Byl vydán Debian Installer Trixie RC 2, tj. druhá RC verze instalátoru Debianu 13 s kódovým názvem Trixie.
Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za červen (YouTube).
Libreboot (Wikipedie) – svobodný firmware nahrazující proprietární BIOSy, distribuce Corebootu s pravidly pro proprietární bloby – byl vydán ve verzi 25.06 "Luminous Lemon". Přidána byla podpora desek Acer Q45T-AM a Dell Precision T1700 SFF a MT. Současně byl ve verzi 25.06 "Onerous Olive" vydán také Canoeboot, tj. fork Librebootu s ještě přísnějšími pravidly.
Licence GNU GPLv3 o víkendu oslavila 18 let. Oficiálně vyšla 29. června 2007. Při té příležitosti Richard E. Fontana a Bradley M. Kuhn restartovali, oživili a znovu spustili projekt Copyleft-Next s cílem prodiskutovat a navrhnout novou licenci.
Svobodný nemocniční informační systém GNU Health Hospital Information System (HIS) (Wikipedie) byl vydán ve verzi 5.0 (Mastodon).
Open source mapová a navigační aplikace OsmAnd (OpenStreetMap Automated Navigation Directions, Wikipedie, GitHub) oslavila 15 let.
Vývojář Spytihněv, autor počítačové hry Hrot (Wikipedie, ProtonDB), pracuje na nové hře Brno Transit. Jedná se o příběhový psychologický horor o strojvedoucím v zácviku, uvězněném v nejzatuchlejším metru východně od všeho, na čem záleží. Vydání je plánováno na čtvrté čtvrtletí letošního roku.
V uplynulých dnech byla v depu Českých drah v Brně-Maloměřicích úspěšně dokončena zástavba speciální antény satelitního internetu Starlink od společnosti SpaceX do jednotky InterPanter 660 004 Českých drah. Zástavbu provedla Škoda Group. Cestující se s InterPanterem, vybaveným vysokorychlostním satelitním internetem, setkají například na linkách Svitava Brno – Česká Třebová – Praha nebo Moravan Brno – Břeclav – Přerov – Olomouc.
Byla vydána nová verze 8.7.0 správce sbírky fotografií digiKam (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy v oficiálním oznámení (NEWS). Nejnovější digiKam je ke stažení také jako balíček ve formátu AppImage. Stačí jej stáhnout, nastavit právo ke spuštění a spustit.
Před 30 lety, k 1. 7. 1995, byl v ČR liberalizován Internet - tehdejší Eurotel přišel o svou exkluzivitu a mohli začít vznikat první komerční poskytovatelé přístupu k Internetu [𝕏].
při daném cenovém limitu by mi přišly zajímavé např. TVM ARS-225-05 ... nevidím žádnou výhodu systému 2.1, u odkazovaných kousků máš v obou bednách podstatně lepší basák nežli co Altec honosně nazývá subwooferTy budou asi dost dobré, ale ta cena, kterou tam udávají, je asi za jeden kus, nikoli za pár, že?
mít integrovaný zesilovač zřejmě nepotřebuješ, jestliže jsi doposud používal pasivní bednyMyslím, že potřebuju. Dosud jsem bedýnky prasácky připojoval přímo ke zvukovce. Hraje to docela nahlas a zatím žádná neshořela, ale už bych to tak raději nedělal.
p.s. ještě k tomu Altecu - mě by bylo podezřelé už jen to, že uvádí rozsah 32-18000 Hz, ale přitom u hodnoty RMS uvádí basy od 40 Hz a výšky do 15 kHzJo, máš pravdu. Toho jsem si nevšiml. Krucinál, to jsou takoví podvodníci. Ani se mi to od nich už nechce kupovat, když tak bezostyšně lžou.
jujda, to jsem přehlídnulpři daném cenovém limitu by mi přišly zajímavé např. TVM ARS-225-05 ...Ty budou asi dost dobré, ale ta cena, kterou tam udávají, je asi za jeden kus, nikoli za pár, že?
Dosud jsem bedýnky prasácky připojoval přímo ke zvukovce. Hraje to docela nahlas a zatím žádná neshořela, ale už bych to tak raději nedělal.jojo, zlatej AWE32, i když integrovanej zesík byl trošku slabší v basech a tak vůbec
no pozor, to nemusí bejt lhaní, ty rozsahy jsou uvedený každej v jiný souvislosti, jenom to ve mě navozuje pochybnosti o konstrukci ...p.s. ještě k tomu Altecu - mě by bylo podezřelé už jen to, že uvádí rozsah 32-18000 Hz, ale přitom u hodnoty RMS uvádí basy od 40 Hz a výšky do 15 kHzJo, máš pravdu. Toho jsem si nevšiml. Krucinál, to jsou takoví podvodníci. Ani se mi to od nich už nechce kupovat, když tak bezostyšně lžou.
Pripadne mi, ze je to cele plast...nechces spise drevo?Jo, je to z umělý hmoty. Ale prý už je to v dnešní době jedno. Nemám žádné srovnání, takže nevím co chci
Když satelity nestíhají, proč je špatné jim pomoct subwooferem?špatná je především už jen ta myšlenka, že by nějaká bedna neměla "stíhat"
U nízkých frekvencí stačí jeden zdroj zvuku a tím se ušetří.oblíbená pověra ... ano, směrem k nižším frekvencím klesá jednak směrová rozlišovací schopnost ucha, jednak směrovost reproduktoru - ale "směrem k" a "klesá", nikoliv že na dělícím kmitočtu (často dosti vysokém) se úplně ztrácí
Je to od základu špatná myšlenka nebo má pouze zkaženou pověst kvůli velkému množství 2.1 šuntů, které by slušně nehrály tak jako tak?a copak v kategorii "2.0" se nevyrábí šunty? dělením a mícháním kanálů se zanáší další zkreslení - představ si v levém kanále krásnou sinusovku a v pravém totéž s opačnou fází: puštěno do dvou beden to vytváří zajímavý efekt, kdy je obtížné určit zdroj zvuku ... co se stane, pokud se takovýto signál má smíchat do jednoho kanálu? další problém je, že s rostoucím relativním výkonem (vůči maximálnímu) významně roste zkreslení; přičemž subwoofer má dodat stejný výkon, jako dva normální basové reproduktory, ovšem konstrukčně je dvakrát výkonnější reprobedna (a zesilovač) náročnější - takže potom se třeba dostávají do stejné kategorie bedny 2.1 100 W versus 2*70 W (no a pustit si 100 W do repra s maximem 100 W nwbo do soustavy s maximem 140 W jest jistej rozdílek ...)
Umí hrát docela nahlas (panelák) a pořád znějí fajn.ehm, tato věta je mi vysoce podezřelá, zvláště poté, co jsem si přečetl, že se u nich uvádí RMS 32 W subjektivní hlasitost je při vyšším zkreslení vyšší
Tiskni
Sdílej: