abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 18:22 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 28.0 programovacího jazyka Erlang (Wikipedie) a související platformy OTP (Open Telecom Platform, Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:11 | Zajímavý článek

    Český telekomunikační úřad zveřejnil Výroční zprávu za rok 2024 (pdf), kde shrnuje své aktivity v loňském roce a přináší i základní popis situace na trhu. Celkový objem přenesených mobilních dat za rok 2024 dosáhl dle odhadu hodnoty přibližně 1,73 tis. PB a jeho meziroční nárůst činí zhruba 30 %. Průměrná měsíční spotřeba dat na datovou SIM kartu odhadem dosáhla 12,5 GB – v předchozím roce šlo o 9,8 GB.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 12:33 | IT novinky

    Z novinek představených na Google I/O 2025: Přehledy od AI (AI Overviews) se rozšiřují do dalších zemí. Užitečné, syntetizované přehledy od generativní AI jsou nově k dispozici i českým uživatelům Vyhledávače.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 11:44 | IT novinky

    Šestice firem označovaných jako „MAMAAN“ – tedy Meta (Facebook, Instagram), Alphabet (Google), Microsoft, Apple, Amazon a Netflix – je zodpovědná za více než padesát procent světového internetového provozu. Dalšími velkými hráči jsou TikTok a Disney+. Společně tak zásadně určují podobu digitálního prostředí, spotřebitelského chování i budoucích trendů v oblasti technologií. I přesto, že se podíl těchto gigantů od roku 2023 o něco snížil, jejich dominantní postavení zvyšuje volání po regulaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    dnes 11:33 | IT novinky

    Evropská komise (EK) navrhuje zavést plošný poplatek ve výši dvou eur (zhruba 50 Kč) za každý malý balík vstupující do Evropské unie. Poplatek se má týkat balíků v hodnotě do 150 eur (zhruba 3700 Kč), které v EU nepodléhají clu. V loňském roce bylo do EU doručeno kolem 4,6 miliardy takovýchto balíků. Poplatek má krýt náklady na kontroly rostoucího počtu zásilek levného zboží, které pochází především z Číny.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    včera 18:11 | IT novinky

    Dnes a zítra probíhá vývojářská konference Google I/O 2025. Sledovat lze na YouTube a na síti 𝕏 (#GoogleIO).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:22 | Komunita

    V Bostonu probíhá konference Red Hat Summit 2025. Vybrané přednášky lze sledovat na YouTube. Dění lze sledovat na síti 𝕏 (#RHSummit).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:00 | Nová verze

    Společnost Red Hat oficiálně oznámila vydání Red Hat Enterprise Linuxu 10. Vedle nových vlastností přináší také aktualizaci ovladačů a předběžné ukázky budoucích technologií. Podrobnosti v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 12:22 | Pozvánky

    Tuto sobotu 24. května se koná historicky první komunitní den projektu Home Assistant. Zváni jsou všichni příznivci, nadšenci a uživatelé tohoto projektu. Pro účast je potřebná registrace. Odkazy na akce v Praze a v Bratislavě.

    jose17 | Komentářů: 0
    včera 04:44 | IT novinky

    Troy Hunt představil Have I Been Pwned 2.0, tj. nový vylepšený web služby, kde si uživatelé mohou zkontrolovat, zda se jejich hesla a osobní údaje neobjevily v únicích dat a případně se nechat na další úniky upozorňovat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (60%)
     (24%)
     (9%)
     (2%)
     (0%)
     (0%)
     (5%)
    Celkem 55 hlasů
     Komentářů: 5, poslední včera 20:57
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Vložit další komentář
    25.10.2008 01:03 Liborek | skóre: 18 | blog: Liborkovo | (momentálně) Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Swastica Eyes
    Doporučují přečíst tento text uveřeněný na digizone.cz a zejména zde zveřejněný záznam jednání. Když jsem viděl "překlad" textu, který analytik Vogl předložil Radě, tak jsem nevěřil vlastním očím. Buď to překládal jen podle toho, co si z písně zapamatoval nebo vůbec neumí anglicky...
    25.10.2008 03:06 Libor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Swastica Eyes
    Tyto živoucí parodie na autoritu se nedokáží-nechtějí přizpůsobit, proto diktují ostatním, jak je to správné. Jejich nepřítelem je změna, cokoliv nové, nová informace, nový spolupracovník, nový soused, nová technologie.
    Koukám, že jim docela vidíte do hlavy :-D Jsem rád, že takhle nepomlouváte mne, kdo ví, co byste o mně vymyslel.

    (samotnou otázku míry fašismu zkoumat nehodlám, že tli vedle, to nemám problém uvěřit)
    25.10.2008 08:23 .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Swastica Eyes
    http://zpravy.idnes.cz/vysilaci-rada-resi-stiznost-na-antifasistickou-kapelu-v-ct-pos-/media.asp?c=A080901_163839_media_pei
    25.10.2008 09:05 isi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Swastica Eyes
    ahoj, moc pekne tema.... ;-)

    Jen mi příjdeš v některých soudech podobný jim...

    A také jsem zvědav, jak se bude chovat dnešní mladá generace (vč. mě), třeba ta část intelektuálně založená (toto zase někdo pochopí špatně) s určitým nadhledem a vůbec schopne širšího pohledu na věc, až doroste do "kritických" let...
    elviin avatar 25.10.2008 10:27 elviin | skóre: 29 | blog: elviin | Plzeň-Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Swastica Eyes
    Jen mi příjdeš v některých soudech podobný jim...

    Určitě. Mrzí mě, že to lépe nedokážu. Vím, že je tady nějaký problém, který chci popsat. A také vím, že až to dokážu, tak rozhodně nebudu tam, kde jsou oni.
    25.10.2008 09:18 Kverulant
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Swastica Eyes
    Jejich nepřítelem je změna, cokoliv nové, nová informace, nový spolupracovník, nový soused, nová technologie. Jejich argumenty, spíše kvaziargumenty jsou založené pouze na omezené informaci. ... Je to jen podobnost k jejich způsobu argumentace, kdy rozhazují mlhavé fráze, unáhlené soudy.
    a nieje aj toto unahleny sud podoprety mlhavymi frazami? Nie je vsetko nove zaroven aj dobre - tym menej lepsie a obcas sa treba drzat aj starych a osvedcenych rad a skusenosti, ci sposobu zivota. To iste plati aj o financnom svete a financnej krize. Ved predsa nieje normalne ked napr. nas majetok nosime v zadnom vrecku nohavic v plastikovej karte, presuvame z uctu na ucet virtualne cisla, banky poziciavaju stavebnym developerom 90 percent kapitalu na novu stavbu a len 10 percent musi mat developer - pricom ale zisk, cize 100 percent berie developer. Nove veci niesu vzdy dostatocne vyskusane... Pozor na to...
    25.10.2008 09:41 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Swastica Eyes
    Prosím... Swastika Eyes.
    25.10.2008 10:08 ja
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Swastica Eyes
    Už ani neviem, ktorý je rok:-), tak rýchlo bežia. Zjednodušovači boli rovnakí pred rokom 1989, ako sú aj dnes a na veku nezáleží. Tento článok je toho dôkazom. Život nie je čiernobiely.Ľudia nie sú čiernobieli. Nemožno ich napchať do škatúľ: škatuľa pred rokom 1989, škatuľa po roku 1989. Ahoj!
    25.10.2008 10:48 Kverulant
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Swastica Eyes
    Už ani neviem, ktorý je rok:-)
    cochvila tu bude rok 1984 v plnej parade...
    Dalibor Smolík avatar 25.10.2008 11:46 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Swastica Eyes
    + 1 :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    Nicky726 avatar 25.10.2008 17:37 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Swastica Eyes
    +1
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    25.10.2008 19:04 Mykonou | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Swastica Eyes
    +1984
    I TY muzes byt echt linuxak!
    25.10.2008 12:46 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Swastika Eyes
    Kdybychom zrušili ty veřejnoprávní média, hned by bylo po problému. :-)
    25.10.2008 15:30 Christof | skóre: 22 | Havířov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Swastika Eyes
    nejlepší by bylo zrušit všechny ty aféry a internety
    otula avatar 25.10.2008 15:49 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Swastika Eyes
    Často jsou to lidé, kteří prožili větší část života před rokem 89 (*). Přes jejich zkušenost a dobré úmysly odmítám jejich monopolní pohled na vnímání světa. Vyslechnout je ano, ale nenechat se od nich omezovat v příjímání nových informací.
    Přijímání nových informací? Nezapomeň ale na to, že ty "nové" informace opět přijímáš z různých zdrojů, a pokud tím zdrojem není osobní zkušenost, mohou být - a často bývají - (i zcela záměrně) zkresleny.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Dalibor Smolík avatar 25.10.2008 18:06 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Swastika Eyes
    Když se již zamýšlíme nad důvěryhodností informací, které získáváme, tak ani osobní zkušenost není vždy hodnověrným měřítkem. Viz Jára Cimrman v Poslu z Liptákova: "Je uhlobaronem. Baví ho to" :-) Jinak pohlíží na minulý režim dítě tajemníka ÚV KSČ, jinak zemědělec z JZD a úplně jinak zase disident. Říkal jsem traktoristovi z vesnice, kde máme chalupu mezi jiným: "Vadilo mi třeba, že se nedalo cestovat." On mi odpověděl: "Já stejně nikam nejezdím. Práci jsem měl jistou, rum za 2 koruny, pivo taky, holínky a tepláky mi stačí a občas byl povedenej mejdan v práci a nemusel jsem se bát, že zítra nebudu mít výplatu." Taky má pravdu. Již se na toto téma s některými lidmi nebavím. Člověk si musí vždycky přebrat, z jaké pozice se stanovisko sděluje. Teprve porovnáním různých názorů si člověk může udělat objektivní obrázek.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    otula avatar 25.10.2008 18:33 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Swastika Eyes
    ani osobní zkušenost není vždy hodnověrným měřítkem

    To máš pravdu, ale vždy je to větší jistota, než informace podané sdělovacími prostředky či učebnicemi (pokud tedy mluvím o době nedávno minulé). Byl jsem (a nejen já) například fascinován, jak ohromně může být mladý člověk přesvědčen o pravdivosti informací z knih a školy, týkajících se například válčení v Perském zálivu a americké armády. Byl neoblomně přesvědčen o tom, že přímo účastníci té války o svých prožitcích a zkušenostech lžou, a že stejně nesmyslné a lživé byly i informace, které byly v přímých přenosech tehdy ukazovány, protože jediná pravda je ta, kterou po čase někdo sepsal a on si ji přečetl. Jediná pravdivá je totiž proamerická kniha, protože on sežral všechnu moudrost světa a byl vychován k absolutnímu odporu ke všemu předlistopadovému a k maximální oddanosti zaoceánské mocnosti.

    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    26.10.2008 20:29 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Swastika Eyes

    Tak jsem si zrovna dneska pouštěl film Kopytem sem, kopytem tam a zaujala mne scéna, kde ředitel kulturáku útočí na provozního Frantu (David Vávra):

    V první řadě je to klub pro mladé lidi a těm se názory teprve formují a tříbí. Přece jim nemůžeme servírovat takovou… takovou pochybnou muziku. Víš ty, co by z toho mohlo všechno bejt?

    Když si to porovnám s vyjádřením místopředsedkyně a mluvčí Rady ČRo Dany Jaklové:

    Když jsme si tedy nechali udělat překlad toho, co se tam vysílá, tak jsem docela znepokojená. Protože víte, že Radio Wave jako stanice pro mladé, působí na lidi nehotové, na lidi, kteří si teprve utvářejí své názory, svůj přístup k životu. Já sama mám šestnáctiletého syna a vím, co to obnáší

    mám pocit, jako by tu snad ani nebylo těch dvacet let rozdílu…

    Dalibor Smolík avatar 27.10.2008 14:31 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Swastika Eyes
    Ta podobnost těch výroků je přímo děsivá :-(
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    27.10.2008 15:46 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Swastika Eyes
    Ona je ta jejich rétorika celá velmi podobná způsobu vyjadřování starých dobrých aparátčiků... Když jsem ten přepis četl, skoro se mi nechtělo věřit nejen tomu, co ti lidé říkali, ale také, jak to říkali. Například při čtení následujícího útržku se mi vybavilo:
    "Já jsem velmi rád, že poprvé a natvrdo tady zaznívá – a teď jsem velmi rád, že to říká programový ředitel pan Medek – jaká ta situace vlastně je."
    A jsou mezi námi tací, soudruzi - a to si přiznejme - kterým nejde jen o tu naši věc...

    ------
    "A tahle mimořádná tolerantnost nás už vede k fašismu,"
    Správně, je potřeba to vzít pevně do roky a nebýt příliš tolerantní - pak to teprve bude ta správná™ kultura.

    ------
    "Jestliže tady už narážíme na problémy hákových křížů a podobné věci, tak tady končí veškerá trpělivost,"
    Republiku si rozvracet nedáme!

    ------
    "Já se ptám, jak dlouho ještě bude zneužíváno trpělivosti rady, a ptám se, co s tím hodláte dělat. A k tomu říkám rovnou, že času je málo,"
    Při tomhle už jsem skoro vyprskl smíchy. Ten člověk se učil od profíků. Jako vystřižené z Nejisté sezóny.
    27.10.2008 14:38 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Swastika Eyes
    Zvláštní, že zrovna mě se nejvíce snaží říkat jak mám žít právě mladí lidé tak cca do 25-30 let nejvíce. A jsou schopní být i velmi neurvalí a hulvátští, a černobílí - takže po pár "útocích" mladých jsem pochopil a ocenil moudrost pana Klause, že nechce jmenovat soudce pod 30 let, plně s tím souhlasím.

    Jinak hrají se tu propagandistické hry, které jsou velmi záludné a mnho lidí na ně skočí, a ty hry jsou:

    - potírání fašismu - potírání rasismu - potírání dětské pornografie - potírání násilí na ženách - potírání násilí na dětech

    Vše z výše uvedeného má smysl, pokud se najde správná míra, ale ve všech už byla 100x překročena. V zásadě dnes neexistuje v Česku člověk, který by nemohl být obviněn alespoň z jednoho z výše uvedených trestných činů - a při troše snahy nemohl být za to odsouzen. V zásadě díky tomu jsme dnes všichni hříčkou a kdykoli můžeme být obviněni na základě výše uvedených 5 činů - byť někdy to chce maličko zkrouhnout práva obviněného, ale nikterak moc.
    Dalibor Smolík avatar 27.10.2008 15:05 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Swastika Eyes
    Stačí, když vyfotí mimoděk své malé dítko nahé, jak si hraje na trávníku nebo u rybníka a jsou rodinné fotky na internetu či je pošle e-mailem. A má zaděláno na průšvih :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.