
    V pekle jsou samé diskety a ďábel je velká disketová mechanika
    Luboš Doležel (Doli) avatar 5.6.2005 23:21 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: první pohledy
    Tohle napíšu, až se všechno stáhne, zkompiluje...a bude to fungovat :-)
    6.6.2005 00:20 hates | skóre: 30 | blog: Jak_jsem_se_dostal_k_linuxu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: první pohledy
    Taky jsem nekolikrat tekl s Gentoo, ale pokud clovek cte tak na to prijde. Posledni emerge world jsem delal asi 2 dny jenom kvuli tomu ze se mi spatne zkompilovalo gcc, ale co, pak jsem to rozchodil a spokojenej jak zelva. Jenom muzu doporucit. Ale jak bylo psano vyse urcite ne pro lidi, kteri jsou lini.
    6.6.2005 08:45 Voidless
    Rozbalit Rozbalit vše Taky jsem zacatecnik
    [off-topic]

    a taky jsem se rozhodl pro Gentoo. Musim rict ze jsem ho na novy notebook instaloval kvuli (tehdy aktualni) chybe v ebuildu Glibc naseskrat, jak jsem zkousel ruzne figle z bugzilly Gentoo, a ze se mi Glibc kompiluje vzdy aspon hodku, byl jsem docela dobre vytocenej... :)

    Ale naucilo me to par veci

    1) poradne hledat v Bugzille

    2) divat se poradne na chybovy hlasky emerge

    3) jeste lepe hledat v Bugzille

    4) v urcitych pripadech i neco o tom, jak vlastne linuxovy system funguje :)

    A hlavne, ten hrejivy pocit, kdyz si opravim spatny ebuild, byt jenom tim, ze v systemu dodelam chybejici symlink... k nezaplaceni

    [/off-topic]
    Luboš Doležel (Doli) avatar 6.6.2005 18:08 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše KDE 3.4(.1)
    Pletu se anebo v Portage opravdu ještě není KDE 3.4 ani KDE 3.4.1?
    6.6.2005 18:13 Radomír Fojtík | skóre: 33 | blog: jen to zkouším | Tísek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 3.4(.1)
    Pletes, ebuildy napr. pro 3.4.1 byly v portage par dni pred ofic. vydanim.

    BTW. Prave jsem emergnul amaroK-1.3beta :-)
    Luboš Doležel (Doli) avatar 6.6.2005 18:43 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 3.4(.1)
    Hmm, RTFM: http://gentoo-wiki.com/TIP_Dealing_with_masked_packages
    6.6.2005 18:55 Radomír Fojtík | skóre: 33 | blog: jen to zkouším | Tísek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 3.4(.1)
    moznosti je samozrejme vice

    jinak nez zacnes emergovat kde, podiv se na http://www.gentoo.org/doc/en/kde-split-ebuilds.xml
    Luboš Doležel (Doli) avatar 6.6.2005 19:28 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 3.4(.1)
    Díky. Teď už jen přesvědčit ISP, aby udělal lokální Gentoo mirror, ze kterého by se dalo stahovat rychleji, než normálně z netu... :-)
    6.6.2005 21:43 Radomír Fojtík | skóre: 33 | blog: jen to zkouším | Tísek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 3.4(.1)
    Tak uz emergujes?
    Luboš Doležel (Doli) avatar 6.6.2005 21:48 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 3.4(.1)
    jj.

    Akorát jsem chtěl taky vyzkoušet betu AmaroKu. Unmasknul jsem amarok a přesto jsem přes emerge -s viděl jenom amaroK 1.2.4 (předtím byl 1.2.3). Tak jsem to emergnul přimo přes jméno souboru...
    6.6.2005 22:11 Radomír Fojtík | skóre: 33 | blog: jen to zkouším | Tísek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 3.4(.1)
    na vyhledavani balicku vyzkousej eix - je to mnohem rychlejsi a ukaze vsechny dostupne verze s barevnym rozlisenim, je-li stable, masked by package.keywords nebo masked by package.mask

    a emergujes-li napr. kdelibs, muzes si stahnout dalsi velke baliky ala kdebase kdeartwork at nejsou zbytecne prostoje

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.