Proběhla hackerská soutěž Pwn2Own Ireland 2025. Celkově bylo vyplaceno 1 024 750 dolarů za 73 unikátních zranitelností nultého dne (0-day). Vítězný Summoning Team si odnesl 187 500 dolarů. Shrnutí po jednotlivých dnech na blogu Zero Day Initiative (1. den, 2. den a 3. den) a na YouTube.
Byl publikován říjnový přehled dění a novinek z vývoje Asahi Linuxu, tj. Linuxu pro Apple Silicon. Pracuje se na podpoře M3. Zanedlouho vyjde Fedora Asahi Remix 43. Vývojáře lze podpořit na Open Collective a GitHub Sponsors.
Iniciativa Open Device Partnership (ODP) nedávno představila projekt Patina. Jedná se o implementaci UEFI firmwaru v Rustu. Vývoj probíhá na GitHubu. Zdrojové kódy jsou k dispozici pod licencí Apache 2.0. Nejnovější verze Patiny je 13.0.0.
Obrovská poptávka po plynových turbínách zapříčinila, že datová centra začala používat v generátorech dodávajících energii pro provoz AI staré dobré proudové letecké motory, konvertované na plyn. Jejich výhodou je, že jsou menší, lehčí a lépe udržovatelné než jejich průmyslové protějšky. Proto jsou ideální pro dočasné nebo mobilní použití.
Typst byl vydán ve verzi 0.14. Jedná se o rozšiřitelný značkovací jazyk a překladač pro vytváření dokumentů včetně odborných textů s matematickými vzorci, diagramy či bibliografií.
Specialisté společnosti ESET zaznamenali útočnou kampaň, která cílí na uživatele a uživatelky v Česku a na Slovensku. Útočníci po telefonu zmanipulují oběť ke stažení falešné aplikace údajně od České národní banky (ČNB) nebo Národní banky Slovenska (NBS), přiložení platební karty k telefonu a zadání PINu. Malware poté v reálném čase přenese data z karty útočníkovi, který je bezkontaktně zneužije u bankomatu nebo na platebním terminálu.
V Ubuntu 25.10 byl balíček základních nástrojů gnu-coreutils nahrazen balíčkem rust-coreutils se základními nástroji přepsanými do Rustu. Ukázalo se, že nový "date" znefunkčnil automatickou aktualizaci. Pro obnovu je nutno balíček rust-coreutils manuálně aktualizovat.
VST 3 je nově pod licencí MIT. S verzí 3.8.0 proběhlo přelicencování zdrojových kódů z licencí "Proprietary Steinberg VST3 License" a "General Public License (GPL) Version 3". VST (Virtual Studio Technology, Wikipedie) je softwarové rozhraní pro komunikaci mezi hostitelským programem a zásuvnými moduly (pluginy), kde tyto moduly slouží ke generování a úpravě digitálního audio signálu.
Open source 3D herní a simulační engine Open 3D Engine (O3DE) byl vydán v nové verzi 25.10. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
V Londýně probíhá dvoudenní Ubuntu Summit 25.10. Na programu je řada zajímavých přednášek. Zhlédnout je lze také na YouTube (23. 10. a 24. 10.).
Tady je, co jsem našel do těch 8 korun z horských kol. Z minulého zápisku je tedy jasné, že mé nové kolo bude stát za kulový, ale stejně asi něco vyberu. Chtělo by to nějakou radu ohledně komponent, v jakém kole jsou tak +- kvalitnější, protože se v tom vůbec nevyznám.
Tiskni
Sdílej:
třeba že je potřeba autům bránit v předjížděníSám se přiznám, že jsem o tom psal v souvislosti se zahradním městem a podjezdem pod železnicí. Tam je to špatnou zkušeností s řidiči hrdiny, kteří neváhají riskovat zdraví a život cizího člověka, aby ušetřili zhruba patnáct vteřin času. Nejlepší je samozřejmě se tomuto místu vyhnout, ale na to člověk musí danou oblast dobře znát. Druhou nejlepší možností je jet prostředkem pruhu a zablokovat tak nebezpečné předjíždění v rámci pruhu a uhnout z cesty při výjezdu z toho podjezdu.
Pokud je tomu tak, sebevražední fanatici a debilové bez rozumu na bicyklech se vytrácejí, pak je to v pořádku.Asi budeš znát pojem Darwinovy ceny, ať už v originální podobě se špatnými konci nebo v televizní podobě, kde pečlivě vybírají aspiranty na Darwinovu cenu, kteří se z ní tak tak vyvlíkli. Tahle skupina obyvatelstva mezi cyklisty je vcelku samoregulující, horší je to mezi motoristy, ti napáchají mnohem více škod na životech a zdraví druhých.
Budu to brát tak že se to děje z neznalosti a nepochopení a ne z blbosti a zlomyslnosti protože tím se moc nedá dělat.Podle mě je lepší se dívat realitě do očí a přijmout fakt že lidi jsou různí. Při pohledu z auta člověk potká hodně lidí (v autě, na kole, pěších, ...), o kterých si říká, že by si je přírodní výběr mohl vzít. Ale osobně vždy doufám, že až si je vezme, tak já u toho nebudu.
Kdo posoudí jestli bránění v předjíždění má rozumný důvod?Nejde o to jestli ma rozumny duvod, ale jestli to predjeti lze rozumne provest. Kdyz vidim ze tam neco jede a nestihl bych to, nebo kdyz se tam nevejdu tak proste nemuzu predjizdet. Tim najetim doprosted nebranim predjeti, protoze to by stejne nemohl udelat, ale davam tim signal "dost mista tady neni"
Když někdo chce předjíždět, jsem povinen mu to umožnit a není mou starostí to posuzovat a bránit mu v tom.Taky jestli vubec budes mit sanci mu to umoznit. Vjedes do zuzeny oblasti, jedes pekne pokraji, prizene se nejaky pako a nez stacis cokoli udelat tak te vytlaci ze silnice... V takovych mistech je jizda v prostred pruhu nejrozumnejsi reseni, at uz si zakony prekroutis jakkoli...
Ujišťuju vás že nikdo vás nechce shodit ze silnice nebo srazit autem.Tim "nikdo" bych si nebyl tak jistej, ale souhlasim ze vetsina co tohle nebezpecny predjizdeni dela nema v umyslu nikoho zranit. Jenom jim nedojde ze do tech 150 cm se nevejdou, nebo ze neni uplne jednoduchy se udrzet na silnici kdyz v 90 km/h projedou 20 cm od tebe... Myslim ze ridicum aut by prospelo aby jednou za cas povinne museli nasednout na kola a vyjet na silnicu...
vzhledem k četnosti výskytu bicyklonosičů na autech soudím že hodně řidičů na kole jezdí.mozna. Ale taky je hodne tech kteri na kole uz leta nesedeli...
Já sice sporadicky, ale jezdím taky. Jenže já to použiju jako prostředek k dopravě na krátké vzdálenosti a ne jako pózu...Tech duvodu muze byt samozrejme mnohem vic nez jenom "preprava na kratke vzdalenosti" a "poza". Ze nemas predstavivost neznamena ze neexistuji.
Mimochodem, do mezery 150 cm se vedle tebe nikdo cpát nebude...Tim bych si prave nebyl tak jistej. Podle me je to tim ze ridici podvedomne nevnimaji kolo jako prekazku. Narozdil treba od tramvaje.
Nebylo to třeba tím, že to byl nějaký cizinec?
V tom případě cizinci, kteří přesně tohle dělají na Velkomoravské v Olomouci mají podezřele často vozidlo s registrační značkou z Olomouckého kraje. Na světlech se otáčí kde kdo.
.
Ahoj,
Ako minimum by som vyberal z nasledovneho:
Ram - 26'' hlinikovy hardtail. 27,5'' a 29'' uz je volba podla pouzitia a nie kazdemu vyhovuju.
Prehadzovacka, presmykac a radenie - minimum Deore alebo X7 (Shimano alebo Sram). Radenie (triggery) minimum Alivio alebo X5. Radenie moze byt o 1 stupen nizsie. Vobec to nevadi a vyrobcovia to casto kombinuju, kvoli nizsej cene. Shimano vs Sram podla osobnych preferencii. Shimano pouziva pre radenie hore palec a dole ukazovak. Sram radi vsetko palcom. Pripadne Grip-shift, ale v rozumnej kvalite IMHO robi len Sram.
Brzdy - v danej cenovej relacii urcite V-brake. Mechanicke diskove su naprd. Pokial disk, tak hydraulika.
Za 8k nie je mozne splnit vyssie napisane minimum. To je potreba aspon 15k za nove... K tomu musis este pripocitat dalsiu vybavu ako, prilba, dres, rukavice, kosik, computer, blikacky, pripadne pedaly (SPD) + tretry, 2x pumpa (nozna + na kolo), kapsa na kolo (lepenie, dusa) atd.
Urcite by som este nasetril a kupil nieco, co ma zmysel, nez vyhodit 8k za "pokus" o bike....
P.
http://www.bike-forum.cz/forum-prehled-temat.html
Pak jsem za 14.000 koupil pět let staré kolo co původně stálo 29.000 a byl jsem velmi, velmi spokojený.