abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 18:33 | Nová verze

    Offpunk byl vydán ve verzi 3.0. Jedná se o webový prohlížeč běžící v terminálu a podporující také protokoly Gemini, Gopher a RSS. Přibyl nástroj xkcdpunk pro zobrazení XKCD v terminálu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 18:22 | Zajímavý projekt

    Promethee je projekt, který implementuje UEFI (Unified Extensible Firmware Interface) bindingy pro JavaScript. Z bootovacího média načítá a spouští soubor 'script.js', který může používat UEFI služby. Cílem je vytvořit zavaděč, který lze přizpůsobit pomocí HTML/CSS/JS. Repozitář se zdrojovými kódy je na Codebergu.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 1
    dnes 12:44 | Bezpečnostní upozornění

    Zpráva Justičního výboru Sněmovny reprezentantů upozorňuje na cenzurní kampaň Evropské komise, mířenou proti svobodě projevu na sociálních sítích. V dokumentu se uvádí, že se Evropská komise během posledních šesti let účastnila více než 100 uzavřených jednání, během nichž po platformách požadovala úpravy pravidel moderování obsahu, přičemž toto úsilí Komise zahrnovalo i cenzuru politických názorů a pravdivých informací. Výbor zdůrazňuje, že tento přístup Bruselu ohrožuje ústavou zaručená práva Američanů na svobodu projevu.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 11
    dnes 04:33 | Nová verze

    Linus Torvalds vydal jádro Linux 6.19. Podrobný výčet změn je ke zhlédnutí na stránce Kernel Newbies, stručné výběry v LWN (část první, druhá).

    |🇵🇸 | Komentářů: 0
    včera 03:33 | IT novinky

    Do prodeje jde tichá bezdrátová herní myš Logitech PRO X2 SUPERSTRIKE s analogovými spínači s haptickou odezvou (HITS, Haptic Inductive Trigger System). Cena je 4 459 Kč.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    7.2. 21:00 | Zajímavý projekt

    Microsoft na GitHubu zveřejnil zdrojový kód projektu LiteBox, jedná se o 'knihovní operační systém' (library OS) zaměřený na bezpečnost, využívající systémovou architekturu LVBS k ochraně jádra před útoky z uživatelského prostoru. LiteBox je napsán v Rustu a uvolněný pod licencí MIT. Projekt je teprve v rané fázi vývoje.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 3
    7.2. 16:11 | Zajímavý software

    BreezyBox je open-source shell a virtuální terminál pro populární jednočip ESP32. Nabízí základní unixové příkazy, sledování aktuálního pracovního adresáře (CWD), jednoduchý instalátor a spouštěč aplikací v podobě ELF binárních souborů, zabudovaný HTTP server nebo třeba ovládání WiFi - ukázka použití coby 'malého osobního počítače'. Ačkoliv je BreezyBox inspirovaný BusyBoxem, oproti němu má tento projekt několik externích závislostí, zejména na ESP-IDF SDK. BreezyBox je dostupný pod licencí MIT.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 1
    7.2. 16:00 | Humor

    Byl představen cross-assembler xa.sh, napsaný čistě v Bourne shell skriptu. Tento nástroj umožňuje zpracovávat assemblerový kód pro Intel 8080, přičemž je možné snadno přidat podporu i pro další architektury, například 6502 a 6809. Skript využívá pouze různé běžné unixové příkazy jako jsou awk, sed nebo printf. Skript si lze stáhnout z GitHubového repozitáře projektu.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 7
    6.2. 17:22 | IT novinky

    Byla představena nová verze modelu Claude Opus 4.6 od společnosti Anthropic. Jako demonstraci možností Anthropic využil 16 agentů Claude Opus 4.6 k vytvoření kompilátoru jazyka C, napsaného v programovacím jazyce Rust. Claude pracoval téměř autonomně, projekt trval zhruba dva týdny a náklady činily přibližně 20 000 dolarů. Výsledkem je fungující kompilátor o 100 000 řádcích kódu, jehož zdrojový kód je volně dostupný na GitHubu pod licencí Creative Commons.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 20
    6.2. 16:44 | Komunita

    Kultovní britský seriál The IT Crowd (Ajťáci) oslavil dvacáté výročí svého prvního vysílání. Sitcom o dvou sociálně nemotorných pracovnících a jejich nadřízené zaujal diváky svým humorem a ikonickými hláškami. Seriál, který debutoval v roce 2006, si i po dvou dekádách udržuje silnou fanouškovskou základnu a pravidelně se objevuje v seznamech nejlepších komedií své doby. Nedávné zatčení autora seriálu Grahama Linehana za hatecrime však vyvolává otázku, jestli by tento sitcom v současné Velké Británii vůbec vznikl.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 10
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (19%)
     (6%)
     (0%)
     (10%)
     (26%)
     (3%)
     (5%)
     (2%)
     (12%)
     (28%)
    Celkem 815 hlasů
     Komentářů: 25, poslední 3.2. 19:50
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    26.6.2008 21:29 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vaše tipy na instalaci Windows Vista
    Mám pocit, že se musí instalovat na sda1 (nebo tam alespoň musí umět zapsat (NTFS).
    We lived, we danced, we raced, we run, from the oblivion to come, Dressed for the last dance of a hundred thousand suns.
    Jan Drábek avatar 26.6.2008 23:38 Jan Drábek | skóre: 41 | blog: Tartar | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vaše tipy na instalaci Windows Vista
    Já mám sda1 jako swap a sda2 jako visty, před swapem tam byl recorvery oddíl
    01010010 01000101 01010000 01101100 01001001 00110010 01000100 01100101 01010110
    27.6.2008 12:51 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vaše tipy na instalaci Windows Vista
    Chces rict, ze mas 40GB swap?
    27.6.2008 12:52 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vaše tipy na instalaci Windows Vista
    ah sorry, jajsemalevul, myslel sem ze to je tvuj blogpost...
    Jan Drábek avatar 29.6.2008 09:45 Jan Drábek | skóre: 41 | blog: Tartar | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vaše tipy na instalaci Windows Vista
    40 zrovna ne, ale 6,5 ano :D - tolik měl recorvery a já jsem sda2 nemohl hnout v gparted ani o píď
    01010010 01000101 01010000 01101100 01001001 00110010 01000100 01100101 01010110
    26.6.2008 21:29 Matajon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vaše tipy na instalaci Windows Vista
    Zkuste ten oddíl na který chcete Vistu instalovat nastavit jako Active.
    Grunt avatar 26.6.2008 21:31 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vaše tipy na instalaci Windows Vista
    U mě to proběhlo zcela bez problémů.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    extender avatar 26.6.2008 21:39 extender | skóre: 1 | blog: extender
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vaše tipy na instalaci Windows Vista
    a máš to na jiném než prvním oddíle?
    Zed's dead baby, Zed's dead.
    Grunt avatar 26.6.2008 21:43 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vaše tipy na instalaci Windows Vista
    Pravda, mám je na prvním oddílu.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    26.6.2008 22:02 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vaše tipy na instalaci Windows Vista
    Ach jo, zase někdo pouští FUD a hrůzy.

    Každý, kdo instaluje Windows ví, že Windows potřebují oddíl naformátovaný jako FAT/FAT32/NTFS a do jiných oddílů se odmítá instalovat, což je naprosto správné.

    K vytváření oddílů, určení, který je aktivní a nastavení jaký filesystém bude později na oddílu slouží jiný program - zvaný fdisk, nebo podobný, kterým vše připravíte jak je potřeba.

    Tohle byste se ovšem u Windowsáků u velké části lidí dozvěděl, ale holt, když z nich chcete dělat blbce, tak je to laciný způsob jak na abclinuxu.cz sklidit potlesk.
    26.6.2008 22:06 Karel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vaše tipy na instalaci Windows Vista
    Presne tak, typickej pitomes....
    extender avatar 26.6.2008 22:33 extender | skóre: 1 | blog: extender
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vaše tipy na instalaci Windows Vista
    Existuje jediný smysluplný důvod pro tyto features:

    1. Windows Vista neumí naformátovat oddíl na NTFS, pokud je Non-Win?

    2. Bod 1 se dá obejít odstraněním Ext3 oddílu a vytvořením NTFS, Vista se opět nemí nainstalovat.

    3. Windows Vista neumí na vybraný oddíl nastavit příznak zavádění, stejně jako neumí uživateli říct, že jí příznak "boot" u daného oddílu chybí

    4. Proč Vista neobsahuje/nepoužívá Fdisk?

    Toto nejsou FUD a hrůzy. Toto je naprosté zděšení člověka, který Windows neinstaloval 4 roky, nad tím, jak si v Redmondu představují instalaci OS.
    Zed's dead baby, Zed's dead.
    extender avatar 26.6.2008 22:34 extender | skóre: 1 | blog: extender
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vaše tipy na instalaci Windows Vista
    5. Vyřešil jsem to pomocí Gparted.
    Zed's dead baby, Zed's dead.
    Grunt avatar 26.6.2008 22:49 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vaše tipy na instalaci Windows Vista
    Příloha:
    Každý, kdo instaluje Windows ví, že Windows potřebují oddíl naformátovaný jako FAT/FAT32/NTFS a do jiných oddílů se odmítá instalovat, což je naprosto správné.

    K vytváření oddílů, určení, který je aktivní a nastavení jaký filesystém bude později na oddílu slouží jiný program - zvaný fdisk, nebo podobný, kterým vše připravíte jak je potřeba.
    Na co? Vždyť Vista má v instalátoru editor partišen jako každé distro, ne?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    extender avatar 26.6.2008 22:51 extender | skóre: 1 | blog: extender
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vaše tipy na instalaci Windows Vista
    Jenže to by pan Ponkrác musel přiznat, že ten editor partitions umí hovno.
    Zed's dead baby, Zed's dead.
    Grunt avatar 26.6.2008 23:00 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vaše tipy na instalaci Windows Vista
    Proč by uměl hovno? Úplně to samé jako jakýkoliv jiný partition editor. Vytvořit (i rozšířený oddíl)/ smazat / naformátovat oddíl. Co víc je ještě potřeba?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    extender avatar 26.6.2008 23:07 extender | skóre: 1 | blog: extender
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vaše tipy na instalaci Windows Vista
    Pro Windows Vista nastavit příznak "boot". Když bez toho widle nenajedou, je to fatální nedostatek. Stejně jako by mohl rovnou Ext3 oddíl zformátovat na NTFS, aby to člověk nemusel řešit mazáním a znovuvytvářením oddílu.
    Zed's dead baby, Zed's dead.
    Grunt avatar 26.6.2008 23:18 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vaše tipy na instalaci Windows Vista
    Pro Windows Vista nastavit příznak "boot". Když bez toho widle nenajedou, je to fatální nedostatek.
    No pokud se zformátuje na NTFS, tak ten bootflag snad nastaví nebo ne?
    Stejně jako by mohl rovnou Ext3 oddíl zformátovat na NTFS, aby to člověk nemusel řešit mazáním a znovuvytvářením oddílu.
    A když se klikne na oddíl a pak na Naformátovat, tak brble?(Teď to zjišťovat nebudu, protože na /dev/zero toho moc nenainstaluju, 7GB na image si ukousávat také nebudu a disk mu nedam)
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    extender avatar 27.6.2008 07:13 extender | skóre: 1 | blog: extender
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vaše tipy na instalaci Windows Vista
    Podívej. Visty si neuměly zformátovat existující oddíl. (Ext3) Musel jsem ho tedy odstranit. Na prázdném místě jsem Vistama udělal NTFS oddíl. A Vista se na nej neumely nainstalovat. Ten "bootflag" si tamtotiz nedaji. Nekoho tu napadlo, ze to bude bootflagem, prebootoval jsem do linuxu a skutecne ten NTFS nemel bootflag. Takze jsem o smazal. Udelal jsem FAT32, oznacil "boot" a spustil znova instalaci Visty. FAT32 oddil si zformatovaly na NTFS a protoze mel "boot" flag, tak spustily taky instalaci :-D
    Zed's dead baby, Zed's dead.
    26.6.2008 23:12 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vaše tipy na instalaci Windows Vista
    Nastavit který je aktivní, nastavit typ oddílu, upravit pořadí oddílů, úprava geometrie disku?
    We lived, we danced, we raced, we run, from the oblivion to come, Dressed for the last dance of a hundred thousand suns.
    Grunt avatar 26.6.2008 23:20 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vaše tipy na instalaci Windows Vista
    Ok, tak teda oprava: Základní činnosti z jakéhokoliv jiného partition editoru.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    27.6.2008 09:30 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vaše tipy na instalaci Windows Vista
    Minimálně nastavení jestli je oddíl bootovací mi teda jako základ přijde. Už proto, že je to nutná činnost pro instalaci :) Ale to už je věc názoru, nebudeme tady (f)lamit :)
    We lived, we danced, we raced, we run, from the oblivion to come, Dressed for the last dance of a hundred thousand suns.
    27.6.2008 05:54 phero | skóre: 17 | blog: techblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vaše tipy na instalaci Windows Vista
    nepsal nahodou ze pomoci windows instalatoru ten oddil zrusil a znova vytvoril/naformatoval? Sice z toho co si napsal jde videt ... ale taky bych to videl na PEBKAC ;-)
    extender avatar 27.6.2008 07:15 extender | skóre: 1 | blog: extender
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vaše tipy na instalaci Windows Vista
    Je to "PEBKAC", pokud berete za normálni, ze v roce 2008 si Windows neumí pripravit disk samy.
    Zed's dead baby, Zed's dead.
    27.6.2008 18:25 Dejv | skóre: 37 | blog: Jak ten blog nazvat ... ? | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vaše tipy na instalaci Windows Vista

    No a hlavne oddil, ze ktereho ma pocitac nabootovat, musi zacinat pod 8GB (a domnivam se, ze to plati i pro GRUB1, ackoliv tim si nejsem jisty). Je to proste dano tim, ze BIOS nacte fyzicky prvni sektor z disku (MBR, jeho soucasti je partition table), umisti ho nekam do pameti (tusim na adresu 0:7c00) a skoci na jeho zacatek. A tech 382 bytu2 obsahuje kod, ktery uz musi byt schopen samostatneho zivota. DOS tam mel kod, ktery zkontroloval partition tabulku a z aktivniho oddilu nacetl opet prvni sektor3, umistil ho do pameti (na stejnou adresu) a skocil na jeho zacatek. A tento kod nacetl ty tri klicove soubory (tusim ibmbio.sys, ibmdos.sys a command.com). Az potud cely proces probiha v realnem rezimu procesoru, ktery proste nad tech 8GB nedosahne (neumi to naadresovat).

    A jsem presvedcen, ze takto bootoval DOS nejen v dobach sve slavy, ale az do dob WinME a ze takto bootuji i WinNT (tedy NT - XP, Visty opravdu nevim) - ty teda s tim rozdilem, ze misto tech tri souboru se nacte do pameti soubor ntldr, ktery pak zajisti dalsi potrebne kroky. A proto WinNT potrebuji (aspon nejaky maly) aktivni primarni oddil, ze ktereho bude disk c:.


    Dejv


    1. To myslim tak, ze GRUB musi byt v oddilu, ktery zacina pod 8GB. System, zavadeny GRUBem, muze byt kdekoliv.
    2. Sektor ma 512 bytu, posledni 2 bytu jsou signatura a pred ni je 128 bytu PT, takze na programovy kod zbyva 382 bytu.
    3. To uz je zavadec operacniho systemu (DOS), resp. jeho soucast (NT)
    Pevně věřím, že zkušenější uživatelé mě s mými nápady usměrní a pošlou tam, kam tyto nápady patří...
    extender avatar 27.6.2008 18:51 extender | skóre: 1 | blog: extender
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vaše tipy na instalaci Windows Vista
    To myslim tak, ze GRUB musi byt v oddilu, ktery zacina pod 8GB. System, zavadeny GRUBem, muze byt kdekoliv.
    Nene. Pokud vím je to limitace starých BIOSů. Na dnešních PC můžeš mít Grub kde chceš. Vyzkoušeno.
    Zed's dead baby, Zed's dead.
    Grunt avatar 27.6.2008 19:03 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vaše tipy na instalaci Windows Vista
    Pokud vím je to limitace starých BIOSů. Na dnešních PC můžeš mít Grub kde chceš.
    No tak řekl bych, že Stage 1.5 mít kde chceš nemůžeš, ale potvrzuji, že u Stage2 obrazu je to jedno.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    extender avatar 27.6.2008 19:11 extender | skóre: 1 | blog: extender
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vaše tipy na instalaci Windows Vista
    Chápu-li to správně, tak stage1 leží v MBR, stage2 pak kde chceš. stage1.5 k bootu vůbec nepotřebuješ. Můžeš ale nemusíš ji využít.
    Zed's dead baby, Zed's dead.
    Grunt avatar 27.6.2008 19:20 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vaše tipy na instalaci Windows Vista
    stage1 leží v MBR(a její obraz je v /boot/grub/stage1) a stage2(nebo-li celý vlastní GRUB) leží v /boot/grub/stage2. Stage1.5 je hned za MBR a na HDD k bootu potřeba je a to z toho důvodu, že stage1 je tak malý, že nemá šanci rozumět FileSystému a nedosáhne právě tak daleko…a vůbec je na tolik malý, že si myslím, že nemá ani šanci stage2 načíst.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    extender avatar 27.6.2008 21:09 extender | skóre: 1 | blog: extender
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vaše tipy na instalaci Windows Vista
    No já někde četl, že stage1 může načíst stage 1.5 nebo rovnou stage2. Každopádně, pokud stage1.5 leží hned za MBR (cca 30kB?) jak se to dělá, když tam je rovnou parition? To se partition posune začátek aby se tam stage1.5 vlezla? V tomhle jsem analfabet.
    Zed's dead baby, Zed's dead.
    Grunt avatar 27.6.2008 21:29 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vaše tipy na instalaci Windows Vista
    No já někde četl, že stage1 může načíst stage 1.5 nebo rovnou stage2.
    Ano, může načíst přímo stage2, ale to jedině tak, že bude na místě stage1.5 a to je docela nepohodlné, ne?
    Každopádně, pokud stage1.5 leží hned za MBR (cca 30kB?) jak se to dělá, když tam je rovnou parition? To se partition posune začátek aby se tam stage1.5 vlezla?
    (parted) mklabel msdos
    (parted) mkpart primary 0s -1s
    Varování: You requested a partition from 0,00kB to 16,8MB.
    The closest location we can manage is 16,4kB to 16,8MB.  Is this still acceptable to you?
    Ano/Yes/Ne/No?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 27.6.2008 21:32 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vaše tipy na instalaci Windows Vista
    Jnak viz. info grub nebo dokumentace.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    28.6.2008 01:31 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vaše tipy na instalaci Windows Vista

    No a hlavne oddil, ze ktereho ma pocitac nabootovat, musi zacinat pod 8GB (a domnivam se, ze to plati i pro GRUB1, ackoliv tim si nejsem jisty).

    Asi to neplatí všude, bude to záviset spíš na BIOSu. Mně na notebooku začíná partition s Windows (sda2) někde kolem 150GiB a vesele na ní bootovaly Windows XP, Windows 2003 Server i Visty. Normálně sice používám GRUB, který si sahá na začátek disku, ale ten jsem stejně po instalaci Windows vždycky musel obnovovat, protože mi přepsaly MBR a vesele si startovaly pomocí vlastního zavaděče.
    28.6.2008 02:14 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vaše tipy na instalaci Windows Vista
    Koukám, že mám srandistické Windows, dělají všechno vesele. Radši už půjdu spát. ;-)
    David Watzke avatar 28.6.2008 18:44 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vaše tipy na instalaci Windows Vista
    Přečetl jsem si ten komentář nad tímhle, abych zjistil, jak to myslíš, pak jsem si všiml, že seš z Bohnic a výtlem na sebe nenechal dlouho čekat :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    28.6.2008 20:57 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vaše tipy na instalaci Windows Vista
    Inu, jak říká přítulka, skončíme tam všichni...;-)
    1.7.2008 12:08 Dejv | skóre: 37 | blog: Jak ten blog nazvat ... ? | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vaše tipy na instalaci Windows Vista
    Sektor ma 512 bytu, posledni 2 bytu jsou signatura a pred ni je 128 bytu PT, takze na programovy kod zbyva 382 bytu.
    Omlouvam se, spletl jsem se v poctech. Z mi neznameho duvodu jsem pocital s 32 byty na zaznam v PT. A tim vznikla ta chyba. 1 zaznam v PT ma totiz jen 16 bytu, takze cela PT ma 64 bytu, takze na programovy kod v MBR zbyva (512 - 2 - 64) 446 bytu

    Dejv
    Pevně věřím, že zkušenější uživatelé mě s mými nápady usměrní a pošlou tam, kam tyto nápady patří...
    kotyz avatar 26.6.2008 22:34 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vaše tipy na instalaci Windows Vista
    Musi mit moznost si na sda1 (C: ve windowsi terminologii) odplivnout zavadec. Samotnej system uz pak muze bejt kdekoliv. Zkuste vytvorit uplne na zacatku disku malej oddil (melo by stacit 100 - 200 MB) a naformatovat ho jako fat32 nebo ntfs, hlavne at je primarni a aktivni. Tam skonci ntldr a boot.ini (tak to bylo aspon az do xp, ve viste je ten soubor se seznamem OS a voleb pri bootu z nepochopitelnyho duvodu binarni) a podobny 'divny' skryty soubory a system uz pak muze bejt nainstalovanej kdekoliv jinde.

    Pri zrizovani dualbootu s win je nejlepsi instalovat win prvni a linux az po nich (mimo jiny prepisou mbr a je-li v nem nahodou uz lilo nebo grub tak ma pak clovek zbytecny prace navic). No a pak ta vec ze soubory zavadece musi bejt na 'cecku' (asi pozustatek z dob win98 ktery ani jinam nez na C: nainstalovat nesly).

    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    extender avatar 26.6.2008 22:45 extender | skóre: 1 | blog: extender
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vaše tipy na instalaci Windows Vista
    Nemusi. Vzaly i sda2. Musel jsem jim ho jen v Yastu naformátovat na FAT32, a označit příznakem "boot" v Gparted.
    Zed's dead baby, Zed's dead.
    kotyz avatar 26.6.2008 23:34 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vaše tipy na instalaci Windows Vista
    Pro win az do xp to tak platilo ...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    extender avatar 27.6.2008 07:17 extender | skóre: 1 | blog: extender
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vaše tipy na instalaci Windows Vista
    No ja uz jsem se rozhodl, ze jako zavadec pro hry bude WinXP x64. Z Visty fakt nemůžu :-D. Takže ty XPčka hodím na sda1 a opensuse preinstaluju.
    Zed's dead baby, Zed's dead.
    atan avatar 27.6.2008 09:24 atan | skóre: 21 | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vaše tipy na instalaci Windows Vista
    To neni pravda, podminka u ZP je, ze musi byt na primary partition a max 8GB od zacatku disku, aby mohlo nabootovat.
    kotyz avatar 27.6.2008 09:46 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vaše tipy na instalaci Windows Vista
    To bude tim ze sem nemel nikdy mensi oddil nez 10GB (s vyjimkou swapu, ale ten trci vzdycky az nekde vzadu), takze ten druhej byl vzdycky moc daleko na to aby z nej windows mohli bootovat ...

    A taky sem je instaloval jako prvni, abych si usetril problemy s jejich pripadnou dodatecnou instalaci.

    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Jardík avatar 28.6.2008 15:57 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vaše tipy na instalaci Windows Vista
    Hele promiň, ale ... Linux jsem míval na sda1 (40GB) a Vistu na sda2 (40GB) a při instalaci žádný problém. Jenom musíš nastavit sda2, aby byla aktivní. To se udělá např. z konzole, kterou vyvoláš jednou klávesovou zkratkou, kterou určitě vygooglíš, stejně jako já před lety vygooglil, že do linuxové konzole se přepnu pomocí Ctrl+Alt+1, když se zasekl grafický instalátor.
    Věřím v jednoho Boha.
    Milan Lajtoš avatar 26.6.2008 22:42 Milan Lajtoš | skóre: 22 | blog: /blog/babraq
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vaše tipy na instalaci Windows Vista
    Nikdy som síce Vistu neinštaloval a dúfam, že ešte veľa vody pretečie kým sa tak stane, no ja som mal problém s XP.. Zavádzač potrebuje minimálne 8mb prázneho (nealokovaného žiadnou partíciou) miesta na disku.. Keď mu ho odstránite, tak odmietne naštartovať.. ;)
    “Every great achievement was once considered impossible.”
    extender avatar 26.6.2008 22:51 extender | skóre: 1 | blog: extender
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vaše tipy na instalaci Windows Vista
    No, jako zavádeč se dají použít i XP x64 :-)
    Zed's dead baby, Zed's dead.
    26.6.2008 23:23 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vaše tipy na instalaci Windows Vista
    Hmm, a ja si rikal "Proc ty hloupe Windowsy neumi zabrat cely disk a nechavaji na konci mistecko?". Tak je to kvuli jejich bootloaderu.

    Ale kdyz jsem naposledy daval do kupy znamemu jeho OEM Windos XP HE SP2, tak jsem disk rozdelil pred tim pomoci cfdisku z SysRescueCD (dokonce jsem naformatoval i oddily, mimo primarniho) a instalce probehla bez problemu, i kdyz na disku nebylo zadne volne nealokovane misto. A ty Windows (mozna) funguji dodnes, coz znamena, ze tech volnych 8MB neni naprosta nutnost.
    kotyz avatar 26.6.2008 23:37 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vaše tipy na instalaci Windows Vista
    Je mozny ze to je novinka u vist, tam je vsechno predelany - bootovani (ani stary znamy boot.ini uz tam clovek nenajde), vypinani (by default se misto vypnuti uspi, aspon na systemech kde funguje acpi), sprava pameti (zabrat co to da a rikat tomu 'cachovani') ...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    27.6.2008 17:27 Dejv | skóre: 37 | blog: Jak ten blog nazvat ... ? | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vaše tipy na instalaci Windows Vista
    1. Zadnych 8 milibitu nikdo nepotrebuje, a uz vubec ne zavadec Windowsu. Ten je v aktivnim (neboli bootovacim) primarnim oddile (tedy disk c:) v souboru ntldr.
    2. WinXP zadnych 8MB volneho prostoru nepotrebuji, to jen ten jejich rozdelovac disku z mi neznameho duvodu vzdy nechava kus disku neobsazeny, i kdyz mu reknete, ze oddil ma vytvorit pres cely disk. Kdyz ten disk rozdelite predem a instalujete do pripraveneho oddilu, nereknou ani slovo. Delaly to tak 2000 i XP, Visty jsem (nastesti) jeste neinstaloval, takze u nich nevim.
    Dejv
    Pevně věřím, že zkušenější uživatelé mě s mými nápady usměrní a pošlou tam, kam tyto nápady patří...
    27.6.2008 12:33 HS | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vaše tipy na instalaci Windows Vista
    Neinstalovat. Na komp hodit linux s distribuci, ktera ti vyhovuje.
    extender avatar 27.6.2008 12:36 extender | skóre: 1 | blog: extender
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vaše tipy na instalaci Windows Vista
    tu už tam mám. Hledám zaváděč pro hry :-D
    Zed's dead baby, Zed's dead.
    kotyz avatar 27.6.2008 13:19 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vaše tipy na instalaci Windows Vista
    WINE 1.0. Pod tim mi beha napr. WoW stejne plynule a krasne jako ve win xp.
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    extender avatar 27.6.2008 13:25 extender | skóre: 1 | blog: extender
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vaše tipy na instalaci Windows Vista
    Takové CoD 4 už chce pořádnou dávku bastlení, než se ve Wine rozjede... :-)
    Zed's dead baby, Zed's dead.
    kotyz avatar 27.6.2008 14:45 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vaše tipy na instalaci Windows Vista
    Neco jede hned, neco da praci. Zkusil bych winedoors a pres ne si naklikat instalaci zakladnich windows knihoven (fonty, msvc, msvb, gdi+) a pak uz by instalace hry nic dalsiho chtit nemusela (v idealnim pripade).
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    extender avatar 27.6.2008 15:09 extender | skóre: 1 | blog: extender
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vaše tipy na instalaci Windows Vista
    Bohužel wine-doors závisí na půlce gnome :-(
    Zed's dead baby, Zed's dead.
    kotyz avatar 27.6.2008 15:31 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vaše tipy na instalaci Windows Vista
    Ja mam Gnome cely, ikdyz jedu temer vyhradne na KDE, takze sem to ani nezaregistroval ...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Luboš Doležel (Doli) avatar 28.6.2008 00:55 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vaše tipy na instalaci Windows Vista
    Modern Warfare? To mi tu jelo v pohodě, byl třeba jen crack.
    extender avatar 28.6.2008 07:43 extender | skóre: 1 | blog: extender
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vaše tipy na instalaci Windows Vista
    s jakou verzí Wine? Já četl že je třeba nějaký patch Wine + vykrást něco z 3D MArku nebo co.
    Zed's dead baby, Zed's dead.
    Jardík avatar 28.6.2008 21:05 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vaše tipy na instalaci Windows Vista
    A pak stejně vypadá hnusně, protože je polité vínem.
    Věřím v jednoho Boha.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.