Česká národní banka (ČNB) nakoupila digitální aktiva založená na blockchainu za milion dolarů (20,9 milionu korun). Na vytvořeném testovacím portfoliu, jehož součástí jsou bitcoin, stablecoiny navázané na dolar a tokenizované depozitum, chce získat praktickou zkušenost s držením digitálních aktiv. Portfolio nebude součástí devizových rezerv, uvedla dnes ČNB v tiskové zprávě.
Apple představil iPhone Pocket pro stylové přenášení iPhonu. iPhone Pocket vzešel ze spolupráce značky ISSEY MIYAKE a Applu a jeho tělo tvoří jednolitý 3D úplet, který uschová všechny modely iPhonu. iPhone Pocket s krátkým popruhem se prodává za 149,95 dolarů (USA) a s dlouhým popruhem za 229,95 dolarů (USA).
Byla vydána nová stabilní verze 7.7 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 142. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.7 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Intel vydal 30 upozornění na bezpečnostní chyby ve svých produktech. Současně vydal verzi 20251111 mikrokódů pro své procesory.
Byla vydána říjnová aktualizace aneb nová verze 1.106 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.106 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Canonical pro své zákazníky, předplatitele Ubuntu Pro, prodloužil podporu Ubuntu LTS z 12 let na 15 let (Legacy add-on). Týká se verzí od 14.04 (Trusty Tahr).
Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 5.0.0. Nově je oficiálně podporován Linux ARM64/AArch64. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.
Byla vydána verze 10 dnes již multiplatformního open source frameworku .NET (Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu Microsoftu. Další informace v poznámkách k vydání na GitHubu nebo v přednáškách na právě probíhající konferenci .NET Conf 2025.
Rodina hardwaru služby Steam se začátkem roku 2026 rozroste. Steam Deck doplní nový Steam Controller, herní PC Steam Machine se SteamOS s KDE Plasmou a bezdrátový VR headset s vlastními ovladači Steam Frame.
Tiskni
Sdílej:
.
Se divím že má jardík uzavřený software běžící pod nějakým hypervizorem :-O.
Ale abych taky byl konstruktivní tak: minimálně dva vodiče jsou na power ploškách (taková ta velká část mědi), ty nejsou problém napajet prakticky kamkoliv. Via PCB propojky se IMO utrhnout nemůžou, takže to na ně můžeš naletovat a u zbytku musíš holt opatrně přiletovat novej kablík s třeba čokoládou :-P na zbylou měď nebo měď u blízké součástky.
P.S. Udělej detailnější foto...
.
4. Spodný kontak je evidentne mínus a väčšina plochy dosky. (nemusí to byť zaručene mínus, ale pokrýva väčšinu dosky)Stačí propípat u nějakých prokovů na kostru (USB třeba) .. pozor pípá i VCC proti zemi než se nabijí kondíky (nutno teda sledovat i odpor na displeji, takovejch <10 ohmů je v pohodě IMO) Jinak spodní kontakt jde na ten kondík u levýho, není třeba nic pípat
.
Osobně teda ten horní považuju za nejtěžší. Jinak neoškrábával bych to až k utrhnuté sekci, aby se utrhávání mědi nešířilo. Je možný že se ten burried spoj vynoří ještě před nějakým BGA na nějaké lehko přístupné součástce, obvykle putuju měřícím hrotem po desce.
PS4 předpokládám nemá nic jako otevřené/leaklé schéma že?
Jinak každý přiletovaný drát pořádně přilepit ať se zase neutrhne.
Osobně teda ten horní považuju za nejtěžší. Jinak neoškrábával bych to až k utrhnuté sekci, aby se utrhávání mědi nešířilo. Je možný že se ten burried spoj vynoří ještě před nějakým BGA na nějaké lehko přístupné součástce, obvykle putuju měřícím hrotem po desce.Jj toto vidím ako najväčší problém.
Jinak každý přiletovaný drát pořádně přilepit ať se zase neutrhne.+1
https://www.youtube.com/watch?v=vy-Bzq86PH0
https://forum.allaboutcircuits.com/threads/i-ripped-my-power-supply-off-motherboard-can-i-get-some-guidance-please.123470/
.
No bohužel prostě v té hře hučí úplně stejně jako ta stará, jedině, kdy je tižší, je v idle, což je k ničemu. Prostě Sony se rozhodlo, že v zátěži musí konzole hučet jakkráva a ještě dávají veřejně najevo, že hlučnost konzole není důvodem k reklamaci, že to nebrání použití. Přitom účel konzole je hrát hru, k čemuž patří uživatelův vstup a nějaký výstup, obrazový a zvukový. A když ten zvukový jde slyšet jenom, když dáte reproduktory naplnýkule, že se třese barák, tak je to problém. Mám čas hrát převážně jen večer, kdy je prostě všude klid, nebo půlka rodiny spí a nemůžu si dovolit dát reproduktory nahlas. Chci je mít tak nahlas, abych to slyšel. Jenže konzole tento zvuk totálně přehluší a je slyšet kulový. Sluchátka používat nemůžu déle než 30 minut, bolí mě z nich vždycky hlava, to není řešení. Ještě mám asi 3 dny na vrácení do 14 dnů. Akorát jsem zase všechno dostahoval a případná výměna by znamenala opětovné stahování (to šifrování disku závislé na čísle konzole je kokoťárna, nemožné přenést cokoliv do nové konzole, jediný způsob je propojit spuštěné konzole síťovým kabelem a nakopírovat ... pak tu ochranu šifrováním ale nechápu, když kopírovat stejně jde - jenže když si necháte jen disk, máte smůlu, nic nezkopírujete, musíte mít původní funkční konzoli.
Osobně přemýšlím o náhradu za Xbox One X, co má vyjít v listopadu. Má to mít i jakési lepší chlazení s "vapor chamber", ale opět se bojím hučení.