Byla vydána nová verze 6.4 linuxové distribuce Parrot OS (Wikipedie). Jedná se o linuxovou distribuci založenou na Debianu a zaměřenou na penetrační testování, digitální forenzní analýzu, reverzní inženýrství, hacking, anonymitu nebo kryptografii. Přehled novinek v příspěvku na blogu.
Společnost initMAX pořádá sérii bezplatných webinářů věnovaných novému Zabbixu 7.4. Podrobnosti a registrace na webu initMAX.
… více »Byla vydána verze 7.0 open source platformy pro správu vlastního cloudu OpenNebula (Wikipedie). Kódový název nové verze je Phoenix. Přehled novinek v poznámkách k vydání v aktualizované dokumentaci.
E-mailový klient Thunderbird byl vydán ve verzi 140.0 ESR „Eclipse“. Jde o vydání s dlouhodobou podporou, shrnující novinky v upozorněních, vzhledu, správě složek a správě účtů. Pozor, nezaměňovat s průběžným vydáním 140.0, které bylo dostupné o týden dříve.
Organizace Video Games Europe reprezentující vydavatele počítačových her publikovala prohlášení k občanské iniciativě Stop Destroying Videogames.
Společnost Raspberry Pi nově nabzí Raspberry Pi Camera Module 3 Sensor Assembly, tj. samostatné senzorové moduly z Raspberry Pi Camera Module 3.
Cathode Ray Dude v novém videu ukazuje autorádio Empeg Car (později Rio Car) z let 1999–2001. Šlo o jeden z prvních přehrávačů MP3 do auta. Běží na něm Linux. Vyrobeno bylo jen asi pět tisíc kusů, ale zůstala kolem nich živá komunita, viz např. web riocar.org.
Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána v nové verzi 2025.7.
Wayland byl vydán ve verzi 1.24.0. Jde o menší vydání po více než roce. Více funkcionality bývá přidáváno v průběžných vydáních Wayland Protocols.
Textový editor Geany byl vydán ve verzi 2.1. Jde o udržovací vydání po bezmála dvou letech. Obsahuje drobná vylepšení vyhledávání, aktualizace podpory zvýrazňování syntaxe a dále převážně opravy chyb.
Takže po skúške [1,2] (ktorá trvala 37 dní non-stop!) som EEE Pc vymenil opäť za klasické PC. Bolo mi ľuto najmä baterie ktorá takovto prevádzkou strácala na výkone. S Eeečkom mám ale iné plány. Skúsim ho použiť ako CarPC. Na hudbu, po dokúpeni USB GPS modulu a dohrani máp (je niečo vhodné pre Linux?) aj ako navigáciu - mohly by to byt celkom fajn CarPC až na absenciu dotykového displaya . Avšak ma zaujala ešte jedna vec, ktorá by sa dala (?!) možno zrealizovať. A tou je NV HUD (alebo Night Vision Head Up Diplay) - na spozorovanie chodcov prechadzajúcich popri ceste v noci. Čo budeme potrebovať: USB webkameru s odstráneným IR filtrom IR diody (kombinácia IR diód + lacnej webcam), EEE pc a správny prikaz (
mplayer -fs tv:// -tv driver=v4l:width=352:height=288:outfmt=rgb24:device=/dev/video0:noaudio -flip -fps 24 -vo gl
).
Postup: vyrobíme si 2 x infražiariče (najlepšie napájané skrz USB) (2x20 - 30 vysielacích IR diód (silnejšie aké sú používané v DO), tie umiestnime napr pod/na/za prednú kapotu a natočíme obidva na pravú stranu vozovky, pod/na/za prednú kapotu umiestnime aj už spomínanú webkameru a spojíme ju s USB hubom (kde už budú zapojené IR žiariče) a ten spojíme s EEEčkom. Potiaľ sa to dá. Ale tu už prichádzajú problémy. Kedže sa chceme ďalej pozerať nerušene na smer jazdy a na vozovku a neprenášať pohľad z obrazovky EEEčka na predné sklo musíme doriešit HUD uloženie obrazu z eeečka (stačilo by predĺžiť káble z monitoru EEEčka s tým že by klávesnica a telo zostalo pod palubnov (na palubnej) doske a display by išiel pod predné sklo a odraz displaya by bol smerovaný priamo pred oči pozerajúce sa smerom dopredu avšak by musel byť obraz otočený (vodorovne)) a musíme docieliť aby nepôsobil rušivo (znížiť jas?) a aby nepresvedčoval na vonkajšiu stranu predného skla (nejakou fóliou prilepenou na predné sklo? (čo asi nieje v poriadku s cestným zákonom)). Čiže problém je akurát s predĺžením displeja z EEE-čka pod predné sklo. Ako ale docieliť vodorovné otočenie zobrazovaného obrazu v Linuxe ? Obávam sa že to bude možné asi len skrz nejaké zrkadlá. Uvítam ďalšie postrehy, pripomienky a tipy..
Tiskni
Sdílej:
Jen pozor - toto je tusim v novych Mercedes nebo co to bylo za znacku a videl jsem test a na IR displeji nebyl chodec vubec videt!
Docela by mne zajimala citelnost takhle odrazeneho displeje - zkousels to?