abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 11:22 | Zajímavý projekt

    Společnost JetBrains uvolnila Mellum, tj. svůj velký jazykový model (LLM) pro vývojáře, jako open source. Mellum podporuje programovací jazyky Java, Kotlin, Python, Go, PHP, C, C++, C#, JavaScript, TypeScript, CSS, HTML, Rust a Ruby.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 09:11 | Bezpečnostní upozornění

    Vývojáři Kali Linuxu upozorňují na nový klíč pro podepisování balíčků. K původnímu klíči ztratili přístup.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:00 | Komunita

    V březnu loňského roku přestal být Redis svobodný. Společnost Redis Labs jej přelicencovala z licence BSD na nesvobodné licence Redis Source Available License (RSALv2) a Server Side Public License (SSPLv1). Hned o pár dní později vznikly svobodné forky Redisu s názvy Valkey a Redict. Dnes bylo oznámeno, že Redis je opět svobodný. S nejnovější verzí 8 je k dispozici také pod licencí AGPLv3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 19:22 | IT novinky

    Oficiální ceny Raspberry Pi Compute Modulů 4 klesly o 5 dolarů (4 GB varianty), respektive o 10 dolarů (8 GB varianty).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 22:33 | Nová verze

    Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 17:44 | Zajímavý článek

    Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.

    karkar | Komentářů: 0
    30.4. 12:11 | Humor

    Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    30.4. 10:44 | IT novinky

    Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 33
    30.4. 09:55 | IT novinky

    Společnost Amazon miliardáře Jeffa Bezose vypustila na oběžnou dráhu první várku družic svého projektu Kuiper, který má z vesmíru poskytovat vysokorychlostní internetové připojení po celém světě a snažit se konkurovat nyní dominantnímu Starlinku nejbohatšího muže planety Elona Muska.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    30.4. 09:33 | IT novinky

    Poslední aktualizací začal model GPT-4o uživatelům příliš podlézat. OpenAI jej tak vrátila k předchozí verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (58%)
     (1%)
     (9%)
     (22%)
     (4%)
     (1%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 501 hlasů
     Komentářů: 19, poslední 30.4. 11:32
    Rozcestník

    Vložit další komentář
    David Ježek avatar 28.4.2007 18:22 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pec nám spadla
    pastni sem vypuis SMARTu. jinak grafika imho k tomuhle neni nutna nejak lepsi.
    freshmouse avatar 28.4.2007 18:27 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pec nám spadla
    Ehm, tak to potrvá, poněvadž tam právě není žádný systém...
    28.4.2007 23:11 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pec nám spadla
    LiveCD ruluje :-)
    freshmouse avatar 28.4.2007 23:14 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pec nám spadla
    Hmm, to jo, ale nemám žádné, kde je potřebný nástroj, a ani vypalovačku k dispozici (abych nějaké stáhnul a vypálil)...
    stativ avatar 28.4.2007 18:44 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pec nám spadla
    Ad. anketa. V mém případě to má několik kroků:
    • Tiché zděšení, kdy nemůžu uvěřit co jsem to právě udělal
    • Zbrocení potem, protože to bylo něco důležitého a jestli jsem nesmazal něco dalšího
    • Vyskočení a zdrcené běhaní po bytě
    • „Doprdele! Doprdele já sem vůl! doprdele!!!“
    • Boxování do postele
    • Uklidnění a hledání záloh
    • Oddychnutí nebo opakování předchozího postupu
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    28.4.2007 18:50 VRtulnikk | skóre: 17 | blog: blogisek | Rokycany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pec nám spadla
    hh, jakobych se videl ;)
    freshmouse avatar 28.4.2007 18:50 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pec nám spadla
    Já to mám taky tak. :-D
    Dalibor Smolík avatar 29.4.2007 01:41 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pec nám spadla
    Uklidnění a hledání záloh
    Zálohuji. Pokud nezálohuji, pak se nedivím. :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    30.4.2007 11:10 Smazáno | skóre: 21 | blog: tezkorict
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pec nám spadla
    Zálohujou jen srabi. A tvrdí chlapi a dámy se nad nějakou hromádkou ztracených nezhroutí ;)

    Mno, obvykle :))
    Dalibor Smolík avatar 30.4.2007 11:21 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pec nám spadla
    ROFL :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    vencour avatar 30.4.2007 11:25 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pec nám spadla

    Hm, a s nějakou desetinnou tečku si taky nikdo nic nedělá, čárka nebo tečka, že jo, dyť družic máme, ať si lítaj, kde chtěj a kam chtěj, kde je psaný, že musí letět do vesmíru ... :-)

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    28.4.2007 19:01 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pec nám spadla
    Nejede disk, tak si koupím... dvd palírnu! Nevím, co řešíš.

    Až si budeš kupovat nový šrot, tak tenhle hodíš do popelnice? Spíš ne a najdeš pro něj nějaké využití. Takže bude potřebovat disk. Verdikt: Jdi koupit PATA disk.
    freshmouse avatar 28.4.2007 19:16 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pec nám spadla
    To DVD... Já tomu nerozumím. Měl jsem za to, že je třeba (např.) nějaká jiná komponenta k jeho zprovoznění. A kdybych si ji koupil teď, třeba by nebyla kompatibilní pak (= s nějakým novým počítačem). Proto jsem to zmínil.

    A na nový počítač jsem se ptal proto, že by to třeba bylo výhodnější (do budoucna). Stejně jako s tím DVD: třeba by pak nešel použít (cojávím, fakt tomu nerozumím...). Nebudem si nalhávat, že HW nezastarává. Tato sestava nám zatím stačí, nicméně za nějakou dobu stačit přestane. Kdybych si koupil nový počítač, tak ten starý bychom mohli dát někomu (třeba z rodiny), komu by stačil, nebo pro něj najít jiné využití.

    Já jsem si říkal, že teď si koupím disk a za nějaký ten rok počítač, protože nějaký ten rok (snad) ještě udrží krok.
    freshmouse avatar 28.4.2007 19:18 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pec nám spadla
    A ještě tu je otázka: jak se pokusit o nápravu starého disku, nebo jaký disk koupit nový (do 120GB).
    28.4.2007 19:52 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pec nám spadla
    Opravit to vadné sektory nejde. Lze ale použít badblocks k detekci vadných sektorů a pak vytvořit filesystém, který je nebude používat. Ale myslím si, že pokud se to už začalo projevovat takhle masivně, tak se vadné sektory rozmnoží a dřív nebo později se budeš muset s diskem rozloučit. Řekl bych, že spousta lidí má doma nějaký starý disk, který jim v podstatě k ničemu není (já teda několik). Takže se poptej po známých, třeba ti někdo něco věnuje. Když budeš kupovat nový, tak zohledni i to, jak dlouho ten počítač ještě budeš používat a kdo ho bude mít po tobě. Pro "obyčejného" člověka je 80 GB něco jako nekonečno, takže bych řekl, že jediným kriteriem by mohla být cena.
    freshmouse avatar 28.4.2007 19:57 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pec nám spadla
    badblocks zkusím, díky.

    Co se týče nového disku, tak ten stávající / minulý měl 40GB a stačil. Nebylo to optimální, ale stačil. Proto teď uvažujeme o 80 nebo 120GB. Rozhdodně nemám strach, že ho nevyužijeme.
    Dalibor Smolík avatar 29.4.2007 01:43 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pec nám spadla
    Jo. Tohle jsem zažil. Na 5 let starý stroj jsem použil nový disk, který měl 160 GB (původní měl 60 GB). Po zoufalé snaze na něj něco nainstalovat jsem si někde na netu našel, že starší BIOS nepodporuje disky větší než 137 GB. Tak jsem použil jen 136 GB disku při rozdělování oddílů a pak to prošlo. Takže bych byl opatrný při kupování větších dísků ...
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 29.4.2007 02:34 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pec nám spadla
    Mám pocit, že Linux umí tenhle limit BIOSu nějak obejít. Už si nejsem jist, jestli to náhodou nemělo nějaké vážné nevýhody. Možná už je ale moc pozdě v noci a píšu nesmysly... :-)
    29.4.2007 11:37 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pec nám spadla
    Záleží na tom, jestli je to limit BIOSu nebo řadiče. To první je Linuxu úplně jedno, ale přes to druhé se nedostane. ;-)
    Dalibor Smolík avatar 29.4.2007 14:17 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pec nám spadla
    Nejsem si jist, ale na problému si vylámalo zuby i live cd gparted, které neumožnilo vůbec jakékoliv rozdělení (do disku vstoupit a vytvořit oddíly). Až teprve rozdělování disku v cd netistalleru, kdy jsem zmenšil oddíl /home a ponechal zbytek disku nad 136 GB nevyužitý, mi povolil rozdělení a mohl jsem pokračovat v další instalaci systému.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    freshmouse avatar 28.4.2007 21:11 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pec nám spadla
    # badblocks /dev/hda1
    6630016
    6630024
    6630025
    6630026
    6630027
    6630028
    6630029
    6630030
    6630031
    6630032
    6630033
    6630034
    6630035
    6630036
    6630037
    6630038
    6630039
    6630040
    6630041
    6630042
    6630043
    6630044
    6630045
    6630046
    6630047
    6630048
    6630049
    6630050
    6630051
    houska avatar 28.4.2007 21:39 houska | skóre: 41 | blog: HW
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pec nám spadla
    vadne bloky na disku ... novy disk
    freshmouse avatar 28.4.2007 21:43 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pec nám spadla
    Vím, že to jsou vadné bloky. A nešlo by, jak říká Ignor, jen udělat oddíl mimo tyto bloky? (Alespoň provizorně.)

    Mimochodem, zajímavé je, že když jsem spustil badblocks /dev/hda (předtím hda1), tak to hlásí jiné bloky... Jinak, /dev/hda2 a /dev/hda3 jsou v pořádku (oddíly, dohromady asi 15GB).
    vencour avatar 28.4.2007 21:45 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pec nám spadla

    Zkus to, podle toho, kde budou. Měl jsem 1.7GB Seagate, někde ve 40% jsem měl asi 300kB vadnejch, tak jsem ho rozdělil na 500 a 1200MB. A kolik let jsem s nim dokázal žít.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    28.4.2007 21:46 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pec nám spadla
    tak to bych zkusil mkfs.ext3 -c... na /dev/hda1
    28.4.2007 21:47 bibri | skóre: 33 | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pec nám spadla
    Slo, ale podle mne je ten disk uz na rychle ceste do vecnych lovist.

    Disky maji (uz docela dlouho) prebytecnou kapacitu, takze jsou interne schopy vyrovnavat a opravovat (= prevadet jinam) vady na mediu. Ovsem jakmile se objevi viditelne badblocky, tak dosla tahle nadbytecna kapacita a je to rychla cesta do pekel. Tolik moje zkusenost...
    28.4.2007 22:57 Ritchie | skóre: 27 | blog: Ritchie's | Berlin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pec nám spadla
    Disky převádějí chybné sektory pouze při zápisu. Při neúspěšném pokusu o čtení vrátí chybu, sektor si označí jako chybný a ve SMART zvýší čítač pro current pending sectors. Jakmile se na takto označený sektor zapisuje, sektor se remapuje a zvýší se hodnota SMART čítače reallocated sectors count (hodnota čítače current pending sectors se odpovídajícím způsobem sníží). Tedy badblocks se mohou vyskytovat jako pending sectors, i když není nadbytečná kapacita zcela vyčerpána.

    Souhlasím však s vámi, že disk bude co nevidět sloužit jako těžítko.
    Bluebear avatar 28.4.2007 23:00 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pec nám spadla
    Já bych to nepokoušel a disk neprodleně nahradil jiným. Fatální selhání může přijít rychle a nečekaně :-(
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    28.4.2007 21:44 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pec nám spadla
    musíš zkontrolovat celý disk (/dev/hda), ale co pak, to už je spíš dotaz do poradny, já jsem se s tím ještě naštěstí nesetkal

    swap budeš asi muset vytvořit tak, aby tam žádné chyby nebyly, na zbytku pak vytvoř filesystém, když použiješ ext3, tak mkfs.ex3 -c.. (volba -c vynutí kontrolu disku, takže mu nebudeš muset jako vstup dávat seznam vadných bloků)

    pak na to nainstaluješ linux s tím, že se nebudou přeformátovávat oddíly

    tak mě napadá, jestli náhodou instalátor při vytváření oddílů něco jako "volbu -c" nepoužívá, nevím, já kdybych dělal instalátor, tak bych to použil :-)

    ale radši s tím jdi do poradny
    freshmouse avatar 28.4.2007 21:50 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pec nám spadla
    Dobře, díky. Jak jsem řekl výše, kontrola celého disku vyhodila jiné chyby a celkem jen asi 5...
    28.4.2007 21:57 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pec nám spadla
    To by přisoudil tomu, že
    -b block-size
                  Specify the size of blocks in bytes.  Valid block size vales are
                  1024, 2048 and 4096 bytes per block.  If omitted, mke2fs  block-
                  size is heuristically determined by the file system size and the
                  expected usage of the filesystem (see the -T option)."
    
    Takže v obou případech asi byla použita jiná velikost bloku (hláška o jednom bloku z hda pokryla několik hlášek z hda1).
    kotyz avatar 28.4.2007 20:24 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pec nám spadla
    dvd mechanika tam bude normalne fungovat stejne jako v kterymkoliv jinym pc. jen je treba dat bacha a nekoupit sata (uz se zacly delat) kdyz sou tam jen pata radice :-D jinej problem imho nehrozi ...

    ja mam dvd palirnu v mnohem vetsim masomlynku (750MHz duron) a utahne ji to. jen se neodvazim palit rychlejs nez 4x ... (kvuli moznosti podteceni bufferu)

    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    vencour avatar 28.4.2007 19:36 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pec nám spadla

    Ty jeden, pořád ještě hlásí grub chybu 17? Snad včera mne postihla taky, nechápu, kde se to vzalo, v diskusi jsem to napsal, pomohlo a) pustit lilo na disk a hned b) znova nainstalovat grub. Taky se mi to stalo, zobrazovalo, hned po zapnutí kompu, bez grub menu.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    freshmouse avatar 28.4.2007 19:38 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pec nám spadla
    Nehlásí, už jsem to přeinstaloval. Teď to chybuje až v půlce bootu. :-)
    vencour avatar 28.4.2007 19:38 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pec nám spadla

    U čeho? Kernel panic, unable mount?

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    freshmouse avatar 28.4.2007 19:43 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pec nám spadla
    Víš, že ani nevím? Bootoval jsem v tzv. recovery mode. Všechno nějak nabíhalo, i když to občas hlásilo chybné bloky, najednou nic -- a objevilo se "login: " -- ale ne přihlášení do systému, prostě login někam jinam. :-) Ať jsem zadal cokoli, zobrazilo se to znova.

    Hmm, budu se muset v téhle oblasti vzdělat, je to ostuda.
    vencour avatar 28.4.2007 21:18 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pec nám spadla

    Tak tuto je login při recovery mode ... víc si nevzpomenu, něco jako "máte user login, po odhlášení (ctrl+d) bude následovat restart". Mam dojem, že se to děje, když je nerozpoznaný /boot, mně se to stalo, když jsem ho měl označený jako ext3 a byl tam reiser3fs.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    freshmouse avatar 28.4.2007 19:40 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pec nám spadla
    Ještě se mi stávala jedna věc. Když jsem počítač restartoval tlačítkem pro restart, tak pak nechtělo naběhnout nic, jen pár řádek, že to našlo nějaký HW atd. Nedošlo to ani ke GRUBu... Takže že by něco v BIOSu...?
    vencour avatar 28.4.2007 19:42 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pec nám spadla

    Stabilně ty samý řádky? Třeba to patří k desce, ty hlášky?

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    freshmouse avatar 28.4.2007 19:44 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pec nám spadla
    Jo, ty stejné. První dva. ;-) Chtělo to Esc a (ne)jelo to dál. Nevím to z hlavy... Teď to instaluju znova, takže pak ti řeknu přesně. :-)
    kotyz avatar 28.4.2007 20:27 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pec nám spadla
    podle toho seznamu to vypada na desku "znacky" shuttle, takze tady bych se nedivil nicemu :-D
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    freshmouse avatar 28.4.2007 20:28 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pec nám spadla
    Myslím, že jo.
    freshmouse avatar 28.4.2007 20:34 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pec nám spadla
    Jo, je to Shuttle. To je ten údaj "SHUT MV43N, P4/P4M266/GA+AGP+ZK+L/U2".
    kotyz avatar 28.4.2007 20:22 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pec nám spadla
    jestli je vadnej opravdu disk a ne radic na desce ci pameti nebo oboji tak vymenit disk. dobry by bylo ho vyndat a vyzkouset v jinym pc, jestli slape. jinak by se mohlo stat ze koupis novej disk a bude to blbnout porad. a rozhodne vymenit kabely, jestli k disku opravdu vede jen 40 zilovej tak je to dost velka prasarna ...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    freshmouse avatar 28.4.2007 20:23 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pec nám spadla
    Hmm, tak mám co dělat. Píšu si: naučit se měnit disky. :-)
    freshmouse avatar 28.4.2007 20:29 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pec nám spadla
    Chtěl jsem propojit 2 počítače, co máme. Koupil jsem si kabel, asi 20 metrů. Pak jsem zjistil, že nám v počítači chybí dírka na ten kabel. Abych je mohl propojit přímo, dostal jsem od kmaráda zadarmo nějakou starší síťovku. Bude to boj, ale já ji do tý skříně narvu. Prý je to primitivní. :-)
    kotyz avatar 28.4.2007 20:39 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pec nám spadla
    nechces nakou poslat? mam tu naky jakonovy 3com 10/100 full duplex. maji i bootrom a wake-on-lan. proste kvalitni sitovka. este by mela bejt jedna volna, druhou uz mam v poci ...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    freshmouse avatar 28.4.2007 20:42 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pec nám spadla
    Jestli ta, co mám, bude fungovat, tak nepotřebuju. Ale i tak díky!
    kotyz avatar 28.4.2007 20:40 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pec nám spadla
    dulezity je aby ten kabel byl krizenej. jinak se to nepropoji ... ;-)
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    freshmouse avatar 28.4.2007 20:43 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pec nám spadla
    Ono se to propojí, ale to už nezbyde dírka na kabel od modemu. :-)
    kotyz avatar 28.4.2007 20:45 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pec nám spadla
    takze dve sitovky? jak je libo, ale slo by koupit router a udelat malo domaci sit. stacila by pak na kazdym pc jen jedna sitovka a nekrizenej kabel od kazdyho pc k routeru. od routeru by byl pak dalsi kabel k modemu. a vsichni by byli spokojeny ...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    freshmouse avatar 28.4.2007 20:48 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pec nám spadla
    No, to už je jedno, jestli koupím router, nebo síťovku. Když to nebude mít na funkci vliv. :-)
    karoliner avatar 28.4.2007 20:22 karoliner | skóre: 9 | blog: karoliner | Mosty u Jablunkova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pec nám spadla
    Kromě nového pevného disku, bych investoval nějaké penízky i do operační paměti - dalších 256 MB bys určitě poznal.
    "Čistý štít!" Kohouti jsou malí páni, to jitřenka řídí kokrhání.
    freshmouse avatar 28.4.2007 20:24 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pec nám spadla
    O tom vím, ale zatím to není tak akutní... Ubuntu s tím funguje v pohodě.
    kotyz avatar 28.4.2007 20:42 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pec nám spadla
    sdram pameti sou drazsi nez ddr. za kvalitni novej znackovej a oboustranej (cipy z obou stran, dulezity kvuli kompatibilite zvlast u starsich stroju, jako ten co mam doma) 256MB modul date litr jen to lupne ...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    kotyz avatar 28.4.2007 20:44 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pec nám spadla
    s tim sem si uzil svoje, koupil lacinej 512MB modul a padalo to, reklamoval, dostal jinej, padalo furt. v jinym pc sel ale bez chyb. tak sem ho strelil a koupil znackovej oboustranej s polovicni kapacitou a skoro dvojnasobnou cenou a s tim tam jedu doted. teda ja uz moc ne, mam svou vlastni masinku abych se o ni nemusel s nikym dalsim delit ;-)
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    28.4.2007 22:14 dvh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pec nám spadla
    Pocuj, na mojom WD400BB zhorela elektronika, platne su ale v poriadku. Nemohol by si vybrat len tu elektroniku a poslat mi to postou? Myslis ze by to slo? dusan.halicky zavinac gmail.com
    freshmouse avatar 28.4.2007 22:16 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pec nám spadla
    Já se nezbavuji HW... Nejspíše si koupím jen nový disk. Takže by to asi nešlo. :-)
    freshmouse avatar 28.4.2007 22:22 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pec nám spadla
    Ale možná chceš jen nějakou část disků, a to bych ti klidně poslal. Nevím, nerozumím...
    freshmouse avatar 28.4.2007 22:23 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pec nám spadla
    Zkrátka, jestli chceš něco, co už nebudu potřebovat, tak ti to klidně pošlu.
    vencour avatar 28.4.2007 22:53 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pec nám spadla

    Pokud ten disk fakt odejde, doporučuju jej rozebrat, vevnitř bývaj dost silný magnety. Vlastně ani nevim, kolik maj ...

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    wake avatar 28.4.2007 23:21 wake | skóre: 30 | blog: wake | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pec nám spadla
    no stema (sice zborenejma, ale porad jeste) datama bych ten disk teda nedaval z ruky. zvlast kutilum, co se ohaneji vymenami desticek s plosnymi spoji...
    Tento příspěvek má hlavičku i patičku!
    28.4.2007 22:25 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pec nám spadla
    Jo, chce jenom elektroniku z disku. Nic mu neposílej, nemám rád tyhle kutily, co si všechno sami spravěj :-D
    29.4.2007 00:42 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pec nám spadla
    Na tvém místě bych se zachoval asi takto:
    • Samozřejmě bych pořídil nový disk (120 nebo 160 GB s 8MB cache - takové se pohybují od 1200 do 1800 Kč).
    • Určitě bych přikoupil bazarovou RAM (128MB moduly se dají sehnat zhruba od 100 Kč). Donedávna jsem měl také 256 MB a stačilo to dokud jsem nespustil OOo nebo Firefox (se 2 taby ;-)).
    • A pokud by to nešlo bez nové grafiky, tak bych teď vzal nejspíš pasivně chlazenou GF 6200 s DVI -- to aby bylo kam připojit placatý monitor místo CRT, kdyby na něj časem došlo.
    • DVD-RAM palírnu, aby se dalo pohodlně zálohovat
    Zbytek je v klidu a podle mě může bez problémů ještě pár let sloužit.
    freshmouse avatar 29.4.2007 00:53 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pec nám spadla
    Nová RAM není zase tak akutní. Ff i OO.o používám a jsem docela spokojen. Nicméně, nebyla by na škodu. ;-)

    Na LCD došlo před rokem, a to je mimo ten špatný běh grafárny další důvod pro novou grafárnu -- digitální výstup.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.