Společnost IBM představila novou generaci svých serverů: IBM Power11.
Multiplatformní digitální pracovní stanice pro práci s audiem Ardour byla postavena na GTK2. Vývojáři neplánovali její portaci na GTK3 nebo GTK4. Naopak, v lednu loňského roku si vytvořili vlastní fork GTK2 s názvem YTK. Ten v únoru letošního roku přestal být volitelným a nově byla zcela odstraněna podpora GTK2.
Byla vydána nová verze 6.4 linuxové distribuce Parrot OS (Wikipedie). Jedná se o linuxovou distribuci založenou na Debianu a zaměřenou na penetrační testování, digitální forenzní analýzu, reverzní inženýrství, hacking, anonymitu nebo kryptografii. Přehled novinek v příspěvku na blogu.
Společnost initMAX pořádá sérii bezplatných webinářů věnovaných novému Zabbixu 7.4. Podrobnosti a registrace na webu initMAX.
… více »Byla vydána verze 7.0 open source platformy pro správu vlastního cloudu OpenNebula (Wikipedie). Kódový název nové verze je Phoenix. Přehled novinek v poznámkách k vydání v aktualizované dokumentaci.
E-mailový klient Thunderbird byl vydán ve verzi 140.0 ESR „Eclipse“. Jde o vydání s dlouhodobou podporou, shrnující novinky v upozorněních, vzhledu, správě složek a správě účtů. Pozor, nezaměňovat s průběžným vydáním 140.0, které bylo dostupné o týden dříve.
Organizace Video Games Europe reprezentující vydavatele počítačových her publikovala prohlášení k občanské iniciativě Stop Destroying Videogames.
Společnost Raspberry Pi nově nabzí Raspberry Pi Camera Module 3 Sensor Assembly, tj. samostatné senzorové moduly z Raspberry Pi Camera Module 3.
Cathode Ray Dude v novém videu ukazuje autorádio Empeg Car (později Rio Car) z let 1999–2001. Šlo o jeden z prvních přehrávačů MP3 do auta. Běží na něm Linux. Vyrobeno bylo jen asi pět tisíc kusů, ale zůstala kolem nich živá komunita, viz např. web riocar.org.
Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána v nové verzi 2025.7.
Z hlavy teče voda okolo výfukového a vstupního potrubí, musím to proto odstrojit a zkontrolovat, kde je problém. Naštěstí je to jen prasklinka v zátce na hlavě motoru.
Nejdříve jsem si to raději pořádně nafotil, abych měl zdokumentováno, kam která hadice vede. Potrubí sundám vcelku i s karburátorem, a budu muset odpojit i lanko plynu. Nejdříve jsem tedy sundal vzduchový filtr a pak jsem poodpojoval všechny možné hadice co vedou ke karburátoru. Pak jsem odpojil přední část výfukového potrubí co vede k tlumiči od paroží. Nakonec jsem postupně povolil šrouby na paroží. Docela chytře je uděláno to, že v předu není vyšroubovávací šroub, ale je tam napevno a vyšroubovává se jen matka, takže se tam potrubí pěkně opře při demontáži/montáži.
Po odstrojení a kontrole těsnění bylo podle rezavé stopy vidět, odkud to přesně teče. Omyl jsem to a hledal prasklinu nebo netěsnost. Je tam bohužel prasklinka. I když ještě teď koukam na poslední dvě fotky, skoro to vypadá spíše na to, že voda teče okolo toho spodního šroubu. Hlava je z litiny, tak snad to půjde zavařit, nebo třeba tam udělat závit a zašroubovat šroubek a utěsnit. No nevím, uvidíme, co na to odborník. V nejhorším případě se hlava dá sehnat, bez cla a dopravy by mohla být za nějakých 180 dolarů, s poplatky počítám jednout tolik. No uvidíme.
Když jsem ještě teďka zkusil, dolít vodu do chladiče, abych zkusil zda to skutečně tou dírkou teče, tak to je opravdu ona. Jak tak ale koukam ještě znovu pořádně na tu hlavu, připadají mi ty tři prohlubně jako zátky, nejlíp je to vidět na té úplně napravo, tak že by to byla jen prasklá zátka? Zkusím se ještě pohrabat v dokumentaci, a třeba je to tak
Výměna zátky se zdá se povedla. Kamarád automechanik měl zrovna doma 22mm zátku, kterou jsem potřeboval. Musel jsem ji malinko rozšířit a pro jistotu jsem jestě pomazal plochu silikonem, aby to pořádně těsnilo. Zkušební jízda také v pohodě.
Tiskni
Sdílej:
peknej kram, ale vo tom to je.....
To máš jako s Linuxem.
Btw: pokud bys potreboval jakekoliv dily na americke auta, tak zkus www.cartime.cz v Klimkovicich u Ostravy. Velice ochotni a sezenou cokoliv.
na tyhle drobné netěsnosti se prodává takový šmejd co se nalije do chladiče a ono se to někdy zatáhne. Pokud je to jen mrazová zátka a bude k mání tak by to mělo snad jít vyměnit bez další demontáže. problém bývá vyndat tu starou, je to zalisované a ještě zarezlé ale mechanici na to mívají své finty. Pokud se neukáže nějaká velká závada tak zatím to vypadá na celkem pohodové auto. Zatím to byly jen drobnosti, takové to koření života, ten výběr který rozliší šoféra od pouhého uživatele který jen jezdí a vlastně ani neví kde se otevírá kapota.
...pro jistotu jsem jestě pomazal plochu silikonem, aby to pořádně těsnilo.hmmm, silikon vydrží tak do 70ti stupňů...