Jean-Baptiste Mardelle se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 25.12.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení také na Flathubu.
OpenZFS (Wikipedie), tj. implementace souborového systému ZFS pro Linux a FreeBSD, byl vydán ve verzi 2.4.0.
Kriminalisté z NCTEKK společně s českými i zahraničními kolegy objasnili mimořádně rozsáhlou trestnou činnost z oblasti kybernetické kriminality. V rámci operací OCTOPUS a CONNECT ukončili činnost čtyř call center na Ukrajině. V prvním případě se jednalo o podvodné investice, v případě druhém o podvodné telefonáty, při kterých se zločinci vydávali za policisty a pod legendou napadeného bankovního účtu okrádali své oběti o vysoké finanční částky.
Na lepší pokrytí mobilním signálem a dostupnější mobilní internet se mohou těšit cestující v Pendolinech, railjetech a InterPanterech Českých drah. Konsorcium firem ČD - Telematika a.s. a Kontron Transportation s.r.o. dokončilo instalaci 5G opakovačů mobilního signálu do jednotek Pendolino a InterPanter. Tento krok navazuje na zavedení této technologie v jednotkách Railjet z letošního jara.
Rozšíření webového prohlížeče Urban VPN Proxy a další rozšíření od stejného vydavatele (např. 1ClickVPN Proxy, Urban Browser Guard či Urban Ad Blocker) od července 2025 skrytě zachytávají a odesílají celé konverzace uživatelů s AI nástroji (včetně ChatGPT, Claude, Gemini, Copilot aj.), a to nezávisle na tom, zda je VPN aktivní. Sběr probíhá bez možnosti jej uživatelsky vypnout a zahrnuje plný obsah dotazů a odpovědí, metadata relací i
… více »QStudio, tj. nástroj pro práci s SQL podporující více než 30 databází (MySQL, PostgreSQL, DuckDB, QuestDB, kdb+, …), se stal s vydáním verze 5.0 open source. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí Apache 2.0.
Byla vydána nová verze 259 správce systému a služeb systemd (Wikipedie, GitHub).
Cloudflare Radar poskytuje aktuální informace o globálním internetovém provozu, útocích nebo trendech. Publikován byl celkový přehled za rok 2025. Globální internetový provoz vzrostl v roce 2025 o 19 %.
Správní rada americké mediální skupiny Warner Bros. Discovery (WBD) podle očekávání odmítla nepřátelskou nabídku na převzetí od firmy Paramount Skydance za 108,4 miliardy dolarů (2,25 bilionu Kč). Paramount podle ní neposkytl dostatečné finanční záruky. Akcionářům proto doporučuje nabídku od Netflixu.
Na WhatsAppu se šíří nový podvod, který ovšem vůbec nevypadá jako hackerský útok. Žádná krádež hesla. Žádné narušení zabezpečení. Žádné zjevné varovné signály. Místo toho jsou lidé trikem donuceni, aby útočníkům sami poskytli přístup, a to pouhým provedením toho, co vypadá jako běžný ověřovací krok. Bezpečnostní experti Avastu tento nový typ útoku nazývají ghostpairing, protože útočníci si při něm tiše vytvářejí „zařízení duchů“, které žije uvnitř vašeho účtu.
Tady je, co jsem našel do těch 8 korun z horských kol. Z minulého zápisku je tedy jasné, že mé nové kolo bude stát za kulový, ale stejně asi něco vyberu. Chtělo by to nějakou radu ohledně komponent, v jakém kole jsou tak +- kvalitnější, protože se v tom vůbec nevyznám.
Tiskni
Sdílej:
třeba že je potřeba autům bránit v předjížděníSám se přiznám, že jsem o tom psal v souvislosti se zahradním městem a podjezdem pod železnicí. Tam je to špatnou zkušeností s řidiči hrdiny, kteří neváhají riskovat zdraví a život cizího člověka, aby ušetřili zhruba patnáct vteřin času. Nejlepší je samozřejmě se tomuto místu vyhnout, ale na to člověk musí danou oblast dobře znát. Druhou nejlepší možností je jet prostředkem pruhu a zablokovat tak nebezpečné předjíždění v rámci pruhu a uhnout z cesty při výjezdu z toho podjezdu.
Pokud je tomu tak, sebevražední fanatici a debilové bez rozumu na bicyklech se vytrácejí, pak je to v pořádku.Asi budeš znát pojem Darwinovy ceny, ať už v originální podobě se špatnými konci nebo v televizní podobě, kde pečlivě vybírají aspiranty na Darwinovu cenu, kteří se z ní tak tak vyvlíkli. Tahle skupina obyvatelstva mezi cyklisty je vcelku samoregulující, horší je to mezi motoristy, ti napáchají mnohem více škod na životech a zdraví druhých.
Budu to brát tak že se to děje z neznalosti a nepochopení a ne z blbosti a zlomyslnosti protože tím se moc nedá dělat.Podle mě je lepší se dívat realitě do očí a přijmout fakt že lidi jsou různí. Při pohledu z auta člověk potká hodně lidí (v autě, na kole, pěších, ...), o kterých si říká, že by si je přírodní výběr mohl vzít. Ale osobně vždy doufám, že až si je vezme, tak já u toho nebudu.
Kdo posoudí jestli bránění v předjíždění má rozumný důvod?Nejde o to jestli ma rozumny duvod, ale jestli to predjeti lze rozumne provest. Kdyz vidim ze tam neco jede a nestihl bych to, nebo kdyz se tam nevejdu tak proste nemuzu predjizdet. Tim najetim doprosted nebranim predjeti, protoze to by stejne nemohl udelat, ale davam tim signal "dost mista tady neni"
Když někdo chce předjíždět, jsem povinen mu to umožnit a není mou starostí to posuzovat a bránit mu v tom.Taky jestli vubec budes mit sanci mu to umoznit. Vjedes do zuzeny oblasti, jedes pekne pokraji, prizene se nejaky pako a nez stacis cokoli udelat tak te vytlaci ze silnice... V takovych mistech je jizda v prostred pruhu nejrozumnejsi reseni, at uz si zakony prekroutis jakkoli...
Ujišťuju vás že nikdo vás nechce shodit ze silnice nebo srazit autem.Tim "nikdo" bych si nebyl tak jistej, ale souhlasim ze vetsina co tohle nebezpecny predjizdeni dela nema v umyslu nikoho zranit. Jenom jim nedojde ze do tech 150 cm se nevejdou, nebo ze neni uplne jednoduchy se udrzet na silnici kdyz v 90 km/h projedou 20 cm od tebe... Myslim ze ridicum aut by prospelo aby jednou za cas povinne museli nasednout na kola a vyjet na silnicu...
vzhledem k četnosti výskytu bicyklonosičů na autech soudím že hodně řidičů na kole jezdí.mozna. Ale taky je hodne tech kteri na kole uz leta nesedeli...
Já sice sporadicky, ale jezdím taky. Jenže já to použiju jako prostředek k dopravě na krátké vzdálenosti a ne jako pózu...Tech duvodu muze byt samozrejme mnohem vic nez jenom "preprava na kratke vzdalenosti" a "poza". Ze nemas predstavivost neznamena ze neexistuji.
Mimochodem, do mezery 150 cm se vedle tebe nikdo cpát nebude...Tim bych si prave nebyl tak jistej. Podle me je to tim ze ridici podvedomne nevnimaji kolo jako prekazku. Narozdil treba od tramvaje.
Nebylo to třeba tím, že to byl nějaký cizinec?
V tom případě cizinci, kteří přesně tohle dělají na Velkomoravské v Olomouci mají podezřele často vozidlo s registrační značkou z Olomouckého kraje. Na světlech se otáčí kde kdo.
.
Ahoj,
Ako minimum by som vyberal z nasledovneho:
Ram - 26'' hlinikovy hardtail. 27,5'' a 29'' uz je volba podla pouzitia a nie kazdemu vyhovuju.
Prehadzovacka, presmykac a radenie - minimum Deore alebo X7 (Shimano alebo Sram). Radenie (triggery) minimum Alivio alebo X5. Radenie moze byt o 1 stupen nizsie. Vobec to nevadi a vyrobcovia to casto kombinuju, kvoli nizsej cene. Shimano vs Sram podla osobnych preferencii. Shimano pouziva pre radenie hore palec a dole ukazovak. Sram radi vsetko palcom. Pripadne Grip-shift, ale v rozumnej kvalite IMHO robi len Sram.
Brzdy - v danej cenovej relacii urcite V-brake. Mechanicke diskove su naprd. Pokial disk, tak hydraulika.
Za 8k nie je mozne splnit vyssie napisane minimum. To je potreba aspon 15k za nove... K tomu musis este pripocitat dalsiu vybavu ako, prilba, dres, rukavice, kosik, computer, blikacky, pripadne pedaly (SPD) + tretry, 2x pumpa (nozna + na kolo), kapsa na kolo (lepenie, dusa) atd.
Urcite by som este nasetril a kupil nieco, co ma zmysel, nez vyhodit 8k za "pokus" o bike....
P.
http://www.bike-forum.cz/forum-prehled-temat.html
Pak jsem za 14.000 koupil pět let staré kolo co původně stálo 29.000 a byl jsem velmi, velmi spokojený.