Po 9 týdnech vývoje od vydání Linuxu 6.15 oznámil Linus Torvalds vydání Linuxu 6.16. Přehled novinek a vylepšení na LWN.net: první a druhá polovina začleňovacího okna a Linux Kernel Newbies.
Americký výrobce čipů Intel propustí 15 procent zaměstnanců (en), do konce roku by jich v podniku mělo pracovat zhruba 75.000. Firma se potýká s výrobními problémy a opouští také miliardový plán na výstavbu továrny v Německu a Polsku.
MDN (Wikipedie), dnes MDN Web Docs, původně Mozilla Developer Network, slaví 20 let. V říjnu 2004 byl ukončen provoz serveru Netscape DevEdge, který byl hlavním zdrojem dokumentace k webovým prohlížečům Netscape a k webovým technologiím obecně. Mozille se po jednáních s AOL povedlo dokumenty z Netscape DevEdge zachránit a 23. července 2005 byl spuštěn MDC (Mozilla Developer Center). Ten byl v roce 2010 přejmenován na MDN.
Wayback byl vydán ve verzi 0.1. Wayback je "tak akorát Waylandu, aby fungoval Xwayland". Jedná se o kompatibilní vrstvu umožňující běh plnohodnotných X11 desktopových prostředí s využitím komponent z Waylandu. Cílem je nakonec nahradit klasický server X.Org, a tím snížit zátěž údržby aplikací X11.
Byla vydána nová verze 6.18 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Nově se lze k síti Tor připojit pomocí mostu WebTunnel. Tor Browser byl povýšen na verzi 14.5.5. Thunderbird na verzi 128.12.0. Další změny v příslušném seznamu.
Meta představila prototyp náramku, který snímá elektrickou aktivity svalů (povrchová elektromyografie, EMG) a umožňuje jemnými gesty ruky a prstů ovládat počítač nebo různá zařízení. Získané datové sady emg2qwerty a emg2pose jsou open source.
Byla vydána (𝕏) nová verze 25.7 open source firewallové a routovací platformy OPNsense (Wikipedie). Jedná se o fork pfSense postavený na FreeBSD. Kódový název OPNsense 25.7 je Visionary Viper. Přehled novinek v příspěvku na fóru.
Před 40 lety, 23. července 1985, společnost Commodore představila první počítač Amiga. Jednalo se o počítač "Amiga od Commodore", jenž byl později pojmenován Amiga 1000. Mělo se jednat o přímou konkurenci počítače Apple Macintosh uvedeného na trh v lednu 1984.
T‑Mobile USA ve spolupráci se Starlinkem spustil službu T-Satellite. Uživatelé služby mohou v odlehlých oblastech bez mobilního signálu aktuálně využívat satelitní síť s více než 650 satelity pro posílání a příjem zpráv, sdílení polohy, posílání zpráv na 911 a příjem upozornění, posílání obrázků a krátkých hlasových zpráv pomocí aplikace Zprávy Google. V plánu jsou také satelitní data.
Společnost Proxmox Server Solutions stojící za virtualizační platformou Proxmox Virtual Environment věnovala 10 000 eur nadaci The Perl and Raku Foundation (TPRF).
Koupil jsem si sandály. Po roce a něco se mi zadní přesky začaly párat, vnitřní část boty, který je v kontaktu s chodidlem zlikvidoval pot. Na začátku tohoto léta jsem tedy zaregistroval zmiňovanou vadu umožnující reklamaci - párající se přesky. Sebral jsem tedy účet, vzal boty a odnesl je do ochodu, kde jsem je zakoupil. Paní boty přijala, vystavila doklad a potud bylo vše v pořádku.
Zmiňovaný obchod je od firmy Baťa a první co mě zarazilo bylo, že já si mám zavolat na číslo, abych zjistil, zda je reklamace vyřízena. Na takové fungování nejsem zvyklý, protože vždy se v případě reklamací staral na vlastní náklady prodejce, a zavolal mi hned, jak byla reklamace vyřízena. No nic. Paní prodavačka se asi spletla. Behěm zákonné doby 30 dnů jsem volal 2x. Poprvé nevěděli nic, po druhé po 30 dnech mi paní vedoucí oznámila, že boty nejsou jejich a tudíž byla reklamace zamítnuta. ŠOK
Začal jsem se tedy pídit v čem je problém a zjistil jsem, že v době, kdy jsem boty kupoval na tomto místě nesídlil Baťa ale Stival. Následně se stival přestěhoval o 50 metrů vedle a jeho prostory zabral Baťa. Jelikož jsem si pamatoval místo nákupu, ani ve snu by mě nenapadlo, že tatáž prodejna není tatáž prodejna. Bohužel, problému pomohlo i to, že jsem přišel s paragonem Baťa, od úplně jiných bot, místo s paragonem Stival od cuklí. (bohužel, produkt na některých paragonech je neidentifikovtelný a pokud si to nepopíšete máte na problém zaděláno.) Nelze tedy vinit paní prodavačku, že reklamaci přijala. Co ovšem nechápu je fakt, že společnosti Baťa trvalo 30 dní, než zjistili, že typ botů uvedený na paragonu není typ botů v přiložené krabici Na absurdnite tomu přidává fakt, že jak jsem byl prodavačkou vítězoslavně informován, na spod krabice byl dokonce schovaný leták, potvrzující že jde o Stival, nikli Baťu. Takže si živě představuju, jak v Baťvi přijali reklamaci, a pak se 25 dní dloubali v nose, než zači reklamaci řešit a zjistili, že boty jim nepatří. Boty jsem tedy vyzvedl a odešel vedle do Stivalu.
Ve Stivalu mě ale čekalo další nemilé překvapení. Krajně nepříjemná prodavačka mi tónem typu "co tady vůbec chcete" oznámila, že mi před 14 dny vypršela záruka a že mám smůlu. Snažil jsem se jí vysvětlit, že záruku jsem uplatnil včas, bohužel na jejich bývalé adrese, kde teď sídlí Bata. Se slovy, že jí to vůbec nezajímá mě vyprovodila z krámu. Ano, ze zákona na to má nárok. Ovšem já už si ve Stivalu nikdy nic nekoupím. Gratuluji. Také ze srdce děkuji kompetentním pracovnicím společnosti Baťa, ze pilné dloubání se v nose a neřešení reklamace, což přispělo ktomu, že boty jsem na ulici vyhodil do popelnice.
Tiskni
Sdílej:
Když reklamuji boty v budově bývalé provozovny a mám na to doklad, je zcela prokazatelné že jsem je reklamoval včas.Včas ano, ale na blbém místě. Co víc k tomu říct? Prodavačku v té správné prodejně neměla jinou možnost, než tě s tím odkázat do příslušných mezí. Pokud byla neslušná, je to smutné, ale co se reklamace týče, tak to byla jen a pouze tvoje blbost. Stěžovat si kvůli tomu, že nectí pravidlo "náš zákazník, náš pán", je pitomost, jelikož prostě vůbec nedává smysl, aby obchod přijal reklamaci po záruční lhůtě jen kvůli tomu, že je zákazník pako.
1) Já si nikde nestěžuju, jak zde všichni pubescentně pořváváte. Je to jen celkový povzdech.No, a já právě říkám, že tvůj povzdech není na místě.
2) Děkuji za vysvětlení že na reklamaci nemám nárok. I stoupa s inteligencí automatické pračky by si obšem všimnul, že je to uvedeno v blogu. Jáky to ted má význam, kromě pubescentního posmívání se cizímu pochybení a poškození?a) Všiml jsem si (mám tedy inteligenci aut. pračky). b) Neposmíval jsem se. Jen tvrdím, že tvůj nářek nad poměry ve vztahu obchodník-zákazník není (souzeno dle tohoto případu) na místě.
Je ovšem lidsky nepochopitelné, že ji automaticky odmítá akceptovat v případě, že je evidentní, že výrobek se pokazil dříve a záruka byla uplatňována včas.Sorry, ale ty pořád operuješ tím, že "záruka byla uplatňována včas". Nebyla. To, že jsi boty zkoušel (omylem) reklamovat v jiném obchodě, prostě prodavačku neopravňovalo reklamaci přijmout. Jistě, její netaktní přístup je politováníhodný a zasloužila by vyrazit, pokud je k zákazníkům neslušná. Ale přijmout tu reklamaci prostě neměla. Co měla udělat, je zajít za svým vedoucím a zeptat se, jestli by s tím nešlo něco dělat. Ale to už nemluvíme o uznat vs neuznat, nýbrž o přístupu té konkrétní ženské.
Je naprosto normální, že se zákazníkovi snažím pomoci, jak je to je možné. Ale to by jsi musel zažít něco jiného než českou žumpu.Být tebou, tak se vyvaruji podobných prohlášení, protože nemáš ponětí o tom, co kdo zažil.
Mám hned několik naprosto opačných zkušeností, které vy tady považujete za absurní, nedávající smysl atd. Asi mám to štěstí, že znám prodejce, jejich kultura je 100 let před prodejci, ke kterým chodíte vy. Neměl bych vás litovat?Začal jsi mi vykat, nebo jen v tomto komentáři reaguješ na jiné příspěvky, které říkají něco jiného než já?
Jestliže ti prijeti podobne reklamace ze strany obchodnika prijde nesmyslneVýše jsem napsal, co bych považoval za správný přístup.
skutečně asi znáš jenom českou žumpu. Ony existují země,A také jsem výše napsal, že pokud o svém oponentovi nic nevíš, tak bys měl podobnými prohlášeními šetřit.
Jestliže ti prijeti podobne reklamace ze strany obchodnika prijde nesmyslne, pak skutečně asi znáš jenom českou žumpu. Ony existují země, kde například zavoláš na operátora s tím, že tvůj předchozí hovor byl omyl, a nebude ti naúčtován.http://www.abclinuxu.cz/blog/Robert/2007/11/stehovani-do-anglie Asi i Anglickou žumpu
Záruční doba je 24 mesíců. Mám 24 měsíců nárok výrobek bezvadně používat. Toto právo mi bylo upřeno. Prvotní základní pochybení jetedy na straně prodejce, že mi prodal vadný výrobek.Mám pocit, že cokoliv co by ti ten prodejce prodal by nebylo bez vady, protože ještě jsem neviděl boty, které se bežným používáním neopotřebovávají.
Konec tečka.Řekl extender a tak to určitě bude.
Je ovšem lidsky nepochopitelné, že ji automaticky odmítá akceptovat v případě, že je evidentní, že výrobek se pokazil dříve a záruka byla uplatňována včas.Já to docela chápu, ale možná to také bude tím, že nejsem člověk.
V tomto případě je to prostě využití, zneužití omylu zkazníka, abych nemusel napravovat vlastní pochybení.Aha, a ty snad znáš firmu, která toho nezneužívá?(Čestným výjimkám se samozřejmě omlouvám)
4) Až možná ty a tobě podobní dospějete, a naše zamindrákovaná česká společnost se trošku zkulturní, začnete ctít jiné hodnoty, než "hurá zákazník je v prdeli, hlavně že už se mě to netýká". Je naprosto normální, že se zákazníkovi snažím pomoci, jak je to je možné. Ale to by jsi musel zažít něco jiného než českou žumpu.Vidím, že znáš i jiné, tak proč se nepodělíš?PS.: Mám hned několik naprosto opačných zkušeností, které vy tady považujete za absurní, nedávající smysl atd.
Jenže ty jsi úplne mimo.Radku?1) Já si nikde nestěžuju, jak zde všichni pubescentně pořváváte.
2) Děkuji za vysvětlení že na reklamaci nemám nárok. I stoupa s inteligencí automatické pračky by si obšem všimnul, že je to uvedeno v blogu. Jáky to ted má význam, kromě pubescentního posmívání se cizímu pochybení a poškození?
4) Až možná ty a tobě podobní dospějete, a naše zamindrákovaná česká společnost se trošku zkulturní…
Asi mám to štěstí, že znám prodejce, jejich kultura je 100 let před prodejci, ke kterým chodíte vy. Neměl bych vás litovat?
náš zákazník, náš pánIdealisto.
A zrovna letní sandále bych se odvážil nazvat sezóním zbožím.No doufám, že ty Vagabondy, co jsem koupil loni, nebyly jen na jednu sezónu.
Mam první Garmonty, uvidim, jak dlouho mi vydrží. Cca rok je mam, mažu včelim voskem a jako nový.
K tomuhle se pripojuju. Nedavno jsem vyhodil sandaly, kterym se znicila podrazka (opravdu praskla a behem jedne cesty domu se kompletne rozpadla). Bohuzel si uz ale ani nepamatuju, jak dlouho jsem ty sandaly mel, rekl bych urcite vic nez 2 roky, mozna i dyl nez 3 roky. Ale boty, ktery se zacnou rozpadavat po normalnim noseni a obchodnici to svalujou na "bezne opotrebeni", ty fakt nestoji ani za hovno.Dva roky používání jsou prostě na botu mocTo snad nemyslíš vážně Vím, že v dnešní době je standardem, že boty se rozpadnou po dvou letech, často i dřív, ale to neberu jako normální!
Životnost obuvi se navíc nemusí shodovat s délkou záruční lhůty a záruka se nevztahuje na vady způsobené užíváním obuvi.Ano, uz hodne dlouho si lamu hlavu, na co presne se vztahuje "zarucni doba", kdyz mi je pri reklamaci predcasne opotrebeny boty na hovno. A taky bych byl docela pro zavedeni dalsi doby, kterou by obchodnici museli udavat a rucili by tim, jak dlouho mi vyrobek vydrzi pri beznem pouzivani. Napr. tyhle boty za 3000kc maji zarucni dobu 2 roky a dobu bezneho pouzivani 2 mesice. Pak bych se jim na ty boty hned vysral a sel si radsi k vetnamcum koupit boty na 2 mesice za 300kc. Ale asi si zacnu nechavat davat pri nakup potvrzeni, jak dlouho minimalne kupovany vyrobek vydrzi pri beznem pouzivani.
Já už kupuju boty jen v CanisuTo jsou boty ze psů? Nebo pro psy?
Loni jsem koupil na zkoušku baťovky (kolem 1700Kč). Odešly po třech měsícíchHolt boty od Bati už nejsou, co bývaly. Říkávalo se "Lepší boty od Bati než sako od Bilaka." (Vasil Biľak byl vyučený krejčí a údajně měl ve výučním listu napsáno "Nepouštět na saka!"). Baťa se zřejmě plně přizpůsobil čínským výrobcům.
tedy za komančů, kdy už se všechno šidiloa
vydržely boty cca pět let bez větších problémůTo pak nechcu vědět, co se se vším dělá dneska.
Ve zkratce, byl tam příklad, že když si nějaká žena stěžovala, že krocan, kterýho si koupila, byl moc suchý (nebo tak něco), poslal jí obratem zdarma krocana (lepšího než byl ten předchozí), protože věděl, že když se jí zavděčí, tak od ní může čekat další nákupy... a cena krocana se mu vrátí několikanásobně.Neplatí od té doby co se na nás šťavnaťoučcí krocani smějí z billboardů, tancují nám po obrazovkách a vůbec nám málem běhají virtuální krocani po ulici. A navíc když je doporučuje i Jiřina Bohdalová(a kdo by si dovolil pochybovat o slovu Jiřině Bohdalové) nebo Přemek Podlaha.