Google Chrome 139 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 139.0.7258.66 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 12 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře. S verzí 139 přestal být podporován Android 8.0 (Oreo) a Android 9.0 (Pie).
Společnost JetBrains se stala platinovým sponzorem multiplatformního open source herního enginu Godot. K vývoji her lze používat Rider for Godot. Zdarma pro nekomerční účely.
Byla vydána verze 9.0 open source virtualizační platformy Proxmox VE (Proxmox Virtual Environment, Wikipedie) založené na Debianu. Verze 9.0 je založena na Debianu 13 Trixie. Přehled novinek v poznámkách k vydání a informačním videu.
Operátor O2 dává všem svým zákazníkům s mobilními službami poukaz v hodnotě 300 Kč na nákup telefonu nebo příslušenství jako omluvu za pondělní zhoršenou dostupnost služeb.
Společnost NVIDIA vydala verzi 13.0 toolkitu CUDA (Wikipedie) umožňujícího vývoj aplikací běžících na jejich grafických kartách. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byly vyhlášeni vítězové a zveřejněny vítězné zdrojové kódy (YouTube, GitHub) již 28. ročníku soutěže International Obfuscated C Code Contest (IOCCC), tj. soutěže o nejnepřehlednější (nejobfuskovanější) zdrojový kód v jazyce C.
Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za červenec (YouTube).
Konečně se ochladilo, možná i díky tomu přestaly na chvíli padat rakety jako přezrálé hrušky, díky čemuž se na Virtuální Bastlírně dostane i na jiná, přízemnější témata. Pokud si chcete jako každý měsíc popovídat s dalšími bastlíři, techniky, vědci a profesory u virtuálního pokecu u piva, Virtuální Bastlírna je tu pro Vás.
Ještě před ochlazením se drát na vedení V411 roztáhl o 17 metrů (přesné číslo není známé, ale drát nepřežil) a způsobil tak… více »Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE Plasma? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE Plasma.
PixiEditor byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní univerzální all-in-one 2D grafický editor. Zvládne rastrovou i vektorovou grafiku, pixel art, k tomu animace a efekty pomocí uzlového grafu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí GNU LGPL 3.0.
V jednom ze zadních bubnů jsem při prvním rozebrání našel přervané lanko pro seřizování ruční brzdy. Lanko bylo jedním z objednaných dílů, které dorazily z USA ve čtvrtek, takže jsem jej mohl vyměnit.
Nejdříve je třeba sundat kolo, a pak buben. Ten drží na třech šroubech. Podle schématu má lanko vést od kolíku nahoře dolů k seřizovacímu mechanismu. Připadá mi nějaké krátké. Tak jsem sundal druhou stranu abych to mohl porovnat a opravdu je kratší. V dílně je naštěstí dost materiálu, a tak jsem původní lanko vyndal a nahradil delším. Byla to docela makačka, správně to rozevřít a pak zas na obou stranách sevřít a přitom to nezničit. Povedlo se. Lanko je uchyceno pod péry, které svírají obě pakny, takže jsem je musel sundat a pak zas nandat, k tomu posloužily kombinačky, byla to ale i tak docela fuška
Všiml jsem si, že se udělal průvěs na lanku ruční brzdy, asi něco špatně. Na straně kde jsem vyměňoval to lanko mi buben nešel lehce vrátit zpátky, tak jsem pomocí seřizovacího šroubu sevřel pakny tak, že už šel nasadit, ale stejně se mi to nezdá, asi ten mechanismus nemám úplně správně v kupě. Nasadil jsem teda buben zpátky i obě kola a zavolal kamarádovi automechanikovi, zda by se mi na to nepodíval, co jsem udělal špatně. Slíbil ať se večer stavím, že to dáme do kupy.
Jo jinak jsem udělal i snímek té "garáže" - je to stará stodola, takže žádné terno, ale lepší než drátem do oka.
Tiskni
Sdílej:
omlouvam se ze budu vypadat jako pravopisny nacek, ale poslouzilY kombinacky... jinak pekne fotky, jeep a za garaz bych doslova "oblizoval holinky"
No, nikdy jsem nikomu nic nezáviděl, krom aut, to jinak prostě nejde, krása.
u těch bubnů se to stává že to pak nejde nasadit. Hlavně když je třecí plocha bubnu už trochu opotřebovaná a na kraji je vroubek. To se pak čelisti příčí a brání a musí se různě uvolňovat. Pokud by ten vroubek byl moc velký tak je nejlepší ho osoustružit. Taky je dobré zkontrolovat opotřebení jestli v třecí ploše bubnu nejsou rýhy, totéž u předních kotoučů, případně osoustružit. a samozřejmě zkontrolovat minimální tloušťku kotoučů a průměr bubnu. Na fotkách toho moc není vidět jak ten samostav funguje ale to je jedno, těch konstrukcí je spousta. Radši všechno dvakrát pečlivěji než něco zanedbat, brzdy nejsou žádná sranda. Garáž klasika, hlavně že neprší na hlavu. Jen pod ten hever to chce nějakou placku nebo jako mám já ze dvou kusů L profilu koleje. On když nemůže popojíždět při zvedání tak to nedělá dobrotu. Taky doporučuju pořídit si dvě takové ty podpěry, trojnožky, občas bývají v obchoďákách za rozumné ceny. Je to lepší než to podkládat vším možným, jde to nastavit a nepřekáží to tolik jako různé špalky.
priste si treba sklopim i predni sklo...za tuhle větu by se hodil spíš smajlík s mouchama mezi zubama.