Společnost Jolla spustila kampaň na podporu svého nového telefonu Jolla Phone se Sailfish OS. Dodání je plánováno na první polovinu příštího roku. Pokud bude alespoň 2 000 zájemců. Záloha na telefon je 99 €. Cena telefonu v rámci kampaně je 499 €.
Netflix kupuje Warner Bros. včetně jejích filmových a televizních studií HBO Max a HBO. Za 72 miliard dolarů (asi 1,5 bilionu korun).
V Las Vegas dnes končí pětidenní konference AWS re:Invent 2025. Společnost Amazon Web Services (AWS) na ní představila celou řadu novinek. Vypíchnout lze 192jádrový CPU Graviton5 nebo AI chip Trainium3.
Firma Proxmox vydala novou serverovou distribuci Datacenter Manager ve verzi 1.0 (poznámky k vydání). Podobně jako Virtual Environment, Mail Gateway či Backup Server je založená na Debianu, k němuž přidává integraci ZFS, webové administrační rozhraní a další. Datacenter Manager je určený ke správě instalací právě ostatních distribucí Proxmox.
Byla vydána nová verze 2.4.66 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešeno je mimo jiné 5 bezpečnostních chyb.
Programovací jazyk JavaScript (Wikipedie) dnes slaví 30 let od svého oficiálního představení 4. prosince 1995.
Byly zveřejněny informace o kritické zranitelnosti CVE-2025-55182 s CVSS 10.0 v React Server Components. Zranitelnost je opravena v Reactu 19.0.1, 19.1.2 a 19.2.1.
Bylo rozhodnuto, že nejnovější Linux 6.18 je jádrem s prodlouženou upstream podporou (LTS). Ta je aktuálně plánována do prosince 2027. LTS jader je aktuálně šest: 5.10, 5.15, 6.1, 6.6, 6.12 a 6.18.
Byla vydána nová stabilní verze 3.23.0, tj. první z nové řady 3.23, minimalistické linuxové distribuce zaměřené na bezpečnost Alpine Linux (Wikipedie) postavené na standardní knihovně jazyka C musl libc a BusyBoxu. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byla vydána verze 6.0 webového aplikačního frameworku napsaného v Pythonu Django (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Z hlavy teče voda okolo výfukového a vstupního potrubí, musím to proto odstrojit a zkontrolovat, kde je problém. Naštěstí je to jen prasklinka v zátce na hlavě motoru.
Nejdříve jsem si to raději pořádně nafotil, abych měl zdokumentováno, kam která hadice vede. Potrubí sundám vcelku i s karburátorem, a budu muset odpojit i lanko plynu. Nejdříve jsem tedy sundal vzduchový filtr a pak jsem poodpojoval všechny možné hadice co vedou ke karburátoru. Pak jsem odpojil přední část výfukového potrubí co vede k tlumiči od paroží. Nakonec jsem postupně povolil šrouby na paroží. Docela chytře je uděláno to, že v předu není vyšroubovávací šroub, ale je tam napevno a vyšroubovává se jen matka, takže se tam potrubí pěkně opře při demontáži/montáži.
Po odstrojení a kontrole těsnění bylo podle rezavé stopy vidět, odkud to přesně teče. Omyl jsem to a hledal prasklinu nebo netěsnost. Je tam bohužel prasklinka. I když ještě teď koukam na poslední dvě fotky, skoro to vypadá spíše na to, že voda teče okolo toho spodního šroubu. Hlava je z litiny, tak snad to půjde zavařit, nebo třeba tam udělat závit a zašroubovat šroubek a utěsnit. No nevím, uvidíme, co na to odborník. V nejhorším případě se hlava dá sehnat, bez cla a dopravy by mohla být za nějakých 180 dolarů, s poplatky počítám jednout tolik. No uvidíme.
Když jsem ještě teďka zkusil, dolít vodu do chladiče, abych zkusil zda to skutečně tou dírkou teče, tak to je opravdu ona. Jak tak ale koukam ještě znovu pořádně na tu hlavu, připadají mi ty tři prohlubně jako zátky, nejlíp je to vidět na té úplně napravo, tak že by to byla jen prasklá zátka? Zkusím se ještě pohrabat v dokumentaci, a třeba je to tak 
Výměna zátky se zdá se povedla. Kamarád automechanik měl zrovna doma 22mm zátku, kterou jsem potřeboval. Musel jsem ji malinko rozšířit a pro jistotu jsem jestě pomazal plochu silikonem, aby to pořádně těsnilo. Zkušební jízda také v pohodě.
Tiskni
Sdílej:
Kazdy ojety auto je tak trochu sazka do loterie, a pokud je mu pres 30 let, pravdepodobnost zavad je vyssi.
peknej kram, ale vo tom to je.....
To máš jako s Linuxem. 
Btw: pokud bys potreboval jakekoliv dily na americke auta, tak zkus www.cartime.cz v Klimkovicich u Ostravy. Velice ochotni a sezenou cokoliv.
na tyhle drobné netěsnosti se prodává takový šmejd co se nalije do chladiče a ono se to někdy zatáhne. Pokud je to jen mrazová zátka a bude k mání tak by to mělo snad jít vyměnit bez další demontáže. problém bývá vyndat tu starou, je to zalisované a ještě zarezlé ale mechanici na to mívají své finty. Pokud se neukáže nějaká velká závada tak zatím to vypadá na celkem pohodové auto. Zatím to byly jen drobnosti, takové to koření života, ten výběr který rozliší šoféra od pouhého uživatele který jen jezdí a vlastně ani neví kde se otevírá kapota.
...pro jistotu jsem jestě pomazal plochu silikonem, aby to pořádně těsnilo.hmmm, silikon vydrží tak do 70ti stupňů...