Byla vydána nová major verze 5.0.0 svobodného multiplatformního nástroje BleachBit (GitHub, Wikipedie) určeného především k efektivnímu čištění disku od nepotřebných souborů.
Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za duben (YouTube).
Provozovatel čínské sociální sítě TikTok dostal v Evropské unii pokutu 530 milionů eur (13,2 miliardy Kč) za nedostatky při ochraně osobních údajů. Ve svém oznámení to dnes uvedla irská Komise pro ochranu údajů (DPC), která jedná jménem EU. Zároveň TikToku nařídila, že pokud správu dat neuvede do šesti měsíců do souladu s požadavky, musí přestat posílat data o unijních uživatelích do Číny. TikTok uvedl, že se proti rozhodnutí odvolá.
Společnost JetBrains uvolnila Mellum, tj. svůj velký jazykový model (LLM) pro vývojáře, jako open source. Mellum podporuje programovací jazyky Java, Kotlin, Python, Go, PHP, C, C++, C#, JavaScript, TypeScript, CSS, HTML, Rust a Ruby.
Vývojáři Kali Linuxu upozorňují na nový klíč pro podepisování balíčků. K původnímu klíči ztratili přístup.
V březnu loňského roku přestal být Redis svobodný. Společnost Redis Labs jej přelicencovala z licence BSD na nesvobodné licence Redis Source Available License (RSALv2) a Server Side Public License (SSPLv1). Hned o pár dní později vznikly svobodné forky Redisu s názvy Valkey a Redict. Dnes bylo oznámeno, že Redis je opět svobodný. S nejnovější verzí 8 je k dispozici také pod licencí AGPLv3.
Oficiální ceny Raspberry Pi Compute Modulů 4 klesly o 5 dolarů (4 GB varianty), respektive o 10 dolarů (8 GB varianty).
Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.
Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.
Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).
V jednom ze zadních bubnů jsem při prvním rozebrání našel přervané lanko pro seřizování ruční brzdy. Lanko bylo jedním z objednaných dílů, které dorazily z USA ve čtvrtek, takže jsem jej mohl vyměnit.
Nejdříve je třeba sundat kolo, a pak buben. Ten drží na třech šroubech. Podle schématu má lanko vést od kolíku nahoře dolů k seřizovacímu mechanismu. Připadá mi nějaké krátké. Tak jsem sundal druhou stranu abych to mohl porovnat a opravdu je kratší. V dílně je naštěstí dost materiálu, a tak jsem původní lanko vyndal a nahradil delším. Byla to docela makačka, správně to rozevřít a pak zas na obou stranách sevřít a přitom to nezničit. Povedlo se. Lanko je uchyceno pod péry, které svírají obě pakny, takže jsem je musel sundat a pak zas nandat, k tomu posloužily kombinačky, byla to ale i tak docela fuška
Všiml jsem si, že se udělal průvěs na lanku ruční brzdy, asi něco špatně. Na straně kde jsem vyměňoval to lanko mi buben nešel lehce vrátit zpátky, tak jsem pomocí seřizovacího šroubu sevřel pakny tak, že už šel nasadit, ale stejně se mi to nezdá, asi ten mechanismus nemám úplně správně v kupě. Nasadil jsem teda buben zpátky i obě kola a zavolal kamarádovi automechanikovi, zda by se mi na to nepodíval, co jsem udělal špatně. Slíbil ať se večer stavím, že to dáme do kupy.
Jo jinak jsem udělal i snímek té "garáže" - je to stará stodola, takže žádné terno, ale lepší než drátem do oka.
Tiskni
Sdílej:
omlouvam se ze budu vypadat jako pravopisny nacek, ale poslouzilY kombinacky... jinak pekne fotky, jeep a za garaz bych doslova "oblizoval holinky"
No, nikdy jsem nikomu nic nezáviděl, krom aut, to jinak prostě nejde, krása.
u těch bubnů se to stává že to pak nejde nasadit. Hlavně když je třecí plocha bubnu už trochu opotřebovaná a na kraji je vroubek. To se pak čelisti příčí a brání a musí se různě uvolňovat. Pokud by ten vroubek byl moc velký tak je nejlepší ho osoustružit. Taky je dobré zkontrolovat opotřebení jestli v třecí ploše bubnu nejsou rýhy, totéž u předních kotoučů, případně osoustružit. a samozřejmě zkontrolovat minimální tloušťku kotoučů a průměr bubnu. Na fotkách toho moc není vidět jak ten samostav funguje ale to je jedno, těch konstrukcí je spousta. Radši všechno dvakrát pečlivěji než něco zanedbat, brzdy nejsou žádná sranda. Garáž klasika, hlavně že neprší na hlavu. Jen pod ten hever to chce nějakou placku nebo jako mám já ze dvou kusů L profilu koleje. On když nemůže popojíždět při zvedání tak to nedělá dobrotu. Taky doporučuju pořídit si dvě takové ty podpěry, trojnožky, občas bývají v obchoďákách za rozumné ceny. Je to lepší než to podkládat vším možným, jde to nastavit a nepřekáží to tolik jako různé špalky.
priste si treba sklopim i predni sklo...za tuhle větu by se hodil spíš smajlík s mouchama mezi zubama.