abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 18:33 | Nová verze

    Offpunk byl vydán ve verzi 3.0. Jedná se o webový prohlížeč běžící v terminálu a podporující také protokoly Gemini, Gopher a RSS. Přibyl nástroj xkcdpunk pro zobrazení XKCD v terminálu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 18:22 | Zajímavý projekt

    Promethee je projekt, který implementuje UEFI (Unified Extensible Firmware Interface) bindingy pro JavaScript. Z bootovacího média načítá a spouští soubor 'script.js', který může používat UEFI služby. Cílem je vytvořit zavaděč, který lze přizpůsobit pomocí HTML/CSS/JS. Repozitář se zdrojovými kódy je na Codebergu.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 1
    dnes 12:44 | Bezpečnostní upozornění

    Zpráva Justičního výboru Sněmovny reprezentantů upozorňuje na cenzurní kampaň Evropské komise, mířenou proti svobodě projevu na sociálních sítích. V dokumentu se uvádí, že se Evropská komise během posledních šesti let účastnila více než 100 uzavřených jednání, během nichž po platformách požadovala úpravy pravidel moderování obsahu, přičemž toto úsilí Komise zahrnovalo i cenzuru politických názorů a pravdivých informací. Výbor zdůrazňuje, že tento přístup Bruselu ohrožuje ústavou zaručená práva Američanů na svobodu projevu.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 11
    dnes 04:33 | Nová verze

    Linus Torvalds vydal jádro Linux 6.19. Podrobný výčet změn je ke zhlédnutí na stránce Kernel Newbies, stručné výběry v LWN (část první, druhá).

    |🇵🇸 | Komentářů: 0
    včera 03:33 | IT novinky

    Do prodeje jde tichá bezdrátová herní myš Logitech PRO X2 SUPERSTRIKE s analogovými spínači s haptickou odezvou (HITS, Haptic Inductive Trigger System). Cena je 4 459 Kč.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    7.2. 21:00 | Zajímavý projekt

    Microsoft na GitHubu zveřejnil zdrojový kód projektu LiteBox, jedná se o 'knihovní operační systém' (library OS) zaměřený na bezpečnost, využívající systémovou architekturu LVBS k ochraně jádra před útoky z uživatelského prostoru. LiteBox je napsán v Rustu a uvolněný pod licencí MIT. Projekt je teprve v rané fázi vývoje.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 3
    7.2. 16:11 | Zajímavý software

    BreezyBox je open-source shell a virtuální terminál pro populární jednočip ESP32. Nabízí základní unixové příkazy, sledování aktuálního pracovního adresáře (CWD), jednoduchý instalátor a spouštěč aplikací v podobě ELF binárních souborů, zabudovaný HTTP server nebo třeba ovládání WiFi - ukázka použití coby 'malého osobního počítače'. Ačkoliv je BreezyBox inspirovaný BusyBoxem, oproti němu má tento projekt několik externích závislostí, zejména na ESP-IDF SDK. BreezyBox je dostupný pod licencí MIT.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 1
    7.2. 16:00 | Humor

    Byl představen cross-assembler xa.sh, napsaný čistě v Bourne shell skriptu. Tento nástroj umožňuje zpracovávat assemblerový kód pro Intel 8080, přičemž je možné snadno přidat podporu i pro další architektury, například 6502 a 6809. Skript využívá pouze různé běžné unixové příkazy jako jsou awk, sed nebo printf. Skript si lze stáhnout z GitHubového repozitáře projektu.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 7
    6.2. 17:22 | IT novinky

    Byla představena nová verze modelu Claude Opus 4.6 od společnosti Anthropic. Jako demonstraci možností Anthropic využil 16 agentů Claude Opus 4.6 k vytvoření kompilátoru jazyka C, napsaného v programovacím jazyce Rust. Claude pracoval téměř autonomně, projekt trval zhruba dva týdny a náklady činily přibližně 20 000 dolarů. Výsledkem je fungující kompilátor o 100 000 řádcích kódu, jehož zdrojový kód je volně dostupný na GitHubu pod licencí Creative Commons.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 20
    6.2. 16:44 | Komunita

    Kultovní britský seriál The IT Crowd (Ajťáci) oslavil dvacáté výročí svého prvního vysílání. Sitcom o dvou sociálně nemotorných pracovnících a jejich nadřízené zaujal diváky svým humorem a ikonickými hláškami. Seriál, který debutoval v roce 2006, si i po dvou dekádách udržuje silnou fanouškovskou základnu a pravidelně se objevuje v seznamech nejlepších komedií své doby. Nedávné zatčení autora seriálu Grahama Linehana za hatecrime však vyvolává otázku, jestli by tento sitcom v současné Velké Británii vůbec vznikl.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 10
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (19%)
     (6%)
     (0%)
     (10%)
     (26%)
     (3%)
     (5%)
     (2%)
     (12%)
     (28%)
    Celkem 815 hlasů
     Komentářů: 25, poslední 3.2. 19:50
    Rozcestník

    Firefox 3 a jeho licence

    20.6.2008 17:51 | Přečteno: 1543× | poslední úprava: 20.6.2008 17:52

    Tento zápisek píšu z Konqueroru. Updater mi povýšil Firefox na 3.0, ale ten se při spuštění vytasil s licencí. Na takovéto chování v poslední době nejsem moc zvyklý, aby program při spuštění vyžadoval odsouhlasení licence. Toto se většinou řeší již při instalacích. No nic. Po dlouhé době si zas něco přečtu :-)

    Licenční ujednání je poměrně krátké, na dlouhé zimní večery to není. Mou pozornost si vysloužila jedna pasáž:

    4.  PRIVACY POLICY.  You agree to the Mozilla Firefox Privacy Policy, made available online at
    http://www.mozilla.com/legal/privacy/, as that policy may be changed from time to time.  When
    Mozilla changes the policy in a material way a notice will be posted on the website at
    www.mozilla.com and when any change is made in the privacy policy, the updated policy will be
    posted at the above link.  It is your responsibility to ensure that you understand the terms
    of the privacy policy, so you should periodically check the current version of the policy for changes
    
    Na mozilla.com si můžem přečíst dlouhé povídání o tom, co to privacy policy je. Pochopil jsem to tak, že se de-facto jedná o soukromí uživatele a o to, co bude prolížeč o uživateli pouštět do internetu. Zaujala mě tedy práve 4 sekce, kde se říká, že jako uživatel jsem povinen ve svém vlastním zájmu neustále sledovat Mozilla.com, kdyby se náhodou rozhodli změnit privacy policy a zveřejňovat, jaké tanga nosím, když jdu spát a jiné soukromé informace. Docela humusácký paragraf, není liž pravda. Tak teď ani nevím, jestli s tím mám souhlasit :-D        

    Hodnocení: 48 %

            špatnédobré        

    Anketa

    Licenci:
     (20 %)
     (37 %)
     (85 %)
    Celkem 92 hlasů

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    mkoubik avatar 20.6.2008 21:04 mkoubik | skóre: 5 | blog: lorem_ipsum | Praha 8 - Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3 a jeho licence
    Tak já ti to napíšu za něj:

    Ty jseš asi úplně retardovanej, když nejseš schopnej pochopit, že Firefox je nejlepší. Tenhle blog jenom dokazuje tvojí hlubokou demenci.
    =^..^= AmigaPower® avatar 20.6.2008 22:21 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3 a jeho licence
    +1 :-D :-D :-D  :-D :-D :-D
    20.6.2008 21:14 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3 a jeho licence
    To musíte vědět nejlépe vy, jestli je ten odstavec pro vás natolik vážným problémem, abyste raději používal jiný prohlížeč. Jen si nejsem jistý, jestli licenční podmínky ostatních prohlížečů budou výrazně příznivější.
    22.6.2008 11:00 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3 a jeho licence
    To musíte vědět nejlépe vy, jestli je ten odstavec pro vás natolik vážným problémem, abyste raději používal jiný prohlížeč. Jen si nejsem jistý, jestli licenční podmínky ostatních prohlížečů budou výrazně příznivější.
    Konqueror 3.5.9 ⇒ Nápověda ⇒ O aplikaci Konqueror ⇒ Licenční ujednání: Tento program je distribuován za podmínek GPL v2. ... hm, tam asi nic o špiclování stran KDE e.V. nic nebude :-p
    21.6.2008 08:21 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3 a jeho licence
    Při čtení příspěvku jsem se malinko usmál, ale pak se zasmál těm, kteří mi podsouvají něco, co evidentně sami chtěli napsat. Jak je vidět, opět byli vedle jak ta jedle.
    extender avatar 21.6.2008 08:41 extender | skóre: 1 | blog: extender
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3 a jeho licence
    Tak mi je jasné, že aplikace toho bodu 4 bude rozumná. Ba dokonce, že ten bod tam asi bude kvůli USA a jejich exotickému směšnému právnímu systému. Ale faktem je, že striktní výklad takového bodu dává Mozilla foundation docela široké možnosti mě špehovat :-D. Jen blbec totiž bude číst Mozilla.com každý den.
    Zed's dead baby, Zed's dead.
    21.6.2008 09:15 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3 a jeho licence
    Ale Mozilla nemá v nejmenším zájmu někoho špehovat. To by si zadělala na dost pošramocenou reputaci a rychle by se na to přišlo. A navíc - ty ochrany před phishingem a malwarem jsou nastavené tak, aby nic neposílaly. Není představitelné, že by to v nějaké aktualizaci jen tak změnili.
    extender avatar 21.6.2008 09:53 extender | skóre: 1 | blog: extender
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3 a jeho licence
    Já s tebou přeci souhlasím. Jen mě zaujal ten bod v licenci. :-)
    Zed's dead baby, Zed's dead.
    21.6.2008 15:53 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3 a jeho licence
    a jejich exotickému směšnému právnímu systému.
    IANAL, ale co je na jejich právním řádu tak exotického a směšného? Já znám spíše pár směšných zákonů v našem právním řádu (chci Bugzillu na zákony).
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    extender avatar 21.6.2008 16:38 extender | skóre: 1 | blog: extender
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3 a jeho licence

    Pokud někdo může úspěšně:

    - zažalovat fast-food, že ztloustl

    - zažalovat výrobce cigaret, za to že má rakovinu plic

    - zažalovat výrobce a prodejce mikrovlné trouby za to, že si dal do mikrovlny kočku, protože v návodu nebylo napsané, že kočka se v mikrovlne nesuší...

    pak je tento právní systém skutečně zaostalý a směšný! :-D

    Zed's dead baby, Zed's dead.
    21.6.2008 19:18 Raduz | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3 a jeho licence
    Jo jo, tyhle populární mýty o "blbých amerických soudech", které s nedbalou eleganci vzdělance pokaždé nějaký světák vytáhne v diskuzi, mám moc rád. Tak si to probereme.

    - zažalovat fast-food, že ztloustl

    http://en.wikipedia.org/wiki/Caesar_Barber

    Shrnující věta:

    "The lawsuit didn't ask for a particular amount of money, and ultimately never made it to court." Ano, zažaloval - ale logicky skončil ještě dřív, než došel k soudu.

    - zažalovat výrobce cigaret, za to že má rakovinu plic

    Žalovali je za to, že tvrdili že cigarety jsou fajn, žádná zdravotní rizika neexistují, jen si klidně dejte, budete růžolící a zdraví. Jinými slovy aktivní lhaní. Ano, dnes nám to připadá nesmyslné, osvěta v tomhle směru zafungovala dobře, ale vždycky to tak nebylo. O tom soudu se dá diskutovat, ale rozhodně bych netvrdil, že jde o příznak zaostalosti a směšnosti právního systému.

    - zažalovat výrobce a prodejce mikrovlné trouby za to, že si dal do mikrovlny kočku, protože v návodu nebylo napsané, že kočka se v mikrovlne nesuší...

    A tenhle je můj vůbec nejoblíbenější. Tak schválně - chci slyšet jméno případu, jméno té nešťastné majitelky upečené kočičky...nebo aspoň jméno státu, ve kterém se měl tenhle proces odehrávat. Máme net, soudní archívy jsou ve Státech volně přístupné, neměl by to být problém, ne? O tomhle případu přeci slyšel KAŽDEJ! Sdělím ti sladké tajemství - nic takového se nikdy nestalo, je to jen populární urban myth, který koloval v různých podobách dávno před tím, než vznikly mikrovlnky, jen se podle něj tehdy sušilo v klasických plynových, elektrických, nebo já nevím jakých troubách. Ano, případy zvířat upečených zaživa v mikrovlnce se staly - ale rozhodně nešlo o nešťastnou náhodu, ale o pouhou lidskou zhovadilost.

    Takže asi takhle to je s tím nefungujícím a směšným soudním systémem v Americe. Není dokonalý, má spoustu svých problémů (stejně jako ten náš, a stejně jako každý jiný soudní systém na světě), ale funguje poměrně úspěšně, a odvážím se tvrdit, že je lepší a efektivnější než ten náš. To že to někde dělají jinak neznamená, že to dělají blbě.

    22.6.2008 11:03 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3 a jeho licence
    Díky za vyčerpávající odpověď, sám bych to nenapsal lépe. Ostatně já ani nečekal, že se na svůj dotaz dozvím něco jiného, než kočky a spol ;-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    23.6.2008 09:55 mamlas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3 a jeho licence
    kuk
    msk avatar 24.6.2008 15:00 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3 a jeho licence
    Nadherne :)
    24.6.2008 16:00 Raduz | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3 a jeho licence
    No jo no. Teď ještě kolik lidí bylo na základě těchto zákonů souzeno a odsouzeno...
    21.6.2008 22:29 imro | skóre: 19 | blog: hovado
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3 a jeho licence
    No,kludne nadavajme na pravny system inej krajiny, ale ze clovek nadavajuci pochadza z krajiny kde ministra vnutra a neskor premiera dosadi ako svojho cloveka mafian Mrazek, to uz nikomu nevadi. Ja napr. pochadzam z krajiny kde byvaly sef tajnej sluzby predava zbrane mafianom a sud zkonstatuje, ze skutok sa sice stal, ale nebol preukazany umysel. Vo vlade mame vraha, nasu perlu Tatranske hory nam predali J&T a Pente a to su len vrcholy ladovcov, nad ktorymi sa musi aj dementnemu cloveku trosku rozum pozastavit:-).

    Vies co, radsej by som zil v krajine kde mozes zalovat fast-foody ako v krajine, kde ocividne porusenia zakonov su tolerovane, kde sudnictvo, policiu a parlament ovladaju mafiani a kde maju pedofilovia a vrahovia viac prav ako pozostaly obeti.

    21.6.2008 23:31 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3 a jeho licence
    Něco málo k mikrovlné troubě.
    22.6.2008 00:59 Raduz | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3 a jeho licence
    Možná spíš tohle.
    22.6.2008 01:47 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3 a jeho licence
    JJ, popletly se mi odkazy... Díky.
    21.6.2008 09:19 depka | skóre: 20 | blog: eterity
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3 a jeho licence
    me na tom nepripada nic divneho
    21.6.2008 15:54 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3 a jeho licence
    No čistě technicky by mohl ten Firefox na změny upozorňovat sám.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    21.6.2008 15:25 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3 a jeho licence
    Tak už to na světě chodí. Chcete někomu dávat něco zadarmo, ale v prostředí dnešních právních řádů se předtím musíte mandarinka dobře pojistit, abyste za to ještě nešli bručet. Proto máte všude že atuor nenese žádnou zodpovědnost, všechno děláte na svoje triko, software nesmíte využívat v žádných podmínkách, kde by něco hrozilo... (kolikrát si to výrobce jistí až tak tvrdě, že uživatel používáním téměř vždy poroušuje licenci...)
    21.6.2008 19:02 Vin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3 a jeho licence
    ICQ?
    Xeelee avatar 21.6.2008 22:25 Xeelee | skóre: 9 | blog: Xeeleeho diagnóza | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3 a jeho licence
    Jo, taky mě to napadlo.
    Jak by řekl esperantista: „Bonvolu alsendi la pordiston. Laŭŝajne estas rano en mia bideo!“
    22.6.2008 00:18 Evžen
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3 a jeho licence
    Tak doufám, že Iceweasel ode mne nic takového chtít nebude :-)
    22.6.2008 14:40 laco
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3 a jeho licence
    Jen aby.
    22.6.2008 18:46 Fëannatar | skóre: 19 | blog: Annals of Taurelador
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 3 a jeho licence
    Jsem toho názoru, že Iceweasel bude postupovat podobnou cestou jako vývojáři Fedory - prostě se ta věc deaktivuje a nic po Vás souhlas chtít nebude (ve Fedoře 9 se žádná EULA nezobrazuje, protože se po tom, co se začala objevovat v Rawhidu, se zvedla taková nevole testerů, že byl Firefox opatchován tak, aby se nezobrazila. Zřejmě i proto se ve F-9 neobjevil žádný z RC, ale až final).
    Your freedom ends where others' begins. It's the same with software => promote LGPL.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.