abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:22 | Komunita

    Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za duben (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 19:11 | IT novinky

    Provozovatel čínské sociální sítě TikTok dostal v Evropské unii pokutu 530 milionů eur (13,2 miliardy Kč) za nedostatky při ochraně osobních údajů. Ve svém oznámení to dnes uvedla irská Komise pro ochranu údajů (DPC), která jedná jménem EU. Zároveň TikToku nařídila, že pokud správu dat neuvede do šesti měsíců do souladu s požadavky, musí přestat posílat data o unijních uživatelích do Číny. TikTok uvedl, že se proti rozhodnutí odvolá.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 11:22 | Zajímavý projekt

    Společnost JetBrains uvolnila Mellum, tj. svůj velký jazykový model (LLM) pro vývojáře, jako open source. Mellum podporuje programovací jazyky Java, Kotlin, Python, Go, PHP, C, C++, C#, JavaScript, TypeScript, CSS, HTML, Rust a Ruby.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 09:11 | Bezpečnostní upozornění

    Vývojáři Kali Linuxu upozorňují na nový klíč pro podepisování balíčků. K původnímu klíči ztratili přístup.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    1.5. 20:00 | Komunita

    V březnu loňského roku přestal být Redis svobodný. Společnost Redis Labs jej přelicencovala z licence BSD na nesvobodné licence Redis Source Available License (RSALv2) a Server Side Public License (SSPLv1). Hned o pár dní později vznikly svobodné forky Redisu s názvy Valkey a Redict. Dnes bylo oznámeno, že Redis je opět svobodný. S nejnovější verzí 8 je k dispozici také pod licencí AGPLv3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    1.5. 19:22 | IT novinky

    Oficiální ceny Raspberry Pi Compute Modulů 4 klesly o 5 dolarů (4 GB varianty), respektive o 10 dolarů (8 GB varianty).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    30.4. 22:33 | Nová verze

    Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 17:44 | Zajímavý článek

    Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.

    karkar | Komentářů: 0
    30.4. 12:11 | Humor

    Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    30.4. 10:44 | IT novinky

    Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 36
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (58%)
     (1%)
     (9%)
     (21%)
     (4%)
     (1%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 507 hlasů
     Komentářů: 19, poslední 30.4. 11:32
    Rozcestník

    Kde4.2.x

    24.3.2009 02:38 | Linux doma | poslední úprava: 22.3.2009 22:47

    Kde4.2.x a jeho problémy.

    Jak jsem psal minule o prostředí Kde4.2.0, tak dnešní Kde4.2.1 zlobí a zlobí. Pořád se ztrácí texty,dělají se šmouhy v aplikacích atd. Dnes čekám na nové aktualizace,kterých je zoufale málo. Na svůj druhý počítač jsem si nainstaloval SamLinux s prostředím XFCE. Je to mnohem rychlejší a začínám o tomto prostředí uvažovat i na tomto PC.        

    Hodnocení: 12 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    franta8512 avatar 22.3.2009 22:50 franta8512 | skóre: 4 | blog: franta851 | Moravičany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kde4.2.x
    Příloha:

    Takto dnes vypadá moje plocha.

    =^..^= AmigaPower® avatar 24.3.2009 08:42 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kde4.2.x
    Hmmm, vypadá to hezky! Ale co to je za rozlišení? 640x480? :-D
    24.3.2009 03:29 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kde4.2.x
    Mám pocit, že současná verze sama je trochu stará, aspoň co jsem se nedávno díval.
    24.3.2009 07:26 Němec Tomáš | skóre: 15 | blog: muj001
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kde4.2.x

    Já si mohu stěžovat především na dolphin. pokud tzapnu zobrazení skrytých souborů, tak se program stává táááááááááák pomalýýýýým že je to až nepoužitelné, zobraszení se trhá, rolování skáče procesor běží na 100 procent, pokud ale zobrazuji pouze viditelné soubory, tak je vše Ok a dá se s tím pracovat. Vadí mi to, tak to zatím řeším přes Krusaider a čekám na každou další aktualizaci. Jinak je KDE 4.2.1 u mě stabilní, jenom mi nefunguje Kbluetooth manager.

    Marián Kyral avatar 24.3.2009 07:56 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kde4.2.x

    U mě dolphin se zapnutými náhledy funguje dobře, nicméně mám rychlý disk a hodně RAM. Co mě více štve, že se nedají nastavit náhledy jen k určitému typu souboru. Takže u .desktop se zobrazí text místo ikony.

    24.3.2009 09:13 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kde4.2.x
    Kdebluetooth potřebuje patch na Solid, pak funguje. V KDEMod (Arch Linux) to opatchované je.
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    Marián Kyral avatar 24.3.2009 07:53 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kde4.2.x

    Spíše bych si tipnul na problémy s grafikou.

    Byl jsem teď nucen upgradovat desktop, co jsem nechal dcerkám (athlon XP začal zlobit :-( ) a po zkušenostech z NB jsem hledal nějakou levnou GK s co největší pamětí. Nakonec jsem zvolil nVidia 9300 něco s 512MB RAM. A když jsem pak pustil KDE4, tak jsem koukal o kolik to je rychlejší (v porovnání s 8400 (128MB) co mám v NB). Ona ta 8400 je v některých případech pomalejší než 7300 co mám v pracovním NB - třeba změna velikosti okna konsole, kde něco běží je s 8400 pořád problematická.

    24.3.2009 08:19 jozka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kde4.2.x

    Od casu KDE 4.0, co vlastne KDE 4.0 nebylo se to docela zcivilizovalo, ale ma to neprijemne mouchy. Kuprikladu u mne spolehlive funguje to, ze kdyz prohlizim fotky v Gwenview a sem tam nejakou otocim, tak po case (rekneme pata, sesta otocena fotka) tak se cely komp "zahlti" a prestane reagovat. V podstate funguje, ale odezvy jsou minutove. Zkousel jsem i prepnuti do konsole (nabeh "zatuhnuti" je relativne pomaly - tak pulminuta) a prihlasit se a shodit xka. Ani to se nepovedlo, protoze vinou zpomalenych reakci byl interval mezi napsanim username a hesla prilis dlouhy. Pomuze jen natvrdo vypnout pocitac. Vcera mi to same udelal i GoogleEarth, kdyz jsem mu dal simulovat prulet nad trasou pres Vrsic pass (spousta serpentin). V logu nic neni a ani nikde jsem nic nezjistil. Ten problem s Gwenview je od prvnich verzi.

    Marián Kyral avatar 24.3.2009 08:36 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kde4.2.x

    Pokud se celou dobu pracuje s diskem, tak se plní swap. Někde tam bude nějaký bug a začne se nekontrolovaně zaplňovat paměť.

    24.3.2009 09:31 jozka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kde4.2.x

    Jo, to mne napadlo taky, ale bohuzel jsem se k nicemu nedohledal a na nahlaseni chyby mam v ruce dost malo informaci.

    Marián Kyral avatar 24.3.2009 10:04 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kde4.2.x

    Pokud máš postup, kterým daný problém spolehlivě vyvoláš, tak by to mělo pro začátek stačit. Taky pomůže, pokud někomu pošleš odkaz na bugreport, on to vyzkouší a může daný bug potvrdit. Časem se třeba najde někdo, kdo může dodat více informací. V nejhorším ten bug zapadne.

    Já sice fotky otáčím skriptem rovnou při přenosu z foťáku, ale večer bych to zkusil (pokud nezapomenu). Trochu problém, že mám doma 4GB RAM ;-)

    24.3.2009 09:17 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kde4.2.x
    Typnul bych si že máte nedostatek RAM a začne vám to nějak drsně swapovat, tomu by ty symptomy i odpovídaly (tedy ještě spíš tomu že vám i ten swap dojde, to je pak hotovka, normálně by swapování tolik zpomalovat nemělo).
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    24.3.2009 09:33 jozka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kde4.2.x

    Jestli je giga malo, tak je to s kde4 horsi, nez jsem si myslel...

    Marián Kyral avatar 24.3.2009 09:57 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kde4.2.x

    Záleží, jak se ten obrázek v paměti uchovává. Nezkomprimovaná fotka může mít v paměti klidně i 250MB.

    24.3.2009 10:22 jozka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kde4.2.x

    Kdyz jsem na tom stroji mel 512 MB, tak jsem pracoval s obrazky, ktere mely 250 MB zkomprimovane a bez problemu. Dokonce jsem si obcas bral praci domu, protoze mi tam PIII nestacila. Zacalo to s Gwenview z KDE4.

    O tom reportu popremyslim.

    24.3.2009 10:31 jozka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kde4.2.x

    A hele, tak ono to uz je reportovano, to jsem musel nejak posledne prehlednout:

    http://bugs.kde.org/show_bug.cgi?id=162505

    24.3.2009 11:50 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kde4.2.x
    Giga na beznou praci v KDE4 uplne v pohode, bez zapocitani nejakych extra zravych programu.

    Ted to testuju - Arch Linux, C2D 1.6Ghz, giga ram, KDE4 se mi zda v necem i rychlejsi, v necem pomalejsi - oproti KDE 3.5.10.

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    Nicky726 avatar 24.3.2009 13:24 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kde4.2.x
    Je to tak, dost záleží na aplikacích a stylu práce s počítačem. Osobně mívám často poměrně dost zapnutých programů naráz, to pak samozřejmě jde do swapu.
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    24.3.2009 09:57 Vantomas | skóre: 32 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kde4.2.x
    pred par dny jsem v gwenview otocil asi 30 fotek a zadny problem, ani naznak. KDE 4.2.1, gwenview 2.2.0.

    A to je u me jeste bezna praxe, ze notebook restartuju tak jednou za dva tydny (vetsinou kdyz neco prestane fungovat) behem teto doby bezi KDE celou dobu a jeho spotreba "mrtve" pameti znacne naroste.
    24.3.2009 14:02 Espinosa | skóre: 24 | blog: Espblog | London
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kde4.2.x

    Popisovaný příklad s Gwenview není jediným příkladem interního DoS (denial of service) v desktopovém linuxu.

    Hodil nějaký suspend-all mod, něco co by reagovalo na stisk specifické klávesy, nízkoúrovňově, upřednostněné před vším, okamžitě suspendovalo běžící procesy kromě těch nejzákladnějších (jádro?) a spustilo jednoduchou user friendly konzoli (klidně GUI či TUI v záloze i CLI) kde by bylo možné potížistu lokalizovat (řekněme poslední naměřené vytížení CPU, swap, mem) a odstřelit. Konzole by měla mít práva roota, aby bylo možné odstřelit i root process nebo proces jiného uživatele. Neexistuje už něco takového? Mě by se to občas silně hodilo.

    S něčím podobným se setkávám v desktopovém linuxu periodicky, tohle dokázal KDevelop v nějaké  blahé 3.5.x verzi při pokus načíst některé projekty, jako bug jsem nahlásil na kde bugzillu a tuším to tam stále je, dál to zvládal Firefox 2.x na některých stránkách (podezírám hlavně součinnost s Flashem) OOo quickstarter za určitých okolností a to hned zostra při startu desktopu, a tak dále.

    Poslední dobou výskyt takových DoS (denial of service) stavů poklesl, ale nebude to zlepšením stavu kvality linuxového SW (bohužel), ale spíš masivnějším prosazením dvou (vícero) jádrových procesorů, takže když se jedna aplikace "zblázní" a zabere si procesor jen pro sebe, zachrání vás lelkující druhé jádro, protože většina aplikací využívá (v tomto případě naštěstí) jen jedno jádro. Díky tomu se dostanete k příkazové řádce nebo ksysguardu a potížitu můžete odstřelit.

    Josef Kufner avatar 25.3.2009 17:17 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kde4.2.x
    Ono si stačí nastavit limity. Třeba omezit paměť na jeden proces na 1/4 fyzické RAM, vytížení cpu na 99% a podobně... Pak je systém prakticky nesmrtelný.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    27.3.2009 17:59 Espinosa | skóre: 24 | blog: Espblog | London
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kde4.2.x

    Zní to schůdně, i když práce se systémem vytíženým na 99% taky není žádná slast, načekáte se než se spustí byť jen příkazová řádka, o nějaké GUI aplikaci (KSysGuard) ani nemluvě. A jako vrchol zjistíte, že problematický process běží pod jiným uživatelem a vy ho tak snadno nesestřelíte. To mě pak může trefit. No lepší než nic, ale ideální alternativa k mému návrhu to zrovna není. A snižovat moc pod 99% není taky ideální, hlavně při hraní her by vás to mohlo mrzet. Přijde mi, že primárně tu zklamal kernelový process scheduler.

    Už roky nepamatuji, že by k podobnému záseku docházelo na WinXP. A to že mi v práci prošel pod rukama taky všelijaký SW. Podle mě má jádro WinXP nějaký sofistikovaný mechanismus, jak takovým stavům předcházet. Nějaké automatické snižovýní prioriry scheduleru pokud se aplikace chová podezřele, moc dlouho vytěžuje procesor, určitě na to existují nějaké heuristiky. Nevím to, jen hádám.

     

    Nicky726 avatar 27.3.2009 20:10 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kde4.2.x
    Na sestřelovaní takových procesů je nejsnáze se přes ctrl+alt+f2 přepnout do konzole, zalogovat jako root a pak killall.
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    24.3.2009 14:49 Zadejte vaše jméno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kde4.2.x

    Ze ich ta 4kova verzia este bavi... :-(

    Marián Kyral avatar 24.3.2009 14:54 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kde4.2.x

    Baví, proč by ne? Už jen sledovat tu evoluci, jak se z nepoužitelného dema stává pracovní nástroj je zajímavé.

    A až je to přestane bavit, tak se vrhnou na KDE5, celé v 3D a ovládané myšlenkami :-D

    24.3.2009 15:07 Zadejte vaše jméno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kde4.2.x

    >>> Už jen sledovat tu evoluci, jak se z nepoužitelného dema stává pracovní nástroj je zajímavé
    :-D Ze evolucia - skor taka ze z pouzitelneho desktopu (KDE3) robia nepouzitelnu a zase "peknu" a efektami prepchatu hatlaninu (KDE4)...

    >>> A až je to přestane bavit, tak se vrhnou na KDE5, celé v 3D a ovládané myšlenkami :-D
    No a to sa uz pouzivat nebude dat vobec ;-)

    Marián Kyral avatar 24.3.2009 15:57 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kde4.2.x

     

    >>> Už jen sledovat tu evoluci, jak se z nepoužitelného dema stává pracovní nástroj je zajímavé
    :-D Ze evolucia - skor taka ze z pouzitelneho desktopu (KDE3) robia nepouzitelnu a zase "peknu" a efektami prepchatu hatlaninu (KDE4)...

    To jsi mě nepochopil. Já myslel evoluci od 4.0 ke 4.2. A rozhodně nesouhlasím s tím, že současné KDE4 je nepoužitelné. Kdyby tomu tak bylo, tak bych ho nemohl používat na pracovním NB. Efekty se dají vypnout, prostředí se nastaví jak komu vyhovuje (a když to nejde tak se napíše bugreport) no a pak se pracuje.

     

     

    24.3.2009 16:00 Zadejte vaše jméno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kde4.2.x

     

     

    >>> Už jen sledovat tu evoluci, jak se z nepoužitelného dema stává pracovní nástroj je zajímavé
    :-D Ze evolucia - skor taka ze z pouzitelneho desktopu (KDE3) robia nepouzitelnu a zase "peknu" a efektami prepchatu hatlaninu (KDE4)...

    To jsi mě nepochopil. Já myslel evoluci od 4.0 ke 4.2. A rozhodně nesouhlasím s tím, že současné KDE4 je nepoužitelné. Kdyby tomu tak bylo, tak bych ho nemohl používat na pracovním NB. Efekty se dají vypnout, prostředí se nastaví jak komu vyhovuje (a když to nejde tak se napíše bugreport) no a pak se pracuje.

     

    Ale pochopil som len vravim ze je to evolucia (pre mna) prave ten prechod z 3ky na 4ku a to evolucia k horsiemu. Minimalna konfiguracia sa zvysila a nic az tak extra produktivite nakloneneho ta 4ka neprinasa...

     

    Fluttershy, yay! avatar 24.3.2009 16:08 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kde4.2.x
    Přechod z trojky na čtverku není evoluce, nýbrž revoluce. ^_^
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    kotyz avatar 24.3.2009 17:25 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kde4.2.x
    Spis kontrarevoluce :-D
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Marián Kyral avatar 24.3.2009 18:00 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kde4.2.x

     

    Přechod z trojky na čtverku není evoluce, nýbrž revoluce. ^_^

    Přesně tak. Evoluce to je až ze 4.0 na 4.2. Ona 4.2 už KDE 3.5 pomalu dohání a jsem zvědav, čím ji pak předčí.

     

    25.3.2009 00:08 Deleted [8409] | skóre: 14 | blog: darkblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kde4.2.x
    Řekl bych, že po stránce desktopu jsou blízko k 3.5, ale fakt to chce doladit ty aplikace, bez nich je to celé k ničemu. Ale celkově se mi KDE 4.2 líbí, hlavně jeho koncepce.
    franta8512 avatar 3.4.2009 08:19 franta8512 | skóre: 4 | blog: franta851 | Moravičany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kde4.2.x

    Tak dnes v noci jsem si natáhl nové repozitáře Kde 4.2.2 a jak přijdu z práce,tak to zpustím. Zkoušel jsem instalaci z Kde 4.2.1. Nedoporučuji, nejde to! Tady je postup reinstalu:

    http://www.mandrivalinux.cz/cerstve-kde-4-2-2-muzete-mit-jeste-dnes

    franta8512 avatar 26.4.2009 18:05 franta8512 | skóre: 4 | blog: franta851 | Moravičany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kde4.2.x

    Tak Kde 4.2.2, mám už pár týdnů v kompu a jede bez problémů.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.