Byla vydána verze 1.91.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Ministerstvo průmyslu a obchodu vyhlásilo druhou veřejnou soutěž v programu TWIST, který podporuje výzkum, vývoj a využití umělé inteligence v podnikání. Firmy mohou získat až 30 milionů korun na jeden projekt zaměřený na nové produkty či inovaci podnikových procesů. Návrhy projektů lze podávat od 31. října do 17. prosince 2025. Celková alokace výzvy činí 800 milionů korun.
Google v srpnu oznámil, že na „certifikovaných“ zařízeních s Androidem omezí instalaci aplikací (včetně „sideloadingu“) tak, že bude vyžadovat, aby aplikace byly podepsány centrálně registrovanými vývojáři s ověřenou identitou. Iniciativa Keep Android Open se to snaží zvrátit. Podepsat lze otevřený dopis adresovaný Googlu nebo petici na Change.org.
Byla vydána nová verze 18 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. S podporou Development Containers. Podrobný přehled novinek v changelogu.
Cursor (Wikipedie) od společnosti Anysphere byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní proprietární editor kódů s podporou AI (vibe coding).
Google Chrome 142 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 142.0.7444.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 20 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich bylo vyplaceno 50 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Pro moddery Minecraftu: Java edice Minecraftu bude bez obfuskace.
Národní identitní autorita, tedy NIA ID, MeG a eOP jsou nedostupné. Na nápravě se pracuje [𝕏].
Americký výrobce čipů Nvidia se stal první firmou na světě, jejíž tržní hodnota dosáhla pěti bilionů USD (104,5 bilionu Kč). Nvidia stojí v čele světového trhu s čipy pro umělou inteligenci (AI) a výrazně těží z prudkého růstu zájmu o tuto technologii. Nvidia již byla první firmou, která překonala hranici čtyř bilionů USD, a to letos v červenci.
Po Canonicalu a SUSE oznámil také Red Hat, že bude podporovat a distribuovat toolkit NVIDIA CUDA (Wikipedie).
Tak dnes byla podruhé (poslední pokus) opravena má semestrálka. Předchozí byla ohodnocena nula body proto, že jsem použil nestandardizované makro __UINT64_C, které je dostupné jen v linuxu/GCC. Opravdu jen za toto jsem poprvé dostal nula bodů. Více viz můj nějaký předchozí zápis.
Ale. Dnes byla po "ohackování" zdrojáků a nějaké době čekání znovu opravena semestrálka. Tentokrát 25.5 bodu (ze 30) s komentářem:
* tan(pi/2); 16331239353195370.0000000000000000 * v dokumentaci chybi, jake vsechny funkce umoznuje * neprisel jsem na jiny zpusob ukonceni nez ^C * nektera mista kodu by si zaslouzila vice komentaru * prace je jinak velmi pekna
Co dodat, jsem spokojen. Jenom dodám pár věcí.
tan(pi/2) pořešit lépe nešel z důvodu nepřesnosti typu double, nepřesnostem funkcí v C/C++ apod. Vynalézat k tomu nekonečně přesnou matematickou knihovnu fakt nebudu 
Všechny funkce byly/jsou popsány v souboru README obsaženém v kořenovém adresáři souborů se zdrojákama. Je tam popsán i způsob ukončení, který je ukázán i na 3 vyžadovaných příkladech použití, ale je pravda, že ve zprávě to napsáno nebylo (dokumentací asi je myšlena zpráva).
Komentářů tam opravdu extra moc nebylo  
Teď ještě potřebuju poradit, jestli ty zdrojáky můžu zveřejnit. Rád bych totiž konečně věnoval ten kreslič grafů (teď má pár fcí navíc, tohle je starší ukázka), co používá jádro z kalkulačky (ono to teda vlastně je obráceně, kalkulačka využívá původní jádro kresliče).
        Tiskni
            
                Sdílej:
                 
                 
                 
                 
                 
                 
            
    
Podľa slovenského autorského zákona (a český je v tomto prakticky identický) autorské práva patria iba autorovi a v nijakom prípade nie je možné mu ich zobrať, ani sa ich nemôže vzdať. Maximálne distribučné alebo majetkové práva...
Osobně bych se řídil tímto ustanovením autorského zákona (§60):
Není-li sjednáno jinak, může autor školního díla své dílo užít či poskytnout jinému licenci, není-li to v rozporu s oprávněnými zájmy školy nebo školského či vzdělávacího zařízení.
 9.9.2009 16:17
Luk             | skóre: 47
             | blog: Kacířské myšlenky
             | Kutná Hora
        9.9.2009 16:17
Luk             | skóre: 47
             | blog: Kacířské myšlenky
             | Kutná Hora
         9.9.2009 16:24
Luk             | skóre: 47
             | blog: Kacířské myšlenky
             | Kutná Hora
        9.9.2009 16:24
Luk             | skóre: 47
             | blog: Kacířské myšlenky
             | Kutná Hora
        je navíc otázka, zda by to nebylo v rozporu se zákonemTímhle jsem měl na mysli to, že v některých případech by mohl nastat rozpor mezi vzdělávácím plánem (resp. obecně požadavky školy v rámci výuky) a zákonem. Typicky mě třeba napadá, že by jako úkol mohla být zadána tvorba modulu do linuxového jádra - tam by nevydání pod GPL (a současně vykonávání práv školou) obvykle jistě znamenalo porušení zákona, pokud by nebylo takové dílo z působnosti smlouvy předem vyloučeno.