Byly zpracovány a na YouTube zveřejněny videozáznamy z konference LinuxDays 2025.
Na konferenci LinuxDays 2025 byl oficiálně představen nový router Turris Omnia NG.
Přímý přenos (YouTube) z konference LinuxDays 2025, jež probíhá tento víkend v Praze v prostorách FIT ČVUT. Na programu je spousta zajímavých přednášek.
V únoru loňského roku Úřad pro ochranu osobních údajů pravomocně uložil společnosti Avast Software pokutu 351 mil. Kč za porušení GDPR. Městský soud v Praze tuto pokutu na úterním jednání zrušil. Potvrdil ale, že společnost Avast porušila zákon, když skrze svůj zdarma dostupný antivirový program sledovala, které weby jeho uživatelé navštěvují, a tyto informace předávala dceřiné společnosti Jumpshot. Úřad pro ochranu osobních údajů
… více »Google Chrome 141 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 141.0.7390.54 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 21 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich (Heap buffer overflow in WebGPU) bylo vyplaceno 25 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
eDoklady mají kvůli vysoké zátěži technické potíže. Ministerstvo vnitra doporučuje vzít si sebou klasický občanský průkaz nebo pas.
Novým prezidentem Free Software Foundation (FSF) se stal Ian Kelling.
Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za září (YouTube).
Vyšla kniha Počítačové programy a autorské právo. Podle internetových stránek nakladatelství je v knize "Významný prostor věnován otevřenému a svobodnému softwaru, jeho licencím, důsledkům jejich porušení a rizikům „nakažení“ proprietárního kódu režimem open source."
Red Hat řeší bezpečnostní incident, při kterém došlo k neoprávněnému přístupu do GitLab instance používané svým konzultačním týmem.
Po výměně zdvihátek a smontování motoru se při akceleraci začal ozývat takový kovový zvonivý zvuk. Pod zátěží (při jízdě) to znělo jako zvonění ventilů. Několik dní mi trvalo, než jsem přišel na skutečnou příčinu.
Procházel jsem různá fóra a ptal se zkušenějších. Vypadalo to, že po utažení hlavy motoru se zvětšil kompresní poměr a díky tomu začlo docházet k detonačnímu spalování. Zkoušel jsem tedy snižovat předstih, abych tomu předešel. Bohužel to nepomáhalo. Kamarád mi vyčistil rozdělovač, vyměnily jsme svíčky za ty staré co jsem tam měl dřív. Pořád žádná změna. Rozebrali jsme karburátor a prověřili nastavení plováku a stroboskopem překontrolovali a nastavili předstih. Konečně jsem našel nějakou stopu!
Když jsem totiž sundal vzduchový filtr z karburátoru, všiml jsem si u výfukového potrubí u třetího válce očouzeného těsnění. Těsnění jsem dával nové, bylo na něm najeto jen těch pár kilometrů od rozebrání motoru. Oproti původnímu bylo tohle tenčí a z jedné strany je takové kovové s výlisky. Doma jsem sundal potrubí a nestačil se divit. Z prvního, třetího a šestého válce unikaly spaliny pod těsněním. Dal jsem tam tedy to původní tlustčí a pořádně přitáhnul. Po nastartování už zněl motor lépe. Skvělé. Druhý den, když jsem to jel projet už ani pod zátěží při jízdě nebylo nic špatného slyšet. Měl jsem z toho obrovskou radost.
Neradoval jsem se ale dlouho. Objevila se závada při startování. Vůbec to něchtělo nastartovat, startér vůbec netočil. Vysypal se spínač startéru. Je to vlastně cívka(relé), kde když se otočí klíčkem zapalování do druhé polohy, cívka přitáhne kotvičku a díky tomu se propojí silová část a jde proud k motoru startéru. Zatím jsem tedy startoval propojením silových kontaktů železným šroubem Když jsem spínač rozebral, zjistil jsem, že se uvolnila měděná propojovací část a díky tomu nemohlo dojít k uzavření obvodu a tím k roztočení startéru. Z domácích zdrojů jsem si vypomohl a opravil to, tak snad to bude zas fungovat. Podařilo se a zas to pěkně startuje. Paráda.
Tiskni
Sdílej: