abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
včera 15:44 | Nová verze

Byla vydána verze 2.4 svobodného nelineárního video editoru Flowblade (GitHub, Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Zdůraznit lze přechod na Python 3.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 07:00 | Nová verze

Vyšel toolkit Qt verze 5.14. Změny se týkají především Qt Quick, jeho odstínění od konkrétních nízkoúrovňových grafických API a zlepšení výkonu zvláště ve 3D. Začíná tím proces postupných příprav na Qt 6. Příští vydání (5.15) bude s dlouhodobou podporou. Aktuálně také vyšlo vývojové prostředí Qt Creator 4.11 – vedle oprav chyb a řady zjednodušení konfigurace přidává mj. experimentální podporu WebAssembly.

Fluttershy, yay! | Komentářů: 4
včera 06:00 | Nová verze

Byla vydána nová verze 1.41 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.41 bylo vydáno také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
12.12. 23:55 | IT novinky

J2EE, nověji Java EE a nejnověji Jakarta EE, tj. Java pro vývoj a provoz podnikových aplikací a informačních systémů (Java Platform, Enterprise Edition), slaví 20 let. První verze J2EE 1.2 byla vydána 12. prosince 1999.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
12.12. 22:00 | Nová verze

V kancelářích společnosti NGINX, tj. společnosti stojící za stejnojmenným webovým serverem a reverzní proxy, v Moskvě proběhla policejní razie. Na NGINX si nárokuje práva společnost Rambler. Igor Sysoev, zakladatel společnosti NGINX, ve společnosti Rambler pracoval v letech 2000 až 2011. V březnu letošního roku byla společnost NGINX prodána společnosti F5 Networks za 670 milionů dolarů.

Ladislav Hagara | Komentářů: 13
12.12. 18:44 | Nová verze

Vyšel Vim 8.2. Jedná se převážně o opravnou verzi tohoto textového editoru, ale mezi několika novými funkcemi je také možnost používat vyskakovací okna v uživatelském rozhraní, což využijí zvláště vývojáři doplňků pro dialogová okna či okna s nápovědou, napovídáním atp. Ukázkou je hra killersheep.

Fluttershy, yay! | Komentářů: 1
12.12. 17:44 | Nová verze

Byla vydána nová verze 19.12.0 KDE Aplikací (KDE Applications). Přehled novinek i s náhledy v oficiálním oznámení, kompletním seznamu změn a na stránce s dalšími informacemi.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
12.12. 15:55 | Zajímavý článek

Nezisková organizace Electronic Frontier Foundation vydala obsáhlý článek vysvětlující plošné techniky online sledování používané k hromadění dat korporacemi, shrnuje další využití těchto dat a naznačuje, jak se tomu bránit: technicky a legislativně.

Fluttershy, yay! | Komentářů: 4
12.12. 14:32 | Pozvánky

Ve středu, 18. prosince od 17:00 do 20:00, se uskuteční šestý Avast C++ Meetup. Přednášet bude Timur Doumler (člen ISO C++ komise) na téma „Type punning in modern C++“ a Chandler Carruth (Google, LLVM, člen ISO C++ komise) na téma „Programming Language Design for Performance Critical Software“. Registrace zdarma na meetup.com. Video stream bude dostupný v YouTube playlistu meetupu.

David Watzke | Komentářů: 2
12.12. 00:11 | Zajímavý článek

Daniel Vetter se v příspěvku Upstream Graphics: Too Little, Too Late (Grafika v upstreamu: příliš málo, příliš pozdě) na svém blogu věnuje podpoře a problémům grafiky v upstream Linuxu. Jedná se o souhrn jeho stejnojmenné přednášky na Linux Plumbers Conference (videozáznam, pdf).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
Kolik jste vystřídali distribucí Linuxu? (uvažujte distribuce, které jste používali aspoň měsíc)
 (3%)
 (74%)
 (18%)
 (3%)
 (3%)
Celkem 68 hlasů
 Komentářů: 8, poslední dnes 13:16
Rozcestník

Hra Supertuxkart

28.4. 01:27 | Přečteno: 2255× | linux | poslední úprava: 11.5. 15:04

Blog o hraní hry Supertuxkart

Úvod

Supertuxkart je hra s volne širiteľným zdrojovým kôdom. V tomto blogu bude popis ako hram túto hru.

Hra bola spustená v režime okna. Spočiatku bola hra nastavená na maximálne detaily čo v niektorích prípadoch zobrazovalo pri 13 FPS. Samozrejme podľa obsahu okolitej scény. Neskôr som sa rozhodol, že skúsim znížiť detaily či nie sú niektoré výhry spôsobené spomalením hry.

Hra bola spustená na hw, ktorý je popísaný v blogu v grafickom prostredí xfce4. Rozlíšenie prostredia je 1920x1080. Okno hry 1024x768 v pomere 4:3. Ovladač APU je z nonfree repozitára.

Výber vozidla.

Keďže hru spúšťam na linuxe tak som si vybral samozrejme Tuxa. :)

Popis v režime príbehu

Tento režim je založení na fiktívnom príbehu o únose GNU. Úloha hráča je prejsť jednotlivé výzvy. S nulovým počtom bodov je možné hrať len niektoré výzvy ostatné výzvy je možné hrať len s určitýn počtom bodov.

K dispozícii sú tri úrovne náročnosti. Ja prevažne hrám na úrovni strednej. Ale sú aj výzvy, ktoré si vyžadovali použitie menšej náročnosti. Niekoľko krát sa mi stalo po dokončení veľkej ceny, že mi namiesto ponúknutia reštartu pretekov dalo bronzovú trofej alebo napísalo splnenie výzvy. Toto je napríklad zvláštnosť.

Odmeny za prvé miesto vo výzve

Je niektorí z pohárov. Podľa výzvy buď nejaká nová trať alebo ina postavička v pretekoch.

Predvídateľnosť hry

Predvídateľnosť hry je ťažke určiť. Pretože niektoré útoky od AI sú nepredvídateľne. Už viackrát na mňa zautočili bez varovania a nie raz pred cielom. Definovať čo je predvídateľne je náročne. Napríklad som si všimol, že v určitých prípadoch AI použije basketbalovu loptu na útok proti vedúcemu pretekárovy alebo použije iný útok proti inej AI. V týchto prípadoch je čin AI v prospech mňa, keďže ten útok danú AI na chvílu spomalí. Inými slovami v hre sú prvky, ktoré možno predvídať ale z veľkej miery AI robí náhodne veci. Podľa zdrojového kódu hry my vyšlo, že ghost replay je predprogramovaný alebo toto bolo len plytke pozretie kódu. Súbor obsahuje číselné hodnoty. čo zrejme bude predstavovať parametre pohybu a pozície v priestore motokáry.

Nutné schopnosti na hranie.

Určite musíme mať dobre reflexy, keďže trate bývaju s množstvom zákrut a prekvapení. Taktiež musíme počítať s útokmi od AI či už od zadnej strane alebo prednej. Nie je na škodu vedieť obratne prechádzať zákruty pomocou šmyku. Samozrejme vedieť používať útočne bonusy aj smerom dozadu. Síce nie vždy sa mi podarilo vyhnúť boulingovej guly poslanej od AI. :)

V niektorích miestach je nutné si dávať pozor. Hlavne kde sú hrany a alebo otvori. Ľahko sa môže stať, že sa zasekne motokára a je potom problém to uvolniť. V niektorích prípadoch nedôjde k presunu na trať.

Využitie žuvačky na ochranu

Použitie žuvačky na ochranu má niekoľko výhod. Napríklad je odolné voči útokom a pascam vo forme banánových šúp. V prípade časovanej bomby môžme použiť žuvačku na odstránenie.

Najťažšie úlohy

Najťažšia úloha je podľa mňa pretekať s ghost replayom. Problém je, že motokára z replay nie je možné fyzický ovplyvniť. Čo ale môžeme ovplyniť je sledovanie akou trasou ide motokára z replayu. Takto môžme po pár pokusoch odhadnúť správnu trasu. Tento typ úlohy som hral na nízkej náročnosti. To že niektoré poháre sú bronzové neznamená, že všetky spomínané výzvy boli hrané na tejto úrovni.

Tiež musím spomenúť úlohu zbieranie plynových nádob s oxidom dusným (nitro). Nitro umožní dočasne zrýchlenie len v tomto type úlohy je nutné zozbierať potrebný počet kusov a stihnúť to v stanovený čas.

Záver

Hra je ako taká dobre hrateľná. To, že niekedy vyletím z trate znamenám že musím byť pozornejši pri hrani. APU grafiku zvláda dobre. Pred spustením som mal obavy či hra nepadne kvôli nekompatibite grafických ovladačov ale obavy boli zbytočné. CPU nie je touto hrou veľmi zaťažované, len APU čo sa prejavilo zvýšenou teplotou cpu. Samozrejme som musel trochu upraviť krivku chladenia aby nedošlo k prekročeniu maximalnej povolenej teploty. Keďže pri hraní teplota prekročila úroveň 70°C a maximálna teplota je 90°C. Krivku som posunul takým spôsobom aby vyšší výkon chladenie bol pri nižšiej teplote. Je pravda, že je k dispozícii ešte priestor pre vyššiu teplotu ale nie je dôvod namáhať tepelne cpu.

Krivku chladenia mením pravidelne ak sa zmení ročné obdobie. Z môjho pozorovanie vyšlo, že ak sa priestorová teplota s PC zvýši tak aj teplota cpu vzrastie. Z dôvodu, že teplo prechádza z teplejšieho prostredia do chladnejšieho.

Dnes 01.05.2019 sa mi podarilo oslobodiť GNU.

Aktualizácia

       

Hodnocení: 40 %

        špatnédobré        

Obrázky

Hra Supertuxkart, obrázek 1 Hra Supertuxkart, obrázek 2 Hra Supertuxkart, obrázek 3 Hra Supertuxkart, obrázek 4 Hra Supertuxkart, obrázek 5 Hra Supertuxkart, obrázek 6 Hra Supertuxkart, obrázek 7 Hra Supertuxkart, obrázek 8 Hra Supertuxkart, obrázek 9 Hra Supertuxkart, obrázek 10 Hra Supertuxkart, obrázek 11 Hra Supertuxkart, obrázek 12 Hra Supertuxkart, obrázek 13 Hra Supertuxkart, obrázek 14 Hra Supertuxkart, obrázek 15 Hra Supertuxkart, obrázek 16 Hra Supertuxkart, obrázek 17 Hra Supertuxkart, obrázek 18 Hra Supertuxkart, obrázek 19 Hra Supertuxkart, obrázek 20

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Vložit další komentář

28.4. 10:36 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hra Supertuxkart
Ja prevažne hrám na úrovni strednej. Ale sú aj výzvy, ktoré si vyžadovali použitie menšej náročnosti.
git gud
28.4. 11:49 lol
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hra Supertuxkart
Upravovat křivku chlazení kvůli tomhule :-D
28.4. 17:40 ewew | skóre: 38 | blog: ewewov_blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hra Supertuxkart

Krivku by som upravil tak či tak. Keďže sa postupne otepluje v rytme ročných období.

28.4. 19:50 cyber kitten
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hra Supertuxkart
Díky, nainstaloval sem a vyzkouším.
Agent avatar 28.4. 20:03 Agent | HC city
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hra Supertuxkart
Tohle nestačí?

MM
Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
3.5. 14:46 bigBRAMBOR | skóre: 33
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hra Supertuxkart
uz si ani nepamatuju ze to bylo takhle osklive, ale hrali jsme to hodne a radi
28.4. 22:41 jiwopene | skóre: 18
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hra Supertuxkart
Nedávno byl STK přidán na F-Droid.
.sig virus 3.2_cz: Prosím, okopírujte tento text do vaší patičky.
28.4. 23:02 GeorgeWH | skóre: 39
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hra Supertuxkart
V tomto blogu bude popis ako hram túto hru.

Sme sa nedozvedeli.

je hra z určitej části predvídateľná, hlavne čo sa týka AI

vs

hra je nepredvídateľná zo strany AI

Tak je, ci nie je, predvidatelna?


Samozrejme som musel trochu upraviť krivku

Toto by si mohol trochu rozviest.


Ako tvaris a vyjadrujes sa ako odbornik, ale vysledok je stale len nejaky blabol bez hlavy a paty a bez nejakej vypovednej hodnoty.

            
29.4. 00:08 ewew | skóre: 38 | blog: ewewov_blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hra Supertuxkart

Zrejme mi nejaké veci vypadli a možno som počas písania to vynechal keďže to bolo písane v neskorú hodinu.

Predvídateľnosť AI je ťažké určiť. Je možné, že niektore činy AI vyzerajú náhodne a nemusia.

Krivku chladenia som upravil len z dôvodu, že chcem mať rezervu ak by sa viac zvýšila záťať a aby chladenie bolo pripravené na vyšší tepelný výkon. Je tu teoretická možnosť dať na CPU chladič do 200W. Len je určený pre AM3+ a tento cpu je AM4.

29.4. 15:21 grammar boy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hra Supertuxkart
s určím počtom
to ako vazne?
3.5. 06:36 Tazatel
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hra Supertuxkart
Co je "ghost replay"?
Fluttershy, yay! avatar 3.5. 11:20 Fluttershy, yay! | skóre: 85 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hra Supertuxkart
Režim, ve kterém hráč jede sám na čas, ale přitom se mu zobrazuje záznam některé předchozí jízdy jako „duch“, takže jde závodit „sám se sebou“. Bonusy (zbraně/pasti) přitom nejsou aktivní.
Fluttershy, yay! avatar 3.5. 11:49 Fluttershy, yay! | skóre: 85 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hra Supertuxkart
Supertuxkart je hra s volne širiteľným zdrojovým kôdom.

Svobodný je nejen engine, ale i data, a to pod CC-BY-SA 4.0. Docela zásadní, protože bez dat by to nebylo hratelné, potažmo distribuovatelné v hratelné podobě. Viz třeba alternativní open-source engine pro řadu komerčních her (člověk si musí produkt/licenci koupit, aby si mohl [legálně] zkopírovat data).

Hra bola spustená v režime okna. Spočiatku bola hra nastavená na maximálne detaily čo v niektorích prípadoch zobrazovalo pri 13 FPS. Samozrejme podľa obsahu okolitej scény. Neskôr som sa rozhodol, že skúsim znížiť detaily či nie sú niektoré výhry spôsobené spomalením hry.

To nám toho řeklo bez specifikace hardwaru/ovladačů, prostředí (kompozitoru), rozlišení atd.

Keďže hru spúšťam na linuxe tak som si vybral samozrejme Tuxa. :)

Jednotlivé káry/postavičky se liší jízdními vlastnostmi. Tux je asi nejjednodušší na ovládání, ale hodí se vyzkoušet si i ostatní, ať člověk ví, jak je případně efektivně vyřadit (např. různě reagují na nárazy z boku).

K dispozícii sú tri úrovne náročnosti.

Já tam vidím ještě jednu odemknutelnou.

Ja prevažne hrám na úrovni strednej. Ale sú aj výzvy, ktoré si vyžadovali použitie menšej náročnosti.

Když jsem STK hrál před lety, myslím, že pro odemknutí veškerého obsahu bylo nutné zvládnout všechny úrovně obtížnosti, ale můžu si to s něčím plést.

Predvídateľnosť hry je ťažke určiť. Pretože niektoré útoky od AI sú nepredvídateľne. Už viackrát na mňa zautočili bez varovania a nie raz pred cielom. Definovať čo je predvídateľne je náročne.

Cože?

Když by na to přišlo, podíval bych se do kódu. Hra je přece pod GPL.

Podľa zdrojového kódu hry my vyšlo, že ghost replay je predprogramovaný alebo toto bolo len plytke pozretie kódu.

Jak to souvisí? V režimu „Ghost Replay“ k žádné interakci s „duchy“ nedochází. Zda jsou výchozí záznamy jízd pro „Ghost Replay“ nahrané nebo vygenerované strojově, jsem nezkoumal a nemyslím si, že by na tom záleželo, pokud trať opravdu lze zajet lépe.

Dnes 01.05.2019 sa mi podarilo oslobodiť GNU.

A co jako, když nevíme, po jaké celkové herní době třeba?

3.5. 12:05 meno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hra Supertuxkart
Jednotlivé káry/postavičky se liší jízdními vlastnostmi. Tux je asi nejjednodušší na ovládání, ale hodí se vyzkoušet si i ostatní, ať člověk ví, jak je případně efektivně vyřadit (např. různě reagují na nárazy z boku).
To treba robit na zaciatku hrania. Lebo teraz som si tak zvykol na Tuxa (jeho ovladanie), ze prejst na ine sa mi z kratkodobeho hladiska neoplati kvoli pokleku vykonnosti v hrani prameniacej z neschopnosti maximalne efektivneho ovladania ineho postavy, ktoru si zvolim a kym sa s nou naucim najviac efektivne.
3.5. 11:55 GeorgeWH | skóre: 39
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hra Supertuxkart
Z môjho pozorovanie vyšlo, že ak sa priestorová teplota s PC zvýši tak aj teplota cpu vzrastie.

Teba je tu skoda. Mal by si si podat prihlasku do NASA.
3.5. 12:28 ewew | skóre: 38 | blog: ewewov_blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hra Supertuxkart

Aký by to malo význam. Je neviem toho priveľa aby som sa o niečo také pokúšal.

3.5. 14:15 GeorgeWH | skóre: 39
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hra Supertuxkart
Kolko mas rokov?
4.5. 09:18 JS1 | skóre: 2 | blog: intuition_pump
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hra Supertuxkart
Vrtule letadla slouzi k ochlazovani pilota behem letu; pokud se vrtule zastavi, pilot se zacne potit.
Lidstvo má již jen 11 let, aby odvrátilo nejhorší důsledky klimatické katastrofy. Podpořte hnutí Limity jsme my!

Založit nové vláknoNahoru

ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
© 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.