abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 01:00 | Nová verze

    ESPHome, tj. open source systém umožňující nastavovat zařízení s čipy ESP (i dalšími) pomocí konfiguračních souborů a připojit je do domácí automatizace, například do Home Assistantu, byl vydán ve verzi 2024.4.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:11 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:55 | Nová verze

    Neziskové průmyslové konsorcium Khronos Group vydalo verzi 1.1 specifikace OpenXR (Wikipedie), tj. standardu specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro AR (rozšířenou realitu) a VR (virtuální realitu). Do základu se z rozšíření dostalo XR_EXT_local_floor. Společnost Collabora implementuje novou verzi specifikace do platformy Monado, tj. open source implementace OpenXR.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 17:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 0.38.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 4.4 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 17:11 | Nová verze

    ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzích 1.3.1, 1.2.3 a 1.0.6. Ve verzi 1.3.1 je mimo jiné řešena bezpečnostní chyba CVE-2024-20380.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 12:11 | IT novinky

    Digitální a informační agentura (DIA) oznámila (PDF, X a Facebook), že mobilní aplikace Portál občana je ode dneška oficiálně venku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 05:11 | Komunita

    #HACKUJBRNO 2024, byly zveřejněny výsledky a výstupy hackathonu města Brna nad otevřenými městskými daty, který se konal 13. a 14. dubna 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    17.4. 17:55 | IT novinky

    Společnost Volla Systeme stojící za telefony Volla spustila na Kickstarteru kampaň na podporu tabletu Volla Tablet s Volla OS nebo Ubuntu Touch.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    17.4. 17:44 | IT novinky

    Společnost Boston Dynamics oznámila, že humanoidní hydraulický robot HD Atlas šel do důchodu (YouTube). Nastupuje nová vylepšená elektrická varianta (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    17.4. 15:11 | Nová verze

    Desktopové prostředí LXQt (Lightweight Qt Desktop Environment, Wikipedie) vzniklé sloučením projektů Razor-qt a LXDE bylo vydáno ve verzi 2.0.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    KDE Plasma 6
     (68%)
     (10%)
     (2%)
     (19%)
    Celkem 556 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    kotyz avatar 4.8.2012 16:51 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Běh a auto(škola)
    Kotyz neběhá a neřídí. Nikdy. Zapiš si to za uši. ;-)
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    David Watzke avatar 4.8.2012 16:54 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Běh a auto(škola)
    Zapsáno za ušima. Nicméně, kotyz o hodně přichází :-)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    kotyz avatar 4.8.2012 16:56 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Běh a auto(škola)
    Kotyz si to nemyslí...
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    David Watzke avatar 4.8.2012 17:02 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Běh a auto(škola)
    Ohledně běhu tě chápu, to fakt není pro každýho, nicméně řízení auta... to mi přijde fakt úžasný a jen těžko jsem schopnej pochopit, jak to někdo může mít jinak :-)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    4.8.2012 20:28 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Běh a auto(škola)
    Já osobně znám lidi, co jezdí autem neradi (nebo se toho dokonce bojí, ale jsou schopni to překonat), případně kdysi je to bavilo, ale v dnešním provozu už ne. Osobně řídím jen když musím a jsem ochoten raději jít kilometr-dva pěšky než jet autem.
    4.8.2012 22:04 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Běh a auto(škola)
    Lézt za volant, když se toho bojím, mi nepřijde zrovna moc šťastné...
    Marcela* avatar 8.8.2012 23:04 Marcela* | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Běh a auto(škola)
    Osobně řídím jen když musím a jsem ochoten raději jít kilometr-dva pěšky než jet autem.
    +1

    Nebo provětrám kolo, když jde jet po stezkách, kudy nejezdí auta... Skoro 10 let viselo na háku v garáži, než jsem mu opět přišla na chuť :-).

    Nejvyšší myšlenka je vždy ta, která obsahuje radost...
    4.8.2012 19:03 asdasdaasdasdad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Běh a auto(škola)
    Nesoferujes asi iba koli chlastaniu, nie ? :D A nebehas tiez koli chlastaniu lebo ti napuchlo brucho? :D
    4.8.2012 19:09 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Běh a auto(škola)
    Kotyz neběhá a neřídí. Nikdy. Zapiš si to za uši. ;-)
    Pořád ještě může fandit běžcům a sbírat je, když se po závodu sotva pohnou ;-) A dostat za to lívanec ;-)
    kotyz avatar 5.8.2012 02:27 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Běh a auto(škola)
    Můžu sežrat ty lívance co nikdo nechce, aby je zbytečně nevyhodili... ;-)
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    5.8.2012 08:38 marek_hb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Běh a auto(škola)
    on tě život naučí :)
    kotyz avatar 5.8.2012 10:40 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Běh a auto(škola)
    Doteď se mu to nepovedlo...
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    5.8.2012 12:47 lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Běh a auto(škola)
    a souloží kotyz někdy? :)
    kotyz avatar 5.8.2012 15:05 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Běh a auto(škola)
    Neni s kym. Hlásí se někdo dobrovolně? ;-)
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Bluebear avatar 4.8.2012 16:58 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Běh a auto(škola)
    Jak souvisí řidičák s během? :-)
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    David Watzke avatar 4.8.2012 17:01 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Běh a auto(škola)
    Nijak, ale obojí souvisí s tím o čem jsem si chtěl ublognout :-)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    4.8.2012 17:43 Tomáš
    Rozbalit Rozbalit vše Ta pitomá autoškola
    Považuju za zločin, že v autoškole mají auta s (relativně) výkonnými velkými motory, ještě navíc nafťáky. To auto ti dovolí úplně všechno a nic se nenaučíš. Chcípnout to jde docela těžko (přesto s ti to povedlo), řadit tam můžeš na základě náhodných čísel a ono to stejně nějak pojede.

    A nejsem si jistý, jestli je dobré hned potom sednout do 1.8 turbo. To auto je na nováčka poměrně výkonné a hodně tě to bude svádět k prasení. Pokud nemáš důvod mít velké auto, tak ti pro začátek stačí motor tak 1.4 až 1.6 (podle velikosti auta), aspoň se naučíš poslouchat motor a odhadneš, co ještě zvládne, kdy je potřeba řadit atd. Po rozbití prvního (a to buď postupném-při stavu našich silnic-nebo náhlém) auta už si pořídíš něco lepšího.
    David Watzke avatar 4.8.2012 17:56 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ta pitomá autoškola
    Souhlasím, že to není jednoduchý chcípnout, proto se mi to povedlo až během pátý jízdy na semaforu, kde jsem byl první a lehce vystresovanej (resp. pod tlakem, abych vyjel hned jak skočí zelená). 1.8 turbo si s největší pravděpodobností nekoupím, vidím to opravdu na ten diesel, protože je ekonomičtější, ale chtěl jsem na to téma zahájit diskuzi.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    4.8.2012 19:17 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ta pitomá autoškola
    (resp. pod tlakem, abych vyjel hned jak skočí zelená)
    Tak s ařaď už na žluté...
    David Watzke avatar 4.8.2012 19:19 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ta pitomá autoškola
    To dělám, ale přece jenom se rozjíždím trochu pomaleji a jestli ne, tak mám aspoň ten pocit, že všem překážím :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Marián Kyral avatar 4.8.2012 23:36 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ta pitomá autoškola
    Jo překážíš. Ale to není nic neobvyklého. Každý se to někdy učil a při tom překážel ostatním ;-)
    David Watzke avatar 4.8.2012 23:56 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ta pitomá autoškola
    Většina lidí co jsem na silnici potkal naštěstí byla OK. Výjimkou byl jeden taxikář, kterýmu se příliš nelíbilo, když mi to umřelo na semaforu a za stálého troubení mě objel :-D Nervák.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    5.8.2012 11:00 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ta pitomá autoškola
    Na taxikáře se úplně s klidem vyser. Oni takhle pořád na někoho troubí, ale pak si sami zastaví na takovym místě, kde zablokujou autobus MHD a s ním celou křižovatku nebo klidně jeden pruh na magistrále a je jim to úplně u piče. Takže bych je vůbec neřešil, jen ať si počkaj :)
    4.8.2012 19:18 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ta pitomá autoškola
    vidím to opravdu na ten diesel, protože je ekonomičtější
    Tím bych si při ceně nafty nebyl tak jistý, ale kalkulace jsem nedělal.
    David Watzke avatar 4.8.2012 19:19 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ta pitomá autoškola
    No, nafta je o chlup levnější a 1.9 TDi má nižší spotřebu než 1.8 turbobenzín. Tam není co řešit.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    4.8.2012 19:24 Tomáš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ta pitomá autoškola
    Vyšší pořizovací cena, dražší servis, oleje, filtry. Tak teď počítej. Možná bys měl říct, kolik tak ročně najedeš. S malým nájezdem se diesel nevyplatí.
    4.8.2012 22:08 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ta pitomá autoškola
    No, naproti tomu benzinové octávky jsou strašný vozy... zatímco VW ty TDička docela jdou, tak na tom benzinu se furt něco sralo :) A benzin s turbem, brrrr, fuj :)
    Limoto avatar 4.8.2012 19:27 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ta pitomá autoškola

    1.8T je taky trošku jiná výkonová liga, 1.9TDi dá určitě i 1.6 74/75kW. Diesel bude na normální provoz levnější, ale když se tam něco posere (jakože u 12 let starýho auta s kdovíjakou historií se  s tím musí počtat), tak to taky bude pěkná pálka.

    4.8.2012 19:37 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ta pitomá autoškola
    No předpokládám, že nějakých 50k km jako já ročně nenajezdíš, spíš bych to viděl tak na 20k (50km/den), možná i méně. Diesly které mají nalítáno budou strašné křápy, do kterých budeš muset vrazit majlant na výměnu filtrů,... možná se ti posere nějaké to turbo, ucpou trysky,... nehledě na to, že výkonově srovnávat, k nějaké 1.9 TDi ti bude stačit nějakých 1.6 v benzínu, jen prostě nesmíš počítat s tím, že budeš jezdit v 1200 otáčkách :-).
    4.8.2012 22:22 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ta pitomá autoškola
    Pocitejte s naklady na servis. U stare skodovky v dieselu je lze ocekavat. Osobne bych u stareho vozidla sel radeji do benzinu.
    6.8.2012 10:42 M-train | blog: finance
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ta pitomá autoškola
    Souhlasím s tebou ohledně starého dieselu, jde to pak geometricky nahoru.
    Nobody can give you as much as I can promise you
    Bedňa avatar 7.8.2012 00:02 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ta pitomá autoškola
    +1
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    Bedňa avatar 5.8.2012 14:19 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ta pitomá autoškola
    Tak z vlastnej skúsenesti, diesel odpaľuje tlakom, to sa ti stane že to nebude chcieť naštartovať pri -10, potom -5 atď. Benzín chytí aj keď je ten motor vylágrovaný na total. Náhradné diely na diesel stoja raz toľko.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    4.8.2012 21:20 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ta pitomá autoškola
    řadit tam můžeš na základě náhodných čísel a ono to stejně nějak pojede.

    Já jezdil na pouhé 1.6 Felicii a i tak když jsem omylem místo trojky zařadil pětku, jediný negativní efekt byl, že "to nějak netáhlo". Instruktor mne chvíli nechal trápit a pak suše poznamenal: "No, to asi nebude trojka, co?"

    4.8.2012 22:05 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ta pitomá autoškola
    1.9 TDi dokážu chcípnout podstatně snadnějš, než 1.3 benzin :)
    5.8.2012 12:47 georgius
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ta pitomá autoškola
    AMEN - to se řešilo na minulém zápisku. Osobně jsem měl v autoškole feldu (netuším co za motor), pak jsem sednul do Lady 2107 (karbec 1500 ccm), kterou jsme upgradnuli na 2111 (16V 1500 ccm, 90k) a musím říct, že postupné přidávání výkonu má své kouzlo. A člověk je naučenej, že do krpálu se má podřadit, že to auto moc nebrzdí, ekonoměr/palubní počítač nejsou pro srandu králíkům a podobně, což jsou zkušenosti k nezaplacení. Otočit klíčkěm a jet umí každej trouba, největší sranda je v zimě odhadnout nastavení přívěry karburátoru (lidově sytič čili čok, pro ty později narozené) ... Myslím, že 1.2 HTP by ho naučilo víc než 1.8 turbo ... minimálně pokoře před slabým motorem a odhadu, co je možné z něj ještě vykřesat. Když si to osvojí, tak na silnějších mašinách bude lítat jako blesk ;-)

    P.S.: výkon není všechno, dneska mi přes Prahu sekundoval jeden Cinquecentař (30-50 HP dle motorizace) a vzhledem k poměru hmotností vozidel jsme si neměli co vyčítat (třeba http://fiat-cinquecento.autobazar.eu/cz/09-ie-id3198092.html - rozdíl v ceně můžeš prochlastat ;-) )
    5.8.2012 20:57 Tomáš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ta pitomá autoškola
    Myslím, že 1.2 HTP by ho naučilo víc
    Nejsem až takový sadista, abych doporučoval něco, čemu chybí jeden válec. Ale jinak souhlas.
    Marián Kyral avatar 6.8.2012 07:16 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ta pitomá autoškola
    Naopak. Třeba oproti Trabantu tady jeden válec přebývá :-D
    6.8.2012 23:54 cazfe | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ta pitomá autoškola
    fabii proč ne ale to cinquecento nebrat!
    7.8.2012 00:03 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ta pitomá autoškola
    Cokoli (z téhož roku) je lepší než Fabie.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    Fluttershy, yay! avatar 7.8.2012 00:05 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ta pitomá autoškola
    Tata.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    7.8.2012 00:13 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ta pitomá autoškola
    Kde se dá koupit? Na Tipcars jsem našel dvě a obě mi přijdou lepší než jakákoli Fabie.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    Fluttershy, yay! avatar 7.8.2012 00:23 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ta pitomá autoškola
    V Indii. V Evropě to prodávat chtěli, ale z (výjimečně rozumných) environmentalistických důvodů to neprošlo.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    PepaSFI avatar 7.8.2012 15:05 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ta pitomá autoškola
    mám bezva nápad! Co s tím třeba nebourat?
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    7.8.2012 15:42 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ta pitomá autoškola
    Dosud jsem žil v přesvědčení, že řidiči (až na výjimky) nebourají úmyslně…
    PepaSFI avatar 7.8.2012 19:36 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ta pitomá autoškola
    když skočím ze skály do rokle tak jsem to udělal úmyslně. Když si na triko namaluju pět hvězdiček, zavážu si oči a za pokřiku "jsem nesmrtelnej superhrdina!" poběžím směrem k rokli, bude v tom nějaký rozdíl?
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    Fluttershy, yay! avatar 7.8.2012 20:01 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ta pitomá autoškola
    si na triko namaluju pět hvězdiček, zavážu si oči a za pokřiku "jsem nesmrtelnej superhrdina!" poběžím směrem k rokli

    rovná se řídit fiat? S tím by se dalo souhlasit.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    PepaSFI avatar 7.8.2012 21:55 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ta pitomá autoškola
    ne, takhle se fiat opravdu neřídí. To přenecháváme těm v "bezpečných" autech.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    7.8.2012 20:02 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ta pitomá autoškola
    Což ale nemění nic na tom, že radit někomu, aby neboural, je k ničemu, protože to téměř jistě tak jako tak neměl v úmyslu, takže na tom, jestli nabourá nebo ne, vaše rada nic nezmění. Navíc to, jestli nabourá nebo ne, nemůže zdaleka vždy ovlivnit. Takže radit někomu, aby kašlal na to, jak je auto bezpečné při havárii, protože prostě stačí nebourat, je prostě nesmysl.
    PepaSFI avatar 7.8.2012 22:16 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ta pitomá autoškola
    není nic takového jako bezpečné auto. jsou jen auta která v určitých situacích dají trochu větší šanci. Někdy. Kamarád z autoklubu jezdil starým, nebezpečným a kurevsky rychlým Fiatem Cinquecento. Už nikdy na žádnej sraz nepřijede. V dubnu umřel na zadním sedadle moderního, bezpečného BMW. Tu šanci nedostal.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    7.8.2012 23:20 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ta pitomá autoškola
    A už jsme zase u úvahy "Protože XY nepřežil havárii v bezpečnějším autě a ZW přežil havárii v méně bezpečném, je nad slunce jasnější, že je blbost snažit se snižovat riziko tím, že si pořídím auto, které má více bezpečnostních prvků." No, většina čtenářů snad nesmyslnost takové argumentace prohlédne…
    7.8.2012 23:45 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ta pitomá autoškola
    Ano, jistě, jenže ta argumentace syntetickýma testama je v podstatě jen o něco málo méně nesmyslná.
    8.8.2012 00:01 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ta pitomá autoškola

    Není vůbec nesmyslná. Ty testy velmi dobře simulují síly působící při nejčastějších typech nehod a výsledky z nich mají velkou vypovídací hodnotu.

    P.S.: znovu a znovu: "syntetický" neznamená "umělý" a v kombinaci se slovem test už vůbec ne.

    8.8.2012 01:14 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ta pitomá autoškola
    Jasně, může to za určitých podmínek pomoct, neříkám, že ne.

    Jenže prokazatelně existují lidé (vím minimálně o několika), kteří záměrně kupují silná a těmito technologiemi vymakaná auta, aby se mohli jezdit rychleji a chovat ještě agresivněji a nebezpečněji než dřív, čímž ohrožují ostatní. Zároveň tyto technologie mohou způsobit kladení stále menších nároků na schopnosti řidiče, takže se klidně může stát, že moderní řidič sice sedí v autě vybaveným kde čím, ale má polovinu schopností řidiče z doby starší, protože je prostě "nepotřebuje".

    Takže dokud nezměříme statisticky to, jakým způsobem ovlivňují tyhle technologie chování lidí, víme o jejich učínnosti více-méně kulový.

    Přijde mi, že ty a frdrx podléháte iluzi, že je to všechno o fyzikálních principech, že auto, které ve smyku lépe drží stabilitu, přece rozhodně nemůže bezpečnosti na silnici uškodit. Jenže paradoxně ono se velice snadno může stát, že lepší stabilita auta ve smyku (apod.) bezpečnosti uškodí.
    8.8.2012 01:48 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ta pitomá autoškola
    Na druhou stranu to, že dotyčný jezdí s bezpečnějším autem rychleji a agresivněji, ještě automaticky neznamená, že je s ním opravdu nebezpečnější svému okolí, než by byl s méně bezpečným autem. Ale i pokud budu předpokládat že ano, stejně z toho nijak nevyplývá, že pro mne není výhodnější pořídit si bezpečnější auto. Tedy samozřejmě pokud nepředpokládáte, že patřím do té skupiny, o které píšete.
    8.8.2012 11:15 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ta pitomá autoškola
    To souhlasím, ono právě proto by to chtělo tu statistiku, abychom věděli, na čem jsme. Ono z tvého pohledu nebo obecně z pohledu jedince to nejspíš výhodnější je.
    Fluttershy, yay! avatar 8.8.2012 01:51 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ta pitomá autoškola
    Aha, pan předběžně opatrný.

    „Silná, bezpečná auta jsou špatná, protože lidi s nimi můžou jezdit bezohledněji.“ ~ „Internet je špatný, protože tam lidi můžou psát ošklivé věci.“
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    8.8.2012 11:18 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ta pitomá autoškola
    Ale prd, nic takovýho jsem neřek. Jen jsem reagoval na tu skálopevnou víru v blahodárnost bezpečnostních prvků/technologií.
    Fluttershy, yay! avatar 8.8.2012 11:21 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ta pitomá autoškola
    Ale prd. To, že auto líp brzdí, nesnižuje jeho bezpečnost. Bezpečnost provozu snižuje, když je řidič debil.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    8.8.2012 11:36 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ta pitomá autoškola
    No to ano. Pointa?
    Fluttershy, yay! avatar 8.8.2012 11:41 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ta pitomá autoškola
    V komentáři výše tvrdíš, že je to problém výbavy toho auta, nikoliv řidiče.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    8.8.2012 11:48 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ta pitomá autoškola
    Eh? Nic takovýho jsem tam přece nenapsal. "Takže dokud nezměříme statisticky to, jakým způsobem ovlivňují tyhle technologie chování lidí, víme o jejich učínnosti více-méně kulový." Vždyť o to mi právě jde, že tam je problém s lidským faktorem.
    Fluttershy, yay! avatar 8.8.2012 12:09 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ta pitomá autoškola
    Bezpečnost z hlediska fyzikálních zákonů je ale jasná věc a lidský faktor s ní nesouvisí. Jestli do toho lidský faktor montovat toužíš, klidně si to dělej, ale opatření typu „zrušme/nepoužívejme bezpečnostní prvky, svádí lidi k prasení“ z toho plynoucí jsou asi tak na úrovni předběžné opatrnosti environmentalistických fundamentalistů.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    8.8.2012 12:22 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ta pitomá autoškola
    Bezpečnost z hlediska fyzikálních zákonů je ale jasná věc a lidský faktor s ní nesouvisí.
    Jedině v případě, že se bavíš ideálním světě obývaném ideálními bytostmi. Ovšem pak se můžeš vážně bavit třeba i o utopickém komunismu nebo utopickém libertariánství. :-D
    Fluttershy, yay! avatar 8.8.2012 12:30 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ta pitomá autoškola
    Jak se auto zachová v dané situaci a zda k dané situaci vůbec dojde (vlivem lidského faktoru), jsou dvě různé věci. Ty testy posuzují záležitost první — a tak by bylo vhodné je brát.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    8.8.2012 12:26 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ta pitomá autoškola
    Bezpečnost z hlediska fyzikálních zákonů je ale jasná věc a lidský faktor s ní nesouvisí.
    Mě ale zajímá moje skutečná bezpečnost na silnici, ne pouze jedna její složka. Ono totiž se to možná nezdá, ale v dnešní době stále ještě většinu aut řídí lidé. Takže lidský faktor je pro bezpečnost na silnici setsakra relevantní.
    opatření typu „zrušme/nepoužívejme bezpečnostní prvky, svádí lidi k prasení“ z toho plynoucí jsou asi tak na úrovni předběžné opatrnosti environmentalistických fundamentalistů
    Souhlasím, však taky jsem nikde nic takovýho neprosazoval. Zkus si znova přečíst můj původní komentář, přijde mi, že celou dobu reaguješ na něco úplně jinýho.
    Fluttershy, yay! avatar 8.8.2012 12:32 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ta pitomá autoškola
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    8.8.2012 12:44 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ta pitomá autoškola
    Jsi opět zcela mimo mísu, já přece nikomu neradil, aby neboural. Já chci vědět, jak technologie ovlivňují chování lidí, a že chování nějak ovlivňují, je celkem evidentní, viz ten odkaz Davida Jaši.
    Fluttershy, yay! avatar 8.8.2012 12:51 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ta pitomá autoškola
    Aneb o koze a o voze.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    8.8.2012 13:21 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ta pitomá autoškola
    Aha sorry, já myslel, že se bavíme o bezpečnosti v autě. Asi to teda bylo o něčem jiným :-D
    8.8.2012 12:50 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ta pitomá autoškola
    A vůbec, já se s tim nebudu vysvětlovat, tady máš odkaz.
    xkucf03 avatar 8.8.2012 07:43 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ta pitomá autoškola
    Jenže prokazatelně existují lidé (vím minimálně o několika), kteří záměrně kupují silná a těmito technologiemi vymakaná auta, aby se mohli jezdit rychleji a chovat ještě agresivněji a nebezpečněji než dřív, čímž ohrožují ostatní.
    Stejně to funguje na lyžích, snowboardu, kole atd. Čím víc ochranných pomůcek (přilba, pás na záda apod.) člověk má, tím víc může riskovat. Jen je otázka, co je příčina a co následek – jestli si kupuje to vybavení, aby mohl víc riskovat, nebo jestli riskuje, protože se v důsledku lepšího vybavení přestal bát (a původně to nebyl jeho záměr).

    A u těch aut to nemusí být jen o bezpečnosti, ale i o ceně – někdo má třeba starou stodvacítku nebo favorita a prasí s tím a nevadí mu, když někoho nabourá, protože to auto má minimální cenu – zatímco kdyby měl auto, na které dlouho šetřil, tak by si dával větší pozor.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    8.8.2012 09:53 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ta pitomá autoškola
    Jen je otázka, co je příčina a co následek
    V tomhle případě je to celkem jedno, "risk compensation" (na český termín si teď nevzpomenu) prostě funguje a jediný zůsob jak mu účinně čelit je zařídit, aby pociťovaná míra rizika byla stejná nebo větší než skutečná - což se v otřípísmenozkratkovaných autech neděje.

    Viz taky tady.
    PepaSFI avatar 8.8.2012 15:25 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ta pitomá autoškola
    já nikde netvrdím že je blbost pořizovat si bezpečnější auto. Jen se snažím říct že když nabourám, tak mi nikdo nezaručí že přežiju, ať už reklama a propaganda tvrdí cokoliv. Jistě, statisticky líp vybavené auto by mělo líp chránit posádku. na některé typické nehody se to i testuje. Ale pořád existuje obrovské, troufám si tvrdit téměř nekonečné množství situací kdy to zkrátka nepomůže. Dá se najít statistika tažených čísel ve sportce. Když ty nejlepší vsadím, vyhraju? Statisticky bych měl mít větší šanci. Ve skutečnosti asi kulový, to by asi už takhle sázeli všichni. Jo, taky mám v autě airbagy, ať tam jsou, ale já dál budu jezdit jako dřív, jako by nebyly. Možná by mě někdy zachránily, ale to mě nezajímá. Já to prostě nechci nikdy zažít a hodlám pro to dělat maximum.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    8.8.2012 15:39 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ta pitomá autoškola
    Dá se najít statistika tažených čísel ve sportce. Když ty nejlepší vsadím, vyhraju? Statisticky bych měl mít větší šanci.

    Neměl, leda že by ty odchylky byly statisticky významné a byly způsobené nějakou systematickou chybou toho losování (přičemž losovací mechanismus se za tu dobu několikrát kompletně změnil a jeho komponenty se mění ještě častěji).

    Jo, taky mám v autě airbagy, ať tam jsou, ale já dál budu jezdit jako dřív, jako by nebyly.

    Pokud to neznamená "budu jezdit bez pásů", tak ano, to je správný přístup, který je potřeba k tomu, aby zvyšovaly pravděpodobnost, že se z případné nehody dostanu živý/zdravý.

    Možná by mě někdy zachránily, ale to mě nezajímá. Já to prostě nechci nikdy zažít a hodlám pro to dělat maximum.

    Mne to zajímá, protože vím, že i když udělám maximum proto, abych neboural, stejně tím nezaručím, že se účastníkem havárie nestanu. Proto chci, aby pokud už k tomu dojde, jsem měl co největší šanci z toho vyváznout. Stejně jako sice udělám co nejvíc pro to, abych nevyhořel, ale musím počítat s tím, že mi přesto dům vyhořet může z cizí viny, takže se raději pojistím.

    PepaSFI avatar 8.8.2012 21:35 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ta pitomá autoškola
    no jo ale kde je ta mez kdy už to je "dost bezpečný"? Každý nový auto má pět hvězdiček z testu. Sice nikdo neví co to znamená ale musí to mít. Šest airbagů má skoro každá nákupní taška, u velkých aut jsme se dostali na dvacítku. Když to tak půjde dál tak za chvíli budou v autech flašky se zednickou pěnou jak v Demolition manovi. Ale bezpečnostní pás si lidi zapínají proto aby nedostali pokutu a hlavně proto že to auto s tím hlasitě nesouhlasí. Předpisování bezpečnostních vehemencí nebere konce, jedna větší radost než druhá. Počínaje našima lékárničkama, konče francouzskýma alkotestama. Kurvadrát, když chlastám tak nejedu, když jedu, nechlastám. Když si nejsem jistej, počkám anebo si tu trubičku koupím dobrovolně. A když chlastám a jedu tak jsem dobytek a povinný foukátko v kastlíku mi v tom nezabrání.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    8.8.2012 22:01 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ta pitomá autoškola
    no jo ale kde je ta mez kdy už to je "dost bezpečný"?

    To si musí každý rozhodnout sám. Určitá minimální úroveň je ale samozřejmě nutná už k tomu, aby auto vůbec dostalo homologaci.

    Ale bezpečnostní pás si lidi zapínají proto aby nedostali pokutu a hlavně proto že to auto s tím hlasitě nesouhlasí.

    V autě s airbagem - což už jsou v podstatě všechna kromě hodně starých a těch, kde už airbag vystřelil a majiteli bylo líto zaplatit výměnu - si pás nezapne jen naprostý idiot (ano, bohužel jich mezi řidiči není málo).

    9.8.2012 15:39 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ta pitomá autoškola
    Velikosti idiocie se moc nemění podle toho, jestli tam airbag je nebo ne... ikdyž tam neni, tak menší náraz bude dosti pravděpodobně smrtelný...
    PepaSFI avatar 9.8.2012 22:05 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ta pitomá autoškola
    zkus si všímat zaparkovaných aut, možná budeš překvapený kolik jich bude mít pás zapnutý přes prázdné sedadlo. A nebudou to ta stará, u těch to není potřeba, ty neprotestujou když není pás zapnutý. Má to ještě takovou Darwinovskou vychytávku, při nárazu se ještě před odpálením airbagu aktivují předpínače pásů. Takže když má člověk ten pás pod prdelí tak ho to postrčí tomu airbagu naproti. No ale popravdě řečeno, on ten airbag má svý stinný stránky i když se používá správně. Zatím mi nikdo nedokázal uspokojivě vysvětlit jak se mám vyrovnat s tím když náraz a odpálení pytle nastane ve chvíli kdy budu mít při odbočování ruku přes volant nebo když se kvůli výhledu předkloním.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    9.8.2012 22:55 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ta pitomá autoškola
    zkus si všímat zaparkovaných aut, možná budeš překvapený kolik jich bude mít pás zapnutý přes prázdné sedadlo

    Viz poznámka v závorce na konci mého minulého příspěvku.

    Fluttershy, yay! avatar 8.8.2012 22:09 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ta pitomá autoškola
    Předpisování bezpečnostních vehemencí nebere konce, jedna větší radost než druhá. Počínaje našima lékárničkama, konče francouzskýma alkotestama.

    To je tím, že se kašle na věci jako impact assessment.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    gtz avatar 7.8.2012 23:36 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ta pitomá autoškola
    Pak to je jen smůla a blbost toho kdo to auto řídil (nehodu neznám tak nevím zda to řidič přehnal, někdo do nich nenarazil, zda řidič nebyl pod vlivem apod. ). Pokud auto někde v nějaké velké rychlosti někam vlétne, opře se o strom apod. tak i to supermoderní auto je vlastně jen kus železa. Ano staré auta byly dobrá, hodně se jim vypomáhalo tím, že nebyly ND a vše se bastlilo doma na koleně. Vzpomínám na známého, ten měl starého Moskviče a když uhnily prahy a nové nebyly k sehnání tak tam navařil nějaké Íčko, které vylil betonem. Když do jeho boku napálil žigul tak se auto skoro ani nehlo a žigul měl pěkně domačkaný čumák. No po nějaké době si koupil Áčkovou Vectru 4x4 a když to na náledí opřel do stromu tak byl rád, že to dopadlo jen autem na odpis.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    7.8.2012 00:02 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ta pitomá autoškola
    Jo.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    4.8.2012 18:15 ZAH | skóre: 43 | blog: ZAH
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Běh a auto(škola)
    Ten běh, tak před třiceti lety. Dneska by mě musela roztlačit lokomotiva.

    K auto kupuj auto na to na co ho budeš používat. V podstatě každé nové auto do určitých kilometrů je spolehlivé. Jetli tě to bude živit není jiná volba. Jestli na to chceš balit holky potřebuješ něco jiného.
    David Watzke avatar 4.8.2012 18:21 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Běh a auto(škola)
    K balení holek nepotřebuju auto :-D Živit mě to nebude, jsem ajťák. Bude to prostě moje první auto: budu se v něm projíždět, učit dobře řídit a výletovat.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    4.8.2012 18:31 Michal Karas | skóre: 45 | blog: /dev/random
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Běh a auto(škola)
    A nemáš strach si kupovat 12 let staré auto?

    Taky se chystám nějaké pořídit, ale čím víc to zkoumám, tím větší z toho mám strach a začínám spíše uvažovat o něčem slabším, ale novým a se zárukou a servisem.
    David Watzke avatar 4.8.2012 18:36 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Běh a auto(škola)
    Ani ne. To stáří je jeden z důvodů proč koukám po škodovce - bylo by to v případě nutnosti levnější na opravu než vozy od jiných výrobců. Slabší a nový je taky možnost, ale ta mě popravdě moc neláká.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Limoto avatar 4.8.2012 18:54 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Běh a auto(škola)

    Seš si jistej s tou cenou oprav? U Feldy určitě, u těch novějších bych tomu moc nefandil, vždyť je to VW v jiné kastli...

    Limoto avatar 4.8.2012 18:57 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Běh a auto(škola)

    Zvlášť motory jsou mezi všema VW úplně stejný - a on takovej dvanáctiletej sazomet může vyžadovat dost velkou investici...

    4.8.2012 20:12 Michal Karas | skóre: 45 | blog: /dev/random
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Běh a auto(škola)
    Jasně no, ono je to asi i dost o tom, jaký má člověk k autům vztah a jak moc jim rozumí.

    Taky když jsem začal procházet na netu autobazary, tak jsem si říkal, jaká je to paráda, staré trojkové bavoráky někde od 80k, ale když jsem začal po večer pročítat fóra, tak jsem z toho trochu vysřízlivěl a mám spíš pocit, že takové auto může mít smysl jen pro někoho, kdo tím žije a nebojí se risknout, že u toho bude muset trávit veškerý volný čas.

    Takovou typickou ukázkou, z čeho bych měl strach, je tohle vlákno. Přitom mi přijde, že ten týpek ví o těch autech 100x víc než já a stejně si koupil takovou hrůzu.
    4.8.2012 20:15 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Běh a auto(škola)
    Co ti lidi čekaj od auta co má nalítáno 140k km?
    4.8.2012 20:23 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Běh a auto(škola)
    Ja koupil auto se 128000km, menil jsem rozvody, baterii. V prubehu dalsich ctyrech let a 100000km jsem opravoval starter, jednou se mi slusnul kabel ve svazku a odpalil ridici jednotku ABS. Dalsi veci, co jsem na tom menil byly ciste spotrebni veci, desticky, predni kotouce, predni tlumice, sem tam zarovku. Pokud neni majitel prase nebo antitalent, nemusi byt s takovym autem problem.
    4.8.2012 20:50 Michal Karas | skóre: 45 | blog: /dev/random
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Běh a auto(škola)
    Tak já třeba nevěděl, co se dá od takového auta čekat. Rodiče vozový park vždy poměrně rychle obměňovali a mě samotného to doteď moc nezajímalo. :-)

    Po menším průzkumu by moje očekávání byla asi taková, že:

    1) 140k km to nemá najeto ani omylem, spíš 2x až 3x tolik a s trochou štěstí to nebylo bourané

    2) jako laik na takovém autě poznám kulové a ani názor odborníka mi nezaručí, že s tím půjde odjezdit několik let bez nutnosti dalších investic do oprav
    4.8.2012 21:12 ZAH | skóre: 43 | blog: ZAH
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Běh a auto(škola)
    Nehuntované auto musí držet přes 250 000 Km. Vlastní náběhy

    Škoda Favorit 1300 z roku 1993 najela 320 000, než si zní udělala brzdu tatra (Agregáty oprava pouze těsnění, rozvody origální bez opravy). Další majitel ji popravil vyměníl rozvody a šrotoval letos, najeto přes 500 000.

    Škoda felicia diesel 1900 z roku 2000 najeto 280 000 tisíc prodáno po havárii. Opravy čepy nápravy rozvodový řemen. Další historii neznám.

    Škoda Fabia 1200 trojpíst z roku 2006 najeto 273 000. Motor dovrčel letos na jaře. Prodáno jak to stálo. Opravy 1x cívka. a ložiska kol.

    Nyní Škoda Fabia 1200 TSI zatím najeto 30 000 bez problémů.

    Všechny vozy byly v provedení Combi. Pravidelný servis a denní proběh. Neuvádím bežně měněné díly brzdy a pod.
    xkucf03 avatar 5.8.2012 00:16 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Běh a auto(škola)
    Slušné auto jezdí aspoň do 400 tisíc, některé do milionu – spíš jde o to, nekupovat auta vyrobená jako „spotřební zboží“ (stavěná asi na to, že si člověk vezme leasing, po pár letech ho doplatí, auto vyhodí a pořídí si stejným způsobem nové).
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    5.8.2012 10:55 ZAH
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Běh a auto(škola)
    Každé auto je spotřebák, nebo unikát.

    Já kupuju záměrně standartní spotřebák. Řídím se v podstatě kalkulací na kilometr. I těch umouněných 250 000 km znamená držet auto přibližně 5 let. A amortizace pod jednu korunu více než 6 let. Že se poté auto zahodí nebo prodá za hubičku považuji za normální.

    Ono se totíž dá koupit nové auto i lechce přes 100 000. Naposled to byl myslím nějkej Renault a stál 116 000 Kč.Má to dva roky záruku něco to najede a stojí polovinu, než škoda. Pro někoho dobrá koupě-
    4.8.2012 19:24 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Běh a auto(škola)
    Ono docela záleží na co a na jak dlouho to auto chce, moje první auto mělo naježděno 80k km, nechal jsem ho sešrotovat po roce a půl se 160k km. Teďka bych si už auto s tolika kilometrama na km nekoupil. Ale nové bych si taky nekoupil, koupil bych si něco co má naježděno do těch 20k km. Nebo ještě lépe nějaké co nalítalo 5k km. Tím se zbavíš "přirážky za nové auto". A dá se to pořídit za relativné rozumné peníze.
    PepaSFI avatar 4.8.2012 18:52 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Běh a auto(škola)
    Proč zrovna Oktávii? Je to bezkonkurenčně nejproblémovější auto, nemyslím techniku a spolehlivost ale nejvíc se s tím šeredí při kšeftech, stáčí se kilometry, krade se to a spousty dalších radovánek. Vpodstatě se dá říct že starší ojetá, pokud nebude ze spolehlivého zdroje, bude mít stočené kilometry a to velice moc, pravděpodobně nějakou tu ránu za sebou, nejistou servisní minulost a kdoví co ještě. Auto téhle kategorie starší 10 let bude mít hodně najeto. Kusů se kterýma jezdila rodinka na výlety do obchoďáku a najela do 100 tisíc bude v týhle republice asi tak deset. A takový auta bazarníci dobře poznají a dohodí je okamžitě svým lidem. Ty co jim tam stojí mají 200 tisíc utočeno. Vyzkoušej si víc aut, i z jiných kategorií. Třeba i menší a klidně i "podauta". Většina hospodských moudrostí o francouzských a italských a kdovíjakých jiných autech jsou jen kecy.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    David Watzke avatar 4.8.2012 19:07 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Běh a auto(škola)
    No, mám takovej dojem, že důvod proč se kradou Octávky, Passaty a Golfy nejčastěji je jednoduše ten, že je jich nejvíc... a vyjádřené v procentech by to IMHO vypadalo jinak. Ale je to je domněnka, takže pokud máš nějaký čísla, který ji vyvracej, tak prosím pěkně sem s nimi :-)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    PepaSFI avatar 4.8.2012 20:13 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Běh a auto(škola)
    no samozřejmě že je to tak. Kradou se nejvíc protože je jich hodně. Protože jsou nejvíc žádané. Protože se zlodějům vyplatí na ně pořídit nářadí, znát systém alarmu a imobilizeru, znát mechanismy zámků. Protože bude vždycky odbyt, ať už celého auta nebo rozebraných dílů. Taky bude určitě snadné sehnat legální doklady, například z bouraného auta a na nich to legalizovat. Ale ono ani tak nejde o to že by ti to ukradli. Ukrást můžou cokoliv, kolegovi dokonce ukradli ze dvora totálnš rezavou škodu 105. Jde o to že můžeš jako ojetinu snadno koupit auto s černou minulostí a pak mít problémy.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    4.8.2012 20:16 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Běh a auto(škola)
    k te ohrozenosti http://www.zabezpeceno.cz/clanek/16-statistika-kradezi-podle-typu-vozidel

    a k te skodovce, protozte te vyjde servis levneji - platilo mozna v dobe favoritu.
    4.8.2012 21:25 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Běh a auto(škola)
    a k te skodovce, protozte te vyjde servis levneji - platilo mozna v dobe favoritu.

    Možná ještě tak v začátcích éry Felicií, ale dnes už ani omylem. Přesto tomu ale pořád spousta lidí věří, což je důvod, proč může Škodovka u nás prodávat svá auta dráž a s horší výbavou než kdekoli v zahraničí (svou roli možná hraje i ta zvláštní konvence, podle které české magazíny a pořady zásadně škodovky řadí v přehledech o třídu výš, než kam reálně patří).

    5.8.2012 09:35 Vskutečnosti Saýc | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Běh a auto(škola)
    Tak. Skodovka je takovej ceskej microsoft.
    4.8.2012 23:55 tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Běh a auto(škola)
    Třeba i menší a klidně i "podauta". Většina hospodských moudrostí o francouzských a italských a kdovíjakých jiných autech jsou jen kecy.
    Letos jsme na horach meli celej vikend pod -20 (pres den) a startovani po tom vypadalo uplne jak v tom znamem vtipu.
    PepaSFI avatar 5.8.2012 09:43 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Běh a auto(škola)
    jestli ono to nebude třeba uživatelem. Moderní auto, tedy zahraniční mladší 25 let, škodovka mladší 20 let, nemá žádný technický důvod proč by v -20 nemělo nastartovat. Pokud bude mít správný olej, kvalitní palivo, veškerou údržbu a dobrou baterii tak musí bez problémů startovat. Já tady na Vysočině bez problémů provozoval Trabanta a starý Fiat Panda i v teplotách kolem -25. Parkování venku. Trochu problémy byly jen s topením. Tabant se musel i z kopce držet na plynu jinak hned zamrzaly okna protože to topí výfukem a vzduch to bere od chladícího ventilátoru. Fiat zas měl shrnovací střechu která dost prochládá. Spousta starých Pand 4x4 dodnes jezdí v Alpách v mnohem drsnějších podmínkách. Takže pokud něco nestartuje tak je potřeba se trochu zamyslet jestli už třeba ta baterka nemá dost, jestli svíčky neměly být vyměněné před pěti lety, jestli filtr nevypadá jak briketa.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    5.8.2012 11:07 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Běh a auto(škola)
    No nevím, osobně jsem na horách viděl něco podobného. Šumava v zimě, -25C, dvě dieselový auta, jedno pár let starý Peugeot 406, druhá přes 15 let stará Mazda 626. Nastartovaly oboje, ale Mazda to vzala na první škobrtnutí a Peugeot tam škytal na 4x. Před třema roky jsem TDičkovou oktávku v zimě na chatě taky startoval poměrně dlouho; ještě že ta baterka byla dobrá :) no a letos v zimě jsem viděl TDičkáře jezdit MHD anebo když už to nastartovali, tak parkovali radši v podzemní garáži, aby vůbec odjeli :) nemyslim si, že by všechny ty auta byly v mizernym stavu, ale ty dieselový to až na výjimky moc nedávaj.
    5.8.2012 12:05 ZAH | skóre: 43 | blog: ZAH
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Běh a auto(škola)
    Opomíjené žhavicí svíčky. Odejde jedna v létš to nepoznáš v zimě neodjedeš. Nemusí to být vždycky přímo svíčka, ony trochu zoxidované kontakty k ní, výkon svíčky v (!) a servis má žně.
    PepaSFI avatar 5.8.2012 12:37 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Běh a auto(škola)
    těch vlivů může být víc, takový mráz je hlavně pro diesel tvrdá zkouška. To se pak projeví každá maličkost. Roztočit diesel tak aby se vytvořila zápalná teplota je docela dřina i za tepla, natož když ztuhne olej a zeslábne baterka. Nejhorší jsou krátké jízdy, pořád se startuje a baterka se nestačí dobít. A k tomu delší odstávky. Jede se jen na pár nákupů a pak to týden stojí. Baterka postupně slábne a pak v noci přijde mráz a je to. TDI prý mívají opotřebený startér, je to plíživá závada co pomalu postupuje a proto si člověk ničeho nevšimne až jednou nenastartuje. A paradoxně se to prý projeví při teplých startech. Počítač nezapíná různé ty pomůcky pro studený start, žhavení,změněné dávkování paliva a ono to pak se zesláblým startérem špatně chytá. A když přijde horší mráz tak samozřejmě konec.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    4.8.2012 19:15 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Běh a auto(škola)
    Jj, lívance byly fajn, vůbec bych nečekal, že po tom běhu na ně budu mít chuť, ale fakt to bodlo... Příště du zas (doufám) a nebylo by špatný, kdyby se slezlo víc lidí ;-)
    Bedňa avatar 4.8.2012 19:39 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Běh a auto(škola)
    A v Prahe sa už dá parkovať? Je pravda že som tam fakt dlho nebol, ale zaparkovať auto kilometer od miesta kde chcem ísť, tak to radšej hromadná doprava.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    4.8.2012 22:14 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Běh a auto(škola)
    Poměrně bez problémů, jen z modré čáry to ti ošklivý zlý policajti občas odvezou :)
    xkucf03 avatar 5.8.2012 00:26 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Běh a auto(škola)
    A v Prahe sa už dá parkovať?
    To má být vtip? V Praze se parkuje velice často a hromadného parkování se účastní velké množství motoristů – zejména v ranních a odpoledních hodinách. Ale na vhodných místech se dá parkovat i v poledne a vlastně celý den.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    gtz avatar 5.8.2012 01:13 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Běh a auto(škola)
    No 2 míle za ten čas ... neskutečné :-)

    No my jsme na vojně museli běžet 6 km za 36 min. A to s plnou polní, se sapikem a v kanadách :-) Pamatuji si, že tehdy to byl fakt záhul, tehdy jsme naše četa udělala rekord, protože jsme se dostali pod 35 min. No tehdy to bylo dáno i tím, že za to nám byl slíben VOP.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    David Watzke avatar 5.8.2012 08:26 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Běh a auto(škola)
    No 2 míle za ten čas ... neskutečné :-)

    No my jsme na vojně museli běžet 6 km za 36 min.
    To přece odpovídá. 5 km jsem zaběhnul za 29:22, takže těch 6 km za 36 min (6:00 min/km) bych taky dal :-) Samozřejmě musel bych mezitím doladit svůj běžecký styl v kanadách :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    kotyz avatar 5.8.2012 10:41 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Běh a auto(škola)
    A co s gasmaskou a plnou polní? ;-)
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    gtz avatar 5.8.2012 10:42 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Běh a auto(škola)
    No nevím, plná polní (tedy kompletní výstroj) na zádech, na boku maska a na druhém boku sapik :-) Tehdy se tomu říkalo zrychlený přesun a jako bylo to celkem hustý. To po kiláku jsi myslel, že na zádech táhneš vagón :-)
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    5.8.2012 07:53 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Běh a auto(škola)
    jeeezis.. zasa blog az "after party".

    nabuduce prosim napisat v piatok pred behom..

    cely mesiac som na to myslel, ale nakoniec nedomyslel.
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    David Watzke avatar 5.8.2012 08:24 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Běh a auto(škola)
    Co takhle použít kalendář? :-)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    5.8.2012 09:33 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Běh a auto(škola)
    to nie je ono..
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    5.8.2012 11:42 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Běh a auto(škola)
    Lol, ty bys asi potřeboval, aby ti sličná sekretářka v pátek zavolala že Pane, zítra máte ten běh, hodně štěstí! :-D
    5.8.2012 21:08 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Běh a auto(škola)
    konecne niekto, kto ma chape...

    ale nie zavolala.. prisla osobne a zasepkala do uska..
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    =^..^= AmigaPower® avatar 5.8.2012 08:55 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Běh a auto(škola)
    Dá se sehnat za 60k z roku 2000, což mi přijde docela fajn.
    12 let starej vrak za 60k ti příde fajn? :-D Když s takovouhle sračkou přijedeš na výkup, dostaneš 10-12k :-D Upřímě dost nechápu proč sou ty lidi tak blbý a jsou za škodovku ochotný platit jednou tolik co za jiný auto, doby kdy se dalo všechno sehnat a všechno levně jsou pryč...
    Limoto avatar 5.8.2012 23:57 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Běh a auto(škola)

    Sakra s tím běháním :-D Sem se na to běhání taky dal, jezdím na kole na kraj města běhat do lesoparku, po večerech. Jenže dneska sem to nějak nezvládl a chtěl sem jít moc pozdě, což se ještě zdrželo tím, že sem nemohl najít sluchátka, který mě, jak jsem nakonec zjistil, máti vyprala :-D. Takže tam tak přijdu, zamču kolo k dřív vyhlídnutýmu stromu, kterej je dost tlustej na to, aby ho někdo nezlomil a dost úzkej na to, abych to o něho zamčel a běžím. Jenže je tma jak v prdeli a nejspíš bych to hned napral někde do stromu :-D Takže vytahuju mobil, svítím si na cestu. Po dvou kilácích mě to začlo štvát, tak sem šel pěšky zpátky. Přijdu na start, nemůžu najít kolo :-D. Tak tam chvilu procházím ty keře až ho najdu. Sedám na kolo a v tu chvilu začnou štěkat psi, o kterých sem neměl ani tušení, sem se málem posral :-D Byli za neprůhledným plotkem, znělo to, že se přibližují a já jsem je nemohl vidět... Asi začnu chodit dřív :-D

    Luboš Doležel (Doli) avatar 6.8.2012 09:15 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Běh a auto(škola)
    K ostatním: kupovat si na houby auto jen kvůli nějakému rozježdění, takže hlavně kvůli prvnímu roku po získání ŘP, jsou podle mě zbytečně vyhozené peníze. Lepší koupit si něco, co poslouží i pak.

    To mi mnohem víc přineslo krátké ježdění s malým náklaďákem do 3,5 tuny, než kolik by mi dalo ježdění v pomalé křusce.
    6.8.2012 09:59 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Běh a auto(škola)
    S tím bych tak úplně nesouhlasil. Ne nadarmo se říká, že první auto člověk zničí. Nemusí ho hned nabourat (i když i to je poměrně časté), ale jde i o zvýšené opotřebení v důsledku nezkušenosti. Takže IMHO není od věci začít spíš na něčem, čeho "nebude škoda", než na autě, se kterým hodlám jezdit ještě deset let.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 6.8.2012 10:08 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Běh a auto(škola)
    Zas až tak hrozně bych to neviděl. Já jsem se po autoškole jen pořádně rozjezdil a jediný hřích bylo lehké spálení spojky, když jsem se musel s autem plným půl tuny železa rozjet do kopce.
    6.8.2012 10:22 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Běh a auto(škola)
    Každý ale není tak dobrý…
    David Watzke avatar 6.8.2012 15:54 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Běh a auto(škola)
    No, já chci udělat takovej kompromis. Koupit něco, co není naprostá šunka, ale zároveň ne moc drahý (abych to mohl zaplatit z fleku).
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    6.8.2012 16:12 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Běh a auto(škola)
    Pokud to nemá být "naprostá šunka", tak dvanáct let staré auto jen v případě, že znáte majitele a víte, že se o to auto dobře staral. Jinak je to sázka do loterie s velmi malou šancí na výhru.
    David Watzke avatar 6.8.2012 18:01 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Běh a auto(škola)
    Trochu mě překvapuje, že tohle říkáš. Nezpochybňuju to, sám o tom nic nevím, jen mi to přijde zajímavý z toho důvodu, že všude kolem sebe podobná auta vidíme jezdit - je jich mraky (ale jasně, člověk neví co za tím, aby to vůbec jezdilo, vlastně bylo). Můj táta má už 10 let astru 1.4i z roku 1999 a dodnes slouží v pohodě a když do ní musel vrazit nějaký peníze, tak pouze za věci, u kterých se to očekává.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Fluttershy, yay! avatar 6.8.2012 19:58 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Běh a auto(škola)
    Často těžko poznáš, jestli to auto není bourané. V 200k km a pak co nějakou dobu se musí dělat údržba, velmi často nákladná. Spousta (ne-li dokonce většina) bazarníků jsou zloději, kteří ti přetočí kilometry, přetřou havárku, zatají závady, nalžou cokoliv, aby prodali. A případy, že si někdo koupil auto (typicky škodovku) v áčkách a druhý den už ho před barákem nenašel, nejsou zrovna vzácné. Navíc spousta těch prodávaných aut je bývalá firemní, kde se k tomu lidi chovaj jak hovada.

    Jasně, pokud je to auto, se kterým jezdila rodinka a chovala se k němu slušně, proč ne? Jenže to bych nehledal v bazaru a cena bude adekvátní stavu, příp. neadekvátně vysoká.

    V každém případě bych se ale vyhnul mainstreamu, pokud se nepočítá s bastlením (kamarád si takhle kompletně rozebral a složil 206 nebo polo*, zná to do posledního šroubku, pak to celkem chápu).

    * zrovna starší VW Polo SDI byl fajn auto, akorát hrozně nízké
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    6.8.2012 20:27 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Běh a auto(škola)

    Problém vidím v tom, že pokud někdo deset let jezdí autem, tak si na problémy postupně zvyká, zatímco na nového majitele spadnou všechny najednou (klasický efekt uvařené žáby). Sám jsem si to mohl vyzkoušet na vlastní kůži, když jsem z Escorta, se kterým jsem jezdil deset let (celkem měl 13 let a 230000 km) přesedl do nového Focusu a po pár měsících si sedl do toho Escorta. Najednou mi neskutečně lezlo na nervy, že

    • auto není radno nechávat na dešti, protože je pak kobereček u řidiče nasáklý vodou
    • po delším stání v chladném a vlhkém počasí trvá tak dvě minuty / jeden kilometr, než motor táhne naplno
    • když dávám blinkr doprava a svítím, v polovině případů začnou svítit dálková světla a je potřeba do páčky trochu ťuknout, aby přestala
    • je tam špatný přepínač mlhovek, takže kontrolka se přepíná při každém stisknutí, ale mlhovka jen při každém druhém
    • …a pár drobností jsem určitě ještě zapomněl

    Všechno to jsou věci, na které jsem si zvyknul a které jsem neřešil, protože oprava by stála víc, než bych byl ochoten za ni zaplatit, ale pro případného nového majitele by bylo daleko těžší si na to všechno zvyknout.

    Kromě toho bylo prorezlé výfukové potrubí tak, že byla jen otázka času, kdy bude potřeba vyměnit i přední člen (ten nejdražší, s katalyzátorem), a vše nasvědčovalo tomu, že v dohledné době bude potřeba vyměnit i čepy řízení. To jsou klasické časované bomby - tedy ty, o kterých jsem věděl. A to podotýkám, že až do 195000 jsem jezdil v doporučených intervalech na servisní prohlídky, což většina řidičů přestane dělat podstatně dřív.

    9.8.2012 17:12 chachar87 | skóre: 4 | blog: chacharovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Běh a auto(škola)
    tak ja si jezdim ve 23 let starem favoritu a minuly mesic jsem udelal technickou na dalsi dva roky bez nutnosti jakekoli opravy

    nicmene kupoval jsem ho od nekoho kdo s tim najezdil 80k km a v zime to poprve vyjelo az se mnou

    kolega ma starsi octavku 1.9 TDI a to je nadhera jezdit se spotrebou 4l/100km...nicmene jak uz tu nekteri rekli pripadna oprava naftaku je celkem draha zalezitost...zatim ma najete necelych 300k a motor v pohode
    Kdyz nejde o zivot, tak jde o hovno...
    xkucf03 avatar 6.8.2012 20:56 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Běh a auto(škola)
    Doporučuji vzít na nákup auta mechanika, který dělá danou značku, má diagnostiku a hlavně spoustu zkušeností. Pak jsou šance na koupení šunky výrazně nižší – nebo aspoň člověk ví, do čeho jde, a jaké náklady může předpokládat.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    6.8.2012 16:30 M-train | blog: finance
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Běh a auto(škola)
    No, já chci udělat takovej kompromis

    Hele já ti rozumím, ale bacha na drahej kompromis.

    Záleží na co to chceš, ale např. Ford Focus 1,4 jsem koupil příbuznýmu za 130.000 kč, a ještě byl 2 měsíce v záruce. Pochopitelně to chce prvního vlastníka, seriózní servisní knížku. Jako podmínku jsem si dal, že stávající majitel dá auto do autorizovaného servisu Forda na kontrolu, jako pojistku pro nás oba, prodávajícího i kupujícího. Některý lidi u Charouze znám a když mi potvrdili, že je auto opravdu v pořádku (bylo to tzv. 2.auto v domácnosti na nákupy s 20.000 najetými km), tak jsem ho vzal.
    Nobody can give you as much as I can promise you
    Fluttershy, yay! avatar 6.8.2012 12:55 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Běh a auto(škola)
    Zvláštní, že tu nikdo nezmínil LPG, je to i ekonomičtější. Jinak Subaru FTW! Teda až na cenu náhradních dílů.

    To tvoje básnění o Endomondu mě přimělo to vyzkoušet. Mám jenom tu bezplatnou verzi bez registrace, vypadá to zajímavě, ale moc mi to nefunguje (třeba když jsem vybíhal a sbíhal poměrně krátkou louku, nestíhalo to reagovat).
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    6.8.2012 13:35 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Běh a auto(škola)
    To musela bejt asi opravdu dost krátká louka. No, jinak ono je to imho spíš na delší trasy, záleží samozřejmě taky na GPS modulu...
    Fluttershy, yay! avatar 6.8.2012 14:13 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Běh a auto(škola)
    Obnovuje se to jen po určitých (zřejmě časových) intervalech skokově, otestováno na procházce se psem.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    6.8.2012 14:34 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Běh a auto(škola)
    Tak samozřejmě, ono to ani jinak nejde, že ;-) Co jsem koukal do exportovanýho gpx souboru, zaznamenává to polohu+výšku+čas každých zhruba 5 sekund (někdy míň (2s), někdy víc (10s), nevim, podle čeho to určuje). Když se pak podívám do mapy s vyznačenou trasou, naprostá většina nepřesnosti je způsobená vlastní nepřesností GPS spíš než příliš dlouhým intervalem zaznamenávání, teda alespoň u mě.
    6.8.2012 13:55 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Běh a auto(škola)
    Zvláštní, že tu nikdo nezmínil LPG, je to i ekonomičtější.
    Ale tím si na straně pozitiv skončil, ne? :)
    kotyz avatar 6.8.2012 14:12 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Běh a auto(škola)
    A co teprv NCG?
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Fluttershy, yay! avatar 6.8.2012 14:17 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Běh a auto(škola)
    S CNG býval problém s dojezdem a rozměry nádrže, do normálních osobních aut se to snad ani nedávalo (možná se recentně něco změnilo, nevím).

    LPG je docela čisté, vychází levně a zásadní náročnost na údržbu (nebo příp. poruchovost) jsem nezaznamenal. Akorát to zabírá místo v kufru nebo místo rezervy, ale zase záleží na použití auta.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    kotyz avatar 6.8.2012 15:31 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Běh a auto(škola)
    Nvíc s tim nesmíš do podzemních garáží (prej kvůli požárnim předpisum, přitom je to imho bezpečnější než benzín s naftou dohromady), ale to by se mělo v nejbližších letech změnit. To CNG (zemní plyn) by zase prej mělo vycházet levnějc, zase ale nebude moc pump co to budou mít, LPG bude "všudypřítomnější". Pomalu už taky začínají vyrůstat nabíječky na elektromobily, třeba parking u Plzeň Plaza už má teď asi dvě místa vyhrazený pro elektromobily (nevim jestli v každym patře, ale minimálně v jednom už sem to viděl). Budoucnost by teda mohla bejt v elektrice, plyn stejně pořád zdražuje a jednou dojde stejně jako ropa...
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    6.8.2012 15:39 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Běh a auto(škola)
    Do podzemní garáže s tim nesmíš proto, že to narozdíl od benzinu a nafty je těžší než vzduch, takže když ti to tam uteče, tak to budeš dost blbě vyvětrávat. LPG vychází levnějš taky snad hlavně akorát o tom, že na to není aplikovaná nějaká daň, takže jak to bude mít víc lidí, tak ta výhoda rázem skončí :) A já nevím, ale dělat si z auta sporák... :)
    kotyz avatar 6.8.2012 15:48 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Běh a auto(škola)
    No nebo si ještě můžeš doma "vařit" naftu z "vyjetejch" fritovacích olejů :-D Jde to.
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    PepaSFI avatar 6.8.2012 20:29 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Běh a auto(škola)
    některé parkingy už to snad nezakazujou. Údajně ty novější už jsou stavěné podle jiných norem, mají vyhovující větrání a čidla na plyny takže kdyby někomu fouklo těsnění tak tam vlítnou hasiči a zrychtujou to. Taky ty systémy v autech jsou spolehlivější, dřív stačilo jít po parkovišti a po čuchu bylo poznat který favorit je na propík bupík. Auto na CNG se vyplatí jedině jako ojetina. Přestavby se snad vůbec nedělají, vyšlo by to dráž jak celý auto. Hodně automobilek to dělá přímo originál ale cena je taky taková že se to málokomu vyplatí. Teda u nás, v zahraničí nevím ale jak je v kraji zvykem, máme obvykle všechno mnohem dražší než jinde. A kromě daně za palivo z toho u nás není žádná výhoda. Jeden známý má Fiat Multipla na CNG a je s tím moc spokojený. Provoz levnější, na chodu motoru není znát žádná změna a čerpačku má 20 kilometrů. Žádná nádrž nepřekáží jako u LPG, jsou tam nádrže v podlaze. Jen je auto asi o 200kg těžší.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    xkucf03 avatar 6.8.2012 21:06 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Běh a auto(škola)
    že to narozdíl od benzinu a nafty je těžší než vzduch
    Rýp: a benzín s naftou je lehčí? :-)
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    kotyz avatar 6.8.2012 21:50 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Běh a auto(škola)
    Myslí se páry, ne? ;-)
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Fluttershy, yay! avatar 6.8.2012 16:15 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Běh a auto(škola)
    Z čeho chceš vyrábět tu elektřinu (a baterie), he?

    Elektromobily jsou mj. kvůli dojezdu napikaču. Možná tak do města, ale na nic jiného.

    Plynu je dost a ještě se (zcela zbytečně) spaluje de facto jako odpad při těžbě ropy.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    kotyz avatar 6.8.2012 16:58 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Běh a auto(škola)
    Dojezd už dneska neni takovej problém jako dřív a akumulátory se furt zlepšujou. Na dojíždění do/z práce + na nákupy byl ten dojezd dostatečnej eště s těma starýma akumulátorama. Furt je to mnohem reálnější než pohon na vodík, kolem kterýho se šaškuje posledních pár let. Elektriku bych bral třeba z jádra. Plynu je zatim dost, to máš pravdu.
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    xkucf03 avatar 6.8.2012 21:04 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Běh a auto(škola)
    A co teprve auto na dřevoplyn :-)
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    kotyz avatar 6.8.2012 21:51 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Běh a auto(škola)
    To by bylo i dost eko a retro. Proč to nikdo nevyrábí? :-D
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    6.8.2012 21:57 Marble | skóre: 27 | blog: marble
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Běh a auto(škola)
    Však si vyrob sám, ne? :) Pro inspiraci třeba http://www.vedbil.se (je tam i verze v angličtině).
    6.8.2012 23:21 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Běh a auto(škola)
    Jedno maj v Lešanech v muzeu :)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.