Apple představil (YouTube) telefony iPhone 17 Pro a iPhone 17 Pro Max, iPhone 17 a iPhone Air, sluchátka AirPods Pro 3 a hodinky Watch Series 11, Watch SE 3 a Watch Ultra 3.
Realtimová strategie Warzone 2100 (Wikipedie) byla vydána ve verzi 4.6.0. Podrobný přehled novinek, změn a oprav v ChangeLogu na GitHubu. Nejnovější verzi Warzone 2100 lze již instalovat také ze Snapcraftu a Flathubu.
Polské vývojářské studio CD Projekt Red publikovalo na Printables.com 3D modely z počítačové hry Cyberpunk 2077.
Organizátoři konference LinuxDays 2025 vydali program a zároveň otevřeli registrace. Akce se uskuteční 4. a 5. října na FIT ČVUT v pražských Dejvicích, kde vás čekají přednášky, workshopy, stánky a spousta šikovných lidí. Vstup na akci je zdarma.
Uživatelé komunikátoru Signal si mohou svá data přímo v Signalu bezpečně zálohovat a v případě rozbití nebo ztráty telefonu následně na novém telefonu obnovit. Zálohování posledních 45 dnů je zdarma. Nad 45 dnů je zpoplatněno částkou 1,99 dolaru měsíčně.
Server Groklaw, zaměřený na kauzy jako právní spory SCO týkající se Linuxu, skončil před 12 lety, resp. doména stále existuje, ale web obsahuje spam propagující hazardní hry. LWN.net proto v úvodníku připomíná důležitost zachovávání komunitních zdrojů a upozorňuje, že Internet Archive je také jen jeden.
Jakub Vrána vydal Adminer ve verzi 5.4.0: "Delší dobu se v Admineru neobjevila žádná závažná chyba, tak jsem nemusel vydávat novou verzi, až počet změn hodně nabobtnal."
V Německu slavnostně uvedli do provozu (en) nejrychlejší počítač v Evropě. Superpočítač Jupiter se nachází ve výzkumném ústavu v Jülichu na západě země, podle německého kancléře Friedricha Merze otevírá nové možnosti pro trénování modelů umělé inteligence (AI) i pro vědecké simulace. Superpočítač Jupiter je nejrychlejší v Evropě a čtvrtý nejrychlejší na světě (TOP500). „Chceme, aby se z Německa stal národ umělé inteligence,“ uvedl na
… více »V Berlíně probíhá konference vývojářů a uživatelů desktopového prostředí KDE Plasma Akademy 2025. Při té příležitosti byla oznámena alfa verze nové linuxové distribuce KDE Linux.
Byl vydán Debian 13.1, tj. první opravná verze Debianu 13 s kódovým názvem Trixie a Debian 12.12, tj. dvanáctá opravná verze Debianu 12 s kódovým názvem Bookworm. Řešeny jsou především bezpečnostní problémy, ale také několik vážných chyb. Instalační média Debianu 13 a Debianu 12 lze samozřejmě nadále k instalaci používat. Po instalaci stačí systém aktualizovat.
Tady je, co jsem našel do těch 8 korun z horských kol. Z minulého zápisku je tedy jasné, že mé nové kolo bude stát za kulový, ale stejně asi něco vyberu. Chtělo by to nějakou radu ohledně komponent, v jakém kole jsou tak +- kvalitnější, protože se v tom vůbec nevyznám.
Tiskni
Sdílej:
třeba že je potřeba autům bránit v předjížděníSám se přiznám, že jsem o tom psal v souvislosti se zahradním městem a podjezdem pod železnicí. Tam je to špatnou zkušeností s řidiči hrdiny, kteří neváhají riskovat zdraví a život cizího člověka, aby ušetřili zhruba patnáct vteřin času. Nejlepší je samozřejmě se tomuto místu vyhnout, ale na to člověk musí danou oblast dobře znát. Druhou nejlepší možností je jet prostředkem pruhu a zablokovat tak nebezpečné předjíždění v rámci pruhu a uhnout z cesty při výjezdu z toho podjezdu.
Pokud je tomu tak, sebevražední fanatici a debilové bez rozumu na bicyklech se vytrácejí, pak je to v pořádku.Asi budeš znát pojem Darwinovy ceny, ať už v originální podobě se špatnými konci nebo v televizní podobě, kde pečlivě vybírají aspiranty na Darwinovu cenu, kteří se z ní tak tak vyvlíkli. Tahle skupina obyvatelstva mezi cyklisty je vcelku samoregulující, horší je to mezi motoristy, ti napáchají mnohem více škod na životech a zdraví druhých.
Budu to brát tak že se to děje z neznalosti a nepochopení a ne z blbosti a zlomyslnosti protože tím se moc nedá dělat.Podle mě je lepší se dívat realitě do očí a přijmout fakt že lidi jsou různí. Při pohledu z auta člověk potká hodně lidí (v autě, na kole, pěších, ...), o kterých si říká, že by si je přírodní výběr mohl vzít. Ale osobně vždy doufám, že až si je vezme, tak já u toho nebudu.
Kdo posoudí jestli bránění v předjíždění má rozumný důvod?Nejde o to jestli ma rozumny duvod, ale jestli to predjeti lze rozumne provest. Kdyz vidim ze tam neco jede a nestihl bych to, nebo kdyz se tam nevejdu tak proste nemuzu predjizdet. Tim najetim doprosted nebranim predjeti, protoze to by stejne nemohl udelat, ale davam tim signal "dost mista tady neni"
Když někdo chce předjíždět, jsem povinen mu to umožnit a není mou starostí to posuzovat a bránit mu v tom.Taky jestli vubec budes mit sanci mu to umoznit. Vjedes do zuzeny oblasti, jedes pekne pokraji, prizene se nejaky pako a nez stacis cokoli udelat tak te vytlaci ze silnice... V takovych mistech je jizda v prostred pruhu nejrozumnejsi reseni, at uz si zakony prekroutis jakkoli...
Ujišťuju vás že nikdo vás nechce shodit ze silnice nebo srazit autem.Tim "nikdo" bych si nebyl tak jistej, ale souhlasim ze vetsina co tohle nebezpecny predjizdeni dela nema v umyslu nikoho zranit. Jenom jim nedojde ze do tech 150 cm se nevejdou, nebo ze neni uplne jednoduchy se udrzet na silnici kdyz v 90 km/h projedou 20 cm od tebe... Myslim ze ridicum aut by prospelo aby jednou za cas povinne museli nasednout na kola a vyjet na silnicu...
vzhledem k četnosti výskytu bicyklonosičů na autech soudím že hodně řidičů na kole jezdí.mozna. Ale taky je hodne tech kteri na kole uz leta nesedeli...
Já sice sporadicky, ale jezdím taky. Jenže já to použiju jako prostředek k dopravě na krátké vzdálenosti a ne jako pózu...Tech duvodu muze byt samozrejme mnohem vic nez jenom "preprava na kratke vzdalenosti" a "poza". Ze nemas predstavivost neznamena ze neexistuji.
Mimochodem, do mezery 150 cm se vedle tebe nikdo cpát nebude...Tim bych si prave nebyl tak jistej. Podle me je to tim ze ridici podvedomne nevnimaji kolo jako prekazku. Narozdil treba od tramvaje.
Nebylo to třeba tím, že to byl nějaký cizinec?
V tom případě cizinci, kteří přesně tohle dělají na Velkomoravské v Olomouci mají podezřele často vozidlo s registrační značkou z Olomouckého kraje. Na světlech se otáčí kde kdo.
Ahoj,
Ako minimum by som vyberal z nasledovneho:
Ram - 26'' hlinikovy hardtail. 27,5'' a 29'' uz je volba podla pouzitia a nie kazdemu vyhovuju.
Prehadzovacka, presmykac a radenie - minimum Deore alebo X7 (Shimano alebo Sram). Radenie (triggery) minimum Alivio alebo X5. Radenie moze byt o 1 stupen nizsie. Vobec to nevadi a vyrobcovia to casto kombinuju, kvoli nizsej cene. Shimano vs Sram podla osobnych preferencii. Shimano pouziva pre radenie hore palec a dole ukazovak. Sram radi vsetko palcom. Pripadne Grip-shift, ale v rozumnej kvalite IMHO robi len Sram.
Brzdy - v danej cenovej relacii urcite V-brake. Mechanicke diskove su naprd. Pokial disk, tak hydraulika.
Za 8k nie je mozne splnit vyssie napisane minimum. To je potreba aspon 15k za nove... K tomu musis este pripocitat dalsiu vybavu ako, prilba, dres, rukavice, kosik, computer, blikacky, pripadne pedaly (SPD) + tretry, 2x pumpa (nozna + na kolo), kapsa na kolo (lepenie, dusa) atd.
Urcite by som este nasetril a kupil nieco, co ma zmysel, nez vyhodit 8k za "pokus" o bike....
P.