abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 17:00 | IT novinky

    Podvodné reklamy na sociálních internetových platformách, jako je Facebook, Instagram nebo X, vytvořily loni v Česku jejich provozovatelům příjmy 139 milionů eur, tedy zhruba 3,4 miliardy korun. Proti roku 2022 je to nárůst o 51 procent. Vyplývá to z analýzy Juniper Research pro společnost Revolut. Podle výzkumu je v Česku zhruba jedna ze sedmi zobrazených reklam podvodná. Je to o 14,5 procenta více, než je evropský průměr, kde je podvodná každá desátá reklama.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:44 | Nová verze

    Desktopové prostředí KDE Plasma bylo vydáno ve verzi 6.6 (Mastodon). Přehled novinek i s videi a se snímky obrazovek v oficiálním oznámení. Podrobný přehled v seznamu změn.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 03:22 | Nová verze

    Czkawka a Krokiet, grafické aplikace pro hledání duplicitních a zbytečných souborů, byly vydány ve verzi 11.0. Podrobný přehled novinek v příspěvku na Medium. Od verze 7.0 je vedle frontendu Czkawka postaveného nad frameworkem GTK 4 vyvíjen nový frontend Krokiet postavený nad frameworkem Slint. Frontend Czkawka je už pouze v udržovacím módu. Novinky jsou implementovány ve frontendu Krokiet.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 15
    včera 02:00 | Zajímavý článek

    Jiří Eischmann na svém blogu publikoval článek Úvod do MeshCore: "Doteď mě radioamatérské vysílání úplně míjelo. Když jsem se ale dozvěděl, že existují komunity, které svépomocí budují bezdrátové sítě, které jsou nezávislé na Internetu a do značné míry taky elektrické síti a přes které můžete komunikovat s lidmi i na druhé straně republiky, zaujalo mě to. Když o tom přede mnou pořád básnili kolegové v práci, rozhodl jsem se, že to zkusím taky.

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    16.2. 22:55 | Nová verze

    Byla vydána verze 0.5.20 open source správce počítačových her na Linuxu Lutris (Wikipedie). Přehled novinek v oznámení na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.2. 12:44 | IT novinky

    Peter Steinberger, autor open source AI asistenta OpenClaw, nastupuje do OpenAI. OpenClaw bude převeden pod nadaci a zůstane otevřený a nezávislý.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.2. 03:11 | Zajímavý článek

    Společnost Backblaze zveřejnila statistiky spolehlivosti pevných disků používaných ve svých datových centrech za rok 2025. Ke konci roku 2025 vlastnila 349 462 pevných disků. Průměrná AFR (Annualized Failure Rate), tj. pravděpodobnost, že disk během roku selže, byla 1,36 %. V roce 2024 to bylo 1,57 %. V roce 2023 to bylo 1,70 %. V roce 2022 to bylo 1,37 %.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    15.2. 21:55 | Zajímavý software

    Nástroj sql-tap je proxy mezi aplikací a databází, které zachytává všechny SQL dotazy a zobrazuje je v terminálovém rozhraní. Zde lze téměř v reálném čase zkoumat dotazy, sledovat transakce a spouštět SQL příkaz EXPLAIN. Podporované databázové systémy jsou pouze PostgreSQL a MySQL. Zdrojový kód je dostupný na GitHubu, pod licencí MIT.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 0
    15.2. 13:55 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.2 textového editoru Vim (Vi IMproved). Přináší vylepšené doplňování, podporu schránky ve Waylandu, podporu XDG Base Directory (konfigurace v $HOME/.config/vim), vylepšené Vim9 skriptování nebo lepší zvýrazňování změn. Vim zůstává charityware. Nadále vybízí k podpoře dětí v Ugandě. Z důvodu úmrtí autora Vimu Brama Moolenaara a ukončení činnosti jím založené charitativní organizace ICCF Holland projekt Vim navázal spolupráci s charitativní organizaci Kuwasha.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    14.2. 12:33 | Zajímavý projekt

    Byl představen editor MonoSketch, webová aplikace pro tvorbu diagramů, technických nákresů, flowchartů a různých dalších vizualizací, to vše jenom z ASCII znaků. Všechny operace běží pouze v prohlížeči uživatele a neprobíhá tedy žádné nahrávání dat na server. Zdrojový kód aplikace (drtivá většina Kotlin, žádné C#) je dostupný na GitHubu pod licencí Apache 2.0.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 5
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (19%)
     (6%)
     (0%)
     (11%)
     (27%)
     (3%)
     (4%)
     (2%)
     (12%)
     (27%)
    Celkem 892 hlasů
     Komentářů: 25, poslední 3.2. 19:50
    Rozcestník

    Stránky používají Cookies

    23.7.2016 13:29

    Pomalu mi to začíná jít na nervy. Díky naší skvělé EU na mě každý web při každé načtení stránky vyhazuje zprávu, že používají cookies. Některé méně či více otravnými způsoby. Když nechci cookies, tak si je přece vypnu. To taky dělám, cookies mám vypnuté. A kvůli tomu mě každá stránka otravuje, že používá cookies, a protože je mám vypnuté, tak si "nepamatuje", že mi to ukázala, tak mi to ukáže znovu a znovu. Popř. jeden nejmenovaný web o Ubuntu, co mi po každém načtení stránky ukáže otravný dialog "Follow us on Facebook!". Hledám tedy nějaký adblock filtr na tyhle otravné věci, je něco takového?        

    Hodnocení: 92 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    23.7.2016 14:06 Xb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stránky používají Cookies
    1. Pohladaj zoznamy do ad/ublocku napr.
    https://github.com/r4vi/block-the-eu-cookie-shit-list/blob/master/filterlist.txt
    alebo
    https://raw.githubusercontent.com/liamja/Prebake/master/obtrusive.txt
    2. Existuju aj rozsirenia do browseru, napr. "CookiesOK" alebo "I don’t care about cookies"
    30.7.2016 20:50 rastos | skóre: 63 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stránky používají Cookies
    2. Existuju aj rozsirenia do browseru, napr. "CookiesOK" alebo "I don’t care about cookies"

    Obe tie rozšírenia "kliknú" za teba. To mne nevyhovuje a preto som bol donútený naučiť sa minimum syntaxe AdBlock-u a na tých pár webov, kam chodím si nadefinovať pravidlá ;-/
    23.7.2016 16:23 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stránky používají Cookies
    Alternativně jde použít AddBlock+ Element Hiding Helper, obzvlášť se hodí, pokud jsou zakázané cookies nebo Javscript, protože se to pitomé oznámení o používání cookies prostě schová a je to.

    PS: Osobně mně toto opatření připadá jako příklad naprosto hloupého zákona, protože ti, které by měl "chránit" (což jsou naprostí BFU, kterí ani nevědí, co cookies jsou), stejně neochrání, protože takoví lidé stejně všechno automaticky odkliknou (a nejspíš by odklikli i to, že za používání webu musí obětovat své prvorozené dítě Molochovi :-) ), zatímco ti, kteří naopak dobře vědí, na čem jsou, a cookies buď pravidelně mažnou nebo je mají vypnuté, jsou paradoxně penalizováni právě za takové chování, kvůli kterému zákon vznikl, tedy za omezení šmírování skrz cookies. Další důkaz, že žijeme ve světě, který zešílel ...
    23.7.2016 17:41 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stránky používají Cookies
    Za tohle ovšem EU nemůže, rozpoutal to Google. A dnes už to nejspíš spousta webů má jenom proto, že dotyčný věří stejným báchorkám, jako autor zápisku.
    24.7.2016 01:05 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stránky používají Cookies
    V článku jsou hezké pravdy, ale jedna zásadní informace chybí - jestli je nebo není absence toho upozornění proti předpisům.
    Quando omni flunkus moritati
    24.7.2016 07:52 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stránky používají Cookies
    Není to proti předpisům, a v tom článku je to napsané.
    24.7.2016 12:40 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stránky používají Cookies
    Jestli to tam vidíte, tak citujte. Já tam vidím jenom spoustu názorů.
    Quando omni flunkus moritati
    24.7.2016 16:47 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stránky používají Cookies
    V celé věci nejde o EU, ale o Google. Směrnice, která reguluje nakládání s osobními údaji, je platná už třináct let a novelizována byla naposledy před šesti. Celou tu dobu platí a celou tu dobu po vás nikdo nešel, pokud jste cookie používali. A nepůjde po vás nikdo ani nadále.
    To, jestli něco je nebo není v souladu s legislativou je až do rozhodnutí soudu vždy jen věcí názoru.
    Jendа avatar 24.7.2016 18:51 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stránky používají Cookies
    A vzhledem k tomu, že nemáme precedentní právo, tak i po rozhodnutí…
    24.7.2016 20:06 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stránky používají Cookies
    Nikoli, to se týká jen jiných věcí. Pokud v nějaké konkrétní věci soud rozhodne, tak to rozhodnutí je samozřejmě platné. Třeba když soud rozhodne o cookies na webu XY, nebude to platit pro web ABC, ale pro ten XY samozřejmě ano.
    24.7.2016 23:42 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stránky používají Cookies
    Jinak řečeno to v tom článku není.

    A to, že po někom někdo šel nebo nešel, není relevantní - jako bič na nepohodlné se to možná použít dá, Google už měl s EU nějaké třenice, takže se jim nedá divit, že hrají bezpečně. A že jim to pomohlo ve šmírování? Možná, ale nebýt té (pravděpodobně blbě napsané) směrnice, tak jim nemělo co pomoct, že...
    Quando omni flunkus moritati
    25.7.2016 06:57 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stránky používají Cookies
    Google změnil své obchodní podmínky. Nějak nevidím to, jak mu k té změně mohla pomoci směrnice EU. Zvlášť když směrnice je právně závazná pouze pro členské státy EU, které ji mají implementovat do své legislativy pomocí vlastních zákonů - směrnice není právně závazná přímo (přímo právně závazné je nařízení EU).
    lobotron avatar 25.7.2016 07:39 lobotron | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stránky používají Cookies
    Nějak nevidím to, jak mu k té změně mohla pomoci směrnice EU.
    No jo. Vítej na abclinuxu, portálu, kde v EU vládne socialismus a může za každej ucpanej hajzl.
    We must steer between the "romantics" and the "ostriches".
    kyknos avatar 25.7.2016 10:44 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stránky používají Cookies
    Nejvtipnější je, jak na EU každý svádí zákaz žárovek, který přitom platí i v USA, Švýcarsku, Norsku, Rusku, Číně, Brazilii... a nepochybně zůstane i v Anglii po Brexitu :)

    A když se člověk koukne na mapu, skoro to vypadá, jako by nejlepší ochranou pro žárovky byl islám :D Z civilizovaných zemí tam vidím snad jen NZ a Japonsko, přičemž obě tyto země mají svých vlastních debilních zákonů víc než dost.
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    26.7.2016 00:15 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stránky používají Cookies
    Islám žárovky nechrání. Podívejte se na Írán, ten je ještě tvrdší než EU. Možná tak sunnité je ochrání, ale šíité rozhodně ne :-)
    kyknos avatar 26.7.2016 08:41 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stránky používají Cookies
    pravda :o)
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    25.7.2016 10:50 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stránky používají Cookies
    Zvlášť když směrnice je právně závazná pouze pro členské státy EU, které ji mají implementovat do své legislativy pomocí vlastních zákonů
    ...kterými se pak Google musí řídit, tj. nakonec je efekt stejný. Nepřímo právně závazné je pořád právně závazné.
    Quando omni flunkus moritati
    kyknos avatar 25.7.2016 10:51 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stránky používají Cookies
    vzdyt tu listu nema v podminkach ani ten google, natoz aby byla v nejake smernici...
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    25.7.2016 11:37 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stránky používají Cookies
    Google se musí řídit těmi zákony, nikoli tou směrnicí. Přičemž směrnice uvádí některé věci jako volitelné, a ten zákon také nemusí směrnici implementovat správně – závazný je ale ten zákon, ne ta směrnice. Např. český zákon ze své působnosti úplně vyjímá session cookies (což se tedy zrovna Googlu netýká), a hlavně používá opt-out, nikoli opt-in – takže na českých webech ty lišty rozhodně nejsou kvůli legislativě, protože český zákon nic takového nevyžaduje.
    25.7.2016 12:38 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stránky používají Cookies
    Vážně očekáváte, že Google bude řešit jednotlivé odchylky v zákonech evropských pidistátečků? Včetně možných nesprávných implementací, které se budou novelizovat, pokud na ně EU přijde? To je vcelku rozumné řídit se podle té směrnice, ze které ty zákony vychází.
    Quando omni flunkus moritati
    26.7.2016 01:26 Ondrej Santiago Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stránky používají Cookies
    Zvlášť když směrnice je právně závazná pouze pro členské státy EU, které ji mají implementovat do své legislativy pomocí vlastních zákonů - směrnice není právně závazná přímo
    To neni uplne pravda. Existuje judikatura ECJ, ktera priznava smernicim EU primy ucinek ve sporech osoba vs. stat. Viz Van Duyn v Home Office.
    26.7.2016 09:09 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stránky používají Cookies
    To je ale opačný případ, kde by někdo byl poškozen tím, že stát směrnici implementoval špatně. Tady se bavíme o opačné variantě, kdy by směrnice něco nařizovala, ale v implementačním zákoně by to chybělo – pak to v daném státě závazné není (a musí si to vyříkat EU s příslušným státem).
    26.7.2016 13:15 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stránky používají Cookies
    Závazné to není, pak si to EU s příslušným státem vyříká, zákon se opraví a závazné to bude. To je prostě jednodušší se v celé EU rovnou chovat podle té směrnice a ne tu samou věci zavádět po jednom. Zcela racionální chování.
    Quando omni flunkus moritati
    26.7.2016 16:41 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stránky používají Cookies
    Stejně je potřeba řešit to, jaké odchylky má ten který stát.

    Podstatné je ale to, že směrnice EU žádnou lištu nevyžaduje – ostatně ta směrnice se nezměnila už asi 6 let, tak co že si Google vzpomněl najednou loni? A lištu koneckonců nevyžaduje ani Google…
    26.7.2016 17:52 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stránky používají Cookies
    Pokud za povinné označíte i to, co ta směrnice označuje za nepovinné, tak není. Leda by tu danou věc některý stát naopak zakázal.
    A lištu koneckonců nevyžaduje ani Google
    Kecáte.
    Vynaložíte obchodně přiměřené úsilí, abyste zajistili, že koncový uživatel poskytne souhlas s ukládáním a využitím souborů cookie ... tam, kde je takový souhlas vyžadován zákonem.
    Jestli je to požadováno zákonem (nebo tou směrnicí) v nahoře uvedeném článku není a vy sám tvrdíte, že je to jenom věcí názoru, dokud nerozhodne soud. Google zřejmě má jiný názor než vy nebo prostě situaci řeší bezpečně, než aby je zase někdo pokutoval.
    Quando omni flunkus moritati
    26.7.2016 20:36 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stránky používají Cookies
    Pokud za povinné označíte i to, co ta směrnice označuje za nepovinné, tak není. Leda by tu danou věc některý stát naopak zakázal.
    A nebo stát může přidat povinnosti, které směrnice vůbec neřeší.
    Google zřejmě má jiný názor než vy nebo prostě situaci řeší bezpečně, než aby je zase někdo pokutoval.
    No hlavně tam ale nikde není ten požadavek na lištu...
    xkucf03 avatar 26.7.2016 22:50 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stránky používají Cookies
    A není jednodušší v EU prostě nepodnikat? Resp. vystavoval faktury z jiného státu a pokud by bylo potřeba mít lokální firmu, mít jen nějaké malé s.r.o. které bude přeprodávat služby – nebo může jen prodávat kredit, za který se ty služby budou kupovat, ale už u zahraniční firmy.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    27.7.2016 08:43 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stránky používají Cookies
    Není moc států mimo EU, kde by bylo jednodušší podnikat. V žebříčku států podle podmínek podnikání, sestaveného Světovou bankou, je na 3. místě Dánsko, na 6. Velká Británie, 8. až 10. místo postupně Švédsko, Norsko, Finsko. Norsko není členem EU, ale legislativu má velmi podobnou, ostatní státy jsou členem EU. V žebříčku ekonomické svobody je na 8. místě Irsko a na 10. Velká Británie, opět členové EU.
    1.8.2016 07:38 andy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stránky používají Cookies
    Ja by som si radsej prestudoval http://ec.europa.eu/ipg/basics/legal/cookies/index_en.htm#section_2 a tu ePrivacy directive a veril tomu ako nejakemu produktakovi.
    1.8.2016 08:28 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stránky používají Cookies
    Nařízení EU není por občany právně závazné. Takže pro zajímavost to nastudovat můžete, ale pokud chcete vědět, jak to má být podle práva, musíte nastudovat národní zákon. A mimochodem, v tom nařízení nic o tom, že by web musel zobrazovat nějakou lištu, není.
    1.8.2016 23:55 andy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stránky používají Cookies
    Striktne vzate ano, treba pozriet na zakon. Ja som skor narazal na to, ze v pripade eu smernic je najlepsie pozriet original a nesirit domnienky. (mimochodom v pripade tejto si myslim, ze keby to mal kazdy stat inac, tak cela eu je dost nanic, ale nechcem si kazit iluzie..).
    Ohladom listy - nikdy som netvrdil, ze by musel/nemusel a ze by to musela byt lista tiez netvrdim. Ake su ine moznosti? Alert okno? Text na konci stranky? Niektore weby maju shell alebo inu trapnost ktora je zabavna iba prvykrat.. To ze nie je dana forma je dobre, lebo to v buducnosti mozu prehliadace implementovat ako nastavenie.
    Pre cz https://www.uoou.cz/vismo/zobraz_dok.asp?id_org=200144&id_ktg=1853&n=cookies-prechod-z-principu-opt-out-na-opt-in&query=cookie
    2.8.2016 06:58 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stránky používají Cookies
    Já jsem ovšem reagoval na zápisek v blogu. Tam by bylo vhodné s tím nešířením domněnek začít.

    Jaké jsou jiné možnosti? Třeba ty, které se používaly před rokem, kdy nikde žádné lišty nebyly.
    kyknos avatar 2.8.2016 12:39 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stránky používají Cookies
    před rokem nebyly lišty? jsem si zcela jist že byly, neboť poslední rok jsem u počítače strávil minimum času a přesto mám s lištami bohaté zkušenosti
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    2.8.2016 16:38 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stránky používají Cookies
    To, že jste si zcela jist, neznamená, že se nemýlíte. Lidská paměť je ošidná. Změněné podmínky Google, které to rozpoutaly, začaly platit od 30. září 2015, takže první cookie lišty se začaly objevovat koncem srpna a masivně se rozšířily až na podzim 2015. Před rokem lišty nebyly.
    kyknos avatar 3.8.2016 04:46 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stránky používají Cookies
    Nemá se o tom smysl hádat, ale byly. Kdyby nebyly tak vůbec nevím, o čem se tu bavíte
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    3.8.2016 14:09 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stránky používají Cookies
    Bavíme se o tom, že před rokem prakticky žádné lišty nebyly, dnes je má skoro každý, kde kdo to svaluje na EU, přitom příslušná legislativa EU se změnila naposledy před šesti lety. Zatímco podmínky Google se změnily právě loni na podzim, takže i pouhá korelace ukazuje, že za to mnohem spíš může Google než EU.
    3.8.2016 15:07 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stránky používají Cookies
    Hezký logický klam. To je stejné jako tvrdit, že za to, že jsme si nemohli dát tatarák, mohly restaurace (které ho přestaly nabízet kvůli zákazu z EU.)
    Quando omni flunkus moritati
    kyknos avatar 3.8.2016 15:30 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stránky používají Cookies
    tatarák si dávám poměrně často a pravidelně a výpadku zásobování jsem si také nevšiml... asi žiju v jiné EU
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    3.8.2016 08:05 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stránky používají Cookies
    Byly. Velmi vzácně, ale byly. Matně si pamatuji, že už před lety se diskutovalo o změně zákona v UK, kvůli které začali někteří aktivně implementovat podobné lišty... aby se nakonec ukázalo že ani v UK nejsou potřeba.

    Holt zřejmě platí že Google > Whitehall
    3.8.2016 14:06 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stránky používají Cookies
    Občas se něco samozřejmě vyskytlo už dříve, mne šlo o tu epiddemii, jejíž výsledek dnes vidíme, a ta začala nenápadně loni o prázdninách a masivně nastoupila na podzim.
    pavlix avatar 1.8.2016 09:02 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stránky používají Cookies
    Kdo ti brání?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Bedňa avatar 24.7.2016 02:53 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stránky používají Cookies
    Cookies je nástroj ako udržiavať komunikáciu s užívateľom. Vypínať si cookie môže viesť k tomu, že prehliadač pošle cookie v adrsnom riadku, napríklad: abclinuxu.cz?session=aFdhsg1df2 a ty to niekde hodíš ako link, ty si toho ani nevšimneš a tvoju prihlasovaciu sešnu ponúkneš všetkým statným.

    To nariadenie je samozrejme pičovina a nikto ju nemusí dodržiavať, to by neobstálo pred žiadnym súdom.

    Čo si treba vypnúť, to je cookies tretej strany, aby ťa napríklad cez bannery neslodoval Google, Facebook atď.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    24.7.2016 12:42 prohnuta nudle
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stránky používají Cookies
    Neni to kvuli eu. Je to kvuli tomu, ze autori to nepochopili a ke vsemu to hovadsky blbe implementuji.
    Jendа avatar 24.7.2016 12:50 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stránky používají Cookies
    Ten, kdo to vymyslel, jistě dostal od NSA velké bonusy. Lidé si musí zapnout cookies a většinou i JavaScript, aby se těch nesmyslů zbavili.

    Nechápu, proč to není v <div>u s nějakou standardizovanou třídou, abych to mohl snadno globálně vypnout (to, jestli stránka používá cookies, řeší můj prohlížeč, nikoli ta stránka samotná, takže upozorňování ve stránce nepotřebuju). Na rozdíl od reklam u tohoto skrytí přece nikomu nevadí.
    xkucf03 avatar 24.7.2016 16:04 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stránky používají Cookies
    to, jestli stránka používá cookies, řeší můj prohlížeč, nikoli ta stránka samotná, takže upozorňování ve stránce nepotřebuju
    +1

    Prostě příklad současné webové demence. Podobně jako třeba „sdílecí“ tlačítka. Takové tlačítko nemá být součástí webu, ale součástí prohlížeče – je nesmysl mít na každé jednotlivé webové stránce X tlačítek různých služeb, stačí mít jedno tlačítko (pokud vůbec) konkrétní služby v prohlížeči. Uživatele pak nemusí obtěžovat tlačítka něčeho, co vůbec nepoužívá, a hlavně nebude docházet k nesmyslnému úniku informací (tlačítka se typicky přidávají nějakým externím JavaScriptem, což dává provozovatelům všech těch sdílecích služeb moc nad danou stránku a přehled o tom, kdo jaké stránky navštěvuje).
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    25.7.2016 20:19 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stránky používají Cookies
    Prave ten unik informacii je dovod, preco su na***ane tie tlacidla vsade...
    pavlix avatar 29.7.2016 15:29 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stránky používají Cookies
    Obávám se, že trh chce tlačítka přímo ve stránkách. :D
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Dreit avatar 24.7.2016 17:04 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stránky používají Cookies
    8.8.2016 14:45 mluno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stránky používají Cookies
    Ano je to příšerné a asi jediný způsob jak ukázat, že se to nelíbí, je takové stránky nenavštěvovat. Ale jak se dozví, že je nenavštěvuju kvůli tomu, když je ostattní BFU navštěvovat budou nadále.
    Proč to nemůže fungovat jako dříve řekněme kolem roku 2000. Tehdy jsem obdržel od stránky hlášku "váš prohlížeč nepodporuje cookies nebo jsou vypnuté" následovanou odkazem "verze bez cookies." Ostatně to přesměrování by mohlo být i samočinné. Navíc cookies jsou poměrně bezpečné z toho pohledu, že je uživatel má celkem pod kontrolou (může si je prohlédnout, smazat nebo i upravit, zakázat, povolit ale neukládat, omezit dobu ukládání atd).
    Za daleko nebezpečnější považuju to, co o každém prohlížeč prozrazuje do světa. Lze tak údajně jednoznačně identifikovat větší část počítačů a ty zbylé pořád s dost velkou jistotou a to bez cookies a jiných podobných výdobytků. Viz třeba zde http://www.pepak.net/bezpecnost/identifikace-browseru-i-bez-cookies/ a zde https://panopticlick.eff.org/ . Zkouším to po létech a opět jsem si udržel jedinečnost na obou počítačích. A těžko s tím lze něco dělat. Snad jenom vypojit kabel od internetu.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.