abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 10:33 | Komunita

    Dánské ministerstvo pro digitální záležitosti má v plánu přejít na Linux a LibreOffice [It's FOSS News].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    dnes 09:22 | Komunita

    V úterý Google vydal Android 16. Zdrojové kódy jsou k dispozici na AOSP (Android Open Source Project). Chybí (zatím?) ale zdrojové kódy specifické pro telefony Pixel od Googlu. Projekty jako CalyxOS a GrapheneOS řeší, jak tyto telefony nadále podporovat. Nejistá je podpora budoucích Pixelů. Souvisí to s hrozícím rozdělením Googlu (Google, Chrome, Android)?

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:22 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) květnová aktualizace aneb nová verze 1.101 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.101 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 10:00 | Komunita

    V Brně na FIT VUT probíhá třídenní open source komunitní konference DevConf.CZ 2025. Vstup je zdarma, nutná je ale registrace. Na programu je celá řada zajímavých přednášek, lightning talků, meetupů a workshopů. Přednášky lze sledovat i online na YouTube kanálu konference. Aktuální dění lze sledovat na Matrixu, 𝕏 nebo Mastodonu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 09:44 | IT novinky

    Vyloučení technologií, které by mohly představovat bezpečnostní riziko pro stát, má umožnit zákon o kybernetické bezpečnosti, který včera Senát schválil spolu s novelami navazujících právních předpisů. Norma, kterou nyní dostane k podpisu prezident, počítá rovněž s prověřováním dodavatelů technologií pro stát. Normy mají nabýt účinnosti od třetího měsíce po jejich vyhlášení ve Sbírce zákonů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 01:11 | Nová verze

    Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána v nové verzi 2025.6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 00:55 | Nová verze

    Po Red Hat Enterprise Linuxu a AlmaLinuxu byl v nové stabilní verzi 10.0 vydán také Rocky Linux. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    11.6. 22:55 | Nová verze

    Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-06 aneb Eclipse 4.36. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    11.6. 22:33 | IT novinky

    Americká filmová studia Walt Disney a Universal Pictures podala žalobu na provozovatele populárního generátoru obrázků pomocí umělé inteligence (AI) Midjourney. Zdůvodňují to údajným porušováním autorských práv. V žalobě podané u federálního soudu v Los Angeles označují firmu za „bezednou jámu plagiátorství“, neboť podle nich bez povolení bezostyšně kopíruje a šíří postavy z filmů jako Star Wars, Ledové království nebo Já, padouch, aniž by do nich investovala jediný cent.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    11.6. 18:33 | IT novinky

    Ultra Ethernet Consortium (UEC), jehož cílem je optimalizace a další vývoj Ethernetu s důrazem na rostoucí síťové požadavky AI a HPC, vydalo specifikaci Ultra Ethernet 1.0 (pdf, YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (56%)
     (31%)
     (7%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 257 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 8.6. 21:05
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    19.8.2005 09:57 Vašek
    Rozbalit Rozbalit vše Stačilo by vypnout pro ábíčko adblock
    Myslím, že z povahy věci se webový server živí reklamou, takže nevím, proč tento zaběhnutý postup nějak měnit. Takto můžete dávat serveru peníze a nic vás to nestojí - takže je to skoro ideální symbióza. To je můj názor.
    19.8.2005 10:37 ZdenekP | Chodov [SO]
    Rozbalit Rozbalit vše DMS
    Co třeba použít DMS (Dárcovské SMSky) nebo k anketě něco podobného Dokempu.
    19.8.2005 10:52 Jaris | skóre: 19 | blog: Jaris
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DMS
    to tiez nie je zly napad, ale bolo by potrebne zabezpecit po technickej stranke napr aj sms z .sk
    19.8.2005 11:40 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DMS
    To není špatný nápad, ale otázkou je, kolik lidí by skutečně přispělo.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    Michal Fecko avatar 19.8.2005 11:50 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DMS
    Určite...
    19.8.2005 11:53 ZdenekP | Chodov [SO]
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DMS
    Mohla by o tom být nějaká příští anketa.
    Michal Fecko avatar 19.8.2005 11:55 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DMS
    Práve som to išiel navrhnúť tu ;)
    19.8.2005 12:02 ZdenekP | Chodov [SO]
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DMS
    Mám 2 minunty zpždění :)
    19.8.2005 13:39 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DMS
    DMS nemam rad. Zprostredkovatele a stat (DPH) po ceste sezerou podstatnou cast prispevku. Cim mensi castka, tim mensi procento dostane konecny prijemce (max. desitky procent). Na druhou stranu pro lidi je to pohodlnejsi, nez zadat v bance prikaz k uhrade. Tudiz pocet prispevatelu je vyssi.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    19.8.2005 13:41 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DMS
    sakra, píšu pomalu :)
    19.8.2005 13:40 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DMS
    "to nie zly napad", "to není špatný nápad" - NE! to JE špatný nápad ... víte kolik peněz z DMS dostane obdarovaný a kolik schlamstnou provozovatelé systému a stát? :-(
    19.8.2005 12:44 klassik | skóre: 24 | blog: Klassikov | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše hm
    Kdo zaplati nebudou se mu po prihlaseni zobrazovat reklamy:-)))
    V podstatě nic nevím
    Michal Fecko avatar 19.8.2005 13:03 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hm
    Kdo zaplati nebudou se mu po prihlaseni zobrazovat reklamy:-)))
    Ehm... ;-)

    ... Zaroven by pre tych co prispeju nemali z toho plynut ziadne vyhody ani nejake privilegia. To by nastalo velmi nedobre stiepenie a segregovanie a asi by to bol zaciatok konca tohto servra...

    19.8.2005 13:36 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hm
    A co jinak - kdo se stane clenem klubu, bude mit k dsipozici stranky bez reklam a dalsi vyhody (treba emailovou adres @abclinuxu.cz ci webhosting v cene).
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    Michal Fecko avatar 19.8.2005 14:15 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hm
    No mať napr. feco@abclinuxu.cz by nebolo najhoršie ;-)
    19.8.2005 14:50 klassik | skóre: 24 | blog: Klassikov | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hm
    To zni dobre.
    V podstatě nic nevím
    20.8.2005 23:23 outrage | skóre: 20 | blog: Outrage's Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hm
    To by byla IMHO správná cesta, v ten e-mail doufám už nějakou chvilku... je to téměř snem mít @abclinuxu.cz ;-)
    Není-li to pravda, je to velmi dobře vymyšleno.
    19.8.2005 13:37 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hm
    myslimže (ne)zobrazení reklamy by mohla být (jediná) vyjímka z tohoto pravidla (které považuju za správné a důležité) - jako u Opery, buď ji registruješ nebo koukáš na reklamy, ale jako browser funguje pořád stejně
    19.8.2005 14:51 klassik | skóre: 24 | blog: Klassikov | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hm
    zrovna tahle vyhoda je takova ze o ni prakticky nikdo nevi a nikde se nezobrazuje
    V podstatě nic nevím
    19.8.2005 13:35 Jaris | skóre: 19 | blog: Jaris
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hm
    ziadne vyhody. kazdy kto prispeje tak spravi dobrovolne a len na zaklade presvedcenia. nie na komercnej baze :)
    19.8.2005 13:40 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše PS
    kazdopadne me cela vase diskuse potesila :-)
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    elviin avatar 19.8.2005 15:38 elviin | skóre: 29 | blog: elviin | Plzeň-Praha
    Rozbalit Rozbalit vše CUJ
    Na serveru C/C++ Users Journal sem se občas setkal se článkem, který byl k dispozici celý. Nyní jen občas na takovej narazim. I když mají dva druhy registrace, tak neplacená je absolutně k ničemu. Zbytek článku je za placenou registraci ($19/y). Proč to zmiňuji. Na CUJ přešli na model, kdy všechny články jsou za peníz a kvalitní (viz odezva na Usenetu). A teď už opravdu přichází podstata mojí úvahy. Jestli by abíčko nemohlo paralelně k dosavadním službám poskytvat i placenou registraci s podobnými službami jak je na CUJ. Ale třeba je moje úvaha mylná a roubuju kočku na psa - prostě to je v Linuxový komunitě nepřijatelný. Jinak jsem chtěl říct, když ten model funguje tam, proč by nefungoval tady, a tady (na českym webu) myslim nikdo podobnou službu neprovozuje. Otázka stojí tak, jestli za větší peníz bude větší motivace psát ještě lepší články. Já osobně nepíšu, nemam čas, ale vim, že jednou bude.
    19.8.2005 16:09 klassik | skóre: 24 | blog: Klassikov | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CUJ
    no takovyhle veci v cesku fachat nebudou.Tady neni moc zvykem za neco platit.Spis by to vedlo k zaniku tohoto webu.Kdyz je rec o reklamach tak bych je platicum nezobrazoval a naopak.A hotovo
    V podstatě nic nevím
    Luboš Doležel (Doli) avatar 19.8.2005 19:09 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CUJ
    A ti ostatní použijí Adblock ;-)
    19.8.2005 19:43 Pavel 'lingeek' Szalbot | skóre: 54 | Třinec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CUJ
    Tady neni moc zvykem za neco platit.
    Zvykem je platit za přísun drogy a jedu do svého těla. To je pak ovšem problém, odříct si pro kvalitní čtení 20 piv nebo 200 cigaret.
    Math, as Barbie says, is hard.
    19.8.2005 16:02 ZdenekP | Chodov [SO]
    Rozbalit Rozbalit vše Bodový model
    Co aby měl každý uživatel vedeno bodové konto (třeba 1Kč = 10 b) a jeho stav by se uváděl vedle jména. Placení by bylo dobrovolné.

    Například za dotaz by byla platba 5 bodů ("neplatič" by šel do mínusu) a bylo by vidět ja si kdo cenní komunity a služeb na abclinuxu. Další nakládání s body nechám k diskuzi.
    19.8.2005 16:40 Jaris | skóre: 19 | blog: Jaris
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bodový model
    podla mna je cesta s bodmi neprijatelna. tie reklamy vyzeraju sice dobre ale tiez neodporucam. stale tvrdim ze najlepsie by bolo nechat to naozaj na dobrovolnej baze a bez vyhod. som idealista a mozno som naivny ale myslim zeby sa nasli ludia co by prispeli. neviem ake su zisky z reklam ale ako prilepsenie by to urcite pomohlo. netvrdim ze by sa vyzbieralo 100k korun ale napriklad aj 1k uz mozno pokryje aspon malicku cast nakladov. ked neprsi tak nech aspon kvapka
    19.8.2005 16:50 ZdenekP | Chodov [SO]
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bodový model
    Ale body za kačky jsou dobrovolné a nevznikají žádné výhody. Jen je vidět ja kdo moc chce brát či dávat.
    19.8.2005 17:01 Jaris | skóre: 19 | blog: Jaris
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bodový model
    casom by sa to asi zvrhlo. a treba brat do uvahy aj ludi ktory by chceli ale nemozu z nejakych objektivnych dovodov
    19.8.2005 17:09 ZdenekP | Chodov [SO]
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bodový model
    Ojektivní důvod záporného stavu konta by si jedinec uvedl ve svém profilu a jestli by se to zvrhlo v závod kdo bude mít více bodů, tím lépe pro abíčko :).
    19.8.2005 17:15 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bodový model
    Jsem ochoten zaplatit za poskytované služby, třeba i když ta platba bude pouze dobrovolná. Ale modely typu ,,charita`` tu myslím nikdo nemá zapotřebí.
    Copak toho není dost?
    19.8.2005 17:47 ZdenekP | Chodov [SO]
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bodový model
    Charita asi nee. Ale model by byl asi takovýto :

    Zaplatím na účet abclinuxu 200 Kč a připíše se mi na konto 2000 bodů. Za každý vznesený dotaz by se mi odečetl příslušný počet bodů a to i do mínusu. V pokládání dotazů by nikdo nebyl omezen ale bylo na každém jestli bude mít 10,50,100 a více nebo -500 b.

    Z kladného stavu by šlo platit :

    - adresu xyz@abclinuxu.cz x b/rok

    - mikroplatba autoru článku

    - ...
    19.8.2005 18:00 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bodový model
    Budiž, předplatit si podobným způsobem možnost nějaké formy mikroplatby k jednotlivým článkům nebo ten e-mail, proč ne. Ale ,,placení`` za pokládání dotazů je přinejlepším blbost. A veřejně takovou hodnotu zobrazovat už je šílenství. Doufám, že to není třeba rozebírat, ale zrovna tenhle nápad za dobrý vůbec nepovažuji. (abych nebyl osočen, že se chci ptát bez placení, koukněte se mi do profilu kolikrát jsem tu pokládal dotaz ;-))
    Copak toho není dost?
    19.8.2005 20:39 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bodový model
    Souhlasím. U registrovaných se každý může podívat do profilu jak na tom je. Tohle by vedlo jenom k tomu, že by dotazy pokládaly pouze neregistrované osoby (ergo kladívko většinou připojené přes open proxy :-)). Eventuálně by se dotazy přesunuly do blogů.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    19.8.2005 23:25 ZdenekP | Chodov [SO]
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bodový model
    Taky souhlasím - jen mne přepadl nápad.
    19.8.2005 21:26 Michal Marek (twofish) | skóre: 55 | blog: { display: blog; } | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bodový model
    Jen to ne :-(
    19.8.2005 22:12 Pavel 'lingeek' Szalbot | skóre: 54 | Třinec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bodový model
    U nás asi ještě nefunguje pay per click, co? Já bych totiž klidně klikal. Reklama mi nijak nevadí (stejně ji ale vypínám) a pro dobrou věc vlka uspokojím.
    Math, as Barbie says, is hard.
    19.8.2005 19:46 petr_p
    Rozbalit Rozbalit vše Reklamni cena uzivale
    Po pravde receno, tato myslenka stala za mym dotazem v autorem vzpominane ankete. Bohuzel konkretni cisla mi nebyl nikdo ochotny sdelit.

    Cena se pry blizi nule. (Chtel jsem posilat pravidelne primereny prispevek redakci, kdyz uz ty reklamy blokuji.)
    21.8.2005 20:37 Leoš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamni cena uzivale
    Neznám přesná čísla, tohle už naštěstí není moje starost. Ale když se vezmou měsíční statistiky a příjmy z reklamy, tipl bych si, že měsíčně z člověka máme haléře až deseti haléře. Mít aspoň korunu, tak jsme za vodou a můžeme najmout lidi, aby se starali o abíčko na plný úvazek ..
    Josef Kufner avatar 20.8.2005 00:38 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše proc ne
    Ja bych klidne prispel, pokud by to bylo dostatecne snadne. Pokud by se nejaky zpusob plateb tady rozjel, tak si myslim, ze by to mohl byt celkem znatelny prisun financi...
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    elviin avatar 20.8.2005 08:17 elviin | skóre: 29 | blog: elviin | Plzeň-Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Cena knihy
    Pokud by abíčko publikovalo placené články, tak já osobně nejsem proti. V případě CUJ.com to je $19 na rok. Pak by IMHO např. 200 Kč na rok nebylo příliš, když uvážim, že kniha stojí podobně. Opakuji, je to otázka, jestli by více peněz implikovalo více článků (návody, úvahy profesionálů, vzorky z publikací). Samozřejmě ti, kdo přispívají dosud by IMHO byli potěšeni větší odměnou, což by vedlo k většímu zájmu publikovat. Články by se po roce zpřístupnili všem. Nemyslim si, že by to byla cesta přes tenký led, ale můžu mít omezený pohled na věc. Co by tomu bránilo?
    20.8.2005 09:56 Jaris | skóre: 19 | blog: Jaris
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cena knihy
    imho neviem ci je vhodne pytat $ za clanky o free software :) som ochotny dat par korun bez naroku na nejake vyhody a myslim ze by som nebol sam. tu nejde o charitu ale o podporu - server a jeho smerovanie sa mi paci a ak mam moznost chcem ho nezistne podporit. vyhoda ktora z toho plynie pre mna je ta, ze server bude aj v buducnosti fungovat. je pravda ze viac ludi sa prilaka ak bude z toho nejaka vyhoda ale to uz nie je take krasne idealisticke :)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.