Vývojáři dekompilátoru rev.ng otevřeli jeho backend revng-c. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.
Poněvadž Redis už není svobodný, konsorcium Linux Foundation a Amazon Web Services (AWS), Google Cloud, Oracle, Ericsson a Snap Inc. společně představili svobodný fork Redisu s názvem Valkey.
Sam Bankman-Fried, zakladatel zkrachovalé kryptoměnové burzy FTX, byl dnes odsouzen k 25 letům vězení [Yahoo Finance].
Proxmox oznámil, že usnadňuje migraci z VMware ESXi do Proxmoxu.
Byla vydána nová verze 2.53.18.2 svobodného multiplatformního balíku internetových aplikací SeaMonkey (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Na blogu programovacího jazyka Swift byl publikován příspěvek Psaní aplikací pro GNOME v programovacím jazyce Swift. Používá se Adwaita pro Swift.
egui je GUI knihovna pro programovací jazyk Rust běžící na webu i nativně. Vydána byla verze 0.27.0.
Byla vydána nová verze 6.1 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.13. Thunderbird na verzi 115.9.0.
Linka STOPonline.cz v roce 2023 přijala 3700 hlášení závadného obsahu na internetu, 22 bylo předáno PČR, 23 bylo předáno ISP a 944 závadových domén zobrazujících dětskou nahotu či pornografii bylo nahráno do mezinárodního systému ICCAM, který je spravován asociací INHOPE.
Byla publikována podrobná analýza v upstreamu již opravené bezpečnostní chyby CVE-2024-1086 v Linuxu v nf_tables.
Z motorového prostoru se ozývaly divné kovové zvuky - takové cvrlikání a tření o kov. Vypadalo to, že pochází z vodní pumpy.
Řemenice na vodní pumpě se hýbala tak, že to vypadalo, že je vylágrované uložení ložiska a ty zvuky vypadaly tak, že ložisko taky brzy odejde. To by ale musela z pumpy okolo ložiska téct voda a to se nedělo. Vypustil jsem tedy chladící kapalinu do kanystříků po destilované vodě a začal s demontáží. Odpojil jsem hadice od chladiče, ten pak drží na čtyřech šroubech. Když jsem vyndal chladič, už se dalo dostat ke šroubům na vrtuli na řemenici vodní pumpy. Vyndal jsem ještě takovou síťku proti hmyzu, co mám ještě před chladičem, abych mohl případne prostrčit ruce skrz mezery v přední masce. Řemenice s vrtulí drží na čtyřech šroubech. Když jsem ji sundal, oddechl jsem si. Problém není v ložisku ani jeho uložení, ale v tom, že kolečko na hřídeli bylo přichycené dost fušersky. Bylo to lajdácky přivařené a sváry praskly. Pak se to kolečko hýbalo na hřídeli a bez odmontované řemenice to vypadalo na to vylágrované ložisko. Pak jsem odpojil hadici od pumpy k topnému tělísku topení. Když jsem sundal řemenici, šel dolů i řemen. Vodní pumpa drží také na čtyřech šroubech, dva jsou stejně dlouhé a další dva jsou každý jinak dlouhý, položil jsem si je bokem tak, abych to pak nepopletl.
Zašel jsem tedy ke kamarádovi, ten mi konec hřídele obrousil, a udělal pořádný svár. Povedlo se a kolečko pro uchycení řemenice je zas v pořádku. Když byla takhle přední část motoru přístupná, vzal jsem taky čistící přípravek Arva a umyl dostupné části. Pak jsem vyčistil styčné plochy od zbytků těsnění a silikonu a benzínem odmastil. Na pumpu jsem si připravil vrstvu silikonu, nechal chvíli zavadnout a pak přiložil k bloku motoru a přišrouboval. Nejdřív jen zlehka a po několika minutách jsem to dotáhl pořádně. Pak jsem připojil zpátky hadici od topení. Docela boj byl s nasazením řemenice a vrtule. Trefit se a chytit první šroubek trvalo poměrně dlouho. Pak jsem si musel povolit alternátor a nasadil zpátky řemen a zas přitáhnutím alternátoru řemen našponovat. Nakonec jsem nasadil zpátky chladič a připojil hadice. Zbývalo jen dolít zpátky chladící kapalinu a vyzkoušet.
Všechno proběhlo ok, pumpa funguje a ty kovové zvuky jsou pryč.
Tiskni Sdílej: