Byly zpracovány a na YouTube zveřejněny videozáznamy z konference LinuxDays 2025.
Na konferenci LinuxDays 2025 byl oficiálně představen nový router Turris Omnia NG.
Přímý přenos (YouTube) z konference LinuxDays 2025, jež probíhá tento víkend v Praze v prostorách FIT ČVUT. Na programu je spousta zajímavých přednášek.
V únoru loňského roku Úřad pro ochranu osobních údajů pravomocně uložil společnosti Avast Software pokutu 351 mil. Kč za porušení GDPR. Městský soud v Praze tuto pokutu na úterním jednání zrušil. Potvrdil ale, že společnost Avast porušila zákon, když skrze svůj zdarma dostupný antivirový program sledovala, které weby jeho uživatelé navštěvují, a tyto informace předávala dceřiné společnosti Jumpshot. Úřad pro ochranu osobních údajů
… více »Google Chrome 141 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 141.0.7390.54 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 21 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich (Heap buffer overflow in WebGPU) bylo vyplaceno 25 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
eDoklady mají kvůli vysoké zátěži technické potíže. Ministerstvo vnitra doporučuje vzít si sebou klasický občanský průkaz nebo pas.
Novým prezidentem Free Software Foundation (FSF) se stal Ian Kelling.
Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za září (YouTube).
Vyšla kniha Počítačové programy a autorské právo. Podle internetových stránek nakladatelství je v knize "Významný prostor věnován otevřenému a svobodnému softwaru, jeho licencím, důsledkům jejich porušení a rizikům „nakažení“ proprietárního kódu režimem open source."
Red Hat řeší bezpečnostní incident, při kterém došlo k neoprávněnému přístupu do GitLab instance používané svým konzultačním týmem.
V jednom ze zadních bubnů jsem při prvním rozebrání našel přervané lanko pro seřizování ruční brzdy. Lanko bylo jedním z objednaných dílů, které dorazily z USA ve čtvrtek, takže jsem jej mohl vyměnit.
Nejdříve je třeba sundat kolo, a pak buben. Ten drží na třech šroubech. Podle schématu má lanko vést od kolíku nahoře dolů k seřizovacímu mechanismu. Připadá mi nějaké krátké. Tak jsem sundal druhou stranu abych to mohl porovnat a opravdu je kratší. V dílně je naštěstí dost materiálu, a tak jsem původní lanko vyndal a nahradil delším. Byla to docela makačka, správně to rozevřít a pak zas na obou stranách sevřít a přitom to nezničit. Povedlo se. Lanko je uchyceno pod péry, které svírají obě pakny, takže jsem je musel sundat a pak zas nandat, k tomu posloužily kombinačky, byla to ale i tak docela fuška
Všiml jsem si, že se udělal průvěs na lanku ruční brzdy, asi něco špatně. Na straně kde jsem vyměňoval to lanko mi buben nešel lehce vrátit zpátky, tak jsem pomocí seřizovacího šroubu sevřel pakny tak, že už šel nasadit, ale stejně se mi to nezdá, asi ten mechanismus nemám úplně správně v kupě. Nasadil jsem teda buben zpátky i obě kola a zavolal kamarádovi automechanikovi, zda by se mi na to nepodíval, co jsem udělal špatně. Slíbil ať se večer stavím, že to dáme do kupy.
Jo jinak jsem udělal i snímek té "garáže" - je to stará stodola, takže žádné terno, ale lepší než drátem do oka.
Tiskni
Sdílej:
omlouvam se ze budu vypadat jako pravopisny nacek, ale poslouzilY kombinacky... jinak pekne fotky, jeep a za garaz bych doslova "oblizoval holinky"
No, nikdy jsem nikomu nic nezáviděl, krom aut, to jinak prostě nejde, krása.
u těch bubnů se to stává že to pak nejde nasadit. Hlavně když je třecí plocha bubnu už trochu opotřebovaná a na kraji je vroubek. To se pak čelisti příčí a brání a musí se různě uvolňovat. Pokud by ten vroubek byl moc velký tak je nejlepší ho osoustružit. Taky je dobré zkontrolovat opotřebení jestli v třecí ploše bubnu nejsou rýhy, totéž u předních kotoučů, případně osoustružit. a samozřejmě zkontrolovat minimální tloušťku kotoučů a průměr bubnu. Na fotkách toho moc není vidět jak ten samostav funguje ale to je jedno, těch konstrukcí je spousta. Radši všechno dvakrát pečlivěji než něco zanedbat, brzdy nejsou žádná sranda. Garáž klasika, hlavně že neprší na hlavu. Jen pod ten hever to chce nějakou placku nebo jako mám já ze dvou kusů L profilu koleje. On když nemůže popojíždět při zvedání tak to nedělá dobrotu. Taky doporučuju pořídit si dvě takové ty podpěry, trojnožky, občas bývají v obchoďákách za rozumné ceny. Je to lepší než to podkládat vším možným, jde to nastavit a nepřekáží to tolik jako různé špalky.
priste si treba sklopim i predni sklo...za tuhle větu by se hodil spíš smajlík s mouchama mezi zubama.