Byly zpracovány a na YouTube zveřejněny videozáznamy z konference LinuxDays 2025.
Na konferenci LinuxDays 2025 byl oficiálně představen nový router Turris Omnia NG.
Přímý přenos (YouTube) z konference LinuxDays 2025, jež probíhá tento víkend v Praze v prostorách FIT ČVUT. Na programu je spousta zajímavých přednášek.
V únoru loňského roku Úřad pro ochranu osobních údajů pravomocně uložil společnosti Avast Software pokutu 351 mil. Kč za porušení GDPR. Městský soud v Praze tuto pokutu na úterním jednání zrušil. Potvrdil ale, že společnost Avast porušila zákon, když skrze svůj zdarma dostupný antivirový program sledovala, které weby jeho uživatelé navštěvují, a tyto informace předávala dceřiné společnosti Jumpshot. Úřad pro ochranu osobních údajů
… více »Google Chrome 141 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 141.0.7390.54 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 21 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich (Heap buffer overflow in WebGPU) bylo vyplaceno 25 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
eDoklady mají kvůli vysoké zátěži technické potíže. Ministerstvo vnitra doporučuje vzít si sebou klasický občanský průkaz nebo pas.
Novým prezidentem Free Software Foundation (FSF) se stal Ian Kelling.
Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za září (YouTube).
Vyšla kniha Počítačové programy a autorské právo. Podle internetových stránek nakladatelství je v knize "Významný prostor věnován otevřenému a svobodnému softwaru, jeho licencím, důsledkům jejich porušení a rizikům „nakažení“ proprietárního kódu režimem open source."
Red Hat řeší bezpečnostní incident, při kterém došlo k neoprávněnému přístupu do GitLab instance používané svým konzultačním týmem.
Protože dva listy pérování na zadní nápravě byly zlomené, musím je vyměnit. Naštěstí jsem ve stodole našel listové pérování ze Spartaka, které je rozměrově podobné a když se jedná jen o dva listy, neměl by drobný rozdíl vadit.
Nejdříve jsem sundal kolo a potom jako první tlumič. Pak jsem si připravil špalky na opření rámu vzadu, aby si to mělo na co sednout až uvolním nápravu od pérování. Pak jsem podložil nápravu pod bubnem prkénky, aby bylo níž až se listy napruží. Pak už jen zbývalo povolit matky ze čtyřech U-šroubů, které obepínají nápravu.
Když už zbývala poslední matka, raději jsem si to podložil ještě heverem, aby se to zapřelo. Nápravu jsem měl docela nízko, takže to ani moc nenapružilo. Při demontáži jsem zjistil, že místo kde se opírá při velkém zkřížení náprava o rám, mám místo gumy udělaný doraz z hokejového puku Někde na fórech už jsem to zahlédl, že se to s oblibou z puků dělá. Šroubky co drží puk na plechu, který je pak přišroubovaný k rámu ale už vzali za své, takže mě čeká tahle drobná věcička taky.
Do listů ze Spartaka se ještě musí udělat trošku větší díra autogenem, takže až to bude hotovo, zas to smontuju dohromady. Pokud se bude dařit, mohl bych se pak zas vrátit dopředu a rozhodit levou stranu a zkontrolovat to ložisko a taky jak tak koukám i uchycení pérování na předku by potřebovalo ty gumy dovnitř.
Tiskni
Sdílej:
ty na tom nějak valíš, za chvíli nebudeš mít co spravovat :) ale jestli chceš projít testacema, tak je to potřeba. máš v plánu největší sraz amerik v čechách tenhle rok? sice jsem se tam vloni se svym pětilitrem krčil v rohu, ale tenhle rok jedu zas :p
pokud musíš zvětšit díru do pera tak ji musíš převrtat kvalitním vrtákem nebo probrousit stopkovou bruskou. Kdybys to vzal autogenem tak se to pero vyhřeje a popustí. Stalo by se to v tom místě normálním měkkým železem a ohýbalo by se to, pružily by jen ty původní listy.