abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 02:22 | Zajímavý software

    Hru The Legend of Zelda: Twilight Princess od společnosti Nintendo si lze nově díky projektu Dusklight (původně Dusk) a reverznímu inženýrství zahrát i na počítačích a mobilních zařízeních. Vyžadována je kopie původní hry (textury, modely, hudba, zvukové efekty, …). Ukázka na YouTube. Projekt byl zahájen v srpnu 2020.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 01:11 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 29.0 programovacího jazyka Erlang (Wikipedie) a související platformy OTP (Open Telecom Platform, Wikipedie). Detailní přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:22 | Bezpečnostní upozornění

    Po zranitelnostech Copy Fail a Dirty Frag přichází zranitelnost Fragnesia. Další lokální eskalace práv na Linuxu. Zatím v upstreamu neopravena. Přiřazeno ji bylo CVE-2026-46300.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:00 | Komunita

    Sovereign Tech Agency (Wikipedie) prostřednictvím svého fondu Sovereign Tech Fund podpoří KDE částkou 1 285 200 eur.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 12:55 | IT novinky

    Google na včerejší akci The Android Show | I/O Edition 2026 (YouTube) představil celou řadu novinek: Gemini Intelligence, notebooky Googlebook, novou generaci Android Auto, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:33 | IT novinky

    Evropská komise by do léta mohla předložit návrh normy omezující používání sociálních sítí dětmi v zájmu jejich bezpečí na internetu. Prohlásila to včera předsedkyně EK Ursula von der Leyenová, podle níž řada zemí Evropské unie volá po zavedení věkové hranice pro sociální sítě. EU částečně řeší bezpečnost dětí v digitálním prostředí v již platném nařízení o digitálních službách (DSA), podle německé političky to však není dostatečné a

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 28
    včera 04:11 | Nová verze

    Multiplatformní open source aplikace scrcpy (Wikipedie) pro zrcadlení připojeného zařízení se systémem Android na desktopu a umožňující ovládání tohoto zařízení z desktopu, byla vydána v nové verzi 4.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.5. 23:22 | Pozvánky

    Chybí vám někdo, s kým byste si popovídali o bastlení, technice, počítačích a vědě? Nechcete riskovat debatu o sportu u piva v hospodě? Pak doražte na virtuální pokec u virtuálního piva v rámci Virtuální Bastlírny organizované strahovským MacGyverem již tento čtvrtek. Možná se ptáte, co se tak může probírat? Dají se probrat slavná výročí - kromě 55 let obvodu 555 (což je mimochodem prý andělské číslo) a vzpomínky na firmu Signetics -

    … více »
    bkralik | Komentářů: 2
    12.5. 23:11 | Zajímavý software

    GTK2-NG je komunitní fork GTK 2.24 (aktuální verze je 4.22). Oznámení a diskuse v diskusním fóru Devuanu, forku Debianu bez systemd. Není to jediný fork GTK 2. Ardour je například postaven na vlastním forku GTK 2 s názvem YTK.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.5. 17:33 | Pozvánky

    V neděli 17. května 2026 proběhne v Českých Budějovicích první MobileLinux Hackday zaměřený na Linux v mobilech, embedded platformy a open source hardware. Po sedmi úspěšných měsíčních setkáních v Praze se akce přesouvá také do jižních Čech, aby se komunita mobilního Linuxu mohla potkat i mimo hlavní město. Akce se uskuteční v konferenčním sále Vajgar v Clarion Congress Hotelu (Pražská tř. 2306/14) se zahájením mezi 14:00 až 15:00 a … více »

    lkocman | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (13%)
     (9%)
     (2%)
     (14%)
     (31%)
     (4%)
     (7%)
     (3%)
     (16%)
     (25%)
    Celkem 1599 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník

    Kúpa tabletu (polohovacie zariadenie) pre linux

    25.1.2016 13:28 | hardware

    Zvažujem nákup grafického tabletu (polohovacie zariadenie, proste tá vec s plastovým perom na kreslenie). Tie najlacnejšie začínajú na 30-60 eur. Netuším aká je podpora v Linuxe (gimp?). Máte s tým niekto skúsenosti? Zatiaľ som kreslil v gimpe myšou (krajinky). Priznám sa že som grafický tablet ešte nevidel a ani len netuším ako sa s tým kreslí, oplatí sa to vôbec? Na to aby som zistil že je to nepoužiteľné sa mi 60 eur zdá veľa. Proste chcem vaše praktické skúsenosti, dobré aj zlé.        

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    |🇵🇸 avatar 25.1.2016 13:45 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kúpa tabletu (polohovacie zariadenie) pre linux
    Wacom funguje celkem dobře, obvykle hned po zapojení.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    Blaazen avatar 25.1.2016 13:46 Blaazen | skóre: 24 | blog: BL
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kúpa tabletu (polohovacie zariadenie) pre linux
    Tak si kup na aukru nějakej použitej. Vyjde to levně a na první vyzkoušení stačí. Akorát si ověř kompatibilitu s Linuxem.
    25.1.2016 14:07 Dadam | skóre: 12 | blog: dadamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kúpa tabletu (polohovacie zariadenie) pre linux
    Taky jsem si pořídil Wacom, nějaký jejich zaměstnanec dělá (nebo aspoň tehdy dělal) neoficiální drivery pro linux. Zapojil jsem a funguje.
    A i B mají svoje výhody a nevýhody. Vyberte si to, co vám vyhovuje víc, a necpěte A tam, kam patří B.
    Václav 25.1.2016 14:50 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kúpa tabletu (polohovacie zariadenie) pre linux
    Wacom, klidně nějaký starší bazarový. Podpora ovladačů výborná.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    kyknos avatar 25.1.2016 19:15 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kúpa tabletu (polohovacie zariadenie) pre linux
    samozrejme se vyplati, mysi kreslit nejde

    ovsem jeste o neco jsou lepsi stetce nebo pastelky (ale bohuzel i drazsi) :D
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    jose17 avatar 25.1.2016 20:09 jose17 | skóre: 44 | blog: Joseho_blog | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kúpa tabletu (polohovacie zariadenie) pre linux
    len dodam, ze na kreslenie bude (mozno) krita vhodnejsia ako gimp. a skusil by som na fore krity polozit podobnu otazku..
    Ja vim, on vi, ty nano!
    Václav 25.1.2016 22:32 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kúpa tabletu (polohovacie zariadenie) pre linux
    Tam mu řeknou to samé. Krita si s Wacomem rozumí skvěle, běžně používám. Ostatní tablety jsou horší nejen podporou, ale i ergonomií.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    Václav 25.1.2016 22:36 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kúpa tabletu (polohovacie zariadenie) pre linux
    Jinak se každopádně připojuji k doporučení Krity. Gimp je super na úpravy fotek, ale na malování je to proti Kritě neskutečně neohrabaný moloch.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    kotyz avatar 26.1.2016 00:31 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kúpa tabletu (polohovacie zariadenie) pre linux
    a co paint tool sai? je to docela oblíbenej program a dá se rozběhat pod wine (dokonce sou na to obrázkový návody na deviantartu)...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    kyknos avatar 26.1.2016 00:32 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kúpa tabletu (polohovacie zariadenie) pre linux
    painter
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    Václav 26.1.2016 07:14 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kúpa tabletu (polohovacie zariadenie) pre linux
    Funkčností mi Krita přijde na stejné úrovni a není placená. Navíc grafický editory pod Wine měly pokud si vzpomínám trable s tabletem.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    Josef Kufner avatar 25.1.2016 20:48 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kúpa tabletu (polohovacie zariadenie) pre linux
    Taktéž můžu doporučit Wacom. Funguje to samo od sebe. Navíc stylus má na sobě tlačítka (jde klikat pravým myšítkem) a umí rozlišit, kterým koncem se dotýkáš (pero z jedné strany, guma z druhé).

    V Gimpu a dalších programech si akorát musíš nastavit, co které čmárátko má dělat a že to je samostatný nástroj. Pak máš totiž na myši a tabletu různé nástroje.

    Docela vtipné to je v kombinaci s dotykovým displejem (např. Thinkpad Yoga 12), kde máš Wacom tablet a kapacitní touchscreen přes displej, takže to od sebe rozpozná stylus, prst a myš. Při vhodné kombinaci nástrojů pak můžeš stylusem dělat čáry a prstem je rozmazávat a druhým koncem stylusu zas gumovat (ale nemám oboustranný stylus). Nebo třeba v Xournalu to mám nastavené tak, že prst posouvá stránku, stylus kreslí a při stisku pravého myšítka (tlačítko na boku stylusu) to gumuje.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Dreit avatar 25.1.2016 21:34 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kúpa tabletu (polohovacie zariadenie) pre linux

    Wacom Bamboo Touch před lety, příkazem vypínám dotykovou vrstvu a tlačítka (jsem lama a pořád je nechtěně mačkám). Na kreslení používám Kritu, se kterou se GIMP nemůže rovnat. Taková jednodušší náhrada je MyPaint.

    Pokud kreslit alespoň trošku umíš, nebo si chceš i jen nakreslit náčrt, rychlou poznámku a podobně, tak tablet rozhodně stojí za to. Na skicování přes CoSketch je to k nezaplacení a myší nikdy neuděláš tak elegantní čáru jako stylusem. Řek bych že kdokoli o tabletu alespoň trochu uvažoval by do něj měl jít, protože pro něj rozhodně nalezne využití ;-)

     

    Na tučňákovi....GIMP si s tabletem moc nerozumí nebo lépe řečeno, při připojení tabletu nefunguje scrollovací kolečko na myši a celkově se to chová nějak divně. Krita funguje perfektně. Aby fungovalo snímání tlaku, musí se Krita (nejspíš i další SW?) spustit až po připojení tabletu, pokud ho připojíš do spuštěný Krity, tak to bude jen tupá myš.

    Ohledně alternativních značek - nemám zkušenost, ale Wacom byla vždy sázka na jistotu. xsetwacom má hromadu nastavení a opravdu všechno funguje hned po zapojení :-)

    Nope
    25.1.2016 21:47 marek_hb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kúpa tabletu (polohovacie zariadenie) pre linux
    pokud to chceš jen zkusit, tak nainstaluj kdeconnect na počitač i tablet a zapni "polohovací zařízení" nebo jak se ta volba jmenuje a uvidíš, jestli ti ten styl práce bude vyhovovat
    Václav 25.1.2016 22:34 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kúpa tabletu (polohovacie zariadenie) pre linux
    A co tím proboha zjistí? Maximálně tak jak se mu pracuje s touchpadem, tablet je něco úplně jiného. Stejně tak mu můžeš říct ať otočí kuličkovou myš a zjistí tak jestli mu bude vyhovovat trackball.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    Dreit avatar 25.1.2016 22:36 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kúpa tabletu (polohovacie zariadenie) pre linux

    Pokud máš stylus a vezme si rukavici, tak už bude docela blízko :-D

    Nope
    Václav 25.1.2016 22:38 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kúpa tabletu (polohovacie zariadenie) pre linux
    No… Pokud má Galaxy Tab nebo podobnou věc a pokud by uměl KDE Connect přenášet přítlak, pak by to dokonce mohlo být zajímavé (Galaxy Tab má wacom stylus)
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    Dreit avatar 25.1.2016 22:45 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kúpa tabletu (polohovacie zariadenie) pre linux

    Wow, o tom jsem ani nevěděl. Já si to v minulosti simuloval VNC klientem na mobilu, ale patlat nejlevnějším stylusem po 3.5" displeji...no, nicmoc :-D  Ale alespoň jsem hned věděl, že tablet opravdu chci ;-)

    Nope
    Václav 25.1.2016 22:52 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kúpa tabletu (polohovacie zariadenie) pre linux
    Mea culpa, galaxy tab ne. Galaxy note mobil.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    26.1.2016 06:47 marek_hb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kúpa tabletu (polohovacie zariadenie) pre linux
    nevím no - na to co jsem zkoušel mi tablet + stylus za 200,- (jo, ten jsem zapomněl v komentáři napsat) stačil a nemusel jsem grafický tablet kupovat. proto jsem to navrhl - a psal jsem na vyzkoušení - ne že to je všepokrývající řešení
    Václav 26.1.2016 07:12 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kúpa tabletu (polohovacie zariadenie) pre linux
    To co jsi zkoušel bylo malování krajinek? Protože to důvod proč OP chce tablet a celkem pochybuju že tvoje řešení mu v tom jakkoliv pomůže.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    26.1.2016 07:24 marek_hb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kúpa tabletu (polohovacie zariadenie) pre linux
    nějaký návrhy na trička v kritě a inkscape. Psal že vůbec neví jak se s tím pracuje a že nechce vyhodit zbytečně peníze - tak jsem mu navrhl (kromě půjčení si někde tabletu) podle mě nejlevnější trochu schůdné řešení na vyzkoušení ...
    Václav 26.1.2016 08:21 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kúpa tabletu (polohovacie zariadenie) pre linux
    Nevím no :) Zkoušel jsem oboje a muset vycházet ze skušeností s normálním tabletem s kapacitním stylusem, kde je mizerná přesnost, žádná detekce přítlaku a člověk nemá šanci zjistit si polohu kursoru předtím než začne kreslit, tablet si nikdy nekoupím. Pokud by se dal jako tablet připojit nějaký ten Galaxy Note, už to možná bude o něčem jiném… Jenže kolik lidí to má.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    26.1.2016 11:18 marek_hb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kúpa tabletu (polohovacie zariadenie) pre linux
    jo, já s tebou i souhlasím - mám možnost si nějaký wacom půjčit i jsem ho chvíli měl a je to kvalitativně i pohodlím někde o X řádů výš, ale na mé čmárání mi stačí ten kdeconnect. to je všechno
    stativ avatar 26.1.2016 19:40 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kúpa tabletu (polohovacie zariadenie) pre linux
    Mám obyčejný Wacom Bamboo a je to super. Na kreslení jako už pár lidí přede mnou doporučím Kritu, případně MyPaint. GIMP je na kreslení (obzvlášť v porovnání s Kritou) zlo.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    Václav 26.1.2016 20:32 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kúpa tabletu (polohovacie zariadenie) pre linux
    Jen bacha, Wacom to přejmenoval. Bamboo je teď v nových sériích jen polohovací zařízení, bývalé levné kreslící tablety jsou Intuos a bývalé profi Intuos jsou teď prodávané jako Intuos Pro.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    27.1.2016 08:54 honza
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kúpa tabletu (polohovacie zariadenie) pre linux
    Nektere internety doporucuji cinsky Huion H610, viz tuna videi na youtube, napriklad: https://www.youtube.com/watch?v=Hri4sjMTgaA

    Ja si na nej stezovat nemuzu, teda misto mysi bych to nepouzival. Tablet je hlavne na kresleni. Konkretne G610 je krava, mozna az moc velka, v Linuxu funguje ok, jeste jsem se nedostal k premapovani tlacitek. Pres ebay od 1100 Kc, chteli po me ovsem doplatit dan.
    Václav 27.1.2016 10:17 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kúpa tabletu (polohovacie zariadenie) pre linux
    To vypadá hodně dobře. U toho nabíjecího pera bych se bál krapet vyšší hmotnosti (wacom má krásně lehoučké, protože se napájí indukcí z digitizéru). Co boční tlačítka na peru a přítlak? Jako alternativy jsem zkoušel Genius a Silvercrest a tam byla boční tlačítka dost nepohodlná a základní tlak pro tenkou čáru byl nutný krapet vyšší než u Wacomu.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    27.1.2016 12:08 honza
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kúpa tabletu (polohovacie zariadenie) pre linux
    Ano, pero je tezsi, navic teziste je vys, protoze baterka je v horni casti. Zatim sem nak nepoznal, ze by me to nejak limitovalo. Tlacitka jsou ok, ony se blbe presne pouzivaji rekl bych obecne, jak to mackas, mas tendenci hybat s hrotem. Ze by se na hrot muselo moc tlacit pocit vubec nemam, na nejnizsi intenzitu staci jen tak klouzat, urcite ne tlacit. Nicmene s wacomem proste srovnani nemam, takze bohuzel nepomuzu.
    Václav 27.1.2016 12:54 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kúpa tabletu (polohovacie zariadenie) pre linux
    No, nezní to blbě. U wacomu právě to tlačítko (resp. kolíbka nad dvěma tlačítkama) sedne pod prst velmi příjemně (během kreslení se to pochopitelně použít nedá protože s tím člověk hne, ale třeba vyvolání kruhového menu v Kritě, nebo posun plátna super). Tlačítka u Genius byly alespoň pro mě docela prstolamy.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.