abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:55 | Nová verze

    OpenJS Foundation, oficiální projekt konsorcia Linux Foundation, oznámila vydání verze 22 otevřeného multiplatformního prostředí pro vývoj a běh síťových aplikací napsaných v JavaScriptu Node.js (Wikipedie). V říjnu se verze 22 stane novou aktivní LTS verzí. Podpora je plánována do dubna 2027.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 8.2 open source virtualizační platformy Proxmox VE (Proxmox Virtual Environment, Wikipedie) založené na Debianu. Přehled novinek v poznámkách k vydání a v informačním videu. Zdůrazněn je průvodce migrací hostů z VMware ESXi do Proxmoxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:11 | Nová verze

    R (Wikipedie), programovací jazyk a prostředí určené pro statistickou analýzu dat a jejich grafické zobrazení, bylo vydáno ve verzi 4.4.0. Její kódové jméno je Puppy Cup.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:44 | IT novinky

    IBM kupuje společnost HashiCorp (Terraform, Packer, Vault, Boundary, Consul, Nomad, Waypoint, Vagrant, …) za 6,4 miliardy dolarů, tj. 35 dolarů za akcii.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    včera 15:55 | Nová verze

    Byl vydán TrueNAS SCALE 24.04 “Dragonfish”. Přehled novinek této open source storage platformy postavené na Debianu v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:44 | IT novinky

    Oznámeny byly nové Raspberry Pi Compute Module 4S. Vedle původní 1 GB varianty jsou nově k dispozici také varianty s 2 GB, 4 GB a 8 GB paměti. Compute Modules 4S mají na rozdíl od Compute Module 4 tvar a velikost Compute Module 3+ a předchozích. Lze tak provést snadný upgrade.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:44 | Nová verze

    Po roce vývoje od vydání verze 1.24.0 byla vydána nová stabilní verze 1.26.0 webového serveru a reverzní proxy nginx (Wikipedie). Nová verze přináší řadu novinek. Podrobný přehled v souboru CHANGES-1.26.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.2 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.14.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 30.0.0 frameworku pro vývoj multiplatformních desktopových aplikací pomocí JavaScriptu, HTML a CSS Electron (Wikipedie, GitHub). Chromium bylo aktualizováno na verzi 124.0.6367.49, V8 na verzi 12.4 a Node.js na verzi 20.11.1. Electron byl původně vyvíjen pro editor Atom pod názvem Atom Shell. Dnes je na Electronu postavena celá řada dalších aplikací.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 04:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.0.0 otevřeného emulátoru procesorů a virtualizačního nástroje QEMU (Wikipedie). Přispělo 220 vývojářů. Provedeno bylo více než 2 700 commitů. Přehled úprav a nových vlastností v seznamu změn.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (72%)
     (9%)
     (2%)
     (17%)
    Celkem 743 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    22.4.2013 10:16 M-train | blog: finance
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem se začal učit německy
    Nechci ti do toho kecat, ale jestli se ucis kvuli dobrym vztahum s Rakusaky, tak zkus chytit ten jejich hantek, to je uplne neco jineho, nez spisovna nemcina. Pri mych zimnich pobytech v Tyrolech jsem vubec netusil, ktera bije, kdyz se bavili dva mistni.
    Nobody can give you as much as I can promise you
    Luboš Doležel (Doli) avatar 22.4.2013 10:22 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem se začal učit německy
    Umět všelijaká nářečí je vždy až druhý krok, nejdřív se musí člověk naučit spisovný jazyk. Angličtinu bych se taky nešel učit k americkým negrům.

    Ale že třeba neříkají sechs und zwanzig jako v TV/rádiu, ale cosi jako [zix und cvansk] jsem si všiml rychle :-)
    22.4.2013 11:12 Peter
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem se začal učit německy
    Aj keď nie rovno nárečie - ak tá učebnica nepopisuje rozdiely v nemeckej a rakúskej nemčine, určite by som pohľadal nejaký zoznam často používaných odlišných slov, aby ma neprekvapilo, keď niekto vyblafne slová ako "Jänner" alebo "Semmel" :-)
    Luboš Doležel (Doli) avatar 22.4.2013 13:07 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem se začal učit německy
    Tak zrovna tyhle dvě taky znám, už jsem je pochytil :-) Stejně jako Fußgänger x Fußgeher.
    22.4.2013 11:14 M-train | blog: finance
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem se začal učit německy
    más pravdu, ale taky záleží, k čemu to potřebuješ. Pokud jde o běžnou komunikaci, tak se k té spisovné řeči ani nedostaneš. Já jsem si podle té jejich výslovnosti napřed myslel, že je tam fůra holandských turistů, skoro stejně při tom chrochtají.
    Nobody can give you as much as I can promise you
    Grunt avatar 22.4.2013 12:59 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem se začal učit německy
    fluchsén – když jsem přišel na to co to je, tak jsem jen kroutil hlavou.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Jendа avatar 22.4.2013 13:14 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem se začal učit německy
    Flugzeug?
    Grunt avatar 22.4.2013 21:37 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem se začal učit německy
    Fünfzehn. Ale oni obecně Rakušáci mají nějaké divné číslování.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 22.4.2013 21:39 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem se začal učit německy
    Nechci ti do toho kecat, ale jestli se ucis kvuli dobrym vztahum s Rakusaky
    Jo, jo. Ďolák se očividně chce kámošit s ďáblem. Ale kdo chce kam, šup s nim tam.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Luboš Doležel (Doli) avatar 22.4.2013 22:12 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem se začal učit německy
    Ti "ďáblové" jsou mí kolegové, pracuji de facto pro rakouskou firmu...

    Ale jak se ukazuje, nejvíc zaujatí proti svým sousedům jsou Češi.
    Grunt avatar 22.4.2013 22:38 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem se začal učit německy
    Tak to máš vcelku pech. Ono obecně je známo že čim je společnost přísnější o to srdečnější anomálie má (a předpokládám, že v IT sektoru se budou koncentrovat).
    Ale jak se ukazuje, nejvíc zaujatí proti svým sousedům jsou Češi.
    Eye, watch and learn aby si zjistil taky proč.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    23.4.2013 09:46 m-a
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem se začal učit německy
    Jo, jo. Ďolák se očividně chce kámošit s ďáblem. Ale kdo chce kam, šup s nim tam.
    WTF?
    16.2.2016 13:21 marťa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem se začal učit německy
    Já se dlouho učila německy na základce, ale nikdy jsem tomu moc nedala a učitelka taky nebyla nijak vynikající, takže jsem byla věčný začátečník. Ale paradoxně jsem si našla práci, kde jsem němčinu časem začala potřebovat, tak jsem si hledala nějaké kurzy. Bydlela jsem v té době stále ve Zlíně a tam jsem začala chodit na výuku k panu Marušákovi a díky němu se mi němčina hodně zlepšila. Má teď jazykové centrum ve zlíně, sestra tam začala chodit někdy na podzim a taky je spokojená. Má to super i v tom, že může mít lekci i přes skype, pokud zrovna nemůže do školy. No a co se týče toho naučení, tak to chce mít ideálně dobrého lektora a chuť se neustále vzdělávat :)
    22.4.2013 11:06 SKK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem se začal učit německy
    Naši jazykári skoro každý rok prídu s nejakou novou ešte modernejšou jazykovou učebnicou( vydavateľstvá majú tak dobrý kšeft). Čím modernejšia, tým väčší zmätok. Ja mám doma napr. komplet učebnice angličtiny pre jazykové školy z čias "socializmu" a tie sú ozaj vynikajúce, je v nich systém, len keby som mala čas pokročiť "do druhého ročníka":), okrem toho mám všelijaké učebnice pre samoukov - táto kombinácia sa mi zdá najlepšia. Už len tá motivácia a ten čas chýba...
    22.4.2013 11:35 Amigapower =^..^=
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem se začal učit německy
    Takovým paradoxem je to, že jsem měl němčinu dva roky na základní škole a sedm let na gymnáziu. Přesto to ze mě neudělalo nic víc než "falešného začátečníka".
    Kámo, já se učil 2 roky na základce, v životě sem tou hnusnou sračkou nemluvil, před dvouma rokama sem byl s kočkou v Holandsku, baba tam do mně tvrdě šla německy, tak sem jí furt říkal "neumim, nerozumim, mluv anglicky" a vona furt šprechtila, šprechtila, šprechtila... a já najednou čumim, vono to v tý palici i po těch dvaceti letech fakt je! Nakonec mi došlo, že jsem jí schopnej né jenom rozumět, ale dokonce i lámaně odpovědět!!! A to sem si celou dobu myslel, že umim jen "ich hábe hungr, byte brot". :-D
    22.4.2013 13:23 pan Klobouk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem se začal učit německy
    Podobnou zkušenost mám s ruštinou, cca dva roky na základce (pak do toho přišel plyšák a rekvalifikovaná ruštinářka do nás s náskokem 5 lekcí začla hustit angličtinu). Pak jsem na vejšce si na vejšce vybral zahraniční stáž za Uralem a najednou mi ty zlomky gramatiky a slovní zásoby plus bůkvy naskočily. Docela jsem se tam s místními družil, takže řešit na Pamíru nabo na Altaji problematiku bumáže, zajávek a úplatků byla procházka růžovým sadem. Ale teď se po mně chce spáchat jedno školení v Moskvě a já dokážu maximálně tak nažnimítě knópku. Jo, u piva bych pokecal, ale na zmrdispeak v ruštině si netroufám. Byť v angličtině dokážu základním zmrdispeakem žvanit skoro i na autopilota.
    22.4.2013 11:39 ...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem se začal učit německy
    Takovým paradoxem je to, že jsem měl němčinu dva roky na základní škole a sedm let na gymnáziu. Přesto to ze mě neudělalo nic víc než "falešného začátečníka".
    Já se učil 12 let, od základky, přes střední, až na VŠ. Vždycky jsem dostával jedničky, dvojky, zkoušky jsem zvládnul bez problémů. Jenže stejně neumím pomalu ani kváknout. Když jsem na brigádě dělal technický dozor na jedné akci pořádané německou agenturou, tak jsem po prvním pokusu snahu o šprechtění vzdal a přešel na angličtinu, kterou jsem se nikdy organizovaně neučil. A hned jsme si rozumněli.
    vencour avatar 22.4.2013 12:02 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem se začal učit německy
    Když jsem byl v Ženevě, měl jsem s sebou od Student agency jejich jazykové příručky, jsou tam fráze a slovíčka. To mi jako doplněk školní výuky stačilo, na základní domluvení, hlavně fráze jsem ocenil (v angličtině).
    Z němčiny na mne kdysi nejlíp zapůsobily učebnice pro jazykovky - zřejmě tytéž socialistické.
    Hab viel glück!
    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    22.4.2013 12:10 dad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem se začal učit německy
    s nemcinou pozor. Kdyz se nekdo ten jazyk poradne nauci a zacne kvuli tomu taky trochu nemecky myslet, tak se pomoci toho jazyka stane nejak precizni, presnejsi, mysli vic logicky. Ten jazyk proste takovy je a na cloveka pusobi. A pak se klidne muze stat, ze se z pravicoveho blba stane levicove myslici inteligentni clovek.

    Fakt sem to na lidech pozoroval, kteri pracovali dele v Nemecku, nejednou zacli rikat ze atomova energie je spojena s radou problemu, fotovoltaika ma budoucnost a tak. Neplati to tedy vzdy, viz Smolik nebo Jilek.
    22.4.2013 21:01 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem se začal učit německy
    Nemcina je pekne logicka, ale i v ni nalezneme spoustu silnych sloves a dalsich nepravidelnosti. Avsak zmenu mysleni asi schopna zpusobit neni. Uznavate to, ze existuji i inteligentni pravicove smyslejici lide? Nebo vsechny oznacite za blby jen proto, ze jsou pravicove orientovani?
    23.4.2013 18:36 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem se začal učit německy
    Kdyz se nekdo ten jazyk poradne nauci a zacne kvuli tomu taky trochu nemecky myslet, tak se pomoci toho jazyka stane nejak precizni, presnejsi, mysli vic logicky. Ten jazyk proste takovy je a na cloveka pusobi ...
    Hmmm, to zní jako Sapir-Whorfova hypotéza, podle které ovlivňuje jazyk způsob myšlení, resp. tu část myšlení, u které je potřeba jazyk. I když silné verze této hypotézy je zdriskreditovaná, tak její slabé verze (tj. jazyk sice ne ne určuje, ale ovlivňuje) můžou v určitých případech platit, např. u programovacích jazyků.
    xvasek avatar 22.4.2013 12:34 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem se začal učit německy
    Jazyk se nejlíp učí v praxi. Když jsem jel na Ukrajinu, naučil jsem se dopředu jenom bukvice (kamarád Ukrajinec mi půjčil učebnici češtiny pro Rusy - čím dál v učebnici, tím to bylo lehčí :-) ) a za dva týdny jsem celkem dobře rozuměl a i se trochu domluvil. Kdybych tam byl ještě týden, tak už stihnu přečíst i značky, když kolem nich jede člověk autem. Trošku problém je v tom, že nevím, která slovíčka jsou rusky a která ukrajinsky (oni mluví tak i tak), ale rozumím a domluvím se, to je hlavní.

    Další snadná meta byla polština. Pro někoho, kdo umí rusky, ukrajinsky, česky a slovensky je to otázka pár hodin, job done.

    Německy jsem se naučil u zákazníka. Majitel firmy je Švýcar a zpočátku jsem tam měl člověka, který mi to překládal, ale i se svou primitivní znalostí němčiny (trojky / čtyřky na gymnáziu 10 let zpátky) jsem tak nějak pochopil, že nepřekládá to, co jsem řekl. Zpočátku jsem to řešil tím, že jsem překladateli říkal, ať to přeloží správně, ale pak jsem se prostě začal bavit s majitelem sám bylo to pro nás oba jednodušší.

    Pak jsem zkoušel trochu italštinu a slovinštinu a zatím to moc nejde, ale půjde to. V Itálii zatím nic dalšího nemáme, ale do Slovinska se ještě dostanu a to by bylo, abychom si ke konci roku nevykládali v hospodě vtipy.

    Důležité je, aby člověk prostě zkoušel na místě mluvit, týden takového zkoušení je jako rok ve škole. Je potřeba rozjet se a zlomit ten bod, kdy druhá strana pochopí, co chci říct (objednat další pivo, koupit dálniční známku, poděkovat, pozdravit) a je dobré naučit se nějaké fráze, kdy řeknu, že jsem sice nerozuměl, ale ať pokračuje ve svém jazyce a pěkně se u toho usmát, přepnout na angličtinu můžete vždycky kdykoli později, stačí opravdu několik desítek slov / frází. A pak už to jde strašně rychle.

    Mějte na paměti, že všichni lidi jsou rádi, když se člověk snaží mluvit jejich jazykem na libovolné úrovni a budou vám v tom nesmírně pomáhat, stejně jako vy vždycky pomůžete kamarádovi z cizího státu se domluvit tady. Naučíte ho "jedno pivo, prosím" a pak se budete spolu v dobrém hihňat, jak to komolí a závidět mu, jak se na něj pěkná servírka usměje a zeptá se, odkud je, což vede k dalším třem frázím, které bravurně zvládne v následujících minutách.

    A nebojte se, že kvůli špatnému jazyku si bude protistrana odvozovat, že máte stejně špatný odborný skill - to jsou nesouvisející věci, nebudou si to spojovat. Vy to taky tak přece neděláte, ani by vás to nenapadlo.

    Takže co s těmi učebnicemi za 21 dní? Ony fungují. Ale musí být člověk tam a musí je používat. Nejsou "konstruované" pro to, jak se výuka jazyka chápe tady - že osm let chodím na nějaký kurz dvě hodiny večer týdně, piluju si svou brilantní výslovnost a gramaticky skoro nepíšu chyby, ale v praxi se pak bojím v zahraničí zeptat, kde se dá půjčit slunečník a radši se spálím na pláži, než abych si přiznal, že slovo "slunečník" prostě nevím, jak se řekne, a přece ze sebe nebudu dělat blbce.

    Ale právě pro ty večerní dvouhodinové kurzy nebo pravidelnou výuku jsou opravdu asi nejlepší takové ty "komunistické" učebnice. Ono já bych tady tento způsob učení nechtěl nějak zavrhovat - naučí korektně a detailně gramatiku a třeba manuály by určitě měly být přeložené korektně, stejně tak smlouvy a oficiální dopisy, takže se to určitě hodí. Ale ideálního výsledku se dosáhne jenom míchám s intenzivními jazykovými momenty, samo o sobě je to ztráta času.
    22.4.2013 14:04 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem se začal učit německy
    super príspevok.
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    22.4.2013 14:06 Liborek | skóre: 18 | blog: Liborkovo | (momentálně) Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem se začal učit německy
    Mějte na paměti, že všichni lidi jsou rádi, když se člověk snaží mluvit jejich jazykem na libovolné úrovni a budou vám v tom nesmírně pomáhat...
    Byl jsi někdy ve Francii? :-) Jinak souhlas.
    22.4.2013 15:07 M-train | blog: finance
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem se začal učit německy
    všichni lidi jsou rádi, když se člověk snaží mluvit jejich jazykem na libovolné úrovni a budou vám v tom nesmírně pomáhat,

    Bohužel jsem tento pocit při docela častém cestování po Evropě i po světě nezískal, tedy že by to tak univerzálně všude platilo. Často jsem naopak slyšel - cože, co to říkal? Prostě odpor k tomu, jak jeho báječný jazyk komolím s blbým akcentem.
    Nobody can give you as much as I can promise you
    pavlix avatar 22.4.2013 16:01 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem se začal učit německy
    +1

    Ve Francii (v Alpách) mi dokonce odpovídali anglicky.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    xvasek avatar 23.4.2013 13:21 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem se začal učit německy
    To mně v Německu při prvních pokusech taky, to jsou začátky. Nejednoho začátečníka to zklame, ale to se zlomí, jenom nepolevovat. Už napotřetí / napočtvrté ti tu správnou obloženou bagetu na benzínce podá bez zoufalé gestikulace. :-)
    xvasek avatar 23.4.2013 13:14 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem se začal učit německy
    Bohužel jsem tento pocit při docela častém cestování po Evropě i po světě nezískal, tedy že by to tak univerzálně všude platilo. Často jsem naopak slyšel - cože, co to říkal? Prostě odpor k tomu, jak jeho báječný jazyk komolím s blbým akcentem.
    To je pro začátek dobré si najít někoho, kdo má v popisu práce být příjemný na ostatní. Recepční v hotelu, paní za přepážkou v obchodě, číšník / číšnice, svědkové jehovovi... :-)
    22.4.2013 16:33 Miloslav Ponkrác
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem se začal učit německy
    „Mějte na paměti, že všichni lidi jsou rádi, když se člověk snaží mluvit jejich jazykem na libovolné úrovni a budou vám v tom nesmírně pomáhat,“

    S výjimkou Francouzů. Kteří vysvětlí i velmi pokročilému ve francouzštině, že jeho francouzština je hrozná, a ať jde do pr…, dokud se pořádně nenaučí francouzsky.

    22.4.2013 20:04 SKK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem se začal učit německy
    Aj s výnimkou Slovákov, ak sa Čech snaží hovoriť po slovensky. Je to úplne zbytočné, pretože češtine každý Slovák rozumie a pokiaľ by z rozhovoru nejakému slovu neporozumel Čech, vie mu to Slovák promptne preložiť do češtiny. Napr. ťažoba včera jeden nerozumel...hoci tiaž, ťažoba, tíže má ten istý základ...
    vencour avatar 22.4.2013 20:18 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem se začal učit německy
    Po Praze prodávaj korbáčiky Slovenky. Občas si je dobíram po slovensky a jeden raz sa ma jedna pýtala odkial zo Slovenska že pochádzam ... hej, páčilo sa mi to ...
    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    23.4.2013 14:09 SKK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem se začal učit německy
    ak si Moravák a ona Západniarka, tak to ani nie je rozdiel:)

    ja mám tú jednu žiačku Češku, trochu zabúda na de, te, ne, le, di, ti, ni, li, ale keď si dá pozor, tak už je to celkom slušné...
    vencour avatar 23.4.2013 14:22 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem se začal učit německy
    Tuším ô, vokane sa mi tiež podarily. Rad spievam v reči, užívam si to, že je slovenčina taká pekná. Nie som z Moravy, som iba taký šotek hravý :-)
    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    23.4.2013 16:45 SKK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem se začal učit německy
    šotek=škriatok&.-) ô je v pohode, -ie je horšie, bacha na to, tam to počuť ( napr. Fenič hovorí zase strašne česky:))
    23.4.2013 09:54 m-a
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem se začal učit německy
    S dovolením, nezovšeobecnovať.

    Ak sa so mnou snaží Čech hovoriť po slovensky, neposielam ho do prdele s tým, že rozumiem češtine. Pre mňa za mňa, ak chce, nech tak rozpráva.

    Na druhej strane, ja sa po česky nesnažím rozprávať najmä preto, že som si vedomý, že s výnimkou detí narodených povedzme po 2000 mi budú do veľkej miery rozumieť. A navyše, mne sa čeština ako jazyk páči a nechcem ho przniť tým, že neviem správne vyslovovať ř, tak radšej rozprávam ako "žikám"...
    23.4.2013 14:04 SKK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem se začal učit německy
    S dovolením, ja som nikde nepovedala, že ho niekto pošle do zadku, len že sa oveľa lepšie dohovorí, ak so Slovákmi hovorí česky:). T.j. že pre neho neplatí to, čo napr. pre Nemca alebo Angličana, že "na Slovensku po slovensky." Ten väčšinou musí hovoriť po slovensky aj keď blbo, lebo by mu málokto rozumel:).
    mne sa čeština ako jazyk páči a nechcem ho przniť tým, že neviem správne vyslovovať ř, tak radšej rozprávam ako "žikám"...
    To je to, čo hovorím o češtine na Slovensku... ale predsa je len rozdiel v tom, že Čechom sem-tam musíš nejaký ten výraz preložiť, pretože nie sú na slovinu tak zvyknutí, ako my na češtinu (oba naše jazyky sú krásne inak - a najlepšie sa to dá vychutnať, keď sa striedajú)
    23.4.2013 16:59 m-a
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem se začal učit německy
    S výjimkou Francouzů. Kteří vysvětlí i velmi pokročilému ve francouzštině, že jeho francouzština je hrozná, a ať jde do pr…, dokud se pořádně nenaučí francouzsky.
    Aj s výnimkou Slovákov, ak sa Čech snaží hovoriť po slovensky.
    23.4.2013 17:26 SKK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem se začal učit německy
    Pán Ponkrác: ( sa mi tam pýty ten "gróf":)))
    Mějte na paměti, že všichni lidi jsou rádi, když se člověk snaží mluvit jejich jazykem. S výjimkou Francouzů.
    ja:
    Aj s výnimkou Slovákov, ak sa Čech snaží hovoriť po slovensky.
    Vôbec to nesúviselo s druhou časťou výroku pána P. - o tých Francúzoch a prdeli. Inak, pekný príklad, keď niekto pripíše výroku iného určitý význam podľa vlastného predpokladu alebo chcenia - a bude na tom "svojom význame" trvať, aj keby sa ten druhý na hlavu postavil, lebo inak by sa narušil koncept:).
    xvasek avatar 23.4.2013 13:10 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem se začal učit německy
    S výjimkou Francouzů. Kteří vysvětlí i velmi pokročilému ve francouzštině, že jeho francouzština je hrozná, a ať jde do pr…, dokud se pořádně nenaučí francouzsky.
    Je fakt, že ve Francii jsem nebyl a Francouze znám víceméně jenom z motosrazů. Tam tak nějak nikdy nebyl problém se domluvit. Teda veskrze anglicky.

    Ale beru to tak, že xenofobní blbec se vyskytne úplně kdekoli - viz třeba diskuse na živě, kde se Slováci posílají na různá místa. No ale co? Je potřeba využít toho, že mě tam nikdo nezná a ideálně ho pěkně česky poslat do řiti či jiných patřičných míst. Takoví jedinci nemají sebemenší právo brzdit můj jazykový rozvoj. :-)

    Naopak si třeba vzpomínám, jak jsme někde v Lotyšsku v kempu našli takového čiperného staříka, majitele. Dověděl se, že jsme z Čech, to ho zaujalo, byl tady někdy snad za první světové války, tak si prostě musel povykládat. Dali jsme pivko, probrali jsme hokej, fotbal, Havla, Klause, pivo, jejich chudé poměry... Bavili jsme se asi rusky, nebo tak něco. :-) Vsadím spoďáry, že někde ve Francii musí být taky nějaký takový dědula, kterému vůbec nebude neumělá francouzština dělat sebemenší problém. A kvůli takovým tam přece jezdíme a ten jazyk se učíme, ne?

    A ještě jeden faktor tam bude. Ono záleží, jestli jede člověk na východ, nebo na západ. Je pravda, že na západě nemáme až tak dobrou reputaci, že bychom byli všude vítaní s otevřenou náručí, s tím je potřeba počítat a zapracovat na tom.
    23.4.2013 23:58 Liborek | skóre: 18 | blog: Liborkovo | (momentálně) Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem se začal učit německy
    Jistě, ale statisticky je pravděpodobnější, že narazím na typického francouzského nabuřence, který si pořád myslí, že Francie vládne světu :-) Kamarád pořád vzpomíná, jak byl někdy koncem 90. let na Erasmu a na jednom pařížském nádraží ho paní plynule anglicky sjela, že je Francii a dokud si o ten lístek neřekne francouzsky, tak mu ho neprodá. Kamarádka přijela před pár týdny z Alp naštvaná, jak ji tam nadávali, že má mluvit anglicky, když neumí po jejich (učí se dva roky). Druhá kamarádka mluví francouzsky plynně, její partner je Francouz (hrozně milý kluk), žila tam a pokaždé, když přijela zpět do ČR, nadávala, jak se tam na ni pořád skoro všichni dívají skrze prsty. A to si myslím, že to holky mají ve Francii výrazně lehčí :-) Dokonce i kolega z práce, Belgičan, říká, že když se v rozhovoru zapomene a použije nějaký "belgický" výraz místo francouzského, tak je pro typického Francouze okamžitě za blbce. Já, co jsem byl několikrát na skok ve Francii, tak jsem v Paříži v místech, kde jsem potřeboval mluvil anglicky a šlo to, když byl problém dost často pomohla arabština (naštěstí si poříd něco pamatuju) - taxikáři, řidiči autobusů, prodavači v supermarketech a fastfoodech... Dokonce i typickou creperii kousek od Invalidovny s pohankovými palačinkami a ciderem vedl nějaký Muhammad. Těch par základních frází, co si pamatuju ze studia francouzštiny to už pak jen tak příjemně dovrší (ale než jsem poprvé správně vyslovil croissant, to byl boj :-) ).

    Abych jen nepomlouval - potkal jsem i hodné Francouze (pravda, většinou mimo Francii). Když jsem tam byl úplně poprvé, někdy v roce 1994, provozoval takový výše zmíněný "děda" hotýlek, kde jsme s rodiči spali. Nalili jsme slivovici, on donesl calvados, klobásky, bagetu a byl to velmi příjemný večer, i když jsme si prakticky nerozuměli.
    pavlix avatar 24.4.2013 10:36 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem se začal učit německy
    Podle mě se to hrozně přehání. Každá jednotlivá historka se promění v pravidlo a to, že mezitím člověk zažije spoustu jiných věcí, na to se zapomene. Typická selektivní paměť. Skoro to zní, jako kdyby v česku člověk nenarazil na blbce :).

    Když jsem byl v Alpách před před nějakými pěti nebo šesti lety, tak Francouzi mluvili plynně anglicky a když jsem jen tak z legrace zkoušel v obchodě francouzsky, tak mi stejně odpovídali anglicky.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    22.4.2013 18:55 anonymator | skóre: 3 | blog: anonymator
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem se začal učit německy
    Polština za pár hodín je fajn. Len sa do nej príliš neponáraj, pretože ťa budú po nociach budiť falošný priatelia. Obligátne szukać je len čerešničkou na obrovskom ľadovci ;-)
    xvasek avatar 23.4.2013 13:25 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem se začal učit německy
    Jj, taky jsem se zbytečně těšil, když mi bylo slíbeno, že jdeme do piwnice. :-)
    24.4.2013 22:27 radix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem se začal učit německy
    To neni tak uplne pravda, tedy pokud existuje nejaky vhodnejsi jazyk pro komunikaci.

    Bavil jsem se s nekolika cizinci, kteri se ucili (nebo chteli ucit) cesky a tak to na me zkouseli. Nejsem jazykovy puritan, ale proste se s nimi daleko lip domluvim anglicky, tak se to podvedome snazim natlacit do anglictiny. Nejhorsi byl takto muj byvaly spolubydlici, kteri si umel, ze umi perfektne cesky, ale ja mu nerozumel ani slovo.

    (Zato jeden znamy novozelandan se za asi 3 roky naucil ř takové, ze by mu ho mohli i slovaci zavidet)
    Jendа avatar 22.4.2013 12:57 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem se začal učit německy
    Takovým paradoxem je to, že jsem měl němčinu dva roky na základní škole a sedm let na gymnáziu. Přesto to ze mě neudělalo nic víc než "falešného začátečníka".
    U mě je to takhle prostě kvůli tomu, že angličtinu používám denně, zatímco číst nebo dokonce mluvit německy se mi jen tak nepoštěstí.
    Grunt avatar 22.4.2013 12:57 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem se začal učit německy
    Takovým paradoxem je to, že jsem měl němčinu dva roky na základní škole a sedm let na gymnáziu.
    Absolutně naprosto dostatečné. Důležité jestli si pochytil základní gramatiku (aspoň nějaké časy, protože mluvit furt v přítomném je docela na pikaču). Jestli chceš být fakt echt a neplácat to páté přes deváté jako já, kup si takovou tu různobarevnou tabulku gramatiky. Druhý krok je „infiltrovat se“. Nalaď ORF, ATV, stahuj německou kinematografii, nasaj německou kulturu (vzhledem k tuně dotažených anglicismů s tim dost pravděpodobně nebudeš mít žádný problém, oni jsou to takové druhé USA křížené tyrolskou dechovkou). Kupodivu u angličtiny jsem měl problém, že mi prostě nikdo nerozuměl. S tím u němčiny až takový problém nemám. Mám problém větší: Já nerozumím jim. Když se mnou mluví a já na ně čučim jak vyoraná myš, radši mi to napíšou na papír. Vždycky jsem nadával jací jsou Briti prasta když mluví tak jak mluví, ale to je velmi slabé kafe proti tomu jak prasí svůj jazyk Rakušáci („Langsam, verständlich und Hochdeutsch, bitte“ je velice užitečná fráze). A samozřejmě poslední krok je plynulá domluva, ale k tomu už budeš potřebovat druhého jedince, nejlépe rodilého mluvčího.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    22.4.2013 13:34 pedro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem se začal učit německy
    9 let a "dostatečné"? To je tragédie, když člověk po devíti letech musí začít přemýšlet, jak to udělat, aby se domluvil.
    Grunt avatar 22.4.2013 21:18 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem se začal učit německy
    Asi jako kdyby se učil cizinec češtinu s předmětu Jazyk Český pomocí větného rozboru. To je i devět let málo.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    pavlix avatar 22.4.2013 21:53 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem se začal učit německy
    Realita školní výuky.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    22.4.2013 13:37 Peter
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem se začal učit německy
    Nalaď ORF, ATV
    S tým môže byť mimo dosah rakúskeho DVB-T trochu problém, pretože Rakúšania narozdiel od Nemcov šifrujú satelitné prenosy (dekódovacie karty spravuje ORF a dajú sa zaregistrovať len na rakúskeho koncesionára). FTA je z plnoformátových len ServusTV a ORF 2 Europe (= ORF 2, ktoré funguje len počas vlastných produkcií ORF, inak je tam zobrazený teletext), ale na začiatok je aj to dobré :-)
    Luboš Doležel (Doli) avatar 22.4.2013 13:41 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem se začal učit německy
    pretože Rakúšania narozdiel od Nemcov šifrujú satelitné prenosy
    Ani bych neřekl, vzhledem k tomu, že už víc než rok to mají hacknuté (hledej "AustriaSat") ;-)
    dekódovacie karty spravuje ORF a dajú sa zaregistrovať len na rakúskeho koncesionára
    A k tomu bych možná někoho ukecal.
    22.4.2013 14:05 Peter
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem se začal učit německy
    Povedzme, že sa mi nechcelo hľadať, kde je čo prelomené ;-) Bola to taká všeobecná informácia. A s tým ukecávaním je mi to jasné - ešte si pamätám staré časy, keď podobne fungoval Skylink.
    Grunt avatar 22.4.2013 21:35 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem se začal učit německy
    Nalaď ORF, ATV, stahuj německou kinematografii
    Ještě jsem zapomněl na Rammstein.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    22.4.2013 14:37 sad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem se začal učit německy
    Možná bych doporučil ještě tuto učebnici, která vysvětluje gramatiku o trochu obšírněji (předminulý čas, posuny času u nepřímé řeči) a má i větší slovní zásobu než ta komunistická červeno-žlutá. (Dá se stáhnout jakási naskenovaná verze z ulozto.) Ale hlavně by ses měl zaměřit na poslech a ústní formu němčiny, na Astře 1 (19,2) vysílá mnoho německých programu, anebo si můžeš stáhnout nějaké filmy a seriály z torrentu (hledáš german, deutsch, staffel (sezona)).
    Bystroushaak avatar 22.4.2013 14:42 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem se začal učit německy
    Naštěstí pro Linux existuje dostatek kvalitního softwaru pro postprocessing těchto skenů. O tom bych brzy rád napsal v nějakém článku zde na Ábíčku.
    Tak na ten článek si rád počkám, protože jsem se snažil a vůbec jsem neuspěl. Tím vůbec myslím skutečně vůbec, prostě jsem nebyl schopný jediný program pod linuxem donutit rozpoznávat z fotky text s úspěšností větší jak 50%. Naproti tomu takový Finereader nikdy nezklamal.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 22.4.2013 14:55 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem se začal učit německy
    Pozor, o OCR mi tolik nejde. U toho bych se bál o zachování veškerého formátování, tabulek apod.

    Jinak FineReader je i pro Linux, nedávno jsem si objednával nějakou zkušební verzi asi na 100 stran textu.
    22.4.2013 15:15 SKK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem se začal učit německy
    22.4.2013 16:41 Miloslav Ponkrác
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem se začal učit německy
    Podle mého se němčina učí tisíkrát snadněji, pokud člověk umí anglicky.

    Angličtině je pro Čecha velmi dřevěný jazyk, který se vyjadřuje naprosto odlišně oproti češtině.

    Němčina se z poloviny vyjadřuje stejně dřevěně a ve vyjadřování mají mnoho příbuzného.

    Podle mého, když se mozek přetaví na myšlení v angličtině, je přetaven i na rychlé pochopení němčiny. Jde jen o jiné myšlení a jiné sázení vět.

    Podle mých osobních zkušeností je znalosti angličtiny velmi dobrá prerekvizita ke zvládnutí němčiny. Ušetříte si mnoho problémů, protože mozek máte už přetaven a myšlení máte přístupné germánské jazykové skupině. Takže to jde 20 × rychleji.

    Pokud začínáte s němčinou bez angličtiny, máte pořád tendenci myslet česky. Díky mnoha společným idiomům a mnoha germanismům v češtině jste pořád napůl v češtině. Pokud se učíte anglicky, pak jsou české idiomy nepoužitelné a snadněji se vám přetaví mozek na myšlení v germánkých jazycích. A němčina pak jde rychleji.

    Podle mého je rychlejší zvládnutí němčiny oklikou přes angličtinu, než přímé učení se němčiny.
    22.4.2013 18:49 AMD Funom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem se začal učit německy
    němčina učí tisíkrát snadněji, pokud člověk umí anglicky.

    Moje zkušenosti jsou opačné. Když jsem byl nucen se učit německy na kurzu, tak se mi to strašně pletlo s angličtinou a měl jsem v tom lidově dost hokej. No ale řekl bych, že je mnohem účinnější si jednou zajódlovat v kruhu fricků s kančí štětkou, než pročíst dvě učebnice. Jediné, co si z toho učení pamatuju, je veselá historka, že si učitel spletl Herr Obera s Herr Oberstem, a volal na číšníka v restauraci pane plukovníku. Německy pasivně rozumím, ale německé zvuky ze mě nikdo nedostane.

    Když už se tady pohybujeme rétoricky na úrovni negrů, což je výrazivo toho holohlavého MBA mladíčka, tak mě se hajlhitlounští jódláci s kančí štětkou taky moc nezamlouvají. Ten jejich jazyk je hnusný asi jako jejich Gertrúdy, Traudl a Hildegardy. To je ale samozřejmě můj zcela subjektivní názor, osobně jsou mi mnohem bližší slovanské jazyky a asi jsem se ještě nepřetransformoval na germánské MBA myšlení. U holohlavých mladíků to bude jinak, to naprosto nepopírám a uznávám to.

    Luboš Doležel (Doli) avatar 22.4.2013 19:12 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem se začal učit německy
    Když už se tady pohybujeme rétoricky na úrovni negrů
    Na tom slově mi nepřijde nic špatného, je to obdoba českého "černoch". Do února tohoto roku bylo "Negro" oficiálním označením i v americkém sčítání lidu.

    Jen nevím, kde jsem přišel k tomu MBA, ten na konci mgr. programu na ČVUT hádám nedávají.
    22.4.2013 21:52 AMD Funom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem se začal učit německy

    Jojo. Negr je běžné slovo. O černoších se běžně hovoří jako o negrech. Milý synu. Na slově židák taky není nic špatného (asi, podle tvé rétoriky). Židák je prostě jen hovorově Žid, na tom není nic špatného. Samozřejmě ještě nejsi MBA, ale duchem jím už dávno jsi, já si myslím, že tu nadsázku musel pochopit úplně každý. Nevykroucej se synku z negrů, máš holou palici a to nejde zahrát do autu.

    Luboš Doležel (Doli) avatar 22.4.2013 22:13 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem se začal učit německy
    A Romům dokonce říkám cikáni, to je co.
    22.4.2013 22:31 AMD Funom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem se začal učit německy

    Cikáni jsou pořád cikáni, to je jedno, jak se jim říká. Na tobě se mi líbí, synu, že jsi takový skromný holohlavec. To bude brzy už na MBA. I když bych se nechtěl opakovat, ty vlastně MBA už dávno jsi :-D.

    No nic, uč se synu moudrým býti. Až ti narostou vlasy možná ti naroste i rozum. Howgh.

    Luboš Doležel (Doli) avatar 23.4.2013 11:41 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem se začal učit německy
    No, zato ty máš toho rozumu tolik, že máš vlasy aspoň kilometrový.
    Grunt avatar 22.4.2013 21:29 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem se začal učit německy
    Když už se tady pohybujeme rétoricky na úrovni negrů
    Nigga, you're bullshiting…break yourself Nigga!
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    22.4.2013 18:57 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem se začal učit německy

    s tim druhym odstavcem plne souhlasím .. němčina mi celkem šla .. dokud se nam ńezmenil ucitel ..

    USE="-gnome -kde";turris
    22.4.2013 21:05 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem se začal učit německy
    Zajimave, preji hodne stesti v uceni. Doporucuji se zamerit v budoucnu take na studium jednotlivych dialektu. Je to velmi zajimave a poucne.
    kyknos avatar 29.4.2013 14:43 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem se začal učit německy
    já jsme odhalil dvě základní chyby, kterých je potřeba se při učení se jazyků vyvarovat:

    1) učení se slovíček

    2) učení se gramatiky

    bohužel, většina učebnic a kurzů bazíruje na obojím
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    vencour avatar 29.4.2013 21:40 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem se začal učit německy
    To platí pro jaké jazyky? Obecně?
    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    kyknos avatar 30.4.2013 08:40 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem se začal učit německy
    podle mé zkušenosti obecně
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    vencour avatar 1.5.2013 15:08 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem se začal učit německy
    Další ironie? Co pak zbyde? Duch jazyka? Založený na čem?
    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    Jendа avatar 1.5.2013 16:58 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem se začal učit německy
    Chápu to tak, že se nechce učit slovník nazpaměť. Osobně to mám u angličtiny se slovíčky podobně - po té, co jsem se naučil pár základních, abych dokázal tak-tak rozumět jednoduchému textu, jsem se další slovíčka učil hlavně čtením a později poslechem.

    Ale odposlouchání gramatiky se moc představit nedokážu.
    vencour avatar 1.5.2013 17:14 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem se začal učit německy
    Slovník se nazpaměť neučím, "jen" slova v dané lekci. A případně si najdu i související a nejmenovaná slovíčka. Když už se učím.
    Trochu mne zaráží vazba "abych dokázal tak-tak rozumět jednoduchému textu", možná jsem už někde dál. Sám se učím z knížek pro jazykovky, mam k nim i výsledky testů, čili kontrolu. Knížka pro první ročník mi stačila pro základní znalosti a komunikaci, další jsou bonus.
    Asi bych to formuloval tak, že se nechci jazyk učit, ale naučit. Tak mu jdu víc naproti.
    A ad učení gramatiky ... idiomy a fráze se učit budete muset tak jako tak.
    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    Jendа avatar 1.5.2013 17:21 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem se začal učit německy
    Trochu mne zaráží vazba "abych dokázal tak-tak rozumět jednoduchému textu", možná jsem už někde dál.
    Proto je tam použit minulý čas - bylo to tak kolem 5. třídy ZŠ.
    kyknos avatar 18.5.2013 00:59 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem se začal učit německy
    prostě jazyk používat - nikdy jsem se neučil žádná anglická slovíčka ani žádnou anglickou gramatiku, přesto anglicky plynule čtu, píšu a pokud mohu nějak zamaskovat přízvuk, nedělá mi problém úspěšně předstírat, že jsem rodilý mluvčí
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    29.5.2014 21:09 Lee
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem se začal učit německy
    Já se učil od základy, přes střední školu až p výšku anglicky. Vždy od začátku, takže gramatiku mám hodně pod kůží. Mluvení byl problém. Nicméně nutnost anglické konverzace v zaměstnání mi hodně pomohla. Problém je, že je to německá firma a tak jsem s emusel pustit i do základů němčiny. Člověk nemá moc času chodit 3x týdně do kurzů proto jsem si pidal online kurzy němčiny, kde si vše časově řídím, vracím se v látce a testuji své zlepšení. Komu to pomůže se stejným problémem ať se více podívá zde http://www.mini-kurzy.cz/vyuka-cizich-jazyku-online-domluvit-se-v-zahranici-nebo-povysit-v-praci-je-tak-snadne/ snad jsem pomohl
    21.6.2014 10:43 jirka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem se začal učit německy
    www.studiumjazyka.cz

    zkus to tady
    6.2.2016 16:14 Soňa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem se začal učit německy
    Já jsem se učila německy celou základku, střední a pak jsem odjela na rok a půl do Německa s doměním, že mi to pomůže. Bydlela jsem ale u Mnichova, tudíž tam ta němčina je úplně jiná než ta, co se učí ve škole. Už jsem zpět asi 6 let a řekla jsem si, že si chci němčinu prostě zdokonalit a hlavně mít němčinou spisovnou a se správnou gramatikou. Vybrala jsem si NJC. Můžeš tam docházet, ale protože učí jen ve Zlíně a Zábřehu, což je pro mě daleko, tak mám kurzy na Skype pěkně z pohodlí domova a vyhovuje mi to.
    3.3.2016 16:11 axx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem se začal učit německy
    Souhlasím s NJC ve Zlíně, nemám lekce přes skype ale osobně a super. Učila jsem se německy na střední, pak různě, samouk, konverzace přes skype s rodilým mluvčím a jaksi to na mne nezabíralo. Pak mne kamarádka přemluvila ať s ní jdu do NJC že nechce jít sama, tak jsem teda šla, ale moc nadějí jsem do toho nevkládala. Jenže jsem byla mile překvapená, ten jejich styl výuky je zkrátka jiný a zabírá to i na beznadějný případ jako jsem já :-) Doporučuji zkusit pro ty co jsou ze Zlína nebo Zábřehu, nebo jak tady bylo psáno přes skype, ale to odzkoušené nemám.
    17.3.2016 21:17 Soňa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem se začal učit německy
    Tak to jsem ráda, že jsem našla nějakou osůbku, která má s něma taky dobrou zkušenost :-) já už jsem na ně četla vícero kladných recenzí a musím s něma souhlasit. Jinak pro lidičky, kteří se bojí skype učení, vůbec se toho nebojte, je to prostě einfach und lustig :-)
    12.8.2016 10:53 Ivan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem se začal učit německy
    Ahoj, ja som sa tiež učil nemčinu na škole.....dokopy asi 14 rokov :D a neviem či by som sa vedel dorozumieť....snáď aj hej na základné veci možno....ale to je tak všetko :D Školský systém je úplne chorý, zabitý čas to sme mohli rovno sledovať filmy alebo sa hrať alebo čo :D Teraz sa učím angličtinu lebo ma zaujala svojimi výhodami a učím sa cez program Imitum. Je to fajnovka učím sa celé vety a žiadne biflovanie gramatiky a slovíčok :) www.anglictina-bez-biflovani.cz/anglictina-pro-husakovy-deti?a_box=y7x556ws
    28.10.2016 20:29 Lidka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem se začal učit německy
    DObrý den, mně moc pomohl kurz, který jsem našla na http://slevys.cz/. Když jsem ještě chodila do školy, tak mi naši říkali, ať si vezmu MJ, ale nechtělo se mi. Vdala jsem se do pohraničí a už jsem začala litovat. Naštěstí je dneska možné všechno. Základy už mám a učím se slovíčka a jde to líp a líp. :)
    18.11.2016 11:14 robob
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem se začal učit německy
    Ahoj ja sa učím cez metódu Imitum od angličtiny-bez-biflovania.sk toto učenie vás naučí premýšlať priamo v angličtine. Učenie nie je zložité a mne stačí 15 min denne a po mesiaci som cítil zlepšenie v speakovaní.
    8.12.2016 19:18 Vedomie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem se začal učit německy
    Ahoj tu sú fajn stránky pre zlepšenie angličtiny ak by to niekoho zaujímalo :) http://www.domluvitse.cz/
    14.4.2019 23:57 DonLabuznik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem se začal učit německy
    Myslím si, že nejlepším způsobem jak se rychle naučit Německy je se jazykem naprosto obklopit. Já se inspiroval na https://ideaclub.cz/media/jak-se-rychle-naucit-nemecky ,a tak se od té doby dost často dívám na filmy a seriály v Němčině. Našel jsem si i pár německých kamarádů a tak mám i s kým konverzovat.
    3.8.2022 10:54 Vincie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem se začal učit německy
    Ahoj :) já se učil na základce i střední, ale neuměl jsem ani žlbechnout. Po SŠ jsem měl rok pauzu a chodil na kurz němčiny, až tam jsem se naučil fakt dobře. https://www.brno.oesterreichinstitut.cz/

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.