abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 23:55 | Zajímavý článek

    Uroš Popović v krátkém článku vysvětluje, co jsou emulátor terminálu, TTY a shell a jaké jsou mezi nimi rozdíly. Jde o první díl seriálu na jeho novém webu Linux Field Guide věnovaném nízkoúrovňové práci s linuxovými systémy.

    |🇵🇸 | Komentářů: 0
    16.5. 22:33 | Nová verze

    Byl vydán Debian 13.5, tj. pátá opravná verze Debianu 13 s kódovým názvem Trixie a Debian 12.14, tj. čtrnáctá opravná verze Debianu 12 s kódovým názvem Bookworm. Řešeny jsou především bezpečnostní problémy, ale také několik vážných chyb. Instalační média Debianu 13 a Debianu 12 lze samozřejmě nadále k instalaci používat. Po instalaci stačí systém aktualizovat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    15.5. 12:55 | Nová verze

    CiviCRM (Wikipedie) bylo vydáno v nové verzi 6.14.0. Podrobnosti o nových funkcích a opravách najdete na release stránce. CiviCRM je robustní open-source CRM systém navržený speciálně pro neziskové organizace, spolky a občanské iniciativy. Projekt je napsán v jazyce PHP a licencován pod GNU Affero General Public License (AGPLv3). Český překlad má nyní 45 % přeložených řetězců a přibližuje se milníku 50 %. Potřebujeme vaši pomoc, abychom se dostali dál. Pokud máte chuť přispět překladem nebo korekturou, přidejte se na platformu Transifex.

    jardaIT | Komentářů: 3
    15.5. 12:22 | Bezpečnostní upozornění

    Další lokální zranitelností Linuxu je ssh-keysign-pwn. Uživatel si může přečíst obsah souborů, ke kterým má právo ke čtení pouze root, například soubory s SSH klíči nebo /etc/shadow. V upstreamu již opraveno [oss-security mailing list].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    14.5. 17:22 | Komunita

    Singularity (YouTube) je nejnovější otevřený film od Blender Studia. Jedná se o jejich první 4K HDR film.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    14.5. 16:55 | Zajímavý software

    Vyšla hra Život Není Krásný: Poslední Exekuce (Steam, ProtonDB). Kreslená point & click adventura ze staré školy plná černého humoru a nekorektního násilí. Vžijte se do role zpustlého exekutora Vladimíra Brehowského a projděte s ním jeho poslední pracovní den. Hra volně navazuje na sérii Život Není Krásný.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 27
    14.5. 14:00 | Zajímavý projekt

    Společnost Red Hat představila Fedora Hummingbird, tj. linuxovou distribuci s nativním kontejnerovým designem určenou pro vývojáře využívající AI agenty.

    Pinhead | Komentářů: 6
    14.5. 02:22 | Zajímavý software

    Hru The Legend of Zelda: Twilight Princess od společnosti Nintendo si lze nově díky projektu Dusklight (původně Dusk) a reverznímu inženýrství zahrát i na počítačích a mobilních zařízeních. Vyžadována je kopie původní hry (textury, modely, hudba, zvukové efekty, …). Ukázka na YouTube. Projekt byl zahájen v srpnu 2020.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.5. 01:11 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 29.0 programovacího jazyka Erlang (Wikipedie) a související platformy OTP (Open Telecom Platform, Wikipedie). Detailní přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    13.5. 21:22 | Bezpečnostní upozornění

    Po zranitelnostech Copy Fail a Dirty Frag přichází zranitelnost Fragnesia. Další lokální eskalace práv na Linuxu. Zatím v upstreamu neopravena. Přiřazeno ji bylo CVE-2026-46300.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (13%)
     (8%)
     (2%)
     (14%)
     (31%)
     (4%)
     (6%)
     (3%)
     (15%)
     (26%)
    Celkem 1646 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    mkoubik avatar 20.6.2008 21:04 mkoubik | skóre: 5 | blog: lorem_ipsum | Praha 8 - Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3 a jeho licence
    Tak já ti to napíšu za něj:

    Ty jseš asi úplně retardovanej, když nejseš schopnej pochopit, že Firefox je nejlepší. Tenhle blog jenom dokazuje tvojí hlubokou demenci.
    =^..^= AmigaPower® avatar 20.6.2008 22:21 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3 a jeho licence
    +1 :-D :-D :-D  :-D :-D :-D
    20.6.2008 21:14 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3 a jeho licence
    To musíte vědět nejlépe vy, jestli je ten odstavec pro vás natolik vážným problémem, abyste raději používal jiný prohlížeč. Jen si nejsem jistý, jestli licenční podmínky ostatních prohlížečů budou výrazně příznivější.
    22.6.2008 11:00 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3 a jeho licence
    To musíte vědět nejlépe vy, jestli je ten odstavec pro vás natolik vážným problémem, abyste raději používal jiný prohlížeč. Jen si nejsem jistý, jestli licenční podmínky ostatních prohlížečů budou výrazně příznivější.
    Konqueror 3.5.9 ⇒ Nápověda ⇒ O aplikaci Konqueror ⇒ Licenční ujednání: Tento program je distribuován za podmínek GPL v2. ... hm, tam asi nic o špiclování stran KDE e.V. nic nebude :-p
    21.6.2008 08:21 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3 a jeho licence
    Při čtení příspěvku jsem se malinko usmál, ale pak se zasmál těm, kteří mi podsouvají něco, co evidentně sami chtěli napsat. Jak je vidět, opět byli vedle jak ta jedle.
    extender avatar 21.6.2008 08:41 extender | skóre: 1 | blog: extender
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3 a jeho licence
    Tak mi je jasné, že aplikace toho bodu 4 bude rozumná. Ba dokonce, že ten bod tam asi bude kvůli USA a jejich exotickému směšnému právnímu systému. Ale faktem je, že striktní výklad takového bodu dává Mozilla foundation docela široké možnosti mě špehovat :-D. Jen blbec totiž bude číst Mozilla.com každý den.
    Zed's dead baby, Zed's dead.
    21.6.2008 09:15 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3 a jeho licence
    Ale Mozilla nemá v nejmenším zájmu někoho špehovat. To by si zadělala na dost pošramocenou reputaci a rychle by se na to přišlo. A navíc - ty ochrany před phishingem a malwarem jsou nastavené tak, aby nic neposílaly. Není představitelné, že by to v nějaké aktualizaci jen tak změnili.
    extender avatar 21.6.2008 09:53 extender | skóre: 1 | blog: extender
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3 a jeho licence
    Já s tebou přeci souhlasím. Jen mě zaujal ten bod v licenci. :-)
    Zed's dead baby, Zed's dead.
    21.6.2008 15:53 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3 a jeho licence
    a jejich exotickému směšnému právnímu systému.
    IANAL, ale co je na jejich právním řádu tak exotického a směšného? Já znám spíše pár směšných zákonů v našem právním řádu (chci Bugzillu na zákony).
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    extender avatar 21.6.2008 16:38 extender | skóre: 1 | blog: extender
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3 a jeho licence

    Pokud někdo může úspěšně:

    - zažalovat fast-food, že ztloustl

    - zažalovat výrobce cigaret, za to že má rakovinu plic

    - zažalovat výrobce a prodejce mikrovlné trouby za to, že si dal do mikrovlny kočku, protože v návodu nebylo napsané, že kočka se v mikrovlne nesuší...

    pak je tento právní systém skutečně zaostalý a směšný! :-D

    Zed's dead baby, Zed's dead.
    21.6.2008 19:18 Raduz | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3 a jeho licence
    Jo jo, tyhle populární mýty o "blbých amerických soudech", které s nedbalou eleganci vzdělance pokaždé nějaký světák vytáhne v diskuzi, mám moc rád. Tak si to probereme.

    - zažalovat fast-food, že ztloustl

    http://en.wikipedia.org/wiki/Caesar_Barber

    Shrnující věta:

    "The lawsuit didn't ask for a particular amount of money, and ultimately never made it to court." Ano, zažaloval - ale logicky skončil ještě dřív, než došel k soudu.

    - zažalovat výrobce cigaret, za to že má rakovinu plic

    Žalovali je za to, že tvrdili že cigarety jsou fajn, žádná zdravotní rizika neexistují, jen si klidně dejte, budete růžolící a zdraví. Jinými slovy aktivní lhaní. Ano, dnes nám to připadá nesmyslné, osvěta v tomhle směru zafungovala dobře, ale vždycky to tak nebylo. O tom soudu se dá diskutovat, ale rozhodně bych netvrdil, že jde o příznak zaostalosti a směšnosti právního systému.

    - zažalovat výrobce a prodejce mikrovlné trouby za to, že si dal do mikrovlny kočku, protože v návodu nebylo napsané, že kočka se v mikrovlne nesuší...

    A tenhle je můj vůbec nejoblíbenější. Tak schválně - chci slyšet jméno případu, jméno té nešťastné majitelky upečené kočičky...nebo aspoň jméno státu, ve kterém se měl tenhle proces odehrávat. Máme net, soudní archívy jsou ve Státech volně přístupné, neměl by to být problém, ne? O tomhle případu přeci slyšel KAŽDEJ! Sdělím ti sladké tajemství - nic takového se nikdy nestalo, je to jen populární urban myth, který koloval v různých podobách dávno před tím, než vznikly mikrovlnky, jen se podle něj tehdy sušilo v klasických plynových, elektrických, nebo já nevím jakých troubách. Ano, případy zvířat upečených zaživa v mikrovlnce se staly - ale rozhodně nešlo o nešťastnou náhodu, ale o pouhou lidskou zhovadilost.

    Takže asi takhle to je s tím nefungujícím a směšným soudním systémem v Americe. Není dokonalý, má spoustu svých problémů (stejně jako ten náš, a stejně jako každý jiný soudní systém na světě), ale funguje poměrně úspěšně, a odvážím se tvrdit, že je lepší a efektivnější než ten náš. To že to někde dělají jinak neznamená, že to dělají blbě.

    22.6.2008 11:03 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3 a jeho licence
    Díky za vyčerpávající odpověď, sám bych to nenapsal lépe. Ostatně já ani nečekal, že se na svůj dotaz dozvím něco jiného, než kočky a spol ;-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    23.6.2008 09:55 mamlas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3 a jeho licence
    kuk
    msk avatar 24.6.2008 15:00 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3 a jeho licence
    Nadherne :)
    24.6.2008 16:00 Raduz | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3 a jeho licence
    No jo no. Teď ještě kolik lidí bylo na základě těchto zákonů souzeno a odsouzeno...
    21.6.2008 22:29 imro | skóre: 19 | blog: hovado
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3 a jeho licence
    No,kludne nadavajme na pravny system inej krajiny, ale ze clovek nadavajuci pochadza z krajiny kde ministra vnutra a neskor premiera dosadi ako svojho cloveka mafian Mrazek, to uz nikomu nevadi. Ja napr. pochadzam z krajiny kde byvaly sef tajnej sluzby predava zbrane mafianom a sud zkonstatuje, ze skutok sa sice stal, ale nebol preukazany umysel. Vo vlade mame vraha, nasu perlu Tatranske hory nam predali J&T a Pente a to su len vrcholy ladovcov, nad ktorymi sa musi aj dementnemu cloveku trosku rozum pozastavit:-).

    Vies co, radsej by som zil v krajine kde mozes zalovat fast-foody ako v krajine, kde ocividne porusenia zakonov su tolerovane, kde sudnictvo, policiu a parlament ovladaju mafiani a kde maju pedofilovia a vrahovia viac prav ako pozostaly obeti.

    21.6.2008 23:31 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3 a jeho licence
    Něco málo k mikrovlné troubě.
    22.6.2008 00:59 Raduz | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3 a jeho licence
    Možná spíš tohle.
    22.6.2008 01:47 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3 a jeho licence
    JJ, popletly se mi odkazy... Díky.
    21.6.2008 09:19 depka | skóre: 20 | blog: eterity
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3 a jeho licence
    me na tom nepripada nic divneho
    21.6.2008 15:54 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3 a jeho licence
    No čistě technicky by mohl ten Firefox na změny upozorňovat sám.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    21.6.2008 15:25 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3 a jeho licence
    Tak už to na světě chodí. Chcete někomu dávat něco zadarmo, ale v prostředí dnešních právních řádů se předtím musíte mandarinka dobře pojistit, abyste za to ještě nešli bručet. Proto máte všude že atuor nenese žádnou zodpovědnost, všechno děláte na svoje triko, software nesmíte využívat v žádných podmínkách, kde by něco hrozilo... (kolikrát si to výrobce jistí až tak tvrdě, že uživatel používáním téměř vždy poroušuje licenci...)
    21.6.2008 19:02 Vin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3 a jeho licence
    ICQ?
    Xeelee avatar 21.6.2008 22:25 Xeelee | skóre: 9 | blog: Xeeleeho diagnóza | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3 a jeho licence
    Jo, taky mě to napadlo.
    Jak by řekl esperantista: „Bonvolu alsendi la pordiston. Laŭŝajne estas rano en mia bideo!“
    22.6.2008 00:18 Evžen
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3 a jeho licence
    Tak doufám, že Iceweasel ode mne nic takového chtít nebude :-)
    22.6.2008 14:40 laco
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3 a jeho licence
    Jen aby.
    22.6.2008 18:46 Fëannatar | skóre: 19 | blog: Annals of Taurelador
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3 a jeho licence
    Jsem toho názoru, že Iceweasel bude postupovat podobnou cestou jako vývojáři Fedory - prostě se ta věc deaktivuje a nic po Vás souhlas chtít nebude (ve Fedoře 9 se žádná EULA nezobrazuje, protože se po tom, co se začala objevovat v Rawhidu, se zvedla taková nevole testerů, že byl Firefox opatchován tak, aby se nezobrazila. Zřejmě i proto se ve F-9 neobjevil žádný z RC, ale až final).
    Your freedom ends where others' begins. It's the same with software => promote LGPL.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.